Hali!
Zajos aurás és szűk nagy-vonalakban a legnagyobb hibák...
ugy gondolom a hdr , vagy az utómunka is vágta haza a minőséget.
Az épület a részletei tetszenek.
A színek nem valósak természetellenesek.
A helyszínben meg van a lehetőség , de ez a fotó most nem látványos.
Üdv!
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2014. április 14. 10:05 - érzékenység: ISO 100
- fókusztávolság: 18mm
- objektív: Canon EF-S 18-55 IS
- rekeszérték: F4
- Készítés helye (ország): Magyarország
- Készítés helye: Nagymaros
- Készítés ideje : 2011-08-21
Valaha szebb napokat is látott... Köszönöm, hogy a nap képe lehetett!
Fábián válasza:
Köszönöm az értékelést!
Van hogy a fotós a képén a témát egy az egyben, a valós színek megtartásával akarja megörökíteni. Na ez nem az az eset...
Egy problémát emelnék csak ki. Bármilyen feldolgozó programot is használsz, figyelni kell a csúszkák rángatásának a mértékére. Értem én, hogy szép kék eget szerettél volna csinálni, de ennek az lett az eredménye, hogy "aurás" lett az épület (is), és ez nagyon zavaró tud lenni. Ha még nincs, javaslom, hogy próbáld ki a polár szűrő használatát. Azzal nem csak az eget tudod gyönyörűen "kékesíteni", hanem alapból a színek is sokkal kontrasztosabbak lesznek.
Fábián válasza:
Köszönöm hogy megnézted a képet és hogy értékelted!
Nem látom azt a dinamikai átfogást, ami a HDR-t megkövetelte volna. Ettől még játszadozni lehet vele... de itt túljátszottad. A rossz HDR-használat számos jelét magán viseli.
Üdv!
Fábián válasza:
Ebben az esetben a HDR technika használatát nem a dinamika kiterjesztése, hanem a szürreális hatás elérése volt.
a kultúrált válaszokon felbuzdulva megpróbálok én is hasznos is lenni. Ha érdekel a hdr javaslom a hdrspotting.com böngészését, vannak egész szürreális de teljesen reális képek is, sokan megosztják a munkafolyamatot, amiből lehet tanulni. Az aura szerintem nyilvánvaló hiba ízléstől függetlenül. Ezt a csúszkákkal lehet finomítani, de javasolnám, hogy az eredeti képet tedd rá a hdr képre és vagy annak csökkentsd az átlátszóságát, vagy még jobb, ha egy 10-20% átlátszó ecsettel ott törlöd vissza/vékonyítod az eredetit, ahol a hdr néz ki jobban és ott meghagyod az eredetit, ahol a hdr nem igazán szép, pl az aurás égen. üdv.
Fábián válasza:
Köszönöm a tippeket, tanácsokat. Igen az aurát tekintve teljes mértékben igazad van.
Szimpatikusan reagáltál, ezért kifejtem bővebben.
Kicsit félreértetted az értékelésemet.
" Ha a növényzetet találod soknak, akkor azt kell feltételeznem, hogy nem sok olyan házat látál, amit ilyen mértékben vett volna vissza a természet." << pont, hogy ezért is találtam szűknek a vágást; jobb lett volna többet megmutatni a környezetből, a növényekből.
Azt írtad, hogy az utómunka nem lett összecsapva és minden eleme tudatos. << Az aurásodást már említették. A falakon is vannak világosabb pontok, amiket a fény nem indokol. Még valami: ha minden eleme tudatos, miért hagytad benn a bal alsó sarokban a templomtorony "kék mását"? Szerintem csak nem vetted észre.
Egyébként gratulálok a nap képéhez:D
Üdv
Fábián válasza:
Úgy tűnik valóban félreérthettem. A kivágás lehet hogy nem a legszerencsésebb, ám a szálloda mellet jobbra kb 3 méteren belül egy másik épület van, amit nem akartam belekomponálni a képbe. Alul viszont hagyhattam volna többet, nem tudom miért nem vettem észre.
Köszönöm a tanácsokat!
Köszönöm, hogy elfogadtad a véleményem!
Az én személyes tapasztalatom és értékrendem szerint, a HDR arra való, amire használjuk!
Tudom, ezen az oldalon a közfelfogás és a hangzatos divat-duma az, hogy nem arra való! Egyszer maga az admin írta valahol, hogy a hdr nem arra való, hogy utólag feltuningoljunk egy képet, hanem...
...DE kérdezem én, nem támasztott még ki senki egy ajtót egy székkel??? Pedig a szék nem arra való, hanem üljünk rajta!!!
Szóval csak tuningoljunk, ha jól esik!
