BELÉPÉS
REGISZTRÁCIÓ
ELFELEJTETT JELSZÓ
KATEGÓRIÁK
4,67
KATEGÓRIA: szociofotók
ELŐZŐ KÉP
| | egyéb
KÖVETKEZŐ KÉP
  • Feltöltve:
    2011. december 15. 13:36
  • Készítés helye (ország): Magyarország
  • Készítés helye: Budapest
A bankok árnyékában!

Az orvos hordágyra vár! A kép nem szép, lehet nem is jó, de minden esetre jellemző korunkra és a mai Budapestre. 

A képek értékeléséhez és az értékelések
teljes szövegének elolvasásához be kell lépnie!

BELÉPÉS

Ha még nincs felhasználóneve, akkor regisztráljon egyet.

2012. március 22. | 10:25 | noleszk

A kép valóban jellemző, de sajnos nem csak Budapestre. Az egész világra. Egyre növekszik a nyomornegyedek száma, egyre inkább éheznek az emberek, míg van egy igen szűk réteg, aki nagyon jól él.
A kép beleillik bármelyik katasztrófa filmbe, de sajnos ez a valóság.

Köszönöm, hogy megosztottad!

adott pontszám: 3,8
2012. január 9. | 20:48 | ggaben1

Szia

Az elgondolást jónak találom.Talán még a cím is találó és tudom elkapott pillanat révén nehezebb is lehetett megtaláni a helyes beállítást.Mindenesetre a cípő és póló bizonyos részei beégtek.Továbbá a kép ball oldalán zavaroan nagy helyett hagytál,én maximum a villamos szekrénynél vágtam volna a képet,így mentős kevésbé lenne középen ami meglátásom szerint dobna a képen.
További jó fotózást.

Üdv
Gaben

adott pontszám: 4,5
2012. január 3. | 12:14 | offshore

A cím nagyon jó, ami külön dicséretes, hogy van mondanivalója a cím nélkül is, legalábbis akinek van fantáziája. Ami nem odaillő a lámpaoszlop de le lehet vágni, az elosztószekrény hát az nem a te hibád, mert ez is a világhoz tartozik. Állóba ha az egész ajtó látszik talán jobban mutatott volna. Az élesség nem a legjobb, de mint mondtam a mondanivaló a lényeg itt. Ha megrendezhetném, maradna minden így, csak oszlop ki, valami szuper nagylátószöggel lelőni és belekomponálni egy fekete autó hátulját, mondjuk az emblémával és egy kiszálló öltönyös üzletembert egy dipóval, máris egy kettős érzést kiváltó hangulatú képet kapsz, amely még jobban felerősíti a pillanat drámaiságát. Nagyon megfogott, grat

adott pontszám: 3
2011. december 27. | 18:28 | solitude

szerintem jó kép...ami nekem nem tetszik, az a vágás...illetve a vágás hiánya. jobb oldalról mindenképp eltüntetném a villanyoszlopot, a kép alját az aknafedél sarkával futtatnám, ettől a téglalap alakú vágás megmaradna és a tér még jobban nyílna a mentős tekintete felé. :)

adott pontszám: 4
2011. december 22. | 18:26 | rekeny

Tényleg mindennapos szituáció egész hazánkban. Nekem "tetszik" (bár jobb volna, ha ilyesmi nem történne) a téma, de megpróbáltam volna csak néhány kis részlettel éreztetni a helyzetet. Például, ha csak a földön fekvő arca látszódna, és a mentős lába mellette. De gondolom erre nem lett volna lehetőség a személyiségi jogok miatt. Egyébként szerintem jó fotó.

adott pontszám: 4,5
2011. december 16. | 20:25 | BBart

Jó és valós a téma. (és elkeserítő) Más szögből lőttem volna, hogy a villanyoszlop ne takarjon be. És nem középre szerkesztve a főalakot. Kép élesség színek nálam OK.
Üdv
Balázs

staryl válasza:
Köszönöm az észrevételt!

