(tudatos, kreatív, de javítandó)
Gondolom szóltak már páran, hogy kicsit sötét a képed, bár nagyban már nem annyira...de az összhatás miatt mégis egy kis beavatkozást igényelne.
Ha mindenképpen ragaszkodsz a képhez, van néhány módszer, amivel javíthatsz rajta, attól függően milyen programot használsz.
1. A fedettségen változtatsz egy kicsit, vagyis világosítod a képet, míg az arcon szépen megjelennek a részletek. Egy kis kontrasztot adsz rá, majd egy kis vignettálással addig sötétíted a sarkokat, míg kiegyenlítődik a látvány.
2. Ha mondjuk PS-t vagy Lightroom-ot használsz, az adjustment brush-al kb kétharmad expozíciónyit világosítasz az arc környékén, de a kezet se felejtsd ki.
További sikeres fényképezést kívánok!
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2009. szeptember 13. 14:27 - érzékenység: ISO 400
- fókusztávolság: 50mm
- objektív: Industar 50-2 f3.5
- rekeszérték: f3.5
- zársebesség: 1/80
- Készítés helye (ország): Magyarország
- Készítés helye: Martfű
Egy esős délutánon...
Marseille1990 válasza:
Köszönöm a tanácsokat,megpróbáltam az említett vignettálást és az arc világosítását,de ha kivilágosítom,akkor teljesen érdektelen lesz az arckifejezés.
Próbálkoztam,de nem igazán nyerte el a tetszésem egyik végeredmény sem :)
Szia!
Sajnos a kép legnagyobb baja, hogy tónustalan és kontraszttalan. Kis derítés kellett volna az arcnak, mert nagyon sötétbe borul, talán még utólag is lehetne javítani a képen. Próbálkozz meg egy új FF konvertálással.
bazsi
Marseille1990 válasza:
Az lesz belőle,bár nem tudom már.
Üdv
Szia! Ellenfényben készülhetett a kép, mert elég sötétke lett. A részletek nem nagyon látszanak, elég kontraszttalan lett. A ff konverzió nem lett az igazi... Az órát pedig azt hiszem le lehetett volna vágni, mert most csak egy zavaró izé ott a srác csuklóján. Jobbról is lehetett volna még vágni, mert ott meg egy fehér papírlap látszik, elvonja a figyelmet. Az arckifejezés is kissé erőltetett, bár a címmel abszolút összhangban van. Az biztos, hogy tudatos. Kcsit szerintem javítandó....
Marseille1990 válasza:
Köszönöm a véleményt,ezzel valószínűleg mellényúltam.Az arckifejezés pedig nem erőltetett,hiába mondja még pár ember,volt egy ilyen pillanata a srácnak,és lekaptam.
Üdv!
#8
...érdekes felvétel...hangulatilag nem rossz, de az arc nagyon sötét, lehet ragaszkodsz ehhez és nem véletlen, de azért még egy kicsit lehetne rajt húzni...mégiscsak a modelled a főtéma...
...a háttér nagyon szép, talán már túlzottan is viszi a szemet...
...élesség, DOF rendben...
...a ff konverzió talán lehetne kicsit kontrasztosabb, borúsabb, ha már az idő ilyen volt...szerintem...
Üdv,
T.
Marseille1990 válasza:
A sötétséggel mindenkinek baja volt,majd tényleg neki kell ugrani még1x.
Köszönöm!
Marseille1990 válasza:
Tépnyleg sötét,de szándékosan nem volt belenyúlás
igyekszem gyakorolni a látást...
sőt, tanulmányozni is fogom a képeid, hogy olyan szuper képeim legyenek, mint Neked!
Marseille1990 válasza:
...
Nekem nagyon tetszene, ha az arcot kicsit derítetted volna. Tökjó a háttér, a bokeh miatt valóban olyan esős hangulata van, és tetszik, hogy ennyire karakteres. Csak az arcról hiányolok egy kis fényt...
