És tényleg PS :(
Az emlékmű fölött nem szoktak elrepülni a gépek. Kicsit odébb van a pálya. :)
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2013. június 5. 02:56 - érzékenység: ISO/100
- fókusztávolság: 24mm
- objektív: Canon EF 24-70mm f/2.8L II USM
- rekeszérték: 2.8
- zársebesség: 1/2500
- Készítés helye (ország): Magyarország
- Készítés helye: budapest
- Készítés ideje : 2013-05-04
Picit elméreteztem és a tömörítés is rátette bélyegét. na de majd legközelebb.
Jose Z Vargas válasza:
:)
Egeszen pontosan lehet oket kovetni, en egyszer igy vartam ki egy Airbus-t egy reuloter mellett, csak megkozeliteni volt nagyon nehez. Egesz a repter keritese melle mentem amilyen kozel csak lehetett, egy mobil alkalmazassal online-ban figyeltem mikor jon a gep (neten is van egyebkent: flightradar24.com), majd mikor a leheto legkozelebb ert, csinaltam nehany kepet. Kar hogy a korulmenyek nem alakultak jol, mondjuk lehettek volna szep felhok az egen. Habar ha megkernelek teged, biztos bePS-elned a felhoket a gepem moge. :D http://dl.dropboxusercontent.com/u/76717523/Airbus%20A320/_DSC3864.jpg
Jose Z Vargas válasza:
igen én is a flighradar24.com ra gondoltam de nem jutott eszembe a honlap címe azon le lehet követni bár én még nem próbáltam.)A felhők megoldhatók bár nem tudom milyen lesz a végeredmény :))
En egy olyan helyen lakom, ahol 30km-es korzetben 2 db nemzetkozi repuloter van, igy az alacsonyan szallo gepek latvanya nekem szinte mindennapos, ezert siman elkepzelheto szamomra a kivaras. Ha az Alfoldon elnek, ott meg se fordulna a dolog a fejemben. :) Kar, hogy en egy ilyen jo epitmenyt meg nem talaltam, csak folottem folyton elrepulo repuloket, de az meg onmagaban latvany szempontjabol nem nagy szam.
Jose Z Vargas válasza:
Lehetségesnek tartom a kivárást én is sőt a neten vannak online figyelők amik meghatározzák a járatok helyzetét nem tudom hogy előre menyire lehet velük kalkulálni de szerintem lehet igy akár időre is lehet menni fotózni és nem kel várakozni a felbukkanó járatokra.. A fejed felet elsuhanó repülőt is lehet érdekes szögből fotózni csak meg kell azt találni :)) Üdv Vargas
Nem buktál le, illetve a fotó nem bukott le sehol.
Én amint megláttam egyből arra gondoltam ez ps munka. A repülő igazi, a többi rajz.
Ezért is kérdeztem rá, mi az épület.
Aztán mikor írtad emlékmű, arra gondoltam szépen és hatásosan összeraktad.
Aztán amit Cayman kolléga írt, azon gondolkodtam el. Nem talán azt hiszi beültél oda és kivártad, azt a kb ezer évet amíg egy repülő pontosan ott száll el...
Nagyjából ez a történet.
Jól bánsz a fotóiddal és a ps-es is.
-de ne feledd, én emlékszem arra a malacperselyes sorozatra és neked már azt sem fogom elhinni, ami igazi! :) és azt sem ami ps! :)
Üdvözlettel
Vadliba
Jose Z Vargas válasza:
Szia! Hát igen a vas oszlopoknak tényleg érdekes rajzos textúrája van főleg ha még mosott is. Emiatt megpróbálom majd újra fotózni is hogy a vége legalább benne legyen a fókuszban. Remélem fotózás alatt majd a repülő járat is megtisztel bár ha a „hegy nem megy Mohamedhez akkor Mohamed megy a hegyhez” :)) Ps en van még mit csiszolni de ha már néhány szemet becsap akkor ürülök :)… Bár nem a becsapás a célom csak a valóság másának megalkotása.
