Szia,
Szepek a szinek ezen a foton, de nem latom kulonosebben mi dobna meg e kepet. A felhos, borus fotokhoz kell meg valami, ami egy plusszot ad (pl. para vagy vizcsepp). En szemely szerint soknak latom a mezot is es az eget is a kepen. A harmadolas nem eppen a leghelyesebb. A hegyvonulatbol tobbet kellett volna beengedni, habar nem biztos, hogy jotekony hatassal lett volna a kepre. Osszessegeben annyit mondhatok, nagyon nehez felhos borus idoben jo tajkepet csinalni. Nekem legalabbis idaig nem sikerult.
Udv,
Feszike
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2011. augusztus 8. 22:58 - érzékenység: 8o
- fókusztávolság: 9,82
- rekeszérték: 3,5
- zársebesség: 1/800
- Készítés helye (ország): Románia
szenteworks válasza:
Szia. Sokmindenben egyetértek veled. egyetlen magyarázatom az, hogy kisgéppel készült, a 4x zoom ennyit engedett be tisztán. És ez a mezőnek az 5 %-a. Hatalmas mező, ez minimum ami látszik. Engem a színek és a fények fogtak meg, sajnos ez a kis gép ennyire volt képes. Nézd az a szép mezőt. Most nem szamit a tehnika, nem arról szól ez a fotó. Van mikor csak a szépséget mutatjuk. Köszönöm a szép 3.5 öst.
Üdv
szia, kicsitt hianyolhato a keped elotereben egy fa vagy barmi ami megfogna a tekintetet,tul uressnek tunik igy az eloter,kicsitt vagtam vollna a kep aljabol es lehetoleg szukebb rekesszel hogy a dombok elesebbek legyenek,amugyan a vihar elotti hangulatot huen visszaadja a keped!
szenteworks válasza:
Kosz a tanacsokat !! Es a nagyon nagy pontot
szia ! Tájfotónál ügyelni kell arra , hogy mit akarsz megmutatni. Az ilyen fele égbolt fele táj elég unalmas hatású, álltalába ránéznek és lapoznak is tovább, ha a vihar közeledése volt a lényeg hatásosabb lett volna többet mutatni a felhőkből, mint a tájból. Gyakorlat teszi a mestert, próbáld úgy nézni a képeidet, mintha nem a tied lenne és hogy tetszik-e ebben az esetben. Mert , ha nem másnak sem fog. Üdv Tamás
szenteworks válasza:
Nekem ez tetszik pedig. Elfogadom kettest is. Sajnos, van ki annyira arrogánsan pontoz szavakban, hogy az már inkább ne szólaljon meg.
Az ilyen kritikákat viszont mint a tied, szvesen fogadom, még ha kettes is :))
Remélem azért nem vetted "kioktatásnak"! :)
Elolvastam utána a többiek véleményét is, és örülök, hogy nem én adtam a legszigorúbb pontot.
Valamint olvastam a válaszaidat, ha lehetne ezekre kimagaslót adnék neked! Nagyon példa értékü ahogyan a kritikát fogadod!
Sok sikert az oldalon, és további jó fotózást!
szenteworks válasza:
Szia. elfogadok mindent, sok tanulnivalóm van még. Naná, nem fogok én senkire megorrolni. Sút- kérem a kioktatást
A felhőzet nagyon szép lehetett, mondhatni drámai hatású. Éppen ezért a képszerkesztésnek
és az utómunkának is kicsit átgondoltabbnak kellene lennie. Hogy mire gondolok pontosan? Először is mindenképpen kerestem volna egy "főtémát", mert hogy az nincs a fotódon. valami olyat, amit a mélységélességgel kiemeltem volna, hogy mit azt nem tudom neked a kép alapján megmondamni, de a helyszínen biztos voltak olyan elemek, amelyek jó főtémává váltak volna, ha más nem., akkor egy közelebbi fa vagy bokor, és mindenképpen a köré szerkesztettem volna a fotót. Az utómunka alatt pedig azt értem, hogy lehetett volna egy enyhe vignettet alkalmazni, az előtérre, hogy ne legyen ennyire világos a felhőzethez mérten. Bár a valóságban biztosan így érdekesebb volt, de a fotón jobban mutatna az éghez egy árnyalattal sötétebb előtér.
