- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2012. március 17. 22:34 - érzékenység: 100
- fókusztávolság: 55mm
- objektív: 18-55 IS
- rekeszérték: 5,6
- zársebesség: 1/400
Kellemes az ilyen színekkel megáldott képeket nézegetni.
Kicsi bélyegképként nem is látszott a főtéma, de jó csavart visz bele.
A lepke elhelyezése, ha már ilyen pici, lehetett volna még szabályfelrugóbb helyen szerintem, mert azzal még jobban erősíteni a feszültséget a limlom texttúra és a fenségesen szép élőlény között. Gondolok mondjuk egy sarokba komponálásra itt...
Bambusz válasza:
Szia!
Elnézést, amiért csak most válaszolok az értékelésedre, totális időhiányban szenvedtem az elmúlt időszakban..
Sokat próbálgattam a vágást, valamiért így tetszett a legjobban.
Örülök az értékelésnek, köszönöm szépen!
Szép napot kívánok!
Üdv; Bea
Szia! Tetszik a kép! Jól észrevetted az üde színfoltot az amúgy fakó, "romos" környezetben. Egyedül a képkivágáson javítanék. Jobban megvágnám, hogy a főtéma közelebb kerüljön, ezzel együtt pedig a lepkét is valamelyik irányba "elmozdítanám". Több jó megoldás is van még ebben a képben.
Bambusz válasza:
Szia!
Elnézést a késői reagálásért...
Sokan írtátok a vágást, sokat próbáltam, így tetszett, bár még sokat kell tanulnom... :)
Szép napot kívánok!
Üdv; Bea
anno láttam itt egy képet amin egy lepusztult szobabelső közepére helyezett vadonatúj kosárlabda volt látható, azon pedig egy erőtől duzzadó kosárlabdázó volt elhelyezve mintaként. na most a hasonlóságok (élet-pusztulat kontrasztja) ellenére a két kép mégiscsak más gondolatokat csal elő belőlem, mert itt a pillangó valahogy szervesen illeszkedik a pusztulatba, talán mert magában hordozva az örök létezés egy apró darabját nem kíván hallhatatlanságot saját magának, ellentétben a kosárlabdázóval, akinek az öntudatából fakadó látens halálfélelmét az egészséges életmóddal, és a "forfever young" című sláger dudorászásával kompenzálja. és hogy az adminok is boldogok legyenek: jó a vágás, a színek, a szerkesztés és a vágás is
Bambusz válasza:
Szia!
Köszönöm az igazán eredeti és elemző értékelésed!
Örülök, hogy ráéreztél a kép kettősségére, mondanivalójára.
Szerettem volna érzékeltetni a pillangó szépségét a lepusztult deszkákkal, elhagyott környezettel.
Én nem tudok ilyen szépen és körülírva fogalmazni mint Te, szóval részemről csak ennyi! :)
Köszi!
Szép fényeket és képeket kívánok Neked!
Üdv; Bea
Lehet, hogy még lecsapok néhány képedre, és majd megszakértem őket, amivel talán ismét mosolyt csalok az arcodra:)
Szép fényeket Neked is, és jó fotózást a továbbiakban!:)
Bambusz válasza:
Szia!
Köszönöm a jó kívánságokat!
"Szakértsél" csak nyugodtan! :)
Üdv; Bea
Ennek a képnek van mondanivalója, ami egy ellentétre épül: rom, pusztulás, és egy lepke szépsége. A gondolat, a témafelismerés nekem nagyon tetszik. A megvalósítás, (bár ez nagyobb rész ízlés kérdése), bennem hiányérzetet kelt. A deszkákat és a hálót dramatizálnám, és nem "idealizálnám". A kékes szín és a fény "erőlteti a szépet", és ezzel gyengíti a rútat, -márpedig érzésem szerint -itt a rút esztétikai kategóriáját kellene megjeleníteni, hogy kellő erővel hasson a lepke által képviselt "szép" (esztéttikai kategória). Az arányokat (vágást) is át kellene gondolni, mert így "túlsúlyos" a látvány. Vagyis: ha a képet balról jobbra "olvassuk", rögtön egy sötét kaótikus momentummal találkozunk, ami nem lenne baj, de a következő momentum már a feloldást jelentő lepke....nincs érlelési ideje a drámának, nincs kifutása az első gondolatnak, nem tud elmélyülni a szemlélő az alaphangulatban. Ez a kép, akkor "ütne nagyot", ha a kép egészét a rom töltené ki, és csak a "végén", azaz a rendezői jobb oldal szélén jelenne meg a lepke, mint valami feloldás, vagy finom üzenet....Tudom, hogy ez már egy másik kép lenne, és nem is szeretném a Te képedet az "enyémmel" összevetni, én inkább egy ötlettel szerettem volna szolgálni, ha érdemesnek találod, és van rá lehetőséged próbáld ki....
