BELÉPÉS
REGISZTRÁCIÓ
ELFELEJTETT JELSZÓ
KATEGÓRIÁK
4,57
KATEGÓRIA: szociofotók
ELŐZŐ KÉP
| | egyéb
KÖVETKEZŐ KÉP
  • Feltöltve:
    2008. július 14. 20:38
  • forrás: papírkép
Egészen egyszerű emberek, avagy hol a főcsap?

Éterfaló Attilának szeretettel. Papírkép, itthoni nagyítás, évekóta a szekrény mélyén. Retus nyista. 

A képek értékeléséhez és az értékelések
teljes szövegének elolvasásához be kell lépnie!

BELÉPÉS

Ha még nincs felhasználóneve, akkor regisztráljon egyet.

adott pontszám: 5
2008. július 16. | 12:46 | fodbal

Ha vannak még ilyenek a szekrény mélyén, akkor elő velük! Én nem érzem a retus hiányát, szerintem ez így hiteles, ahogy van. A szerkesztés is tetszik, mert a komponálás során a "zavaró" dolgokból előnyt kovácsoltál. Pl. az ajtó széle, a fa, a korlát. A szociofotónál a téma amúgy sem nélkülözheti környezetét. A mondnivalót már nem is elemezném, a két férfi tekintete, testtartása igencsak beszédes. Grat.
Kár, hogy ilyen kevesen értékelik. Csak néznek, de nem látnak? :(
Üdv.: fodbal

tomka24 válasza:
Fúúúú, hát van egy csomó, ha nem is teljesen ilyenek.
Igen igyekeztem az arany középutat eltalálni, egy részt mert dokumentálok és ezen szerintem nem szabad átlépni. Szerintem. Köszönöm a soraidat és köszönöm a pontot is de leginkább azt köszönöm, hogy benéztél. Ez a legfontosabb. Szia.

2008. július 15. | 11:50 | éterfaló

olvasom soraidat...ami a fotozast illeti en sem tanultam soha,ahogyan Te is en is max ket konyvet lapoztam at de szerintem ez is egyfelol tapasztalati megnyilvanulas masfelol persze szuksegeltetik némi erzekenyseg,nyitottsag es talan ami a legfontosabb eros erzelmi intelligencia...en most decemberben kezdtem el fotozni,akkor keszitettem az elso kepeimet...elotte kozom nem volt a dologhoz...csak egeszen veletlenul fedeztem fel magamnak ezt a csodat...majd egyszer azt is leirom-vicces sztori- mindenesetre en kicsit ugy erzem hogy ebben szeretnek lelegezni es knekem ugy tunik hogy neked is ez jelenti a legzest...persze lehet hogy rosszul latom...mindenesetre tan ezt tobben is erzekelik es innen a noszogatas :) ahogy irod vójörök a fotosok..igen,telejesen egyetertek...valahol ez egy aberracio mint peldaul az hogy valaki egesz eleteben valami mast ugyanilyen szeretettel vegez..es ez a csunya szo hogy aberracio itt most a szambol szoljon pozitiv ertelemben...ami viszont a modellek valo dolgozast illeti szerintem a feltoltott szociofotoidra mindenkeppen azt mondanam hogy modellekkel vagy inkabb azt hogy "emberekkel" dolgoztal...mondjuk most hirtelen felmerult a kerdes hogy lehet hogy a modell alatt a klasszikus ertelembe vett modellt ertetted (akiknek ez a munkajuk?) ...bar nem hiszem...mondjuk emberekkel nem konnyu az igaz..nekem a legnehezebb az elso pillanat..a megszolitas..persze volt mar olyan tobbszor is hogy engem szolitottak meg--kilehetvarniazaFurcsa:)---mint peldaul a piros ruhas nenim...mondjuk kivancsi lennek hogy ezeket a fotokat hogyan keszitetted..es mellekes de az is erdekelne hogy az F4-hez milyen obid volt?irod hogy megfagyott pillanat...van egy ilyen foto aminek ezt a cimet adtam...lehet feltoltom..kicsit bele is vag ezen mondatod mondanivalojaba...
a

