BELÉPÉS
REGISZTRÁCIÓ
ELFELEJTETT JELSZÓ
KATEGÓRIÁK
3,36
KATEGÓRIA: város, építészet
ELŐZŐ KÉP
| | egyéb
KÖVETKEZŐ KÉP
  • Feltöltve:
    2009. szeptember 10. 21:40
  • Készítés helye (ország): Magyarország
  • Készítés helye: Sopron
  • Készítés ideje : 2009-09-08
Félkarú Atlasz

Egy szomorú tekintetű szobor tartja rendületlenül egy lelakott ház homlokzatát, hiába hiányzik fél karja és mállik a másik. Tanulni vagyok itt, minden építő jellegű kritikát szívesen fogadok. 

A képek értékeléséhez és az értékelések
teljes szövegének elolvasásához be kell lépnie!

BELÉPÉS

Ha még nincs felhasználóneve, akkor regisztráljon egyet.

adott pontszám: 4
2009. szeptember 11. | 19:24 | Aeldona

Először, mikor ránéztem a képre, furcsának találtam, hogy Atlasz bácsi úgy beleolvad a környezetébe, de végül rájöttem, hogy tulajdonképpen ez a feladata. Nem tudom, a többiek mit szólnak ehhez, de nekem most már kifejezetten tetszik, hogy nem egy kiemelkedő, szinte domborodó alak a fő téma, "keresni" kell, ha élvezni akarjuk a képet - és ezt a jó értelemben mondom. ;)
Ami nekem problémám vele, az az, hogy szerintem a figyelem túlságosan hősünk még meglévő karjára terelődik, nekem az a nagy felület elvonja a figyelmemet. Én megpróbálnám egy másik szögből, még ha az nem is jönne ki ilyen szépen az oszloppal, mert hátha, és Atlasz bácsin sokat segíthet.
A távolságot viszont jónak tartom; tetszik az alak tekintetének iránya, és az, hogy minden erőfeszítés nélkül kellemesen látom az arcot.

További jó munkát, várom a következő képedet! ;)

Zivatar válasza:
Köszönöm a véleményt, ahogy lentebb már írtam, a környezete miatt elég nehéz megtalálni a megfelelő nézőpontot, de próbálkozni fogok vele. Köszönöm, hogy foglalkoztál a képemmel. :)

adott pontszám: 3,8
2009. szeptember 11. | 18:08 | ruprechjudit

szerintem érzékeny, és drámai hatású a részlet, és a nézőpont kiválasztását is jónak érzem.
Arra próbálnék vigyázni, hogy a karja jobban elváljon az optikailag mögé kerülő falrésztől, több tér maradjon közte és az ég között.
Ami miatt a kép szerintem nem vált ki olyan elementális hatást, amilyet kiválthatna, az a semleges fényviszony...lapos, unalmas fény és égbolt. A helyszínt nem ismerve nem tudom, mit javasolhatnék, de a textúrákat kiemelő, oldalról érkező súrlófény, vagy akár az esti sötétből a szobrot kiemelő lámpafény...szóval valami izgalmasabb, ami előfordul a helyszínen, jó lehet. És ha az eget is belekomponálod, a tornyosuló viharfelhők is hozzátehetnek akár mondanivalóhoz, egy változatos tónusvilágú ff megoldással...ezek csak tippek.

Zivatar válasza:
Köszönöm a véleményt és a javaslatokat!

2009. szeptember 11. | 13:52 | a legkisebb ugri

Ááá, kompakt gép. Így jár, aki nem nézi, mivel készült a fotó... :)
Felejtsd el a rekeszről meg a mélységélességről való értekezésemet!

Zivatar válasza:
:) Rendben. :)

adott pontszám: 4
2009. szeptember 11. | 11:36 | Szt. Sebestyén

Ismervén a helyszínt, sajnos a házzal ha nem kezdenek hamarosan valamit nem sok marad belőle, pedig érdekes szobrok:
A képről: így ebben a tálalásban kicsit dokumentarista lett, ami nem azt jelenit, hogy nem kell lefotózni, csak kicsit másképp tálalni, esetleg érdekesebb fényviszonyok mellett, határozottabb komponálással, érdekesebb színjátékkal.
ajánlom Harminchat galériáját, épp most fejezett be egy remek szoborfotó sorozatot!
További jó probálkozásokaT4
minden jót!

