- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2011. szeptember 19. 23:25 - Készítés helye (ország): Magyarország
- Készítés helye: Debrecen
Köszönettel és tisztelettel ovarnetnek Köszönöm szépen Nektek, hogy a nap képe lehetett.
R.János válasza:
Kedves vagy, köszönöm szépen!
Üdv, számomra roppant érdekes, mert a fókusz elszaladt -ami nyilván tudatos, így alaposabban megvizsgálva láthattam meg az "anya gyermekével" c. nippet :)
A falra éppen nem tenném, de a keretbe foglalt vágással ügyesen helyére van téve absztraktnak.
R.János válasza:
Köszönöm szépen!
Üdv.János
R.János válasza:
Köszönöm!
János,annyi mindent tudnék most írni de 2 dologból nem teszem: 1- azért mert amit leírnék,ha azt szóban is eltudnám mondani,akkor is belefáradnék,nem hogy ütögessem a billentyűzetet. 2--Amit írnék nem olaj lenne a tűzre hanem egy komplett benzinkút.
Egy valamit azért:Nevetséges a feltevésed miszerint irigykedés vezérelt,illetve a tipikus bunkó magyar mentalitás.Egy valakivel versenyzek,magammal!Nem érdekel ITT x-y mit ér el,mennyire jó neki stb. Ha érdekel is,akkor a sikere,illetve amit akár plusszban nemzetközi szinten elér stb.
Mostanában rengeteget fejlődtem,sokan mondják,olyan emberek is akiktől soha nem gondoltam volna,kifejezetten jól megy a fotózás,meg lehet nézni a galériámat.Öt hónapig voltak kiállítva képeim Ausztriában,képemet is vették már meg.Nem nagyzolni akarok,ezeket csak azért írtam hogy lásd,nincs mire irigynek lennem,mert magamhoz képest én teljesen elégedett vagyok magammal,bár ennek ellenére iszonyat ambíció van bennem,amit senki nem tud csökkenteni,csak növelni.
Na mindegy,szóval amit írtam kritika volt,alapokra helyezve,ami nem az irigység volt,talán el kéne viselni,el kéne gondolkodni rajta,szembe kéne nézni vele(tudod mit?Nem is kell egyiket sem,főleg hogy vannak a képet ill. téged igazoló vélemények),de nem kell más számlájára írni mert úgy könnyebb elviselni.Nevetséges!
R.János válasza:
Kedves Zoliologia!
A fotós képességeidet, ha jól emlékszem az elsők között ismertem el itt az oldalon. A fejlődésedet úgyszintén. Emlékezz vissza, hogy az egyik értékelésedre valami olyasmit válaszoltam, hogy megtiszteltetés véleményt kapni Tőled, egy olyan fotóstól, aki ilyen és ilyen fotókra képes. A legutóbbi absztrakt képedről azt írtam, hogy messze kimagaslik a többi közül..stb. Hidd el, hogy továbbra is nagyra tartalak, mint fotóst a mi kis eszmecserénktől függetlenül. (Nem gondolnám, hogy ez Neked sokat jelent, de akkor is így van.)
Nekem nem a véleményeddel van gondom, mert mindenki úgy vélekedhet itt, ahogy akar. Ez egy nyílt fórum. Még örvendtem is, hogy egy olyan kérdést vetsz fől, amit érdemes körüljárni. De ahelyett, hogy ezt a vitát folytatnám, inkább rá szeretnék mutatni egy mentalitásbeli különbségre, ami nem jobb, vagy rosszabb, hanem más, eltérő. Úgy érzem, hogy a feszültség ebből származhat. Az utóbbi véleményeidet, értékeléseidet is figyelembe véve és a rájuk kapott reakciók kapcsán kialakult vitákból az derült ki, hogy számodra igen fontos szempont a népszerűség. Vagyis fontos az emberek számbeli, vagyis mennyiségi és -gondolom- a minőségi véleménye a képek alatt, és ebből bizonyos következtetéseket vonsz le. Természetesen az oldal ezért is jött létre. Ezzel csak azt szeretném mondani, hogy amíg Te egy tettrekész, szangvinikus, aktív, kifelé-forduló ember lehetsz, én pontosan ennek az ellentéte vagyok. Ez a két ellentétes "megélés" más szempontok szerint áld, vagy átkoz. Sőt, ugyanazt a dolgot más és más oldalról szemléli és még az is lehet, hogy más végeredménnyel zár. Lehet, hogy ezt kellene adott tényként elfogadnunk,és lehet, hogy örvendenünk kellene egymásnak pontosan a látásmódunk különbözősége miatt, mert ebből kölcsönösen profitálhatnánk. Én a magam részéről szeretnék Tőled elnézést kérni, mert megbántottalak. Lehet, remélem, sőt úgy érzem, hogy biztosan rosszul fogalmaztam, amikor irigységgel vádoltalak, és összemostalak azokkal, akik "elvből" mindenkire azok. Szeretném, ha baráti szeretettel folytatnánk azt, amit elkezdtünk itt az oldalon.
