Kiváló perspektíva, gyönyörű autó, és a szelektív színkezelés is nagyon illik hozzá. Viszont nem szerencsés, hogy ennyire a sarokba helyezted a kocsit, ráadásul úgy, hogy ennyire "kinéz" a képből.
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
Szia! Tetszik az ötlet, hogy a ferrari-piros az egyetlen szín a képen (bár ha jól látom a szélvédő mögött megmaradt az erdő színe). Szép éles kép. Kár, hogy az eleje árnyékos lett, illetve én vágtam volna a bal oldalból az erdősávig, meg fölül is kicsit. Az, hogy kifelé megy a képből, úgy lett volna még jobb, ha bemozdul a gép.
Fitch válasza:
köszönöm az értékelést. A szélvédő mögötti részt elrontottam, viszont a szerkesztése nekem így tetszik.
Szia!
Jó kép, tetszik az elgondolás, csak a kivitelezésben csináltam volna másként..
A szerkesztés kifejezetten tetszik, ahogy az út végig vezeti a szemet a kocsi vonalára, bár a bal oldalból még vágtam volna annyit, hogy a túloldali fák ne látszódjanak. A fekete-fehér megoldás is nagyon jó, amiből kiemelted az autót. A rendszámtábla sietős utómunkájáért kár, elég felületesen „fújtad le” „festetted ki”sok helyen fehér folt maradt.
És ami a legfontosabb, a fák koronái mögül előbújó naptól foltos lett az autó. Érdemesett lett volna vagy teljesen árnyékban, de akkor inkább már olyan rész keresni az úton, ahol nem árnyékol be semmi és a nap visszaadja az autó teljes fényezés szépségét, a csillogást! :)
További jót fotózást!
Üdv:
Viki
Fitch válasza:
Köszönöm az értékelést.
Igazából nem Neked szólt, mint kritika hiszen nem is pontoztam a képet, hanem a sok írreális értékelésnek. : )
Fitch válasza:
Legközelebbi képen mar nem lesz ilyen hiba remélhetőleg.
:) csak vicc volt a lényeg az, hogy kijelölöd (körbejelölöd), deszaturálod az ablakot is, csak utána color ballance-val kékes árnyalatúvá varázsolod vissza.
persze ki kellett volna hagynom az ülést stb...
de ez a lényeg.
üdv!
Fitch válasza:
OK, köszönöm, next time ;)
Sajnos nem tud igazán elbüvölni egy ilyen autó, ezért talán tudok tárgyilagos értékelkést írni a fotóról, ugyanis nem csak a szép kocsit veszem észre, de apró hibákat is. Az egyik a szerkesztés, a kocsi eleje/orra nagyon kikerült a kép széléhez. Jobb lenne, ha inkább előtte lenne egy kis tér, ez igaz a kép aljára is, mert a kereke igencsak nagyon lent van. Az sem igazán szerencsés, hogy a kocsin árnyékos és napsütötte részek váltakoznak, szerencsésebb lett volna teljesen árnyékba állítani, ha már úgyis áll. A másik problémám éppen az a kocsival, hogy csak áll, egy ilyen sportkocsinál remekül mutatna a svenkelés, mert dinamikussá tenné a képet, és akkor a háttértől is kellően elkülönülne, nem lenne szükséges szelektiv színtelenitésre. Ez utóbbival pedig éppen az a baj, hogyha már szelektiv szintelenítés van, akkor legalább következetesen szürke lenne a tükrözödésben is a fák sora. Tehát térbelileg jobban el kellett volna helyezni az autót, és nem az utómunkával megpróbálni érdekessé tenni, szerintem.
üdv, s.a.
Fitch válasza:
Köszönöm az értékelést. Természetesen mozgásban jobban mutatna. Amint megtanulok úgy svenkelni, hogy ide is felkerülhessen, azonnal meg fogom tenni. Addig marad az ilyen jellegű amatőr beállítás és bemutatás, hátha van akinek így is tetszik. A többi észrevételeddel kapcsolatos gondolataim alább megtalálod.
ilyenre gondoltál? :
http://dl.dropbox.com/u/1009646/fotozz/szelektivdeszturaciodemegisszineslegyenaz.jpg
Fitch válasza:
ez lesz az, na én ezzel küzdöttem volna még egy pár hetet. :)
Fitch válasza:
Utolsó előtti napján készült a kép, így sajnos ezt nem tudom felajánlani a műhely titkodért.