További jó fotózást kívánok!
Bambusz válasza:
Kedves János!
Köszönöm az értékelést, nagy örömömre szolgál, hogy megérezted azt, amit szerettem volna a képpel kifejezni!
Igen, a kivitelezés biztos, hogy nem tökéletes, sőt!
Ezt még tanulnom kell, sokat próbálni, hogy az igazi legyen!
Ez az első fotóm, amit RAW-ként használtam és Lightroomban szerkesztettem.
Igyekszem mielőbb megtanulni ezek felhasználását!
Feltétlen ki fogom próbálni amit mondassz a kép kapcsán!
Köszönöm még egyszer a hasznos értékelést és hogy felismerted a mondanivalóját!
Üdvözlettel: Bea
Szia! Ha mondjuk valaki felhívna telefonon és elmondaná, h egy ilyen környezetben, lefotózott egy pillangót, ráadásul felülről, biztos lebeszéltem volna róla, hogy feltöltse ide. Viszont milyen érdekes, hogy így látva, viszont a romos, lepusztult környezet ellenére, vagy talán éppen ezért tetszik a kép. Jó kontrasztot ad, a szép színes pillangó és a szürkés, lepusztult környezet kettőse. Jó az élesség, a fények, a kép színvilága kimondottan tetszik.
A kép szerkesztésén változtattam volna, balról vágtam volna belőle, mégpedig az alsó sarokban látható, sötétebb deszkáig, az a sötétebb sarok, kicsit vonzza a tekintetet. Összességében tetszik a képed. Gratulálok!
Minden jót! István
Bambusz válasza:
Szia István!
Nagyon köszönöm az építő jellegű értékelést, nagy örömömra szolgál, hogy elnyerte a fotó a tetszéesedet! :)
A szerkesztést többen is írtátok, ki fogom próbálni feltétlen máshogy is!
Igaz, játszottam vele sokat, hogy melyik a legjobb, de nem adom fel, próbálom majd még máshogy is!
Annak, hogy a színvilág bejön, külön örülök!
További szép napot kívánok Neked! :)
Üdv; Bea
Szia!
A kategória ebből a szempontból mind1.
A kategória rendszerezni jó, de egy képnek önmagában kell érdekesnek lennie, és eladnia magát (vagyis felhívnia magára a figyelmet és átadni a mondanivalót).
Ugyanígy a mondanivalót sem csupán szelektív színtelenítéssel adod át -- az ahhoz kevés. Hozzátehet egy jó képhez az utómunka (naná! :), de ha nincs kompozíció és átgondolt mondanivaló, akkor bizony édeskevés, bármit is teszel vele utólag. Ujjgyakorlatnak, illetve PS-gyakorlatnak megteszi, de megmutatni másoknak ez még kevés..
Nem tudok azonban olyat mondani, amit másképp csinálnék, ugyanis nekem ez eleve nem ad ki témát... épp ez volt vele a legfőbb bajom: kevés hozzá!
De ha már így kérded, felhozok néhány szempontot:
1.) fotózás szöge: nagyon felülről fotóztad (szemmagasságból, nagylátóval)
2.) gyújtótávolság: ezzel túl sok olyan képrészlet maradt benne, ami fölösleges (nem ad hozzá a képhez, sőt csak kuszábbá teszi), így érdemes mindig addig kurtítani a képi elemeket, míg annyi marad, amiből már nem tudsz semmit elvenni anélkül, hogy a mondanivaló ne sérüljön.
Amit lehet egyszerűsíteni, kiemelni, hogy még inkább a lényegre koncentrálj.
Kezdő fotósoknál ez még nagyon gyakori hiba, nincs is ezzel nagy gond, de ezen túl kell lépni.
Majd ha visszanézed pár év múlva ezen fotóidat, rájössz magad is :)))
3.) Színtelenítés: az esetek többségében ez a trükk olcsónak hat (elcsépelt) és inkább visszaüt, mintsem hozzáadna a képhez.
Itt még színtelenítésen kívül még a színekkel is megpróbáltál játszani: az erősen kékes színű pallók ezt jól mutatják is.
