BELÉPÉS
REGISZTRÁCIÓ
ELFELEJTETT JELSZÓ
KATEGÓRIÁK
5
KATEGÓRIA: hangulatképek
ELŐZŐ KÉP
| | egyéb
KÖVETKEZŐ KÉP
  • Feltöltve:
    2022. május 4. 09:11
  • érzékenység: ISO100
  • fókusztávolság: 300mm
  • forrás: negatív
  • zársebesség: 20mp
  • Készítés helye (ország): Magyarország
  • Készítés helye: Sopron
  • Készítés ideje : 2022-04-30
Tízet ütött már az óra...

 

A képek értékeléséhez és az értékelések
teljes szövegének elolvasásához be kell lépnie!

BELÉPÉS

Ha még nincs felhasználóneve, akkor regisztráljon egyet.

2022. július 7. | 09:21 | gljzsf

Nagyon tetszett a válaszod, amit Pál-nak írtál. Olyan finoman vezetted rá arra, hogy amit írt annak nagy része tudatlanságból származik, ami példaértékű a mai világban. Nekem is nagyon sok idő kellett ahhoz, hogy egy véleményt meg tudjak fogalmazni, ami mondjuk a technikára is kitér, mert ahhoz sokat kell tanulni minden területről. Most sem mondom hogy tudok tényleg szakszerű véleményeket írni, de igyekszem fejlődni. A kezdők még sokszor benéznek dolgokat és nagy magabiztossággal tudnak teljesen hibás értékeléseket leadni. Ezt Te nagyon jól kezelted, és nagyon kultúráltan fogalmaztad meg a válaszodat. Nem volt bántó, ezért szerintem példaértékű. Persze ehhez kell egy inteligencia szint, és nagy háttértudás is.

VMiki válasza:
Köszönöm, örülök, hogy ezt gondolod, így érzékelted. Ez igen, értékelésre adott válasz értékelése! Bár lenne nagy háttértudásom a fotózásról, de sajnos nincs. És tudom is, hogy nincs!

2022. május 16. | 11:03 | pálkata

Tanulságos válasz, remélem sokan olvassák, az ócska egyszerű lepontozásuk előtt!

VMiki válasza:
A pont, az a legkevesebb. Díjazom az iróniát, küldök majd valamit. Pláne, ha töltesz fel még dagerrotípiát. Azok egyébként honnan vannak?

2022. május 13. | 13:42 | pálkata

A legnagyobb élmény amit csinálsz, az érzés amit ad több mindennel!

VMiki válasza:
Ez teljesen igaz! Amitől elszoktunk, ezeknél az idejétmúlt mutatványoknál már az is abszolút lelkesítő tud lenni (de csakis a készítő számára!), hogy egyáltalán van kép (sikerül élesre állítani,fényt megmérni, nem rontod el a sorrendet: zárat kinyit, blende tökig kinyit, élesség finomhangolás nagyítóval, kompozíció /ha látnál valamit/, matt üveg el, kazetta helyre, zár becsuk, időt beállít, blendét beállít, zárat felhúz, kazetta redőny kinyit, exponál, redőny vissza, kazettát kivesz, megjegyezni melyik oldalára exponáltunk stb.) Leginkább egyetlen lövés van, gondolkodni is kell. És nyilván nem azt várja, aki ilyennel bíbelődik, hogy pusztán ettől már tetsszen is bárkinek az eredmény, csak ha az a hobbid, hogy szénrajzokat készítesz, akkor ne jöjjenek zsírkrétások azzal, hogy nem érzik indokoltnak a szénrajzot :) Köszi, hogy írtál!

