tegnap óta szemezek a képpel és próbálom összeszedni a gondolataimat. hát nem sikerült. :) pedig annyira megérint a képed, csak nekem nem a magány jut róla eszembe. persze akár figyelmen kívül is hagyhatnám a címet, de próbáltam más szemmel is nézni a fotód, hátha sikerül átéreznem azt, amit te szerettél volna vele közölni.
nekem inkább van benne szépség. a felismerés szépsége. könnyű terhek, illékony vágyak.
a pillanat misztériuma, ami bebalzsamozza a lelked és fahéj illatú kürtöskalácsszagot áraszt.
nagyon szép ez a kép! tényleg.
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2011. január 11. 12:55 - Készítés helye (ország): Magyarország
- Készítés helye: Debrecen
Harminchatnak szeretettel
R.János válasza:
Kedves Cveki!
Krisztus szenvedése hozta el számunkra a felismerés szépségét. A legszebb szép maga a szeretet. A legnagyobb szeretet az, amikor valaki az életét adja a másikért. Ha ezt megértjük, és átéljük, akkor megnyitottuk a lelkünk kapuit az isteni szeretet befogadására. Életünk célja, hogy boldogok legyünk. Ez pedig nem jelent mást, mint az isteni szeretet elfogadását és befogadását. Isten szeretete pedig Krisztusban ölt testet. Mi ezt az isteni szeretetet feszítettük meg, és feszítjük meg nap-mint-nap azáltal, hogy képtelenek vagyunk befogadni. Pedig ebben a befogadásban van elrejtve a mi örök életünk. Ez a szeretet maga a szellemi-lelki táplálék. Amikor testünkből szellemünk-lelkünk kiszáll, a szeretet az egyetlen, amit magunkkal viszünk, sőt a szeretet fog jellemezni minket. Igen fontos ez. Sőt, talán a legfontosabb....
Nagyon szépen köszönöm!
Üdv.János
Érdekes, hogy a kivitel alapján a kereszt igazából nincs Jézusra ill a keresztet hordozóra szögelve. Azaz a kereszt igazából képzeletbeli, de súlya és fájdalma meghaladja azt, mintha fizikailag bántana. És ezáltal lehet általánosítani és absztrahálni - bár nem látható minden borzalom és tragédia, de a a kereszt ott van. Ezért is marad örök jelkép az emberiség végnapjaira. Ugyanakkor a remény is ott van, sőt dominál, félrenyomja a balról támadó sötétséget, visszatartja. Hiába támadnak, valaki mindig van, aki vigaszt adhat. Bár ezt elfelejtik gyakran.
R.János válasza:
Kedves Dante, most én mondom, hogy a Látó elmondta mindazt, amit szerettem volna megmutatni. Minden pontosan így van!!!
Nagyon köszönöm!
Üdv.János
Van egy kedves barátom, akinek mostanában nem úgy alakul az élete, ahogy szeretné...épp a napokban írtam neki, bízzon benne, hogy semmi nem ok nélkül való, szándékosan, iránta való törödésböl, gondoskodásból alakította "Valaki" úgy a dolgokat, ahogy azok ma vannak...hinni kell benne, hogy mindennek ideje és oka van, az események valamiért, valami érdekében történnek, és a dolgok elöbb-utóbb úgyis helyrejönnek. Ki kell várni, türelemmel kell lenni, ami sokszor nem könnyü, de én kívánom neki, hogy ez mihamarabb bekövetkezzen.
Számomra ez a képed üzenete, szívesen elküldeném neki, talán ö is hasonlót olvasna ki belöle...rajta van minden, amit a gondolataim elöcsalogattak, a hit, a reménysugár, és az, akihez fohászkodni lehet, hogy meghallgattassunk...
Nagy hatású kép, gratulálok, János! Ildikó
R.János válasza:
Köszönöm szépen Ildikó!
Nem tudhatom, hogy ismerősödnek mi okozza a problémát, de amit a türelemről írsz, az "nagyon ott van". Ami a legfurcsább, hogy az ember mintha a bajban tanulná meg az igazi nagy leckéket. A hívő(bb) ember ilyenkor kénytelen levetni az álszeretetet, és igyekszik őszintének lenni, hiszen tudja, hogy csak az ilyen ima jut el oda, ahova szánta. Sokszor ilyenkor jön rá az ember arra is, hogy mennyire bűnös. Nem tudom más, hogy van ezzel, de én ezt már többször megtapasztaltam. Majdnem mindig van választási lehetőség, de hosszútávon csak egy út hozza el a várva várt megoldást. Ez a krisztusi út! Tény, hogy rendszerint ez az út tűnik a legvalószerűtlenebbnek, mert ritkán számol a realitásnak mondott szemponttal. Ilyenkor fél az ember lépni, mert úgy érzi, hogy elveszít mindent, ami eddig a biztonságérzetét képezte. De mindig tudni kell, hogy nem vagyunk egyedül! Aki ráállít az útra, végig is kísér rajta. Ha lenne olyan érzékszervünk, vagy olyan adottságunk, észlelhetnénk ezt a jelenlétet. Fel kell venni a kapcsolatot ezzel a "láthatatlan erővel".
