BELÉPÉS
REGISZTRÁCIÓ
ELFELEJTETT JELSZÓ
KATEGÓRIÁK
3,14
KATEGÓRIA: divat
ELŐZŐ KÉP
| | egyéb
KÖVETKEZŐ KÉP
  • Feltöltve:
    2008. május 14. 11:57
Hastáncos

Tudjátok az a felháborító, h. az első pontózóig, senki semmi értelmeset nem tudott hozzászólni, rengetegen megnézték a képet, aztán mikor valaki leszólta, én meg megvédtem a munkám, akkor mindenki lehurrogott... Sajnos jellemző erre az oldalra, h a pontvadászok betámadják a lepontozott képeket... A válaszaim stílusa tükrözi az érzelmeim. Aki ismer, az tudja, h. nagyon heves vérmérsékletű vagyok.. Akinek nem tetszik a válaszaim stílusa, attól bocsánatot kérek. Gondlj bele, te a helyemben h. reagáltál volna... 

A képek értékeléséhez és az értékelések
teljes szövegének elolvasásához be kell lépnie!

BELÉPÉS

Ha még nincs felhasználóneve, akkor regisztráljon egyet.

2008. június 16. | 18:48 | Atesz Master

Szia! Én azzal kezdeném, hogy elolvastam jó néhány kommentet, majd megnéztem a galériádat.Alapvetően baromi jó fotóid vannak, -ennél a képnél maradva, azonban azt kell, hogy mondjam, nekem sem jön át az a hangulat amit szerettél volna elérni, átadni nekünk a kép szemlélőinek.Én csak egy amatőr vagyok és a kép láttán való spontán gondolatomat osztom meg veled.Az albumodat átnézve komoly fotós ismeretekkel rendelkezel, de itt, ennél a képnél, valahogy, nem jött össze.Elnézést ha túl őszinte voltam, igyekeztem kultúráltan érvelni.Egyébként egyet értek veled, jó lenne ha az idióta stílusban hózzászólókat valahogy le lehetne szabályozni.Ez az admin dolga lenne.
Üdv, Atesz

gabor0716 válasza:
Szia Atesz! Már nekem sem tetszik ez a kép... Annyian leszidták, h. már nekem sem tetszik... :D
Üdv neked! Szép fényeket! :D

2008. június 11. | 16:39 | frijolero

Nem igazán érzem a kategóriába valónak, hiszen nem divatképről van szó.
Máshol másképp értékelném, de itt nem tudom!

gabor0716 válasza:
Szerintem meg legközelebb ne értékelj, ha nem tudsz a képről érdemben írni! Ha nem a kategóriába illik, akkor mutass másik kategóriát, ahová beillik! Máshol másképp értékelnéd? Csak h. tisztázzuk, ez az oldal nem a kategóriai elhelkyezést értékeli, hanem a kép készítési körülményeit, és valódi értékeit! Először olvasd el a szabályzatot, aztán írj kommentet! Másrészről eleve nem is értem, miért kellett pontoznod, és ezt a szöveget velünk, normális felhasználókkal megosztanod... Mert ha leírtad volna a véleményed, és úgy 3 pont, akkor még lehet, h. el is fogadnám, de így mire fel adtad?? Legközelebb kímélj meg a kommentjeidtől, de szerintem ilyen kommentektől másokat is!

2008. június 9. | 15:45 | 1m1ke

Szia!
Örülök hogy látok ilyen hastánc képet, mivel én is sokat fotózok hastáncot/hastáncosokat, szóval ismerős a dolog:)
Látom sokan leszólták a képedet, pedig sztem ez egy klassz kép, jól kiexponálva, szépen megvilágítva, derítve. Nagyon jól elkapott mozdulat, szerintem (igen ez mozdulat, már csak a kendőből is látszik. Nem is értem mit lehet ezen filózni hogy állókép vagy mozgás közbeni kép e...) Sokakkal ellentétben sztem igenis nőies a hölgy és lejön a képből a hastánc szépsége, csábja, és látni hogy beleéli magát a hölgy a táncába!
Ami nem tetszik az a vágás. Szerintem kissé szűk, főleg alul, felül, nagyobb teret kellett volna adni a mozdulatnak.(bár ha kicsiben nézem, és mivel az alap is fehér, ugy nem olyan zavaró)
Már bánom, hogy megnéztem a hozzászólásokat, ha pontozhattam volna 4,6-ot adtam volna. (valószínűleg nem vigasztal...)
Grat!

gabor0716 válasza:
Szia! de vígasztal! :) A vágás sajnos tényleg szűk, de melyszűke miatt, ugyanis egy iszonyat pici műteremben lett fotózva... :S Köszönöm a kommentet! :)
Szép fényeket!

