Ha vannak még ilyenek a szekrény mélyén, akkor elő velük! Én nem érzem a retus hiányát, szerintem ez így hiteles, ahogy van. A szerkesztés is tetszik, mert a komponálás során a "zavaró" dolgokból előnyt kovácsoltál. Pl. az ajtó széle, a fa, a korlát. A szociofotónál a téma amúgy sem nélkülözheti környezetét. A mondnivalót már nem is elemezném, a két férfi tekintete, testtartása igencsak beszédes. Grat.
Kár, hogy ilyen kevesen értékelik. Csak néznek, de nem látnak? :(
Üdv.: fodbal
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2008. július 14. 20:38 - forrás: papírkép
Éterfaló Attilának szeretettel. Papírkép, itthoni nagyítás, évekóta a szekrény mélyén. Retus nyista.
tomka24 válasza:
Fúúúú, hát van egy csomó, ha nem is teljesen ilyenek.
Igen igyekeztem az arany középutat eltalálni, egy részt mert dokumentálok és ezen szerintem nem szabad átlépni. Szerintem. Köszönöm a soraidat és köszönöm a pontot is de leginkább azt köszönöm, hogy benéztél. Ez a legfontosabb. Szia.
olvasom soraidat...ami a fotozast illeti en sem tanultam soha,ahogyan Te is en is max ket konyvet lapoztam at de szerintem ez is egyfelol tapasztalati megnyilvanulas masfelol persze szuksegeltetik némi erzekenyseg,nyitottsag es talan ami a legfontosabb eros erzelmi intelligencia...en most decemberben kezdtem el fotozni,akkor keszitettem az elso kepeimet...elotte kozom nem volt a dologhoz...csak egeszen veletlenul fedeztem fel magamnak ezt a csodat...majd egyszer azt is leirom-vicces sztori- mindenesetre en kicsit ugy erzem hogy ebben szeretnek lelegezni es knekem ugy tunik hogy neked is ez jelenti a legzest...persze lehet hogy rosszul latom...mindenesetre tan ezt tobben is erzekelik es innen a noszogatas :) ahogy irod vójörök a fotosok..igen,telejesen egyetertek...valahol ez egy aberracio mint peldaul az hogy valaki egesz eleteben valami mast ugyanilyen szeretettel vegez..es ez a csunya szo hogy aberracio itt most a szambol szoljon pozitiv ertelemben...ami viszont a modellek valo dolgozast illeti szerintem a feltoltott szociofotoidra mindenkeppen azt mondanam hogy modellekkel vagy inkabb azt hogy "emberekkel" dolgoztal...mondjuk most hirtelen felmerult a kerdes hogy lehet hogy a modell alatt a klasszikus ertelembe vett modellt ertetted (akiknek ez a munkajuk?) ...bar nem hiszem...mondjuk emberekkel nem konnyu az igaz..nekem a legnehezebb az elso pillanat..a megszolitas..persze volt mar olyan tobbszor is hogy engem szolitottak meg--kilehetvarniazaFurcsa:)---mint peldaul a piros ruhas nenim...mondjuk kivancsi lennek hogy ezeket a fotokat hogyan keszitetted..es mellekes de az is erdekelne hogy az F4-hez milyen obid volt?irod hogy megfagyott pillanat...van egy ilyen foto aminek ezt a cimet adtam...lehet feltoltom..kicsit bele is vag ezen mondatod mondanivalojaba...