Fitch válasza:
Van több fajta szelektív színezési mód, én először átraktam ff-ba, majd emlékező ecsettel visszaszíneztem. elég sziszifuszi volt. az ablakon átlátszó háttért már nem tudtam hogy kell színtelenül hagyni.
Szia!
Nekem azt hiszem összeállt a kép. Egy jellegtelen fás, erdős útnak a szélén áll egy gondolom méregdrága sortkocsi. Nincs benne senki, de van benne egy nagy adag festék. Az üvegek színezettek, kellemesen zölden, hiszen ez nyugtatja az ember szemet és lelkét. A piros meg feltüzeli. De mi a fenét kere ez az autó itt? És hogy került ide a fotós? Először arra gondoltam, hogy a Tied! Aztan elvetettem, mert ha a Tied, akkor nem megállsz lefotózni itt. Pláne nem 4ooD-vel :)
Szóval tovább bonyolítva a szálat összeállt a történet: Te mentél kerékpárral természetet fotózni, meg túrázni. Egyszer csak az üres, forgalomtól mentes úton figyelmes leszel már messziről egy autóra. Nézed, és ahogy közelebb érsz nem is tudod elhinni, hogy egy -mi ez? ferrari?-t látsz.
Előveszed a fényképezőgéped és katt. Nagyon jó, de szép, hűha...De hol a kocsi vezetője?
Na itt jön a lényeg. Egy cicababát felszedett ezzel a kocsival és mivel csak kétszemélyes, így nem fértek el benne, hát leparkolta és bevitte a "málnásba".
Nekem erről a képről csak ez juthat eszembe.
Miért? Mert én egyszer pontosan ugyanígy jártam, csak az egy fehér dácsia volt és az 5 személyes, tehát abban benne volt a cicababa, meg a vezető is. Az már más, hogy lábak lógtak az ablakokban és az autó már messziről is jól láthatóan izgett. mozgott.
Egyébként a színt az üveg mögül leveheted máskor, sokkal jobban mutat. Így figyelmetlenség és felületesség érzetét kelti.
Látod, egy egyszerű fotó, némi szelektív szintelenítéssel és nemi örömökkel és milyen szép is a piros szín...
Üdvözlettel
Vadliba
-ha Tied a kocsi gratulálok, hozzá is meg a "cicához" is :)
Fitch válasza:
Köszönöm az értékelést, jót mosolyogtam rajta. Akár úgy is történhetett volna, ahogy részletezted, de nem úgy volt.. A pontos történet maradjon az én titkom, maradjunk annyiban, hogy pár perccel korábban még az F1 váltót nyomkodtam a 400D helyett, amely összefüggés megállapítása egyébként abszolút helytálló volt :) Azt a fránya színt meg nem tudom, hogy kell onnan is levenni, hogy az ablakok kéksége is megmaradjon. Photoshopéknál egyelőre ennyire futja a tudásom. Sorry.
Csak pont nélkül, mert tényleg szép darab, de a szélvédő mögött nem vetted le a fákról a szaturációt.
Fitch válasza:
Mert nem tudom hogy kell.
nagyon Californication egy darab...kár volt ennyire a jobb alsóba szorítani...és az üveg mögött is lehetne ff...a jobbról befigyelő kis izé is száműzendő...nade ez a kocsi, kárpótol mindenért
Fitch válasza:
Köszönöm az értékelést, az üveg mögötti részt így tudtam szerkeszteni. Ha az üvegekhez nem nyúlok akkor a kéksége sem látszódik, ha igen akkor visszakapja mögötte is az eredeti színt.
Azért a sok 5-ös mellé had jegyezzem meg, hogy az autó szélvédője mögött és az ablakokon színes a háttér. Ezt illene észrevenni ha már fotót értékelünk. Nem ünneprontásként írom csak kicsit irreális némely képek véleményezése.
Üdv: Péter
Fitch válasza:
Valóban az, de az én szerkesztési tudásom ennyiben kimerült, ha Te meg tudod csinálni, örülök neki és légyszíves tedd fel úgy, kíváncsian várom.
