Hát ami az utazgatást illeti abszolút igazad van.
Ezzel a problémával én is találkozok. Nyilván szerencse kell hozzá hogy egyből jó képet csinálj ill azt figyeltem meg ,hogy néha túlzottan a főtémára koncentrálunk és lehet ha nyitottabb szemmel járunk más de jó fotót tudunk lőni.
Pl az Átkelés ill a Game of Thrones c. képeimnél nem konkrétan ezeket akartam fényképezni hanem a várost. Véletlenül szúrtam ki a lényeg ,hogy a cél teljesen más volt.
Nyilván szerencse is kel hozzá.
De a környezetünk közelében egyszerűbb jó képet fotózni a helyismeret miatt is ill ha bármi nem sikerül vissza tudunk menni mint ahogy ez meg is történt nálam is.
Ha jó fotót akar az ember akkor néha terep szemlére is szükség van. Lehet jobban jársz ha egy éjszakára megszállsz egy panzióban pesten vagy más nagy városban szerintem kifizethető és akkor 2 napod van.
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2023. január 24. 07:43 - Készítés helye (ország): Magyarország
A szentmártoni temető egyike hazánk és Európa legrégebbi és egyben legtovább is használt sírkertjének. A történészek szerint már a Kr. sz. 2. században temetkeztek ide.
Havasi Pál válasza:
Tudom, hogy legalább 1 nap szállás lenne a megoldás, de mivel én nem egy hekyre utazom hanem szinte folyamatosan legalább a fél országban, így annyi szállást még a legjobban kereső nemzeti gázszerelő sem tudná kifizetni. Pl holnap hajnalban utazom Zalaegerszegre, majd délbe már Keszthelyre. Este pedig vissza Szombathely. Gondolhatod mennyi idő van egy helyszínen fotózni. Max 2 óra mindennel (terepszemle, helyezkedés) együtt.
Látod a kép kategorizálására is több lehetőség van. Neked csendélet foto50 ahogy körbe írja inkább dokumentum fotó és szerintem is.
Elolvastam a foto50 -nek adott válaszod.
Értem ,hogy kevés időd van . De : legugolni vagy felemelni a gépet a magasba vagy felállni valamire ill jobbra v balra lépni egyet nem kerül sok időbe.
A többi csak kifogás.
A hidas képemre írta zsiga755 ,hogy nem szimmetrikus , persze én is sorolhattam volna fel okokat ,hogy miért olyan amilyen de ez nem lett volna több mint kifogás. A tény az tény marad. Csak magamat okolhatom ,hogy ezt nem korrigáltam v fotóztam újra.
Egy ilyen helyszínen ahol te is voltál nem sokba telik az előbb elmondott tánclépéseket végig venni plusz a beállításokról több képet készíteni ha az autófókusz elugrálna.
Üdv Sas
Havasi Pál válasza:
Köszönöm! Valóban hasznosak amiket írtál nekem. Igyekszem megfogadni. Pontosítok viszont, hogy érthetőbb legyek. Általában nem az adott helyszín közelében lakom, tehát nem tudok magammal cipelni felszerelést (állvány), hogy jobb minőségű képet készítsek, illetve ugyanezért nem tudok egyetlen témával órákat foglalkozni körbe járni megvizsgálni és átgondolni hogyan esik a fény, milyen a háttér. Tehát ha le akarom fotózni a szabadságszobrot a citadellán, akkor hajnalban felkelek. reggeli vonattal utazom. Délben pestre érek. legalább egy óra mire oda sikerül keverednem. Nem marad más mint a délutáni erős napfény és túristák a képben. Van egy órám arra, hogy az egész hatalmas objektumot körbe járjam és fotózzak kézből. Mivel legkésőbb kora estig haza szeretnék érni, így nincs idő megállni és elemezni a helyszínt. Ha el akarom érni a vonatot akkor folyamatosan menni kell és így fotózni. Ugyanez vissza. 1 óra buszozás a városban. kb 4 óra vonatozás Szombathelyre az országhatárhoz ahol lakom. 7 - 19 ig folyamatos fárasztó menetben rendes ebéd nélkül. Nem tudom azt megcsinálni mint a pestiek, hogy reggel 1 óra belterületi buszozás után egésznap órákon keresztül a szobrot és környezetét lesegetem, majd fáradtság nélkül haza metróznak délután. Nem hiszem, hogy a sok bírálóm azt csinálná amit én. Szerintem mindenki a könnyebbik végét fogja meg és otthon a saját környezetében keres témát amire valóban van idő felkészülni, elemezni, átgondolni, majd nagyszerű képet készíteni.Illetve van egy dolog amit nem értek.Ha feltöltök egy közepes vagy rosszabb képet azonnal megjelennek hatan, nyolcan és jönnek velük a 3. vagy 2. pontok. Ha feltöltök egy jól sikerült képet, akkor mindenki eltűnik! Miért nem értékelnek olyankor? Egy így korrekt vagy reális? Általában 2 ember szokott 5 vagy 4 pontra értékelni. Ha megint feltöltök egy jobb képet megint kapok 2 embertől 4 vagy 5 pontot. Ha utána felkerül egy rosszabb kép akkor megint azonnal előkerül legalább 6 kritikus aki megint elkezdi osztogatni a 2 vagy max 3 pontot. Hosszú idő és a sokadik ilyen eset után teljesen tudatosnak tűnik...mintha néhány tag a saját magas pozíciójának megőrzése miatt kizárólag a gyengébb pontszámok osztására aktivizálódna, és tudatosan kerülné más tagok átlagának javítását azzal, hogy a jobb képeket inkább nem osztályozzák. Azt elismerem, hogy csak jó képet kell készíteni, és akkor nincs rossz pontszám. De az is igaz, hogy az ilyen szélsőséges értékelés nem a fotós valódi értékét mutatja meg, mert ha egyenlő arányban lennének értékelve a jó és a rosszabb képek akkor más lenne az átlag.
