Kár,hogy nem voltak fények,mert a téma nagyon jó!Jobbról le kéne vágni a belógó fűves részletet!
Ha nem lennének ilyen laposak a fények,és nem zavarna be a jobboldali rész,nálam csillagos öt lenne!Így,még kell javítani rajta!
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2007. szeptember 19. 22:56 - érzékenység: ISO 200
- fókusztávolság: 90mm ekv.
- objektív: KM 24-105 3.5-4.5
- rekeszérték: 4,5
- zársebesség: 1/30
- Készítés helye (ország): Kuba
- Készítés helye: Havanna, Capitolio
Havanna, eső után... Eredeti jpeg, csak lokális kontrasztnövelés (unsharp mask 80-as radius). Nincs most fent szoftver, amivel levágnám a jobb oldalt belógó gyepet :) Meg az ember tanuljon meg komponálni, nem? (Tanulság: eddig feltöltött képeim közül ezt szeretem a legjobban, és ez érte el messze a legrosszabb átlagot. És ráadásul megosztónak tűnik. Valamit elértem :)
Simán a kurzorral húzol egy téglalapot és az ollóval kivágod, aztán beilleszted és egy új fájlt kapsz a cropodból.... A többiről én sem nyitok vitát...
Robert Fahmel válasza:
Köszi!
Valóban, megbontja a teret a jobb oldali zavaró fűsáv, de ettől most eltekintek, olyan mintha ott sem lenne. Egy érdekes felvételt láthatunk, az expo remek, a hatalmas üres tér jól áll a kompozíciónak, de szerintem az óriási szürke téglalapot átszelő sárga vonallal érdemes lett volna kezdeni valamit. pl.: átlóba, vagy harmadolópontba szerkesztés, és lehet, hogy az autó is jobban mutatna egy alsóbb nézpontban. Összességében egy jó kép, amelynek a téma adja meg a pikantériáját.
Robert Fahmel válasza:
Köszönöm.
Alsóbb nézőpont nem nagyon lehetett volna, de egyébként szívesen visszamennék újra elkészíteni :D
Hát igen, a jobb oldal egy kicsit sánta, biceg (nekem) Egyébként nem rossz fotó, meg lehetett volna egy kicsit jobban oldani (mármint nekem tetszően :)
Tetszenek a színek, nekem megfelelő az expó (erről nekem DAH és az ő kubai képei jutnak az eszembe), de igazából "nem mond" semmit, ahhoz meg, hogy kirakjam a szobámba meg nem elég...
Ja, elszabtam, mert ez az első "értékelésem" itt, és rossz gombot nyomtam meg, úgyhogy virtuálisan adok neked egy 3,8-at
Robert Fahmel válasza:
Köszönöm.
Nyilván más emlékek tapadnak hozzá nekem, mint másnak. Megeshetett, hogy túlértékeltem :D
Valóban zavaró a belógó pázsit, de engem jobban zavar hogy a kocsi alsó része a kerekekkel eggyütt bebukott a feketébe. A komponálásról annyit hogy én nem előre buktattam volna a matuzsálemet hanem vizszintesre próbáltam volna állítani. A hangulata nagyon retrós és ez tetszik!
Robert Fahmel válasza:
Üdv,
írtam már, hogy az expoból volt többféle, és ez maradt. Engem sosem zavart egy-egy bebukott részlet, ha a hangulathoz hozzáad avalamit a "sötétség" a kép többi részén. Lehet hogy pszichológust igényelnék :D
Igen, jó lett volna levágni az oda nem illő szélét. Viszont a kocsi gyönyörű, az esős út is jól áll neki. Talán még kicsit forgattam volna rajta, hogy a sárga vonal függőleges legyen, de ez már ízlés kérdése.
Robert Fahmel válasza:
Köszönöm... A sárga vonal elég hülye helyen volt, valaki írta hogy máshova tette volna, hát én is, de akkor a fűből lógott volna be több zavaró rész (amit látsz alighanem a nem 100% kereső miatt került oda).
