Először, mikor ránéztem a képre, furcsának találtam, hogy Atlasz bácsi úgy beleolvad a környezetébe, de végül rájöttem, hogy tulajdonképpen ez a feladata. Nem tudom, a többiek mit szólnak ehhez, de nekem most már kifejezetten tetszik, hogy nem egy kiemelkedő, szinte domborodó alak a fő téma, "keresni" kell, ha élvezni akarjuk a képet - és ezt a jó értelemben mondom. ;)
Ami nekem problémám vele, az az, hogy szerintem a figyelem túlságosan hősünk még meglévő karjára terelődik, nekem az a nagy felület elvonja a figyelmemet. Én megpróbálnám egy másik szögből, még ha az nem is jönne ki ilyen szépen az oszloppal, mert hátha, és Atlasz bácsin sokat segíthet.
A távolságot viszont jónak tartom; tetszik az alak tekintetének iránya, és az, hogy minden erőfeszítés nélkül kellemesen látom az arcot.
További jó munkát, várom a következő képedet! ;)
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2009. szeptember 10. 21:40 - Készítés helye (ország): Magyarország
- Készítés helye: Sopron
- Készítés ideje : 2009-09-08
Egy szomorú tekintetű szobor tartja rendületlenül egy lelakott ház homlokzatát, hiába hiányzik fél karja és mállik a másik. Tanulni vagyok itt, minden építő jellegű kritikát szívesen fogadok.
Zivatar válasza:
Köszönöm a véleményt, ahogy lentebb már írtam, a környezete miatt elég nehéz megtalálni a megfelelő nézőpontot, de próbálkozni fogok vele. Köszönöm, hogy foglalkoztál a képemmel. :)
szerintem érzékeny, és drámai hatású a részlet, és a nézőpont kiválasztását is jónak érzem.
Arra próbálnék vigyázni, hogy a karja jobban elváljon az optikailag mögé kerülő falrésztől, több tér maradjon közte és az ég között.
Ami miatt a kép szerintem nem vált ki olyan elementális hatást, amilyet kiválthatna, az a semleges fényviszony...lapos, unalmas fény és égbolt. A helyszínt nem ismerve nem tudom, mit javasolhatnék, de a textúrákat kiemelő, oldalról érkező súrlófény, vagy akár az esti sötétből a szobrot kiemelő lámpafény...szóval valami izgalmasabb, ami előfordul a helyszínen, jó lehet. És ha az eget is belekomponálod, a tornyosuló viharfelhők is hozzátehetnek akár mondanivalóhoz, egy változatos tónusvilágú ff megoldással...ezek csak tippek.
Zivatar válasza:
Köszönöm a véleményt és a javaslatokat!
Ááá, kompakt gép. Így jár, aki nem nézi, mivel készült a fotó... :)
Felejtsd el a rekeszről meg a mélységélességről való értekezésemet!
Zivatar válasza:
:) Rendben. :)
Ismervén a helyszínt, sajnos a házzal ha nem kezdenek hamarosan valamit nem sok marad belőle, pedig érdekes szobrok:
A képről: így ebben a tálalásban kicsit dokumentarista lett, ami nem azt jelenit, hogy nem kell lefotózni, csak kicsit másképp tálalni, esetleg érdekesebb fényviszonyok mellett, határozottabb komponálással, érdekesebb színjátékkal.
ajánlom Harminchat galériáját, épp most fejezett be egy remek szoborfotó sorozatot!
További jó probálkozásokaT4
minden jót!
Zivatar válasza:
Nagyon köszönöm az értékelést és a tanácsot, az ajánlott galériát pedig mindenképp áttanulmányozom majd.
Szia! A megjegyzésben leírtak máris megdobták az értékelést néhány tizeddel :)
Azt vettem észre, hogy annyira ritkán nézünk felfelé ott, ahol élünk. Sokszor előfordult már velem, hogy egy unásig ismert utcában valamiért egyszer felnéztem, és megláttam egy olyan homlokzatot, amitől elállt a lélegzetem. Olyan, mintha szemellenzősek lennénk a lakóhelyünkön, rohanunk, csak magunk elé meredünk... Aztán a nagy átváltozás, jön a szabadság, nyaralás, és turistaként mindent látni akarunk: benézünk, lenézünk, odamegyünk, megérintjük, beisszuk még a homlokzatokat is, amiket itthon eszünkbe sem jut megnézni. Gondolom, esetedben az elsőről lehet szó, Sopronban élsz?
