Na erre kíváncsi lennék még, ha volna kedved kifejteni: Mi számít (túlzottan) elvont gondolati képnek vagy kérdésnek egy képnél? Mert abban az összehasonlításban, hogy szép kép és gondolati, alap, de elgondolkoztató vonalon belül...?
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2010. december 4. 22:06 - forrás: negatív
Morenthena-nak egy régi kép bocsánatkérésként.
anorexiás mikulás válasza:
A kérdés érdekes, mert duplán kell teljesítenie egy képnek. Egyrészről rögtön meg kell ragadnia a néző figyelmét, hogy foglalkozzon vele, másrészről viszont értéket képviselhet akkor is ha az alkalmazott képelemek mögé lehet látni és gondolatokat indít el.
A túlzottan elvont gondolatiságot talán úgy definiálhatnánk, hogy az első vonal (a néző figyelmének megragadása) gyengébb a második vonal érdekében.
Az alap gond az oldallal, hogy eltűnt az a képelemző réteg, amely időt adna a fotóknak, így azok a próbálkozások ahol esetleg még nem teljesen kifejlett (de jó irányba mutató) a fotósnak azon szándéka miszerint a képe elgondolkoztató legyen, nem nagyon kap olyan figyelmet ami továbbra is ezen az úton tartaná. Emiatt inkább a látványos, de tartalmatlan és a gyermeteg jelképrendszerrel operáló fotók vannak jelen túlnyomó többségben.
Szia!
Visszanéztem kicsit a kép alá, hogy miket is írtak mások... tényleg "vicces" dolog ez az adok címet vagy sem... Egyre kevésbé futok olyan értékelésekbe, hogy sztorik születnének képek alatt, vagyis annyira azért nem meglepő, hogy senki sem a Végtelen történetről írt. Ezért gondolom (tudva, hogy ez az, ami sose lesz igazán), hogy kellenének ide az ilyen típusú képek is, hogy a fotózz.hu-zás közben egy kicsit talán a kreatív, képzeleti rész is fejlődhessen a technikai tudáson túl. Mert ha eleve van mögötte valós, az alkotó számára fontos gondolat vagy csak hangulat, ami felé terelni szeretne, akkor ehhez a cím is szorosan hozzákapcsolódik, meg az is, hogy esetenként a kép fele nem látható. Ilyen az alkotói szabadság. Néha nem csak az élvezetes, ha a saját képre kapunk valamit, hanem az is, ha másé képes nekünk adni. A csacsogás lényege, hogy szerintem tényleg jó a párhuzam a könyv és a kép között, meg olvasva a mögöttes részt érdekes az egyéni képzettársítás is (nem erős belemagyarázás csak). Ahogy átfutottam mit írtam ez a része elég érthetetlen lett, mert arra akartam utalni, azzal "hogy van benne valami", hogy érthető, csak direkt közelítettem más szemszögből, mivel nem mindig hagyom magam terelni a címekkel, vagy "nyilvánvaló tartalommal". A Végtelen történetet egyszer már megírták, nem is akárhogy, nem akartam elismételni. Az egész téma annyira szubjektív, hogy oldalakat írhatnék róla ettől meg inkább megkíméllek...:D
Való igaz, hogy nekem a tartalmi része fontosabb a képeknek, mint sem a tökéletességük és az is, hogy nem én vagyok az, aki fotózásban bárkinek is tanácsot tudna adni. Bár azt, hogy való e nekem bármilyen kép már nem is nagyon tudom, de arra ráhibáztál, hogy - egyebek közt - a portrékhoz nem értek.:D Az észosztással egybekötött szófosást meg ígérem befejezem, csak jó pár képnél megfogalmazódott már ez bennem a címmel és tartalommal kapcsolatban, hogy kell-e és mennyire fontos, csak most nálad jött ki, bocs!
Szép estét!:)
anorexiás mikulás válasza:
Nem írok nevet, nem akarok itt senkit bántani, de szerintem pont az a baj, hogy megvan ez az elgondolkoztató vonal is, de többnyire olyanok viszik akik nem mennek bele túlzottan elvont kérdésekbe. Ha úgy tetszik itt az egyszerű feladványok a nyerők amik sokszor sablonokból építkezve könnyen fejthetőek meg és így könnyű sikerélményt adnak a képolvasónak. Tulajdonképpen mindig is a kevésbé kísérletező képek voltak itt előretolva, ami a kialakult értékelési rendszerrel van összhangban hiszen ezekkel kisebbet bukik a fotós és könnyebb, gondolkozásmentes értékelést írhat rá az értékelő. Sokan megfogalmazták már, hogy a fotozzon elsősorban technikai alapismereteket lehet tanulni és ez pont ezért van.
A tanácsadásos részhez meg annyit tudnék mondani, hogy te inkább azok közé tartozol akik ösztönösen fotóznak és ez az ösztönöd is fejlődött sokat az utóbbi időben amellett, hogy nyilvánvalóan technikailag is léptél előre. Szóval nem baj az ha nem szórja itt a technikai igét mindenki, többnyire úgyis ugyanaz a lejárt lemez megy, öröm ha valaki máshonnan közelít a képekhez.
Szia!
