- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2014. október 25. 22:07 - érzékenység: 400
- forrás: negatív
- Készítés helye (ország): Egyesült Királyság
- Készítés helye: London
Robert_n7 válasza:
Szia!Kissé szűkszavúan fogalmaztál,de nekem is:)Köszönöm az értékelést.Üdv,Robi
Teljesen mindegy mivel fotózunk ebben egyetértünk.A gép és a profi párhuzamát csak azért hoztam fel mert ahogy pl:h.rom sem érti ugyanazokat a dolgokat amiket én sem,legalább ott választ kaptam a fel nem tett kérdéseimre is.Üdv!
Robert_n7 válasza:
Szia!Semmi baj,a nem egyet értésből is lehet tanulni.Üdv,Robi
Szia!
Ha klasszikus aktként néznénk a képet, azt hiszem több pontos lenne a lista, miért nem tökéletes a fotó, de gyanítom ez a kép máshogyan akar akt lenni. Nem pusztán a női test szépségéről mesélne, a meztelenség ezen az ágyon nem annyira a testé, hanem a helyzeté, a léleké.
Mert miért a nagy üres tér? Ki hiányzik onnan, talán egy férfi? De hol a férfi? De akkor ki is van elbújva?
Ami miatt nem igazán fog meg a kép, az a fénykezelés. Ahogy az ágy támlája felé minden elsötétül és a haj szürkén egybemosódik, ahogy a tónusváltozás miatt elidegenedik a visszanyúló kéz.
Elgondolkodtató fotó, de technikailag picit eszköztelennek érzem. (és ezt épp egy Hasselblad alá sikerült leírnom...a világításra gondolok az eszköztelenséget említve)
Kiegyenlítettebb világítással kifejezőbb lenne a kéz üzenete és a haj nőiessége.
További jó fotózást!
Robert_n7 válasza:
Szia!Azt hiszem engem pont a fénykezelés fog meg...a takarón,leginkább.A többi csak úgy jött,érzésből...Üdv,Robi
Szervusz Robi!
Nagyon köszönöm, és hálás vagyok, hogy válaszoltál az értékelésemre. Bizonyára mások is így vannak, lennének ezzel.
Azonban, nehezményezem, hogy első és egyetlen véleményem alapján, mellyel nem tudtál azonosulni, lemondasz arról, hogy megértesd velem, velünk, jelen alkotásod. A beleérzésből fakadó és a képbe szökést eredményező alkotói motivációd, szándékod, mondanivalód, vizuális kifejezésmódod mibenlétét. Hisz mindnyájan azért vagyunk itt, hogy tanuljunk és segítsünk egymásnak. Empátiával legyünk a másikunk érzés, képzelet és gondolatvilága iránt. Ugyan így a tárgyi tudás területén.
Meglehet, hogy kissé szögletesen értékeltem a kompozíciód, de eközben leírtam azt is, hogy nem értek dolgokat.
Úgy látom a többi véleményezőtől is érkeztek hasonló jelzések, és akkor nem beszélünk azokról, akik szintén megnézték a képedet, és hasonló okok miatt, nem voltak biztosak magukban, így véleményt sem alkottak.
Ugyanakkor sajnálatomat fejezem ki, hogy pont ezt a fotódat találtam meg legelőször. Azóta megnéztem az oldalon látható összes többi képed, és vannak közöttük számomra érthető, sőt kimondottan megfogó alkotások.
A "Hattal..." , ( nyilvánvalóan Háttal ) "Érzéki..." és "Érzéki...még egyszer" véleményem szerint kimagasló a kínálatból.
Meglátásom szerint a "merenges..." szintén ütős. Ide vonatkozóan zavart, mindössze csak a cím okozhat, amennyiben a merengés az merenges, mert nem az, hisz túlságosan érdeklődően néz ki az ablakon, a kellően előredőlt testtartás is erről tanúskodik. Persze, ha jól értelmezem, amit látok.