Üdv: Gábor

adott pontszám: 5
2008. június 7. | 09:08 | Brain Drain

Sajnos ez itt így működik. én is jártam már így már megnézték 300an a képet mire jött egy bátor értékelő aki rányomott egy egyest. aztán perceken belül jött még vagy 3 lehúzó jóindulatú egyén. na mindegy nem akarok ebbe belefolyni... de ismerem az érzést. (azóta már töröltem is a képemet:( )
Képről:
Nagyon tetszik a fehér homogén háttér. a haj és a ruha harmóniája, tetszik hogy egy mozdulatot kaptál le és nem csupán egy beállást. a ruha formája nagyon jól néz ki a bal kéznél. Szerintem a szűk vágás nem rossz, de ha fehér lenne a háttér kitöltés biztos nagyobb átlagot kapnál rá. Továbbá a modell "féllábú", gondolom nem tőlem hallod elsőre :)

gabor0716 válasza:
:D De... Te voltál az első... De jót mosolyogtam rajta... :D Nálam is így volt, ahogy nálad... Megnéztem pár száz ember... semmi vélemény... Aztán jött egy emberke, lefikázta, aztán mindenki látta a pontátlagot, és gondolták, majd itt lehet krediteket szerezgetni, és elkezdte mindenki lehúzni a képet... De mindegy... Köszönöm a kommented! Üdv

adott pontszám: 4,5
2008. május 25. | 22:26 | Kreta

Kiváncsi vagyok miért 3-as ez. Leginkább ezért pontozom, mert egyébként ez a világítás nem az én világom, kicsit lapossá teszi a képet, és a combon ki is égett. A pózt kicsit lehetett volna variálni, oldalra fordulással, és a csípő erősebb billentésével. DE ami nagyon tetszik az a bal kéz mozdulata, az dobja meg nálam a képet, a jobb csukló ... az nem az igazi.

gabor0716 válasza:
Köszönöm!

2008. május 18. | 10:34 | Sityu82

Most nezem hogy egy napon szulettunk :)

gabor0716 válasza:
:) Ráadásul ugyanabban az évben... :)

adott pontszám: 3
2008. május 18. | 10:33 | Sityu82

Csak segíteni szerenék :). Gondolom csináltál több képet is tánc közben, sztem a hastánc a csábításról szól, amit nem látok a képen.Nekem kicsit szűk. Stúdió, vagy körbevágtad?

gabor0716 válasza:
eredeti studió kép.

2008. május 16. | 16:03 | galaktikushercegno

Előrebocsájtom, hogy amatőr fotós vagyok. Nincsenek is még fönt képeim... Sőt, hastáncból is csak amatőr... Úgyhogy ha előítéleteid vannak, akkor most hagyd abba az olvasást, én azért leírom.

Ez szerintem nem egy jól elkapott pillanat. Ezen a képen ez a nő nem nőies. Elhiszem, hogy extázisban volt, mert leírtad, de ez a képről nem jön le. Azt is elhiszem, hogy sok munkád volt vele, mert leírtad, de ez a képről nem jön le. Meg azt is elhiszem, hogy ez egy baromi lendületes koreográfia része, de ez sem jön le a képről, itt olyan, mintha állna. Meg azt is elhiszem neked, hogy átszellemült volt az arca, de ezen a fotón tényleg fintornak tűnik...

Tudom, hogy rohadt nehéz hastáncost mozgás közben fotózni, mert a legátszellemültebb pillanatokban vágjuk a leghülyébb arcokat... :) De nem szabad elfogultnak lenni a saját fotóinkkal; az oké, hogy te ott voltál, és átélted az átszellemültségét, de ha a közönségnek ez nem jön át (márpedig a mellékelt ábra azt mutatja, hogy nem jön át), akkor azt ne sértésnek vedd, hanem csináld meg a fotót még egyszer. Esetleg máshogy. Más szögekből. Oldalról (mert nem igaz, hogy mindig feléd táncol a hastáncos), felülről (mert nem baj, ha egy hastáncos pici), :) más megvilágítással., stb.

Mert külső szemlélő mindig mindent jobban lát. Pont azért, mert szubjektív. Bármilyen amatőr. És bármilyen profi vagy te.

Na, hogyha idáig eljutottál az olvasással, akkor már megtisztelve érzem magam, és további jó munkát!

Üdv!
Eszter

gabor0716 válasza:
Köszönöm az értékelést!

