BELÉPÉS
REGISZTRÁCIÓ
ELFELEJTETT JELSZÓ
KATEGÓRIÁK
3,58
KATEGÓRIA: életképek
ELŐZŐ KÉP
| | egyéb
KÖVETKEZŐ KÉP
  • Feltöltve:
    2023. január 12. 09:12
  • érzékenység: 100
  • rekeszérték: 5,6
  • Készítés helye (ország): Magyarország
  • Készítés ideje : 2022-03-03
Megkövült idő.

A Sorsok című kép feldolgozása a korábbi kritikákat figyelembevéve. 

A képek értékeléséhez és az értékelések
teljes szövegének elolvasásához be kell lépnie!

BELÉPÉS

Ha még nincs felhasználóneve, akkor regisztráljon egyet.

2023. január 30. | 06:24 | gljzsf

Itt van példának egy fotó. https://www.juzaphoto.com/galleria.php?l=en&t=707295 Mindennek ellentmond amit leírtál, nincs környezet, csak nyomokban, mégis úgy érezzük mindent tudunk a kisfiúról. Ha ezt művészkedésnek nevezzük, akkor én inkább művészkedem, mindsem dokumentálok. De egy riporter is piszok büszke lehetne egy ilyen fotóra. Ezért is kell átgondolni mit írsz le, mert akaratlanul is tyúkszemekre lépsz.

Havasi Pál válasza:
Köszönöm.

2023. január 27. | 10:56 | gljzsf

"Ha művészkedni akarunk, akkor kiemeljük a témát, háttérbe helyezzük a környezetet. Ez igaz. Ha kizárólag fotósként szemléled körülöttünk a világot. Ha riporterként, akkor dokumnetumot készítve nem tüntetheted el a hajléktalan mellől azt a környezetet, ami azzá tette. Hiteltelen lenne. Mintha cenzúráznánk a valóságot." -Ezt Te írtad, egyel lejjebb!- Erre reagáltam, meg sok más hasonló bejegyzésedre.

Havasi Pál válasza:
Köszönöm.

2023. január 17. | 09:48 | gljzsf

Én azért vitatkoznék azzal az állásponttal, hogy a dokumentum fotó azért dokumentum fotó, mert össze vissza kattintgatok, és nyilván minden dokumentum a mi a környezetemben van, tehát én dokumentum fotós vagyok. Ha ez ilyen egyszerű lenne, tele lennénk kiváló dukumentum fotóssal. De valójában nagyon kevés JÓ dokumentum fotót láttam, még ezen az oldalon is. Tehát arra hivatkozni, egy rosszul komponált, hibásan lefényképezett, képnél, hogy ez direk azért ilyen mert dokumentum fotó az enyhén szólva is blődség. Szerintem a technikai tudás hiányáról, a koncepció hiányáról, és az önértékelés hiányáról van szó. Érdemes ezen elgondolkodni, és megfogadni azokat a tanácsokat, amiket a többiek írnak, nem pedig hamis erényeket villogtatni.

Havasi Pál válasza:
Én ezen most csodálkozom. Egyrészt mert nem vitatkoztunk, hanem megbeszéltünk dolgokat amiket másként értelmezünk, azért, hogy közelebb kerüljenek egymáshoz ezek a pontok, illetve megértsük a másik látását is...sajnálom ha ezzel a felfogással nem értesz egyet. Ha ez neked hamis erény. Végig olyanokat írtál amit én valójában nem. "dokumentum fotó azért dokumentum fotó, mert össze vissza kattintgatok, és nyilván minden dokumentum a mi a környezetemben van" Honnan veszed ezeket? Írtam én ilyet? "rosszul komponált, hibásan lefényképezett, képnél, hogy ez direk azért ilyen mert dokumentum fotó" Mondtam én, hogy hibátlan a fotóm? Nem elégszer írtam le, hogy valóban túlzsúfolt? Hányszor írjam még le ahhoz, hogy ne mást idézz hanem a valóságot? Másokra hivatkozol! kinek a nevében teszed? "megfogadni azokat a tanácsokat, amiket a többiek írnak". Nem fogadom meg? Nem elégszer köszönöm meg a segítségeket? Hányszor köszönjem még meg, hogy egyszer észrevegyed és a valóságot írd le, ne ezeket a hamis állításokat? Nehéz lenne a többieknek írt válaszomat is elolvasnod ahhoz, hogy rájuk hivatkozz? Akkor látnád, hányszor, hányféleképpen köszöntem meg a hasznos tanácsokat, és próbáltam alkalmazni őket! Ha valóban tájékozott lennél bármiről is akkor azt is láttad volna amikor sasvari úr beszélgetése alatt külön megköszöntem mindenkinek a segítő kritikáját ami a fejlődésem szolgálta, illetve név szerint említettelek meg a sok hasznos kritikád miatt! Csak te ezeket nem veszed észre, mert a saját világodba annyira bezárkóztál, hogy senki mást nem veszel figyelembe, csak ismétled a sértődött előítéleteid, ha egy-két alkalommal valaki nem veled ért egyet...mert ha valakinek lenne valami önálló véleménye ami a tiédtől eltér, akkor annál a technikai tudás hiányáról, a koncepció hiányáról, és az önértékelés hiányáról van szó! Hát Köszi! Ilyen szavak nélkül is jól elvagyok. Hagyjuk ezt a beszélgetést. Legközelebb húzd le símán a képeim úgy, hogy ne írj inkább mellé semmit, dobd be az 1 pontot mindenféle indoklás nélkül, ha kérhetem!

