Üdv.!
Nem igazán van alapom portréfotót kritizálni, ezért csak egy szerény véleményként kezeld, amit írok.
Nekem borzasztó merev és mesterséges a modell beállítása. Illetve maga a modell is megilletődöttnek, rutintalannak tűnik. Szépnek szép csak a tekintete olyan "nem természetes".
Túl steril és beállított. Kicsit talán neki kellett volna hozzátenni valamit.
A színek meg a minőség jó, azzal természetesen nincs baj.
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2010. július 20. 10:39 - érzékenység: iso100
- fókusztávolság: 55mm
- objektív: kit 18-55
- rekeszérték: F8
- zársebesség: 1/200s
shinji válasza:
Köszönöm az értékelést!
Örülök, hogy leírtad a véleményed!
Üdv
Gábor
szia . szép lány, kicsit befeszülve(te állítottad be így, vagy zavarban van?).nekem az erős háttér tetszik,.,talán alul kicsit sok a fény, és nem szép,ha a modellnek le van nőve a haja.(bocsesz!) 4.5 ok? üdv judit
shinji válasza:
Szia
Köszi! Igazad van!
A pózt én állítottam így :)
Üdv
Gábor
...a világítás egyszerű, de alapvetően jó. persze kreatívabb lenne, ha a technikai feltételeid pl. ellenfényt is lehetővé tennék, de otthoni szinten így is jó.... leszámítva a kar testre vetülő árnyékát. asszem, ha neked balra lett volna a fény, az ideálisabb lett volna ehhez a fotóhoz, de tudja fene. bár az is biztos, ha átütő fotó lenne, kiegyeznék ezekkel a fényekkel is....
shinji válasza:
Bal oldalon volt egy 60*90es box jobb oldalon egy ernyő szemből meg egy 40*40 es box. Az utobbiban lévő vaku fényét sajnos nem tudom hogy kell állítani :( Ezért az mindig ugyan akkorát villan. A másik Nóris képhez linkeltem egy werket :)
Köszönöm szépen a jutalmazást, Gábor!
Annak is örültem volna, ha csak simán hasznosnak jelölöd, így viszont méginkább örültem!
Fényszövös kategóriának tényleg kiváló a fotód! (azért emlegetem ezt, mert saját tapasztalatom mondatja ezt.)
üdv, Ildikó
shinji válasza:
Szívesen!
A következő pár képem is úgymond stúdiós fotó lesz, arra is nagyon kíváncsi vagyok mit írtok majd! :D
...csak még keresek pár kreditet :)
Bármennyire is helyes a modelled, sajnos nem őt kell értékelni, hanem a fotó nyújtotta benyomást, és az sajnos már kevésbé olyan szép, mint a modell. Ne haragudj, de ez olyan tipikusan "fényszöv" kategória: műiesen- precizen beállított kéz és testtartás, mindent bevonó sötétkék drapéria....nem azt mondom, hogy nem jó, de ez csak amolyan "lakossági" fotózásnak megfelelő színvonal (ilyen volt régen, a műtermi személyfényképezésben). A vílágítással pedig az a bajom, hogy a lábra több esik mint magára az arcra, vagy pedig csak a modell lába világosabb mint az arca, de lényegtelen a hatás szempontjából, mert sajnos így nagyon magára húzza a néző tekintetét. Tehát az a baj a képpel, hogy kreativitás nem sok van benne, bár technikailag ( az említett világos lábon kivül) szépen megfotóztad. tehát ha szószerint venném a pontok melletti meghatározást akkor kettest kellene adnom. De nem akarok ennyire szigorú lenni, mert biztosra veszem a férfinépnek így is tetszik a kép, úgyhogy felfelé húzom kicsit.
További jó fotózást!
shinji válasza:
Nagyon köszönöm, az őszinteséget!
Ez a fényszöv kategória amit kerülnöm kell, néhány fotót én is pont ezért nem tartok sokra de ezek szerint most én is belefutottam! :D Bár annyira nem tartom rossznak a képet :D De ez tuti csak az elfogultság... xD
Stúdiós szárnypróbálgatásnak viszont szerintem jó volt.
Köszi, hogy nem húztad le!
Üdv
Gábor
A fotós 0,5 kredittel jutalmazta a véleményezőt.
Gyakorló képnek nézem, remélem igazam van.
A fényekkel nincs is különösebb probléma, ami zavaró, az a kék háttér - nagyon nem illik a lányhoz. A beállás kissé merev - művi, de meg kell hagyni, a mosolya elbűvölő...
A ruha nem az igazi, túl szolíd, semmi izgalom de ráncai sem előnyösek főleg avval a mellvarrással (melltartó?).
shinji válasza:
Köszönöm az értékelést!
Gyakorló kép! :D Kaptak kölcsön ezt a szép kék hátteret aztán ki akartam valamit hozni belőle! Még sokat kell gyakorolnom, stúdiós körülmények között elég nehéz egyedit alkotni.
