...Ja bocsi, a szamovár helyett megint lámpát írtam, nem tudom miért, de mindenképpen egy petróleumlámpának "akarom" látni... :))) Üdv.
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2010. január 4. 18:39 - forrás: negatív
"1) állítsd a gépet olyan szűk rekeszre, hogy hosszú ideig exponáljon. 2) tartsd meg a rekeszt és válassz B időt. 3) exponálógombot megnyomni 4) azonnal takard le a lencsét egy fekete kartonlappal. 4) állítsd be a második felvételt, és "exponálj" újra a kartonlappal. 5) Ha kész a felvétel, nyomd meg újra a kioldógombot. Ekkor már elveheted a kartont a lencse elől. FEHÉR ELEFÁNT " Kodak Gold 200 (2009)
hcsabi válasza:
Egy másik "mesében" lehetne akár lámpás is...!
:)
Köszönöm a krediteket! A mondanivalóval abszolút semmi gond, ezért is véleményeztem, tényleg hangulatos elgondolkodtató álomszerű és hát tuti nehéz fotón megörökíteni az idő síkjait, elmúlását... A képet nézve a vágyakozás jött le, a hölgy aki vágyakozik de reménytelenül, viszont kedves, nyugodt higgadt, (talán szerelmes) percek, órák után vágyakozik, amik már megtörténtek, de újra átszeretné élni... Viszont a gyertya és a lámpás ilyen nagy mértékű, erős kettőzése dinamikát ad a képnek ami számomra rontja ezt az idilli vágyakozós, nyugodt hangulatot. A hölgy kalapja, az arcának szolid elmosása a szellemszerű bemutatása megfelelő, talán ilyenné kellett volna tennia gyertyát a lámpást, hogy egy idő síkon mozogjanak a főszereplő gondolataival, az elmúlt kellemes élményeivel... Üdv.
hcsabi válasza:
Persze!
Maximálisan biztos voltam benne, hogy tökéletesen sikerült "átérezned" a közvetíteni kívánt mondanivalómat...!
A "kettőzésekkel" kapcsolatos észrevételeidet sem vitatom, sőt még azt sem állíthatnám, hogy így, ebben a formában szerettem volna megvalósítani.
Egy hirtelen ötletből született, állvány és kartonlap hiányában, ezért inkább csak "így sikerült"...
(A kartonlap helyett az objektívsapkát kellett le-fel pattintanom, ami egy kézben tartott gép esetében okoz némi bemozdulást :) )
Mivel filmre készült,(az utolsó pár megmaradt kockára, kísérletképpen) nem volt módom a helyszínen (le)ellenőrizni sem a bemozdulást, sem pedig a második expo "erejét".
Szóval,...inkább csak nem bánom, hogy így sikerült...
Majd legközelebb...!
(Ismét)örültem soraidnak!
Látszik a kreativitás, a meló és tényleg egy érdekes műalkotást készítettél, aminek hangulata van. Bár engem zavar a kettőzés a gyertyánál és a lámpánál. Azt nem tudom, hogyan lehetett volna kiküszöbölni, de valahogy megtöri a nyugalmat a csendet, picit zavaró a szememnek... Remélem nem sért a véleményem, további jó fotózást!
hcsabi válasza:
Minden, a képem alá írt véleménynek és gondolatnak nagyon örülök!
Az, hogy (az adott pillanatban...)különbözően ítéljük, (ítélik) meg ugyanazt a látványt semmi sértő nincsen, sőt hozzájárulhat a látókörünk szélesítéséhez!
Az utóbbi időben a képeim tartalmi "erejét" kezdem (próbálom) a "klasszikus" vizuális szépség elé helyezni.
Az általad megfogalmazottak sokat segítenek abban, hogy kettő közti, még elfogadható egyensúlyt megtalálhassam!
De, hogy pár szót a képről is ejtsek:
A gyertya (és a szamovár) kettőzését állvány használatával tökéletesen ki lehetne küszöbölni, de ezáltal lehet, hogy pont a felvétel mondanivalóját iktatnánk ki...
FÁNCSI gondolatai tökéletesen fejezik ki a bemutatni kívánt történet egyik olvasatát...
Azt, hogy ez a felvétel tulajdonképpen utazás az időben...emlékképek, mely(ek)en minden kétszer szerepel, kivéve a lány arcát...
Az eredeti, és a "múltidéző" expozíció között lehet, hogy csak pár másodperc, de akár évek is eltelhettek, eltelhettek volna!
A férfi felkeresi az első, vagy az utolsó, de mindenképpen egy emlékezetes randevú helyszínét.
A "szeánszra" magával viszi a korábban is "díszletül" szolgáló tárgyakat, hogy segítsenek felidézni, (megidézni), egy mára már tovatűnt pillanat, (és a kedves) szellemét...!
