Szia,
Furcsa nézőpontot választottál, a kép kicsit semmit mondó számomra.Az előtérben túl sok a felesleges sötét részlet. A tág rekesz is megette hatását homályos az előtér. Nem áll össze az egész. Mind technikailag, mind kompozícióját tekintve rossz a kép. Harmadolásnak nyoma sincs. Dől is kicsit.Ha hozzáveszem a nézőpont semmitmondóságát is akkor 2 pontot érne nekem.
Legközelebb biztos jobb lesz.
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2011. szeptember 12. 10:16 - érzékenység: ISO 800
- fókusztávolság: 18mm
- objektív: Nikkor VR 18-55 F/3,5-5,6G
- rekeszérték: f/4
- zársebesség: 10s
- Készítés helye (ország): Magyarország
- Készítés helye: Esztergom
- Készítés ideje : 2011-08-12
A bazilikát a hold világítja meg hátulról, s még egy repülő is elhúzott ez idő alatt. Várom a véleményeket, ne kíméljetek.
shafee válasza:
Köszönöm hogy értékelted a képet. Én a kép dőlését nem érzékeltem. A lényeg a képen hogy a hold világít a kupola mögött. Egyébként meg nem biztos hogy minden képet harmadolni kell, szóval nem gondolom, hogy ez egy ökölszabály lenne.
Szia. A témaválasztás nagyon jó. Szerintem kicsit hosszabb záridővel kellett volna próbálkozni, mert így elég sötét lett a kép.
shafee válasza:
Szia!
Igen máskor majd megpróbálom hosszabb záridővel.
a helyszín többet tartogat mint amit neked sikerült kihozni belőle.bár a színvilág hatásos de sajnos az épület életlen.a fényérzékenységen állítani kellet volna.hosszabb záridő.ezért a pontom
shafee válasza:
Köszönöm hogy értékelted a képet.
Szia !
tetszik az elképzelésed, de valahogy a helyszínválasztás nem volt tökéletes. Nekem túl sok a lenti sötét bokros rész és az ég is elég egyszerű. Ha egy olyan pillanatban tudnád elkapni az égboltot, amikor érdekes felhők vannak rajta, azzal még sokat tudnál javítani ezen a fotón.
shafee válasza:
Szia,
köszönöm hogy értékelted a képet, igen valóban talán a felhős égbolt nagyobbat dobott volna a képen. Majd megpróbálom még egyszer
Szia! Az elképzelés nem rossz, a kivitelezésben látok problémákat. Záridőből ítélve állványról készült, de ISO 100-on jobb lett volna. Mivel erős fénnyel szemben álltál, így a fákból nem sok látszik, valamint a középreszerkesztés sem túl szerencsés. Valamint kicsit életlennel látszik a kép, lehet az F4 miatt van.
shafee válasza:
Szia, köszönöm a tanácsokat, megpróbálom legközelebb úgy.
Háát! Az elgondolás jó lenne. Ha van időd sztem fotózd ujra a témát, kicsit átgondoltabban. Kisebb iso, lehetőleg legyen éles a téma. és a tul nagy, fekete semmitmondó növényeket is kihagytam volna jelen esetben. További jó fotózást!
shafee válasza:
Szia, tényleg sok a növény a lenti részen, de ha levágom ezt a részt akkor kicsit suta lett volna a fotó.
Szia!
Nem kíméllek! :-))))
Találhattál volna érdekesebb nézőpontot, mert ez így, hogy is mondjam...ja nem kíméllek, unalmas.
A fényekkel nincs gondom, bár a kék óra gyönyörű kékjei épphogy nincsenek meg így, talán lehetett volna a Holddal együtt fotóznod,
Így, ahogy van a kép, egy jobb oldalról való nyisszantással kvadrátra érdekesebbé tehető- Üdv: hapicica
shafee válasza:
Szia,
köszönöm az értékelést, köszönöm hogy nem kíméltél :)) igen a hold tényleg hiányzik a képről, de a hold bevilágítja a kupolát, gondoltam hogy jó meglátás lesz, de csak innen volt a hold a kupola mögött.