Igen, és szerintem sok jót tesz az ügynek, és jóval kisebb az értetlenkedés, ha szép és kifejező anyanyelvünk írása során, igénybe vesszük ékezetes karaktereinket is. :)
A magyarázat és újabb képek reményében pedig felajánlok 1 kreditet.
Üdvözlettel, kepelek
Az értékelő 1 kreditet utalt át a fotó készítőjének.
Robert_n7 válasza:
Szia!Kezdjük visszafelé:)Köszönöm a kreditet!A magyar nyelvet én is nagyon szeretem,de sajnos a telefonomról nem állt módomban ékezetesen írni.Bocsánat.Mindig az érzéseimre hagyatkoztam,most sem tudok mást írni...Szerintem felesleges a sok belemagyarárás egy képbe.Magáért beszél,vagy sem...?Üdv,Robi
Sziasztok!
Megmondom én, h mi hiányzik a jobb oldali üres részről: egy valaki. Én azt érzem ezen a képen, hogy ez a nő végtelenül egyedül van és magányos. Lehet, hogy nem tudatos volt, h a pléd éles, de így talán még jobb. A nő bújik be a sarokba, annyira nem szeretne látszani, h már nem is éles (jó, ez már valszeg belemagyarázás :). Nincs senki, aki átkarolja, aki megsimogassa a felkínált és fehérrel gyakorlatilag kiemelt feneket, így nem is a női testen lévő fény-árnyék a lényeg, hanem a képen nem látható, hiányzó szereplő. Nekem ez jut róla eszembe. Tetszik, szívesen néztem. Technikailag van itt sok jobban kidolgozott fotó, de ez a kép beszél hozzám és ez fontos. Nekem.
Robert_n7 válasza:
Szia!Teljesen együttérzünk...és a pléd tudatosan éles...:)Örülök a véleményednek,és hogy megosztottad...Köszönöm.Üdv,Robi
Vidasaa: ma már, hogy ki mivel fotóz, nem profizmus vagy amatörizmus kérdése, hanem pénztárca dolga. Egy csóró fotós készíthet jobb képet a belépőszíntű vázzal egy másiknál, akinek egy 1D Mark IV lóg a nyakában.
Mellesleg a képet én se nagyon értem, ha pl. a cím alapján nézem, a modell egyáltalán nincs elbújva, csak a fal felé fordult. A fenék szerintem is furcsán van vágva, és mindenképp túlexponált, s a naturalizmust kedvelők nyilván állva tapsolnak a pattanások láttán. A haj alól előbukkanó "gazdátlan" kéz mintha az Addams Family-ből/ból került volna oda.
Mindenképp több ez, mint tucat akt, én értem a mögöttes tartalmat, csak technikailag kellett volna csiszolni kicsit szerintem.
Robert_n7 válasza:
Szia!Úgy érzem erre már tudok mit írni...Még úgy sem gondolom,hogy az fényképezőgép típusa pénz kérdése lenne...Inkább megszállottságé...Évekig gyűjtöttem az első gépemre.A cím egyszerűen csak jött,abból ahogyan a modellem érzett akkor régen...Egyszerűen nem a pattanásokkal a fenekén törődtem.Egyébként van más tónusú expozició is:).Elhiszem,sokaknak nehéz megérteni akik mindenben csak a technikát látják és a beleérzést nem,pedig még mindig az a legfontosabb,nemcsak a fotográfiábian,az egész életben!:)Köszönöm az értékelést!Üdv,Robi
Szia!Segíts mert nem értek valamit.Egy ilyen géppel minimum egy profi fotóz.Csak az nem tiszta számomra hogy az élesség miért nem a főtémán van.A kép alapján ez-a modell lenne szerintem.....Mellesleg én többet mutattam volna a fenékből illetve a combokból.Üdv!
Robert_n7 válasza:
Szia!Ne haragudj,de nem tudok mit kezdeni a hozzászólásoddal.Üdv,Robi
Hmm...Ritkán van akt, ezért jár pár tized bónusz!
