BELÉPÉS
REGISZTRÁCIÓ
ELFELEJTETT JELSZÓ
KATEGÓRIÁK
3,68
KATEGÓRIA: hangulatképek
ELŐZŐ KÉP
| | egyéb
KÖVETKEZŐ KÉP
  • Feltöltve:
    2011. augusztus 10. 15:27
  • Készítés helye (ország): Magyarország
Vitorlával a fény felé

Daimler barátomnak ajánlom, az ajándék kreditért, amit ezúton is köszönök. Egyéb kategóriába raktam mert az igazság az, hogy nem tudom eldönteni hová való. 

A képek értékeléséhez és az értékelések
teljes szövegének elolvasásához be kell lépnie!

BELÉPÉS

Ha még nincs felhasználóneve, akkor regisztráljon egyet.

2011. augusztus 15. | 10:43 | Daimler

Köszönöm szépen az ajánlást,kellemes színvilágú jó kép.
Hibát mindenben lehet találni, ne bosszantsd magad...
Gratulálok!

Farkas válasza:
Köszönöm szépen.
Nem boszant, csak próbálom megértetni a sok okossal, hogy eg kép nem attól jó, hogy az mereven a szabályok szerint készül.
Hanem attól, hogy merünk azoktól elrugazkodva önnálóan gondolkodni, és alkotni.
Persze nem azt mondem ezzel, hogy ez ey tökéletes kép lenne, de nem is olyan rosz, ahogy azt sokan képzelik.
Üdv

2011. augusztus 14. | 23:18 | zoli0121

Ne haragudj, nem a szabályokat akartam erőltetni, engem itt kicsit zavar a ferdeség ennyi :) Amúgy egyetértek veled, a ,,szabályokat" egyesek törvényeknek veszik, és ez nem jó így. Teljesen fölösleges pl. azzal a szöveggel jönni, hogy középre szerkesztett...az ugyanúgy lehet jó, nem attól lesz rossz :) Na, örülök, hogy megvitattuk, további jó fényeket :)

Farkas válasza:
örülök.
Ja és ne flejts el valamit ez az oldal arról szól, hogy lehet, hibát találni és belekötni egy kpbe.

adott pontszám: 5
2011. augusztus 12. | 19:01 | pilipár

Szerkesztését és a vízszintet tekintve egy kicsit jobbra húz a kép :)) , de nagyon tetszik, ahogy a hölgyet csak sejteted a vitorla mellett...a sziluett és a lemenő nap fénye együtt igazán hangulatossá teszi a látványt...kicsit sok elöl az az izé is, de túl kell néha lépni a kicsinyes hibakeresésen.
A hölgy és a színvilág = romantika :)) miatt kapod a jó pontot :))
Üdvözlettel! Pilipár

Farkas válasza:
Nagyon örülök, hogy túl mersz lépniés nem amerev szabályok szerint nézed a képeket.
Ez a saját képeid megalkotásánál is sokat jelent majd.
Merd átlépni a szabályokat, amitől ha elérsz itt megfenyítenek.
De ez nem azaz oldal, ahol más is számítana a hibkeresésen kívül.
Merj saját izlésed zerint fotózni.
Köszönöm

2011. augusztus 12. | 15:20 | zoli0121

Most látom az előző hozzászólásokban már volt ez a horizontos dolog... A te képed, de attól még ha egy hajón vagy, a te szemed nem fogja eldönteni a horizontot, a fejed és a szemeid is mindig egyenesbe próbálják hozni a képet, ezért zavaró egy fotón, ha nem egyenes a horizont :) Nem akartam biológia órát tartani, de hidd el, kipróbálhatnád egyenesben :) Engem ebben a képben nem zavar, hogy az előtérbe belelóg a homályos hajórész, de akkor az életképek kategóriába tedd. Üdv. Zoli

Farkas válasza:
Nekem ne is tarts biológia órát :-))
De a kérdéses horizontra válaszoltam.
Egyébként még valamit.
A kép vélt hibáját kiküszöbőlve, egymerev semmi lenne.
Nem kell mindíg erőltetni a szabályokat.
Ha elég bátor vagy, és fel mered rugni, akkor leszel jó fotós.
Ez az oldal arról szól, hogy a hibákat keresik a "nagy" fotósok. De csak a szabályokban tudnak gondolkodni.

adott pontszám: 4,8
2011. augusztus 12. | 15:14 | zoli0121

Nagyon jó kis kompozíció, nagyon tetszik, jó helyen van a képen minden :) Viszont a horizontot kiegyenesíthetted volna, ezért a minimális levonás. Ettől eltekintve nagyon jó, hangulatos kép!:)

Farkas válasza:
Köszönöm.
De eredetileg azért hagyta gy, hogy érezhető lehesen a hajó dőlése.
miután többen kifogásolták, megnéztem és egy kimerevített kép lett belőle. Nem lett jobb.