Baráti szeretettel János
Szia! Első pillantásra megfogott a kép, mert számomra teljes mértékben megfogalmazza a megfogalmazhatatlant. A tárgy maga persze már hordozza a maga mondanivalóját, de ezzel a megvalósítással sikerült még rátenni egy lapáttal, mert olyan nekem, mintha magát az érzést fotóztad volna le. Kiválóan érzékelteti az anya és gyermeke közti kapcsolat különlegességét.
Jó a vágás és a kidolgozás, úgyhogy én gratulálok és további jó fotózást kívánok!
R.János válasza:
Köszönöm szépen Melinda, nagyon örvendek, hogy így látod!
Üdv.János
János, olvasom a továbbiakat ... és már kicsit bánom, hogy beleszóltam - olaj volt talán a tűzre az én első beírásom, ahol megpróbáltam megmagyarázni a saját álláspontomat, hogy mit és miért látok a képen.
Mindamellett nem gondolom, hogy Zoliológia támadóan lépett fel, annak ellenére, hogy lehet fájó pontot, pontokat érintett.
Ő így látja, mások pl. én meg máshogy.
Semmiképpen sem akarom minősíteni, vagy kérdőre vonni hogy miért nem látja azt amit én, úgy ahogy én, olyan módon ahogy én.
Elvégre szubjektív dolog ez a fotózásnak nevezett hóbort amit űzünk. :)
Sajnos - vagy lehet talán jó is?? ki tudja..?? - az ilyen fórumokon nem lehet szelektálni az értékelésekben kitől kapjunk, és kitől ne kapjunk (habár jópár külföldi szájton, ahol jelen vagyok ezt már megoldották, létezik "ignore list" limittel, például valahol 10 felhasználót enged idetenni, ezek ugyan látják a fotót, de nem szólhatnak hozzá - van előnye is, és hátránya is szerintem), ezért annak tudatában tesszük közszemlére a képeinket, hogy jöhet rá hideg is, meleg is.
Kérlek ne reagáld túl a dolgot - az írott "beszédből" amúgy sem lehet 100% az indulatot, és sokszor még az indítékot sem 100% megállapítani.
1 szó, mint 100 (már másodszor, mert egyszer már írtam), sok ember meglátta a fotódban az absztraktot, meglátta a többletet - építkezz azokból.
Üdvözlettel
T.Z.
R.János válasza:
Kedves Zoran!
Van aki azért beszél, mert ki akarja fejezni gondolatait, érzéseit, és van aki azért, hogy eltakarja azt. Ezért engem nem igazán érdekel a szavakon való rágódás. Meg kell tenni, mert meg kell tenni, de nem érzem ezt lényegesnek. Sokkal jobban érdekel a mögöttes, amit megérez az ember, mert a kommunikáció igen kis százaléka "érthető" beszéd. A nagyobb rész inkább érzés, megérzés....sokszor fontosabb, hogy hogyan mondjuk, mint az, hogy mit....