üdv, s.a.
szenteworks válasza:
Nagyon szépen köszönöm, sokat segítettél '' Nagyon köszönöm a tanítást.
A helyszínen hatalmas lehetett a látvány, de szerintem nem sikerült igazán egyedire a vihar elötti hangulat, ami igazán hálás fotóstéma.
A bodros, mérges ;-) felhökböl kicsit többet mutatnék, mert igazán látványosak. Ezeket utómunkával még egy kicsit lehetett volna drámaibbá tenni.
A kép alsó részéböl kevesebbet mutatnék, és esetleg lehetett volna egy érdekesebb perspektívát választani. A horizont döl egy kicsit balra, erre is érdemes odafigyelni, az ilyen jellegü képeknél elengedhetetlen, de ha már így sikeredett, utómunkánál helyre lehet billenteni.
Az a bokor is jobban mutatna, ha egy kicsit beljebb lenne, a harmadoló környékén.
Üdv, szép fényeket és további jó fotózást! :)
szenteworks válasza:
Köszönöm. Attól féltem, ha a felhőkből mégtöbbet mutatok....akkor túlzás lesz. Viszont most már kezdek gondolkodni...dőlés, mondanivaló, stb. Köszönöm.
Nem túl izgalmas kép. Vagyis a vihar izgalmas lehetett, tetszetősek lehettek a fények előtte is, közben is, utána is. A képen az igazán drámai felhőzet nem jön át, a horizont is dől balra. A bokor jó helyen van. Alul szerintem sok, onnan vágtam volna, az égboltot szűrővel, vagy valamilyen technikával ( akár HDR ) drámai hangulatúra dolgoztam volna meg.
szenteworks válasza:
Szia, köszönöm szépen az értékelést, megtisztelsz a négyessel. Köszönöm.
Üdv!
Ez a kép kicsit egyhangúvá sikerült. A felhőzetet akartad kihangsúlyozni ami tényleg szép látvány lenne ha kicsit erősebb színei lennének.
Magában a mező kicsit üres, kéne valami parasztházikó vagy amin meg tud ragadni az ember szeme.
szenteworks válasza:
Szia. Hát, az a baj, üres volt végig de olyan szép. Na nembaj, majd lesz szebb is.
Köszönöm.
Szia!
Nem rossz szándékból írtam, amit írtam, csak a fotón a vihart nem érzékelteti semmi, csak a felhők. Ha esetleg hosszabb záridővel csinálod, állványról akkor az előtérben látszódó füvek elmosódnak a széltől, ami már tényleg a vihart idézi. (bár gondolom a géped miatt korlátok közé vagy szorítva). Ettől függetlenül a szerkesztés nem jó (szerintem).
Szép fényeket!
szenteworks válasza:
Rendben, :-) Én elfogadtam.
Szia!
Alapvetően nincs nagy probléma ezzel a képpel, csak egyszerűen nem érdekes. Szerintem ilyen időben valami karakteresebb témát is választhattál volna. A Horizont középre került amit szintén nem ajánlanak, inkább lejjebb kellett volna szerkeszteni, mert gondolom a felhőket szeretted volna kihangsúlyozni. Az előtér teljesen semmitmondó, csak a mező látszódik. Érdemesebb valami eredetibb, különlegesebb témát választani, pl egy tavat a hegyek közt, vagy valami sziklát, stb. Ez így nagyon tucatfotós. A minősége sem tökéletes. Sajnálom, ez most ennyi, máskor keress valami jellegzetesebbet.
