BELÉPÉS
REGISZTRÁCIÓ
ELFELEJTETT JELSZÓ
KATEGÓRIÁK
3,04
KATEGÓRIA: elkapott pillanatok
ELŐZŐ KÉP
| | egyéb
KÖVETKEZŐ KÉP
  • Feltöltve:
    2004. augusztus 25. 11:31
Tere-fere

At egyikük mesél, a többi halgatja..nézzétek az arcokat. 

A képek értékeléséhez és az értékelések
teljes szövegének elolvasásához be kell lépnie!

BELÉPÉS

Ha még nincs felhasználóneve, akkor regisztráljon egyet.

2004. augusztus 25. | 18:32 | ophidian

Ez van akkor, ha valaki elvárja, hogy a néző is az ő szemével nézze a képet. Sajnálom, nekem a kategória, cím, és a kommentár a támpont: Elkapott pillanatok, Terefere és az arcok. Én ebből indultam ki. A tágas szobabelsőt mutatni egy belsőséges eseményhez indokolatlan.

Abban igazad van, hogy a hölgyek és a szoba berendezése összhangban van. És a színek is kellemesek. Ez valóban pozitívum ebben a képben.

Ha viszont technikailag nézzük, akkor a hölgyek életlenek, részletszegények (nem látszanak az általad kiemelten fontosnak tartott arckifejezések) a szobabelsőben a fények eloszlása durva (hiába, akinek nincs több vakuja, derítőlapja, állványai, stb, annak nehéz egy csillogó felületekkel borított területet szépen befogni). Tehát sok-sok hiba terheli, nem is kicsik.

A művészi oldala még rosszabb, két témát próbáltál egy képre zsúfolni.

Egyrészt ugye a szobabelső. Ahhoz a bútorokat úgy kellett volna beállítani, hogy ami látszik, az megkomponált legyen, kijöjjenek a színek mellett a formák is, és a torz, technikailag kezelhetetlen részek (pl. bal alsó sarok, vakító ablak) kimaradjanak. Vagy úgy fényképezni őket, hogy a kompozíció részeivé váljanak. És akkor a belógásokat, átfedéseket is el kellene kerülni. Nehéz ügy, legalábbis amatőr felszereléssel.

A másik része a képnek a terefere. Ezt a részt értékeltem az előző részben, nem ismétlem meg. Csak kiegészítem annyival, hogy a szó belsőséges viszont feltételez, nem a külvilágnak szóló az ilyen beszélgetés. Ehhez egy lehatárolt tér illik, ami hangsúlyozza a résztvevők összetartozását a világ más részeihez képest. Ehhez persze kiváló háttér a régies berendezés, ami kontrasztot teremt a modern világgal szemben. A teljes szoba, tele üres terekkel már sok ehhez.

Ez a kép tehát túl sokat akar megmutatni egyszerre, és ráadásul két olyan témát elegyít, amiket önmagukban sem könnyű megoldani, nemhogy együtt. Szerintem ez tipikusan az az eset, amikor a kevesebb több lenne.

Ha ragaszkodsz hozá, hogy egy képen minden rajta legyen, akkor is érdemes a fő témát az előtérbe tenni (a beszélgető hölgyek) és akkor a háttér éppen annyi többletet fog adni, amennyi kell.

Úgy hiszem, pl. az ablak felől fényképezve az ülőgarnitúra, az asztal, a képek a falon, a kis szekrény az állólámpával éppen elégg lenne háttérnek, a falak és az üres székek lezárnák a teret, kimaradna minden, ami zavar (a TV is), a hölgyek sokkal inkább jelentőséget kapnának.

Én továbbra is úgy érzem, nem gondoltad át, mit akarsz, nem szerkesztetted meg a képet, hanem csak elkattintottad a gépet, ami aztán mindent ideömlesztett nekünk, mai az objektív elé akadt. Egyedi, de minden szempontból gyenge. Ha pedig tudatosan csináltad így, akkor hibás, kerülendő út.

kosakjokka válasza:
Huh..elöszőr is meg kell köszönnöm, hogy ennyi ídőt szántál rám. Ezt az értékelést, kinyomtattam, mert többszőr át kell olvasnom, és megemészteni. /mai divatos szóval feldolgozni/ Előljáróban csak annyit, hogy én A4-es nagyságra nagyítottam, s még ott sem találtam életlenséget, s a hőlgyek arckifelyezése jól látszik. Az első gondolatom az volt, hogy ha én mindarra figyelek amit leírtál, akkor addigra a pillanat elszáll. Aztán másodszori nekifutásra beláttam, hogy ha egy kicsi balra lépek, akkor egy csomó általad írt, és valós hibát már is elkerültem. Dehát, itt erről szól a történet, hogy okuljunk, fejlődjünk. Ettől függetlenűl, nekem, és még sokaknak tetszik a kép, de a leírtak után, majd hogy nem elment a kedvem a fotózástól. Amint az elején leírtam, ujra, és ujra át olvasom a leírtakat, s az elkeseredésem lassan elszáll, Mégegyszer köszönöm a tanácsaidat.