Elsőre nekem nem a bújócska jutott eszembe, hisz látjuk a modellt. Arra gondolok, hogy az FF színvilág miatt, talán beleolvadhatott volna kicsit jobban a lepedőbe. (ez nem hiba, és nem óhaj, csak a cím miatt vártam, hogy kicsit keresni kelljen a formákat)
A póz nekem inkább ... több dolog is eszembe jutott róla :D
Az első gondolat egy durcás beforgás, miután lerántod róla reggel hatkor a lepedőt egy "ébresztő" hang kíséretében.
A második egy félős, bekuporodós póz.
A háton lévő tenyérlenyomatokkal akár egy "családon belüli bántalmazás" kampány egyik plakátja is lehetne.
Arra célzok, hogy nem érzem a "játékos" bújócskázást. Az FF színek is komorrá teszik.
A 3. gondolat pedig egy horrorfilm jelenete, mikor Csáki váratlanul kinyúl az ágy alól az áldozatáért és lerántja :D
Az a hajból kinövő kéz elég mokány ,)
A popsivágást az elforduló (anonim) póz nem indokolja, a kép jobboldala "üres"
Valami oda nekem hiányzik, de most meg nem mondom ,h mi. Talán egy indián :D (egy ipi apacs)
Szumma:
Nem egészen értem ezt a beállítást, de az pozitívuma ,h elgondolkodtató.
Mondjuk valahogy olyan az ember érzése, mint mikor néz egy VHS videókazettát, elérkezik a nagy akciójelenethez és "KATT" Elkezdi a videómagnó visszatekerni a szalagot....
Robert_n7 válasza:
Szia!Igen,prőbáltam elgondolkodtatni...már akit lehet...Üdv,Robi
Kissé zavarban vagyok. Hát nem, a szinte láthatatlanság homályába rejtett, egyébként nagyon szép vonásokkal bíró, esztétikus és arányos formákkal rendelkező hölgy látványától. Egyszerűen csak azért, mert nem tudom, hogy hová helyezhetem el az alkotó szándékát.
Jobb esetben az a sejtésem, hogy ennek a rendhagyó kompozíciónak minden egyes részlete, és azoknak képi megvalósítása, a mélyről és belülről jövő, de ugyanakkor átgondolt, művészi kifejezésmódnak a megnyilvánulása.
Ekkor, esetleg arra gondolhatunk, hogy az alkotó, egyrészt az életlenség homálya, másrészt a kiégettség fehér vakítása, harmadrész az alulexponáltság sötétje mögé rejti a szemérmes modellt. Az elbújás, elbújtatás pedig az aktnak a kép periférikus részére történő elhelyezésével válik teljessé.
Valamint, a kíváncsi tekintetek megfékezését illetve azok elvonását szolgálja még, a képszerkesztésnek az a módja, hogy a leginkább hangsúlyos, jól megvilágított és kiélesített képrészen, bemutatásra kerül a pléd, és annak érdekes textúrája. Pont az a hely, ahol korábban a modellt, egy feltehetően kevésbé szemérmes pozícióban szemlélhettük volna meg.
A rosszabb esetben pedig arra is gondolunk, hogy egyszerűen, most nem sikerült egy elgondolás megvalósítása.
Véleményem szerint nem szerencsés az akt kategóriában szerepeltetett kép esetében, hogy annak fő látványeleme,
hangsúlytalan,
elrendezés szempontjából aránytalanul komponált,
láthatóságában korlátozott.
Nem érthető a terítőn lévő, jól látható fehér kábeldarabka, és még néhány apróság, kiretusálásának a hiánya sem.
Robert_n7 válasza:
Szia!Ne haragudj,de nem tudok a gondolataiddal azonosulni.Akárhogyan is szeretnék,nem megy,így ezért nem is hiszem,hogy el tudnám magyarázni,mi miért is úgy...Üdv,Robi
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.