Bocsánatkérés? Mit tettél, amiről nem tudok...?:P :D
Érdekes ez az átmenet fény és árnyék között, határvonalon az alakokkal. Olyan kép, ami nem szép a szó szoros értelmében, inkább bele lehet képzelni hangulatokat, gondolatokat, ha valaki akar... Azt hiszem láttam régebben vmi kékes verzióban, így ffben is hatásos, kicsit más hangulat, talán így jobban egyben van, emlékszerűbb vagy nem is tudom... sokféle értelmezésben ráhúzható a "Végtelen történet". Bár nem tudom miről szól (gondolom inkább utólag, mint sem eleve tudatosan) és miért is kapott most címet, de van benne valami... jelentsen bár teljesen mást alkotónak és nézőknek. Mivel ha jól látom kézen fogva sétálnak az alakok, így ezért nekem az jutott eszembe a kép hangulatáról, hogy valami ilyesmi a szerelem is... egyensúlyozni a fényesen ragyogó, vidám és borúsabb, vitásabb napok között, de végig fogni egymás kezét... a zajos világban megtalálni az összhangot. A történetfonál rengeteg apró emlékből áll, ezek adják a végtelen történetet, hiszen, ha egyszer valakit megszeretünk a közös történet kialakul, tökéletesen talán sohasem lehet lezárni a felekben. Önálló életre kel. Néhol pörgősebb, néhol el-elfakuló, de megmarad az emberek emlékezetében.
Technikai részletekkel most sincs igazán kedvem foglalkozni, hogy miért ilyen és milyen lehetne még... hangulatos, érdekes kép.:)
És köszi szépen a kedves gesztus, bár nem kellett volna, hisz a válaszokkal már jóvátetted, nem haragszom vagy ilyesmi. Általában nem szokott zavarni, hogy nem válaszolsz azonnal, az meg külön jó dolog, ha valaki nem csak egy copy/paste "köszi"-t ír vissza, csak 2 hónap azért még tőled is gáz volt...:D Bár ha jobban belegondolok a Mikulásnak csak írni szokás,
válaszolni ritkán szokott (de ezzel még véletlenül sem érvelhetsz ezentúl!)
Örülök, hogy mégis "visszaírt a Mikulás" bár nem tudom, hogy jutott eszedbe ez most...:) Mindenesetre nagyon jól esett, köszönöm a képet!!:)
anorexiás mikulás válasza:
A címadás itt kifejezetten a könyvre próbál utalni. Jól emlékszel, volt fent patákon is, bár akkor nem tettem mögé ezt a gondolatot, pedig amikor megláttam rögtön erre asszociáltam. A minőség tényleg nem a legjobb, ha jól emlékszem talán valami olcsó DM-es vagy Tescos filmre van lőve, mivel azonban úgy született a pillanat hogy beleléptek a nagylátós képembe, elég nehéz lenne újrafotózni sajnos. Szóval a végtelen történet. Amikor olvastam a könyvet valahogy úgy képzeltem el a semmit vizuálisan mint egy kiradírozott rész a valóságból. A kép láttán ez jutott eszembe, és úgy gondoltam a mai magyar valósággal ép úgy össze lehet kötni a mű alapgondolatát mint az akkori világgal.
Köszönöm hogy megtaláltad a képet és a részletes elemzést is. :)
Gondoltam ez inkább neked való kép, mint egy sima portré.
Lehet, azért nem érzem át a személyes részét magamra vonatkozva, mert annyira két ember kommunikációja, hogy én csak kívülálló lehetek, ahogy a kommentből kiérzem.
Ennek ellenére a kép hangulata elég apokaliptikus, hatásos, kár, hogy a sötét részek megfejtése már nagy erőfeszítést igényel, túl sötét!
anorexiás mikulás válasza:
Hát a sötét részt nem kell megfejteni. Pont azért lesz apokaliptikus. :)
Köszi az értékelésed!
na ez igen! csattant fel a hang a fülemben... elmondom h. számomra mit jelent a kép, persze lehet h. csak belemagyarázom és jön majd rá egy "köszi az értékelést"... a sötét tónusok, a magasba hajló villanyoszlopok melyek maguk alá gyűrik a párt s elnyomják őket, a szemcsézettség mind olyan képi elem amely az elszigeteltség érzetét közvetítik felém---> érzéseket keltett bennem---> állítólag vmi ilyesmi ennek az izének a célja... 5!
anorexiás mikulás válasza:
Jaja. Egyébként mindig megkapom hogy miért nem adok címeket, erre most van egy persze hogy nem kezd el senkit sem megmozgatni. Ki érti ezt?
Köszi az értékelésed.
Már kora reggel megnéztem a képet, akkor is nagyon tetszett, de azt nem gondoltam volna, hogy ennyire kevesen nézik és értékelik.
Ugy látszik, ide inkább "szép" és "egyértelmü" fotókat szabad feltölteni.
Tanulságos!
anorexiás mikulás válasza:
Majd teszek olyat is. :)
Most pont ez jött, nem nagyon szoktak ezek a "szabályok" túlzottan megmozgatni.
Köszi az értékelésed.
anorexiás mikulás válasza:
ennek mindig örülök :)
Úgy emlékszem, neked egész jó képeid voltak régebben... ez szerintem igencsak kilóg. Mintha a labor elrontotta volna az előhívást (hogy a negatívét v. a papírképét, az ugye nem derül ki ;-) ). Duplareg véleményétől eltérően én nem látom azokat a "szép fényátmeneteket", csak egy (túl)erősen alulexponált képet. Pedig lehet, hogy tényleg van benne valami...
anorexiás mikulás válasza:
Ha a minősége az igazi lenne biztos nem most került volna fel. Viszont úgy éreztem hogy a címmel együtt van benne annyi hogy elgondolkoztató legyen. Korábban is megvolt már a képhez ez a párhuzamom csak nem erőltetem eddig. Igaz a könyvre pont senki nem asszociált ami azért elég furcsa volt...
Nem lett belőle egy túl nagy siker sztori az biztos.
(lehet töltök valami egész jót megint :))
ajjaj. előbb műanyagról beszélek és most kapok rögtön igazi anyagot. nagyon szép fényátmenetek vannak a képen és az a pár is érzéseket kelt bennem.
anorexiás mikulás válasza:
És a sötétség a.k.a. semmi? :)
Köszi az értékelést!
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.