Szép fényeket!
szenteworks válasza:
Hát nem tudom. Egyetértek a minőség elégtelenségével, viszont a hely az világviszonylatban ismert. Na lényegtelen, el kell fogadjam, nekem a pillanat tetszik, ha viszont másnak nek jön be akkor valahol hiba van. A fotó végülis a vihar előtti másodpercet idézi, nem csak tájfótó. Na. Üdv
Szia! Bizonyára ott a helyszínen eléggé félelmetes lehetett, nem túl barátságosak azok a felhők ott. Épp ezért én abból mutattam volna valamivel többet, alulról meg valamivel kevesebbet. A bal oldali bokrot beljebb helyeztem volna és talán egy alsóbb (guggoló), kevésbé átlagos nézőponttal is megpróbálkoztam volna.
Utómunkával lehetett volna még a felhőzetre ráerősíteni, hogy még nagyobb legyen a különbség az alsó és a felső rész között.
Mert így egy kissé átlagosnak tűnik a kép.
Nem rossz, van benne lehetőség, de meglátásom szerint nem használtad ki teljesen.
További szép fényeket!
Üdv, Péter
szenteworks válasza:
Köszönöm Péter. Kezdtem látni tegnaptól más szemszögből is a dolgokat, köszönet legyen nektek. Főleg az őszinteség az ami jólesik és tényleg kiráz abból amit már megszoktam más oldalakon, mindenki dicsér, ha jó ha nem jó, mert tetszik. Jó ez az oldal, csillagos ötös a kritikai oldala.
Köszönöm a pontozást is.
Nyilván az általad átélt élmény számodra értéket ad a képhez, ezt azonban egy külső szemlélőnek nem könnyű átélnie. A kompozíció beszorult a bizonytalanságodba - az eget vagy a szépen hullámzó rétet kellene megmutatni? Nem szerencsés a horizont középre szerkesztése és az enyhe ferdesége sem. Mivel a fényviszonyokban sem volt igazi érték ezért az utómunkára sokkal nagyobb hangsúlyt kellett volna helyezned. Az exponálásig eljutni 50%, a kép az utómunkának köszönhetően lehet igazán értékes és a hibák jó részét is ki lehet javítani.
szenteworks válasza:
Szia. Na látod, ez hasznos volt. Vagy az eget vagy a hullámzó rétet....Én mindent egybe szerettem volna mutatni. Lassan megértettem, kompozicióból kell elindulnom, vigyazni a mondanivalóra, és az arányokra, szögek stb.....
Köszönöm szépen !
Szia!
Tetszetős a fotó, de valami plusz nagyon kellene még hozzá, mert sok ilyet láthatunk.
Például, ha ezeket a komor felhőket hátulról megsütné a lemenő Nap, akkor egészen biztosan "ütős" fotó lenne.
Érdemes figyelni az esti, reggeli felhőképet és próbálkozni. Tudom,hogy nem egyszerű és sokszor nem jön össze.
Üdv!
szenteworks válasza:
Köszönöm szépen !
Hát, vártam én kicsit de csak közelgett a vihar...na nem menekültem csak menni kellett mert késésbe voltam. De nagyon szép volt a hely akkor.
hello.nemrossz,elkepzeles a megvalositas se rossz csak kicsit szerintem tul egyszeru..Amit tanacsolni tudok,hogy utomunkaval megprobalnek ezen kicsit dolgozni: 1 kicsi kontraszt esetleg elenkites h eroteljesebb egyen.Latom a gepet amit kitettel ha azzalv olt csinalva akkor valoszinuleg nemfoglalkozol komolyabb szintu fotozassal es akkor a gep teljesitemenye alapjan is en megadom a 3ast.Udv
szenteworks válasza:
Köszönöm, egyelőre csak gyűjtök egy nagyobb optikás gépre. Tudatába vagyok a gépem határaival, ez ennyire lehetett .....szerintem.
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.