Üdv Vargas
Igen van néhány apró hiba, de összességében egy nagyon érdekes egyedi fotó. Nem gondoltam volna első ránézésre, hogy Budapesten készült. Inkább New York felhőkarcolói fölött elhúzó repülőnek néztem. :)
Jose Z Vargas válasza:
Próbálom majd a hibákat javítani egy újra fotózással több időt és energiát szánva rá a kiégést mindenfélekép javítom de a mélységféleség is nagyobb teret kap majd reményeim szerint. De ahogy irtad hibák ide oda a kép nekem is megtetszet és nem birtam ki hogy ne tegyem fel, persze bele lehetne magyarázni hogy ez pont igy jó .. de majd kiderül ha meglesz a másik kép. Annak örülök ha elsőre kicsit megtévesztet mert akkor minden bizonnyal elidőztél egy kicsit a képen . Értékelésed köszönöm. Üdv Magyarország 56.os teréről.. Vargas
Jose Z Vargas válasza:
Volt aki úgy látta hogy az oszlopra lett ragasztva de sajnálatomra a te szemed kiszúrta szóval vagy tanulnom kel még a ps-t vagy meg várom a következő repülőt :))))) Hol buktam le? vagy csak inkább belegondoltál, hogy hetekig is várhattam volna akkor se jött volna repülő a 56-os tere felett . :))
Szia! Szerintem a meretezes miatt nem erdemes szabadkoznod 2013-ban a full HD monitorok fenykoraban, amikor mar az UHD is itt kopogtat az ajton. :) Pont jo ez igy ahogy van. A foto is nagyon tetszik, ugyes meglatas, illetve kivarni a repulot vagy nagy turelem kell es jol kell ismerni a helyet, vagy nagyon nagy szerencse. Mindketto fontos faktor egy jo kephez. Talan a bal oldalon kicsit kiego felhokbe lehetne belekotni de nem erdemes, mert ha csak a kepet elvezzuk, szinte fel sem tunik ez az aprosag.
Jose Z Vargas válasza:
Szia! Az újdonságokban nem vagyok jártas UHD ről még nem is halottam:)) . Maga a kép kicsit túl expós lett ezért a kiégés ezt próbáltam utólag javítani, de a részletek elvesztek ezt már más segítségével megértettem, mert amúgy úgy gondoltam, ha effektív a progi nem jelez kiégést akkor nincs de azért még ki van mert a részletek elvesztése erre utal . de annyira megtetszet a kép hogy megosztottam. de sebaj mert tanultam belőle és majd próbálok egy újat lőni akkor már nem 5 percnyi időt szánok rá hanem minden részletre odafigyelek. Türelmetlen ember réven nem vártam a repülőre :))) Köszönöm a sorokat részben megerősítettél azért abban hogy a képnek a mondanivalója is lehet érték és bizonyos hibák nem is biztos hogy hibának kell venni …
Üdv VArgas
Szia!
Elképzelem, ahogy várod a repülőt az emlékműben (ha ez az) és pont elkapod a megfelelő pillanatot, itt nem lehet hibázni, még egyszer lőni. Hacsak nem hetekig erre készül az ember... Szóval. Az ötlet nagyon egyedi, a kivitelezés is tetszik, írod, hogy méretezés és tömörítés, de ha nem írod nem figyelek fel egyikre sem, annyira elkap a kép hangulata. Nem tudom hibának venni, hogy a felhők kiégtek, mert annak is hangulata van, s egyébként mást sem, de nem is akarok kötekedni, mert nincs miért. Engem megnyertél, gratulálok!
Üdv!
P.Z.
Jose Z Vargas válasza:
:) Ürülök hogy megtetszet a kép kisebb nagyobb hibáival a kiégés érdekes módon teljes mértékben e kép kapcsán értetem meg hogy mi is :)))) igaz részletek elvesztek a felhőn de valamiért tetszet és nem tartottam hibának majd újra akarom fotózni részletgazdagságra is odafigyelve kíváncsi vagyok ugy milyen lesz . Köszönöm az értékelést Üdv Vargas
Szia! Jó perspektíva, jól megláttad, jó pillanatban exponáltál. Kár hogy kiégett a bal oldali részen a kép. Nyilván nem volt idő laca-facára, ennek ellenére, gratula, szép fényeket!