a
tomka24 válasza:
No jól elvagyunk, asszem ez az oldal lényege. Jól látod, nálam csak annyi más, hogy én sokkal hamarabb kezdtem. És egyszer már el is untam vagy el is vesztettem. Amikor én kezdtem akkor még teljesen természetes volt, hogy otthon laborálunk mert az olcsóbb. És egy csoda. Ahogy kikúszik a fényre a kép a tiszta alapból. Az jó. A modellekkel csak az a bajom, hogy nem hiszem, hogy mozgatnom kell őket. Mert én nem vagyok ilyen ember. Jelen kell lenni és ha megszoknak minden megy mint a karikacsapás. De ezt nem lehet 10 perc alatt csinálni, és asszem ez a legnagyobb kihívás a mai korban. Ezért nem is fotózok már embereket. Amire a modell alatt gondoltam az valóban a professzionális modellt értettem. Szerintem akinek nem ez a dolga, minkája attól nekem nincs jogom kérni, követelni. Meg kell köszönöm, ha hagyja. Ez minden. Másrészt képtelen lennék akár egy profi modellt is mozgatni, az nekem nem természetes, de ez belőlem fakad, hiszen látok itt olyan képeket akik modellel készültek és tökéletesen együtt dolgozik az alkotóval. Én ehez gyámoltalan vagyok. Az F4-hez ugyanaz a szettem van/volt mint a fujifilm-hez, 28-80 mm nikon 3.5-5.6 fényerővel, egy tamron 28-200 mm ugyancsak 3.8-5.6 fényerővel de ennek nagy a frontlencséje (72mm), egy 200-400 mm-es tamron 5.6-os fix fényerővel, volt ezenkívül egy sigma 100-300 mm-es makro optika de az egyszerűen használhatatlan, merta 300 mm-nél lehetett makrózni azt meg ugyan ki tarja ki. Amint látod nem sok és nem is a java, de erre van pénz. A jó obik megfizethetetlenek szerintem. Szeretnék egyébként egy közgyűrűsort vagy egy kihuzatot de hát az is pénz dolga. Másrészt mindíg vágytam a roll filmes kategóriába. Azok ugyancsak drágák, bár láttam egy két érdekes dolgot. Szóval ennyi egyenlőre. Szia Tom voltam
Tetszik a féloldalas elrendezés, viszont kicsit a jobb oldalról levágnék, hogy a bácsi feje aranymetszésben legyen. Tetszik a régies hangulat, a kopott minden, az öregség. A két ember a képen, mintha semmi közük nem lenne egymáshoz, mégis kapcsolatban állnak. Talán azáltal, hogy összeérnek(úgy értem, a hátsó kissé fedésben van) Szerintem egy jól eltalált fotó, gratulálok.
tomka24 válasza:
Köszönettel vettem soraidat. Nagyon pontosan látod, a két embernek alapvetően semmi köze egymáshoz, mégis kapcsolatban állnak egymással. Nagyon jó. Köszönöm. Szia
Szia! Megvan a főcsap! Vagyis a táblát már látom, ott kell lennie annak...
Kár, hogy retus nyista. Az a fehér korlát nagyon szúrja a szemem. Pedig a felállás egyébként tetszik. Kicsit a széleken lehetne kevesebb tárgy is, de az alakok elhelyezkedése magára vonja a tekintetet. Nagyon találóak az arcok. Hiteles pillantások és beállítás. Szinte megszólal a fotó. A vidék sorsa ott van, az emberek arcára írva.
Emiatt érdemes volt feltenni a képet, örülök, hogy előkerült a szekrény aljából.
További jó fotózást, vagy lelkes tallózást!
tomka24 válasza:
A retus csak azért nyista mert sziszifuszi meló lenne, én meg sajna lusta. Az tényleg érdekes, hogy hová lett a főcsap, magam sem emlékszem semi efféleére. A pillantások azért ennyire őszinték, mert ők igen egyszerű emberek. Talán a legegyszerűbb emberek a foldön, és ők azok akik másnak már nem kellnek. A korlát azért érdekes mert csak volt, ha bárki megmarkolta volna, hát ki tudja szerintem szétporladt volna. Én ezért is örültem, hogy ott van, mert ott van de haszna az nincsen. A nyamvadt fa meg akár jelző is lehet.
