A kép valóban jellemző, de sajnos nem csak Budapestre. Az egész világra. Egyre növekszik a nyomornegyedek száma, egyre inkább éheznek az emberek, míg van egy igen szűk réteg, aki nagyon jól él.
A kép beleillik bármelyik katasztrófa filmbe, de sajnos ez a valóság.
Köszönöm, hogy megosztottad!
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2011. december 15. 13:36 - Készítés helye (ország): Magyarország
- Készítés helye: Budapest
Az orvos hordágyra vár! A kép nem szép, lehet nem is jó, de minden esetre jellemző korunkra és a mai Budapestre.
Szia
Az elgondolást jónak találom.Talán még a cím is találó és tudom elkapott pillanat révén nehezebb is lehetett megtaláni a helyes beállítást.Mindenesetre a cípő és póló bizonyos részei beégtek.Továbbá a kép ball oldalán zavaroan nagy helyett hagytál,én maximum a villamos szekrénynél vágtam volna a képet,így mentős kevésbé lenne középen ami meglátásom szerint dobna a képen.
További jó fotózást.
Üdv
Gaben
A cím nagyon jó, ami külön dicséretes, hogy van mondanivalója a cím nélkül is, legalábbis akinek van fantáziája. Ami nem odaillő a lámpaoszlop de le lehet vágni, az elosztószekrény hát az nem a te hibád, mert ez is a világhoz tartozik. Állóba ha az egész ajtó látszik talán jobban mutatott volna. Az élesség nem a legjobb, de mint mondtam a mondanivaló a lényeg itt. Ha megrendezhetném, maradna minden így, csak oszlop ki, valami szuper nagylátószöggel lelőni és belekomponálni egy fekete autó hátulját, mondjuk az emblémával és egy kiszálló öltönyös üzletembert egy dipóval, máris egy kettős érzést kiváltó hangulatú képet kapsz, amely még jobban felerősíti a pillanat drámaiságát. Nagyon megfogott, grat
Tényleg mindennapos szituáció egész hazánkban. Nekem "tetszik" (bár jobb volna, ha ilyesmi nem történne) a téma, de megpróbáltam volna csak néhány kis részlettel éreztetni a helyzetet. Például, ha csak a földön fekvő arca látszódna, és a mentős lába mellette. De gondolom erre nem lett volna lehetőség a személyiségi jogok miatt. Egyébként szerintem jó fotó.
Jó és valós a téma. (és elkeserítő) Más szögből lőttem volna, hogy a villanyoszlop ne takarjon be. És nem középre szerkesztve a főalakot. Kép élesség színek nálam OK.
Üdv
Balázs
staryl válasza:
Köszönöm az észrevételt!
<10
Szia,
Néztem a képed már tegnap is, sőt olvastam is a kommenteket.
Nem tudom, szerintem nem lehet a képre nézve eldönteni, hogy az illető úriember nem e a bedőlt hiteltől került ilyen helyzetbe, úgyhogy miért ne lehetne akár ezt is elképzelni?
Azt gondolom, hogy szoció fotóba ennél már láttunk sokkal belemagyarázósabb képet is, és nem is értem mostanában a fotozzos közhangulatot, nagyon megy a lehurrogás...
Gondolom Neked is fura a másik oldal után.
Egyébként láttam ott is, és ha jól látom ott 8 embernek tetszett a képed, nem húzta le senki.
Igen, az tény, hogy azon lehet vitatkozni, hogy a mentős nélkül job kép lenne e, de szerintem nem változtat a kép mondanivalóján.
Azt gondolom, hogy szoció kategóriába ez a kép kis hibával elfér.
Én 4.5 körül taksálnám, a jelenlegi átlag jobb is.
üdv. Krisz
staryl válasza:
Köszönöm, hát persze itt csupa művész van jelen és azt hiszik, hogy amennyiben jól lehordanak egy képet, akkor emelkedik a képeik ázsiója.
Szia! Abszolút kontrasztos kép, már ami a szocio oldalát illeti. Sajnos nem a te érdemed, hogy a gazdag, csillogó-villogó bank tövében egy hajléktalan éppen meghalni készül. A vicces az egészben az, hogy van esély rá, hogy akár rólam is ilyen képet lehet majd pár év múlva készíteni, vagy szinte bárkiről. Annak egyébként örülök, hogy lefotóztad. Ha a mentős nem volna, akkor is nagyon jó kép lenne, de így drámaibb és baljóslatúbb az egész.