2011. december 16. | 17:53 | Alexander Nevermind

<10
Szia,
Néztem a képed már tegnap is, sőt olvastam is a kommenteket.
Nem tudom, szerintem nem lehet a képre nézve eldönteni, hogy az illető úriember nem e a bedőlt hiteltől került ilyen helyzetbe, úgyhogy miért ne lehetne akár ezt is elképzelni?
Azt gondolom, hogy szoció fotóba ennél már láttunk sokkal belemagyarázósabb képet is, és nem is értem mostanában a fotozzos közhangulatot, nagyon megy a lehurrogás...
Gondolom Neked is fura a másik oldal után.
Egyébként láttam ott is, és ha jól látom ott 8 embernek tetszett a képed, nem húzta le senki.
Igen, az tény, hogy azon lehet vitatkozni, hogy a mentős nélkül job kép lenne e, de szerintem nem változtat a kép mondanivalóján.
Azt gondolom, hogy szoció kategóriába ez a kép kis hibával elfér.
Én 4.5 körül taksálnám, a jelenlegi átlag jobb is.
üdv. Krisz

staryl válasza:
Köszönöm, hát persze itt csupa művész van jelen és azt hiszik, hogy amennyiben jól lehordanak egy képet, akkor emelkedik a képeik ázsiója.

adott pontszám: 5
2011. december 16. | 06:21 | bromis

Szia! Abszolút kontrasztos kép, már ami a szocio oldalát illeti. Sajnos nem a te érdemed, hogy a gazdag, csillogó-villogó bank tövében egy hajléktalan éppen meghalni készül. A vicces az egészben az, hogy van esély rá, hogy akár rólam is ilyen képet lehet majd pár év múlva készíteni, vagy szinte bárkiről. Annak egyébként örülök, hogy lefotóztad. Ha a mentős nem volna, akkor is nagyon jó kép lenne, de így drámaibb és baljóslatúbb az egész.
Üdv: Péter

staryl válasza:
Sajnos így van! Köszönöm, hogy megnézted.

2011. december 15. | 21:33 | patakypdaniel

Szia!
Igen, ez nem jó fotó. Attól még nem lesz jó, hogy "megdöbbentő" és botrányos, felháborító dolgot mesél el.
Viszont ez a valóság. Akár tetszik, akár sem....
Sajnos sok ember már fel sem kapja a fejét az ilyen "jelenetekre"....Elmegyünk mellette mert annyit látunk...
Szomorú.

staryl válasza:
Igen ez nem is akart egy un. "jó fotó" lenni!
Köszönöm!

2011. december 15. | 20:51 | R.János

Kedves Caramuso!
Nagyon szépen köszönöm!
Üdv.János

2011. december 15. | 20:47 | R.János

Kedves Infidel!
Értettem, köszönöm szépen!
Üdv.János

2011. december 15. | 20:37 | hegylakó

Szia! Ha a bank előtt egy egyértelműen ittas, vagy alvó hajléktalant fotózol, úgy megérteném a képet. Mondhatnánk, tönkretette a hitel. Így, hogy egy álló mentőorvos is szerepel, már nem tiszta. Láthatóan nincs azonnali tennivaló, vagyis vagy nem él már, vagy tényleg csak a hordágyra várnak. Stabil oldalfekvésben van az illető, tehát valószínűleg él, de eszméletlen. Nem infarktusa van, talán cukorbeteg, vagy bármi. De tényleg lehet erősen ittas is. Nem ez a lényeg. Ha a címet nézem, akkor az első mondatomra utalok vissza. Ha a szituációt, a segítségre szorulót, akkor jobb lett volna, ha az orvos guggol a beteg mellett, vizsgálja, vagy kollégái épp felteszik a hordágyra. Sokkal hatásosabb. Ebben az esetben viszont teljesen mindegy, hogy bank előtt fekszik, vagy nem. A betegség nem helyszínfüggő. Sőt, ha tényleg egy betegről van szó, le sem fotóztam volna. Az olyan lesifotós. Mindenképpen jó, hogy a fekvő ember arca nem felismerhető. Az oszlop nem kell. Amennyit alulról vágnék, felül annyit ráhagynék.

