Szia! Remek fotó! Egyszerűen magával ragadó a hangulata, beszédes. Az kifejezetten tetszik, hogy sikerült egy BMW-vel lencsevégre kapnod, mert így hangsúlyosabb lett az egész kép mondanivalója. Ami az én szemem bántja egy kicsit, az az, hogy a szekér kerekei nem látszanak, nálam kicsit ront az összképen. Ennek ellenére gratulálok!
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2012. április 14. 20:11 - objektív: Sigma 24-70/2.8
Szia!
Érdekes kép, amihez hasonlót Romániában nap mint nap, majd minden faluban lehet látni, tényleg ez az életük.
És ezt mint életkép, kiválóan be is mutatja a fotó.
Nyilván vannak hibái, de erre én nem térek ki.
Nekem ez a kép azt is közvetíti, hogy a Hargitán legalább a trutyi tetején vannak, viszont mi pedig egyre lejjebb süllyedünk...
Zoran_2 válasza:
Köszönöm az értékelést.
Olvasom itt a véleményeket, abban egyetértek hogy technikailag nem pont ez a legjobb képed, de szerintem itt nem is errol van szó... Egy beálított műtermi képnél is mások az elvárások, meg egy elkapott pillanatnál is,,,
Zoran_2 válasza:
úgy-úgy :)
Szia!
Legalább a kép címe ér valamit, ezért a másfél pont.
Látszik, hogy dolgoztál vele (ferdén beállított/hagyott horizont, "sérülések a negatívon effekt", stb.). Az egyetlen munka ezen a képen egyetlen gombnyomással elvégezhető.
Zoran_2 válasza:
Címet nem lehet belefoglalni a pontozásba :) A modik helyében törölném felülpontozás miatt :))))
Szia! Vannak ugyan apróbb hibái a képnek, legalábbis az én meglátásom szerint, de nem olyan jellegűek, amik a kép lényegét, mondanivalóját agyoncsapnák.
Kicsit szűkös a kompozíció, épphogy csak beleférnek a "szekerek"... a lovas sz. kerekei nem is hiányoznak nekem, inkább balon érzem kicsit szűknek. De természetesen megértem, h mozgó járművek esetén nem sok idő van a komponálásra
Az élesség jó, a színek szépek, a téma is tetszik és mivel szűkössége sem olyan vészes, h a lényeget háttérbe szorítaná, ezért vonni is keveset fogok.
Minden jót! István
Zoran_2 válasza:
Köszi szépen, ha többet vonsz is egyetértek. Sok hibája van a képnek, és inkább a poénja miatt került fel.
Valóban több hiba van a képen de a párhuzam miatt ami a kép mondanivalója megérte a feltöltést sajnos kinyomtam de 4,5-öt adtam volna rá.
Sajnálom, hogy R.J pontja kevésbé súlyozott.
Grat: Péter
Zoran_2 válasza:
Köszönöm a véleményt, valóban nem hibátlan, a jelenet spontán jellegét tartom érdekesnek.
Gratula a pillanatért, ehhez nem is igazán tudok mit hozzáfűzni, jól jellemzi a mai Magyarországot, sajnos....
Zoran_2 válasza:
Köszönöm, hogy írtál. (Erdély)
Ebben a képben azt hiszem, hogy "fotós szemmel" nézve sok a kifogásolni való: a rendezői bal eléggé szűk, a szekér kereke levágva, a férfi fejét átvágja a ház teteje, stb.stb...
DE: a kép a maga természetes nyersességével üt. Ez egy olyan téma, amit nem szabad kozmetikázni. Így, ebből a "realista" ábrázolásból kiérzem a szerző véleményét is, amivel egyet is értek, mert hasonlóan érzek....Talán segítene az értelmezésben, átélésben, hangulatban, ha láthatnánk valamit az autóból is, amiből feltételezem, hogy fotóztad. Mert akkor a spontán jelleg még erőteljesebb lenne...talán...
Gratulálok!
Zoran_2 válasza:
Köszönöm, hogy véleményezted.
A kép címe nagyon passzol, meg úgy szerintem az egész kép. Tetszik a két szekér közötti "kontraszt". Igazán ötletes. Talán bal oldalt picit szűk a vágás.
Zoran_2 válasza:
Köszönöm a véleményt.
Szia !!
Teljesen életszerű falusi hangulata akkor lett volna, ha a lovaskocsi teljes mértékben rajta van a fotón, én kicsit a közepes felé szerkesztettem volna, a másik zavaró tényező az elhaladó autó ami elviszi a tekintetem, és talán a mélység élességet is kisebbre vettem volna.