És akkor a képről: a témaválasztás nagyon jó, valóban egészen szomorú a szobor tekintete, és a néző is az lesz, látva, hogyan pusztul le teljesen ez a szép alkotás.
Adatokat nem adtál meg, úgyhogy csak találgatni tudok, de egy kisebb rekesz szerintem jobban elmosta volna a hátteret, ami így picit túl hangsúlyos a képen, elvonja a figyelmet a szoborról, mivel hasonlóak a tónusok.
Az épület jobb oldala nagyon semmitmondó, és persze ez erősíti a lepusztult hatást, meg a szobor bal karja miatt muszáj, hogy a képen legyen, szerintem a mélységélesség változtatása ezen is segítene.
Akár egy álló formátummal is megpróbálkoznék, nem tudom ugyan, mi volt lejjebb (lehet hogy ez csak egy Atlasz-torzó?!), de hadd lássuk azokat a kockákat is a hasán :) Az viszont tetszik, hogy a homlokzat tetejéhez igazítottad a felső képélt.
Elárulod, hol láttad ezt a szobrot Sopronban? Ha legközelebb arra járok, turistaként, fel fogok nézni erre a homlokzatra, mert nagyon érdemes.
Köszi, hogy látthattam ezt a képet. Megérintett.
Zivatar válasza:
Nagyon köszönöm az értékelést!
Bevallom, hogy én sem magamtól vettem észre ezt a szobrot - néhány évvel ezelőtt egy olasz fiút kalauzoltam a városban, és az ő fényképeit átlapozva akadtam rá. Egyébként az Eötvös utca és Magyar utca sarkán őrzi két szobor egy élelmiszerbolt ajtaját - ezért is nehéz egyébként megtalálni a nézőpontot, amit mindenki hiányol, szerintem legalábbis nagyon zavaróak a bolt ajtajának harsány feliratai a képen.
Ami a technikai részleteket illeti, bevallom, valóban kezdő vagyok, így egyelőre a gépem alapbeállításait használom, még nem fedeztem fel a képességeit - egyelőre az is elég nagy kihívás, hogy úgymond megtanuljak látni.
Minden esetre köszönöm, hgoy foglalkoztál a képemmel!
Szia! Szomorú látvány, ahogy hazánkban az épültek homlokzatai, belsejei olyan állapotban vannak, mint a képen. Persze vannak kivételek szerencsére.
A fotóról. Mindig vita tárgya, hogy egy szobor ilyen közeli ábrázolásból elért eredmény kinek az erénye. A fotósé vagy a szobrászé? Szerintem mindkettőé. Egy jó nézőpont, érdekes fényviszonyok, egy jó részlet sokat adhat hozzá a szobrász által készített műalkotás mondanivalójához.
Itt a nézőpontot, a szerkesztést és a fényviszonyokat sem tartom tökéletesnek. A fények jellegtelenek, az árnyékok nem érdekesek. A kiégett égbolt a felső sarokban kifejezetten rossz, elvonja a tekintetet. Ez egy másik nézőpontot választva orvosolható lenne. Érdemes lenne azt is bemutatni, hogy mit tart a szobor. Sokkal több mondanivaló lenne így a képben.
További szép fényeket, üdv: G.
Zivatar válasza:
Köszönöm a véleményt! A fényviszonyokkal kapcsolatban abszolút igazat adok, ami a nézőpontot illeti viszont, az épület többi részét ismerve sajnos talán ez a ez a legszerencsésebb nézőpont... Hasonlóan a szerkesztéssel.
Az érdemekről pedig... nos, szerintem itt a szobrászé, a műemlék-felügyeleté és az épület tulajdonosaié együttesen az érdem, amivel megteremtették ezt a "félkarú Atlaszt".
Szia! Egy szinte reménytelen témához fogtál hozzá, ehhez képest az eredmény nem rossz.
Azért írom, hogy reménytelen, mert ott az égbolt a háttérben, amit kompaktal nagyon nehéz nem kiégettre fotózni. A háttér közel, esély sincs az elmosására, pedig a rekeszt kinyitotta a gép, ahogy csak tudta. Aztán ott van még az a figyelemelterelő zöld szín baloldalt.... Úgy kellett hát szerkesztened, hogy belekomponálva a hátteret is a formák vezessék a tekintetet. Úgy érzem ez a lehetőségekhez mérten jól sikerült, a fényeket is kihasználtad, nincsenek bebukott részek. Ha az arcot nézzük, akkor talán érdemes lett volna kissé jobbra lépve készíteni a képet, de a kéz elhelyezkedése miatt ez valószínűleg nem egy jó ötlet.
