szerintem egy kicsit természetesebb beállítással érdemes kisérletezni.
Ezt a kezek elhelyezésére értem.Valamint nagyon hátradől ami erősíti a merevség érzetét.A modellednek még szoknia kell,hogy fényképezik...
További szép fényeket!
üdv
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2008. szeptember 2. 10:12 - objektív: nikkor af-s 70-300 vr
- Készítés helye (ország): Magyarország
- Készítés helye: Sárvár
- Készítés ideje : 2008-08-26
---Ne csak a képet elemezd, hanem adj tanácsot véleményed mellé!---
Sosebirtalak válasza:
Szia!
Igen még szoknia kell :o)
Rajta leszünk a témán!
Köszi a véleményt!
Üdv.
Nem volt meg szerintem a megfelelő kapcsolat a fotós és modell között. Vagy nem voltatok felkészülve a fotózásra. Nagyon görcsöl a modell, az arckifejezésén és a bal kezén is látszik. Egy kis beszélgetéssel, poénokkal fel lehetett volna oldani.
A jobb kézfejét kár volt eldugni. A szerkesztés jó. Milyen fényed volt? Naplementés?
Üdv
Sosebirtalak válasza:
Szia syabi!
Igen naplementés fény volt, de a hibák amiket látsz a fotón egy elkapkodott fotózás műve volt. Tudom a hibáimat, sajnos ez marad, de meg akartam mutatni ezt a fotót. Na meg igazából kicsit szűkre is vágtam!
Szia! A fények szépek, én jobban elmostam volna a hátteret, de ami a leginkább zavar az a beállítás, nekem sablonos és merev.Mindig az jut eszembe ha ilyen képet látok hogy senki nem ül így egy padon..de nyilván ez csak egy vélemény..szóval hajrá.
Sosebirtalak válasza:
Szia vibarb.
Köszönöm a véleményt alábbiakban olvashatod válaszom, mivel igazad van. Ez így sikerült elkapkodva feszülten.
Üdv!
Látom természetes fénynél dolgozol, ez tetszik!
Ajánlatos azonban ilyenkor keresni egy árnyékos helyet (vagy borús időben fotózni), mert akkor nem lesznek ilyen durva árnyékok.
Itt nekem nagyon úgy tűnik, mintha a modell szemébe sütne a nap, ezért hunyorog.
A jobb keze eltűnik a pad mögött, azt jobb lenne, ha a háttámla tetejére helyezné, megmutatva, és akkor nem tűnne ilyen csonkoltnak.
A másik kéz túlzottan markolja a deszkát, ami szorongást mutat.
Egyébként pedig technikailag jó kép (talán még egy kicsit alacsonyabbról fotóztam volna), éles.
Mondanám, hogy a fehéregyensúly kicsit vöröses lett, de az árnyékból ítélve lemenőbenvolt a nap, annak pedig ilyen a fénye.
Remélem tudtam segíteni...
Sosebirtalak válasza:
Szia!
Köszönöm hogy végig véleményezted a fotóimat! Az észrevételeid fullosak, és logikusak. Egyébként ezt a fotót elkapkodtam, de mindenképpen meg akartam mutatni!
Köszönöm!
Szia!
Szerintem ennek a képnek több hibája is van:
1, A modell nagyon mereven ül (gondolok itt arra hogy pl. a bal kezével megmarkolja a padot), és erősen "belebámul" az objektívbe. Szerencsésebb lett volna egy kicsit lazább testtartásban lefényképezni. Még annyi észrevétel, engem az is zavar, hogy a jobb kérfeje is láthatatlan a képeden.
2, A hátteret a lány arca mögött elég sötétnek érzem, és az árnyékokkal sincsen rendben minden. Talán más szögből jobb lett volna a kép.
Sosebirtalak válasza:
Szia!
Köszönöm a tanácsokat, és véleményeket!
A helyszín szerintem marad a fotózás szempontjából, és újra neki futunk a projektnek! Üdv.
szia! megvilágítás rendben, élesség a helyén, a vágás kissé szűk, de ok. de az arckifejezés.... legalább egy mosolyt csalni kellett volna a hölgy arcára. szegény olyan ijedtnek tűnik :)
Sosebirtalak válasza:
Szia!