Üdv

2008. május 15. | 15:25 | lori_atya

es meg tudlak erteni egyfelekeppen, mert en is nagyon konnyen lobbanok, es lehet kisse tamado voltam az elso hozzaszolasomban, es voltak nekem is eleg heves kifakadsaim szuklatokoru felhasznalokkal szemben.

mikor valaki butasagot ir, akkor ra kell vezetni, hogy mit tevedett. fotos is tevedhet, ertekelo is.

es egy lecke, amit megtanultam csak sajnos keson:
egy kepet csak akkor szabad feltolteni, ha felkeszulsz arra, hogy el tudod fogadni ra akar az egyes atlagot is.

ha nem, akkor pont nelkul. igy nincs kreditvadaszat.

remelem segithettem valamennyit.

gabor0716 válasza:
Igen segítettél! Tényleg az a baj, h. bedurran az agyam és ha élőben mellettem lenne az illető, akkor sztem olyan osztást kapna, amilyent még soha... :)))
Néha iszonyat nagy butaságokat tudnak írni... És ami a legzavaróbb, az az h. mindig azok tudnak legjobban fikázni, akik nem dolgoztak a témakörben, főleg nem műtermi környezetben... De könyörgöm! Ha tanulni van itt, akkor ne okoskodjon, hanem tanuljon! Kérdezzen, olvassa el a többiek válaszát, ne kreditpontot vadásszon! Én bevezetném azt, h. aki óriási hülyeséget ír, attól le lehessen vonni kreditet... Na onnantól mindenki meggondolná, h. hogyan alkot véleményt, és mennyit okoskodik...

2008. május 15. | 15:15 | lori_atya

"Próbálom magam visszafogni."
hidd el, ha igy csinalod, sokkal tobb pozitiv tapasztalatod lesz.

meg egy kicsit irok, aztan befejezem. nem kioktatas, csak szeretnek egy kicsit pontositani.

nagyon felreertjuk itt az amator es a profi kifejezeseket. az, hogy amator vagy profi, az nem minosegi jelzo. amator aki szeret fotozni, profi aki nem biztos hogy szereti, de ez a msetersege, a professzioja, ebbol jon a kifejezes is.

ugy erzem sokkal helyesebb, ha azt hasznaljuk hogy kezdo, halado, es mesterfotos.

egy amator, aki mondjuk eppenseggel asztalos, de mar 50 eve fotozik, es ert is hozza konnyen tulhaladja azokat akik most kezdtek fotozni, es mondjuk egy ismeros reven bekerultek a fotos szakmaba nem tudasuk, hanem ismeretseg miatt (igy tapasztalatlan profik lettek).

masfelol erdemes a kezdok ertekeleseit is figyelembe venni. egyreszt sokaknak nagyon jo eszrevetelik vannak.
ha meg nincsenek, vedd ugy, hogy abban az esetben nem te tanul sztoluk (mivel kezdok), hanem a valaszodban elmondod h miben tevednek, igy lehetoseget adsz nekik hogy toled tanuljanak. (legfeljebb ha nem mondanak semmi oosat, nem hasznosnak jelolod be).
igy mindnki tanulhat mindenkitol.

azt hiszem ez ennek az oldalnak a celja.

tovabbi jo fenyeket es jo fotokat!

udv, loriatya

gabor0716 válasza:
Köszönöm! Neked is szép fényeket!

Üdv

2008. május 15. | 14:33 | kulcsarati

Szia Gábor.Elöljáróban: Nem fotóztam még stúdiókörülmények közt. Így csak azt tudom írni amit látok. Először a képről(objektíven), aztán a körülményekről. Alul szűk, az oldalsó világítás erősebbre sikerült, mint a szemből világítás indokolja, ezért sajnos előnytelen árnyékok keletkeztek(hónalj). A modelled arca nem lett a legkifejezőbb amit ez a téma megkíván. A sál vagy kendő esése nagyon tetszetős. Nagyon jó ötletnek tartom, hogy kiemeled a táncost a megszokott környezetéből és beviszed stúdióba, hogy többet próbálj megmutatni belőle. Bár ez annyira nem sikerült, mégis sokkal jobban kifejezheti amit akarsz mint egy megszokott környezetben. Az egyik legnehezebb feladat, hogy mesterséges körülmények közt természetsséget próbál a fotós termteni. Az mindegy, hogy itt most nem lett tökéletes a kivitelezés de valóban bosszantó lehet, ha az ember próbálkozását olyanok kritizálják, akik még soha nem próbáltak mesterséges körülmények közt embert ábrázolni. A legutolsó képemnél éreztem, hogy micsoda kihívás, pedig én nem is stúdióban voltam.
Mégis azt tanácsolnám, hogy mindkét fél többet tanul belőle, ha inkább sokadszor is leírod türelmesen a véleményed, mint hogy személyeskedésig fajuló vitákba bocsátkozol.
Ha tényleg olyan hozzáértőnek véled magad, akkor inkább magyarázd el a hozzánemértőknek, semmint személyeskedésbe fulladsz. Hidd el nekem is sokszor kinyílt a bicska a zsebemben egy-két értékelés kapcsán, de nem akartam magamat minősíteni, mert magam is eléggé heves habitusú vagyok. De muszáj önmérsékletet tanúsítani. Erő = Alázat.
Nem oktatni akrtam, inkább csak saját tapasztalatot osztottam meg Veled.
Üdv QQ

