Majd ne lepődj meg,ha töltesz képet...
egyszerűen nincs értékelés...még képek csak csak,de azokból is kevés az igazán jó,eredeti.
Egyébként semmi
,felváltva sajnálom,hogy nincs tehetségem a fotózáshoz,meg a zenéléshez.Így aztán mások képeit nézegetem a neten,meg zenét hallgatok.Ahelyett hogy fotózni mennék,meg gyakorolnék....:-))))
Több képem van amit feltöltenék,csak a kevés értékelés miatt nem teszem - nagyon rossz,ha kapsz összesen kettőt és abból is eggyel nem értesz egyet....
de , ha a jövőhéten "szünetelsz" majd töltök én is egyet..
majd írok..
Tibor.
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2012. október 12. 23:54
fekete hátteret szerettem volna, de fehér lett....
R.János válasza:
értem...hát úgy látszik, hogy az oldal sem kivétel...nem kerülheti el a majdnem mindenen eluralkodó letargikus hangulatot..azért kíváncsivá tettél..szétnézek egy kicsit..
üdv.jános
Szerbusz János!
Merre jársz mostanság?
csak úgy kérdezem,mert csak úgy eszembe jut néha,
Tibor barátod :-))
R.János válasza:
kedves tibor! köszönöm az édeklődésedet...amerre a madár sem jár..:) görbe ösvényeken,ahol a lelkiismeretfurdalás, a bűntudat harcol az álmok ellen...ott járkálok és fotózgatom "ki magamból" az érzéseket, gondolatokat több, de inkább kevesebb sikerrel...a facebook mocsarában dagonyázgatok, és élvezem, hogy "minden szép és minden jó"..:)mától kezdve egy hétig őszi szüneten vagyok, úgyhogy "munkába állok" egy kis kreditért, meg hát lesz időm egy kicsit gyönyörködni a fotókban is...rég jártam erre az az igazság...mi van veled? hogy bírod a "fotózz-os strapát"?
Szia!
Mátyás király és a bíró lánya című mese jutott eszembe a fotódról!
Csak kapkodom a fejem, gyönyörű a modell, remek a beállítás a kalap és a laza blúz, a fények játéka, élvezem a fotó olvasását!
Igéző és sejtelmes minden pixel ,s csak most téved a szemem a has a köldök és a csípő magasságába...
És akkor most visszakanyarodnék a mesék világába, hiszen a lányka is hozott is meg nem is, adott is meg nem is!:)
Ez az alkotásod ezért lett mesés, és talán 50-100 vagy talán még több idő múltán is egyfajta mérföldkő lehet a fotózás történetében!
Gratulálok!
Üdv.:Zoli
Egyszeruen remek kep. A modell arca, a fenyek, arnyekok minden rendben van. Talan a modell szemet jobban hagyni kellett volna hogy kilatszodjon a kalap alol.
R.János válasza:
nagyon örvendek a véleményednek, főleg, hogy te is látsz fényeket-árnyékokat...
igen, a szem valóban lehetne "kevésbé vad":))
köszönöm szépen!
üdv.jános
Szia,
Tetszik a képed! Jó a modell beálítása. Érdekes de utóbbi időben láttam egy-két olyan képet ahol már a beállításnál elment a kép. Szóval itt minden rendben. Két kis hibát látok. A ruhájából kilógó cérnaszálat retusálhattad volna. A másik amire nem tudok jó ötletet, mert nem látom pontossan mi okozta, de a karján a fény-árnyék játéka inkább zavaró lett, illetve itt az élesség is hol van hol nincs. Szóval a karja lehetne kontroláltabb. Egyébként jó fotó!