Jose Z Vargas válasza:
Igen kár érte bár nekem tetszik igy is de próbálok majd egy részletgazdagabat is lőni lenteb ezt másal már tárgyaltam:))
Üdv Vargas
Szia!
Érdekes a kép.
Ezek az épületeknek ható valamik, valójában micsodák?
...és egy kérdés: a 911, az nem porsche? :)
Üdvözletem
Vadliba
Jose Z Vargas válasza:
Szia!
56-os emlékmű közepéből felfele nézve vasoszlopok látványa, ami az épületek hatását adja :) A címmel szeptember 11 re próbáltam utalni :( amikor is por(sche)let az épültekből . Elnézést a morbid hasonlatér de kérdésedre ez adta magát.
Jaj jut eszembe e-mailel adós vagyok .
Üdv Vargas
Remek szögből, jól elkapott pillanat. A szem még véleltlenül sem tévedhet el a képen. Nekem nem a 911 jutott eszembe a képről, de végülis nem a címe, hanem a tartalma miatt tetszik a kép. Grat.
Jose Z Vargas válasza:
Köszönöm. Örülök hogy tetszik.
elolvastam a többieket is,
a "kiégés" qrv@ra nem zavar (azért is írtam az ff-et és hozzá még jó adag kontrasztot)
a mélységélesség valóban lehetne nagyobb, ISO-ba is belefér, a záridőbe is valószínűleg, de a kreativitás akkor is hatalmas...
bár a cím egy kicsit brutál...
Jose Z Vargas válasza:
Köszönöm Értékelésed . A mélységélességgel akarok még egyet próbálkozni, hogy az oszlopok teteje még benne legyen az éles tartományban vagy nem is tudom mi fog még kisülni belőle. Maga a felhő (kiégése) engem se zavar, de újrafotózva annak részletességére is figyelni akarok majd. Üdv Vargas
hatalmas ötlet, remek kép!
kíváncsian nyitottam meg hol készült, NY-ban vagy Hong Kong-ban?:)
lehetne még ff-fel is operálni, esetleg...
klassz kompó, pillanat, grat!
Jose Z Vargas válasza:
A kép Budapesten készült az 56-osok terén. FF ben még nem néztem de rápillantok majd :)) Üdv Köszönöm Vargas
Nagyon jó kompozíció, ötletes, de picit több élesség ráfért volna, mert sem a gép sem az épületek nem élesek. Tudom, technikailag nehéz!
Jose Z Vargas válasza:
Szia! Szerintem az élesség megvan a repülőgépen. De próbálok majd egy olyan változatot is ahol a oszlopok teteje is éles tartományba fog esni Köszönöm a véleményt Üdv Vargas
Szia!
Remek meglátás és időzítés. Törpének érzi magát az ember, ahogy nézi a repülőt. Tetszik, ahogy kiélesedik a kép a téma felé haladva.
Grat.
Jose Z Vargas válasza:
Köszönöm :)
A fókusz szerintem jó helyen, a repülőn van. A DOF érdekes kérdés, ha a monumentalitást szeretnéd belevinni a képbe, akkor így szerintem jó, hogy kisebb a mélységélességed, de egyébként nagy mélységélességgel is hatásos és működőképes maradna a kép, mivel minden vonal (sokuk szépen átlóból) a repülő irányába mutat.
Jose Z Vargas válasza:
Értem, megpróbálkozom mindkettővel legalább lesz tapasztalatom, úgyis a puding próbája az evés, személy szerint a kis mélység élesség rabja vagyok:) de a jó kép érdekében, ha kell hanyagolom .
