Milyen ipari termék ember?:) Ez egy zenit! Mindenki első lépése. Remek kép lett, jók a színek, kicsit olyan mintha valahol az alkonyat és a hajnal fényei közt kerested volna az átmenetet ami szerintem nagyon jó ötlet igazán mély gondolat. Külön jó, hogy nem léptél ki a kék körből. Bár a lila nem az én szinem, de itt én sem raktam volna oda mást.
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2011. november 27. 03:41 - érzékenység: 200
- fókusztávolság: 84mm
- objektív: Canon EFS 55-250 IS
- rekeszérték: 16
- zársebesség: 20s
berczy79 válasza:
Ohh, köszönöm! Nem is gondolná az ember, hogy ilyen régi képet is megnéz még valaki. Örülök neki, hogy tetszik, őszintén megvallva, nekem az egyik kedvenc képem. Szép fényeket!
Első értékelésemként én szimplán a képedről szeretném elmondani a véleményem. Szerintem jó ötlet volt a fémes ipari terméket ilyen színekkel megvilágítani. Valahogy lágyítja a fém keménységét számomra. Pont ezt a stílust kedvelem, amikor két teljesen össze nem illő és elhatárolódó tárgyat fotózunk. Nekem tetszik a képed, gratulálok hozzá!
berczy79 válasza:
Köszönöm szépen!
Szia, természetesen *5-ös a kép, amellet hogy profi munka, márcsak a fotóalanyhoz fűződő érzelmeim miatt is, mennyit, de mennyit... :)
Gratulálok, és köszi!
berczy79 válasza:
Köszi szépen, örülök, hogy tetszik. Kevesen voltak ezzel a képpel így, kicsit megosztó lett! :)
Lehet, hogy nekünk van nagggyon rossz ízlésünk, de ennek a képnek pont a színei amik rohadtul rendben vannak!
Már sajnálom, hogy csak 4,9-et adtam.
Egyébként a munkahelyemen belőtt monitorokon megnéztem, tök rendben van a wb is.
Ha valakinek elkerülte a figyelmét akkor ott a felülről jövő semleges fény, ami az obin lévő számokat világítja meg amitől azok fehérek.
Tényleg rengeteget lehet itt tanulni, de úgy gondolom vannak bizonyos dogmák ami ellen nem "illik" véteni mert különben személyes sértésként értékelik sokan.
Sajnos én magam nagyon nem vagyok jó fotós, de ha a fotózást művészetnek tekintjük akkor pont az a jó az egészben, hogy mindent szabad, hisz lesz akinek épp az eltérő tetszik.
berczy79 válasza:
Mondjuk osztom a véleményedet! :) Ugyan, a 4,9 is megtisztelő! :) Legalább valaki észrevette, hogy a számokon a fény teljesen normális a többi azért ilyen, mert így van világítva. mondjuk hogy kinek jön be más kérdés. Ezzel a dogma dologban sajnos igazad van, tényleg vannak itt sokan, akik, mint valami szentíráshoz úgy ragaszkodnak és el sem tudnak képzelni attól eltérőt. Főleg ezt a sértett dolgot nem értem. Ha lehet vélemény, legyen már szabad ellenvéleményt is írni. Köszönöm, hogy írtál!
kicsivel több alázat kellen, fotóstárs, és több nyitottság...
de hajrá, menj a magad útján - az a legjobb, bár a leghosszabb is :D
azt, hogy nem tartottad hasznosnak a véleményem, elfogadom, mi mást tehetnék, de még sok ilyen direkt rossz WB-beállításúnak tűnő, egyedi tárgyfotót, minél többet :D:D:D
berczy79 válasza:
Látom, ezt az alázat dolgot minden új tag megkapja, hát köszönöm én is! Tényleg mindenféle rosszindulat nélkül, hol érzed az alázat hiányát? Kinek és mit mondtam, ami nem volt alázatos?
Rendben, kérlek mondd el nekem, hogy mi a baj a WB-vel! Komolyan, érdekel. Mert Te is csak azt mondod, hogy baj van vele, de hogy mi, azt nem.
Ellenben tényleg nem értem mit szeretnél, hogy lila megvilágítás mellett fehér legyen a papír, vagy a gép?
Tényleg érdekel: Miért rossz a WB?
Az irróniát köszönöm, én is előszeretettel használom.
És lásd milyen kedves is vagyok, hasznosnak ítélem.
Ha őszinte vagy magadhoz pontosan érted Te azt, ha meg nem ide bármit írhat Neked bárki.
További minden jót.