Üdv és szép fényeket
Zoran_2 válasza:
Köszönöm szépen.
szia! Mikor először ránéztem, akkor arra gondoltam, hogy az ötlet jó, de a szekér kilóg, adok egy 3as. Aztán néztem kicsit, és megláttam benne valamit. Igazából talán nem is lell bele az egész szekér, ez jobb a koncepciónak. Del a tároló rész (nem tudom hogy hívják) még épp,,hogy benne van, vagy épp,hogy kilóg, nem tudom eldönteni, én még a kép aljánál hagytam volna egy kis helyet alul. Az elmosás lehetne talán picit több, de ha az obi ennyit tudott, akkor ennyit, ezt inkább nem kritizálom mert jómagam nem alkalmaztam még utólagos elmosást, nem értek ennyire a programokhoz, szóval ezt úgymond nem kérem számon, ha én sem tudom. :D mégiscsak megfog a kép. Esetleg jobb lenne, hogy megvárod míg messzebb megy a szekér és utána többet zoomolsz ezáltal a Bmw közelebb kerül látványban, de ez gondolom nem állt fent, mint lehetőség, mert a Bmw gyorsan elhagyta a szekeret, mire megvártad volna, hogy a szekér messzeebb menjen, a Bmw már eltűnt volna. Sokat hezitáltam, nem is tudom... Egy 4est nekem megér! :)
Zoran_2 válasza:
Köszönöm a tartalmas véleményt.
szia, nagyon "kontrasztos " am ez a kep, de konnyen lehet hogy a szekeres ur boldogabb eletet el mint a bmw-s, az otleted kimagaslo!!! jol megvalositva, nem tudom mik azok a feher foltok a kepeden? de tenyleg jo otlet es latszik ,hogy egy elkapott pillanatrol van szo, egy jol elkapottrol! gratulalok
Zoran_2 válasza:
Köszönöm a véleményt.
Bocsi! Látom mellé lőttem. Van fent ezeregy kiváló fotód, ismerem a munkáid és tisztelgek is előtte.
Talán humor kategóriában jobban leesett volna, hogy ne bántsam a képed!
Elnézést még egyszer!
Zoran_2 válasza:
Semmi gond nem kell elnézést kérnek. Ez a véleményed, leírtad. Nincs ezzel semmi baj.
Szia!
A téma határozottan egyedi, de a kivitelezés ahogy bemutatod nekünk elég silány. Már bocsánat a kifejezésért, de valószínüleg én eléggé haragudnék, ha a fehér Bmw-m egy trágyahordással lenne egybekötve! Ezzel biztosan így van a tulaj is akinek az autóját plublikálod!
Gondolj csak bele, legalább a rendszámot takard ki máskor, hogy a személyiségi jogok ne sérüljenek.
De egyébként sem kellenek a képre az autók rögtön le is vághattad volna és a fő témáról nem vonná el a figyelmet a bömbi.
Gondolom autóból fényképezted előzés közben, ezért is maradt le a szekér kerekei. Álló formátummal érdekesebb lett volna a képed.
Életképnek jó, de ebben a formában csak egy kattintás, semmi tudatosságot nem látok benne.
Elnézést a szigorú kritikáért, nem bántani akarlak, de olyan nívós fotók vannak az oldalon, hogy ha körül nézel a te is látni fogod, ez így kevés.
Üdv
Viki
Zoran_2 válasza:
Körülnézek köszi a tanácsot, és az értékelést is :)
Köszönöm,
lehet kicsit túlgondoltam :-)
Egyébként láttam már megrendezett utcai jelenetet, csak az nem ennyi szereplős volt, az igaz :-)
Sőt életképet is láttam már úgy fotózni, hogy beszélgetés után kérték meg a bácsit, hogy szórja így és így a kocsira a szénát, hogy frankó ellenfénybe tudják fotózni, sőt, szénégetőket is fotóztunk már úgy (Erdély), hogy beszélgetés után kértük meg, merre lapátoljon, meg meddig meg nézzen ide vagy oda. És full elkapott életlépnek tűnnek.
Ennek analógiájára építettem elmélkedésemet. :-)
Elnézést.
J
Zoran_2 válasza:
Másról írsz, nem arról amiről én.
Érthető teljesen a kép mondandója. Erős az ellentét, a két életvitel közötti differencia hatalmas.
Megvalósítás szempontjából szerintem nagyon zavaros viszont. Valószínű egy hirtelen meglátott jelenet és ahogy volt a gép fotóztál. Sok a sallang a képen ami elvonja a figyelmet, erre mondjuk, hogy nem tiszta a kompozíció.
Ezt a témát szerencsésebb mondjuk megbeszélni a szekéren ülő emberrel, hogy szép lassan mennyen amikor szólunk, és a megfelelő kép kivágással kvázi megrendezzük a képet, elhagyva a zavaró házakat, teherautót stbstb, csak a szekér és a drága autó legyen a képen mondjuk telével közel húzva úgy, hogy a szekéren a fókusz.
Tudom, hogy ez egy másik kép, de szerintem így egy lényegesen korrektebb képet kaphatnánk mint ez.
Zoran_2 válasza:
Ne viccelj már! Hol láttál megrendezett utcai képet - készüljön az akár Budapest belvárosában, akár egy vidéki kis erdélyi faluban.
Ez úgy ahogy van - mármint a javasalat - tévút. Sose fotóznák így ilyen helyzetben, ilyen jelenetet.
Ez nem így működik!
Elfogadom, mert foglalkoztál a képpel, de maga a javaslat elvetendő egy az egyben.
Köszi a véleményt.
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.