Szervusz!
Igen, sejtettem, hogy mi az oka a kép ilyen jellegű megvalósításának. A hatás egyértelműn látható is, emiatt gondoltam, hogy ez egy valóban tudatos munka, csak mint ahogy írtam az értékelésem szubjektív, nélkülözi a szakmaiságot, a hozzáértést. Lehet emiatt van, hogy a többiekhez képest alul értékeltem, viszont próbáltam megindokolni a magam hozzánemértő módján.
Szerencsére, az általam adott pont nem sokat nyom a latban, még csak egy képem van fenn, (ami meg valószínűleg túl van értékelve, legalábbis a pontokat tekintve).
Egy biztos, sokan vannak itt, akik nem ennyire visszafogottan reagálták volna le a képről alkotott véleményemet, így szívem szerint utalnék neked kreditet is, de sajnos a 6 kredites határt még nem értem el (nem is vagyok kreditvadász, de pl. most jól jönne ha több lenne).
Még egyszer további szép fényeket kívánok.
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2008. szeptember 30. 20:28 - érzékenység: 160
- fókusztávolság: 15 mm
- objektív: Sigma 15-30
- rekeszérték: 11
- zársebesség: 1/125
- Készítés helye (ország): Indonézia
- Készítés helye: Toraja, Celebesz
- Készítés ideje : 2008-01-28
A halotti áldozatra szánt bika, néhány másodperccel torkának elvágása után, Toraja, Celebesz. A vér színe eredeti.
Szervusz!
Szeretném előre bocsátani, hogy Én csak egy laikus kattintgató vagyok, így a véleményem szubjektív, nélkülöz mindenféle szakmaiságot. Kérlek, hogy csak ennek figyelembe vételével fogadd (vagy ne) el.
Érdekes pillanatot sikerült elkapnod, és szerintem ez a számomra (számunkra) nem mindennapi esemény ami a képen látható a fotó legnagyobb erénye.
Szinte filmszerűen látszik, ahogy az áldozati bika elveszíti az eszméletét és összeesik, ezt a hatást kicsit erősíti a (gondolom Én) tudatosan döntött kép. Bár véleményem szerintem döntés nélkül is hasonlóan hatásos lehetne, így be kell valljam nekem ez a megoldás nem tetszik annyira.
A választott színvilágot sem értem igazán, szerintem ez a kép jobb lett volna ha vagy egy kicsit kontrasztosabb FF-é van teljesen konvergálva. Mert most a színtelenített részei a fotónak szerintem kicsit jellegtelenek lettek, bár az is igaz hogy jelentős mennyiségű szinte teljesen homogén területek találhatók a fotón, így a megvalósítása bizonyára nem egyszerű feladat lenne (sajnos nem értek a Ps használatához, így nem tudom elmondani miképpen lehetne megvalósítani). Vagy lehet az is szebb lenne, ha meghagyod színesben.
Bár értem, hogy miért alkalmaztad a szelektív színtelenítés eszközét, de szerintem ebben az esetben nem érte el a célját, inkább rontott az összhatáson, mint hozzátett volna.
Remélem nem bántottalak meg a véleményemmel, hidd el nem állt szándékomban, ahogy fenntebb is írtam, ez egy teljesen szubjektív értékelés.
További szép fényeket kívánok!
Kirschner válasza:
Egyáltalán nem bántottál meg és köszönöm az alapos értékelést. Azért nem dolgoztam ki az FF felület kontrasztját, mert a vér a háttér kontrasztját akartam megmutatni, és ahogy szürkül a világ és csak a vér piroslik.... Azért a 3ast sztem nem érdemeltem...
Kirschner válasza:
Igen, tudom....
A pillanat megragadása szerintem minden fotóstól hőstett, a szó szakmai és talán szoros értelmében is.
Végeredményben minden fotós álma, vágyálma.
A pontozatlan pont és az értékelés hangneme a bosszúság miatt történt. Hogy tudniillik a képed sajnos mégsem vagy tán épphogy nevezhető hősi fotónak.
Kirschner válasza:
Nem is szántam hősi fotónak, én sem vagyok a kurva életbe egy igazi hős....
Dokumentálni szerettem volna és kibbára sütött a nap...
Jóóóó. Még a dőlés, meg a levágott tetőcsúcs is hozzájárul a felforduláshoz/káoszhoz, amit az állat érezhet utolsó pillanataiban... Deszaturáció is indokolt itt, szerintem.
kornél
Kirschner válasza:
Köszönöm.... Kicsit didaktukis módon próbáltam azt az érzést lefesteni, ahogy szédül és közben szürkül a világ....
Szia! Jaj de durva, szegény bika! Ami nagyon tetszik, hogy a kép balra dől, az állat meg jobbra, szóval teljes az összhang a címmel. Viszont ha már szédülés a címe, akkor nem biztos, hogy a vérnek ekkora hangsúlyt kell kapnia, én lehet, hogy megnézném színesben inkább. Fent kicsit szűk a dolog, kár, hogy lemaradt a ház teteje. A pillanatot viszont jól elkaptad, gratulálok hozzá!
Kirschner válasza:
Igen, a ház tetejét én is sajnálom, de nem volt több az objektívben...
Örülök, hogy megláttad a dőlést, eddig senki se vette észre....
