A valóságban biztosan nagyon szép volt a látvány, de sajnos nem sikerült átadni sem hangulatilag, sem dokumentum jelleggel.
Képszerkesztés: unalmas, középre vett horizonttal.
Tudatosság az alsó oldalon a sarkokba vezetett vonalak miatt érezhető. Kiégett az alsó fele a képnek, színekben is látható, és a házakon. WB teljesen elcsúszott.
Szép részlet a kanyargó út, de ezzel a nézőponttal és látószöggel nem sikerült kihangsúlyozni elég jól.
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2014. február 28. 16:42 - érzékenység: ISO200
- fókusztávolság: 35mm
- objektív: Pentax DA 18-55
- rekeszérték: f11
- zársebesség: 1/250
- Készítés helye (ország): Franciaország
- Készítés helye: Plovan
Mögöttem az Óceán volt 50m-re.
FiendRon válasza:
"A középre vett horizont unalmas" Kedves kolléga, akár még unalmas is lehet, a véleményezés óta eltoltam fel is, le is, egyiksem tetszett jobban, mint az unalmas közép.
"Szép részlet a kanyargó út, de ezzel a nézőponttal és látószöggel nem sikerült kihangsúlyozni elég jól."-lal nem tudok mit kezdeni, mert ha szépnek találod, akkor nem tudom miféle nézőponttal lehetett volna még jobbra kihozni, a látószög pedig az eredeti képen szélesebb volt, de ha azt meghagyom, még unalmasabbnak tartotta volna a nagyérdemű.
Ezektől függetlenül, köszönöm a véleményed.
Szia!
Úgy látom mindenki segíteni akar, hogy minél jobb fotót készíts.
Szerkesztésében tudatos, de technikailag nem sikerült fotó.
Ne hagyd, hogy a gép automatikája készítse a felvételt! Ekkora fényérték különbözetet nem lehet kiexponálni, csak több expozícióval. Jelen pillanatban a gép automatikáját jól átverte a sötét ég.
Minimum 3 expó és azok összedolgozása, de utólag is lehetett volna belőle jó kis HDR-t készíteni.
Üdv.: Sipu
FiendRon válasza:
Szia, valóban, én is úgy látom, hogy táj mindenkinek tetszik, csak az exponálásom nem. Megmondom őszintén, nem látom, hogy is mutatna az a kép, ami ezt a borús ég alatti napfényes tájat a nagyérdeműnek megfelelően ábrázolná, mert ha jól érzékelem, akkor mindenki sötétebb tónusban szeretné látni azt a tájat, ami nem volt sötét, de talán a mező tónusaival nincs akkora problémájuk, mint a fehér házakkal.
Egyébként szoktam több expozíciót készíteni különböző beállításokkal, itt valahogy csak ezt az egyet csináltam, de legközelebb, ha hasonló fényvilágba kerülök, javaslatod szerint mindenképp szaporítom a lövéseket, s talán a képernyőre komponálásban is ügyesebb leszek. (A fehér házakat meg messziről kerülöm :) Köszönöm a véleményed. Üdv. Ron
Szia!
Ez a kép szörnyen túlexpós. A házak teljesen ki vannak égve, részlettelenek... csak fehér pacák, amik elvonják a figyelmet és nem is szépek így.
A bal oldalon félbevágott ház sem az igazi.
Szerintem a pillanat jó volt, de nem jól örökítetted meg. Kár érte.
FiendRon válasza:
Szia, túlexpós, kiégett, pacás, félbevágott, értem. Igérem legközelebb ügyesebben örökítem meg a jó pillanatokat. Köszönöm a véleményed.