Üdv,
Zorko
R.János válasza:
kedves zorko!
tökéletesen igazad van a cérnával kapcsolatosan...a kar valóban kimondottan csúnya, de ez mondjuk szándékos. tudod, hiszen látod, hogy egy ideje bizonyos szabályoknak a "megtréflizésével" mételyezem az ifjúságot és az idősebbeket is..:)) nem azért, mert ez így jó, hanem mert szerettem volna bebizonyítani magamnak(!!!), hogy önmagában a hibának kikiáltott eljárás nem hiba..csak a nem oda illő alkalmazása teszi "hibává". ennek a "játéknak" persze megvan az ódiuma, amit a pontok oly szépen demonstrálnak. ma éppen 8 pontot estem:)))és még van 2 feltöltendő képem..hajjaj, mi lesz még itt..? :))töltöttem fel középre szerkesztett lábat, képből kinéző polgárt, szem nélküli nőt, nagyfenekű torz-sexbombát, stb.stb. ez itt most a fényekről szólna...hiba-e az, ha a lendületet a "nem oda illő fények" tartják életben? igen, hiba..itt az oldalon..:))
köszönöm szépen!
üdv.jános
A hátteret én úgy értettem, hogy a modell mögötti hátteret. de a kép mögött sem fehér a háttér, de ez végülis teljesen lényegtelen. Az élesség nem az "oldal divatja" szerint lett megemlítve, hanem mert én az éles képeket szeretem, vagy legalábbis ha az arc legyen éles, szerintem az fontos - még egy glamournál is. Kár kifacsarni a szavaimat, mert fény nélkül nehezen lehet fotózni, tehát valamennyi fény mindig van.
"... mégiscsak vannak fények ugyebár. hogy elnyomta az arcot? hát persze, hogy elnyomta, ez lenne a funkciója..."
Egy glamournál - portrénál, akárminél - nem igazán értem, miért az lenne a funkciója, hogy a vállra eső erősebb fény elnyomja az arcot? Mi érdekes, különleges van ott azon a ruharészleten ami ezt indokolná? Legvégül én nem azt írtam, hogy a modelled vastagabb lett, hanem, hogy vastagnak tűnik, csak a pontosság kedvéért. Épp ezért nem érdemes kart sem úgy vágni, mert akkor az is vastagabbnak látszik, és itt is pont a derék szélénél vágtál, ami meggyőződésem, hogy nem szerencsés.
R.János válasza:
természetesen az oldal hátteréről írtam, mert egy fekete paszpartú másképpen "dobja" a fényeket mint egy fehér. ezt szerettem volna a nagyérdemű értésére hozni. egyébként elég ciki lett volna a modell mögötti háttérről magyarázkodni, nem?.:)))
én tökéletesen megértem, hogy neked az éles arcok tetszenek, de amiért nem éles még nem hiba. akkor lenne az, ha bemozdulás, vagy hibás fókusz miatt lenne élettelen. amikor egyértelmű a szándékosság, akkor azt nem kellene hibának tekinteni, hanem, -ahogy írod- ízlés kérdésként kellene kezelni. nagyon-nagyon sok glamour (és portré is) van más oldalakon, "életlen stílusban"...amikor a te képed alatt megjegyezték, hogy más miatt élettelen, természetszerűtlen, azt válaszoltad, hogy képeid nem a valóságról szólnak...ha tehát be lehet dobni olyan elemeket, amelyek "természetellenesen" hatnak, de egy bizonyos cél érdekében mégis használatosak, akkor nem ártana ezt a koncepciót másnál is észrevenni, még akkor is, ha történetesen más eszközökről, más eljárásról van szó...
