BELÉPÉS
REGISZTRÁCIÓ
ELFELEJTETT JELSZÓ
KATEGÓRIÁK
4,64
KATEGÓRIA: természet
ELŐZŐ KÉP
| | egyéb
KÖVETKEZŐ KÉP
  • Feltöltve:
    2007. augusztus 25. 20:25
  • érzékenység: ISO 64
  • fókusztávolság: 30 mm
  • objektív: Carl Zeiss Vario-Sonnar 2-2,8/7,1-51 T* + Cirkuláris Polárszűrő
  • Készítés helye (ország): Magyarország
  • Készítés helye: Gödöllő
  • Készítés ideje : 2007-08-25
Évszakok

Alcím: Egy juhar 365 napja "Gyökér, lomb és száraz ág, háromféle valóság./ Ki háromból csak egyet lát, nem látja a fát, magát." Bródy János: Vásárhely című dala Az alapötlet tavaly fogalmazódott meg bennem, egy kétévszakos /tél-nyár/ verzió elkészítésével. Körülbelül másfél év előre tervezett munka eredménye, a vágás nagyjából 20 órát ölelt fel. Bízom benne, hogy elnyeri a tetszéseteket, mert akkor már megérte! ;) Fogadjátok sok szeretettel! UI: A Nap beesési szögének évszakonkénti változása miatt az árnyak azonos helyre való esésének valószínűsége 0. 

A PROFI ÉRTÉKELÉSE
Alcím és mottó! Tetszik, hogy szerzőnk ennyire átgondoltan dolgozott. Nagyon precíz a megvalósítás és sajnos az exkuzálás is. Sajnos, mert hazánkban mindent bizonygatni és bizonyítani kell. Mert egyik fotós a másiknak esik... Nagy kár mindez, de ha már így alakult megvédem én is szerzőnket, hiszen most, értékelés közben nem látom még a véleményeket. Nemcsak a nap beesési szöge változik, de fényének színe is! Olyannyira, hogy a nyár végi és ősz eleji fotókat a növényzet színéből is meg lehet különböztetni, hiába meleg az ősz és nem hullanak a levelek. De érvényes ez egyébként a városképekre is, ha az épületek színét nézzük. Az őszi és téli nap valahogyan érdekesen és szűrhetetlenül vöröses. A jó fotós kondicionált szeme pedig ezt érzékeli. A tökéletes illeszkedés így sohasem valósulhat meg. De pont ez az, ami megkülönbözteti az évszakokat, nemde? Most pedig vissza a képhez! Eredeti alapgondolat, hogy nem a négy képet rakjuk egymás mellé - ahogyan sokszor csinálták -, hanem precízen összeretusáljuk azokat. Az így elkészült kép látványos, de csak nagyításban, így nem elsősorban netre való. Aki azonban vette a fáradtságot és megnézte nagyban, gyönyörködhetett a fa négy arcában. Nemcsak egy fa életéről, hanem egy fotós munkájáról is mesél a kép, ami kimondottan erény. A fotóval ugyanis gondolatainkat kommunikáljuk mások felé és ez a montázs abban nagy, hogy megszokott gondolatainkat, időérzékünket emeli szemünkhöz. Ezzel arra kényszerítve bennünket, hogy elgondolkozzunk kissé. A fa lombos portréi középre kerültek, így kiemelkednek a sivárabb keretből. Fordítva nyilván nem működne a kép, így viszont az élő fa ereje isáthatja a szemlélőt. Nagyon jól szerkesztett a fotó abból a szempontból is, hogy a kép két széle szűken van vágva, így a két szélső szelvény vágása illeszkedik a középső szelvényekéhez, melyek kényszerűn erősen vágottak. Jó ötlet volt a tavasz-őszi évszakra is kiterjeszteni a fotózást!
Értékelte: Török György
Msc. Török György mûszaki fotográfus, reklámfotós, szakíró, okl. szaktanár, világítástechnikai szakember, a "Fényképészet" címû kézikönyv társszerzõje, a Kaposvári Egyetem Mmûvészeti Karának oktatója. www.fotosuli.hu
A képek értékeléséhez és az értékelések
teljes szövegének elolvasásához be kell lépnie!