Nincs bajom zoliologiával, és nem az objektiv véleménye zavar,- (annak ellenére, hogy nem értek vele egyet)-de olyasmit érzek a levegőben, amit nem szeretek, és amit elkerülök. Itt Magyarországon, ha valaki fejlődik, vagy eredményeket ér el, akkor garantáltan megjelenik egy klikk, akik igyekeznek kedvét venni, bebizonyítani, hogy amit tesz, vagy ahogyan teszi az rossz, stb.stb. Bátorítás, segítségnyújtás helyett öndicsőítés, önigazolás. Megértés,belelátás, empátia helyett a saját nézőpont istenítése, etalonnak való kikiáltása....Az igazi tehetség a legritkább esetben viselkedik így. De a "feltörekvő középosztály" (mediokritás)egyik fegyvere mások lebunkózása, mert úgy véli, hogy ezáltal ő több lesz....Ez a mentalitás annyira a génekben van, hogy emiatt kényszerült sok tehetség lemondani, elhagyni az országot, és így tovább...Ezt persze nem akarjuk belátni, hanem ezt is kimagyarázzuk,megmagyarázzuk...értelemszerűen...de a tények makacs dolgok. Az emberi hitványságot az objektivitás álarca mögé rejteni itt már egy természetes viselkedésmód. Elfogadtam én a kritikát eddig is, és ezután is el fogom fogadni, ha azt érezhetően jószándék vezérli.
Köszönöm szépen!
Üdv.János
Huh! Nem gondoltam volna, hogy ilyen vita volt alatta....
Azéert tartom a véleményem és nem gondolom, hogy szoborról ne lehetne képet készíteni.
Minden jót!
R.János válasza:
Kedves Harminchat!
Én szeretem a vitát, ha annak van értelme. De nem szeretem a megalapozatlan vádaskodást, amit természeténél fogva nem a jószándék vezérel. Megvádol, azzal,hogy látszik, hogy ez egy szobor-fotó. De én ezt nem tagadtam, mert nem érzem bűnnek. Megvádol azzal, hogy egy- az- egyben lefotóztam a szobrot, és egy kis olcsó effekttel \"eladom\" miáltal csak plagizálom a szobrász által belekomponált mondanivalót. Amiről beszél az egy illusztráció lenne, egy esetlegesen rosszul értelmezett tárgyfotózás. Nem akarja(?) észrevenni, hogy a szobor-karakterisztika tudatos \"felpuhítása\" maga az absztrahálás, ami egy absztrakt gondolkodás eredménye. Állítólag az én feladatom az lett volna, hogy valami egyénit, azaz több egyénit adjak hozzá...Ha bemutatsz egy eleve szép virágot, és azt esetleg egy kis blurral, stb. segítségével tálalod, miért hiba? Mert a virágot Isten teremtette, a szobrot egy szobrász? A fotó(s) szempontjából -aki valami értéket akar megosztani- mit számít ez? Aztán ami az alázatot illeti: az alázat nem jelent mást, mint taníthatóságot. Megvádol, hogy képmutató vagyok, mert \"alázatlansággal\" vádolom, miközben én nevén nevezve őt, kijelentem, hogy nincs igaza. Állítólag ő annyira tisztel mindenkit, hogy ilyen bűnt soha sem követne el...:)))Nem akarja(?) észrevenni, hogy ez egy válasz egy olyan kérdésre,felvetésre, melynek szerzője már ab ovo megnevezi őt. De mindez nem lenne érdekes, ha nem lenne teljesen világos a motiváció. Mert mi az, ami fáj? A siker...
Szerinte szégyellnem kellene magam emiatt a fotó miatt, és le kellene tegyem a fotózást is, mert tudatában kellene lennem annak, hogy \"átverem\" a jószándékú, de megtévesztett értékelőket. Ő-ugyanis ezt tenné Mona Lisa kapcsán...
Hát ez az, amitől felfordul a gyomrom...
Szia! Örülök, hogy nap képe volt és egyben gratulálok is! Könnyen bele lehetne kötni a fotóba, hogy technikailag nem megfelelő, de szívtelenség lenne,mert benne van a gondolat. Követi és továbbviszi a szobrász elképzelését, igyekezetét, amivel az anya és gyermek viszonyát próbálja megragadni, szimbolikusan megjelenítve a szereplőket. Az ölelés, az egymásra figyelés, a szeretet szimbólumaként.
Még egyszer gratulálok a bemutatáshoz!
R.János válasza:
Örvendek, hogy ismét itt vagy!
Nagyon szépen köszönöm az értékelésedet, mert jó válasz bizonyos vádakra....
