BELÉPÉS
REGISZTRÁCIÓ
ELFELEJTETT JELSZÓ
KATEGÓRIÁK
4,81
KATEGÓRIA: természet
ELŐZŐ KÉP
| | egyéb
KÖVETKEZŐ KÉP
  • Feltöltve:
    2005. április 5. 09:36
  • érzékenység: 50
  • rekeszérték: 8
Aranysárga bükk-szürke ritmusban

Aki megnézi, kérem értékelje is. A bőség nem akadály. Köszönöm. Ha valakinek kicsit elvonatkoztatott lenne, akkor tekintsük "szabadnak" a kategóriát. 

A képek értékeléséhez és az értékelések
teljes szövegének elolvasásához be kell lépnie!

BELÉPÉS

Ha még nincs felhasználóneve, akkor regisztráljon egyet.

adott pontszám: 5
2005. április 11. | 23:34 | szg8

Érdekes ez a képed. Lehetne harmónikus, ha kissé kevesebb szerepet hagytál volna a faágnak, így teljesen más lett a kép tőle. Egyáltalán nem harmónikus, sőt, ellenkezőleg. A sudár, függőleges fatörzsek fantasztikus látványát rejti el némileg előlünk. Véleményem szerint már-már túlságosan is tolakodó szerephez jut ez a képelem. Én biztosan másképp szerkesztettem volna. Hangsúlyozom, így sem rossz, csak picit távol áll tőlem. Kíváncsi lennék Képkovács véleményére, remélem ráakad erre a képedre.
Üdv,
Gergő

huricano válasza:
Köszönöm, h megnézted Gergő!
Igen, értem mit akarsz mondani; de őszintén szólva nem is törekedtem nyugodt harmónia kifejezésére, ill. azt csak alapként, háttérként akartam felhasználni; mintha a szürke lenne a bass-gitár, a sárga az énekesnő, a felé fokuszált árnyékok pedig a háttérvokál.
Hű, de ködös vagyok :)
Egy kellemes fatörzses "háttérkép" is elkattanhatott volna, de itt mást akartam.
És igen,az is igaz, h nem igazi term. kép.
üdv még egyszer

adott pontszám: 4
2005. április 6. | 20:03 | jekkel

Ez egy olyan fotó aminek tökéletesek a színei, de valami baj van a kompozícióval. Azt látom, hogy a legelső fa törzse tudatosan van elhelyezve, de sajnos e a kis lombos ág nagyon középre került, pedig mint fő téma, talán inkább annak kéne kicsit valamerre nem középen lennie. Így valahogy elkalandozik a szemem mindenfelé. A fatörzsek egyébként nagyon hatásosak ilyen tűélesen. Talán ha újravágnád akkor jobb lenne. Szívesen megnézném azt is.

huricano válasza:
Köszönöm véleményed.
Igen értem mit akarsz mondani.
Nekem a kép "fokusza" az a pont, ahonnan a nagyobb sárga ág kiindul ( nem pedig maga a nagy sárga ág ), és uide futnak össze az árnyékok is - ezt a pontot már nem tudtam jobbra fentre tenni - hisz hátrébb menni nem lehetett, szélesebb-látószöget nem akartam a hordótorzitás miatt és gépet is vizszintesen akartam tartani.
Érdekes, h tűélességről beszélsz, más meg homályos háttérról, pedig egyik sem az, ami ténylegesen a képen van...
Még van róla egy pár változat, majd lehet, h
üdv

adott pontszám: 5
2005. április 6. | 14:10 | acerola

Mint nézőnek tetszenek a színek és a háttér elmosása. Mint fotósnak túl művinek tartom pont ugyanezeket. Már kívül van a természetfotó kategórián.

huricano válasza:
Köszönöm Péter!
Igen ( különösen miután nézegettem a képeid ) értem, miért tartod művinek.
De irtam is a megjegyzés részben, h nem szorosan értelmezett term. kép. ( tehát sztm is kivül van; de akkor hol van belül ? )
:)
Egyébként háttér nincs jobban elmosva, mint az előtér.
Jó fényeket neked.