A szomorú szoborarc mintha érezné, egyre kopik és töredezik, oda lesz végleg, akár a legtöbb régi ház valaha szép díszei.
Szép fényeket!
Zivatar válasza:
Örülök, hogy így látod. Köszönöm az értékelést!
Szia!
Építő jelleggel fogadd szeretettel a következőket:
1. A kép nem elég éles - ez valószínűleg a géped adottságaiból fakad. Ebből többet lehet, hogy nem lehet kihozni, de akkor el kell gondolkodni egy jobb masina vásárlásán, ha komolyan akarsz foglalkozni a fotózással akár hobbi szinten is.
2. Mélységélesség: Jobban kiugrana a háttérből a téma, ha a mögötte/felette lévő épületrészek el lennének mosva. Így nagyon beleolvad a környezetbe, és nehezen tudom megkülönböztetni a szobor élét az épület valamelyik egyéb díszítésétől.
3. Vágás: Felül zavaró az oszlop díszítősora, ami csak a kép 2/3-ig fut be, ott viszont vége szakad. A jobb felső sarokban a beégett égbolt is nagyon zavaró, elvonja a figyelmet, ráadásul szabályos háromszög, mintha direkt vágtál volna ki valamit a képből.
4. Perspektíva: A szobor bal alkarja szinte az épület tetejével egy vonalban fut, ez megint csak elvonja a figyelmet a témáról. Kicsit jobbról fotózva eltűnne a fehér égbolt. Balról fotózva jobban kijönne a szobor (maradék) alakja.
5. Színvilág: A képen elég kevés a szín, és azok is elég fakók. Ilyenkor érdemes fekete-fehér képet készíteni, amit egy kis fényerő/kontraszt állítgatással elég jól fel lehet dobni.
A géped elég alap, de ezzel is lehet jókat lőni, ha a fentiek közül egyet-kettőt megpróbálsz a következő fotózásnál.
Lesz ez még jobb is, meglátod!
Jó fényeket!
Zivatar válasza:
Nagyon köszönöm a hasznos tanácsokat és a bíztatást!
Az ilyen jellegű fotóknál (szobor, épület stb.) szerintem fontos, hogy valami egyedi, valami különlegeset vigyünk a képbe, ami miatt az megismételhetetlenné, különlegessé válik. Lehet az valamilyen érdekes fény, vagy különleges nézőpont, vagy bármi más. Itt én ezeket hiányolom. Olyan, mintha dokumentáltad volna ezt a szobrot, az állapotát, de nem vittél bele életet. A fények laposak voltak, a háttér semmilyen, mármint úgy értem, hogy az égbolt. A nézőpont gondolom adott volt, hiszen magasan lehet a szobor, gyakorlatilag csak lentről fényképezhető. Én azt javaslom, hogy menj vissza olyankor, amikor vannak fények, és olyan szögből érik a figurát, ami kiemeli az anyagot, a formákat. Sokkal érdekesebb végeredményt kapsz. A kompozícióval kapcsolatban úg érzem, hogy talán kicsivel többet kellett volna mutatni a szoborból, akár egy álló formátumban az egészet. Lehet, hogy monokrom színvilággal jobb lenne, az épület élénk színű, belógó alkatrészei eléggé magukra rántják a tekintetet. Remélem, tudtam segíteni valamit. Üdv.
Zivatar válasza:
Köszönöm a véleményt! Sajnos épp az épület belógó részei miatt mutattam csak ennyit a szoborból. Ha többet szeretnénk látni belőle, akkor egy élelmiszerbolt tarkabarka bejáratát is látnunk kéne, kivéve ha levágnám oldalt, de azt semmiképp sem szeretném, számomra a hiányzó karja az egyik leglényegesebb pont. A fényekkel kapcsolatban abszolút igazat adok, mindenképp megpróbálom majd máskor fotózni, és kipróbálom a monokróm színvilágot is. Még egyszer köszönöm, hogy foglalkoztál a képemmel!
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.