Üdv: Péter
staryl válasza:
Sajnos így van! Köszönöm, hogy megnézted.
Szia!
Igen, ez nem jó fotó. Attól még nem lesz jó, hogy "megdöbbentő" és botrányos, felháborító dolgot mesél el.
Viszont ez a valóság. Akár tetszik, akár sem....
Sajnos sok ember már fel sem kapja a fejét az ilyen "jelenetekre"....Elmegyünk mellette mert annyit látunk...
Szomorú.
staryl válasza:
Igen ez nem is akart egy un. "jó fotó" lenni!
Köszönöm!
Szia! Ha a bank előtt egy egyértelműen ittas, vagy alvó hajléktalant fotózol, úgy megérteném a képet. Mondhatnánk, tönkretette a hitel. Így, hogy egy álló mentőorvos is szerepel, már nem tiszta. Láthatóan nincs azonnali tennivaló, vagyis vagy nem él már, vagy tényleg csak a hordágyra várnak. Stabil oldalfekvésben van az illető, tehát valószínűleg él, de eszméletlen. Nem infarktusa van, talán cukorbeteg, vagy bármi. De tényleg lehet erősen ittas is. Nem ez a lényeg. Ha a címet nézem, akkor az első mondatomra utalok vissza. Ha a szituációt, a segítségre szorulót, akkor jobb lett volna, ha az orvos guggol a beteg mellett, vizsgálja, vagy kollégái épp felteszik a hordágyra. Sokkal hatásosabb. Ebben az esetben viszont teljesen mindegy, hogy bank előtt fekszik, vagy nem. A betegség nem helyszínfüggő. Sőt, ha tényleg egy betegről van szó, le sem fotóztam volna. Az olyan lesifotós. Mindenképpen jó, hogy a fekvő ember arca nem felismerhető. Az oszlop nem kell. Amennyit alulról vágnék, felül annyit ráhagynék.
mindjárt elolvasom a hozzászólásokat is, de: a fotót kicsit belemagyarázósnak érzem. A fekvő úriember helyzetéhez feltehetőleg, sőt valószínűleg vajmi kevés köze van a mostani bankválságnak. Régebbi motorosnak tűnik ő annál. Tehát aktuális szociokritikának nem nevezném a fotót. A fotóérték pedig szerintem - témaválasztásban, szerkesztésben - alulmúlja azt, amit egy jó riport vagy dokumentarista képtől elvárnánk.
RJánosnak válaszom.
Megjegyzem, csak az enyém.
Ma mindenkinek mindenhez joga van. Ha ott a gép a kezedben, azt és akkor fotozol le amit és amikor Te magad akarod. Jogod van hozzá. Most ne a tiltott helyekről beszéljünk. Mert ott nem.
Az, hogy ezután ezt hogy és mire használod fel, az már megintcsak az, hogy nézzünk szét magunk körül. Mi meg a tévében, mi van az újságokban, mi megy a gyerekeknek a kartún netvörkön?
Ez vesz küröl minket, és ez alapján én úgy érzem mindent meg lehet tenni. És sok sok mindenki sok sok mindent meg is tesz azért hogy híresebb, gazdagabb, erősebb stb legyen.
A minap olvastam, hogy egy hazánk fia döglött madarakkal nyeri a világversenyeket természet kategóriában, meg kitömöttekkel. Megteheti?
Én úgy érzem, a belső az ami meghatározza mit merünk és mit nem. Mit szabad és mit nem. Ez pedig mindenkinél mást és mást jelent. Neveltetésből, gyermekkorból, tapasztalatokból jön és alakul ki. Ez a lelkiismeret.
Az a nem mindegy mit minek és hogyan adjuk el.
Én olvasok itt olyat hogy pénz, meg bedőlt bankhitel stb, de az az ember ott fekszik és lehet nem is hajléktalan, hanem csak egy cukorbeteg, aki ott esett össze, vagy éppen megállt a szíve. Segit rajta a fotós azzal, hogy felteszi ide? És végigolvastam a kommenteket, igaza van Staryl Úrnak is, mit tudott ott már tenni?
De képértékelős oldalon ezt látni, nem tudom. Nekem nem etikus.
