OFF és utoljára írok a képhez:
"A fotózás szerintem nem egzakt tudomány, hanem esztétikai."
Ebből (is) kiindulva elnézést kérek Balázstól, és Norbitól - kár volt belefolynom mindabba ami alul olvasható.
Inexistől is, hogy offoltam a képet.
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2010. szeptember 29. 10:35 - Készítés helye (ország): Románia
inexis válasza:
:-)
Nem haragszom, sőt kifejezetten meglepődtem volna, ha elfogadod az értékelésem.
A pont nem számít, de szerintem nem túlzó a hármas osztályzat. Tedd a képed mellé fehér elefánt "Kullu gyöngye" című képét (múlt hét fotója) vagy a tegnapelőtti nap képét a kisfiúról. Ha azokat vesszük 5 pontos fotónak, akkor te hányast adnál a sajátodra? Mert szerintem ez nem egy ponttal gyengébb. (meg sem merem neked mondani, hogy eredetileg kettest akartam adni)
Meggyőződésem, hogy akkor sem fogadtad volna el az értékelésem, ha a kemény kritika mellett négy pontot adok.
Lehet itt vitatkozni hogy a 2-3 Fé relatív vagy abszolút értékben értendő, de nem érdemes. A fotózás szerintem nem egzakt tudomány, hanem esztétikai. Magadat csapod be, ha azt mondod, hogy ez egy remek portré és hogy egyébként nem mutat rosszul, ha ekkora expozíciókülönbség van az arc és a háttér között. Tisztában vagyok vele, hogy ilyen kemény fények mellett borzasztó nehéz kalapos férfit fotózni, éppen ezért én lehet, hogy elő sem vettem volna a gépet.
Ha megnézed a galériám, nekem is van egy kalapos cigány portrém fehér háttér előtt. Már a fotózás pillanatában tudtam, hogy a fehérre meszelt házfal háttérként marhára nem fog jól mutatni, de mindneképpen meg akartam örökíteni a karaktert. Annyi szerencsém volt, hogy a borongós idő miatt szórt fény volt és egy kicsi világosítással elfogadhatóvá tudtam tenni a tónuskülönbséget. Ha nem így lett volna, akkor ezt a képet nem mutogatnám.
Számomra sértő a feltételezés is, hogy nem segítő szándékkal írok meg akármilyen értékelést. Ritkán osztályozok, és még ritkábban "húzok le" egy képet, de akkor veszem a fáradtságot, hogy megindokoljam annak okát.
A szubjekcióval kapcsolatban csak azt tudom mondani, amre már Balázs is utalt. Nincs az az értékelés, amit ne lehetne elutasítani azzal, hogy "ez szubjektív te így látod, én pedig máshogy"
üdvözlettel,
Norbi
inexis válasza:
kosziNorbi.
Ha nem haragszol nem válaszolok bovebben,mert semmi értelmét nem látom.
Szép fényeket!
Itt lassan megtanulok félmondatokból is (érteni) :)
Viszont szerintem sok az 2 bármelyiket toljuk bárhová ... bár nem számoltam meg az összpixelek tónusának összértéki számát külön a arcon, és külön a háttéren, hogy aztán azt a bizonyos számot megnézzem hol is van a grayscale-ban. Így a szememre hagyatkoztam, ami persze nem tökéletes.
inexis válasza:
:-)
zoran hidd el nekem, hogy amit leitnor kolléga is említ, az pontosan azt jelenti.
csak érteni kéne....
"az arc 2-3 expozícióval sötétebb a háttérnél"
ez a mondat a kettő viszonyát írja le, mint ahogy én is mondtam. én max kiegészítettem, hogy az arc önmagában is alexpós.
de ha - tegyük fel - az arc helyesen exponált, tehát 0, akkor a háttér 2 fényértékkel túlexpós. a különbség most is kettő.
Az arc alexpós jellegéről szólt kezdetektől fogva a dolog - az első értékelő esetében is az arc volt említve - persze abban igazad van, hogy úgy 2 ha az egyiket mínuszba a másikat plusszba toljuk .. csak ezt így kellett volna leírni először is leitnornak is és neked is .... persze csak abban az esetben ha segítő szándékkal történt ennek firtatása.
Ha nem ezen okból akkor meg tényleg mindegy.
inexis válasza:
...de nem tortént...
"a háttér és az arc között valóban van kb 2FÉ"
mondta valaki, hogy az arcot kell 2FÉ-kel világosítani?
kis matek: arc -1, háttér +1 és a kettő különbsége barátok közt is 2 (abszolút értékben)
és ezt nem kellett kipróbálnom, nem kell átküldened sem
inexis válasza:
.
Off:
Balázs kipróbáltad megemelni 2 Fé-kel szelektíven az arcot?
A cigányemberből albion lesz, max . 1 fényérték ami indokolt lenne ... az eretileg említett 2-3 pedig egyáltalán nem jó!!
Amennyiben kívánod átküldöm egymás mellé téve a hármat e-mailben.