gabor0716 válasza:
Köszönöm! Próbálok higgadt maradni... :)))

Üdv

2008. május 15. | 13:42 | ningbo

Nem rossz ez, de nem is jó. Az alapelgondolás jó volt, ti. hogy kiemelni a modellt a megszokott környezetből, így összpontosítva a figyelmet a mozdulatra. Viszont a steril fehér háttér mesterkélté teszi - szerintem - jobb lett volna egy szines lámpával a fehérre villantani.

A sál libbenése szép, a legjobb pillanatban elkapva, de ennek a dinamizmusát hosszabb záridővel lehetne erősíteni - ami studió körülményekkel nem is olyan egyszerű. Tekintve, hogy a műtermi vakuk villanási ideje 1/1000 - 1/3000 sec - folyamatos fényű kiegészítő lámpát tartanék célszerűnek. Talán egy 500 wattos épületreflektor is elérné azt a hatást, ami a vakuval kombinálva meghozná az eredményt.

A comb belső oldalán erősen érződik a főfény iránya, szerintem ez ebben az esetben kerülendő.

A vágás elég szűkre sikeredett - bezárja a mozdulatot, nincs tere a cselekvésnek.

Végül egy abszolut tájékozatlan észrevétel - mivel még nem tanulmányoztam hastáncos mozdulati elemeket fotográfiai szempontból - érdemes lenne azon elgondolkozni, hogy valóban a megfelelő pillanatban exponáltál-e, mert én nem érzem a hastáncra oly jellemzőnek ezt a mozdulatot. A libbenő fátyol átadja a tánc mozgására következtetni engedő megjelenítést, de a has(hastánc) nem egyértelműen jelenik meg ezekből a benyomásokból. Valójában a nagyobb problémát abban sejtem, hogy elveszik a képen a NŐ - nem érzem a mozdulatot kiemelkedően nőiesnek - a testtartást pedig egyáltalán nem.

A komment kíváncsivá tett a véleményekre - egyébként sem pontoztam volna - de talán hasznos volt leírnom. A kép inkább tanulmánynak mint tudatos alkotásnak tűnik - ehhez mérten nem hiszem hogy rossznéven kellene venned a laikus véleményeket. Ennél a képnél a saját értékítéleted szerint is nagy a távolság a képi mondandó és annak technikai alátámasztottsága között. (a kivitelezési technikára gondolok)

Tanulmánynak viszont kifogástalan - hiszen tanul belőle a feltöltő és a véleményező is. Ezért néha érdemes - mindkét oldal hasznára - felvállalni a kevesebb pontszámot.

A kép értékelését nagyban befolyásolja az értékelők befogadó képessége. Ha minden képet a közönség véleményére adva készítesz, csak sablonos képek lesznek az eredmények és soha nem fogod kiélni alkotói vénádat.

Ettől függetlenül a feladat megoldását javaslom minden kreatívabb fotósnak - egy próbát megér, pláne, hogy utána már más szemmel nézik az efféle próbálkozásokat. Igaz, a pontszámon ez sem változtatna, mert ezt tökéletesre csinálni - összehasonlítva egy statikus témával - nagyságrendekben mérhető a különbség.

Üdv



gabor0716 válasza:
Köszönöm!

