Kicsiben rácsaptam a képre, mert nagyon megfogott. Nagyban is nézegettem, nagyon tetszettek a színei, a napos és árnyékos részek változatossága, maga a kompozíció és a téma. Nagy ámuldozásomban, nem tudtam elképzelni, hogy mi zavarja a szemem. Azt hittem, hogy rossz szögből nézem a monitort. Utólagos engedelmeddel lementettem, és elkezdtem méricskélni. Az alig szétlőtt táblának a tartója enyhén ferde. Szerintem annyit elbírt volna a horizont, hogy ferdíts rajta egy kicsit, vagy tolhattál volna egy picit a táblán, de továbbmegyek, segíthettél volna a nagy tiltakozákukban, dönthettél volna komolyabbat az oszlopon :-) Ez a (nem is) hiba nem lenne, a kép is tökéletes volna...
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2007. szeptember 3. 09:56 - érzékenység: 100
- fókusztávolság: 12
- objektív: Nikkor 12-24/f4
- rekeszérték: f4
- zársebesség: 1/800
- Készítés helye (ország): Franciaország
- Készítés helye: Korzika - Col de Vertigo
- Készítés ideje : 2007-08-02
A helységnévtáblák átfirkálása mellett így fejezik ki a korz emberek a magasabb autonómia illetve az önálló állam utáni vágyukat. Franciaországban a nyelvi (nemzeti) kisebbséget hivatalosan nem ismeri el az állam, melyek létét az ország önkormányzati felosztásának módjával is gyengítik, kivéve Korzikán, ahol a sziget egysége miatt a nyelvi autonómia jelen van. (pszeudó HDR, enyhe warm)
galger válasza:
Köszi!
Kihúztam a nagy képet a monitor szélére, úgy hogy az oszlop pont a kép határán legyen és valóban, balra dől a tábla egy-két fokot. Jó szemed van! :)
Eddig engem ez a dőlés nem zavart, sőt észre sem vettem, de most már látom, és most már kezd zavarni is :(
Pedig be szoktam állítani vagy a horizontot vízszintesbe állítani a képeket vagy horizonthoz, vagy függőlegeshez, de úgy látszik ennél ezt teljesen elfelejtettem.
Örülök, hogy tetszik! :)
Szeretem a táblás dolgokat, és értem a történet mondanivalóját is, de önmagában a kép nekem nem riportfotó (pedig sztem nem ártana, ha árulkodna). Belső infóktól eltekintve, a középre helyezést itt nem támogatnám, mert annyira direkt, hogy épp, hogy nem csak arcon. Az meg nem jó érzés:)..szóval picit én többet komponíroztam volna a tájból talán, vagy csak a színek által kialakított formákkal játszottam volna el jobban nézőpontilag, de így telibe...asszem nem.
Viszont a hangulata, színvilága remek, szeretem a nagylátós torzulást is látni rajta.
galger válasza:
Érdekes, az arconcsapásos hasonlatod, tényleg van benne valami ilyesmi. :))
Az, hogy riportfotó, tényleg megkérdőjelezhető. Örülök, hogy a hangulata tetszik, mert ezek szerint van neki. A hangulat sokszor hiányzik a fényképekről, számomra nagyon fontos, hogy legyen.
Köszi az értékelést!
Vicces hogy vannak alapvető szabályok amiket ha kell-ha nem kell számon kérnek, itt nem a táj a lényeg hanem amit meg akartál mutatni, arról meg mindenki eldöntheti hogy lejön-e neki vagy sem, szóval a középre szerkesztésbe kár belekötni. Sőt lehet hogy éppen a tábla pirosa (ami remekül illik a kép színvilágába) adja meg neki azt a kis pluszt amitől több lesz mint az n+1edik nyaralási tájkép, nyilván nem ez a kép életed főműve de aminek szántad, annak jó.
galger válasza:
Igen, az engem is meglepett, hogy ennyin az aranymetszést kérik számon, miközben ez egy felkiáltójel. Első gondolatom a fekete-fehér megoldás volt –ha már riport- de annyira nem látványosak a nyomok, így mankónak megmaradtak a színek. Lehet, hogy a tájkép jelleg miatt kellene a harmadolás a többiek szemének, végül is nem rossz úgy sem. Ez a kép nincs vágva, nekem már a terepen az lebegett a szemem előtt, hogy ezt így is meg kell lőni. Viszont, ha ennyit kell magyarázni, akkor azt inkább az én hibámnak tartom, hogy nem állt meg így ez a kép, minthogy azt mondjam a közízlés lesöpörte a középre szerkesztést.