Szia. Alakul de szerintem rossz helyet néztél ki. Az alsó részen lévő fák feketesége feleslegesek és elvonják a figyelmet. Jártam mán én is Esztergomban de olyan helyre kellet volna elsétálni ahol belátszik az egész Bazilika és a tópart. Érdemes lett volna a híd felé menni és onnan többet lehetett volna látni. Ha az érzékenységet 800-ra húztad akkor szűkebb rekesszel is csinálhattad volna. Szerintem elég lett volna az ISO 100 is és annál lehetett volna f4 a rekesz. Az élesség nem a legjobb. Szerintem gyakorolni kell még,így részemről tudatos kreatív. Javaslom még egyszer nekifutni. Illetve én azt tenném. Üdv.
shafee válasza:
Szia,
köszönöm hogy értékelted a képet!Igen az tény hogy van még mit csiszolni a technikai tudáson, de más helyről a hold már nem világított volna a főkupola mögül. Az élességgel talán azért lehet probléma mert manuál fókusszal csináltam, s akkor a kijelzőn még élesnek tűnt. Próbálgatom este a gépet.
Szia!
Sokat fotózott téma --- tetszik az, hogy próbáltál valami újat, a Holdat a kupola mögé "rejtve" hosszúzáras képet készíteni - viszont egy jobb helyről készített kép jobban mutatott volna. Itt sok a bokor, fa, ami az épület legnagyobb részét kitakarja - kár éte.
Zoran
shafee válasza:
Szia,
köszönöm hogy értékelted a képet! Igen próbáltam valami egészen másat mutatni, mint utólag kiderült több kevesebb sikerrel. Sajnos máshonnan nem esett volna a hold a kupola mögé. A sok bokrot és fát én is sajnálom, de a megvágtam volna akkor a kép sután nézne ki.
Szia!
Hát nem tudom, maga a téma, és annak fotózásának ideje érdekes lenne. De túl sok a bebukott rész, amit vágással talán lehetett volna kompenzálni. Az élességet is hiányolom. Mintha kicsit bemozdult volna a gép. Az égen sincs túl sok érdekes dolog ebben a pillanatban, amiről persze nem tehetsz, de várhattál volna míg felhősebb lesz az idő... :)
Üdv
shafee válasza:
Szia,
köszönöm hogy értékelted a képet!Tény hogy nem túl éles a kép manuál fókusszal csináltam, ha felhősebb lett volna az ég akkor a hold fényét nem lehetett volna ilyen módon felhasználni.
Nekem úgy tűnik, abban az első korszakodban jársz, amikor még mindent lefényképez a fotós, és nem tudja, hogy mi mutat majd jól a képen, és mi nem. Egyedi, érdekes, különleges témára vagy perspektívára van szükség a jó fotóhoz - ez sajnos nem az.
shafee válasza:
Szia,
köszönöm hogy értékelted a képet!Az tény hogy ez volt az első állványról készített képem, viszont az is tény, hogy én érdekesnek találom a holdat ahogy megbúvik a kupola mögött. Tény hogy most kezdtem el fotózni, tény hogy nem sok tapasztalatom van, de az is tény, hogy nem mindig a szabályok adta keretek között készül a legjobb kép, mert akkor minden kép sablonos lenne. Mindenesetre köszönöm az "építő" hozzászólást.
Szia!
Szép kép lenne, mert a Bazilika szép épület, de nagy része sötét, tartalommal nem bír.Így szinte takarja az épületet.
Más nézőpontból kellett volna fényképezned.
István!
shafee válasza:
Szia,
igen sikerült a sötét részekkel a kép értékét csökkenteni, de akkor és ott egy jó képnek tűnt. Más nézőpontból a kép nem adta volna ki olyan jól a holdat. Kompromisszumot kellett kötni, s ez lett vége.
Köszönöm hogy értékelted a képet!