adott pontszám: 5
2005. április 6. | 09:32 | K_Feca

Nagyon el van találva. Már-már mintha 3d fotó lenne, a fene tudja, miért!

huricano válasza:
Köszi Feca!
Sztm a fények, a nagy mélységélesség és a rétegösszhatás miatt.
üdv

adott pontszám: 5
2005. április 5. | 21:27 | h.tomi

Uhh, ez a kép.... FANTASZTIKUS.

Jó a lényeg, maga a kép, nem is tudom mit beszélek : NO COMMENT !

huricano válasza:
Örülök, ha vannak, akikre ilyen hatással van.
Várom a képeid.

adott pontszám: 5
2005. április 5. | 15:25 | predjama

A sok értékeléshez és természetesen a képhez is gratula! Biztos mások is leírták, mennyire hangulatos és a színek által megragadóvá válik a kép. Nekem leginkább a meglátásod tetszik. Néha az ember elmegy az ilyen téma mellett, pedig mennyire különleges egy ilyen ággal ékesített fatörzs a többi csupasz mellett, főleg ilyen perspektívában. És persze a kép technikai oldaláról se feledkezzünk meg! Szerintem nagyon frankó ezért köszönet neked és a digic processzornak! :-) Mégeccer gratula!

huricano válasza:
Sokszor bekapcsolt lcd-vel hurcolászva és kezembe lóbálva a gépet tűnik fel,h mi mellett is megyek el...
Egy kis adalékként: ez friss mostani kép, tehát nem előző ősszel csináltam; ezek a levelek túlélték a telet!
Köszi

adott pontszám: 5
2005. április 5. | 15:10 | blondiea

Ez elött a fotó elött egy aktot néztem, ahol a testen árnyékcsíkok rajzolódtak ki, azok adták meg, mintegy, a test körvonalait. Azután megpillantottam ezt a fotót. Azonnal a fény - árnyék - ritmus - test - természet asszociációk jutottak eszembe. Technikailag kifogástalan kép, nagyon jól árnyalt mélységgel, térérzettel.
Ha nem lenne ott a középen levö fán a nagy leveles gally, csak a kis ág, nekem tán nem is hiányozna, annyira ritmusos, zenei a többi része a fotódnak. Így a nagy ág, túl középre helyezve inkább semleges vagy elvesz az élményböl, mint hozzátesz.
Tudom, hogy nem rajtad múlott, egy fotó kedvéért nem fogod letördelni a fák ágait, csak így érzem, a látvány alapján.
Nem is állítom, hogy úgy jobb lenne a fotó, csak talán nekem tetszene jobban. Jó kis önzés, mi? :)))
Grat!

huricano válasza:
Neked megengedem, h önző légy, te átkozott protekciós!
:)
Az első véleményhez bemásoltam, h mikre figyelek ilyenkor ( széleslátó-tele problematikája ). Ez egy lejtő és a földhöz nagyon közelhajolva vagyok egy szinten a sárga lomb főtömegével, az összes árnyék egy pontra, a nagyobb sárgás leveles-ág tövére mutat ( tehát hátrábbmenni nem tudtam, szélesebb látószöget pedig nem akartam ).
A turpisság, amit még senki sem emlitett, h itt 2 fa van az előtérben ( a takarásban lévő fa ága a jobb-felső kis leveles ág - amiről, ha jól értettem te is irtál).
Hangsúlyos sárga lombrészlet nélkül is rendben lenne a kép, de talán túlságosan is kifinomult lenne - kapnék rá egy csomó " ezen a képen nincsen semmi " tipusu kritikát.
Örülök,h jártál nálam, már rég voltál itt.
üdv