Hát igen ez a valóság, minden élőlény él és idővel meg is hal, mindenki szerepe szerint a világban. A kép a valóság ábrázolása sajátos formában ami tetszik, a keret szuper hozzá, a szerkesztés jó. A pespektíva egy kissé dől de gondolom szándékosan nem nyultál hozzá. gratula
Kirschner válasza:
Igazából direkt dől, talán még dőlhetne jobban is...
Köszönöm szépen...
A ferdeség és a záridő megválasztása (a kép szélei már elmosódtak egy kicsit) tényleg a szédülés érzetét kelti. Nagyszerű.
Kirschner válasza:
Köszönöm szépen...
szia! lehet a szelektív színkezelés viszi el az egész képet, attól sokkoló, meg a látványtól, de számomra hiányzik a háttér kontrasztossága, részletessége, de az állat maga is életlen... a tudatosságot sem nagyon látom az elkattintásnál, mert a mögötte lévő szép épület teteje nagyon lemaradt... a cím groteszk, mert éppen haldoklik szerencsétlen állat... ne haragugj, de ez nálam csak ennyi...
Kirschner válasza:
Köszi
Érdekes a nagylátó adta képi hatás, amit erősít a pillanat.
Nem nagyon vagyok híve a szelektív színtelenítésnek, itt azonban talán értem az okát.
A kivitelezés azonban - ha már digitill - kissé felületesnek tűnik számomra.Túlságosan levegősnek hat a kép.
Kirschner válasza:
Köszi
Micsoda barbár szokás:)
Hatásos, így szelektíven.....a ferdeség is hozzájárul a szédülés érzetéhez.....tetszik a képed.
Grat!
Kirschner válasza:
Köszönöm!
Helo!
Előre kíváncsi vagyok, ki milyen véleményt ír, ki mennyire tartja kerülendőnek, elítélendőnek...
Számomra 5-ös, mind a technikát, mind a témát nézve.
Morbid, annyi szent, de az ott más kultúra.
Állatkínzás? Kétségkívül.
Évszázados hagyomány.
Itt Mo.-n a disznó torkát vágják el, azt is hagyják kivérezni, a csirkét is...
Nincs ebben a képi bemutatásban semmi kerülendő.
Viszont a képméret szerintem túl nagy, az átlagfelhasználónak nem fér ki egyben a kép a monitorra, görgetni kell, ami zavaró. A felirat is felesleges.
Kirschner válasza:
Köszi :)
Ne haragudj, de fogalmam sincs, hogy 15 mm-en, 11 rekeszérték mellett és 160-as ISO mellett miként sikerült ilyen csapnivaló minőséget elérned. Életlen [az alakok csak elmosódott pacák már] és borzasztóan kontraszttalan.
A 15 mm itt valóban 15 mm, crop nélkül -- ugye, de akkor sem látom be, hogy miért döntöttél mellette. A hatalmas előtér ugyan magyarázatként szolgálhatna, de ezen kívül semmi nincs a kép szélei felé, ami indokolná a szupernagy látószöget.
Minden természetes geometriai torzítás ellenére is tökéletesen nyilvánvaló a hatalmas dőlés. [Mutass egy fix vízszintest és én kifordítom a sarkából a világot.]
A vér lehet, hogy saját, de legalább öt árnyalata látható (az okkertől a pirosig), ráadásul még az árnyékra is jutott belőle, ami elég hiteltelenné teszi az egészet.
Már ha a szelektív színezéssel nem lenne önmagában is hatásvadász a kép.
A pillanat jó.
Ezért nem pontozom.
[1]
Kirschner válasza:
Nem szelektív színezés, hanem szelektív színtelenítés.... A szupernagy látószöget a heylszín indokolja, ez nem egy művészfotó, inkább egy dokumentumfotó némi művészi szándékkal...
Az agyag okker, ezen átüt a vér, hol jobban, hol kevésbé, de ezt a szőrszálhasogatóknak illetve azoknak, hazudósnak neveznek...
A rekeszértékkel kapcsolatban az a helyzet, hogy valójában jóval kevesebb, de ha megnézed az exifet, ennyit ír ki, de mivel az obim éppen atájt beszXrt, hol működött a rekesz rendesen, hol nem... Hát ez magyaráz némi minőségvesztést, meg a brutális szembefény, amit vakuval és digitális derítéssel kellett ellensúlyoznom...
Ha jól emlékszem, ennek láttuk már egy színes verzióját (vagy más képet az eseményről). Az szerintem jobb. A szelektív színtelenítéses megoldást nem tarzom annyira szerencsésnek. Talán az előtér rovására érdemes lett volna belevenned a ház egészét. A kép dinamikája nagyon el van találva, igaz hogy erre a cím is rávezeti a nézőt de hiába lenne jó a cím ha a kép nem érne fel vele.
Kirschner válasza:
Hát én egyszerűan azt a didaktikusnak tűnő dolgot próbáltam megfogalmazni, hogy ahogyan a világ szürkül mert szédülünk, mert meghalunk, úgy tűnik a vér egyre pirosabbnak...
nincs messze hogy rákerüljön minden valamirevaló billentyűzetre egy "utómunka" gomb
mert aztán egy bika kivérzése nem látványos, hát fókuszáljunk barátim vért und verítéket
a spektrum jobb
Kirschner válasza:
Hát ezt a hülyeséget, amit írtál.... Akkor nézd a spektrumot...
A többi lásd fent, ha érdekel...
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.