Azért jelentette ki Krisztus Istennek ezt a nevét, hogy tudják meg az emberek, hogy kihez forduljanak segítségért. Nincs más név, csak Krisztus Neve. Ebben a Névben kell imádni Istent, mert ez Isten kegyelmének, vagyis az emberekhez való jóindulatának a Neve. Aki ezt elhiszi, és segítségül hívja az Úr nevét, az megmarad.
Ezt mondd meg az ismerősödnek, mert ez az egyetlen jó Út!
Köszönöm Ildikó, mégegyszer!
Üdv.János
"Eli, eli! Lama Sabaktani?" Egy ilyen kép ezzel a címmel engem arra vezet, hogy valaki nagyon úgy érzi, elhagyta az Isten. Ha nem ismerném a kép alkotóját, még komolyan is gondolhatnám, hogy netán így van, de a Te esetedben biztos, hogy nem. Viszont biztosra veszem vagyunk itt páran, akik ezt a kérdést már feltettük életükben, akik már éreztük így, mintha legnagyobb gyötrelmünkben is magunkra maradtunk volna. A magány biztos hogy akkor a legfájóbb, ha fizikailag is elesettek vagyunk. Felnagyítódnak a problémák, mert többet kell küzdeni még a létezésért is, mint máskor. Ilyenkor kell, hogy legyen valami remény, legyen valami távoli cél, melyet ha nem is hiszünk, hogy elérhetjük, de állandóan ott lebeghet elöttünk. És a legjobb persze az, ha az ember választ kap valahonnan, vagy valakitől a jajkiáltására.
Tetszik ez acsak vizuálisan jelenlévő kereszt. Ezáltal értettem meg, hogy mi a fotó lényege, Mindenkinek meg van a maga keresztje, -tartja a mondás, és valóban. Ott van, érezzük, néha talán még a kivülállók is érzékelik a másokét.
Sorozatodnak ez a legtöbbet adó darabja, nem véletlen hogy ehhez írok, legalábbis pontszámmal. Ez egy igazi Radovics kép, mind tartalmában, mind kivitelezésében.
Bárhol látnám, tudnám, hogy a Tiéd, anélkül hogy ismerném a képet.
Nagyon ügyes utómunka, ez egy olyan kép, ami kicsiben "láthatatlan" viszont nagyban nagyot szól.
Gratulálok!
Ildi
R.János válasza:
Kedves Ildi!
Én is azok közé tartozom, akik érezték már úgy, hogy gyötrelmükben magukra maradtak. Ez a megpróbáltatás ideje, (egyházi zsargonnal), de nevezhetjük akár tesztnek is. Gondolom, hogy mielőtt bárkire is rábiznánk valami értékünket, meggyőződünk arról, hogy mennyire hiteles az illető. Csak ezután bizzuk rá azt az értéket. Szóval először benne, a személybe kell megbizni. Hasonló történik velünk, amikor úgy érezzük, hogy egyedül vagyunk a bajban. Ilyenkor mindenképp "elővesszük" Istent, és vagy számonkérjük az ígéretét, esetleg ismét "meggyőződünk" arról, hogy ez az egész isteni-ügy gyenge emberek által kitalált mese, vagy elfogadjuk a sorsunkat, és méginkább Arra bizzuk, akiben hiszünk. Szóval a magány is, minden megpróbáltatáshoz hasonlóan a hit próbája. Az Általad idézett krisztusi kiáltás az igazi világfájdalom, mert itt kezdődik az a bizonyos lelki halál, ami azt jelenti, hogy "távol Istentől". Na ez az igazi magány....Ezt is magára vette helyettünk Jézus a kereszten.
Annyira boldog vagyok, hogy eddig mindenkihez eljutott az üzenet!
Köszönöm szépen!!!
Üdv.János
Elolvasva az értékeléseket, úgy érzem nem sokat tudnék hozzátenni...Krisztus alakja szinte beleolvad a vászonba, mintha magához húzná a föld, de mégis annyira erős fentről a fény....nagyon jó a választott nézőpont, mert azt láthatjuk amit ő, megérezhetünk valamit az ő szerepéből.
Gratulálok a képhez és köszönöm szépen az ajánlást!
Üdvözlettel: Tibor
R.János válasza:
Nagyon szépen köszönöm!
Üdv.János
Néha azt érezzük egyedül vagyunk, és senki sem figyel fel rá, hogy bajban vagyunk, hogy szenvedünk - pedig dehogynem! Figyel, és nem hagyott el! Feltéve, ha mi nem hagytuk el. Amíg nem hagyjuk el Ő nem fog minket elhagyni ...
Persze más is érzett így, de tudjuk nem hagyta el, csak (?) megengedte ... és, hogy ez így volt mi sem bizonyítja jobban, hogy feltámasztotta!
A belsőbe hatoló kép - amihe zillik ez a fajta kidolgozás.
Nagyon jó!