Péter
Minden értékelő hasznos dolgokat írt Neked olvasd el őket még egyszer, amit állítasz egyszerűen nem tényszerű........
berczy79 válasza:
Látom parttalan a vita, én is befejezem. Bár nem értem, mit nem tartasz tényszerűnek? Azt, hogy szerintem éles? Azt, hogy szerintem nem alul exponált? Kedves fotós társam, ha visszaolvasom azokat, amiket írtál, ott sem igazán találtam tényszerű dolgokat, a gagyizáson kívül.
Őszinte vagyok magamhoz, megfogadok és értékelek minden kritikát. De lózungokat puffogtatni, mint teszed azt legutóbbi üzenetedben is, én nem szoktam. Leírtam mindent, hogy, s mint készült. Erre jössz nekem, hogy nem állítok tényszerű dolgokat. Ejj, hagyjuk már...
Nem a képnek nincs helye hisz mindnyájan tanulunk, hanem a viselkedésedre amit az értékelések felé tanúsítottál inkább azt töröld, és a következő képeid sokkal jobbak lesznek.
Üdv:Péter
berczy79 válasza:
Tényleg nem értem mire gondolsz, milyen viselkedésre? Arra, hogy elmondom hogyan készült? Arra, hogy alkalomadtán nem értettem egyet az értékelővel? Nem hiszem, hogy bármikor is kifogásolhatóan viselkedtem volna, írtam volna. De már ne is haragudj, arra nem lehet mit mondani már, hogy "úgy rossz ahogy van" "gagyi képed" és ilyenek. Azzal nem tudok mit kezdeni, ha semmi építőt nem ír bele valaki, csak azt, hogy szar. Ugyan miért? Mert nem tetszik? A tetszés szubjektív, s mint ilyet is jogodban áll kinyilvánítani, de tök felesleges kioktatósdit játszani. Mutass már nekem akár egy megnyilvánulást is tőlem, ami csak kicsit is hasonló volt! Bocsáss meg, de nem én kezdtem pörögni ezen az egészen, ha észrevetted volna, pont ezért nem reagáltam már érdemben a harmadik után. Ha tetszik, oké, ha nem az is oké, de azért leszólni egy képet, mert személy szerint Neked nem tetszik... Az nem építő kritika.
berczy79 válasza:
Azt hiszem leborulok nagyságod előtt, hogy felhívtad figyelmemet eme kép értékére! Komolyan fontolóra veszem törlését, hisz' ha e nagyság szerint gagyi, akkor itt nincs helye. Szép fényeket!
Semmi sértődésről nincs szó jogod van el és nem elfogadni az értékeléseket. Csak feltűnő, hogy az összes értékelő hibásnak látja a képedet Te meg osztod az észt nálad sokkal jobb fotósoknak a gagyi képed védelmére. Ezentúl az ilyen képekkel szigorúbb leszek. Csak azért kaptál 3,8-as pontot, hogy az átlagodat ne a kizárásod felé rontsam.
Üdv: Péter
berczy79 válasza:
Köszönjük Emese az ismételt építő hozzászólást, szakadj már le erről a képről, ha ennyire szar!
cs.g.-nek írtad, hogy semmi állandó fényforrás. ő úgy érthette, állandó fényforrás=folyamatos fényű lámpa=nem vaku.
ja, amit meg a 3. lámpával csináltál, az a fényfestés :)
berczy79 válasza:
Ja, akkor én írtam rosszul. Úgy értettem, hogy nem ilyen nagylámpával, vagy ilyesmivel világítottam. A fényfestés kifejezést nem ismertem, de jó... :)
berczy79 válasza:
Írtam már lentebb. Lehet rosszul fogalmaztam... Egy kis lámpa balról, kékeszöld színezéssel, egy jobbról, lilás színezővel, ill. egy a kezembem expo alatt, amivel megvilágítottam amit szerettem volna.
Nagyon tetszenek ezek a régi fényképezőkről készült képek, de kicsit zavarnak a visszatükröződő fények és az árnyék a képen.
berczy79 válasza:
Köszi az értékelést!
Ha szándékos a világítás és a koncepció akkor úgy rossz ahogy van tanulj meg egy képet jól kiexponálni és lefotózni mert ez bizony alulexponált, még akkor is ha másképpen érzed. A becsillanásokról és a kép többi hibájáról nem is beszélve.
Üdv:Péter
berczy79 válasza:
Köszönöm, hogy ismét megtisztelsz figylelmeddel és elmondod, hogy mennyire rossz a kép. Mindazon által nem kell feltétlenül sértődötten reagálni, mert nem tartottam hasznosnak a véleményed. Tudod, ez csak annyit jelent, hogy nem értek veled egyet, semmi többet. Ha szerinted rossz, ám legyen.
Hali!
Jól néz ki a kis masina.