adott pontszám: 3
2004. augusztus 25. | 13:01 | excenter2

A témaválasztás jó, de a kivitelezést még csiszolni kell:
- bal oldali hölgy takarja saját magát (kar)
- nem szerencsés az abrosz a bal alsó sarokban, plusz ott a székek is beégtek (támla pereme)
- jobb oldali hölgy fejébe belóg a lámba
- valahogy a amennyezet is fura nekem, inkább nem kellene, persze a lámpa miatt nehéz szűkebbre vágni
- és a lámpa meg a festmény találkozása sem szerencsés

Mintha túl sok minden lenne a képen. Vagy nem baj, hogy ilyen részletgazdag, de akkor bizony a komponálás nehéz feladat...

Szerintem.

kosakjokka válasza:
Köszönöm az értékelést. Még csiszolgatom..

adott pontszám: 2
2004. augusztus 25. | 13:00 | ophidian

Az ötlet és a pillanat jó, de maga a kép nem.
Ha a társalgó hölgyek arca a lényeg, akkor nemcsak hogy nem érdekes a szobabelső, de még el is vonja a figyelmet a látványról. És hiába figyelném az arcokat, ebben a felbontásban már alig látszik valami belőlük.

Mindenképpen hiba a bal sarokba belógó asztal és a székek, a képpel összefolyó csillár.
Teljesen felesleges a teljes előtér, a kép bal oldala, a plafon és a szemben lévő fal. A képet úgy kellett volna megszerkeszteni, hogy a három hölgy töltse ki a teret, a lehető legkevesebb zavaró dologgal a háttérben. Például a jobb oldali fejébe semmiképpen ne lógjon be az állólámpa, a szemben ülőt ne takarja részben sem a virág. Tehát közelebb kellett volna menni, és kicsit balra.
Nem baj (sőt jó) ha a képből kimarad a két üres fotel feltűnő foltja.
A pillanat hibája, hogy a beszélő hölgy keze éppen eltakarja az arcát, pedig az ő arca is biztosan beszédes lenne.

Ez így sajnos minden előnye ellenére csak egy tucatfotó, rengeteg felesleges és zavaró elemmel, amik elfedik a lényeget. Minden tudatosság hiányzik a képből, így aztán hiába a jó életkép, az izgalmas pillanat, a magamfajta nézőnek ebből már semmi nem jut.

kosakjokka válasza:
A három hölgyhöz, hozzátartozik ez az intriör. A hölgyek kora, s a bútorok stilusa korban egymáshoz illők. Egymást erősitik. Ha csak a három beszélőre koncentrálok, akkor az bárhól lehet. Hogy a csillár hozzá ér a kép kerethez, meg, hogy a karfa peremén, ott az a csík, beéget...bakafántoskodás. A kép hangulatából semmit sem von le. Egy kép, fotó, két részre oszlik. A technikai részre, expo, élesség, szinek, tónus, stb. És a művészi tartalom. Ne keverjük a kettöt. Van rá mód, hogy azt mondjam, a technikai kivitel ...x, de a müvész, salnos y, vagy forditva. Amit a tucat fotó kifelyezést illeti, azt felejsd el. A tucat, 12-jelent. Tehát, átvitt épretelmeben, ezt már sokan le fotózták. Ilyen Pl: Az országház. Mégis, sokan lekapják, mert egyszerüen.. tetszik. A fenti képet, csak én fotóztam le. Minden esetre méltányolom, hogy ennyi időt szántál erre a képre, de a javaslatod szerint, az már egy másik fotó. Sajnálom, de nem fogadom el ezt a kritikát, mert olyan érzésem van, csak brilliroztál.

adott pontszám: 3
2004. augusztus 25. | 12:51 | vargacsaba

Eléggé meggondolatlanul kattintottál, elfelejtettél komponálni. Túl sok részlet látható a szobából, ami zsúfolttá teszi a képet, különösen az előtérben lévő szék, asztal nem való oda. Jobban rájuk kellett volna zoomolni, így az arcok is jobban érvényesülnének, mert maga a jelenet nem lenne rossz.

kosakjokka válasza:
Nem felejtettem el komponálni. Az idős hölgyekhözz stílusban illik ez az interiőr. Egymást erősítik. Azért köszönöm a véleményedet.

adott pontszám: 4
2004. augusztus 25. | 11:42 | csondy

A fotó hangulatos, a hely különlegessége miatt. Jól van exponálva, szép természetesek a színek.
Amit hibának tartok, az az előtérben lévő széktámlák és fehér asztalterítő beleomponálása képbe. Zavaró, mert visszacsillana a (vaku?) fény róla, és, mert nem illik oda.

kosakjokka válasza:
Illik-nem illik, ott van. Gondolkodtam utólag, hogy levágom, de akkor a székek lábát is levágom, talán, ez a kisebbik rossz. Köszönöm, hogy foglalkoztál vele.