2023. január 15. | 21:16 | Szarvassy Gábor

Annyi minden van a képen, hogy az ember azt sem tudja, hol kezdje nézni. a ff. konverzió eleve a kép adatésztes egyik módja,ló, ha a mondanivaló köré tömöríti ezt.Ez itt következetlené válik , szobor, fa, töprengő ember arc nélkül,, gépkocsi ikerítés fák A fotós tud fonózni, technika rész rendeben.A kép egy nagy káosz-. Sajnálom..

Havasi Pál válasza:
Attól függ. Ha művészkedni akarunk, akkor kiemeljük a témát, háttérbe helyezzük a környezetet. Ez igaz. Ha kizárólag fotósként szemléled körülöttünk a világot. Ha riporterként, akkor dokumnetumot készítve nem tüntetheted el a hajléktalan mellől azt a környezetet, ami azzá tette. Hiteltelen lenne. Mintha cenzúráznánk a valóságot.

adott pontszám: 3
2023. január 15. | 21:12 | Szarvassy Gábor

Annyi minden van a képen, hogy az ember azt sem tudja, hol kezdje nézni. a ff. konverzió eleve a kép adatésztes egyik módja,ló, ha a mondanivaló köré tömöríti ezt.Ez itt következetlené válik , szobor, fa, töprengő ember arc nélkül,, gépkocsi ikerítés fák A fotós tud fonózni, technika rész rendeben.A kép egy nagy káosz-. Sajnálom..

Havasi Pál válasza:
Attól függ. Ha művészkedni akarunk, akkor kiemeljük a témát, háttérbe helyezzük a környezetet. Ez igaz. Ha kizárólag fotósként szemléled körülöttünk a világot. Ha riporterként, akkor dokumnetumot készítve nem tüntetheted el a hajléktalan mellől azt a környezetet, ami azzá tette. Hiteltelen lenne. Mintha cenzúráznánk a valóságot.

2023. január 15. | 12:20 | Fotos84

Szia! Pont nélkül - én lényegi előrelépést sajnos nem látok az előzőhöz képest. Túl sok minden van a képen, elvész a lényeg, így ff-ben még inkább. Utcán ez a nehéz, sokszor még egy brutál fényerős tele is kevés hozzá, hogy jól leválaszd a témát a környezettől. Ha oldalról fotóztad volna emberünket, tisztább szögből (ha volt ilyen egyáltalán), akkor más lenne a helyzet, mint ahogy az már egy teljesen más kép is egyben. Még egy ötlet: a riporterfotósok időnként ortodox módon nagylátószöget használnak (bőven 16-20mm ekv. körül). Itt aztán persze minden éles lesz még 2.8-on is (hurrá), de az objektív perspektíva torzítását kombinálva egy alulról ferdén felfelé tartott géppel, nos az is kitakarítja a háttér egy jó részét (széthúzza a teret). Ehhez viszont eléggé bele kell mászni az emberek aurájába, így oda az inkognitó. Én magam még nem próbáltam, de több, nagyon hatásos képet láttam, ezzel a technikával.

Havasi Pál válasza:
Köszönöm!

2023. január 13. | 16:15 | sasvari

Kizárva/manipulálva a valóságot?
Ez is egy nézőpont. De úgy gondolom nem manipulálod a képet egy háttér mosással hanem kiemeled a lényeget kizárva minden zavaró körülményt.

Havasi Pál válasza:
Ez is igaz. Szerintem minden álítás jó lehet, csak megfelelően kell alkalmazni. Itt most nem jó változatot választottam.

2023. január 13. | 10:46 | bau52lac

Szia! Ez egy remekül elkapott pillanat, kár, hogy a padon ülő alak arca egyáltalán nem látszik. Ezek azok a pillanatok, melyek a fotóst kényszerítik egy exponálásra. Sajnos tényleg sok a zavaró tényező a képen. Üdv!

Havasi Pál válasza:
Szia! Igen, valóban egy olyan pillanat amit fotós nem hagyhat ki. Még akkor sem ha a környezet zsúfolt és valóban vannak zavaró elemek körülötte. Az ülő alak arcát nem bánom, mivel nem portré, és hajléktalan arcát a személyiségi jog miatt csak akkor fotózok, ha külön megkér rá (Volt ilyenre is több példa amikor megkértek) De magamtól nem szeretem mert sok fáradtság, nehézség is megjelenhet egy arcképen amit jobban szeretek intimen kezelni, ha már másuk nincs nekik.