adott pontszám: 3
2022. május 11. | 08:25 | Havasi Pál

Szia! Nem értem ezt a képet. Olyan, mint amikor csinálunk egy képet a helyszínről, mert ott van. Nem találok benne egy kapaszkodópontot ami megnyitná nekem, hogy Igen! Ezért jött létre, mert ezt akarom megmutatni! Nem találom a témát! De mellé még annyit sem, hogy akkor legalább hangulata legyen! A minőséggel is adódnak gondok. Nem indokolt a fekete-fehér változat, illetve annak vérszegény. Olyan gyengék az árnyalatok mintha nem tudatosan fekete-fehérben készült volna, hanem a színes lett volna utólag módosítva. Alul a kép túl szűk. Indokolatlanul sokat vesz el az épületekből az ég, illetve lefolytja így a témát. 1 fokkal jobbra is dől a kép mellette. 300 mm? Minek? Ismerem Sopront! (Is) Egy ilyen széles de szűk környezetet nem telével, hanem ellenkezőleg 10 - 35 mm között kellett volna fotózni. Zársebesség 20 másodperc? Kézből? Ezért rossz a minősége is. Sajnos több sebből vérzik.

VMiki válasza:
Kezdjük a technikai részével, miért FF, 300mm, 20mp kézből stb. ez az egyszerűbb. Szóval ez film. Zöldérzékeny röntgenfilm. Érzékenység ISO 80..100. Setét éjszaka, egy szál körténél kell a 20mp (méréssel 7mp, de reciprocitási hiba, Schwarzschild-effektus miatt bátorkodtam felszorozni.) . A negatív mérete 20x25 cm (!), egy ablakra jut annyi filmfelület, mint egy egész kisfilmes kocka. Vagyis brutális felbontású, rengeteg részlettel, de 600kb-ban ez nyilván nem érzékelhető. A legnagyobb kihívás egy ilyennek a beszkennelése. A valódi mérce pedig a papírkép lenne. Ekkora formátumnál, "szenzorméretnél" a 300mm nem teleobjektív, hanem alapobjektív, sőt enyhén nagylátószög (egyébként ránézésre is triviális, hogy nem lehet tele). "10-35 mm között kellett volna..."ezen jót derültem, mert elképzeltem a nagyságrendileg A4-es film elé tett F=10mm-es objektívet:) A gép egy 120 éves műtermi gép, senki nem tudna ilyennel kézből fényképezni (vagy 20mp-ig bármivel, ezt nem is értem hogyan merülhet fel). Ez az anyag ugyan lyukkamerázásról szól, de a legvégén látszik pont ez a gép: http://193.150.14.110:8080/pinhole.pdf
A másik, hogy nem FF változat, hanem FF film. A többség, aki manapság filmre fényképez, 90%-ban FF-ben teszi. Amikor azt írják, hogy ilyen vagy olyan lett az FF konverzió, vagy mennyire jó az FF "választás", akkor nem tudja sírjon vagy nevessen. Olyat persze lehet mondani, hogy valami nem működik FF-ben. Mondjuk egy korallzátony. Szerintem nincs kevés szürkeárnyalat, nem tudom min nézed. A többi erősen szubjektív. Szerinted nincs hangulata, nem indít be érzelmet, gondolatot. OK. "A mi a nagy üzenet?" kérdéssel rengeteg fotót ki lehet kezdeni, érdemes saját munkásságodat is elemezni. Talán csak a dokumentarista, szociofotó irányzatoknak van erős fedezéke. De egy bogárnak, madárnak, virágnak, tájnak, vagy itt a zárórakor elnéptelenedett kocsmának, hát...nem igazán. A. Stiglitz The Terminal világhírű képén mi a nagy téma? Nehezebb megválaszolni, mint jelen kritikáról a hasznos/nem hasznos döntést meghozni. Technikai oldalról kritizálni csak akkor érdemes, ha az a kritikusnak biztonságos terep.Ha nem, és mindenképpen akar olyan képhez írni, ami nézőként egyáltalán és semennyire nem ragadta meg (egyébként minek?), akkor olyat kell, hogy nincs hangulata, üzenete, "nem jön át", nincs életigenlő bukéja vagy melankólikus lecsengése stb. Ilyenekkel nem lehet vitatkozni, én sem tudok, ez a teljesen biztonságos irány.

2022. május 8. | 12:25 | Azúr

Kinyomtam, mert az adatok szokatlanok voltak, kíváncsi lettem. Először azt gondoltam, hogy valamelyik Sopron környéki régi tag követte el.