Szia! Nekem nagyon tetszik ez az ötlet, remek kép. Abszolút hozza, a cím által sugallt élményt. Sajnos a minőség nem lett az igazi. Ha megvan az eredeti raw verzió, ott esetleg még vissza lehet hozni a részleteket a felhőknél. Talán még annyi, hogy mivel nagyon hangsúlyosak a felhőkarcolókat szimbolizáló oszlopok, szűkebb rekesszel ezeket is az élességi tartományon belül tartottam volna. Üdv, Attila
Jose Z Vargas válasza:
Köszönöm az értékelést. Minősége sokat romlott a tömörítésen de pár hibába belefutottam én is amit lentebb már írtam ezeket a hibákat megpróbálom majd javítani és újra fotózni a képet . A jó minőséget próbálom majd megtartani sajnos nem raw-ban let fotózva így a képet csak így tudtam utómunkázni bár nekem tetszik de amiket megemlítettél odafigyeléssel javítani lehet. A szűkebb rekeszen én is elgondolkodtam és próbálom majd az oszlopok tetejét benne hagyni ahogy te is említetted. Üdv Vargas
Definíció értelmében nyilván nincs, hiszen nicns 255,255,255-ös pixel a képen, mivel vissza lett húzva, de a felhőknél jól látható, hogy részlettelen, matt szürke.
Egy helyesen exponált felhőről azért tudjuk, hogy nem így néz ki :)
Szóval a szenzoron szépen túl lett vezérelve, csak utólag visszahúztad, amitől kiszürkült, de ettől sajnos nem lett életszerűbb, sőt!
Ennél még az is jobb volna szerintem, ha meghagynád fehéren a felhőt, mert így mattszürkén csak rosszabb. Persze lehet ez csak engem zavar, de most nagyjából úgy néz ki, mint egy mobiltelefonnal készült átlag kép, minimális dinamikával.
Na erre próbáltam utalni a durva kiégés említésénél.
Jose Z Vargas válasza:
Köszönöm a részletesebb megfogalmazást most már értem én is milyen megközelítésből nézve jutottál erre a megállapításra. Ami személy szerint engem lenyűgözött, hogy egy tapasztalt fotós mi mindent ki tud olvasni a képből és bevallom ebben a megvilágításban nézve tényleg egy hibás kép érdekes, hogy mindezzel tisztában is voltam mikor elkészítettem, de úgy gondoltam, hogy jó lesz így hisz effektív nincs kiégve csak világos . Azt hiszem megint újat tanultam és ezt a jövőben kamatoztatni is fogom, mert tény hogy túlexponált fotó lett visszahúzva és a részletek emiatt elvesztek és az sem mentség hogy maga a fotóra nem szántam sok időt gyorsan kiszálltam lőttem pár képet hogy majd csak jó lesz .. de ezek után majd próbálok törekedni a jól exponált fotókra mert nem véletlenül mondják hogy az ördög a részletekben rejlik. E képet is megpróbálom majd újra feldolgozni ezek hibák korrigálásával. Még egyszer köszönöm a segítséget ez úgy gondolom jól jött.
Üdv Vargas
Ui: pár segítséget még kérnék A fókuszt szerinted hova lenne érdemes álltani és mekkora mélységféleséget érdemes adni legyen inkább minden éles vagy a dof legyen érezhető. remélem jól fogalmaztam a kifejezésekkel.
Jose Z Vargas válasza:
Szia! Gyakorlatilag a kép nincs kiégve hiszen psben úgy lett az utómunka megcsinálva, hogy odafigyeltem rá. Bár az igaz hogy fehér és világos a bal oldalt a felhő de a fehér szín az már csak ilyen :)) összhatásilag viszont akár igazad is lehet. Üdv Vargas
Nem nagyon érzékelem a technikai hibákat, nem is akarok foglalkozni vele. Nekem teszik a kép. Kicsiben nem tudtam, honnét van fényképezve, úgy látom ezek oszlopok. (Nem pesti lévén kérdezem: Az 56-os emlékmű?) Nagyon jónak tartom az ötletet.
Ami egy picit zavar, hogy jobb oldalon a vízszintes vezérsík takarásban van, talán egy későbbi időpontban épp bejött volna az oszlopok közé a gép és jobban mutatna.
Jose Z Vargas válasza:
Köszönöm az értékelést. Igen az 56-os emlékmű (között) készült a kép.
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.