A fényezése nemigazán jön be... mitől lett ilyen kék - lila ?
A háttér színátmenete szerintem túl hirtelen.
Letisztultnak letisztult de mégis jobban állna neki valami korhű körítés vagy utómunka.
Üdv!
berczy79 válasza:
Köszönöm a véleményed. A fényezés azért lett ilyen, mert balról egy kékeszöld fényforrás volt, jobbról pedig lilás. Gondoltam én is rá, hogy korhű kinézetet adok a képnek, úgy készítem el, de valamiért inkább a színezésre helyeztem a hangsúlyt és utólag, szerintem jól döntöttem, nekem így nagyon tetszik! Az átmenet azért lett ilyen hirtelen, mert a világítással nem tudtam teljesen bevilágítani a hátteret, amatőr eszközökkel dolgoztam. :)
ha vakuztál, akkor miért kellett 20 másodpercet exponálni? miért tripla az árnyék a bal oldalon?
miért színezted el, és miért pont erre a két színre? ha már szándékos, tudatos, akkor tudod az okát, ugye?
attól, hogy kemények a fények, keményen csillannak a fémrészek, erősek az árnyékok, nem feltétlenül válik karakteressé a világítás.
szerintem nem attól lesz a szokásostól elütő, egyedi kép, hogy lila meg kék. a beállításra, kompozícióra kéne helyezni a hangsúlyt, mert az minden, csak nem kreatív.
szerintem.
berczy79 válasza:
Vaku? Hol látsz vakut? Semmi vaku nincsen. Egyszerű, tiszta kompozíciót szerettem volna, így sikerült. Igen, tudom az okát. Egyszerű: így tetszett. Csupán ennyi. Köszönöm, hogy írtál!
Szia!
Először a pozitívumot! :)) A kép nosztalgikus hangulatot teremt, ez jó.
De ami sokat levon a kép értékéből.. :
A színek kicsit életidegenek. És a kép némely részén kifejezetten életlen.
Tudatos, Kreatív, de javítandó! :)
Üdv. Ádám
berczy79 válasza:
Köszönöm az értékelést, Nem az élethű világítás volt a cél. Az életlenséggel nem értek egyet.
Egészen jó tárgyfotó! Bizony valamikor nagy szám volt ez az orosz gép birtoklása,igaz inkább Hellios
f. 2-es optikával. Éles, jó kép,nálam egy kicsit a lila felé elszíneződött, de ez valószínűleg a monitorom hibája.
berczy79 válasza:
Köszönöm, hogy írtál. Bizony, egész jó kis masina volt ez annak idején. Nekem egy Pentacon 135mm/2.8 obim volt még hozzá, rengeteg jó képet csináltam anno vele. :) A lilás elszíneződés szándékos, balról kékeszöld a megvilágítás, jobbról lilás. Pontod megtisztelő! Szép fényeket!
nyilván csak állandó fényű fényforrást tudtál használni, azonban az ilyen jellegű tárgyfotónál szerintem sokkal szerencsésebb lett volna, ha használsz még egy plusz fényt, a tárgy mögött/fölött körülbelül
a WB nagyon elcsúszott, nyilván a használt fény miatt, ez a lilás beütés nem passzol :(
próbáld ki, milyen rekeszen rajzol legszebben a teléd, mert nem gondolnám, hogy 16-os értéken hozza a legjobb eredményt, itt is elég lehetett volna a 11-es érték, még expózni sem kell annyit :)
ha rawban fotóztad, kisebb bűvészkedés helyre rángatni a wb-t, mint jpg-ből, de persze onnan sem lehetetlen, csak babramunka
üdv,
cs.g.
berczy79 válasza:
Nem értem teljesen mit szeretnél. Három fényforrást használtam, egy kékeszöldet balról, egy lilás árnyalatot jobbról, ill. egy központi fényt. Semmi állandó fényforrás. A WB nem csúszott el, a színek abszolút szándékosak. Nem tudtam, és nem is akartam színhelyes képet, szándékos a színezés. Köszönöm, hogy írtál.
Szia!
A szerkesztés tetszik viszont a megvilágítással és az expóval bajok vannak. A fények túl direktek ezt lágyítani kellett volna, pl pauszpapír, és sajnos a kép alulexponált.
Lehet, hogy a kékes árnyalat szándékos de ebben a formában nem előnyös inkább hibának tűnik.
Üdv. Péter
berczy79 válasza:
Szia! Ne haragudj, nem tudok egyet érteni, a világítás szándékos. Balról kékeszöld, jobbról lilás árnyalat. Kipróbáltam lágyítani, úgy nem adott karakteres árnyalatokat. Valamint nem érzem, hogy alul exponált lenne. Köszi, hogy írtál!
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.