Ja igen... Nem a melltartó hanem a ruci szabása! ;)
Üdv
Gábor
A fotós 0,5 kredittel jutalmazta a véleményezőt.
Nagyon merev és feszengős a tartás. Teljesen lejön egy képről a modell és a fotós kapcsolata, hát itt olyan távolság tartó feszengős, zavarban levős. Kb az jön le hogy amatőr modell amatőr fotósnak pózol (remélem nem sértettelek meg vele, én is az vagyok nem, pejoratív értelemben mondom). Egyikük se tudja hogy lenne előnyös a kép szempontjából. Szerintem úgy ha előbb oldódna a hangulat, ha mozgatnád a modellt, ha a rendezéseddel elterelnéd a gondolatait arról hogy pózolni kell a kamerának.
Én nem vagyok modell fotós, nem tudom egy idegennél mi válik be de én ha családtagjaimnál, ismerőseimnél látom ezt a merev pózolást akkor beszólok valamit, vagy szembesítem őket egy egy ilyen képpel még ott és akkor nem az van hogy a fotózás végén/után látják hogy hopp ez nekem sem tetszik. Illetve szerintem alapvető hogy a fotózás előtt kb megbeszéled a modellel hogy neki és neked mik az elvárásai a képekkel kapcsolatban, és valahogy közös nevvezőre juttok, ez lehet rögtön egy alap arra hogy aztán rendezhessed jobban fesztelenebbűl. Másik dolog még amikor jön a merev bájvigyor hogy mond neki hogy ne nézzen a kamerába, forduljon el, aztán ha szólsz rázza meg a fejét, nézzen rád, villantson egy mosolyt, közben spanolhatod h ne úgy vigyorogjon mint egy ütödőtt vagy olyannal amit úgy érzed h a kapcsolatotok alapján megengedhető és viccnek sül el, meg bíztasd ha jónak gonjdolod ezaz, stb, lehet ismételni is mer közben is oldódik a hangulat meg több esély van arra ha pont elkapod a pillantást. Lényeg hogy próbáld kirántani az ő általa elképzelt hú de szép vagyok kliséből. Sokszor tényleg csak egy őszinte mosoly és pillantás kell és megvan a jó kép, nem lesz a fotó ilyen valaminek megfelelni akaró merev klisé (mell ki előre, 12x csábosabb pillantás, miközben a test feszülése meg minden aztmondja hű de kényelmetlenül érzem most magam).
Ha a modelled nem profi akkor te sem engedheted meg magadnak hogy bizonytalankodj, a te feszültségedet kell előbb megszüntetni mert ahogy te kezeled a szituációt az a modellen is meglátszik. Ehez meg az kell mint a vizsgadrukknál, ismétlés ismétlés ismétlés amíg a "vizsgából" rutin nem lesz :]
Világításban meg technikailag sztem korrekt lett, bőrtónusok meg összeségében az expó is tök jó. Ez a háttér meg ez az egész műtermesdi nem az én világom de ez is egy érdekes műfaj, jó terep a fények tudatos használatának megtanulására, ha nem lenne ilyen drága akkor én is tuti próbálkoznék vele.
shinji válasza:
Szervusz
Huh nagynehezen végig értem az értékeléseden! Ami ezt a fotózást illeti a modell is nagyon kezdő a fotós meg még inkább az volt :D Az utsó bekezdésben említett dolgok jól estek, végül is ez volt az elsődleges célom.
A modell és a fotós között párkapcsolat van :D
Nekem ez a művi bájmosoly nagyon bejön :D
A lényeg hogy tényleg kicsit feszes a kép, és nagyon művi lett. Inkább csak egy helyesen kiexponált fotó egy szép lányról, mint egy "alkotás" Szabadtéren sokkal több lehetőség van modellfotózáshoz, illetve jobban is mutatnak azok a képek. Én is jobban szeretem! Illetve a képeket is mindig megmutatom rögtön a modellnek és megbeszéljük, hogy mit szeretnék látni tőle! :D Szóval ez a póz teljes mértékben az én művem!
Köszi a tanácsokat! Hasznos volt amit írtál!
Üdv
Gábor
A fotós 1 kredittel jutalmazta a véleményezőt.
szia
kis híján nagyon lehúztam! :-) a póz nagyon előnytelen. egyrészt vastagítja az alsó lábszárat, másrészt nézni sem jó. a testtartás és arckifejezés művi, nem igazán sikerült jól oldani, instruálni a modellt. a díszlet is ezt a 80-as évek műtermi hangulatát eredményezi. hmmm, szerintem fuss neki újra! :- )
max 3! ....szerintem!
szia
ati
shinji válasza:
Na látom a stúdiózással még nagyon óvatosan kell bánnom :D
Világításban látsz valami kivetnivalót vagy az oké?
Köszi hogy írtál!
Üdv
Gábor
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.