De alapvetően nem ezzel tudtál volna megmutatni egy ilyen témát, hanem közelebb menni hozzá (vagy nagyobb tele használatával), kevésbé ennyire felülről készített nézőpontból, mert ezzel megintcsak olyasmit sugallsz, mint amit a lusta kezdő fotós művel, kezében első tükörreflexesével.. elcsattint egyet gyorsan, majd otthon megpróbálom érdekessé tenni a helyszínen rosszul és érdektelenül elkattintott felvételt.
De egy igazán jó kép már a helyszínen is megmutatja magát, már nyers eredetijében is igazán ütős kell legyen, legfejlebb később ráerősítesz a hangulatára (ha szeretnél).
De kellene egy jó eredeti felvétel - itt én éppen ezt hiányoltam, azért is írtam, hogy nem tudok mutatni belőle feldolgozást vagy mást, hiszen már eleve az alapkép nem szerencsés, sajnos :(.
További szép fényeket, remélem nem bántásnak veszed és legközelebb a fentiek figyelembevételével egy valóban jobb felvétel készülhet.
Bambusz válasza:
Kedves Barthae!
Nagyon szépen köszönöm a kimerítő válaszod, igen, tényel kértelek, hogy fejtsd ki bővebben, hisz tanulni jöttem erre az oldalra és ahány ember, annyi technika és annyi látásmód!
Minden véleménnyel csak gazdagodhat az ember, függetlenül attól, hogy negatív, avagy pozitív -e az értékelés!
Sajnos "nagyobb" obim még nincs, talán majd egyszer...
Tudom, hogy még rengeteg tanulnivalóm van és még csak az út elején járok, de nem adom fel, igyekszem!
Nem vettem bántásnak soraidat! :)
Minden jót kívánok!
Üdv; Bea
Szia! Nagyon tetszik a képed színvilága, a háttér kékes, hideg árnyalatai kiemelik a pillangó tűzes melegségét, nagyon jó! Szépek a textúrák, a háló négyzetessége, a fa függőleges erezete, a levelek által megtört kontraszt, és a lepke mértanilag pontos formái. Egyetlen apróság, a bal oldalról vágtam volna, azt a sötétebb sávot a hálóig. Egyébként szép munka!
Bambusz válasza:
Szia!
Köszönöm szépen a pozitív értékelést, nagy örömömre szolgál,hogy ennyire ráéreztél a kép hangulatára és mondanivalójára!
A vágást többen elmlítettétek, megpróbálom majd máshogy, bár elég sokat játszottam vele és végül ez tetszett legjobban.
Persze, ez közel sem azt jelenti, hogy ez a legjobb megoldás!:D
Szép fényeket és képeket kívánok Neked!
Üdv; Bea
Ne haragudj, de ez értékelhetetlen...
A témád láthatóan a pallón épp megpihenő nappali pávaszem lenne.
Ezt meglövöd a 18-55ös alap obival, aztán jóccakát... ezzel ki is fújt a kelléktárad.
Magad is érzed, hogy ez így kevés, ezért szelektív színtelenítéssel és némi kék csatorna erősítéssel megpróbálod eltussolni.
Csakhogy a kép hibája alapvetően a kompozíció teljes hiánya, ezen az utómunka nem segít semmit (ami egyébként szintén elég csapnivalóan színvonaltalanra sikeredett, ne haragudj).
Sajnálom, de ez mindenképpen gyenge, kerülendő, hibás út = 1 pont.
Bambusz válasza:
Szia!
Hááát, megleptél kicsit ezzel az értékeléssel!
Őszinte leszek, én nem érzem ezt ilyen rossznak!
Nyilván, ha annak tartanám, nem tettem volna fel...
Lejjebb leírtam, hogy nem épp optimista kép akart lenni, ezért a színek. Törött deszkák, szakadt háló áll szemben a pillangó szépségével.
Sajnálom, ha számodra kicsit sem jött át a mondanivalója.
Ez van :(
Kíváncsi lennék, Te milyen kompozíciót adtál volna neki?
Nem a lepkét szerettem volna bemutatni, azért nem is az állatfotók közé került.
Szép képeket Neked!
Üdv; Bea
Szia!
Nagyon tetszik a fotód, jól helyezted el a lepkét, és tetszik a téma is. Viszont, a környezet színvilága nem áll közel a szívemhez, sokkal jobban tetszene nekem, ha fekete-fehér lenne, és egyedül a lepke emelkedne ki színesen a képből.
Üdv: Tomi
Bambusz válasza:
Szia!