Ami érdekes, az a vélemények szélsősége, kinek ez, kinek az tetszik, avagy éppen valami nagyon nem tetszik neki. Szerintem ez azért lehet, mert van itt tájkép, erős színvilág, szemet bántó szerkesztés és egy körítés a mondandóval, vagyis egyfajta eklektika, ami -gondolom- másképpen csapódik le az egyes emberekben. Érdekes és tanulságos számomra!
Kösz, hogy visszanéztél és írtál!
Megneztem alaposan nagyban. Amikor galambokra lovoldoztem kiskoromban (legpuskaval) akkor voltak ilyen horpadasok a kemenyen oszintenszolva nem eppen egy AK47-esel szetlyuggatott tablat latunk, tehat ha az ellenallas(ami letezo voltam mar Fr.ban nem egy helyen, baszk, francia es bretagne-i barataim is vannak,tortenetesen korzikarol meg senkivel nem talalkoztam, ugyahogy meg tudom ezeket a problemakat itelni) erejet akartad kifejezni arra ez vajmi keves. Szerkesztest meg szineket gondoltam a tizeniksz elottem szolo mar megtette nemhiszem hogy kivancsi vagy mar a kozepreszerkeszteses es hasonlo kritikara. Eroltetettnek erzem nem ragozom.
galger válasza:
Pontosan azt fejezi ki, hogy az a probléma amiről hallhatsz, az vélhetőleg akkora, mint a táblán ütött lyukak. Minden idióta útikönyv leírja, hogy szétlövik a táblákat, aztán ezt látod, ami kicsit vicces. Nem akarom leszólni az ott élők vágyait, de ahol az anyaország fedezi a költségeik 70%-át, az EU olcsó repjegyekkel próbálja támogatni azt, hogy kevésbé szigetelődjenek el, akkor a szabadságharc ezen formája ironikus. Ezt az iróniát nem értetted, aminek mindketten okai vagyunk, nekem nem sikerűlt ezt érzékeltetnem, téged meg nem érdekelt. Nincs kiégett autó, nincs üres töltényhüvely, nincs repesz vágta seb, csak irónia.
Tehát a címből és leírásból is az jön át, hogy a téma a tábla és a vele történt hatások, mindezt azért egy korzikai tájjal füszerezve. Szerintem jobb lett volna fekvő kép és csak maga a tábla. Mutatni közelebbről a témát és többet a kifejező tájból. Azaz ég, hegy, fák. Azért észre is kell venni ezeket a témákat. Köszi
galger válasza:
Én köszönöm!!!
Felraktam magamhoz a többi táblás képet, melyeken van a tájból is, erre itt sajnos nem tudok több kreditet szánni.
köszönjük az érdekes leírást a kép mellé. Mint riport fotó szerintem teljesen rendben van, viszont írok efy kis szubjektív tanácsot/véleményt:
-én a témát (tábla) nem szerkeztettem volna ennyire középre, inkább tágabb teret hagytam volna, és fekvő formátumot állítottam volna be. Így láthattunk volna többet is a csodás tájból.
ez az egyetlen hiba amit így elsőre meg tudok neked írni. Így sajnos egy kicsit szűk képet kaptunk.
üdv. Gergely
galger válasza:
Igen, igen, a táj a háttérben lehet, hogy dobna raja egy csomót. Úgy látszik ez a középre szerkesztés nem nagyon érte el a célját. :-(
Nagyon köszi az értékelést!
Szép színvilágú fotó,csak szerintem rossz a középre vágás, így túl unalmassá teszi a fotót. Jobb lenne, ha többet láttatnál a környezetből is!
galger válasza:
Köszönöm! Hát, igen, igen...
Azért annak örülök, hogy a szerkesztést kivéve tetszik a fotó. :)
Ez igy nem mesel sokat meg magyarazo szoveggel sem. Inkabb tajkep, de ott az a tabla ami szerintem nem fejezi ki az onallo allam iranti torekves, talan egy atfirkalt halyiegnevtabla jobb lenne, de igy csak egy osszedobalt(annak latszik) tabla.
galger válasza:
Se a színek, se a szerkesztés, se semmi?
Amit én írtam az dobod vissza egy másik előjellel. Ha jobban megnézted volna, akkor látnád, hogy lövések. Megértem, ha nincs időd, de a kutyafuttában megtett értékeléssel sajnos nem tudok mit kezdeni.
Azért kösz, hogy megnézted!
Szép, van benne minden. Elég humoros kép, de mégis jó. Tetszik a háttér, ugyanúgy mint az a tábla. Nekem nagyon tetszik.
galger válasza:
Köszönöm szépen!
A középre szerkesztés mint a legtöbb esetben, most sem igazán dobja fel a képet és valahogy a színei is túl mesterségesek. (mi tavaly nyaraltunk Korzikán, csodás tájai vannak - fotóztál tájképeket is?)
galger válasza:
A szerkesztéssel kapcsolatban lásd a többi válaszomat. Igen, nem igaziak a színek, direkt megtoltam őket a HDR-ben.