Szia! Köszönöm a kreditet. A "kiégett" kérdésben segítségül a következőt írom. Mivel a hófehér házakról a fény erősebben verődik vissza a gépedbe mint mondjuk a fűről, vagy az égboltról, és mivel a géped átlagot állított a fényerő tekintetében, ahogy látjuk a környezet nincs túlexponálva, így szinte kötelező, hogy a fehér falak túlexponáltak lesznek! Ilyenkor nevezzük kiégett felületnek.Erre már exponálás előtt kell számolni, ezért ajánlottam az ND filtert. Nézz utána, érdemes. A rekesz érték tekintetében pedig, mivel szűk a blende nyílás, hosszú ideig van nyitva a blende, így nő a mélységélesség, viszont sok fényt ereszt be, így járnak a világos részek, ahogy a képeden is látjuk. A szerkesztés tekintetében, nagyon fontos, hogy minél egyértelműbben, nyomatékosan, az arányokat figyelembe tartva emeljük ki a számunkra legfontosabb részeket, minden zavaró részlet kiiktatásával. Remélem segíthettem és érthetően leírtam az ide vonatkozó dolgokat. Jó fotózást!
FiendRon válasza:
Szia, nincs mit. Tehát azt mondod, hogy a környezet rendben, csak a házak a túl fehérek. Oké, ezt is kezdem érteni, hogy hiába fehér a ház, a képen ne legyen fehér, mert zavaró. Az ND filternek utánanézek, és köszi a többi javaslatot is, a legközelebbi hasonló szituban jobban fogom konrollálni a gépet. Neked is viszont!
Üdv ! Bár nagy Pentax szimpatizáns vagyok,de ez a kép nagyon kontrasztszegény,amin persze lehet segiteni akár utolag is. Ami nagyobb probléma,az hogy a horizont abszulut középre helyezése ez esetben nagyon zavaro,mivel sem az ég,sem a táj nincs hangsúlyban. Valamerre jo elmozditani akár fel,akár le,attol függ,mi a fontosabb eleme a képnek. Sokat hozzátesz egy tájképhez!
További jo fényeket! Üdv!
FiendRon válasza:
Üdv! Miután mindenkitől megkaptam, hogy nem kóser a középhorizont, kisérleteztem a 2/3 - 1/3-dal erre és arra is, de nem vagyok meggyőződve, hogy azok jobbak lennének, mindazonáltal meghajlok a többség véleménye előtt. A kontraszt témát megszívlelem, kösz a véleményed, neked is jó fényeket, üdv!
szia
a kép jó. De bal oldalon a beégett házak hát, te is látod, lehetne jobb.
egyébként nagyszerű kép.
Üdv: P.K
FiendRon válasza:
Szia, kösz, ezt jó hallani. Ja, ja, a beégett házak - amit én még mindig csak fehérre vakoltaknak látok - fene a bretonokba, hogy nem használnak valami törtebb fehéret.
Miután azzal a jó hírrel szolgáltál, hogy mégsem vagyok reménytelen eset, utalok neked is 0,5 kreditet. Üdv. Ron
A fotós 0,5 kredittel jutalmazta a véleményezőt.
Szia! Ebből a látványból, bizony jobb képet is ki lehetett volna hozni. Ami először szembe tűnik, a fehérre meszelt házak, ami ki van égve! A 200-as iso, ilyen fényben indokolatlan. Az f/11 -es blende is sok. Ha ezt a blendét szeretted volna használni, bizony "napszemüveget" kellett volna tenni az obira (ND szűrő) kontrasztosabb felhőket, nem kiégett falakat kaptál volna. Én egy picit "szélesebb vásznúra" szabtam volna az égbolt javára. A bal oldalt "félbe vágott" ház pont nem hiányzik a képbe! Szóval jó meglátás, a megvalósítás nem az igazi. Jó fotózást!
FiendRon válasza:
Szia, fotóstársaidtól is kaptam ezt a "kiégett házak" megjegyzést. Bevallom őszintén, nem vagyok még kiművelt amatőr, egyelőre csak hobbista - valóban rámférhet min. egy alapképző - de azt nem értem így hirtelen, hogy a tejfehér házakat hogy lehet kiégetni, ha egyszer tejfehérek.