Marseille1990 válasza:
Köszönöm,nem volt derítés.Majd a következő hasonló alkalommal figyelek mindenre :)
Nem lenne ez rossz portré…
Szerkesztés:
Én felül szűkebbre vettem volna, alul meg egy picivel többet mutatnék.
Felül feleslegesnek érzem a fej feletti teret, míg alul az órát hiányolom a képről legalábbis így vágva nem túl jó.
A háttér megválasztása egy portrénál fontos és választható. Engem legfőképpen a fa zavar.
A koncepció miszerint árnyékos helyen fotózol úgy, hogy a háttérben süt a nap szintén rizikófaktor. Háttér túl világos, míg az arc test egyes részei túl sötétek.
Azt gondolom, hogy ez egy megismételhető fotó és a fentiek figyelembe vételével célszerű lenne megismételni.
Üdv.
VF
22.
Marseille1990 válasza:
Köszönöm a véleményt,A vágással nem sokat törődtem ezt bevallom,de az órára nem is figyeltem.Ahogy kattant a zár,a srác abba is hagyta az elmélyülést :)
Érdekes kép lett,meg kell hagyni,de tényleg többet hozhatnék ki a helyzetből.Ha lesz lehetőség,akkor neki is ugrok.
Üdv!
A kép rendesen alul lett exponálva, ez nem tesz neki jót, máskor javaslom, a megfelelő fénymérést. A ff konverzió ennek megfelelően szintén nem lett a legjobb, h finoman fogalmazzak. A háttér nagyobb fényerejű és hangsúlyosabb, mint maga az alany. És a fő dolog, nagyon érződik a mesterkélt beállítás, ami tönkre vágja a szemembe a fotót További szép fényeket! Üdv:
Zsolt
Marseille1990 válasza:
A rendes fényméréssel az a baj,hogy akkor még jobban szanaszéjjel égett volna a háttér.Az ff konverzióval szerintem nincsen igazad,mert színesben kusza lett volna.A szemedről meg annyit,hogy ez nagyon messze áll a mesterkéltségtől,szóval még gyakorold a látást.
Üdv!
Sötétített szobában nézelődöm, de sajnos így is azt kell mondjam, hogy nagyon sötét lett az arc...ami kár, mert jó, tényleg feszülten gondolkodós az arckifejezés, amit a klasszikus, tenyérbe helyezett áll is erősít.
A bokeh is nagyon szép, már ami a faleveleket illeti. Azért próbáltam volna úgy mozogni, hogy a kis ház - főleg mert vakítóan fehér, és a világosabb felület mindig odavonzza a tekintetet - ne kerüljön a képre, ne vonhassa el a modellről a tekintetet.
Van még egy apróság - a csuklón lecsúszott óra, aminek szvsz már nem kellett volna képre kerülnie.
De ami igazából "gond", az az arc sötétsége...mondhatnám, hogy egy egyszerű derítés is megtenné - de ez szerintem kicsit meg is ölné a hangulatot. Inkább helyezkedni próbáltam volna, ill. a modell instruálni, hogy kicsit több természetes fény érje az arcát.
Ha pedig elkapott pillanat, ps-ban is megérné egy kicsit több fényt adni az arcnak.
Üdv!
Marseille1990 válasza:
Köszönöm!
Sötét az arc,de te vagy az első aki meglátja,hogy a világos arc az egész pillanat rovására menne.
Az órára abszolúte nem figyeltem ,meg nem is volt időm.Egyébként én szívesen helyezkedtem volna,de ez egy kocsma padján történ,ahova az eső miatt menekültünk és 2 ember között szorongtam,így mozgolódásról és átkomponálásról szó sem lehetett :|
Üdv!
Hát csak tudod az a baj, hogy a háttér nagy fényereje miatt egyáltalán nem látszik az, hogy borús lenne az idő. Sőt, verőfényes napsütésnek látszik. Na most ha én töltöm fel ezt a képet, te látnád hogy bevan borulva? A fiú mögötti ragyogó házfalrészlet mindenre utal, csak arra nem.