Zivatar válasza:
Nagyon köszönöm az értékelést és a tanácsot, az ajánlott galériát pedig mindenképp áttanulmányozom majd.

adott pontszám: 4
2009. szeptember 11. | 11:25 | a legkisebb ugri

Szia! A megjegyzésben leírtak máris megdobták az értékelést néhány tizeddel :)
Azt vettem észre, hogy annyira ritkán nézünk felfelé ott, ahol élünk. Sokszor előfordult már velem, hogy egy unásig ismert utcában valamiért egyszer felnéztem, és megláttam egy olyan homlokzatot, amitől elállt a lélegzetem. Olyan, mintha szemellenzősek lennénk a lakóhelyünkön, rohanunk, csak magunk elé meredünk... Aztán a nagy átváltozás, jön a szabadság, nyaralás, és turistaként mindent látni akarunk: benézünk, lenézünk, odamegyünk, megérintjük, beisszuk még a homlokzatokat is, amiket itthon eszünkbe sem jut megnézni. Gondolom, esetedben az elsőről lehet szó, Sopronban élsz?
És akkor a képről: a témaválasztás nagyon jó, valóban egészen szomorú a szobor tekintete, és a néző is az lesz, látva, hogyan pusztul le teljesen ez a szép alkotás.
Adatokat nem adtál meg, úgyhogy csak találgatni tudok, de egy kisebb rekesz szerintem jobban elmosta volna a hátteret, ami így picit túl hangsúlyos a képen, elvonja a figyelmet a szoborról, mivel hasonlóak a tónusok.
Az épület jobb oldala nagyon semmitmondó, és persze ez erősíti a lepusztult hatást, meg a szobor bal karja miatt muszáj, hogy a képen legyen, szerintem a mélységélesség változtatása ezen is segítene.
Akár egy álló formátummal is megpróbálkoznék, nem tudom ugyan, mi volt lejjebb (lehet hogy ez csak egy Atlasz-torzó?!), de hadd lássuk azokat a kockákat is a hasán :) Az viszont tetszik, hogy a homlokzat tetejéhez igazítottad a felső képélt.
Elárulod, hol láttad ezt a szobrot Sopronban? Ha legközelebb arra járok, turistaként, fel fogok nézni erre a homlokzatra, mert nagyon érdemes.
Köszi, hogy látthattam ezt a képet. Megérintett.

Zivatar válasza:
Nagyon köszönöm az értékelést!
Bevallom, hogy én sem magamtól vettem észre ezt a szobrot - néhány évvel ezelőtt egy olasz fiút kalauzoltam a városban, és az ő fényképeit átlapozva akadtam rá. Egyébként az Eötvös utca és Magyar utca sarkán őrzi két szobor egy élelmiszerbolt ajtaját - ezért is nehéz egyébként megtalálni a nézőpontot, amit mindenki hiányol, szerintem legalábbis nagyon zavaróak a bolt ajtajának harsány feliratai a képen.
Ami a technikai részleteket illeti, bevallom, valóban kezdő vagyok, így egyelőre a gépem alapbeállításait használom, még nem fedeztem fel a képességeit - egyelőre az is elég nagy kihívás, hogy úgymond megtanuljak látni.
Minden esetre köszönöm, hgoy foglalkoztál a képemmel!

adott pontszám: 2,5
2009. szeptember 11. | 11:23 | K.Geri

Szia! Szomorú látvány, ahogy hazánkban az épültek homlokzatai, belsejei olyan állapotban vannak, mint a képen. Persze vannak kivételek szerencsére.
A fotóról. Mindig vita tárgya, hogy egy szobor ilyen közeli ábrázolásból elért eredmény kinek az erénye. A fotósé vagy a szobrászé? Szerintem mindkettőé. Egy jó nézőpont, érdekes fényviszonyok, egy jó részlet sokat adhat hozzá a szobrász által készített műalkotás mondanivalójához.
Itt a nézőpontot, a szerkesztést és a fényviszonyokat sem tartom tökéletesnek. A fények jellegtelenek, az árnyékok nem érdekesek. A kiégett égbolt a felső sarokban kifejezetten rossz, elvonja a tekintetet. Ez egy másik nézőpontot választva orvosolható lenne. Érdemes lenne azt is bemutatni, hogy mit tart a szobor. Sokkal több mondanivaló lenne így a képben.
További szép fényeket, üdv: G.

Zivatar válasza:
Köszönöm a véleményt! A fényviszonyokkal kapcsolatban abszolút igazat adok, ami a nézőpontot illeti viszont, az épület többi részét ismerve sajnos talán ez a ez a legszerencsésebb nézőpont... Hasonlóan a szerkesztéssel.
Az érdemekről pedig... nos, szerintem itt a szobrászé, a műemlék-felügyeleté és az épület tulajdonosaié együttesen az érdem, amivel megteremtették ezt a "félkarú Atlaszt".