Van úgy hogy fotózunk és van úgy hogy tallózunk .-). Köszi 36, jó volt olvasni tőled. Köszi és szia.
nekem ez is nagyon tetszik...talan fognak olyasmiket irni hogy vaghattal volna innen vagy onnan,esetleg belevehetted volna a fat....en ugy erzem hogy ez a foto ettol a dekomponaltsagtol lesz olyan termeszetes mint amilyen lett..a boksas kepnek az elrendezese "szabalyszerubb" volt de oda kellett is szerintem az eltero mimikak vegett...persze lehet hogy rosszul latom...javits ki ha maskeppen erzed/gondolod...ebbol a kepbol tobb "vegtelen" folydogal...ket ember ket vilag de valahol megis egy, valahol osszernek hogy ujra szetvaljanak...leginkabb ez szep paradoxon az amit ezek az arckifejzesek,testtartasok,ruhadarabok meselnek....jo volna meg latni egy-ket fotot...nem feltetlenul az elmeintezetbol:)
attika
Az értékelő 2 kreditet utalt át a fotó készítőjének.
tomka24 válasza:
Jajj Attila. Először is végtelen örömmel tölt el, hogy írtál, ráadásul nem is keveset. Asszem egy körön belül divatot csináltam/tunk, azzal, hogy írjuk ki amit gondolunk és ne csak egy mondatban. Másrész azért örülök, mert nagyon nagyon jól látod a dolgot. Illetve, hogy jól látod e azt nem tudom, de hogy ugyanazok foglalkoztatnak, hogy ugyanúgy érintenek meg dolgok mint engem az biztos. Én nem vagyok képzett fotós. Valamikor elolvastam egy pár könyvet, megnéztem egy pár képet, kiállítást és megpróbáltam én is csinálni. A szabályszerűségekről meg biztosan jó volna tudni, de ha az ember tudatosan használja akkor olyan mesterkélt. A hibák az esetlenség az ami élővé, szerethetővé teszi a dolgokat, szerintem. Én abban hiszek, hogy ha az ember használja a lelkét az úgy is kiül a munkájára, legyen az bármi. Asszem te tudod egyedül, hogy hol készültek a képek, amit először ki akartam írni, de végül nem tettem, mert mindegy. Mert az csak egy hely, és annyi hasonló hely van még a világon és még az sem biztos, hogy bezárva. A lényeg pont az amit te is megfogtál a képeddel (a függönyön át), hogy vannak párhuzamosan futó világok, amikbe olykor bepillanthatunk. A kép amit csinálunk kívül esik az időn (a megfagyott pillnat) és kívül esik a téren (csak két dimenzió). Egy sohasemvolt világ. Van itt fenn egy sorozat ami pont erről szól, és nagyon jó képek, restellem is hogy eddig nem írtam hozzájuk mert nagyon tetszenek azok is. Szóval szerintem a fotónak nagyon fura filozófiája van, egyrészt mert dokumentalista, amit fényképezünk az ott van, másrészt a kép elkezd önnálló életet élni és akkor nagyon jó, ha elszakad attól a konkrét tartalomtól amit ábrázol vagyis képes kilépni önmagából és már olyan dolgokról szól ami lehet, hogy nincs is a képen. És végül, hiszem, hogy amit csinálunk az kukkolás, asszem a Worhol mondta, hogy voyaur-ök vagyunk mi fotósok. Passzív résztvevői az eseményeknek, csupán megfigyelők. Én nagyon nemszeretek beavatkozni az eseményekbe, egyrészt mert ilyen a habitusom, másrészt mert nem akarom irányítani a dolgokat, csupán leképezni. Mindíg is írigyeltem azokat akik modellel dolgoztak, én képtelen lennék rá.
És végül, hálásan köszönöm a kreditekek, de igazán nem kellett volna. Egyrészt, örülök, hogy ennyi év után ismét lélegeznek ezek a képek, másrészt köszönöm hogy noszogattok. Minden jót és ahogy szoktuk: szép fényeket. Irok a másikhoz is csak egy kicsit később, mert azt is át kell ám gondolni. :-) Szia

Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.