A 200-as ISO-t a gép állította magának, a blendét talán én. Érdekes ez a horizont téma, ezt emlegették még a legtöbben, de nem nagyon utaltak rá, hogy minek a javára tolták volna egyharmad-kétharmadba, te vagy az első, aki ezt jelzi. OLvasom itt a fotózz.hu-t, azt írja, hogy ha az egyensúlyt akarom hangsúlyozni, akkor tehetem felesbe. Nos én szerettem volna hangsúlyozni a derú és ború egyensúlyát, mind hangulatban, mind színekben, de úgy látszik a többségnek nem ül ez a látásmód. A fél házban igazad lehet, nem figyeltem rá, inkább csak az út meg a szántás sarkosságára. Köszönöm a véleményed, dobok cserébe 0,5 kreditet. Neked is viszont!
A fotós 0,5 kredittel jutalmazta a véleményezőt.
Szia. Megkockáztatom, hogy ilyen vagy ehhez nagyon hasonló képet bármelyik hazai falu vagy kisváros szélén lehetne nyáron készíteni. Viszont ha már ott volt az óceán, nem értem, miért csak írsz róla, és miért nem mutattad meg??? :)) Miért nem egy olyan kompozíciót, nézőpontot választottál, ahonnan az is látszódhatott volna? Mert az, hogy mutatsz egy szántóföldet egy kanyargó úttal, meg pár túlexponált - igen erősen túlexponált - házfalat a napsütésben, valljuk be, szikrányit sem egyedi.
FiendRon válasza:
Szia, igazad van, maga a táj nem különleges, de ott és akkor a fények fogtak meg, tetszett a hideg és meleg színek kontrasztja. A tengert is fotóztam, de nem tudtam jó képet csinálni (akkor), mert szembe sütött a nap, és abba az irányba a felhőzet sem volt olyan látványos. Ha nem leszek kipöckölve az oldalról, mint béna hobbista, akkor majd töltök fel óceánost is :)
Igen, az égett házfalakat mindenkitől megkaptam, de még nem tudom és értem, hogy a hófehér házfalakat hogy lehet kiégetni, ha egyszer hófehérek, és nincsenek annyira közel, hogy a vakolat mintázatát láttatni lehessen. Köszönöm a véleményed.
Hali!
A horizonttal kapcsolatban arra gondoltam h itt célszerűbb lenne az 1/3 - 2/3 klasszikus arány , nagyobb teret adni a kanyargós útnak h szépen vezessen el a kis településhez.
Szinte középen van a horizont ...ez az esetek legnagyobb többségében nem mutat határozott látványt , el kel dönteni melyik terület a látványosabb melyiket lehet használni a kép témájához mondanivalójához vagy csak egyszerűen az arányokra figyelni.
Erre gondoltam csak lehet nem egyértelműen fogalmazva :)
Szépet!
Üdv!
FiendRon válasza:
Szia, értelek, az a helyzet, hogy a kép vágott nézépontja mögött már uncsin egyenes az út, a 3:2 arányt meg meg akartam tartani. A felezést meg pont a két hangulat - burú és derű - egyensúlya, és a színek egyensúlya miatt gondoltam jónak. Azért kösz, legközelebb már a komponálásnál jobban rágyúrok az arányokra. Kösz még egyszer, viszont kívánom! üdv.
Hali!
Szépnek tűnik a kis falu a táj és az út is.
A horizont helyzete nem túl határozott... a felhősáv miatt akár fent el is lehetne venni harmadra és az utat megfuttatni kétharmadban.
A fehér házikók kicsit túlvilágítottak lettek , és balról a képszéli vágás sem jó.
Kontraszttal lehetne erősíteni a felhők és talán az egész kép hatását.
Üdv!
FiendRon válasza:
Hali, a kontraszttal teljesen egyetértek, az eredeti kép minden felől vágva lett, úgyhogy ki fogom próbálni a javaslataidat, egyedül a "horizont határozottság"-a alatt nem tudom, mire gondolsz. Köszönöm a véleményed, adnék kreditet, de túl sok pontot adtál hozzá :) üdv.
Szia!