Üdv.János
Hát ezt nem igazán értem.....Nem pontoztam,nem értem mi bajod?Nem húztam le,hivatalosan nem.Szerintem nem igazán jó kép,meg is indokoltam,példát is hoztam fel,hogy jobban megértsd miért az a véleményem ami.Neked már csak a szép,mézes-mázos értékelések jönnek be,a többi leves?
Egyébként meg:"Zoliologiának azért nincs igaza"----Nincs igaza?Ezt így tényleg leírtad?És nekem tanácsolsz több alázatot? Ha én ezt is gondolnám rólad sem írnám így le!
Én elfogadom hogy máshogy is lehet látni,és hogy a többiek máshogy látják.Kritizáltam én mások véleményét,szemléletét?Nem!
Erről meg kár vitázni,abszolút tényleg nem érted,nem baj.Én már mindent leírtam,ennél többet nem akarok,és nem is tehetek.felejtsd el az egészet!
R.János válasza:
-
A Mona Lisa csak egy példa,nem kell felfújni.
Azt ne felejtsd el hogy konkrétan a te képed a példa,igazából arról van szó.
Ez a szobor egy az egyben le lett fényképezve,ezt egy fotósnak látnia kéne.(az,hogy utána tovább van gondolva a kép esetleg,oké,de más tészta)
Szóval egy az egyben lekaptad,csináltál egy blur-t,aztán keret.ezzel szerintem nem adtál egyéni ízt neki,illetve bocsánat,nem eleget.
Szóval ha Mona Lisa-t lekapnám szemből,nyomnék rá egy kevés blur-t,amitől még abszolút felismerhető lenne(aztán keret),hát én akkor tenném le a szettemet és hagynám abba fotózást,amikor arra jó értékelések jönnének és bejönne az embereknek.
Amúgy meg ez inkább úgy néz ki hogy én vagyok a hülye mert egyből láttam mi van a képen.Hát elnézést hogy láttam a szobrot az anyával meg a gyermekkel!Én úgy gondolom a fotós feladata,hogy egy ilyen esetben én ezt ne így lássam,hogy kellőképpen absztrakttá tegye.
Bár nem tagadom,nem támogatom a szobor fotózást,ritka esetekben van értelme szerintem.
R.János válasza:
De azért ne vesszél fel, ember! Csak beszélgetünk, vagy nem? Ha mondjuk egy tájat lefotózol, nem egy az egyben a tájat fotózod le? Miért baj az, hogy egy szobor a téma, és mondjuk nem egy...fa,(hogy ne mondjak mást). Vagy az absztrakt kategóriával van gondod, vagy mi van, mert nem értem, komolyan. Az absztrakt nem egy kategória, hanem egy gondolkodás-mód, egy kifejezési forma....Mégis hogyan kellett volna lefotóznom, hogy jó legyen, és ne kelljen lemondanom a fotózásról, mert mások esetleg ezt várnák el....? És mi a baj a blurral, és a kerettel? Nem kellene, vagy ettől rossz? Vagy az a baj, hogy eleve egy szobrot fotóztam le? Ez lenne a bűnöm? Tényleg ennyire fáj már Neked is, hogy jönnek a jó értékelések? Te is beálltál azok sorába, akik nem képesek elviselni mások sikerét? Nem érzed, hogy ez mennyire nem a képről szól már? Nem veszed észre, hogy elárulod magad, hogy mi motivál, amikor így vélekedsz? Sok sikert, és versenyezz, hogy Te legyél a legjobb, én nem fogok az útadba állni az biztos....de nem gondoltam volna.. ezt a hitvány irigységet...hajrá Magyarország, hajrá magyarok!
Zoli: Én viszont látom .... és pont attĺ látom, hogy nem csak "úgy egy az egyben lefényképezett" kép szerintem.
R.János válasza:
Csak ismételni tudom: szubjektív dolgok "objektivizálása" céltévesztés, rossz út. Nem vezet sehova, eredménye az egymás melletti elbeszélés. Ha nem tudom tiszteletben tartani mások szubjektív nézetét, akkor művészetről nem szabad beszélni...
Köszönöm szépen!
Üdv.János
Zorán:
"A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer"---De hát egy az egyben le lett fényképezve!Én ránéztem,nem is néztem kategóriát,semmit,és láttam hogy egy szobor,anya gyermekével.
"egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép."---és ide most beírnám megint amit fentebb írtam.
Az absztrakt (készítés szempontjából)játék,fantázia,agyalás,kreativitás stb. Itt én ezt nem látom,nem érzem,a kép végső formáját illetően sem.
R.János válasza:
"Játék, fantázia, agyalás, kreativitás stb."
Nem baj, hogy Te ezt nem érzed. Nem vagy egyedül. Sokkal többen vannak, akik Hozzád hasonlóan látnak, éreznek, gondolkodnak. Esetleg csak annyi lehet a baj, (és ez sem nagy), hogy amiért Te nem érzed, nem tudod, és lehet, hogy nem is akarod elfogadni tényként azt, hogy más esetleg látja, érzi, érti... Valószínűleg Te ezt személyes támadásként, vagy vesztességként éled meg, és talán ezért hőzöngsz pl. Mona Lisa alapon, éreztetve velünk, hogy hibásan érzünk, hibásan látunk...Ennek a szemléletmódnak a felülvizsgálatához kívánnék egy kicsit több alázatot...(Remélem Te sem fogsz megutálni emiatt):)))
zoliologia megjegyzésével egyet is tudok érteni, meg nem is. Ugyanis lehet egy műalkotást úgy ábrázolni, hogy az egy kicsit más értelmet kap, mint ami az eredeti jelentése lenne. Nagyon jó példa erre a temetőkben készült képek, kiváló megoldásokat láttunk már. Ott is egy "műalkotás" van megörökítve, mégis más értelmet nyer a dolog.
Jelen képet sem tartom olyan megoldásnak, amit egyértelműen el kellene ítélni. Hiszen egy meghívón, egy plakáton, ami a kiállításról szól egy olyan megoldás ez, ami felkeltheti az érdeklődést a nézőben.
Önmagában mint kép, tényleg kevés lenne, de megvan a maga helye. Ha nem egy életlen képként van kezelve, hanem némi tartalmat, mögöttes gondolatot is átérzünk, akkor van helye a fotók között ennek a képnek is.
zoliologiának ott van igaza, hogy egy műalkotást "csak" lefényképezni az kevés.
R.János válasza:
Kedves McAi!
Zoliologiának azért nincs igaza, mert a "csak" lefényképezés illusztráció lenne. Ha pedig ezt a fotót valaki illusztrációnak nézi.....akkor részemről a téma lezárva....
Köszönöm szépen!
Üdv.János
Zoli, én sem akarok ünneprontó lenni:
"A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép."
A szerkesztők egész jól megforgalmazták az absztrakt fogalmát, persze lehetne még mit hozzátenni, de ha csak ezt a meghatározást olvasva, és közben a képre gondollva, emlékzve, bizony nagyon sok elemében ráillik a leírás, és nagyon is lehet asszociálni, elvonatkoztatni.
Szerintem kiváló absztrakt-kép - én kapásból 3-4 dolgok tudnék felsorolni, ami nem lenne belemagyarázás. Kicsiben pl. abszolút nem anya-gyermeke szoborra gondoltam.
Nem véletlenü írtam Sugimoto idézetét.
Nálam nagyon kevés köze van enek a képnek a tárgyfotóhoz.
Egyáltalán nem azon a vonalon közelítettem a képhez, hogy ez már valaki műalkotása. Egyébként az? János! Ez egy ismert, ill. híres alkotás ez a szobor? Vagy ezrével legyártott szoborról van szó?
1 szó, mint 100 szerintem Jánosnak sikerült egy jó absztraktot készítenie egy "mindenapi tárgyról"
R.János válasza:
Kedves Zoran!
Ha ebben az esetben (e fotó kapcsán) egyáltalán felmerül a kérdés, hogy mi a tárgyfotó és az absztrakt látásmód közötti különbség, akkor nem hinném, hogy érdemes erről tovább vitázni....
Köszönöm szépen!
Üdv.János
Most nagyon ünneprontó leszek és még lehet meg is fogsz utálni (fogtok).
Én úgy gondolom egy szobrot lefényképezni,és továbbadni nem fényképészet.Azt már valaki megalkotta,egy fénykép róla mitől lenne több vagy jobb?Ott kell elgondolkodni,élesben.