Marseille1990 válasza:
Igazad van,nem igazán lehet látni,de hát mindegy már
hello,
tetszik hogy a melyseg eleseggel valo jatekkal kemeled a modelt a kornyezetbol,
sajnos ez a fenyekre mar nem mondhato el, az egesz arc nagyon a kornyezo vilagos reszek becsaptak a fenymerot igy az arc nagyon sotet maradt...
a harmadolos szerkesztes tetszik, es a negyzetes fomatum is, a kez vagasat is jol oldottad meg...
de egy vakus derites vagy az utomunkanal kivilagositas mindenkeppen kellett volna mert igy pont a lenyeget nem lehet kivenni a kepbol...
szep fenyeket
Mihaly
Marseille1990 válasza:
Köszönöm!
Hát úgy látszik ezzel a fénnyel mellényúltam,de hát majd a következővel.
sajnos nem a legjobb
a kép nagyon csúnyán alulexponált szerintem ez az egyik nagy probléma - ebből adódik hogy eléggé lapos, kontraszt/tónus szegény
a férfi arca sötét és a háttér sokkal világosabb
a vágás/szerkesztés is elég rossz lett
lent szerintem még kellene hely illetve a négyzetes vágás itt nem előnyös
Marseille1990 válasza:
Alulexponált,mivel így hozza ki a tekintetet.A vágással meg nem értek egyet,de egyébként sem volt hely alul.
Szia!
Szerintem lehetett volna jobb is ez a fotó!
A háttér az nem tetszik mert világosabb mint a főtéma ráadásul nincs is jól elmosódva így elvonja a figyelmet a lényeg felől! Nagyobb gyújtótávval jobban el tudnád mosni a hátteret! Az alany sötét alexpós lett, lehetett volna deríteni vakuval, vagy derítőlappal!! A vágás nem nagyon jön be, alulról vágnék az óra miatt mivel van 2 becsillanás rajta az nagyon odavonja a figyelmet! Bal oldalról is kb 2 cm ert és jobb oldalról a pólóig! Ps-ben ha állítsz az árnyékok csúcsfényeken, akkor az acra nem lesz sötét ennyire, utána zajt szűrsz élesítesz picit és nem is lesz belőle rossz kép!!
Remélem segítettem! Üdv Laci!
Marseille1990 válasza:
Köszönöm,nem volt lehetőség nagyobb gyútávra,mert a srác egy pár pilanatig révedezett így el csak,én pedig be voltam szorítva 2 ember közé :)
A pólóig jobbról azért nem vágtam,mivel a pont sarokból vezető faág passzol a srác szemeivel,de hát ezt nem mindenki figyeli meg.
A fényekkel pedig már belátom nem jól bántam,majd a következőre jobban kell figyelni :)
Üdv!
Úgy gondolom, egy portrén az arcnak kellene a dominás szerepet betöltenie. Itt viszont a háttér az, ami elvonja, megragadja a figyelmet egyrészt a fényerejénél fogva, másrészt mert túl részletgazdag, nem megfelelő az elmosása. Arc rendkívül alexpós. Egy kis derítés - nem vakuval!, hanem akár egy szétnyitott fehér újságpapírral, ami a háttér fényét az arcra veti - csodát tehett volna vele.
Amennyire látom az élesség jó, de egy gondosabban megválasztott háttérrel - vagy csak nekem nem tetszik pl. a jobboldali fa fekete törzse? - és jobb világítással sokkal jobban is sikerülhetett volna.
Marseille1990 válasza:
Köszönöm,én úgy gondolom,hogy a mimikához és az egész borús időhöz illik ez az arc,és fény.Direkt nincs piszkálva a fényekbe,szándékosan árnyékos,borús a kép,de hát kinek mi tetszik.
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.