2008. május 14. | 18:39 | Slybacsi

no, hát akkor szólok én is, bár pontozni már nem tudok. szerintem a kép színei nagyon tetszetősek, de nekem a modell nem tetszik, így igazából a kép sem ragad magával. a hastáncos akkor magával ragadó, ha mint nő megtetszik. csupán ennyi bajom van ezzel a képpel, nekem éjjel-nappal kattingató amatőr hobbifotósnak, aki idióta módon pont a hobbifotósok honlapján kommentezi a magadhoz hasonló fotóistenségek munkáját. ahogy még pedagógus komromban szoktam mondani: "fiam, neked pont annyi eszed van, amennyi látszik". és ha ezt személyeskedésnek veszed... na további szebb fényeket

gabor0716 válasza:
Köszönöm

2008. május 14. | 18:34 | agent2.0

Nem értelek Gábor:) Ha nem szólnak a képhez az a baj, ha szólnak az a baj:)

Megszoktam dicsérni a képeidet, de ez szerintem nem sikerült jól.

Nehéz studióban fotózni... annó tettem fel én is képet, le is húzták:D

De a szépérzékem azt mondja, hogy a comb vastag (tök mindegy hogy alulról fotóztad), az arc minden de nem sexi (hastáncosnál alapfeltétel..)

Táncolt már nekem pár hastáncos, a képednek át kellett volna jönnie valami hasonló érzésnek mint amikor azt láttam, de nem működik.

Alul nagyon szűk, a felső test nagyon fura lett a békaperspektíva miatt.

Ami tetszik viszont, a sál nagyon szép ívben száll.

A legnehezebb studióban elkapott, természetes nek ható képet készíteni, 100 képből 1-2 szokott összejönni.

A múltkorinál azt írtam tudsz jobbat is, hát itt ez kétszeresen igaz.

Tudom, hogy nem értesz majd egyet, de nem is baj az, úgy gondolom még mindig jobb negatív értékelést kapni, mint ömlengőt.

Üdv.: Age

gabor0716 válasza:
Köszi! Tőleg bármit elfogadok! A te tehetségedben megbízom!

Üdv

2008. május 14. | 17:15 | meglesz

pedig egyáltalán nem látszik. Túl vagyok pár hastáncosfotózáson hogy tudjak különbséget tenni.

gabor0716 válasza:
Oké...

2008. május 14. | 17:10 | blume

imádok embereket fotózni, (bár még nem töltöttem fel, mert nincs kreditem :) )úgyhogy megpróbálok valami értelmeset mondani
kétes érzelmeket vált ki belőlem, egyrészt tetszik. ami viszont rögtön szemetszúrt, hogy szűk. érdekes dolog, mert az egész alakos képeknél én is sokat szeretnék mutatni, de hiába vágja szűkre az ember nem lesz részletgazdagabb. szval sztem túl szűk alul - felül. a megvilágítás - nem tudom mivel történt - nekem balról túl erős és tényleg van egy pici árnyék a karjánál, de ez annyira nem is bántó szerintem, viszont én valahogy jobban eloszlatnám a fényt. A világítás ellenére kicsit életlennek hat, ha az arcát nézem. A színek szép élénkek. A hastánchoz nem értek, úgyhogy a mozdulathoz nem tudok hozzászólni. :)

gabor0716 válasza:
Köszönöm

2008. május 14. | 17:04 | woockie

Rossz a pillanat. Mesterkeltnek latszo tartas -ami a mozdulat kozben akar lehetett szep is, a kepen nem az-, nem szep a kivillano lab, nincs egyensuly a kepen, az arcon nekem nem a hastanc szeretete, hanem -elnezest, de igy latom- egy fintor van, mozgast abrazolnal es nincs semmi dinamika a kepben es meg sorolhatnam. A kep reszemrol is harmas, a valaszaid stilusa egyes.

gabor0716 válasza:
Ha a te képedről lenne szó, és ilyen osztást kaptál volna, te is hasonló hangnemben válaszoltál volna, hacsak nem vagy egy nagy birka. De mivel le merted nekem írni a véleményed, gondolom te sem hagyod magad, ha beszólnak. Sajnos indulatos típus vagyok, és utálom, ha hülyének néznek valamiben, amihez értek. Ennyit erről. Azért köszönöm, h. írtál

2008. május 14. | 17:02 | lori_atya

szia!
ezt irod a bemutatkozo szovegedben:
"Szerintem mindannyiunk érdeke, h. ne az amatőr, szépérzék nélküli felhasználóktól kapjuk az osztást bizonyos témakörben, hanem a hozzáértő, és témában tevékenykedő emberektől."

akkor nem tudom mit keresel itt, mert a fotozz a fooldalon ezt irja:
"ÜDVÖZÖLJÜK A MAGYAR HOBBI- ÉS AMATŐRFOTÓSOK OLDALÁN"

latszik a kepeiden hogy igazi profi vagy, akit sajnos senki sem ert meg. es meg raadasul jon egy csomo hobbi- es amatorfotos, es van pofajuk nem hasra esni es mi tobb, harmast adni egy kepedre.
ejnye, de semmihazi tarsasag van itt.

a valaszaid tipikusan olyan emberrol arulkodnak, aki azert jott ide, hogy kapjon egy csomo simogatast a buksijara, meg hogy dicsereteket gyujtson, es ha nem azt kapja, mentegetozik, masra mutat es hisztizik.