Én unalmasnak érzem a körítést,
az autó maga érdekes és a helyszín is
az (lehetne), ha látnánk valamit belőle.
+ a járgány oldala alulexponált
Robert Fahmel válasza:
A körítés direkt ilyen. Ez egy olyan együttállás volt, ami engem megfogott. Kifejezetten zavart volna, ha más is van a képen.
ez sajnos nagyon gyenge lett :(
felülről lefotóztál egy autót. ok, hogy nem a megszokott perspíktíva, de ez nem jelenti azt hogy jó. sok-sok alkalmadd lett volna érdekesebben lefotózni hasonló járműveket.
szóval, rossz a szög, elvésza kocsi, és alulexponált.
unalmas.
11
Robert Fahmel válasza:
-Szándékosan alulexponált. Több is készült, ez maradt meg.
- Szándékos a kompozíció, sokáig állítgattam. Egyenesbe húzáshoz egyszerűen meg kellett volna dönteni a képet
- A kocsi nem vész el, csak átalakul.
Az meg nem baj, ha nem tetszik mindenkinek... Van extrém szögből fotózott, halálizgalmas vénautóm sok, de ezt tettem fel. Mert nekem tetszik.
Hát tulajdonképpen ez a kép bárhol készülhetett volna, ahol van egy emeletesház és egy öreg autó, meg nemrég esett az eső. Sajnos semmiféle kubai hangulatot nem kapunk, az autó önmagában nem sugározza azt, a kép többi része (az üres kövezet) pedig passzív marad a hangulatkeltésben.
A komponálás kérdésében pedig azt gondolnám, hogy a fűcsík még csak-csak el van ott, ahol de az autó elhelyezése nagyon esetleges (jó-jó tudom, ez az ablak állt rendelkezésre, innen így látszott). Egy ilyen jellegű képnél, ahol nagyon minimális képelem van a látómezőben, szükség van egy kis rendezettségre, egy kis feszességre, hogy a néző tudjon mibe kapaszkodni. Az ideális az lenne például, ha a sárga járdaszegély függőleges lehetne (esetleg átlóban futna), az autó pedig párhuzamos lenne a kép vízszintes tengelyére (vagy az átlóba futó járdaszegélyhez képest ő rajzolná meg a másik átlót).
Robert Fahmel válasza:
A címben semmi sem utal az országra. Legközelebb hazudni fogok, és azt mondom, hogy Ostfyasszonyfán készült :)
Ahogy már írtam, a fűcsík zavar (perifériás látás, 95%-os kereső - érted), a döntés, az elhelyezés tudatos. És úgy tűnik, megosztó.
De ha ennyien mondják, biztos van benne valami. Talán majd vagdosok egy kicsit.
egy parám van, a jobb széle,
vágd le lécci,
ez egy annyira jó kép, nagyon nagyon
letisztult lenne és gyönyörű, egy kis autolevel, vagy egy kevés kontraszt, és a legdurvább minimál struktur lenne, amit valaha láttam, tényleg,
az a szög amit a vonal meg az auto bezár merőleges, de közben mégis ferde, ritka bátorság ilyet csinálni, de zseniális,
ja, csak most olvastam a szöveget, amit irtál, bocs, befogom a szám :-))) hozzászólásom elsőfele érvénytelen, okesz?? nem törlöm ki, amiért Te sem vágtad le :-)))
azért vágd le!!!! :-)))
Robert Fahmel válasza:
Köszönöm
Levágom, meg még játszom vele. De úgysincs kreditem most feltölteni :)
(Csak és kizárólag a tiszta, egyszerű hangulata miatt tettem fel egyébként, úgyhogy külön köszönet. A képeim általában zavarosak és túlzsúfoltak, pedig nézni a minimal képeket szeretem legjobban.