Én sosem fotoztam le tehetetlenül fekvő embert sem utcán, sem hullát, semmi hasonlót.
Nekem ez a véleményem.
De ebből itt vita lesz. Mert ez azért komolyabb tartalom, mint FE karcsúvá varázsolt nője.
Én így látom.
János!
gondolom az előző megnyilvánulásom nyilvánvalóvá teszi a véleményem az általad felvetett témában. szerintem ez vastagon nem fér bele az alkotói szabadságba, mert ha valakinek egy ilyen probléma mozgatja a fantáziáját, akkor vegye a fáradságot és fotózzon a témához szorosan, közvetlenül kapcsolódó dolgot, amire ha ránézek, akkor kommentár nélkül is világos legyen számomra a cél, a mondanivaló, és legyen egyértelmű, hogy egy határozott koncepcióról van szó, és még csak a gyanú árnyéke se merüljön fel, hogy itt nem is az történik, csak belemagyarázzák. nem tudom bővebben kifejteni, mert perpillanat molesztál egy kétves szőke :)
Lenne egy kérdésem, és nem provokációnak szánom: nem tudom, és tényleg érdekelne.
Tegyük fel hogy a fotós képe nem hiteles, mert pl. az illető egyszerűen piás, és történetesen egy bank előtt lett rosszul....a fotós épp arra jár és ki tudja, hogy milyen szándékkal lefotózza. Otthon veszi észre, hogy ezt a szituációt meg lehet lovagolni, mert egy aktuális problémát ki tud fejezni általa. Van-e joga, vagyis az alkotói szabadság kiterjed -e annyira, hogy felhasználjon egy szituációt valami egészen más mondanivaló bemutatására ? Ha igen, akkor miért, ha nem akkor miért nem?
Előre is köszönöm annak, aki válaszol.
Staryl elnézést kérek ezért a felvetésért.
és ha ez nem egy bank előtt történik? mi köze ennek a bankokhoz? vagy neked is bedőlt a hiteled? oszt muszáj-e volt-e fölvenned-e? a gonosz bankok és a behúgyozott hajléktalan. hatalmas mondanivaló. még turistafotónak is gyenge, de attól meg egyenesen a hideg ráz, hogy ezt a bankutáló szöveget próbálod beledumálni. szerintem egyébként a mértéktelen alkoholfogyasztás és a graffiti kapcsolatáról szól a fotó.
ez egy fotós oldal. moralizálni ezer más oldalon lehet, ahol nem kell szemléltetni ilyen közhelyes turistaképpel a mondanivalónkat.
én pedig a fotóról és a fotós hozzáállásáról beszélek, amikor a "biztonságos távolságot" említem.
hajléktalant minden harmadik utcasarkon lehet fotózni. 10 méterről már a szagukat sem lehet érezni. na hajrá, gyerünk, szocio-ra fel!
Ez rohadt jó. Odamész kb 112 méterre oszt lefotozod azt a szerencsétlent.
Megkérdezted tőle, hogy lefotózhatod-e, vagy hogy hozzájárul-e, hogy a netre kerüljön, főleg kiértékelések kereszt tüzébe???
Szerintem nem!
ÉS azt megkérdezted, hogy tudsz-e neki segíteni esetleg?
Érdekes ez a világ!
Nekem eszembe nem jutna lefotózni. Ha meg véletlen, akkor biztos nem dicsekednék el vele.
Mi motivált? Az, hogy majd milyen jól mutat a fotózzon a szocio kategóriában?
Egyest adtam rá, de meggondoltam magam, mert annyit sem ér.
Szia.Nem szerencsés a vágás .Jóval szűkebbre vágtam volna.A címe elég szerencsétlen bár nem része a pontozásnak, sem a kategória.De mégis mi köze a banknak hogy ott fekszik előtte valaki.Lehet hogy rosszul lett ,nem mindenki részeg aki az utcán fekszik, mert a szövegből ez sejlik ki.De maradjunk a képnél.Az oszlop már nem kéne és az orvos mellett vágtam volna .Sőt alulról is,feltéve ha a minőség elbírja.Így sok a zavaróelem ,jobban a témára koncentráltam volna.Szép fényeket .Üdv.
staryl válasza:
Köszönöm!
Hogy jön ide a pénz???