BELÉPÉS

Ha még nincs felhasználóneve, akkor regisztráljon egyet.

2008. február 27. | 14:29 | diduka

Szia!
Igen, ilyent képzeltem el a négyévszakosnak!
Az illesztéseknél a fehér sávokat nem tettem volna bele. De így is csillagos ötös! :))

FuNS0f7 válasza:
Köszönöm szépen, hogy megosztottad a véleményed. Nekem ilyennek tetszett, ahány ház, annyi szokás. - tartja bölcsen a mondás. ;)

2008. február 1. | 20:16 | nohrbi

Szerintem remek kép! Ötletes, figyelemfelkeltő, és részleteiben is remekül kimunkált, valamint átgondolt. Egy fotó ami felölel egy egész évet. Csak gratulálni tudok hozzá!

FuNS0f7 válasza:
Köszönöm nohrbi! Örülök, hogy tetszik.

2008. február 1. | 19:38 | popoka

Nagyon ötletes

FuNS0f7 válasza:
Köszönöm!

2008. február 1. | 16:55 | osiris555

első érzésem a képről az volt, hogy: ááá! :)
nekem nagyon tetszik a kép is az ötlet is!
gratulálok hozzá!
üdv

FuNS0f7 válasza:
Köszönöm szépen osiris555! Örülök, hogy tetszik. :)

2008. február 1. | 15:26 | Tomka888

Hát szerintem nincs mit mondani erről a képről.ÓRIÁSI!!!!
Ha lenne kreditem, most 1et utalnék.De sajna csóró vagyok:)
Nem is a kép minősége és a látvány miatt, mert van hasonló szép kép( ha nem haragszol ezért). Persze nagyszerű kép.De az a sok munka,amit beleöltél.Hát az nem kevés.Csak gratulálni tudok.

FuNS0f7 válasza:
Köszönöm Tomka888! Semmi gond, később is jól jön majd a kredit! :)) Persze, csak viccelek. Nem haragszom érte, tisztában vagyok vele, hogy voltak, sőt megkockáztatom, hogy lesznek is még hasonló próbálkozások. Ez benne van a pakliban. Ha úgy tetszik, az én galériámban ez volt az első ilyen próbálkozás, sőt még ott sem /lásd: Metamorfózis/. Bizony ilyen ez a világ. :)) Örülök, hogy tetszett a kompozíció.

2008. február 1. | 15:09 | morcego

Bocs a közvetlen megfogalmazásért, de elképesztő.

FuNS0f7 válasza:
Semmi gond, örülök, hogy elnyerte tetszésed. :-)

2008. február 1. | 15:07 | morcego

Úristen, hihhetelen mekkora ötlet:D, szenzációs kép, elképesztőek a színek.Minden elismerés.Lehidalok:D

FuNS0f7 válasza:
Köszönöm a bíztató szavakat!

2008. február 1. | 13:15 | fullac

Szia. Én is csak gratulálni tudok a képhez.
Az ötlet az én agyamban is megfogalmazódott már évek óta, csak valami folytán valahogy sohasem értem a tettek mezejére (ilyen kép láttán sajnálom, hogy mindig csak gondolkodom, bár technikailag sem érzem magam rá felkészülve),
így tiéd a dícséret :) :) és minden elismerésem.
Nagyon sok ilyen szép képet kívánok. további jó munkálkodást!

FuNS0f7 válasza:
Igazán köszönöm fullac! Örülök, hogy megtekintetted és elnyerte tetszésed. :-)

2008. február 1. | 09:23 | Zoran_2

Gratulálok a profi értékeléshez!
Z☼ran

FuNS0f7 válasza:
Köszönöm szépen Zoran! :)

2008. január 5. | 10:52 | pepfac

Szia! Nekem ez a kedvencem a képeid közül. Nagysága szerintem első sorban az eredetiségében áll, nagyon jó ötlet volt Tőled! A kép minőségével sincs semmi baj, a színek is szépek. Másodrészben lehet, hogy azért is tetszik ennyire mert ismerem a fát,! ;) Még annyi, hogy nekem jobban tetszett a fele-fele megosztás, amikor csak két félből állt a kép, azt hiszem egy nyári és egy téli képből. Minden elismerésem! Ádám

FuNS0f7 válasza:
Köszönöm szépen Ádám! :) Megtisztelő az értékelésed és egyben üdvözöllek a Fotózz!hu-n.