2005. április 5. | 14:31 | al01

Nalam nem tema, csak szerettem volna, hogy tudd miert adok negyest. A tobbi pedig a kep ertekelese volt.

huricano válasza:
Ok. ( nem feléd irtam, csak én is láttam, tudok róla, igen hiba; de nem akartam, h erről menjen a diskurzus )
Örültem a véleményednek, látszik, h foglalkoztál vele, köszi.
:)

adott pontszám: 5
2005. április 5. | 14:26 | Kokkor

Gratulálok! Megutatod nekünk hogy nem csak a gépen múlik!
remek a hangulat a függöleges vonalakat megtörő színfolt.
remek

huricano válasza:
Én is fontosnak tartottam a (természetes) függőlegeseket.
Meg a szineket...
Köszi

adott pontszám: 5
2005. április 5. | 11:34 | glodeni

Szép és harmonikus szerkesztés, kellemes hangulatú fotó.
Rendkívüli, hogy még a háttérben álló fák árnya is az előtérben lévő fára tereli a figyelmet, ami ugye különleges, mert csak neki van ilyen leveles ága. Ezért ha akarom, akár mélyebb tartalmat is gondolhatok a képbe, és miért is ne? Ügyes.

huricano válasza:
Te vagy az emberem: árnyékok ,figyelemterelés, fokusz,...ugye.
:)))
Nyugodtan gondolj bele mélyebben.
Köszi.

adott pontszám: 4
2005. április 5. | 11:06 | al01

Annyira otost akartam adni, de nem teszem. A forgatas miatti feher csik sajna sulyos hiba egy kepnel, viszont azt gondolom, nem a pontozas a lenyeg. Szoval a kepen latszik, h tudatosan szerkesztetted, kellemes hatassal van ra. Igazabol jo ranezni, talan igy fogalmaznam meg, hogy ez a fenyviszonyok, a szinharmonia vagy mas miatt van, talan lenyegtelen is. A jot nem kell magyarazni.

huricano válasza:
Köszönöm
Igen a feldolgozásnál sajnos nagyon kellett sietnem, meg a KingstonCF-em most memory-card -errorozott, örültem, h egyáltalán megmaradt a kép ( tanulság:100% nézet ugye ), ahogy feltettem nekem is feltünt,de már emiatt nem szedem le; és hagy ne ez legyen már a téma...
üdv

adott pontszám: 5
2005. április 5. | 10:39 | Leventes

Tetszik a színek kontrasztja, hogy van egy kis világos a szürke erdőben!

huricano válasza:
Köszönöm Levente.
( tölts fel minél több képet, ne a pontszámmal foglalkozz...
a vélemények fontosabbak )
Egyre jobb lövéseket neked.

adott pontszám: 5
2005. április 5. | 10:35 | elami

Nagyon jó lett a kép, A hátsó fák olyan selymesek lettek, míg az előtérben lévő levelek élesek. Nagyon tetszik, gratulálok

huricano válasza:
Köszi Elami!
Ebben a fények (is) segitettek; + az előtéri fa körül és előtte egy világosabb tisztás is volt; háttérben sűrűsödött az erdő.

2005. április 5. | 10:24 | Vicsusz

Igen, emlékszem. :) Ezen a téren egy hullámhosszon vagyunk!

huricano válasza:
Akkor éljen az interferencia v mi !
:)

adott pontszám: 5
2005. április 5. | 10:23 | varga.gabor

Gratulálok.
Szerintem az tudja igazán értékelni ezt a képet, aki már próbálkozott hasonlóval. Nem egyszerű.
Neked nagyon jól sikerült.