2011. december 15. | 19:57 | Nanuq

mindjárt elolvasom a hozzászólásokat is, de: a fotót kicsit belemagyarázósnak érzem. A fekvő úriember helyzetéhez feltehetőleg, sőt valószínűleg vajmi kevés köze van a mostani bankválságnak. Régebbi motorosnak tűnik ő annál. Tehát aktuális szociokritikának nem nevezném a fotót. A fotóérték pedig szerintem - témaválasztásban, szerkesztésben - alulmúlja azt, amit egy jó riport vagy dokumentarista képtől elvárnánk.

2011. december 15. | 19:22 | Caramuso

RJánosnak válaszom.
Megjegyzem, csak az enyém.
Ma mindenkinek mindenhez joga van. Ha ott a gép a kezedben, azt és akkor fotozol le amit és amikor Te magad akarod. Jogod van hozzá. Most ne a tiltott helyekről beszéljünk. Mert ott nem.
Az, hogy ezután ezt hogy és mire használod fel, az már megintcsak az, hogy nézzünk szét magunk körül. Mi meg a tévében, mi van az újságokban, mi megy a gyerekeknek a kartún netvörkön?
Ez vesz küröl minket, és ez alapján én úgy érzem mindent meg lehet tenni. És sok sok mindenki sok sok mindent meg is tesz azért hogy híresebb, gazdagabb, erősebb stb legyen.
A minap olvastam, hogy egy hazánk fia döglött madarakkal nyeri a világversenyeket természet kategóriában, meg kitömöttekkel. Megteheti?
Én úgy érzem, a belső az ami meghatározza mit merünk és mit nem. Mit szabad és mit nem. Ez pedig mindenkinél mást és mást jelent. Neveltetésből, gyermekkorból, tapasztalatokból jön és alakul ki. Ez a lelkiismeret.
Az a nem mindegy mit minek és hogyan adjuk el.
Én olvasok itt olyat hogy pénz, meg bedőlt bankhitel stb, de az az ember ott fekszik és lehet nem is hajléktalan, hanem csak egy cukorbeteg, aki ott esett össze, vagy éppen megállt a szíve. Segit rajta a fotós azzal, hogy felteszi ide? És végigolvastam a kommenteket, igaza van Staryl Úrnak is, mit tudott ott már tenni?
De képértékelős oldalon ezt látni, nem tudom. Nekem nem etikus.
Én sosem fotoztam le tehetetlenül fekvő embert sem utcán, sem hullát, semmi hasonlót.
Nekem ez a véleményem.
De ebből itt vita lesz. Mert ez azért komolyabb tartalom, mint FE karcsúvá varázsolt nője.
Én így látom.

2011. december 15. | 18:52 | Infidel

János!

gondolom az előző megnyilvánulásom nyilvánvalóvá teszi a véleményem az általad felvetett témában. szerintem ez vastagon nem fér bele az alkotói szabadságba, mert ha valakinek egy ilyen probléma mozgatja a fantáziáját, akkor vegye a fáradságot és fotózzon a témához szorosan, közvetlenül kapcsolódó dolgot, amire ha ránézek, akkor kommentár nélkül is világos legyen számomra a cél, a mondanivaló, és legyen egyértelmű, hogy egy határozott koncepcióról van szó, és még csak a gyanú árnyéke se merüljön fel, hogy itt nem is az történik, csak belemagyarázzák. nem tudom bővebben kifejteni, mert perpillanat molesztál egy kétves szőke :)

2011. december 15. | 17:50 | R.János

Lenne egy kérdésem, és nem provokációnak szánom: nem tudom, és tényleg érdekelne.
Tegyük fel hogy a fotós képe nem hiteles, mert pl. az illető egyszerűen piás, és történetesen egy bank előtt lett rosszul....a fotós épp arra jár és ki tudja, hogy milyen szándékkal lefotózza. Otthon veszi észre, hogy ezt a szituációt meg lehet lovagolni, mert egy aktuális problémát ki tud fejezni általa. Van-e joga, vagyis az alkotói szabadság kiterjed -e annyira, hogy felhasználjon egy szituációt valami egészen más mondanivaló bemutatására ? Ha igen, akkor miért, ha nem akkor miért nem?
Előre is köszönöm annak, aki válaszol.
Staryl elnézést kérek ezért a felvetésért.