Szia.
Pont nélkül mert úgy tűnik nem sok ember szólt hozzá.
Nem fétisem a nem véleményezett képek véleményezése.....csak néha.
Alul kicsit szűk. Szemből fotózva szerintem szerencsésebb lett volna és békaperspektívából ( az eltemetettek szemszögéből) vagy magasabbról (mintha isten nézne le rájuk) különlegességet is csempészhettél volna bele.
Vagy csak az arcokat fotózod le egyenként ahogy a fények megvilágítják az arcuk egyik felét. Mondjuk ez már egy másik kép más mondanivalóval. Csak próbálok ötletelni.
Üdv Sas
Havasi Pál válasza:
Köszönöm.
Szia!
Ennek a fotónak jobb a minősége mint az előző temetői felvételé. A pontozástól azonban ez esetben eltekintek. Inkább általánosságban szeretnék írni neked. Visszagondolva az általad feltöltött eddigi fotókra az a kép kezd összeállni bennem, hogy legtöbbször a dokumentálás céljával készíted a fotóidat. Ez a típusú motiváció szerintem megával hozza, hogy -az értékeléseket figyelembe véve - általában közepes, vagy csak kicsit jobb fotókat töltesz fel. Amikor kilépsz ebből a zónából és kreativitással ötvözöd a fotózásodat azonnal sikeresebb képek jönnek tőled. Ebben az esetben is azt érzem, nem szántál elég időt a témára. Nem kerestél egy jó nézőpontot, nem kerested a fények legjobb irányát, nem foglalkoztál a főtéma képen elfoglalt arányaival, a térrel, ami körülötte van. Lefotóztad, aztán a vágással próbáltál valamit elérni a szerkesztés terén. Sokszor irigyellek, hogy annyi helyen megfordulsz, annyi téma jön veled szembe, jobbnál jobb fotók készítését kínálva, de Te, mintha mindig sietnél. Egy gyors katt és annyi. Lehet, hogy nem jól érzem, akkor elnézésedet kérem. A magam részéről szurkolok neked, mert a lehetőség ott van a kezedben, hogy túllépj ezen a szinten és a dokumentálás igényén túl többet mutass nekünk abból, amire képes vagy, mert ha olyan értékeléseket tudsz írni, amilyeneket olvasok tőled, akkor benned több van ennél.
Üdv:
Józsi
Havasi Pál válasza:
Köszönöm! Hibátlan pontosságal írtál le mindent! A dokumentálást inkább tudósításnak hívom. Nem kell túllépnem ezen mert túléptem már akkor amikor kreatívoskodom önmagam örömére, és nem lehet túllépnem ezen mikor ez a dolgom mások felé. Amikor fotósorozatot készítek egy helyszínről vagy eseményről a helyi média részére a nézőt nem érdekli a művészieskedés, hanem a helyszínt vagy az eseményeket szeretnék látni. Nem geometriát szeretnének látni egy épület sarkáról, hanem a szállodát ahol megszállhatnak, a várat amit megnézhetnek. Ezt próbálom a használt unalmas sablonok helyett érdekesebben bemutatni jobb minőségben. Nem tehetek mást mert erre van szükség, és mellette próbálok egy-két kreatívabbat is készíteni velük együtt magam örömére - ha van időm! Mert csak ezen múlik. Valóban gyors kattra van idő egy ilyen utazásnál, jól láttad meg ezt is. Egy nap egy utazás. Szállodára se keret se idő nincs. Hajnalban indulás, utazás 5 óra, helyszín gyalog bejárással 3 óra, utazás vissza ismét 5 óra, az összesen legalább 13 óra hajnaltól estig. Az a 3 óra a legfontosabb dolgok dokumentálására éppen elég, fotóművészkedni nem, tovább pedig nem maradhatok mert haza kellene biztonságosan érnem még aznap, lehetőleg este 21 előtt. Mindezt idegen helyszínen, idegen útvonalon. persze, hogy nem ragadhatok kint az éjszakában ha megáll a vonat valahol baleset miatt. Kevés időt ad a nap. Nem olyan történet ez ahogy a fotósok szokták, hogy eldöntik pl a Citadelláról készítenek egy napnyugtás ff felvételt és célirányosan 2 óra alatt megvannak vele. Több kilométert sétálok egy olyan helyen tudósítóként ahol nem tudom mi vár, nem tudom mit fogok látni. Járok utcáról utcára, térről térre hol van valami érdekes műemlék az olvasók számára. Ez más. Erre nem lehet felkészülni, beállítani, felszerelést cipelni...csak egy gép a kézben, obik a háton. Helyszín, napfény adott, változtathatatlan. Ebből kell kihoznom valami jót percek alatt, mert hátra van még az út fele és a vonat nem vár. Bár ezeket már korábban leírtam, hogy ez a profilom, tőlem ez várható, ennek ellenére mégis van aki itt kötelezően csak egyedi, kreatív fotóművészetet vár el, és az én képeimet az én szemléletem helyett a saját fotóart gondolkodásával jól lehúzza, mert számára nem létezik más.

Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.