huricano válasza:
Köszönöm Gábor!
Igen tényleg nem az - egyetértek.
üdv

2005. április 5. | 10:20 | dor2004

Ha nem írod oda, hogy mindenki értékelje, valószinüleg átsiklok a kép felett. Nem a vágással volt bajom, az teljesen rendben van. Nem hiányzik a fa alja, sőt lehet, hogy jobb lenne, ha a többinél sem látszódna.. Amit kifogásoltam, hogy túlságosan az előtérben van ez a fa, (vagy a többi van messze) tolakodó, nem tudom máshogy megfogalmazni., azért remélem nincs harag? üdv

huricano válasza:
Ó dehogy, miért lenne.
Örülök, ha beszélünk róla.
Igen akartam olyat is, amilyet emlitesz, tehát, h előtér fáját jobban "rányomjan" a háttér fáira, de ehhez már tényleg tele kéne, ami már nekem nincs - ez (nekem 38-115mm) max telében készült - és minél nagyobb telével akarom, annál nehezebb megfelelő " modellt" találni.
Jó fényeket neked!
:)

adott pontszám: 5
2005. április 5. | 09:58 | Vicsusz

Nekem tetszik a szerkesztés is. Szép színvilágú fotó, hangulatos! Grat!

huricano válasza:
Köszönöm Kriszti!
Örülök, h tetszik.
A Különc c. képedhez irtam korábban hosszabban az ilyen fotókhoz - most beszéd helyett inkább megmutattam.
Jó, h igy ráharaptál.
:)

adott pontszám: 5
2005. április 5. | 09:52 | kacsorp

Jó.
Szépek ezek a bükkfa törzsek és valóban különleges hatást nyújt a szürke-sárga színvilág. Szvsz jól oldottad meg a vágást, bizony nem könnyű jól meglátni a fától az erdőt...:-)
Talán kerülhetett volna kissé jobbra a legközelebbi fa, de így is elmegy. Mondom, igazából a színvilága tetszett meg.

Egy apró hiba: jobb felül bennemaradt egy vékony fehér csík, gondolom egy minimális forgatás következményeképpen.

Üdv:kp

huricano válasza:
Köszönöm Péter!
Igen , teljesen igazad van , nehezebb, mint amilyennek tűnik; sokadik "modell", sokadik beállitásban, és még a nap is jó felől süssön...
Igen én is csak utólag vettem észre ( kis persp. korr. miatti ) , de már igy marad, most nem tudom levágni azt a hangyányit.

adott pontszám: 4
2005. április 5. | 09:51 | dor2004

Nekem a képszerkesztés nem az igazi. Túl hangsúlyos, túl tolakodó ez az egy fa, nincs kapcsolat a háttér fáival, túlságosan centrális és egyértelmű az egész. A technikai megoldás jó, ezért 4-es. üdv, Dor

huricano válasza:
Köszönöm véleményed.
Képszerkesztésre nagyon ügyeltem.
Neked csak akkor lenne kapcsolata a háttérrel, ha látszana az előtér fájának alja? Gondold végig, kérlek, mivel/ milyen optikával tudnád megvalósitani. ( én egy kis compacttal csináltam )
"téma sokkal nehezebb, mint h csak úgy belekattintsunk az erdőbe.
Amire én ilyenkor figyelek:
- egy külső szemlélőnek is mondjon vmit a kép - sokszor minden szándék ellenére lesz olyan igy is, akinek "semmi" nincs a képen
- optikák széleslátószögben hordótorzitással mutatják a fákat; ezért jobb inkább telében, de ehhez meg egy tisztás, nagyobb üres terület kell.
- ha a fákat függőlegesnek akarom mutatni ( nem direkt összetartást akarom hangsúlyozni ), akkor fontos, h gép ne legyen se fel, se le forditva - vizszintezés; itt : sárga lombbal egy szintben kell lenni pontosan - ehhez lejtő rész kell
-kritikus még h hova teszem a horizontot.
- fák ágainál előjövő ég kontrasztkülönbsége miatt a kromatikus aberáció is sokszor csúnyán előjön.-> rekeszelés;PS"
Ezt Vicsusz: Különc cimű képénél irtam neki véleményként; most idemásoltam, mert összefoglaltam benne, amiket én ilyenkor fontosnak tartok.
üdv