Shafee
Szerintem ami a legzavaróbb az életlenség, aztán a sok fa, a sok sötét folt, árnyékos rész. A nagylátó miatti ferdeség is zavaró, talán a nagy kupolára, toronyra közelítve állóban látványosabb, érdekesebb lehetne. Vagy fekvőben, de a középső toronyra közelítve. Remélem nem haragszol a véleményem miatt, de nem valami látványos, érdekes így, én is hasonló véleményeket kaptam annak idején, hasonló fotómra. Azért dícséretes a próbálkozás! További jó fotózást!
shafee válasza:
Szia,
a vélemény miatt semmi harag, ebből tanul az ember, te legalább mondtál egy másik alternatívát, amiről úgy gondolod hogy eredményesebb lehettem volna, köszönet érte.
Shafee
Nem a legmegfelelőbb nézőpontot választottad meg. Elég szerencsétlenűl van takarva a bazilika. A fények és színek jók, de egy olyan rálátás, ahol többet és jobban látunk a székesegyházról látványosabb eredményt adott volna.
shafee válasza:
Szia,
igen ez volt az első állványról készített éjjeli képem. Elfogult voltam, sajnos más lehetőség hogy a hold eltűnjön a bazilika mögött nem volt. De nem adom fel még próbálkozom.
szia, ötletes fotó kisebb hibákkal.Gondolom csak ebből a szögből tudtad úgy fotózni,hogy a hold megvilágítsa a kupolát,viszont így a kép bal alsó sarkában lévő bokor nagyon zavaró,mindenképp vágnék belőle.ezen kívül nem túl éles a kép.
shafee válasza:
Szia,
manuál fókusszal csináltam a képet, a keresőben ott és akkor élesnek tűnt, a vágáson már én is gondolkodtam, de akkor a kép sután nézne ki, de azért köszönöm az értékelést.
Igen-igen átsiklottam a Hold-on. Ebben az esetben hosszabb záridő ajánlott, hogy erősebb legyen a fő objektumod. De az általad talán előnyösebbnek ható repülő, és felhők, jelen esetben inkább zavaró részletek, mert dinamikát nem kölcsönöznek a képnek, viszont a figyelmet elterelik.
shafee válasza:
Szia,
igen a hold, s annak fénye tényleg elkerülte a figyelmedet, mindenesetre megszívelendő a tanácsod.
Shafee
Szia!
Szerintem ez nem lett a legjobb. A kép egy harmadát minden információ nélküli feketeség borítja. A Bazilika kupolája középre szerkesztve (és mintha kicsit dőlne is) nem szerencsés. A kép minősége sem a legjobb. A hold háttérfény nem rossz ötlet, de nem érvényesül kellően a képen, az a repülő, amit említesz szerintem nem ad a képhez semmi pluszt.
További szép fényeket!
shafee válasza:
Szia,
köszönöm hogy értékelted a fotómat,a lényeg a háttérfényen volt, az élességet manuállal állítottam
Nagyon jó kísérlet a kék-óra területét tekintve, de a téma túl sötét, és sok a kép témáját gyengítő (fa)ktor.Szerintem egy álló tájolással lehetett volna hasonló metszettel(komponálással) erősebb képet alkotni. Van egy aurája is a kupolának ami kontúrban jelentkezik, vagyis nem a nap okozta átmenetben képződik le a háttérben, szerintem a túlélesítés ahogy saccolom. Avatkozz be a képbe ahogy gondolod, de csiálj biztonsági mentést az eredetiről, és hagyd pihenni kicsit.Lehet később neked is feltűnnek a részletek, amik még finomítást igényelnek. Óvatosabban kellene bánni a csúszkákkal, is mert a kevesebb, soxor több!
Lehetne egy kvadrát kép is, ha a jobb oldali koronát hagyod, és bedöntöd a sarokba, akkor a bazilika jobb felsőbe kerül, tökéletes lesz a balansz, de mivel ez egy javító vágás lenne, sok feszültség kerülne a képbe. És a srég ábrázolás nem is mindenkinek a saját-ja. Gratula, szép fényeket!
shafee válasza:
Szia,
igen már már látom észrevetted hogy nem mókoltam a képen semmit, minden esetre a kvadrát képet ki fogom próbálni, köszönöm az ötletet.
Shafee
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.