"az amatőr, szépérzék nélküli felhasználóktól"
ezekkel a jelzokkel elmondtad hogy magasrol teszel a felhasznalok velemenyere, es hogy mindenkit lenezel aki itt van, es hogy az amator felhasznalo az = a szeperzek nelkuli felhasznaloval. pedig tevedsz.

az amator azt jelenti, hogy valaki a hobbijat szeretetbol inditva muveli, tehat foglalkozik is vele.
az altalad oly felmagasztalt profi pedig a penzert teszi. nyugi, en is "profi" vagyok, csak eppen nem ertek a temahoz.

nincs olyan hogy 'amator" es "profi" szint. csak olyan van hogy hozzaerto es nem hozzaerto. es ilyen mindket kategoriaban van boven.

kar benezz a galeriamba, mert nem fogsz csajos fotokat talalni. sot, tobb mint valoszinu, a kesobbiekben sem. vedd ugy hogy beszolt most egy bogarfotos, akinek halvany lilaja sincs az emberabrazolashoz.

az az igazsag, hogy a kepen szepek a szinek, de a hastancos dinamizmus teljesen hianyzik belole, a teste egyenesen van tartva, a labain csunyan fenylik a bor, a fenyesseg folott az eles arnyek zavaro, a rendezoi bal oldalon a honaljon ugyszinten, es az arckifejezes nagyon elonytelen helyzetbe helyezi a modellt.

vagyis szerintem a kep el lett fuseralva.

igaz, harmasnal tobbet adnek ra, de otost semmikeppen sem.

jo fenyeket!

udv, loriatya

gabor0716 válasza:
Szia! A probléma azzal van, ha valaki most kezdi a fotózást, és tudja magáról, h. amatőr még ebben a szektorban, akkor ne olyan hozzászólásokat írjon, mintha ő lenne a fotóművészeti egyetem kuratóriumi elnöke. Lefordítva, amihez nem értek, félve kotyogok bele. Tanulni jöttem ide én is, 2 év után nem tartom magam profinak, viszont tanulni nem a teljesen amatőröktől szeretnék, hanem olyanoktól, akik már letettek valamit az asztalra. Érdekes h. mikor elkezdtem fotózni, ide még nagyon nagy nevek is töltöttek fel képeket, aztán elmentek erről az oldalról, köszönhetően a nagyképű, fennhéjázó, szemtelen amatőröknek köszönhetően. Nem véletlenül... A véleményem ennyi. Örülök h. írtál. Próbálom magam visszafogni.

adott pontszám: 3
2008. május 14. | 16:53 | meglesz

hiányolom a dinamizmust a lány mozgásából. Így ez teljesen előnytelen a lánynak is és ez a fotóra is hatással van.
Ilyenkor van az hogy nem elég a technika, hanem egy kis kreativitást is bele kell vinni.

gabor0716 válasza:
ne haragudj, de most kivételesen nem értek egyet a véleményeddel. A dinamizmust szerinted mi sugallja? mert ennek a képnek igenis van dinamizmusa, nézd a szálló kendőt, a kezeket és a lábat. Ez neked nem dinamikus...??

2008. május 14. | 16:28 | erz

Szia Gábor!
Ha már Te egy profi fotós vagy amit a bemutatkozásodban és az értékelésekre adott válaszokban is annyira hangsúlyozol, akkor mit keresel az amatőr és hobbifotósok oldalán? Mert ez az, ha nem tévedek.
Tévedés ne essék, tőlem nyugodtan elférsz itt, sőt nagyon jó, ha vannak profik is az oldalon és látom a fotóid alapján hogy Te is profi módon műteremben fotózol, de a szöveged kissé nagyképűnek tünik.
A képhez nem szólok hozzá mert nem értek ehhez a műfajhoz, de mint laikusnak, nem nyerte el a tetszésemet.