Szia. Jó szerkesztés, szerintem jó hogy ennyire közelről mutattad meg az autót, a végtelen út a háta mögött is tetszik, a BW verzió adja meg igazán a kép sava-borsát, gyönyörűen kiemeli az amúgy is szép színű és formájú kocsit. Örülök neki, hogy megosztottad velünk. Miniatűr probléma, hogy hiányzik a fa teteje, de akkor nem látszódna ilyen részletességgel a téma. Ezért nem vonok le.
Fitch válasza:
Köszönöm az értékelést.
Biztos kapsz olyan kritikát, hogy amerre néz arra kell teret engedni neki. Ez így van ám engem az árnyék zavar, mert hiába a piros szín túl sötét a téma, a háttér pedig nagyon világos. Kicsit így mégis elveszik benne. De ettől függetlenül szép éles fotó
Fitch válasza:
Köszönöm az értékelést.
Én is sokat játszottam a gondolattal, de kár lenne elrontani a képet azzal, hogy az autó előtt hagysz helyet. Akkor az már tájkép. De itt az autó a lényeg, és nagyon jól megvalósítottad.
Számomra nincs különbség olcsó, vagy drága autó között. A tényeket szoktam elfogadni. Ez az autó pedig szép, és ezt jól bemutattad. :)
Fitch válasza:
Köszönöm.
Nekem nagyon tetszik!
Jó az élessége, szép a színe. A szerkesztés is jó lett. Nem a megszokott (előtte van a tér).
Jó, hogy csak az autónak van színe még jobban kiemeli a környezetből.
Gratulálok!
(Hiányolom a kép adatokat)
Fitch válasza:
Látod a véleményezők fele kicsinyli a teret előtte, a másik fele, köztük Te is az előnyét emeled ki. Ezért szép ez a fényképezés, mert kinek a pap, kinek a paplan :). Egyébként azért hoztam ennyire közel a témát, hogy minden porcikája jól kivehető legyen ennek az olasz csodának.
Szia! Nagyon szépen kidolgoztad ezt a képet! Az FF háttérral nagyon ütős lett az összhatás. Tetszik a szokatlan vágás, érzékelteti, hogy a kocsi szinte ki akar törni a képből, még így állva is látszik, hogy száguldásra termett.
Egyetlen nagyon pici hibát vettem észre, de ezt is csak akkor amikor már harmadszorra néztem meg és emiatt nem is vonok le pontot. A jobb szélen fent valami belóg jobbról. Nyilván nem vetted észre, mert tényleg csak egy egész picit lóg be.
Fitch válasza:
Szia. Valóban belóg, de már későn vettem észre, annyira a kocsival voltam elfoglalva. Nem is emlékszem mi volt ott.
Köszönöm az értékelést.
Szia! Nem a legjobb helyen van az autó, de valahogy mégis tetszik. Látszik, hogy a szépséget és nem a sebességet mutatod be. Egy kisebb dolog zavar talán, az a fránya fényfolt az autó oldalán.
Fitch válasza:
Köszönöm az értékelést.
Szia! Szép játékszer. Tetszik a nézőpont, hogy elég alacsonyról fényképezted, valamint az is, hogy csak az autó színes, a környezete ff. A szerkeztése azonban sokat ront rajta, mögötte nagyon nagy, előtte pedig kicsi a tér, így "kimegy" a képből. Ezt pont fordítva kellett volna.
Fitch válasza:
Szia. Talán igazad lehet, természetesen csináltam más szögből is, de mindenképp az autó elejét és viszonylag közelről szerettem volna fényképezni, ezek tudtában az általad vázolt perspektíva kevésbé adta vissza az autó szépségét.
Hi, nekem nagyon tetszik ez a szín összeállítás. Jól kijön az autó színe. A formája akkor lenne még erősebb, ha kissé sötétebb lenne a kép. A kompozícióban az autó túlságosan elöl van, jobban mutatna, ha lenne előtte több hely.
A háttér és az autó színe jól elválik egymástól, és egyből az autót nézem.
Üdv.
Fitch válasza:
Köszönöm az értékelést, Hidd el megpróbáltam több teret hagyni elöl, de jelentősen csökkent úgy az autó szépsége és tükrözött ereje.
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.