a kérdésedre, hogy " Egy glamournál - portrénál, akárminél - nem igazán értem, miért az lenne a funkciója, hogy a vállra eső erősebb fény elnyomja az arcot? Mi érdekes, különleges van ott azon a ruharészleten ami ezt indokolná?" megpróbálom elmondani:
a fénynek nem csak az a szerepe hogy rávilágítson valamire, ami méltó a kiemelésre, megmutatásra, hanem arra is való, hogy hangsúlyeltolódást okozzon. hadd világítsak rá egy példával: van aki azért beszél, hogy megossza a gondolatait, van aki azért, hogy eltakarja, eltitkolja azt. ha valamit egyértelműsíteni akarunk, akkor az előbbi érvényes, ha rejteni, sejtetni, csupán érzékeltetni, akkor a másik. ennek a hölgynek finom de mégis kihívó érzéki a "mosolya"..nem önmagában mosoly, és nem egy baba- beállítás, hanem spontán élettel teli, csábító. az egész kép erről a "természetes-vagányságról" szól: ennek van alárendelve a szerkesztés, a fény, az életlenség, a sötét szem, a "hangsúlytalan részen" a fény. te egy hús-vér szép női glamourt szerettél volna látni, egy olyan nőt, akiben gyönyörködni lehet, akinek szép a mosolya, méret szerint arányos a teste stb. én meg elsődlegesen nem testet, hanem egy női lelket akartam bemutatni, sokkal inkább az én érzéseimet,a rám gyakorolt hatást, mint egy látványt..hogy is mondjam...sokkal inkább egy impressziót, mint "tárgyi" valóságot. talán innen a szemléletbéli- és véleménykülönbség kettőnk között. végül: az arányok eltorzítása tudatos. ezt hívják absztrahálásnak. többek között ettől lehet élő és kifejező a gondolat, ez szabadíthatja meg a látványt az illusztrációtól, vagy ami még rosszabb:a vélt művészi álruhába bújtatott illusztrációtól...:))absztrahálás nélkül a "reális ábrázolásmód rabja a gondolat"..elnézést, de ez már más terület...:))
jól van istván, megértettem , szép napot neked!
üdv.jános
Szia. Fekete hátteret szerettél volna de fehér lett, de itt nem fehér, gondolom kicserélted(?), nem értem a kommentbe írtakat. Vad fényeket nem látok, hanem egyenletes szürke tónusokat. A legtöbb fény a lány rendezői bal vállára és kulccsontjára került, ez el is nyomja az arcát, a szeme pedig árnyékban van. Tetszik a mosolya, az viszont nem, hogy életlen az arca, de úgy általában az egész képen semmi nincs fókuszban. A vágás is furcsa, hogy jobboldalt pont ott nyestél ahol a test és a ruha széle jött volna, ettől aránytalanul vastagnak tűnik a modelled.
Sajnálom, én több hibát látok benne, hiába szép a modelled, de vad fények helyett én szürkeséget látok, életlen és _szerintem_ a kompozíció is hibádzik.
R.János válasza:
kedves istván!
érdekes nálam fehér, pedig nyomkodtam a nullákat rendesen....remélem nem a fotó hátterére gondolsz, mert én az oldal hátteréről írtam...:))
vegyük szépen sorra:
1. ha nem látsz fényeket, akkor gyorsan cserélj monitort, vagy szemüveget, vagy légy következetes, mert..
2.ha a legtöbb fény a lány rendezői bal vállára jutott, akkor mégiscsak vannak fények ugyebár. hogy elnyomta az arcot? hát persze, hogy elnyomta, ez lenne a funkciója.hogy nem látszik a szeme? persze, hogy nem, csak annyi, amennyi kell belőle. mit gondolsz miért ez a címe?
3.miért kellene élesebb legyen? mert ez a dívat az oldalon? máshol nem ez a dívat...:))
4. a vágás valóban furcsa, de, hogy ettől megvastagodott volna a modell? hol lett vastagabb?
lehet, hogy sok hiba van benne, de azok amiket te felsoroltál azok az én szememben nem hibák, mert igenis vannak fények, igaz ott, ahol nem várnánk, (erről szól a cím), az élesség egy eszköz, nem szeretem a dívatlapokat utánozni, ez más műfaj, ami meg a kompoziciót illeti,...mit lehet erre mondani? nekem tetszik...:))
remélem, ha ezek után én is veszem a bátorságot és őszintén el fogom mondani a képeidről a véleményemet, ugye nem fogod bosszúpontozásnak tekinteni?
bízom a józanságodban!
köszönöm a véleményt hasznos volt, mert kiderült ismét, hogy nagyon másképpen látjuk a dolgokat, és ez is valami!
üdv.jános
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.