Zoran
R.János válasza:
Ismét nagyon "telibe találtál", kedves Zorán. Igen, pontosan ezt szerettem volna valahogy elmondani. Azt hiszem, hogy, ha képesek vagyunk magunkban tisztázni és jól különválasztani ezt a két fogalmat, amit említesz, azaz megértjük az "elhagyott" és a "megengedte" közötti lényegi különbséget, akkor talán megérthetjük a történések miértjét is. És akkor van remény arra, hogy függetlenül a történések kellemes vagy kellemetlen természetétől, nem a bizalmatlanság, hanem pontosan a bizalom fog erősödni Közötte és közöttünk.
Nagyon köszönöm az értékes gondolataidat!!!
Üdv.János
nagyon "kemény" kép...
nem is tudom, hogy hol kezdjem, mit mondjak...
a legjobban a hangulata fog meg, a jeges textúra nagyon sokat ad ehez az "érzéshez"...
az igazi magány fájdalma uralja az egész képet...
az egyedüli dolog ami engem zavar, az a "fenti" fény milyensége. én valahogy másképp oldottam volna meg, így talán túl mű, számomra nem illik a kép többi, művészi, fesményszerü részéhez... (de ez szubjektív és ezért nem szeretnék semmiképp levonni a kép "értékéből")
R.János válasza:
Kedves Árny!
Nagyon örvendek, hogy tetszik Neked, és, hogy szóvá is tetted. Jogos a kritikai észrevétel, mert megint engedtem annak a "belső valaminek", ami gyakran mondja azt, hogy ne törődjek magával a képi megjelenítéssel, csak a gondolattal. Ez persze szépen hangzik, de sokszor megbosszulta már magát. Itt szerettem volna hangsúlyozni, hogy egy természetfölötti Fény nagyon is jelen volt/van mindig, még akkor is amikor a legnagyobb magányt érezzük. Ez a temészetfölötti valóban elüt, és át is fogom dolgozni.
Nagyon szépen köszönöm!
Üdv.János
ÚÚÚ de jó lett!
Egy régi kopott olajvászonnak látom.A színei is elkoptak. ( megjegyzem a "radovics jánosos" sötétbarnás-vöröses színvilággal is el tudnám képzelni ) " dolog köré öszpontosul a kép, a fenti az égi csomópont a hangsúlyosabb, a földi valóság eltörpül alatta. Jobb oldalt lent durva kosz és göröngyök. A "háttér" a bal oldalon erősen sötéteül, ezzel megtötve a kép szimmetriáját ami függőlegesen figyelhető meg.Ha jobbról is lenne ez a sötétülés már nem tetszene.
Szokatlan, kreatív, figyelemre méltó.
R.János válasza:
Megtiszteltetés ez a javából, kedves Dani, mert Te azért egy kicsit más szemmel nézed ezt a "fotós világot".
Nagyon köszönöm!
Üdv.János
Kedves János! (ugye Te vagy? :) ) Mint fotót, hagyományos értelemben nem tudom értékelni, de mint vizuális ábrázolását valami olyannak, amit igazán nehéz megfogalmazni (talán nem is tudnám) nagyon magkapónak érzem. Valaki, aki nincs is jelen, mégis betölti, meghatározza a képet, magára vonja a fényt a nagy szürke kopott világban. Szép dolog.
R.János válasza:
Nagyon köszönöm, kedves GADA!
Krisztus a Fény! És ez a Fény látszott kialudni ott a kereszten. A gonosz nagy győzelmének tűnt ez akkor. "Döbbent csend" volt a mindenségben...De mégis ez az áldozat lett az emberiség győzelme a gonosz/gonoszság fölött. Érdekes ez....
Köszönöm mégegyszer!
Üdv.János
Én Istenem én Istenem miért hagytál el egemet. Lehet hogy pontatlan az idézet ....de ez a lényeg ami elhagzott Krisztustól a kereszten.Sokáig nem értettem miért mondja.... hát nem tudja hogy feltámad?...mert egyedül volt....a Krisztusi magány.Ennél nagyobb nincs.Aztán egy igehirdetésen erről volszó és ott értettem meg, hogy Ő emberré vált ,úgy érzett mint mi .......ha ütötték fájt neki az étel izlett, vagy nem izlett stb.Nagyon hatásosan ábrázolod ezt az állapott.jók a fények a szerkesztés.Gratulálok.További jó fotózást.Üdv.
R.János válasza:
Amikor ezt mondja, a legfélelmetesebb dolog történik: Ő, aki az Atyától soha nem volt távol, amikor a mi bűneinket magára veszi, kikerül az Atya jelenlétéből. A mi bűneink választották el az Atyától. Helyettünk teszi, hogy mi lehetőséget kapjunk Isten jelenlétébe visszakerülni. Az emberiség talán legnagyobb momentuma ez. Igen, nagyon jól mondod Apóka: Jézus nem félig isten és félig ember, hanem teljes mértékben Isten, és teljes mértékben ember.
Nagyon szépen köszönöm!
Üdv.János
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.