2011. december 15. | 17:27 | Infidel

és ha ez nem egy bank előtt történik? mi köze ennek a bankokhoz? vagy neked is bedőlt a hiteled? oszt muszáj-e volt-e fölvenned-e? a gonosz bankok és a behúgyozott hajléktalan. hatalmas mondanivaló. még turistafotónak is gyenge, de attól meg egyenesen a hideg ráz, hogy ezt a bankutáló szöveget próbálod beledumálni. szerintem egyébként a mértéktelen alkoholfogyasztás és a graffiti kapcsolatáról szól a fotó.

2011. december 15. | 16:55 | ken_da_hayadra

ez egy fotós oldal. moralizálni ezer más oldalon lehet, ahol nem kell szemléltetni ilyen közhelyes turistaképpel a mondanivalónkat.
én pedig a fotóról és a fotós hozzáállásáról beszélek, amikor a "biztonságos távolságot" említem.

hajléktalant minden harmadik utcasarkon lehet fotózni. 10 méterről már a szagukat sem lehet érezni. na hajrá, gyerünk, szocio-ra fel!

2011. december 15. | 15:37 | Caramuso

Ez rohadt jó. Odamész kb 112 méterre oszt lefotozod azt a szerencsétlent.
Megkérdezted tőle, hogy lefotózhatod-e, vagy hogy hozzájárul-e, hogy a netre kerüljön, főleg kiértékelések kereszt tüzébe???
Szerintem nem!
ÉS azt megkérdezted, hogy tudsz-e neki segíteni esetleg?
Érdekes ez a világ!
Nekem eszembe nem jutna lefotózni. Ha meg véletlen, akkor biztos nem dicsekednék el vele.
Mi motivált? Az, hogy majd milyen jól mutat a fotózzon a szocio kategóriában?

Egyest adtam rá, de meggondoltam magam, mert annyit sem ér.

2011. december 15. | 15:24 | jethro

Szia!
Cím nélkül több sebből vérző képnek gondolom,címmel pedig erőltetettnek.

További jó fotózást.

adott pontszám: 3,6
2011. december 15. | 15:21 | simike

Szia.Nem szerencsés a vágás .Jóval szűkebbre vágtam volna.A címe elég szerencsétlen bár nem része a pontozásnak, sem a kategória.De mégis mi köze a banknak hogy ott fekszik előtte valaki.Lehet hogy rosszul lett ,nem mindenki részeg aki az utcán fekszik, mert a szövegből ez sejlik ki.De maradjunk a képnél.Az oszlop már nem kéne és az orvos mellett vágtam volna .Sőt alulról is,feltéve ha a minőség elbírja.Így sok a zavaróelem ,jobban a témára koncentráltam volna.Szép fényeket .Üdv.

staryl válasza:
Köszönöm!

2011. december 15. | 15:04 | zoliologia

Ez az ember a földön 1000 okkal lehet ott.Nem csak otthontalanokból meg csövesekből áll a világ!
Ez az ember ugyanúgy lehet egy járókelő aki rosszul lett.Az én esetemben sem nézett ki máshogy a kép.
A képen nem jön át hogy akkor most hogyan,miért is? És ez nem mindegy!

2011. december 15. | 14:54 | zoliologia

Hogy jön ide a pénz???
Egy hordágyra várás ekkora story?
Ennél kicsit mélyebbnek kéne lennie a képnek,mert mélyebb a helyzet.De nem az hogy most egy bank előtt van éppen szegény,ami szinte nem is látszik..Adjunk neki értelmet hajrááá!
Egy ember fekszik,baja van,mi meg asszociációkat,párhuzamokat akarunk gyártani????

staryl válasza:
Nem értem, talán nem a bankok miatt lakoltatják ki az embereket? Vagy nem miattuk ugranak ki többen az ablakon?