Szerintem is csodálatos a vidék, az adatlapomon megtalálod a linket, ha azt követed találsz még pár tájképet.
Köszi az értékelést!
Egész jó ki kép lenne, csak szerintem elrontottad a vágást azzal, hogy középre helyezted a táblát. nekem személy szerint sokkal jobban tetszene ez a fotót, ha mondjuk egy 4:3-as arányú fotót csináltál volna és a táblát valamelyik függőleges harmadolóvonalra helyezed, akkor a háttérből is több látszott volna. Azért jó kis fotó lett, grat.
galger válasza:
Szerintem úgy egy harmonikus tájkép lenne, így meg annyira nem az. Abból nem szívesen engednék, hogy középen van, de abban igazad van neked is, hogy talán több kellene a háttérből. Minden esetre annak örülök, hogy a kép megoldás tetszik! Köszi az értékelést és a pontokat!
Őszintén szólva inkább a kép mellé írt szöveg az érdekes, a kép nem annyira. A egyik képemre azt a kritikát kaptam, hogy ez az a kép, amely leginkább számomra érdekes, de másoknak nem. Én ugyanezt tudnám mondani a te képedre is, a korzikai emberek függetlenedési vágyát ennél megkapóbb témával kellene kifejezni.
galger válasza:
Biztosan meg lehetne ezt mutatni másképpen is, bár ezek a táblák az egyik legjobban kézenfekvő dolgok.
Azért ez a kép került fel, mert ezt tudtam feltölteni mondanivalóval, hogy ne egy nyaralásos tucatfotó legyen. Neked a szöveg jött be, másnak a kép, a harmadiknak meg a színek, vagyis működik a dolog. Azt, hogy célt ért, sajnos nem mondhatom, annyira nem jó, ebben tökéletesen igazad van. Viszont annyira nem is rossz szerintem. Köszi!
Ja, tökös gyerekek, a rohadt tábla jól megkapta a magáét. Ettől függetlenül, a gyönyörű tájból már ennyi is majdnem elég az ötöshöz - csak azért merek egy tizedet levonni mert a lenti kő szebb lett volna egészben. Vagy tudod mit, mégsem: ez messze jobb mint a mostani 3,7.
galger válasza:
Jól megkapta, igen... :)))
Köszi az ötöst!!!
Tetszik a képed csak az vele a baj, hogy túl középre van elhelyezve a mondanivaló.
Én egy kicsit balra toltam volna , hogy a háttérben lévő hegy is szerephez jusson, valamint érdemes lett volna a szűrő használata .
Egy keret is sokat javítana a dolgon.
galger válasza:
A táblát szerettem volna kihangsúlyozni. Lehet, hogy egy kis "tipikus" tájjal jobb lett volna a tábla, nem tudom, de jó észrevétel.
Szűrőt (ha polárra gondoltál) a 12mm-es lencsére nem lehet rakni, mivel csak részben tudja átérni ezért én nem is szeretem.
Ugyanígy a keretezést sem szeretem, bár biztos dob egy képen, nekem nem jön be.
Minden esetre köszi az észrevételt és az értékelést.
A kép színei nagyon szépek. Az elhelyezés is kifogástalan. Egy problémám van, sajnos nem értem a témát. Szívesen venném, ha elmondanád érthetően, hogy mi az érdekes ebben az útjelző táblában.
galger válasza:
Egy weblapról:
"Korzika 1796 óta Franciaországhoz tartozik, hivatalos nyelve a francia. A lakosság nagy része korz nemzetiségűnek tartja magát és saját nyelvét, az inkább az olasz toszkáni nyelvjárásához mintsem a franciához hasonlító korz nyelvet beszéli. Igen erős a függetlenségi mozgalom, sokan Franciaországtól elszakadva, független korzikai államot szeretnének, amit a korz-francia kétnyelvű táblák levakart, átfestett vagy szétlőtt francia feliratai is érzékletesen kifejeznek."
Remélem ez segített. Köszi az értékelést és a pontokat!
Hát igen:), ha az egész világon a szabadságharcosoknak ilyen fegyvereik lennének, sokkal kevesebb áldozata lenne az ilyen viszályoknak....ugyanis minden valamire valo fegyver lövedéke könnyedén áthatol az efféle táblán. Erre max. csinytevö gyerekek lövöldöztek:)
Engem nem igazán fogott meg a látvány...
galger válasza:
Igen! ;) Inkább suhancok, nem gyerekek, de tökéletes az észrevétel! :)
Az útleírásokban ezzel ijesztgetik egymást az emberek, hogy szétlövik a táblákat, de hát tényleg ennyire futja.
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.