Fábián válasza:
Igen, a HDR valóban hihetetlen sok lehetőséget rejt magában, a feladat csupán az, hogy ízlésesen tálaljuk az elképzelésünket. Ha a mostanival nem sikerült úgy ahogyan gondoltam, akkor majd sikerülni fog a következővel.
Szia,
Nagyon tetszik. Nagy szerelmese vagyok ennek a képkezelésnek, magam is űzöm. A maga kategóriájában szerintem kiváló kép, nem is találok kivetni valót benne, gratulálok neked!
Fábián válasza:
Köszönöm, hogy megnézted, örülök, ha tetszett!
Szia!
A kompozíció hatásos, az épület élének dőlését is meg lehet érteni, mert látom hogy nem TS objektívvel készült, viszont az aura az épület körül az nem tetszik. Olyan, mintha az ég utólag lenne visszahúzva, vagy egy gyenge HDR programmal lenne összerakva.
Fábián válasza:
Köszönöm, hogy megnézted, és hogy értékelted a fotót! Az aurát tekintve igazad van, es sajnos a HDR-ek gyenge pontja, amit nem vettem figyelembe
Szia!
Először is engedd meg, hogy gratuláljak a napképe címhez!
Gratulálok!
Annak idején, amikor elkezdtem HDR-fotókat gyártani, nagy örömömet leltem bennük. Pont így néztek ki, mint a te fotód.
Agyonhúzott, eltúlzott, erős kidolgozásúak.
És természetesen nálam is megjelent az aura, szinte minden körül.
Aztán felraktam ide párat.
Nem volt örömteli a fogadtatás. Sok rossz pontot kaptam. Egyeseket is halomra.
Mindenkitől csak az jött vissza, hogy csúnya, nem jó, ürülék, amit csinálok.
Nem értettem őket. Miért nem tetszik nekik ez? Hát ez annyira jó. Meseszerű. Álomvilág-szerű.
Fantáziadús.
Nagyon nehéz volt megértenem a sok értékelőt a számomra negatív értékelésével.
Aztán kinyitottam a szemem. Megláttam, hogy milyen egy igazi HDR. Ami nincs agyonhúzva. Amin nincs aura az elemek körül. És a színek csodásak. Hangulatuk van. Szépek.
Sok sok internetes oldalt átnéztem. Rá voltam kattanva a HDR-re. -mellesleg ez még most is megvan bennem.
Szóval, szétnéztem a nagyvilágban. Könyveket vettem. Neten HDR-eket nézegettem. Véleményeket olvastam. Kaptam innen is sok segítséget. (hadd ne nevezzek meg most senkit név szerint)
Most, ahogy ezt megláttam, az a legelső véleményem, hogy ez olyan, mint amiket én akkor csináltam, amikor még fogalmam sem volt, hogyan kell ezekkel a fotókkal bánni. -nem mintha most volna:)
Az első véleményemen túl, még azt is meg merem kockáztatni, hogy ez nekem tetszik. Annak ellenére, hogy tele van hibákkal. -most csak és kimondottan a HDR-re gondolok.
Tetszik, hogy kisérletezel vele. Tetszik, hogy felrakod ide. Jó ez.
A kompozíció nem jó. Az egészet beszorítottad. Alul-felül és két oldalt is. Kevés a hely az épület körül. Ezen majd változtass legközelebb.
Viszont a torzulás és a két irányból, a harmadolóban találkozó ferdék, nekem még tetszenek is.
...és akkor a hdr-ről.
Ne húzd túl ezeket a csúszkákat.
Törekedj arra, hogy az aurásodást minden esetben elkerüld. Pont addig, de, amint megjelenik már ne húzd.
Vagy ha már megvan, akkor még mindig vissza tudod a rétegeken törölni, hogy ne legyen ott. -erről még neten is van anyag, hogy kell csinálni.
Javasolom h.rom kolléga hdr képeit tanulmányozásra. Hidd el, ő ért hozzá rendesen. Az én képeimből is készített olyan hdr-t, hogy megállt az eszem.
Oké. Befejezem.
De annyit még engedj meg, hogy buzdítsalak erre a világra tovább is.
Tudom, ezek a képek tartalmaznak valami egyedit, valamit, ami csak vonzzz és vonzzz befelé.
Ne hagyd abba. Ha tetszik így, alkoss ilyeneket. De ne ide töltsd fel. Nem lesz sikere itt.
Aztán olvasgass, nézelődj. Fogalmazd meg neked mi tetszik egy másik hdr képben és mi nem. Alakítsd a tiéidet. Csináld meg őket újra. Ki fog ez alakulni.
Megtámogatom ezt a projektet. Felajánlom a segítségem is. Élj vele!
Üdvözlettel
Vadliba
Az értékelő 2 kreditet utalt át a fotó készítőjének.