Köszönöm a véleményt, alábbi válaszaimban olvashatsz a mosolytalanságról!
Üdv.
A többiek kiritájával is egyetértve, Cpt-hez hasonló a véleményem a piros-sárga túlsúlyát illetően. Nem kétlem, hogy volnának eszközeid ennek korrekciójára, csak elmondom, hogy PS-ben nekem ez vált be, ha túl "színes" a fény: Image->Adjustments->Match Color, Neutralize=Y, Fade=60-90%.
Üdv,
Gábor
Sosebirtalak válasza:
Szia!
A segítséget köszönöm, de nem igazán szeretnék tovább menni a PS-be csak bőr korrekción túl, mert az már nem fotózás, vagy szerintetek még belefér...
Köszönöm, azért megcsinálom a módosítást!
Szia.
Üdv.
NRZ.
sajnos a természetellenes testtartás az, ami elsőre feltűnik...ez a lány feszeng és alig várja hogy kattints már végre...
ráadásul az is látszik, hogy a fotós miútán szigorúan elrendezte modellje minden hajszálát és hosszú-hosszú időre mozdulatlanságra ítélte, még azt a fáradságot sem vette magának, hogy egy kicsit lehajoljon és szemmagasságból fotózzon...
Sosebirtalak válasza:
:o)))))))))))))))
Ezt honnét vetted?! Inkább nem rendeztem el és ez a baj: kezek állása, mosoly hiánya, a ruha is kibuggyan.
Érdekes hogy a fotóról nem írsz, csak a szegény modellről
A tartásról, merevségről szóltak - amit én mondanék, az a szin. Számomra kicsit sok a piros/sárga, korrigálnék, kísérletezgetnék a görbékkel, szinegyensúllyal. Lehet tévedek és csak az én szemem mondatja ezt, de így látom (értem, aranyóra, lemenő nap és eleve barna a lány, mégis...) És ne add fel, ne legyél elkeseredve, nem lesz ez rossz, csak gyakorlás kérdése.
Sosebirtalak válasza:
Szia!
Nem keseredek, miért tenném :o)
Azért írtam hogy vélemény mellé tanácsot is kérek. A lány szép barna, nap barna, ami a sárga fényt adta az a lemenő nap.
Annyit hibáztam hogy elkapkodtam, sietve lőttem, bármennyire is beállítottnak látszik. Pl.: nézd a kezeit.
Köszönöm a véleményed!
Üdv.
NRZ.
Szia! Inkább pont nélkül, hogy ne vegyem el a kedved: ami azt illeti, technikailag nem lehet belekötni, élesség, színek, megvilágítás, minden a helyén, összességében valahogy mégsem kellemes a fotó. És aminek ez köszönhető, hogy sajnos a modell egy merő görcs. Mintha nem érezné jól magát ebben a helyzetben (ruhában, stb.-ben), mintha kínos lenne számára az, hogy fotózod, a rémület egyszerűen kiül az arcára is, és a testtartása is erről tanúskodik. Pedig semmi oka feszengeni, hiszen csinos lányról van szó, de sajnos a lazaság, vagyis inkább a természetesség elengedhetetlen lenne portréfotózáskor. Remélem, nem írtam bántót. Üdv!
Sosebirtalak válasza:
Szia vbv!
Köszönöm a véleményed! Igazad van, a legtöbb szó az volt a fotózás alatt: "kis mosolyt"! Sikerült azért mosolygós is, de első fotózás révén, mint már a többieknek is írtam, tudható be a feszesség! Remélem még készíthetek róla felszabadultabb fotókat és megoszthatom veletek.
Fényerő legyen veled!
Remek a modell megvilágítása,
minden kap fényt, nincs zavaró háttér ami elvonja a figyelmet, teljes fókuszt kap a modell,
a lehullott levelek érzékeltetik az idö mulását, az évszakot, tetszik, hogy több mondani valója is van a képnek, szerintem kövesse ezt az elvet.
Több mondani való legyen mindig.