Ha konkrét dolgok vannak számértékekkel együtt javasolva érdemes kipróbálni a dolgokat előtte.
inexis válasza:
Koszi Zoran,hogy ennyit foglalkozol a fotómmal.
a háttér és az arc között valóban van kb 2FÉ, ez nem hit kérdése.
attól, mert látszódnak az arcon a részletek, még nem jelenti azt, hogy nem alexpós.
a "vágás kérdése meg nagyon szubjektív"
ezen az oldalon ez a egyik legnagyobb tévhit, ami jobban terjed, mint az influenza...
vannak jól bevált kompozíciós alapvetések, amiket nem fotósok találtak ki, hanem festők száz évekkel ezelőtt...
ha ők úgy érezték, hogy portrénál a szemek jobb, ha a felezővonal felé kerülnek, akkor nem biztos, hogy az egyéni ízlésükkel volt baj...
a képet pedig érdemes komponálni és nem vágni...
de ha már vágja az ember, akkor nem árt, ha van a vágásnak teteje. itt például nem látszik az "értelme", hogy bal oldalt miért van több hely, mint a jobbon.
inexis válasza:
Ezen az oldalon bizony sok a tévhit.
koszi,hogy leírtad a véleményed.
Szia!
Karakteres arc - kemény fények, és hozzá kemény kidolgozás. Ami illik a karakteréhez, hiszen nem irodai munkás, hanem a bőrét a naperezte és változtatta még plusszban ilyrnné a genetika mellett.
A tekintete viszont barátságos, a fejbiccsntése enyhít a keménységen.
Szépen elmosott a háttér. Az ing gallér kicsit virít, de lehet látni, hogy erősek voltak a fények, és ennek ellenére ´jól kezelted azokat.
Nekem tetszik.
Én négyzetesre vádtam volna - most olyan fele-ilyen fele olyan - se fekvő, se négyzetes - de hát ez az én mániám ...
A kép jó!
Zoran
inexis válasza:
Koszi Zorán!
A vágás mindig probléma,úgy értem mindenki másképp vágná.
Jól szerkesztett fotó mosott háttérrel. De a lényeg, az arc élvezhetetlen ezzel a fémes színnel.
Legalábbis nekem nem jön be.
Üdv.
inexis válasza:
koszi:-)
Nagyon szép, klasszikus zsánerportré, ami különösen tetszik, az az erős kontraszt, és a háttér gyönyörű mosottsága. Lehet, hogy én kicsit merészebben vágnám, vagy közelebb mennék az arcához. mert nekem a galléros ing kicsit zavarja az összképet. Bár lehet, hogy pont attól érdekes, hogy az arcáról más ruhát feltételeznék. Mindenesetre gratulálok a szépséges felvételhez!
inexis válasza:
Ha vágtam volna az inget,akkor meg az lett volna hiba:-)
Koszi,hogy benéztél!
Kifejezetten előnytelen, főként így fekete-fehérben, hogy az arc 2-3 expozícióval sötétebb a háttérnél.
Igazából eleve nem szerencsés, hogy a kép legsötétebb területe a főtéma. Még a kalap és a pulóver is több figyelmet von magára. Ez előbbit egy határozottabb felső vágással még orvosolni lehette volna és így a kép arányai is helyre billentek volna, mivel - szerintem - kellemesebb a szemnek, ha a portréalany tekintetet a felezővonal felé kerül.
üdv,
N
inexis válasza:
Nemhiszem,hogy 2-3 fényérték a kulonbség,a részletek szerintem jól láthatóak,ha jó a monitorod.Gondolom te is látod,hogy ez nem egy újszulott baba hófehér arccal:-)
A vágás kérdése meg nagyon szubjektív dolog,most úgy gondoltam nem kell vágni a kalapból.
A pontozást nagyon "keménynek" tartom épp ezért,ha nem hargszol nem fogadom el:-)
Szép fényeket!
Azt értékeltem, amit látok, ezért is írtam, hogy a szerkesztés rendben van, de állóban IS el tudnám képzelni. :)
inexis válasza:
Ok..nincs semmi gond:-)
Kifejező, beszédes arc, ami igazából mindent elárul. A szerkesztés szerintem rendben van, de egy szűkebb vágással, álló formátumban is el tudnám képzelni. Talán az arcát érdemes lett volna deríteni, vagy utólag világosítani.
Pontozáson kívül, a cím szerintem elég idétlen ebben a formában. A cigányember szó elég sajátos, ha mindenképpen ragaszkodsz hozzá, akkor szerintem külön kell írni.
inexis válasza:
Pontozáson belul: én is elképzeltem és meg is valósítottam az álló formátumot és amit írsz,az egy másik fotó szerintem azt kell értékelni amit látsz,nem azt,amit elképzelsz:-) A fotó egy temetoben készult,ahol dolgozott,nem volt lehetoség deríteni.
Pontozáson kívul:a címet javítom..koszi a tanácsot:-)
a fotó önmagáért beszél, nagyon remek lett, szépek a tónusok, szép a háttér, nagyon tetszik az alany beszédes arca is. de szerintem székely cigány nincs. vagy székely, vagy cigány :) max ha az egyik szülő székely volt, a másik meg cigány :)
üdv
inexis válasza:
A cím: mindig gondban vagyok vele :-)
Koszonom az értékelést.
Tetszik a kép,jól kijönnek a ráncok ,a borosta...a háttér homogén ,így nem zavarja a témát.A kalap árnyákot vet az arc egy részére, de nem zavaró ,így is látszanak a vonásai.Gratulálok,jó portré.Jó fotózást.Üdv.
inexis válasza:
Koszonom apóka!
Neked is szép fényeket!
Üdv!
Remek arc, úgy gondolom! A szerkesztése nagyon jó lett a képnek. A pillanat remek. Az élességgel nincs gondom. Viszont a férfi arca nekem túl sötét, én mindenképpen utólag világosítottam volna rajta egy keveset. A háttér szép elmosott!
Gábor.
inexis válasza:
Koszonom az értékelést.
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.