Szóval számomra a kettőzés inkább ( idő) eltolásként értelmezendő.
Köszönöm, hogy időt szántál a képemre!
A fotós 2 kredittel jutalmazta a véleményezőt.
Nagyon erős hangulat, maradandó felvétel! Az alak a kalappal nagyon jó szögben van, jó a térbeli viszonya a gyetyával.Vészjósló, de nyugodt....
hcsabi válasza:
A lényeg, hogy sikerült gondolatokat ébresztenie benned!
Örülök, hogy írtál!
Döbbenetes, hogy egy kép mennyire visszaadja azt a pillanatot, amikor látszólag megmagyarázhatatlanul, minden ok nélkül belénk hasít egy érzés, amit akár sok évvel ezelőtt éltünk meg. Először csak a bensőkbe hasít, mint egy éles,édes fájdalom, aztán szétterjed minden sejtünkben, felidézve azt a sok-sok apró momentumot, amit egykor megéltünk. Aztán lassan képpé formálódik, elénk tárul az emlék, elmosolyodunk, s magunkban babusgatva újra élvezzük azt.
Én többször érzem ezt, általában egy illat, egy fuvallat váltja ki, egy hang, vagy akár egy gyertya lángjának lobbanása. S már tudom, ti férfiak is megélitek ezt, csak nem szoktatok beszélni róla.
hcsabi válasza:
Pontosan...!
Egy olyan (emlék)képet szerettem volna megosztani veletek, mely kép csak nagyon-nagyon ritkán szokott a maga "valóságában" alakot ölteni...inkább csak(ahogy Te is írtad)érezzük...!
(Fiatalabb koromban sok nyarat töltöttem el különböző (vándor)táborokban, régen volt már..., de teliholdas, illatos meleg éjszakákon, még manapság is (képzeletben) bizony sokszor ott ülök a tábortűz mellett...)
Ismét tökéletesen sikerült meglátnod, és megfogalmaznod, ennek a "kusza látványvilágnak" az érzelmi hátterét!
Köszönöm!
hát ez nagyon jó, ki is fogom próbálni!
nagyon érdekes misztikus fotó lett...mint amikor a tóparti házba beköltözik a régen ott lakó titokzatos és magányos gyönyörű hölgy szelleme...
filmjelenet, nagyon tetszik!
hcsabi válasza:
Szia, Lacus!
Kitűnő, tokéletes hasonlattal illetted a képemet!
Sajnos nem készültem előre, FEHÉR ELEFÁNT gondolatai csupán a fotózás végén, a "normális fényviszonyok" elmúltával jutottak eszembe!
Ennél fogva (sajnos) sem állvány, sem kartonlap nem volt nálam...az objektívsapka le-fel-le pattintása pedig nem ment éppen "zökkenőmentesen"...
Örültem soraidnak!
Hú Csabi csak ámulok és bámulok...egyelőre próbálom értelmezni amit írtál a kommentben, hogy magam is kamatoztassam.
Valami "kísértetiesen" jó hangulatú felvétel. Nagyon szeretnék valami tartalmasat írni, de egyszerűen nem megy...Nagyon fantáziadús és mi tagadás leragadtam a "vajon hogy kell ilyet csinálni?" kérdésnél.
A technikán kívül a megfogalmazhatatlan hangulat az ami kiemelkedővé teszi a fotót.
Gratulálok!
Üdv QQ
hcsabi válasza:
Szia, Ati!
Már éppen indultunk volna hazafelé (kifogytunk a fényekből...,és a levegő is kezdett erősen lehűlni)amikor eszembe jutottak FEHÉR ELEFÁNT (Bányászbéka,...)"Kétszer..."című képem alá írt gondolatai.
Sajnos állvány nem volt nálam, így kézből kellett kiexponálnom majdnem 5-másodpercet...
Kartonlap hiányában az objektívsapkával kellett "manővereztem", amitől még inkább bemozdult a kép, de így utólag már nem is bánom, hogy így történt.
A kép (fő) témájának az elemek (föld, ég, víz, tűz, idő+érz-elem) ábrázolását szántam.
Nagyon örültem soraidnak!
Még értelmeznem kell ....és a képet is. Egy 15 percet eltöltöttem vele. Nem jutottam előre. A gyertya és a "váza" az tükröződik vagy arrébbcsúszott a gép ? A kalapos hölgyet értem a kartonos trükk miatt.
hcsabi válasza:
A kép eredeti célja, a négy elem (föld, ég, víz, tűz) egyszerre, egy kép(b)en történő megjelenítése volt!
És mindehhez, mintegy plusz tartalomként próbáltam még az időt, és még egy "megfoghatatlan" elemet hozzácsatolni!
Örülök, hogy sikerült elgondolkoztatnom...!

Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.