2011. augusztus 11. | 23:32 | ecsibi

Én mindenesetre elgondolkodnék, ha ennyien írnak valamit, lehet, hogy talán igazuk lehet. Nem vagyok profi fotós, csak picikét tanultam innen-onnan. Többek között mások véleményéből is. Ez nem azt jelenti, hogy minden véleménnyel egyetértek, de belátom, hogy nem minden kép, ami kedves az én szívemnek, jön át másnak is.

Farkas válasza:
És gondoplod, hogy két három vélemény az már tuti?

Én nem vagyok benne biztos.

2011. augusztus 11. | 18:54 | -vadvirag-

"A part dől, mert a hajó is dől."

Pontosan ezért lenne előnyösebb, ha a part lenne vízszintes és a hajó dőlne, nem fordítva. A hajózás élményét sokkal jobban visszaadná és dinamikusabbá tenné a képedet.

"Ki lehetett volna egyenesíteni, de akkor egy merev, hamis képet kapok."

Amíg nem vagy hajlandó kipróbálni, nem fogsz rájönni, hogy éppen így vetted el a dinamikáját és kárhoztattad statikusságra a témát. Nagy kár érte, de mindegy, nem az én fotóm. :-)

"Ezeket a zempontokat figyelembe véve, nem tudom elfogadni a véleményedet."

Nem tudom eldönteni: nekem magyarázod az indokokat vagy csak önigazolást keresel? Mindenesetre nem kell fáradnod a válasszal. Tudom, hogy most sem értesz egyet.

Farkas válasza:
Jó gondolod

adott pontszám: 4
2011. augusztus 11. | 12:25 | clearblack

Szia! Jó kép ,de az előtér nem kéne bele. Nem tudom hogy milyen fotográfiai helyzetben voltál de én,ha tehetem volna akkor fektetve és egész alakos képet lőttem volna :D

Farkas válasza:
Kösz, de ha nem tudod egy kép láttán eldönteni, hogy milyenek lehetnek a körülmények akkor ne is adj tanácsot. :-)

adott pontszám: 5
2011. augusztus 11. | 01:49 | halmpeti

csodálatos, hangulatos. Minden részlete tetszik a képnek, a női alak pedig véleményem szerint még feldobja az egyébként szokványos témát

Farkas válasza:
Köszönöm szépen.
Végre valaki nem rinyál, a kép szerkesztéséért, és azért mert a kép dől.
Mert érti a lényegét.
Üdv: Farkas

adott pontszám: 4
2011. augusztus 11. | 00:15 | laci0034

Szia!
Nagyon szép hangulatos fotó lett, remek színekkel és élességgel!
Ami számomra zavaró, hogy alul belóg az a nem tudom mi:D abból kevesebb is elég lenne, és felülre is lehetne egy pici teret hagyni!
Üdv!
Laci!

Farkas válasza:
Kösz

adott pontszám: 4
2011. augusztus 10. | 21:55 | taota

Üdv, egy szép nő még ha csak a sziluettje is mindig kiváló téma :)

A szinei és a hangulata a képnek megfonak, a horizont egy picit jobbra döl, és a kép alján számomra zavaró a belógó tárgy, ami számomra ront egy picit az összképen...

Farkas válasza:
Dől, mert a hajó is dől.
így életszerű.

adott pontszám: 3,5
2011. augusztus 10. | 18:42 | ecsibi

Az elgondolás szerintem jó, de egyrész jobbra dől az egész kép, másrészt szerintem nagyon zavaró az előtérben lévő homályos valami, ami gondolom, a hajó része. Kicsit feljebb mozdulva és némi utólagos szerkesztéssel (a horizont kiegyenesítése) , és talán egy kis vágással a bal oldalról nagyon kellemes hangulatú kis kép lenne. Így nekem nem tökéletes. De ez csak az én véleményem.

Farkas válasza:
Sanálom, olvasd el a korábbi válaszaimat.
Ott megtalálod az indokaimat, amiért nem fogadom el.

2011. augusztus 10. | 18:39 | fotos1994

Javítom: az, hogy a szárazföld jobbra "dől".