Nekem így, ilyen perspektívával is tetszik.

Szerettelek volna látni a készítése közben :)
Az értékelő 2 kreditet utalt át a fotó készítőjének.

VMiki válasza:
Ja, most nem adtam meg mást, de a 300mm fókusztáv azért árulkodó. Milyen műszer lehet, amin ez ránézésre közelítőleg egy alapobjektív? Csak nem egy 8x10 inches szenzora van?
Köszönöm krediteket, küldök majd értük ódivatú képeket.

adott pontszám: 5
2022. május 5. | 12:37 | Hedera

Szia!

Nagyon hangulatos, a fények, megvilágítás is tetszik. Picit zavar a perspektíva torzulása, de hát látom, hogy negatívról készült, így érthető. Nagyon jó kis filmkocka lehetne!

VMiki válasza:
Szia! Köszi! Ezért töltöttem ebbe a kategóriába. Dilemma, mert egy mozdulat lenne kihúzni, csak ugye ott van minden képnek a személyi igazolványa: maga a negatív.

2022. május 4. | 21:46 | pálkata

Igen. és itt van az, hogy lehet a technikát értékelni, érdemben említeni, de a végeredmény, számomra kérdéses, nem annyira varázsol el, ilyenkor örülök a fényképezőgépek, és egyébb módszerek fejlődésének!
Nme bántásból írom, és örülök, hogy felkerülnek ilyen jellegű fotók is!
Gratulálok hozzá!

VMiki válasza:
Értem. Kérdéses. Bármi, ami nem tetszhet ebben, azt magamra vállalom DE statikus témák esetén egészen biztos, hogy a filmes nagyformátum lehetőségei még mindig kiemelkedőek. Én persze nem állíthatom, hogy akárcsak technikailag a határait feszegetném, hiszen a leggyarlóbb filmanyagot (mammográfiás röntgenfilm), és előhívót (instant kávé) használom. Majd igyekszem összeszedni magam. Ezen itt eredetiben a negatívról kinagyítva a műemléki táblák szövegei is olvashatók. Számomra ez az egyik varázslat benne. "Fillérekért" egy >100MP rendszer. A filmes fotózásról ma az a pozitívum mondható el, mint a festészetről a fotó megjelenése után, hogy már biztosan nem akarja senki képek tömegtermelésére használni. Ez klassz, de a "retróságtól" magában még nyilván nem lehet jó a kép.
Teljesen igaz, hogy a néző számára csak a hatás számít mindenek előtt. Ettől függetlenül, én mindig fogok filmeket, gépeket, előhívókat emlegetni, nem mentegetőzésként, hanem mert engem ez érdekel. Köszönöm a hozzászólást!

adott pontszám: 5
2022. május 4. | 18:27 | foto50

Szia!
Ez jó! Egyedi hangulat, érdekes fény, jó kidolgozás. Tetszik a szerkesztés is. Jó lenne ha a bal oldalon a perspektíva torzulás nem lenne ennyire domináns, de ezt tompítja a fény hiánya. Az előtérben a macskakövön futó fény remek.
Üdv:
Józsi

VMiki válasza:
Köszönöm! Ez sajnos nem egy "view camera", amin a film és lencse síkját dönteni lehetne, és könnyedén kompenzálni a torzulást, hanem egy 120 éves "banquet camera", amit anno főleg csoportképekhez használtak. A síkok szögben nem variálhatók, ezt tudja nyújtani.

adott pontszám: 5
2022. május 4. | 09:57 | gljzsf

Nagyon bejön. Van valami természetfeletti hatása. Az ódon épületek, a formák, a szürke sok sok árnyalata és a mélysötét égbolt. Tök jó hogy egy ilyet megpróbáltál.

VMiki válasza:
Köszönöm! Az ötlet onnan jött, hogy nappal nem merek kimenni ezzel az antik géppel, mert szétszednek az érdeklődők. Ráadásul elkezdenek engem fényképezni. Azt hiszik, valami mutatványos vagyok.