A modell nagyon szép.
Sosebirtalak válasza:
Köszönöm hogy megnézte a fotómat, és köszönöm a véleményt!
A megvilágítást a lemenő napnak köszönhetem!
Üdvözlettel, NRZ!
Szia! nem nagyon értek a porté fotózáshoz, ezért nem is akarok hülyeségeket írni a szerkesztésről, inkább arról h mit gondolok a kép egészéről. Szóval: szépek a színek, jó ahogy a leányzóra esik a fény, és az átlós szerkesztést is látom (na tessék, szerkesztés :) ). Viszont olyan a tekintete, mintha meg lenne rémülve, h fotózzák, és ijedtében belemarkolt a padba, nehogy hátraessen. A tekintete merev, a karja merev, nem életszerű a szituáció. Lehet egy kis mosoly, egy könnyedebb testtartás, és máris kellemesebb lenne a kép.
üdv
Sosebirtalak válasza:
Szia!
Teljesen igazad van a feszült tartással kapcsolatban, nem vitatom. Első fotózásról révén szó, ezért a feloldódás hiánya.
Köszönöm a véleményt!
Ajjaj, ennél merevebb tartást direkt sem lehetett volna kitalálni... A bal keze még kapaszkodik is a padba.... a jobb keze meg nem szerencsés, hogy eltűnik a pad mögött. Az arckifejezés kissé ijedtnek tűnik, csak alátámasztja a test merevségét. A szerkesztés nem rossz. A pillanat nem jó.
Sosebirtalak válasza:
Köszönöm a véleményed, rossz képeket is fel kell tolni időnként, hogy legyenek kreditek a véleményezőknek.
Amúgy ezek a hibák tudatosak, de a fotót meg akartam mutatni! Majd még talán lesz alkalmam újra lőni!
Köszi a véleményed.
Egy erénye van a fotónak az, pedig a kellemes meleg naplementés fények.
Ennyi.
Iszonyú mereven feszülten ül a modelled és ettől nagyon erőltetett az egész.
Üdv
Sosebirtalak válasza:
Ez így sikerült, de talán majd legközelebb!
Köszönöm hogy leírtad mit látsz a fotón.
Üdv.
Sosebirtalak válasza:
A vágáshoz várom az ötleted!
Üdv.
Nagyon az jön le a képről,hogy a mdelled nem igazán lazult el.
Emiatt egy nagyon feszült hangulatot áraszt.
A háttér zavaró,retus kellett volna,vagy jobban elmosatni.Az arca szinte rémült,és a feszültség a kezén is látható,ahogy szorítja a padot.
Ez nem a modell hibája,a fotós dolga,hogy ellazítsa a modell,megfelelő kontaktust teremteni vele.
Persze nem szeretnélek itt oktatni,énis csak pár cikkben olvastam erről.
Gratulálok!
Szép fényeket!
Üdv:Surtess
Sosebirtalak válasza:
Köszönöm hogy megnézted, és értékelted!
Az ellazítás nehezen ment mert nem gyakorlott modellről készültek, és ez volt az első ilyen jellegű fotózása, de még folyt. köv.!
A háttért nem igazán akartam PS-l csesztetni, mert az már ugye nem fotózás.
Bevallom a bőr kisebb hibáit javítottam csak.
Üdv.
A kep erenye a jol megvalasztott, alkonyati fenyekben keresendo, szerintem.
A poz, a merev tekintet, a kisse kusza hatter mar kozel sem emeli a tokeletes, pelda erteku portrek soraiba a kepet. De en csak egy kontar vagyok portrehoz... :)
Sosebirtalak válasza:
Szia!
Köszönöm a véleményed, és hogy megnézted.
A háttér az adott, nem húzhatom odébb a padot, vagy toljak mögé díszletet?! Az arc komor, igen de ha valaki nem mosolyog az nem a fotó hibája, de tudatosan töltöttem fel és direkt ezt a komor arcot akartam! Talán nem volt helyes hogy rám tekintett inkább máshova kellett volna a figyelmét irányítani, akkor hatásosabb a komorság.
Fényerő legyen veled!
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.