2011. augusztus 10. | 18:37 | fotos1994

Szia! Nagyon szépre sikeredtek a fények a képeden, és a lány alakja is. Az egyik nagyon zavaró dolog az a belógó, homályos rész, ami a kép egynegyedét kitölti. A másik, kevésbé zavaró az az, hogy a horizont (a szárazföld) képe nem egyenes, hanem balra dől.

Jó fotózást! Üdv.

Farkas válasza:
Balra dől, mert a hajó is dől.
Ki lehetett volna egyenesíteni, de akkor kapok egy merev képet.
Nem lenne életszerű.

adott pontszám: 3
2011. augusztus 10. | 17:20 | -vadvirag-

Szép felvétel, a színek, fények nagyon megkapóak, a női sziluett vonzza a szemet. Bár az egyéb egy univerzális kategória, én az életképek kategóriába tenném.

Néhány meglátásom van a kivitelezéssel kapcsolatban:
- A kompozíció megtervezésekor jobban ügyeltem volna a harmadolási szabály alkalmazására: a hotizontot a felső harmadolási vonalra illeszteném, úgy, hogy a nap a bal felső harmadolási pontba kerüljön. A női alak jobb oldali harmadolási vonalon való elhelyezése tekitalálat (a feje ráadásul közel van a jobb felső harmadolási ponthoz).
- Szűkebbre venném a képet, a kajüt bejáratából kevesebb is elég volna. Ezen utólag is lehet segíteni, némi vágással: balról a nap és a kép széle közötti távolság kb. egyharmadát, alul a fekete részt a kajüt bejáratánál (a szürkés-kékes rész viszont nagyon jó helyen van, mert mélységet ad a képnek), felül pedig a nő feje búbja és a kép teteje közötti rész egyharmadát. Igaz, így elveszíted a felhőket, de a kép tömörebbé, lényegretörőbbé válna.
- A horizontot mindenképp kiegyenesíteném. Ezt biztos mások is szóvá tették már, és ezen az oldalon harapnak érte, azzal a felkiáltással, hogy "kifolyik a víz a képből". A dőlés mértékét a tudatos szabályszegéshez kevésnek találom, és a téma nyugodtsága miatt az erősebb dőlést nem tartom indokoltnak.

Meglátásom szerint ezekkel a módosításokkal nagyon sokat dobnál az amúgy kreatív, érdekes, de általam javítandónak érzett képen.

Üdv, Vadvirág

Farkas válasza:
Felsoroltad, hogy te hogyan csináltál volna egy másik képet.
A kép formátumát, exponálás előtt kelett megtervezni, hogy a kislány oda kerüljön, ahol most áll, és a vitorla is benne legyen a képben, a lemenő nappal.
Ezek a motívumok határozzák meg a kép szerkesztését. A környezet és a pillanat más lehetőséget nem engedett.
Utólagosan vágni, nem érdemes, a kép így van egyensúlyban.
A part dől, mert a hajó is dől. Ki lehetett volna egyenesíteni, de akkor egy merev, hamis képet kapok.
Ezeket a zempontokat figyelembe véve, nem tudom elfogadni a véleményedet.

adott pontszám: 3,5
2011. augusztus 10. | 16:20 | Maugli

Sajnos nem hiszem, hogy ez egy igazán jól sikerült kép lenne. A naplemente persze szép, de a felhők nem adnak sokat a látványhoz. Ami ennél nagyobb baj szerintem, hogy a főalak fejéből kiáll a vitorla kötél. Gondolom, hogy limitáltak voltak a lehetőségek, de ezt akkor is érdemes lett volna elkerülni. Soknak tartom az előtérben is az élességi tartományból kieső részt, túl nagy felület foglal el (persze ez utóbbi szubjektív). Összességében azt gondolom, hogy a lehetőségekben több volt, mint amit a képen meg tudtál nekünk mutatni. Elnézést ha tévedek.

Farkas válasza:
Hát kedves maugli amiket leírtál bizony inkább szubjektív vélemény volt, és nem igazán szakmai.
a kötél a fejéből nő ki. Ha megnézted volna jobban, látnád a végét a lábánál, de azt is, hogy a modell (a kislány) a kötélnek támaszkodik. Tehát eleve adott a helyzet.
Ha egy rúdtáncos nőt muttam volna, akkor annak is a fejéből, vagy a testéből nőne ki a rúd.
Kevés a felhő?
Legközelebb majd fotózás előtt felmászok és festek az égre felhőt. A korlát? Szépen lezája a kép alját.
Szóval összességében ezt a véleményt nem tudom elfogadni.
Üdv