2023. január 13. | 08:40 | gljzsf

Hát most kíméletlen leszek, mert néha kell, egy kis szigor, a cél érdekében. De a pontozástól eltekintek inkább. Egy alapvetően hibás képből, vágással és ff konverzióval sem lehet jó képet csinálni. A legnagyobb baja a zavarosság. A téma nem válik le a háttértől a környezettől. Ha megnézed kicsiben, egy katyvasz, ha nagyban akkor is. A háttérben az elvágott autó, a szobor hátterében a fa, a környezet tagoltsága, mind-mind probléma. Nem tettél semmit annak érdekében hogy ezeken változtass, mondjuk elmosással, bár az sem oldaná meg hibátlanul. Elvágtad konvertáltad újra felraktad. Nekem így sem tetszik, lépj túl rajta, vond le a tanulságokat, keress új témákat.

Havasi Pál válasza:
Nem kíméletlenség ez, hanem nagyon is jó kritika. Az eredeti kép vaóban zsúfolt érzetet kelt mivel a környezetből háttérelmosással, stb nem emelkedik ki a központi téma. Azt viszont nem tudom hogyan tudnám utólag megoldani? Ezért maradt az eredetinél jobbnak mondható négyzetes vágás, valamint kísérletnek az ff konverzió. A téma persze ettől még nem emelkedik ki vagy nem válik le a háttérről. Mivel nem tartom megvalósíthatónak, így csak ezek az eszközök maradtak. Tanulságul jó ez a kísérlet arra, hogy egy következő hasonló témájú fotónál alapból ilyen beállítással készísem el az eredeti képet és már csak egy kicsit keljen abból szerkeszteni. persze figyelembe véve azokat a szempontokat is amiket itt felsoroltatok.

2023. január 12. | 20:55 | foto50

Szia Pál!
Megnéztem újra az eredeti fotót és a kritikákat is.
Itt a ff konverzión kívül annyit látok, hogy megvágtad és túlélesítetted. Az ff szerintem jó, de a környezetből a tolakodó és a téma szempontjából zavaró elemnek számító autó most is ott nyomul. Úgy érzem ezt újra kellene fotóznod, ha mindenképpen vissza akarsz térni ehhez a témához, mert tényleg lehet benne lehetőség. Szerintem inkább nagylátószög és sokkal közelebbről, én ezt választanám kiindulásnak, de ez csak egy lehetőség.
Üdv:
Józsi

Havasi Pál válasza:
Szia! Minden úgy van ahogy írtad, az ff konverzió jó választás llesz egy következő alkalomra, egyben ki kell zárnom a környezet zavaró elemeit. Egy ilyen utómunka másra nem is jó, minthogy ezeket megbeszéljük - mivel ezt a képet nem lehet máshogy újraszerkeszteni már. Ezért viszont nagyon hasznos minden kritika, amit egy új képbe majd be tudok építeni!

adott pontszám: 3,6
2023. január 12. | 14:43 | sasvari

Szia.
Mondjuk tényleg jobb lett mint az eredeti.Jobban a lényegre koncentrál. Olyan mint ha a szobor a nézésével kérdőre vonná az ülő embert.
Ami viszont most sem annyira tetszik, hogy a főtémát jobban le kellett volna választani a háttértől mert számomra még mindig nagy a zűrzavar a háttérben és a lényeg is elvész.
Üdv Sas

Havasi Pál válasza:
Érdekes, hogy pontosan azt a lényeget láttad meg/emelted ki amit én is észrevettem a helyszínen, csak a képen kevésbé jött át. A szobor markáns (Derkovits-i) vonásai valamint a megtörten ülő ember közötti néma párbeszéd erős téma. A környezet valóban nem valami látványos. Zsúfolt, stb. A leválasztás az egyetlen jó választás fotós szemmel.Riporter szemmel...nem tudom. Egy szépen elmosott háttérrel olyan érzésem van mintha az emberi szenvedést glóriával venném körül, idealzálnám groteszk módon, mint íKrisztus fájdalmait a kereszten egy gyönyörű reneszánsz vagy barokk freskón! Ilyenkor mindig meg kell osztanom magam, hogy mi lenne a helyes? Ha a fotós elveket követem, akkor lesz egy szép képem egy nehéz sorsról? Kizárva/manipulálva a valóságot? Azt a rideg vas és kő környezetet amiben ez az alak valójában létezik? Lehet még jobban mutatna inkább főúri környezetben. Teszek is erre egy kísérletet. Budapest, belváros, V kerület, diplomata negyed, Bazilika, Nemzeti Bank háttérrel keresek egy elszegényedett embert dokumentumfotóra!