adott pontszám: 3,9
2009. szeptember 10. | 23:41 | harminchat

Szia! Egy szinte reménytelen témához fogtál hozzá, ehhez képest az eredmény nem rossz.
Azért írom, hogy reménytelen, mert ott az égbolt a háttérben, amit kompaktal nagyon nehéz nem kiégettre fotózni. A háttér közel, esély sincs az elmosására, pedig a rekeszt kinyitotta a gép, ahogy csak tudta. Aztán ott van még az a figyelemelterelő zöld szín baloldalt.... Úgy kellett hát szerkesztened, hogy belekomponálva a hátteret is a formák vezessék a tekintetet. Úgy érzem ez a lehetőségekhez mérten jól sikerült, a fényeket is kihasználtad, nincsenek bebukott részek. Ha az arcot nézzük, akkor talán érdemes lett volna kissé jobbra lépve készíteni a képet, de a kéz elhelyezkedése miatt ez valószínűleg nem egy jó ötlet.
A szomorú szoborarc mintha érezné, egyre kopik és töredezik, oda lesz végleg, akár a legtöbb régi ház valaha szép díszei.
Szép fényeket!

Zivatar válasza:
Örülök, hogy így látod. Köszönöm az értékelést!

2009. szeptember 10. | 22:20 | matusekl

Szia!
Építő jelleggel fogadd szeretettel a következőket:
1. A kép nem elég éles - ez valószínűleg a géped adottságaiból fakad. Ebből többet lehet, hogy nem lehet kihozni, de akkor el kell gondolkodni egy jobb masina vásárlásán, ha komolyan akarsz foglalkozni a fotózással akár hobbi szinten is.
2. Mélységélesség: Jobban kiugrana a háttérből a téma, ha a mögötte/felette lévő épületrészek el lennének mosva. Így nagyon beleolvad a környezetbe, és nehezen tudom megkülönböztetni a szobor élét az épület valamelyik egyéb díszítésétől.
3. Vágás: Felül zavaró az oszlop díszítősora, ami csak a kép 2/3-ig fut be, ott viszont vége szakad. A jobb felső sarokban a beégett égbolt is nagyon zavaró, elvonja a figyelmet, ráadásul szabályos háromszög, mintha direkt vágtál volna ki valamit a képből.
4. Perspektíva: A szobor bal alkarja szinte az épület tetejével egy vonalban fut, ez megint csak elvonja a figyelmet a témáról. Kicsit jobbról fotózva eltűnne a fehér égbolt. Balról fotózva jobban kijönne a szobor (maradék) alakja.
5. Színvilág: A képen elég kevés a szín, és azok is elég fakók. Ilyenkor érdemes fekete-fehér képet készíteni, amit egy kis fényerő/kontraszt állítgatással elég jól fel lehet dobni.

A géped elég alap, de ezzel is lehet jókat lőni, ha a fentiek közül egyet-kettőt megpróbálsz a következő fotózásnál.
Lesz ez még jobb is, meglátod!
Jó fényeket!

Zivatar válasza:
Nagyon köszönöm a hasznos tanácsokat és a bíztatást!

adott pontszám: 3
2009. szeptember 10. | 21:58 | glivia

Az ilyen jellegű fotóknál (szobor, épület stb.) szerintem fontos, hogy valami egyedi, valami különlegeset vigyünk a képbe, ami miatt az megismételhetetlenné, különlegessé válik. Lehet az valamilyen érdekes fény, vagy különleges nézőpont, vagy bármi más. Itt én ezeket hiányolom. Olyan, mintha dokumentáltad volna ezt a szobrot, az állapotát, de nem vittél bele életet. A fények laposak voltak, a háttér semmilyen, mármint úgy értem, hogy az égbolt. A nézőpont gondolom adott volt, hiszen magasan lehet a szobor, gyakorlatilag csak lentről fényképezhető. Én azt javaslom, hogy menj vissza olyankor, amikor vannak fények, és olyan szögből érik a figurát, ami kiemeli az anyagot, a formákat. Sokkal érdekesebb végeredményt kapsz. A kompozícióval kapcsolatban úg érzem, hogy talán kicsivel többet kellett volna mutatni a szoborból, akár egy álló formátumban az egészet. Lehet, hogy monokrom színvilággal jobb lenne, az épület élénk színű, belógó alkatrészei eléggé magukra rántják a tekintetet. Remélem, tudtam segíteni valamit. Üdv.

Zivatar válasza:
Köszönöm a véleményt! Sajnos épp az épület belógó részei miatt mutattam csak ennyit a szoborból. Ha többet szeretnénk látni belőle, akkor egy élelmiszerbolt tarkabarka bejáratát is látnunk kéne, kivéve ha levágnám oldalt, de azt semmiképp sem szeretném, számomra a hiányzó karja az egyik leglényegesebb pont. A fényekkel kapcsolatban abszolút igazat adok, mindenképp megpróbálom majd máskor fotózni, és kipróbálom a monokróm színvilágot is. Még egyszer köszönöm, hogy foglalkoztál a képemmel!