Köszönöm, hogy ezt a képem is értékelted! :)
Hát, ami a színvilágot illeti, direkt akartam ilyen hatást kelteni, a meleg színvilággal rendelkező lepkét beleilleszteni egy rideg-hideg színvilággal rendelkező környezetbe.
Ez most így sikerült.
Örülök, hogy azért összességében tetsik a kép!
Szép képeket és fényeket kívánok Neked!
Üdv; Bea
U.i:Másodszorra is vigyorgok (az értékelésednek köszönhetően), mert van egy jó barátom, akit úgy hívnak, mint Téged...:D Köszi!
Szia Bea! Azt írtam "telibevakuzott-hatás", ezt úgy értettem, hogy szerintem nem jó az utómunka, mert olyannak hat, mintha vakuztál volna, az meg nem illik a hangulathoz....
Mivel ez a kép szándékod szerint sem állatfotó, ezért egy olyan utómunka, aminek pl. a színvilága, a karcossága, vagy épp a lágysága, a szemcséssége (ezeket mind ki kellene próbálni) jobban eltalált lenne, hatásosabbá tette volna a képet. Lehet, hogy az "elvontság" szó kicsit erös kifejezés volt, de mindenképpen látványosabbat, feltünöbbet értettem alatta, mint amit most látunk, mert a véleményem valóban az, hogy a meglátás nem volt rossz :)
Üdvözlettel! Ildikó
Bambusz válasza:
Szia Ildikó!
Köszönöm, hogy megírtad, hogy mit hogyan értettél a képpel kapcsolatban!
Ki fogom próbálni amit tanácsolsz!
Örülök, hogy azért a meglátás tetszik, mégha a kivitelezés hagy is némi kívánnivalót maga után.
Ezt a részét meg lehet tanulni azt hiszem, csak én még nagyon az elején járok ennek az útnak!
Szép napot kívánok Neked! :)
Üdv; Bea
A témaválasztás tetszik, ahogy a könnyed pillangót akkor örökítetted meg, amikor épp megpihen a romos deszkák rejtekén....de a kép életlen, és ez a telibevakuzott hatás nem vált előnyére a képnek. Egy jól eltalált utómunkával szebben kidolgozhattad volna, kicsit "elvontabb" hatást keltve igazi hangulatfotó válhatott volna belőle. Kicsit a vágáson még finomítanék, a színvilágon változtatnék, mert az alapkép kínál lehetőségeket....
Üdvözlettel! Pilipár
Bambusz válasza:
Szia!
Köszönöm a véleményezést, értékelést!
Elismerem, kissé életlen a kép,igen.Sokat vágtam belőle, bár tudom, ez nem mentség.. Viszont vaku nem volt, a lepkét direkt emeltem ki több fénnyel.
A kékes színezet tudatos-bár számítottam rá, hogy nem lesz osztatlan a siker, de szándékos.
A lepke könnyedségét akartam egy kicsit borúsabb hangulattal ellensúlyozni,-túlsúlyozni-.
A vágáson sokat gondolkoztam, de ez jött be leginkább.
Az elvontabb hatást hogy érted?
Üdv; Bea
Azt hiszem,erre a fotóra szélsőséges hozzászólások fognak érkezni...lehet, lesznek,akiknek tetszik majd,de pl íme az én észrevételeim sora :
Úgy sejtem,a környezettel próbáltad egyedivé tenni a képet... ami a témát illetően alapvetően nem nagy kihívás és nem lenne rossz, de sok a környezet és túl nagy a tér,amibe komponáltad. A lepke középre szerkesztése sem előnye a képnek, éppen ezért én arányosan vágnék, a balból és alulról, hogy a napozó pille harmadolóba kerülhessen. A kékes fátyolos színvilág kissé fura itt, a fókusz pedig határozatlan - az egész képéletlen. A kreativitásra való törekvést értékelem.
Bambusz válasza:
Szia!
Igen, tudom, hogy megosztja majd az embereket, de ez nam is baj.
Kicsit pesszimista hangulatban voltam épp, így a kép is ennek szellemében kapta az árnyalatait..
Sajnos rengeteget vágtam, azért a kis életlenség, tudom, ez ettől függetlenül hiba, valamiért mégis úgy éreztem fel kell tennem.
Ha alulról-balról még vágtam volna, akkor a háló lett volna esetlen.
Köszönöm, hogy értékelted (a kreativításra való törekvést meg külön)
Sokat kell még tanulnom, nem régóta van meg a gépem. :)
Szép napot!
Üdv; Bea
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.