Múltkor ugyanilyen okból szóltam le egy képet ami egy templomban készült,a fotós egy képet(festményt) fényképezett le a templomi belső csekélyke részével.Ott is ugyanezt írtam.
Ez kb olyan mint amikor mondjuk meglátsz egy plakátot ami vicces valamiért,lefényképezed,és berakod ide humor kategóriába képként.
És oké hogy van rajta utómunka,de ettől még szobor,és az elgondolkodtatásnak tárgyát nem te alkottad.És itt jegyezném meg (egy felvetést megelőzve) hogy ez nem ugyanaz mint az épület fotózás,amit ugyan csak valaki megalkotott.
És még egy példa zárásként:Ha a Mona Lisa-t lefényképezném,kicsit megutómunkáznám (kis fátyol,kis blur),és feltölteném ide,az komolyan érték lenne???
R.János válasza:
Nem foglak megutálni, hanem megköszönöm, hogy felvetettél egy olyan kérdést, ami inkább erre az oldalra való, mint a személyeskedések, olcsó versengések, hőzöngések, bosszúpontozások..stb.
Ez valóban egy szobor, nem több, nem kevesebb. De ez a fotó nem a szoborról szól. A fotó témája valóban egy szobor, de csak a témája, mert a fotó céljának, -mint gondolathordozónak- semmi köze a szoborhoz, és annak mondanivalójához. Az teljesen természetes, hogy a szobor szellemisége quasi mondanivalója a fotón is érződik, de, ha csak ennyit látunk benne, akkor az elég kevés, függetlenül attól, hogy az értékelőket mi fogja meg. Számomra az a fontos, amit én látok benne, ha nem veszed nagyképűségnek ezt a szempontot. Egy szobor sokkal komplexebb, hiszen térben "zajlik", materiális jellemzője van, elhelyezése legalább annyira fontos, mint maga a kreáció. Le lehet fotózni nagyon sok féle módon. Ha mondjuk tárgyfotónak vennénk, akkor is érződne a szobor szellemisége, sőt még az anyag textúrája is szerepet kapna, a fények szépen kiemelnék a finom formákat, az árnyék meg mélységet adna, stb. stb. Ebben az esetben lenne igazad, mert akkor ez a fotó a szobor illusztrációja lenne, és semmi gondolatiság nem húzodna meg mögötte, célja csak a szobor mondanivalójának a plagizálása lenne, pontosan az, amivel vádolsz. De más szempontok szerint is lehet fotózni. Ennek a szobornak (is) van egy üzenni valója, ami lelki természetű, és van egy anyagi része, egy technikai megvalósítása, ami a szobrász ügyességét dicséri. Szerettem volna kiemelni a lelkiséget úgy, hogy megfosztom minden anyagi megnyilvánulásától, minden "anyagi-természetű szobor-szerűségétől" és csak annyit hagyok meg formailag belőle, amennyi feltétlenül szükséges. Itt maga ez a gondolat számít és, ha valaki értékeli, akkor ezt értékelje. Ha ez, amit mondtam, nem jelent értéket, akkor nem hiszem, hogy érdemes lenne erről tovább vitázni, mert a tapasztalat azt mondatja velem, hogy nem fogjuk megérteni egymást... Ez a fotó, nem egy "szívhez szóló románc", aminek a szoborból áradó szeretet a mondanivalója, hanem egy absztrahálás, melynek következménye egy szobor szemlélésekor nem jelentkező esztétikai élmény.
Köszönöm szépen!
Üdv.János
U.i. Ha a Mona Lisa-t úgy tudnád megfotózni, hogy annak egy egyéni ízt tudnál adni, akkor az érték lenne. Nem a kis fátyol és a kis blur, hanem ezek tudatos, nem öncélú alkalmazása a lényeg, mert ez jelzi a gondolatot..már akiknek jelzi....
Szia! Épp ilyen szobrot kaptam a kislányom születésekor. Imádom, és rengeteg érzelem fűz hozzá. Azt hiszem, ahogy a szobor a maga egyszerűségében, úgy a fotód is nagyon sok érzelmet közvetít. Nagyon tetszik a megoldás és a színvilág is! A témáért pedig külön köszönet!