2011. december 15. | 14:45 | zoliologia

Nekem ez 2009 március 13-át juttatja eszembe.Péntek 13.A Lehet térnél összeesett egy ember.Nem igazán láttam,csak a tömeget.Oda mentem,és megnéztem mi a helyzet.Egy férfi feküdt a földön,megvizsgáltam,hamar megállapítottam hogy konkrétan halott,nem ver a szíve(mellkasán óriási heg tehát szívbeteg,infarktus).Húsz percen keresztül próbáltam újraéleszteni és küzdöttem az életéért.Húsz perc alatt nem voltak képesek a mentők kijönni.Én hulla fáradt voltam,idióta mű-piros hajú sapiban (mint egy idióta,de szeretem azt a sapkát) reanimáltam,egy vad idegen orrába fújtam a levegőmet, és nyomtam a mellkasát,hiába.A mentősök átvették,majd vége lett....megköszönték,és ennyi volt,mehettem utamra.Aznap venni akartam magamnak valamit,amit hónapok óta terveztem,ezért is mentem arra,de valahogy nem tudtam örülni az "ajándékomnak".

Ez a kép ezt juttatta eszembe.Nekem ez már túl személyes.Ugyanígy egy bank előtt volt.Stimmel minden szinte.De ez így.....nem....
Nem vet fel semmit a kép,hiába írod azt.Akarsz neki adni egy értelmet,de én nem látom benne.Nem látom az értelmét és a miértjét.

staryl válasza:
Talán az az értelme, hogy nem kéne így lennie!

adott pontszám: 4
2011. december 15. | 14:42 | somewhere

Valóban nagyon aktuális témájú pillanatkép, és talán ha nem is a legjobb képkivágás, vagy még jobb lenne, ha a dokin nem lenne napszemüveg - vagy talán mégis... - akkor is rendkívül drámai kép.

staryl válasza:
Köszönöm a véleményedet, de leginkább azt, hogy Te érted!

2011. december 15. | 14:37 | HZoki

Nézd, az egyik oldalon a pénz a másikon az élet.
Akaratod ellenére is rámutattál egy nagy igazságra.
Van ahol egy élet csak egy szám, máshol meg emberek halnak meg mert nincs elég pénz pl gyógyszerre, kezelésre, esetleg elveszik az érdek, mert pénz ugyse nincs, se semmi anyagi jav.
Öregem, belenyúltál rendesen ebbe!
Sajnos többet mond a kép, mint gondoltad volna elsőre, ugye?!

staryl válasza:
Köszönöm, de amennyiben van kedved érdemes elolvasni a többi kritikát is!

2011. december 15. | 14:03 | R.János

A látvány nem szép, de a fotó nagyon hatásos.
Valahogy nem nagyon tud érdekelni az ilyenkor esetleg fölvetett etikai kérdés, miszerint illik-e ilyesmit lefotózni, vagy sem..(?) Amikor ilyet látok, úgy érzem, hogy le kell fotózni!!! Hadd lássa a világ, hogy hol is tart ma az emberiség...mondjuk a XXI században Európa szívében...Remek a helyszín. Ez adja meg a választ is....Jó ez, nagyon jó...(sajnos, hogy jó)
Gratulálok! R.J.
(Pontomnak nincs súlya, ezért pont nélkül)

staryl válasza:
Köszönöm, hasonlóan gondolkodunk! Végtére ezért is kaptam lencsevégre.

2011. december 15. | 13:59 | ken_da_hayadra

... és te is - mint a legtöbb ember - ezt az egészet biztonságos távolságból figyeled...
ebből a nézőpontból meglehetősen hiteltelen a prédikáció.

szociofotó? - na ne viccelj!
turistakép

staryl válasza:
Miért nekem ott mi dolgom lehetett volna?
Egyébként fel nem foghatom, hogy emberek elengedett kézzel,hogyan mondhatnak /írhatnak/ ilyen marhaságokat!
Még csak annyit, hogy a sok ember közül a "biztonságos távolságból" valaki mégiscsak segítséget kért.