gabor0716 válasza:
Nem az a cél h. mindenkinek elnyerje a tetszését, hanem az h 5leteket kapjak, mivel lenne esetleg jobb a kép. Az a sértő számomra ha valaki olyan döngöli földbe a fotóm, akinek halványlila gőze sincs, sem a témáról sem a műtermi fotózásról. Ez kb úgy esik nekem, mintha egy 5 éves kisfiú elkezdené bizonygatni, h. ő jobb matekból és ő jobban ért hozzá, annak ellenére, h. műszaki egyetemet végeztem. Ezért tartom fontosnak h mindenki aki fotózik, csak a saját területén belül véleményezzen, ne evezzen olyan vizekre, amihez cseppet sem ért. Én nem tartom profi fotósnak, 2 év után nem lehetek az, de azon el kell gondolkozni, ha ez 3 pontot ér egyesek szemében, akkor a weboldalon lévő fotók 95 százaléka fél pontot sem ér. Senki nem értékeli a koncepciót, az előkészületeket, a fénybeállításokat, a kivitelezést, az utómunkákat. Mindenki csak azt nézi, h. nem egy meztelen nő van a képen, vagy nem villan ki a lába. A művészetet senki nem értékeli ezen a weboldalon. Ha megnézed a művészi, jól komponált, jól kidolgozott képeket, mind 3 max 4 ponttal szerepel ezen az oldalon. Én nem hiszem h. ez ennyire rossz kép lenne. Aki valaha az életben fotózott hasonló témát, azt tudja h. ez az egyik legnehezebb téma, amit fotózni lehet... Az más kérdés, h. igencsak benne kell lenni ebben a témában ahhoz, h. értékes véleményt alkothass.
Üdv: Gábor

adott pontszám: 3
2008. május 14. | 16:23 | kekszapu

Szia!
Látom, érzékelem azt, amit szerettél volna kihozni a képen.
Viszont szerintem pont azt a mozdulatot kaptad el, ami nem feltétlenül jellemző a hastáncosokra. Ha csak a táncosnő sziluettjét látnám, inkább egy flamenco táncosra szavaznék, mint hastáncosra.
Ez talán a kisebbik hiba.
Engem sokkal inkább zavar a sterilség, ami a táncosnőt körülveszi. Szerintem kár volt őt belehelyezni ebbe a fehérségbe.
Javasolnám, hogy kattingass bátran tánc közben, s helyezd őt megfelelő környezetbe!

gabor0716 válasza:
Pont az volt a cél, h. kiemeljem a szokásos szürkeségből, ne egy mindennapi táncos legyen lefotózva, valami rendezvényen, hanem emeljük ki egy műtermi környezetben magát a táncot, és ennek a szépségét. Ha láttál már igazi hastáncost munka közben, akkor láthattad volna, h. ez egy alap koreográfia része, nem flamenco táncos (más ruha, más mozdulatok). A steril környezet kellett, h. a modellre lehessen koncentrálni. Sajnálom h senkinek nem tetszik ez a kép, sztem ennyire nem szörnyű....

2008. május 14. | 16:18 | Aerendil

bocs ha olyan remek és hibátlan fotó akkor miértnem véleményezték már tizen 5ösre, valóban nemszoktam stúdióban fotózni, de azt kikérem magamnak hogy ilyeneket mondj hogy nincs szépérzékem, meg technikai tudással nem rendelkezem stb, meg ezt a lekezelő, tenyérbemászó stilust, indokold meg normálisan mivel nem értesz egyet az értékelésemben, vagy ha annyira hozzánemértő akkor ne fogadd el, de minek személyeskedsz, és nem értem mire föl ez a lekezelő stilus,
A mozdulat az arckifejezés, ok az szubjektiv hogy ki mit lát benne, de számomra ez nem egy szép, előnyös esztétikus mozdulat, de ez csak az én véleményem, majd ha olyan rengetegen véleményezik pozitivan a képed, akkor ez majd jól eltörpül a többi mellett. Meg hogy hogy merészelek nem csak tájfotót értékelni, hát úgy hogy nem kell borásznak vagy végzett borkóstolónak lennem hogy megállaptsam hogy finom-e egy bor vagy sem, és nem kell profi filmkritikusnak lennem ahhoz hogy megállapitsam tetszett-e a látott film vagy sem, ez igaz a fotókra, nem kell tudnom a stúdiófotózás minden csínyját-bínyját hogy el tudjam dönteni tetszik-e a kép vagy nem.
amit az adatlapre irtál azt meg nem olvasom végig mert nagyon hosszú, de a lényegen nem változtat, korrekt, megindokolt, hosszú értékelést írtam, amivel ha nem is értesz egyet, lehet vitatkozni normális stilusban vagy lehet nem elfogadni, de ezt a lekezelő, pökhendi, sértett stílust meg kikérem magamnak!
Majd visszanézek hogy mások meglátták e a képben azt a zsenialitást és emberfölöttiséget amit én sajnos nem
nincs harag csak szállj le kicsit a magas lóról,
Aerendil

gabor0716 válasza:
Nincs harag, egyszerűen én azt az elvet vallom, ha valamihez nem értek, abba nem kotyogok bele hülyeséget. ennyi