2007. október 2. | 12:02 | köbüki

Nádas Péter körtefás fotóiról sajna csak szöveges dokumentumokat találtam a neten

http://www.irolap.hu/object.C18EEA5E-F54C-4841-B36A-71B892760024.ivy

http://irolapok.ivyportal.com/object.7E579DB4-6E24-41E2-BB58-E4A3C59DC1D5.ivy

FuNS0f7 válasza:
Köszönöm szépen köbüki a hasznos linkeket! :)

adott pontszám: 5
2007. szeptember 23. | 11:49 | torok.tibor

Szia !

Jajjj időzavarban vagyok most ettől a képtől :)
Nos:
A színek nagyon jók ngyon testzik ahogy rendezted a képen jó hatást kelt a képen.
A kompozíció nagyon remeke igényes és prezíz munka látszik rajta.
Az ilyen képek szerintem falra is mehetnének szerintem.

Sok ilyen képet vagy két évszakra bontva pl: ősz-tavasz, nyár-tél látnék még töled mert van hozzá érzéked az iylen fotókhoz.
Kitartás és szrintem meghozza a gyümölcsét.

Én csak gratuláni tudok a képhez,
Köszönettel: Tibor

Nálam ez az év kép ha lehetne szavazni iylenre itt

FuNS0f7 válasza:
Köszönöm szépen torok.tibor a részletes értékelést és a dícséretet! Igazán örülök, hogy elnyerte tetszésed. :)

2007. szeptember 23. | 10:14 | ecsibi

Igen, ezt láttam is, talán írtam is rá. Zseniális a kép, és ráadásul szívemnek kedves helyen készült. (Ezek alatt a fák alatt játszottam gyerekkoromban.) :-)

FuNS0f7 válasza:
Köszönöm szépen ecsibi! A korábbi hozzászólásod ugyan nem láttam, de igazán örülök, hogy tetszik. UI: Bizony, szalad az idő. :-)

adott pontszám: 4
2007. szeptember 22. | 23:17 | uoza

Nagyon ötletes és jól megtervezett fotó és egyértelműen sok munka volt vele. Gratulálok az eredményhez, szerintem jó lett. Az egyetlen dolog ami eszembe jutott róla az, hogy talán még hatásosabbra sikerült volna, ha a feldarabolás vízszintesen történt volna, mert így a két szélső rész mintha nem passzolnának. De mivel az az évszak sajátosságainak köszönhetők, így is szép munka! Gratulálok!

FuNS0f7 válasza:
Köszönöm uoza az értékelést! Ha megfigyeled, az évszakok az időrendet követik. A vízszintes vágással már teljesen más lenne az összhatás, de azért külön köszönöm a tippet.
A fotós 0,5 kredittel jutalmazta a véleményezőt.

2007. szeptember 21. | 22:49 | Jakobinus

Nagyn ötletes kép. A fa négy ruhája :). Gratula!

FuNS0f7 válasza:
Köszönöm Jakobinus! Ha "nagyon ötletes", akkor mitől csak 4-es? :-) Így kitoltál velem is, mert nem kapom meg az általad adott jegyet, - jelen esetben a 4-esért mondjuk annyira nem kár :D - csak a szöveges értékelést. Azért örülök, hogy tetszik.