R.János válasza:
Örvendek a "rokoni kapcsolatnak":)) És, hogy még közelebb kerüljünk: a kislányom ezt kérte egyik születésnapjára....
Köszönöm szépen!
Üdv.János
Á, és most már kilátom a képből őket. Köszönöm a háttérinformációkat. Az is nagyon jó, hogy az összemosódottságnak itt most van egyértelmű átvitt értelme, jelentősége. Nagyon jól mutatna a szobám falán, főleg, mert pont ilyen színű a fal. XD
R.János válasza:
Kedves vagy, hogy visszatértél. Köszönöm szépen!
Üdv.János
Szemtöl szembe, anya s gyermeke. Kötödés, bizalom, szeretet, gyengédség, vígasz...
Ezt a képet a szememmel nézem, de a szívemmel látom. Nem mellesleg remek absztrakció.
A decens keret szépen összefogja a kompozíciót.
Falravaló, gratulálok!
Üdv és szép fényeket! :)
R.János válasza:
A fotó lényege valóban a "szívemmel látom" lenne. Ha ez megtörtént, akkor értelme volt a szoborfotózásnak.
Köszönöm szépen!
Üdv.János
Hali!
Sejtelmes lágyság , szinte csak körvonalak , mégis gondoskodó , óvó forma rajzolódik ki.
Színvilágában , háttérszínében szépen passzol , a keretezése is kellemes.
A négyzetesbe ültetett szerkesztés , nagyon jó döntés.
Üdv!
R.János válasza:
Köszönöm, hogy kitértél a fotó-jellemzőkre is, mert ez most épp kapóra jött...:)
Köszönöm szépen!
Üdv.János
Valami hiányzik a képből. Olyan élettelen. Nagyon jó a téma, de kéne bele valami mondanivaló, egy kis élesség. Szerintem többet is ki tudsz hozni a témából.
R.János válasza:
Köszönöm!
R.János válasza:
Köszönöm szépen!
Mi van Veled? (Azért eléggé hiányzol, az az igazság...)
Üdv. János
Ó egy olyan fotó (fotós), mely tág teret enged az érzékeknek.. érzéseknek a szemünkkel látunk egy tárgyat mozdulatot szívünkkel érzünk egy nagyon fontos kapcsolatot amely a képen harmóniát sugároz anya gyermek egységet alkot együtt látszik egésznek szépnek ....
Tetszik az alkotás gratulálok
R.János válasza:
Mennyire jólesik, amit írtál.."szemünkkel látunk egy tárgyat, mozdulatot, szívünkkel érzünk egy nagyon fontos kapcsolatot..."
Igen, ez a lényeg!
Nagyon hálás vagyok ezekért a szavakért!
Üdv.János
Nekem a téma nagyon tetszik, és az is ahogy megvalósítottad! A homályossága picit zavaró nekem nagyban, viszont élesben egyáltalán nem lenne benne ennyi mondanivaló! Gratulálok a képhez, nagyon tetszik!
R.János válasza:
Kedves Elenke!
Remekül fogalmaztad meg, hogy "élesben egyáltalán nem lenne benne ennyi mondanivaló". A cél pontosan a tárgyak "mondanivalóval való feltöltése".
Nagyon köszönöm!
Üdv.János
Szia. Gratulálok, nagyon szép és sejtelmes fotó lett. Egy szép mozzanatot mutatsz be különlegesen. Érdekes a szobor alakja is, így, hogy nem éles az absztrakt kategóriába is nagyon bele illik. Színvilága nagyon kellemes, tetszik, hogy ilyen szűkre vágtad. Keret is kimondottan tetszik hozzá. Gratulálok. További jó fotózást!
R.János válasza:
Nagyon szépen köszönöm a figyelmedet és a kedves értékelést!
Üdv.János
Szia!
Egy Sugimoto idézett jutott eszembe a fotódat megpillantva:
"Amikor a kép életlen, a gondolat éles, és amikor a kép éles, a gondolat eltávolodik a fókuszponttól"
Valóban felismerhető, de mégis nekünk kell picit belelátni abba, hogy az élettelen szoborból akár egy valódi szülő-gyermek, anya-és gyermeke kötődés valódi érzelme jelenjen meg. Élesen dirrekt és nyers lenne - egy tárgyfotó, érzelmek nélkül.