2008. május 14. | 15:45 | moTmeN

szerintem nem volt szerencses az also nezopont. vastagitja a combot, es az arcnak sem tett jot, hogy belatni az orra likaba.

persze nem ertek a studiofotozashoz (biztos ott nem lehet valtoztani a nezoponton, mert a T. fotos labat betonnal kiontik), igy csak szeliden jegyzem meg ezt a velemenyt.

a mozdulat viszont tetszik.

gabor0716 válasza:
Szia! 2 okból van picit alulról és szemből fotózva, részben mert nagyon alacsony a hölgy, valahogy nyújtani kellett őt, másrészt azért szemből, mert én végignéztem először a mozdulatsort, h. hogyan mozognak a kezek, és azokban a kendő. Ha elfordítottam volna oldalra, akkor nem lenne látványa a szálló kendőnek, másrészt ha már láttál hastáncost, akkor nagyrészt veled szemben táncolnak, nem oldalt neked. Muszáj volt így fotózni, h a látvány átjöjjön a képen... Ezért ez a perspektíva. De ahogy látom, nem jött át a dolog... Én az orrlyukba nem látok bele, de sztem te sem, max látod h. van neki olyan, mint minden embernek. Kicsit gúnyos volt ez a "kiöntik a fotós lábát betonnal", de ezt inkább poénnak veszem. Ha olvastad amit a perspektíváról írtam, akkor érted miért így van fotózva.

adott pontszám: 3
2008. május 14. | 15:23 | Aerendil

na én most jól hozzászólok, sztem azért érkezett kevés, pontosabban nulla hozzászólás mert nem könnyű értékelni, technikailag rendben van a kép, bár nekem a modell nagyon árnyékos, mat a bőre, jót tett volna neki valami derítés előről, nem tudom hogy állóképként készült e vagy tác közben kaptad le,a de nekem valahogy nem tetszik a mozdulat, olyan természetellenes az egész, a fátyolt emelő kar, a szoknya alól kidugott láb, jobb lenne valahogy nem ennyire dirketen szemből fotózba, hanem kicsit oldalról, meg az elkapott arckifejezés sem szerencsés valahogy nekem nem a koncentrálás vagy a zene, tánc szeretete sugárzik belőle, hanem mintha szenvedne hogy sokáig kell ebben a kényelmetlen pózban állnia.
szóval a kép érdekes, de engem nem győzött meg, jobb lenne egy dinamikusabb, ugyanakkor természetesebb mozdulatot megörökiteni a táncból

gabor0716 válasza:
Látod erről beszélek... Olvasd el mit írtam az adatlapomra... Hozzá nem értők, műteremben nem fotózó kollégák, szépérzékkel és technikai tudással nem rendelkezők ne véleményezzenek! Bocsi, de ez egy nagyon érzéki pillanat volt, amit a pillanat hevében kaptam el. Tánc közben szólt a zene, a táncos teljes beleéléssel csinálta a dolgát, mikor lekaptam. Az h. te nem értesz a világítástechnikához, azon lehet változtatni (olvass el erről pár könyvet). A modell szemből normálisan meg van derítve, nem árnyékos a bőre (nem tudom te ezt hol látod). A mozdulat teljesen természetes, az alap koreográfia egy pillanata van a képen (ha szerinted természetellenes, akkor ezt beszéld meg az oktatójukkal). Az elkapott arckifejezés mindent elmond a modell hastánc iránti szeretetéről és beleérzéséről... Az h. neked hol van a szemed az más kérdés, meg az is hogy te kinek az arcát nézted, miközben véleményeztél. Ennyi badarságot még nem olvastam senki hozzászólásában, mióta képeket töltök fel ide...
Azt magyarázd el nekem, h. miért véleményezel olyan képet, amilyen kategóriában egy áldott fotót sem készítettél? Látszik, h. értesz a tájfotózáshoz, akkor miért nem véleményezel azon belül? Életedben készítettél valaha profi fénytechnikával műtermi képet? Mert ezt nem nagyon hiszem... Olvasd el amit írtam az adatlapomra, és szerintem vonatkoztasd magadra egy részét.
Gábor