Fábián válasza:
Először is hadd köszönjönem meg a támogató krediteket, ígérem, jó célra fogom felhasználni őket! :)
Valóban, igazad van, hogy a vélemények megoszlóak, ezt akkor is tudtam, amikor feltöltöttem ide. És azt is tökéletesen eltaláltad, hogy ez egy korai HDR képem (2011).
Így utólag belegondolva, és már ezredszerre megnézve a fotót, valamint a többi - akár az oldalon található -, hasonló technikával készült képeket megtekintve kezdek rájönni, hogy mire is jó a HDR. A dinamika kiterjesztésére. És mégis, sokszor átesek a ló túloldalára (hidd el, a többi képem még ennyire sem vállalható), és elkészítem ezt a hihetetlenül szürreális világot, ami már tényleg túlzás.
A technika viszont a kedvencem, így semmiképp sem fogok felhagyni vele, próbálkozok, javítom a képeimet.
És végezetül köszönöm a hasznos tanácsokat és tippeket, jól esik őket olvasni.
Szia!Nekem túl kontrasztos kicsit képregényszerű a fotó és az égbolton is látni vélek korrekciót és a kék színek sávosodását.A kompozíció tetszetős.
Fábián válasza:
A célom egy szürreális képi világ megteremtése volt. Az égen semmiféle retusálást nem eszjözöltem, így nem tudom hogy mit értesz a korrekció alatt. A kép készítésekkor felhőtlen volt az égbolt.
Szia! Nem igazán találtad el ennek az épületnek a tálalását szerintem. Érdektelen, sötét, bepixelesedett, színzajos az égbolt, a szénné húzott HDR csúszka a HDR aurával iszonyat kiábrándító, szűknek, és szúfoltnak tartom a szerkesztést, de maga az épület se túl érdekfeszítő, sokkal látványosabb elhagyott épületek is vannak. Az az érzésem a fotóddal kapcsolatban, hogy arra jártál, odakattintottál, és PS-ban HDR-t csináltál belőle. Azért nem teljesen érdektelen, némi hangulata van, az ablakokon a reflexiók érdekesek, a korlátok részleteit kihozta a HDr utómunka, lenne mit nézni rajta, csak nem így. További jó fotózást. Balázs
Fábián válasza:
Köszi hogy megnézted, viszont sajnálom, ha az az érzésed, hogy ez egy összecsapott fotó.
Szia! Összességében tetszik a fotó. Nem volt rossz dolog a HDR-t választani, bár a régi szocialista épületek adják is alá a lovat. :) Ami zavaró az az ég sterilsége, mindenképp kivártam volna egy felhős időszakot, hogy "élettel" töltsem meg a hátteret és dinamikát vigyek a képbe (persze ehhez kellő szél is szükséges, hogy a felhők ne mozdulatlanok legyenek). A szerkesztés terén a kép jobb oldalán lévő belógó lámpát mindenképp kihagynám. Értem, hogy a bal oldali oszlopsorral szerettél vona szimmetriát/ellentónust adni, de maga az épület sem szimmetrikus. Szóval semmi szükség rá. Üdv
Fábián válasza:
Köszönöm hogy értékelted! Valóban, szebb lett volna egy felhős napon fotóznom, ha lesz rá lehetőségem, lehet hogy újra elkészítem a képet.
Szia. Sajnos a csúszkák túlhúzogatása érhető tetten ezen a HDR-képen erős aurásodás - körben a ház és az ég találkozásánál - valamint a fények rapszódikus változásain az épület falán: mintha egyik helyen jobban sütné a nap a másikon meg mintha árnyék vetülne rá, holott egy felhő nincs az égen és fák sem árnyékolták. A nézőpont, a perspektíva viszont jó, de számomra az a jó HDR amiről nem tudom eldönteni, hogy multiexpo vagy nem, csak vezsett jól mutat. Neked ez nem sikerült túl jól. A sajátjaim közül ezt tudnám megmutatni pl: Foto_ID=224384
Fábián válasza:
Köszönöm hogy megnézted, és hogy értékelted!
Mondhatjuk, hogy a téma jó, bár a kompozíciót szűknek érzem. De ez a tipikusan elrontott HDR példája. A színek természetellenesek, glória van a kontraszthatárok körül, és sávos az ég.
Fábián válasza:
Köszi hogy megnézted! A 8 bites fotók már önmagában véve is igen nagy számban tartalmaznak tónusokat, amelyek átmeneteinél akár egy 10MB-os filenál is előjöhetnek sávosodások. El lehet képzelni, hogy mi történhet akkor egy 300 kilobytos fépnél.
szia, bár érdekes témák lehetnek a házban, szerintem ez a perspektíva nem a legszerencsésebb, az épület nem tűnik elég érdekesnek, a nagylátó meg feldönti. Ami viszont nagyon nem tetszik, a fura színvilága és az elhibázott hdr utómunka. Látszik, hogy foglalkoztál vele, ezért tudatosnak értékelem, de az üres és természeetellenes színű égen szinte világít az épület aurája, az árnyékos helyek fényes területei is zavaróak.