Érdekes fényviszonyok voltak, vihar előtt megfordult az ég-talaj hagyományos világos-sötétebb viszonya. Ilyenkor nehéz a fénymérés...Kontrasztosabbra vettem volna a drámaibb hatás kedvéért. A felhőzetre ráfért volna egy kis zajszűrés. Szerkesztésileg a felező horizonttal sem vagyok kibékülve.
Azúr
FiendRon válasza:
Szia, a kontrasztot többen javasoltátok, drámaiság megközelítésben igazatok lehet, bár igazából nem akartam a drámát hangsúlyozni, inkább az eső utáni derűt. A horizonttal majd kisérletezek, köszönöm a véleményed, cserébe utalok fél kreditet. Ron
A fotós 0,5 kredittel jutalmazta a véleményezőt.
Szia! A fények nem igazán tetszenek a képen mert maga a kép egy borongós felhős kép lenne de hátulról a nap süti be az egészet így a fehér házak is szerintem kiégtek mert a részleteit nem lehet látni . Ha egy kicsit alulexponált lenne jobb lenne.
Üdv Vargas
FiendRon válasza:
Szia, ez egy ilyen fényviszony volt, a nap besütött a tájra, és tényleg többen írtátok, hogy kiégtek a házak, de azok bíz fehérek voltak maguktól is. Alulexponálni azért nem akartam, mert nekem pont a napsütés, borus ég kontraszt tetszett. Mindenesetre köszönöm a véleményed, cserébe fél kreditet utalok. üdv.
A fotós 0,5 kredittel jutalmazta a véleményezőt.
A képet a horizont 50%-nál vágja ketté szerintem ilyenkor a felső résznek is kellene annyira érdekesnek lennie mint az alsónak.
Az égen esőfelhők vannak középtájt oszlik kicsit a felhő, de nincs mélysége.
A házak nem alkotnak kompozíciót.
Az út jó lenne, a kanyarral visz bele egy kis kalandot, a kukoricás és az út széli zöld is követ, ezt tetszik a legjobban a képen.
Amit még sajnálok, hogy jobb középen kettévág egy bozótost, mert az is egy mozgalmas részlete a képnek.
A színvilág amúgy jó. Ha lett volna lehetőséged egy magaslatról fotózni, sokkal jobb lett volna.
FiendRon válasza:
Sajnos a házak messze voltak, így csak ezt a "távolban a falu" feelinget tudtam megörökíteni. Örülök, hogy a kanyargást említed, az nekem is nagyon tetszik. A horizontra mondjátok, hogy nem ott kéne lenni, de attól félnék, hogy megbillentené a szín és kontraszt egyensúlyt, ha máshol lenne. Na ja, magaslat, de akkor már a út elvesztené a szerepét a perspektívában. A bozót az eredeti képen amúgy egyöntetű sáv, de talán maradhatott volna belőle több, ahogy mondod. Köszönöm a véleményed, cserébe utalok 0,5 kreditet.
A fotós 0,5 kredittel jutalmazta a véleményezőt.
Szia! Maga a téma és kompozíció az tetszik de a színekkel nem vagyok kibékülve. Túl világos az egész kép és az előtérben lévő házak kiégése is eléggé zavaró.
FiendRon válasza:
Szia, túl világosnak talán nem mondható, hisz az ég elég burús, a házak meg ilyen fehérek voltak, a gép nagyon nem égetett rajtuk. Azért örülök, hogy a kompozíció tetszik, köszönöm a véleményed, cserébe fél kreditet utalok.
A fotós 0,5 kredittel jutalmazta a véleményezőt.
Szia! Szép, hangulatos fotó, jó képszerkesztés, kellemes színek. Az élességgel gondom van. A lényeg, a táj életlen, az előtér van fókuszban. Kár!
FiendRon válasza:
Szia, örülök, hogy tetszik, én nem látom életlennek a tájat, amúgy automatán volt a fókusz, lehet, hogy egy kicsit közelire állította magát. Véleményedért cserébe fél kreditet utalok.
A fotós 0,5 kredittel jutalmazta a véleményezőt.
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.