Nekem tetszik. Egyszerű. A belógó gyep... nem is tudom, lehet, le kéne azért mégiscsak vágni, vagy ha kicsit több látszana, jobb lenne... (Azzal a programmal, amivel a kontrasztnövelést csináltad, nem lehet vágni??) Van hangulata a képnek, tényleg nyugis. Havanna... szívesen lennék ott. Remélem vannak/lesznek még képek onnan!
Robert Fahmel válasza:
Kontrasztot még régen csináltam. Most kicsit kusza a szgépem :)
Nagyon sok kubai fénykép van, de nagyon kevés fotózz-kompatibilis :) Értsd, nem tudatos képek. Furcsa, ez a kevés tudatos közé tartozik, mégis vannak vele bajok. Majd levonom a konzekvenciákat :D
A kocsi alsó része nagyon részlettelen lett. Biztos a fényviszonyok sem voltak a legjobbak. Érdekes minimál hatású fotó a lila kocsi, és a sárga csík. épp ezért a jobb oldal sötét sávja már nem kellene.
Robert Fahmel válasza:
Pont azért szeretem ezt a képet, mert minimál.
A fényviszonyok nem voltak jók, egyébként hajlamos vagyok az átlag kattintónál sötétebb képeket csinálni, valamiért így alakult, sokan mondták már. Itt tényleg elkelne némi részlet az aljára.
Robert Fahmel válasza:
...És előre látom ahogy megnézem a fotóit és egy kicsit hálás leszek, hogy ezt azokhoz hasonlították pár másodpercre :D
Engem nem a zöld zavar leginkább, hanem a fény hiánya. Illetve még , a kompozició esetlegessége. Gondolom volt időd a megfelelő kompozició kiválasztására, de az autó majdnem csak úgy puff neki helyre került! A mennyiben ez Zoli fotója Tőle magasabb szintet szoktam meg. Zseniálisak a Kubai fotói. Ez sajnos nem az, az autó színén kívül.
Bocs: Laci
Robert Fahmel válasza:
Hm... valószínűleg igazad van, de mint leírtam lentebb, nekem ez így (is) tetszik. Majd lehet, hogy vacakolok az ollóval egy kicsit.
Fény: nem sok volt, és mivel ez jpeg, nem nagyon akartam utólag turkálni benne.
Valóban nyugis kép. Szépek , visszafogottak a színek és ahogy a vizes aszfalt csillog. Viszont a jobbszélen levágtam volna a járda csíkjánál, attól még kiegyensúlyozottabb lenne.
Robert Fahmel válasza:
Magam is így tettem volna, lásd a szöveget a kép mellett. A hangulata miatt tettem fel a képet. Köszönöm!
Hát igen, a kompozíció nem túl erős. Maga a téma nagyon jó, iszonyú jók ezek a kubai verdák, és ennek a színe különösen szép. Én más perspektívából fotóztam volna, kicsit közelebbről, de mindenképpen úgy, hogy csak a beton és a sárga csík látszódjon, ezek nagyon jól kiemelik a kocsi színét.
Robert Fahmel válasza:
Van olyan is, de nem erről az autóról. És én ezt szerettem a legjobban. De majd nyiszálom.
(Alapvetően nem vagyok a képvagdosás nagy barátja - nem mondom, hogy utólag marha könnyű, sőt, de inkább azt szeretném elérni, hogy az eredeti kompozíció legyen maradandó.
Az ember tanuljon meg komponálni, ez igaz, de nem a gyeppel van a legtöbb baj. A fények szépek, de a kompozíció gyenge, a nézőpont is.
Menj közelebb a témához és nem fizikailag értem.
A gyepet egy jó irfanviewwel is le tudtad volna vágni, de ettől a kompozíció nem lett volna jobb....
www.irfanview.com
Üdv jó munkát...
Robert Fahmel válasza:
Irfanban nem találtam cropot. Késő volt, biztos.
Nézőpont. Hadd legyek Virág elvtárs: "Nem nyitok vitát". Perverz ízlésemhez ez a kompozíció esküszöm, közel áll. De azt tudom, hogy ezzel kevesen vannak így :)
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.