Azért ez a Sugimoto tényleg rátapintott a lényegre ... :)
Zoran
R.János válasza:
Hálás vagyok az idézetért, mert ez így igaz ettől a képtől függetlenül. Pontosan ezért tettem absztrakt kategóriába. Ha mi képesek vagyunk valamit is belelátni, akkor már "megszemélyesítettük" a tárgyat, és valahol ez lenne a cél.
Nagyon szépen köszönöm!
Üdv.János
Érdekes hogy igazából egyértelműen és élesen nem látunk semmit, de még is maga a kép absztrakt mivolta, itt megengedi ezt. Működik a látvány. Megfogja a tekintetet. Merem azt mondani hogy én még ezt egy képkeretben a falon is szívesen nézném. Szépség. Grat!
R.János válasza:
Kedves Szega!
Nagyon jól megfogtad a lényeget: élesen nem látunk semmit, mégis működik...Célom, hogy amennyiben lehet, a képek ne (csak)a szemnek, hanem (sokkal inkább)a szívnek szóljanak.
Köszönettel, János
Anya és gyermeke?...érdekes megközelítése a szeretetnek, de hangulat és erő is lapul benne...van ebben az elmosódottságban egy jó nagy adag művészi szabadság, és rengeteg tér, hogy a képzelet szárnyaljon...tetszik :)
Talán alul maradhatott volna egy kis hely, hogy ne a képszélen "üljenek", de a kerettel együtt valahogy mégis olyan kerek egész. A színvilág is illik a gondolathoz :)
Üdvözöllek, János! Ildikó
R.János válasza:
Kedves Ildikó!
Erőslaccnak köszönhetően volt közöttünk egy számomra nagyon hasznos kis eszmecsere, a tárgyak "lélekkel való feltöltése" tárgyában. A kitűzött cél tehát az lenne, hogy bizonyos tárgyak absztrahálása által lelki üzenetet nyerjünk. Ebben az esetben adott egy afrikai kis szobor, mely már eleve szépen beszél a szeretetről, az én "feladatom" csak annyi volt, hogy (felhasználva a fotó adta lehetőségeket) egy kicsit az elvontabb lényegre tereljem a szemlélő érző figyelmet, vagyis, hogy ne a szobor szép formáját, kidolgozását stb. hanem a mondanivalóját értékelje.
Nagyon szépen köszönöm!
Üdv.János
Húha. Hát még nem sikerült rájönnöm, hogy mit ábrázol a kép, viszont annyit tudok, hogy nagyon kedvemre való. Gyönyörű ez az elmosódott minimális színvilág, és nagyon passzolnak hozzá a "térbeli" hatású formák. Ez számomra kiváló, tökéletes és példaértékű mű, köszönet érte. Lehet érdeklődni a kép készítésének körülményeiről?
Üdvözlet...
Kevés voltam
R.János válasza:
A kép egy gyermeket ábrázol, aki az édesanyja térdén űl, és a kettő "egybeolvad". Talán ez az egybeolvadás fejezi ki a szeretetet.
A téma egy afrikai kis szobor, amit próbáltam fotós lehetőségekkel "lelkibbé" tenni. A tudatosan "rossz fókusznak" köszönhető az elmosás.
Nagyon kedves vagy, köszönöm szépen!
Üdv.János
Érdekes ez a kisplasztika, egészen jól mutat még így életlenül elhalványítva is. Jól áll neki a háttérszín, és a keret is. Szép, falra való darab. Hol találtad ezt Debrecenben?
R.János válasza:
Igazából egy afrikai kis "szobor", amit "átköltöttem".....:)
Nagyon szépen köszönöm!
Üdv.János
Szia! Nagy bátorság kell egy ilyen sejtelmes élesség nélküli fotó közléséhez. Az absztrakt-tárgyfotó határán álló kép nagyon jól szemlélteti a szeretetet. A drappos háttér és keret telitalálat. Nagyon jó vagy!
R.János válasza:
Bátorság...háááát igen, manapság már mindenhez bátorság kell..:)))
Nagyon örvendek, hogy tetszik Neked.
Köszönöm szépen!
Üdv.János
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.