Hét engem az például zavar hogy a kis kunyhó olyan szögből látszik hogy sem ablaka, sem ajtaja,
no meg hogy egészen a kép közepére lett szerkesztve. Meg az a fakorona kissé elveszik a háttérben látható hegyoldalban. Egy másik szemszögből fotózva sokkal jobb lehetne. Amúgy tehnikailag rendben, úgy látom polárszűrő is dolgozott rajta, meg ht ez esetben a házikó fehér falával karültve a keret sem zavaró.
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2010. szeptember 2. 21:52 - érzékenység: ISO 100
- fókusztávolság: 18 mm
- objektív: Canon EF-S 18-55mm / F3,5-5,6 II
- rekeszérték: F13
- zársebesség: 1/125 s
- Készítés helye (ország): Németország
- Készítés helye: Traunstein
- Készítés ideje : 2010-08-27
Nem tudom mi ez a kis kuckó, de megtetszett. Apró élességállítás, zavaró elemek kiretusálása és a kiégett fű visszazöldítése történt mindössze. Kérlek őszintén értékeljetek, akár jó, akár rossz! Köszönöm!
Tydirium válasza:
Köszönöm! Nem rosszból, de komolyan, árulja már el valaki, hogy miért feltétlenül baj az, ha valamit középre vsezünk! Biztos igazatok van, mert ezt kb. 10-ből 9 ember leírta, de nekem így is tetszik. Csak egyszerűen érdekel, mi a baj ezzel? Másik szemszögre nem nagyon volt mód, alább már leírtam ennek okait. Polárszűrő nincsen, ilyenek voltak a színek alapból.
én a domb részét levágtam volna a képnek, és akkor nem lenne középen a házikó... önmagába véve nagyon hangulatos kép, talán egy másik szögből is érdemes lenne fotózni (ha van ilyen képed, akkor megmutathatnád :) ) tetszik.
Tydirium válasza:
Köszönöm! Más szögből nehéz lett volna hasonlóképp lekapni, ennek részleteit alább már leírtam. A ház valóban nem a legelőnyösebb oldalát mutatja, de ez van. A dombokat viszont hagyni szerettem volna, nekem tetszik, hogy két hegy között van pont.
Helló!
Ez egy jó kép lett. Tetszik a házikó és a fa közötti hasonlóság. Bár én több felhőt is eltudnék képzelni az égbolton. Illetve egy másik szögből is jó lenne a kép. Úgy hogy a két oldalt levő domb közé középre kerülne a fa és a ház.
Gratulálok a képhez.
Tydirium válasza:
Köszönöm! A felhöknek kiabáltam egy darabig, de csak nem jöttek :) Másik szögben nem tudtam lekapni, alább már leírtam az okokat.
Helló!
Kicsit unalmas semmitmondó nekem ez a kép!
a színek rendbe vannak az élessége is! azoban egy picikét talán ferdének látom de ez lehet hogy tévedés!
nem értem miért középre raktad, és hogy miért van ott a fa is!
Remélem nem sértődsz meg!
üdv.
Tydirium válasza:
Szia! Nem sértődöm meg, bár a kettest egy kicsit érdemtelennek érzem. Azért raktam középre, mert a háttérhez így passzolt, arrébb meg nem tudtam menni belógó (már így is kiretusált) úttest, ill. a többi ház miatt. A ház szempontjából valóban nem ez a legjobb szög, de nagyon nem tudtam választani.
A házikó így középen nem vall túl nagy kreatívittásra. Picit érdemes lett volna jobbra lépni, hogy a fa és a ház is a harmadoló vonalra essen. A fehér fal picit túl exponált lett.
A színek és az élesség rendben van.
Tydirium válasza:
Köszönöm! Igazából nem nagyon volt választásom hova álljak, mert a táj innen volt jó, más szögből házak vannak mögötte, ha meg hátrébb megyek, akkor egy út lóg bele, amit már így is ki kellett szedni.