tomka24 válasza:
No jól elvagyunk, asszem ez az oldal lényege. Jól látod, nálam csak annyi más, hogy én sokkal hamarabb kezdtem. És egyszer már el is untam vagy el is vesztettem. Amikor én kezdtem akkor még teljesen természetes volt, hogy otthon laborálunk mert az olcsóbb. És egy csoda. Ahogy kikúszik a fényre a kép a tiszta alapból. Az jó. A modellekkel csak az a bajom, hogy nem hiszem, hogy mozgatnom kell őket. Mert én nem vagyok ilyen ember. Jelen kell lenni és ha megszoknak minden megy mint a karikacsapás. De ezt nem lehet 10 perc alatt csinálni, és asszem ez a legnagyobb kihívás a mai korban. Ezért nem is fotózok már embereket. Amire a modell alatt gondoltam az valóban a professzionális modellt értettem. Szerintem akinek nem ez a dolga, minkája attól nekem nincs jogom kérni, követelni. Meg kell köszönöm, ha hagyja. Ez minden. Másrészt képtelen lennék akár egy profi modellt is mozgatni, az nekem nem természetes, de ez belőlem fakad, hiszen látok itt olyan képeket akik modellel készültek és tökéletesen együtt dolgozik az alkotóval. Én ehez gyámoltalan vagyok. Az F4-hez ugyanaz a szettem van/volt mint a fujifilm-hez, 28-80 mm nikon 3.5-5.6 fényerővel, egy tamron 28-200 mm ugyancsak 3.8-5.6 fényerővel de ennek nagy a frontlencséje (72mm), egy 200-400 mm-es tamron 5.6-os fix fényerővel, volt ezenkívül egy sigma 100-300 mm-es makro optika de az egyszerűen használhatatlan, merta 300 mm-nél lehetett makrózni azt meg ugyan ki tarja ki. Amint látod nem sok és nem is a java, de erre van pénz. A jó obik megfizethetetlenek szerintem. Szeretnék egyébként egy közgyűrűsort vagy egy kihuzatot de hát az is pénz dolga. Másrészt mindíg vágytam a roll filmes kategóriába. Azok ugyancsak drágák, bár láttam egy két érdekes dolgot. Szóval ennyi egyenlőre. Szia Tom voltam

adott pontszám: 4,8
2008. július 15. | 08:39 | Osli

Tetszik a féloldalas elrendezés, viszont kicsit a jobb oldalról levágnék, hogy a bácsi feje aranymetszésben legyen. Tetszik a régies hangulat, a kopott minden, az öregség. A két ember a képen, mintha semmi közük nem lenne egymáshoz, mégis kapcsolatban állnak. Talán azáltal, hogy összeérnek(úgy értem, a hátsó kissé fedésben van) Szerintem egy jól eltalált fotó, gratulálok.

tomka24 válasza:
Köszönettel vettem soraidat. Nagyon pontosan látod, a két embernek alapvetően semmi köze egymáshoz, mégis kapcsolatban állnak egymással. Nagyon jó. Köszönöm. Szia

adott pontszám: 4,5
2008. július 14. | 23:13 | harminchat

Szia! Megvan a főcsap! Vagyis a táblát már látom, ott kell lennie annak...
Kár, hogy retus nyista. Az a fehér korlát nagyon szúrja a szemem. Pedig a felállás egyébként tetszik. Kicsit a széleken lehetne kevesebb tárgy is, de az alakok elhelyezkedése magára vonja a tekintetet. Nagyon találóak az arcok. Hiteles pillantások és beállítás. Szinte megszólal a fotó. A vidék sorsa ott van, az emberek arcára írva.
Emiatt érdemes volt feltenni a képet, örülök, hogy előkerült a szekrény aljából.
További jó fotózást, vagy lelkes tallózást!

tomka24 válasza:
A retus csak azért nyista mert sziszifuszi meló lenne, én meg sajna lusta. Az tényleg érdekes, hogy hová lett a főcsap, magam sem emlékszem semi efféleére. A pillantások azért ennyire őszinték, mert ők igen egyszerű emberek. Talán a legegyszerűbb emberek a foldön, és ők azok akik másnak már nem kellnek. A korlát azért érdekes mert csak volt, ha bárki megmarkolta volna, hát ki tudja szerintem szétporladt volna. Én ezért is örültem, hogy ott van, mert ott van de haszna az nincsen. A nyamvadt fa meg akár jelző is lehet.
Van úgy hogy fotózunk és van úgy hogy tallózunk .-). Köszi 36, jó volt olvasni tőled. Köszi és szia.