Fábián válasza:
Köszönöm az értékelést! Véleményem szerint a HDR technikának nem igazán vannak lefektetett szabályai, de ami az egyik embernek tetszik, az a másiknak nem feltétlenül. A HDR egyik legjobb tulajdonsága, hogy a színvilágot teljes mértékben meg lehet változtatni. A fotó tónustérképe természetesen korrigálva lett, aminek az eredménye szürreális hatás lett. Ez, és a kép kategóriája miatt nem gondolom úgy hogy ebben az esetben is a fotó eredeti színeinek, tónusainak megtartása lenne az elsődleges cél.
Köszi hogy megnézted a képet!
Fábián válasza:
Nem hinném hogy meg kellene kérdőjelezni mások véleményét.
Az első mondat, ami megfogalmazódott bennem mikor megnyitottam: de csúnya HDR.
Sajnos ez a nézegetés során még tovább fokozódott. A rossz minőségű hdr-hez, hozzájött az igénytelen maszkolás. Szinte minden szegélyen látszik a világos csík, ami megmaradt az égből.
Nem tudom mennyire volt kivitelezhető, de érdemes lett volna több teret hagyni az épület körül, és utólag perspektíva korrekciózni rajta.
Még korrekció nélkül is túlzsúfolt.
Sem a kivitelezés, sem pedig a koncepció nem tetszik. A legbosszantóbb pedig az, hogy igénytelenül csináltál rosszat. Legalább időt szántál volna rá.
Javaslom: fotózd újra, ha teheted. Több teret hagyj az épület körül, hogy utólag tudj korrigálni, és az elhagyatott környezetből is többet lehessen látni. Felejtsd el a hdr-t vagy ha ennyire tetszik, akkor szánj rá több időt és csináld meg rendesen.
Remélem nincs harag az őszinteségem miatt.
Üdv, Ádám
Fábián válasza:
Ternészetesen nincs harag, mindnyájan mások vagyunk, így érthető, hogy az ízlésünk is más.
A következőkben leírtakat nem csupán neked szánom, de talán érthető, hogy nem szeretném minden egyes értékelés alá ugyan azokat leírni. Azért választottam a tiedet, mert eddig még nem érkezett ilyen alacsony pontszám a fotóra. Így tehát arra kérlek, hogy - bár remélem nem lesz ilyen - semmiképp se tekintsd személyeskedésnek.
Már jó ideje nyomonkövetem a HDR fotókat az oldalon, hisz ez egy kedvelt technika számomra. A tapasztalatom az, hogy bár vannak kivételek, a többség igen konzervatívan áll az ilyen jellegű képekhez. Nem tudom pontosan, hogy ez mitől lehet, a sejtésem viszont az, hogy a válasz abban keresendő, hogy a technika viszonylag fiatal.
A képről:
Az értékelésed azon részét, ami a kompozíciót illeti, egyáltalán nem találom helytállónak. Nem hinném hogy szűk volna, azzal a kijelentéssel, hogy "korrekció nélkül is túlzsúfolt" pedig nem igazán tudok mit kezdeni. A fotó témája az épület és közvetlen környezete, ez a valóságban is így nézett ki, nincs rajta mit változtatni. Ha a növényzetet találod soknak, akkor azt kell feltételeznem, hogy nem sok olyan házat látál, amit ilyen mértékben vett volna vissza a természet.
Már a feltöltéskor is gondoltam, hogy a fotó HDR mivolta miatt igen megoszló véleményeket fog szülni. Nem tudom, hogy készítettél-e már HDR-t, de szerintem a nélkül is el lehet képzelni, hogy egy ilyen kép utómunkájába mindenképp sok időt kell fektetni. A fotóm nem lett összecsapva, az utómunka minden eleme tudatos.
Az értékelésedet mindenféleképpen köszönöm, jó érzés, hogy legalább megnézik az ember munkáját.
Szia. Nagymaros az Visegrád mellett van. Nem jártam még ezen a részen. Tetszik a kompozíció és főleg a HDR kidolgozása. Jó az élessége is. Az épület elég szép de régiesen elhagyatottnak tűnik. Dokumentum fotónak is kiváló. Nekem bejön. üdv.
Fábián válasza:
Köszönöm hogy megnézted a képet, és örülök, hogy tetszik!
Szia
Ez szerintem elégé gyengére sikerült. A legfőbb gond az utómunkával van. Nagyon aurás lett a HDR, és nagyon zajos az égbolt meg az épület is.
A téma sem valami izgalmas.
Minde jót,
Zsolt
Fábián válasza:
Köszönöm! Az aurával kapcsolatban igazad van, viszont én zajt nem sokat látok.
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.