Kellemes téma lenne, de nem a legjobbkor vagyis inkább nem a legjobb komponáltad össze ezt a fotó.
Kezdjük a háznál: nem tudom mi volt a hátad mögött, de szerencsésebb lett volna szemből fotózni, mert a ház hátulja így igen unalmas. Fehér folt és semmi több. Ennél még az is jobb lett volna, ha pár lépést balra lépve azaz oldalról lövöd meg. Akkor legalább megtöri egy ablak a hát oldalát látva egy másik szín, ez esetben sárga vagy valami ami nem ilyen egyhangú mint most.
Legjobb lett volna, ha szemből lövöd, bár nem tudom lehet hogy nem engedte volna a házikó mögötti rész a szemből fotózást.
Aztán a teljesen középre szerkesztés sem a legjobb választás volt. Értem én, hogy a fát is bele szeretted volna komponálni, de egy másik szemszög lehet jobb lett volna.
Felhőkkel sem volt szerencséd, mert a bal felső sarok eléggé üres. Jobb oldalon van némi felhő és itt van a fa is. Emiatt az egész kép hangsúlya jobbra dől, amíg a bal oldal szinte teljesen üres.
Színek amúgy szépek természetesek, bár a fűre tettem volna még egy kevés kontrasztot.
Tudatos, de javitandó
Tydirium válasza:
Köszönöm! Sajnos más szög nem nagyon jöhetett szóba, mert innen volt jó a táj. Mőgöttem meg oldalt házak volta, ha pedig hátrébb megyek, akkor egy úttal gyűlik meg a bajom, amit már így is ki kellett szedni alulról. Kétségtelen, hogy nem ez a házikó legmutatósabb oldala. A bal és jobb oldal nekem személy szerint tetszik, hogy egyiken van valami, másikon a táj amíg a szem ellát. Színeken próbáltam állítgatni szaturációval meg curves-szel, de szegény házikó még világosabb lett volna, így végül hagytam, gondoltam így természetesebb.
Szia!
Nos, a kemény, erős fények rányomják a bélyegüket a képre. Egy jó tájkép alapeleme a jó megvilágítás, amiért bizony sokszor vissza kell járni egy-egy helyszínre.
Így középre helyezve tovább növeled a turistafotó-faktort, és nem hinném, hogy ez a legérdekesebb fele a házikónak, szinte csak a fehér falat látjuk belőle. A fa meg erőteljesen jobbra húzza a kompozíciót.
Őszinteséget kértél, hát nem kertelek: ez így gyenge kép, "ott voltunk, lefotóztam" jellegű megörökítéssel.
Üdv
Tydirium válasza:
Szia! A háznak azért választottam ezt az oldalát, mert innen volt megfelelő a táj. Mögöttem ill. oldalt házak voltak, nem pedig hegyoldal. A fa nekem tetszik benne, nem érzem tőle túlzsúfoltnak, az meg hogy jobb oldalon több dolog van, nekem kifejezetten tetszik (halkan jegyezzük meg, az aranymetszés sem arról szól, hogy egyensúlyban van a kép két oldala), de ez persze ízlés dolga.
Őszintén szólva azért kicsit szigorúnak érzem a pontszámot. Szerintem sem életem legjobb képe, főleg mert nem volt sok időm a fényképezésére (kb. 1 perc). Persze magyarázkodástól még egy kép sem lett jobb, de a kettest azért elég erősnek érzem érte.
Hmm...
A tájkép fotózás nem egy ördöngős dolog...van pár szabály amit be kell tartani...ilyen pl., hogy a fókuszpont ne középen legyen, azaz úgy kell komponálni, hogy azaz alsó vagy felső harmadban legyen, ha kicsit arrébb mész akkor a fa is nagyobb jelentőséget kap, mert a háttérban az ég lesz, nem a hegyoldal, sok az ég...összességében dől a kompozíciód mert a jobb oldal túlsúlyos, ezt ott a helyszínen kell "kiegyenlíteni"...