adott pontszám: 5
2008. július 14. | 22:55 | éterfaló

nekem ez is nagyon tetszik...talan fognak olyasmiket irni hogy vaghattal volna innen vagy onnan,esetleg belevehetted volna a fat....en ugy erzem hogy ez a foto ettol a dekomponaltsagtol lesz olyan termeszetes mint amilyen lett..a boksas kepnek az elrendezese "szabalyszerubb" volt de oda kellett is szerintem az eltero mimikak vegett...persze lehet hogy rosszul latom...javits ki ha maskeppen erzed/gondolod...ebbol a kepbol tobb "vegtelen" folydogal...ket ember ket vilag de valahol megis egy, valahol osszernek hogy ujra szetvaljanak...leginkabb ez szep paradoxon az amit ezek az arckifejzesek,testtartasok,ruhadarabok meselnek....jo volna meg latni egy-ket fotot...nem feltetlenul az elmeintezetbol:)
attika
Az értékelő 2 kreditet utalt át a fotó készítőjének.

tomka24 válasza:
Jajj Attila. Először is végtelen örömmel tölt el, hogy írtál, ráadásul nem is keveset. Asszem egy körön belül divatot csináltam/tunk, azzal, hogy írjuk ki amit gondolunk és ne csak egy mondatban. Másrész azért örülök, mert nagyon nagyon jól látod a dolgot. Illetve, hogy jól látod e azt nem tudom, de hogy ugyanazok foglalkoztatnak, hogy ugyanúgy érintenek meg dolgok mint engem az biztos. Én nem vagyok képzett fotós. Valamikor elolvastam egy pár könyvet, megnéztem egy pár képet, kiállítást és megpróbáltam én is csinálni. A szabályszerűségekről meg biztosan jó volna tudni, de ha az ember tudatosan használja akkor olyan mesterkélt. A hibák az esetlenség az ami élővé, szerethetővé teszi a dolgokat, szerintem. Én abban hiszek, hogy ha az ember használja a lelkét az úgy is kiül a munkájára, legyen az bármi. Asszem te tudod egyedül, hogy hol készültek a képek, amit először ki akartam írni, de végül nem tettem, mert mindegy. Mert az csak egy hely, és annyi hasonló hely van még a világon és még az sem biztos, hogy bezárva. A lényeg pont az amit te is megfogtál a képeddel (a függönyön át), hogy vannak párhuzamosan futó világok, amikbe olykor bepillanthatunk. A kép amit csinálunk kívül esik az időn (a megfagyott pillnat) és kívül esik a téren (csak két dimenzió). Egy sohasemvolt világ. Van itt fenn egy sorozat ami pont erről szól, és nagyon jó képek, restellem is hogy eddig nem írtam hozzájuk mert nagyon tetszenek azok is. Szóval szerintem a fotónak nagyon fura filozófiája van, egyrészt mert dokumentalista, amit fényképezünk az ott van, másrészt a kép elkezd önnálló életet élni és akkor nagyon jó, ha elszakad attól a konkrét tartalomtól amit ábrázol vagyis képes kilépni önmagából és már olyan dolgokról szól ami lehet, hogy nincs is a képen. És végül, hiszem, hogy amit csinálunk az kukkolás, asszem a Worhol mondta, hogy voyaur-ök vagyunk mi fotósok. Passzív résztvevői az eseményeknek, csupán megfigyelők. Én nagyon nemszeretek beavatkozni az eseményekbe, egyrészt mert ilyen a habitusom, másrészt mert nem akarom irányítani a dolgokat, csupán leképezni. Mindíg is írigyeltem azokat akik modellel dolgoztak, én képtelen lennék rá.
És végül, hálásan köszönöm a kreditekek, de igazán nem kellett volna. Egyrészt, örülök, hogy ennyi év után ismét lélegeznek ezek a képek, másrészt köszönöm hogy noszogattok. Minden jót és ahogy szoktuk: szép fényeket. Irok a másikhoz is csak egy kicsit később, mert azt is át kell ám gondolni. :-) Szia