Egy hordágyra várás ekkora story?
Ennél kicsit mélyebbnek kéne lennie a képnek,mert mélyebb a helyzet.De nem az hogy most egy bank előtt van éppen szegény,ami szinte nem is látszik..Adjunk neki értelmet hajrááá!
Egy ember fekszik,baja van,mi meg asszociációkat,párhuzamokat akarunk gyártani????
staryl válasza:
Nem értem, talán nem a bankok miatt lakoltatják ki az embereket? Vagy nem miattuk ugranak ki többen az ablakon?
Nekem ez 2009 március 13-át juttatja eszembe.Péntek 13.A Lehet térnél összeesett egy ember.Nem igazán láttam,csak a tömeget.Oda mentem,és megnéztem mi a helyzet.Egy férfi feküdt a földön,megvizsgáltam,hamar megállapítottam hogy konkrétan halott,nem ver a szíve(mellkasán óriási heg tehát szívbeteg,infarktus).Húsz percen keresztül próbáltam újraéleszteni és küzdöttem az életéért.Húsz perc alatt nem voltak képesek a mentők kijönni.Én hulla fáradt voltam,idióta mű-piros hajú sapiban (mint egy idióta,de szeretem azt a sapkát) reanimáltam,egy vad idegen orrába fújtam a levegőmet, és nyomtam a mellkasát,hiába.A mentősök átvették,majd vége lett....megköszönték,és ennyi volt,mehettem utamra.Aznap venni akartam magamnak valamit,amit hónapok óta terveztem,ezért is mentem arra,de valahogy nem tudtam örülni az "ajándékomnak".
Ez a kép ezt juttatta eszembe.Nekem ez már túl személyes.Ugyanígy egy bank előtt volt.Stimmel minden szinte.De ez így.....nem....
Nem vet fel semmit a kép,hiába írod azt.Akarsz neki adni egy értelmet,de én nem látom benne.Nem látom az értelmét és a miértjét.
staryl válasza:
Talán az az értelme, hogy nem kéne így lennie!
Valóban nagyon aktuális témájú pillanatkép, és talán ha nem is a legjobb képkivágás, vagy még jobb lenne, ha a dokin nem lenne napszemüveg - vagy talán mégis... - akkor is rendkívül drámai kép.
staryl válasza:
Köszönöm a véleményedet, de leginkább azt, hogy Te érted!
Nézd, az egyik oldalon a pénz a másikon az élet.
Akaratod ellenére is rámutattál egy nagy igazságra.
Van ahol egy élet csak egy szám, máshol meg emberek halnak meg mert nincs elég pénz pl gyógyszerre, kezelésre, esetleg elveszik az érdek, mert pénz ugyse nincs, se semmi anyagi jav.
Öregem, belenyúltál rendesen ebbe!
Sajnos többet mond a kép, mint gondoltad volna elsőre, ugye?!
staryl válasza:
Köszönöm, de amennyiben van kedved érdemes elolvasni a többi kritikát is!
A látvány nem szép, de a fotó nagyon hatásos.
Valahogy nem nagyon tud érdekelni az ilyenkor esetleg fölvetett etikai kérdés, miszerint illik-e ilyesmit lefotózni, vagy sem..(?) Amikor ilyet látok, úgy érzem, hogy le kell fotózni!!! Hadd lássa a világ, hogy hol is tart ma az emberiség...mondjuk a XXI században Európa szívében...Remek a helyszín. Ez adja meg a választ is....Jó ez, nagyon jó...(sajnos, hogy jó)
Gratulálok! R.J.
(Pontomnak nincs súlya, ezért pont nélkül)
staryl válasza:
Köszönöm, hasonlóan gondolkodunk! Végtére ezért is kaptam lencsevégre.
... és te is - mint a legtöbb ember - ezt az egészet biztonságos távolságból figyeled...
ebből a nézőpontból meglehetősen hiteltelen a prédikáció.
szociofotó? - na ne viccelj!
turistakép
staryl válasza:
Miért nekem ott mi dolgom lehetett volna?
Egyébként fel nem foghatom, hogy emberek elengedett kézzel,hogyan mondhatnak /írhatnak/ ilyen marhaságokat!
Még csak annyit, hogy a sok ember közül a "biztonságos távolságból" valaki mégiscsak segítséget kért.
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.