Aztán ahogy látom a "modelled" a "fenekét" mutatja felénk...rendben, hogy erről az oldalról van fény, de én így nem fotózom le...
...fotótechnikailag rendben van a képed.
Tydirium válasza:
Köszönöm! Nagyon sajnos nem tudtam arrébb vagy hátrébb menni, mert egy út már így is belógótt a képbe, amit utólag tüntettem el. Tágítani meg nem tudtam, így is legnagyobb látószögben fotóztam, amim csak volt. Elsősorban pedig nem a fény miatt fotóztam erről az oldalról, hanem mert innen volt megfelelő a háttér. Mögöttem ill. oldalt házak voltak, nem pedig hegyoldal... Őszintén szólva nem volt sok időm szórakozni azzal, hogy honnan kapjam le, ha többet vagyok ott, tudok ezen gondolkodni.
Tydirium válasza:
Szia! Nem tudom, de akkor nagyon kicsike... :)
Szia! Egyszerű és szép kis kép. A beavatkozások jól sikerültek. Jó ránézni. Nekem csak annyi, észrevételem van, (bár nem biztos, hogy igazam van), hogy talán egy pár méterről távolabbról fotózva még jobban érvényesült volna a kis ház és a fa. Így a ház nagyon uralja a képet.
Üdv: Péter
Tydirium válasza:
Köszönöm! Előbb már írtam, hogy távolabbra sajnos már nem tudtam menni, mert egy út belelógott a képbe, amit így is ki kellett retusálnom. Szívesen megmutatom az eredetit, de nem tudom, itt mi ebben a szokás, mert lingelgetni nem nagyon lehet, amint azt olvastam.
Szia!
Semmi különöset nem kínál a kép, de mégis jó.
A fények láthatóan erősek voltak, de megbirkóztál velük. Az ég kicsit kizajosodott, gondolom az utómunka hatására.
A színek nekem kicsit fakók. Lehetnének lehelletnyivel erősebbek.
És én megnézném a négyzetes vágást úgy, hogy balról vágnék. Akkor kicsit sűrűsődne a kép, jobban megtelne tartalommal, mert így nekem túl szellős és így nagyon jobbra van zsúfolva minden.
Összességében jó lett.
Grat!
Tydirium válasza:
Köszönöm! Én is sokat gondolkodtam, mert pont ugyanez volt az érzésem. Semmi extra, de mégis tetszett. Utómunkában volt egy kis élesítés, asszem ez okozhatja a zajt. Színeket próbálgattam szaturációval meg curves-szal, de még jobban kiégett szegény kuckó, továbbá gondoltam hogy így természetesebb kicsit. De kétségtelenül elbírna egy kis élénkítést.
Szia! A szinek jók de a ház háta szerintem egy kicsit ki van égve. Jó a perspektíva de az a fa engem zavar (minek ültették oda?) túlnövi az épületet. Kétoldalt a hegy lába pont a kuckóra irányítaná szemünket de az a fa..... talán egy kicsit lejebbről fotóztam volna vagy távolabról hogy még a fa is elférjen a völgybe. Összegezve a meglátásod jó volt, egyedi képet alkottál. Mik voltak még a zavaró elemek?? Üdv. Sok sikert!!
Tydirium válasza:
Köszönöm! Sajnos a ház tényleg kiégett kicsit, de különben a háttér lett volna sötét. A fa nekem direkt tetszik, mint egy testőr áll mellette, finoman még feléje is hajlik. Távolabbra ill. lejjebbre nem tudtam menni, az aljáról így is ki kellett retusálnom egy autóutat. Zavaró elemek az előbb említett út volt, ill. a fa mögött volt egy-két világos ház. Apropó, van valami kialakult módszer errefelé, hogy az eredeti képet megmutassam? URL-es szabályokat elolvastam, elég szigorúak. Mert szívesen belinkelném, hogy lásd!
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.