2007. szeptember 17. | 12:18 | Nandyred

Nem bírtam ki,hogy ne nézzem meg az előttem szólókat. Hiba volt,mert most elment a kedvem a nap további részétől. Lehet este kellett volna elolvasni a hozzászólásokat...akkor viszont az alvással lennének problémáim :) Na mind1.
Voltak akik a képet,voltak akik a válaszaidat kritizálták. Azt hiszem egyik dolgot sem érheti kritika. A képed jól átgondolt, az apró részletekre külön figyeltél. Én pl értettem miért van virágágyás az előtérben. Speciel szerintem ez az egyik plussz a képben... Azt hittem mindenkinek egyértelmű,hogy ha "terhet hordoz" egy ág, akkor máshogy áll mintha nem hordoz terhet. Mégis voltak akik emiatt pontot vontak le. (???) Ha kicsit is tájékozottabbak lennének a hozzászólók tudnák,hogy 2dolog miatt a részletgazdagságot sem érheti kritika. 1.) Az a 8Mpixel amit említettél. 2.) Carl Zeiss :)
Az árnyékos marhaságokról most inkább nem beszélnék,mert agyrém.
A válaszaid meg kultúráltak,próbáltál ésszerű magyarázatokat adni az esztelen "kritikusoknak". A türelmedet csodálom.
És hogy miért írtam le mindezt? Mert a munkád megérdemli,hogy ne csak "szupi kép","nekem tetszik" pozitív hozzászólást kapjon. Persze tisztelet a kivételnek...
További jó munkát, és még 1x gratulálok!
Üdv.: Nándi

FuNS0f7 válasza:
Köszönöm szépen Nandyred az "együttérzést" és a pozitív hozzáállást! Igen, sajnos amióta a fotózz-on, a negtív kritika kredittöbblettel jár, egyre többen kapaszkodnak ésszerűtlen, abszurd értékelések írkálásába, de végülis így még izgalmasabb a dolog. Bizony, egy-egy értékelő véleménye után nem árt a "nagy levegő", és a partnélküli vita helyett, gyakran jobb a békés beletörődés. :D Igen, pár 5-ös éppen a "nekem tetszik" típusú hozzászólások miatt kerültek törlésre az admin által, amely jogossága szintén kérdéses ebben a kiélezett "harcban" az átlagért. Ugyanis egy mindössze két napja regisztrált "zöldfülű" fotózz tagtól nem igazán értem, hogy miért kell elvárni, hogy két sor helyett, majd nekiáll litániákat írni egy-egy felvétel láttán. A rossz indulat és a lepontozások pedig sajnos egyre gyakrabban benne vannak a "pakliban", de emiatt ne legyen rossz napod! :-) Nem ér annyit az egész értékelősdi. UI: Keveset ismerik a DSC-F828 sajátosságait, de én kedvelem ezt a géptípust, mint minden masinának ennek is megvannak apró bogarai, hibái(?), de ennek ellenére hű társ a mindennapokban, együtt kell élni vele, illetve megszokás kérdése az egész. :)
Mindenképp becsülendő a pozitív hozzáállásod és igazán kedves Tőled, hogy "kiálltál mellettem". Neked is szép fényeket, minden jót, Üdv: FuN

adott pontszám: 5
2007. szeptember 17. | 11:46 | Nandyred

Hello! Nagyon kreatívnak tartom, és minden elismerésem,hogy ennyire alaposan átgondolt fotót tudtál készíteni. Méltatlanul alacsonynak tartom az alig 4,6-os átlagot, mert ha valamiről, akkor a fotózás ERRŐL szól. Gratulálok a képhez. Üdv.: Nándi

FuNS0f7 válasza:
Köszönöm szépen Nandyred! Tőled igazán jól esik a dícséret és egyben megtiszteltetés, hogy elnyerte tetszésed a felvételem! :-) Köszönöm még egyszer.

2007. szeptember 8. | 11:03 | Chriss

Nagyon szemrevaló kép, látszik rajta, hogy sok munka volt vele. Elismerés a kitartásodért.

Chirss

FuNS0f7 válasza:
Köszönöm szépen Chriss, hogy megosztottad a véleményed. Igazán örülök, hogy elnyerte tetszésed. :-)

2007. szeptember 8. | 09:51 | ambrosia

Nekem bejön

FuNS0f7 válasza:
Örülök, ha neked bejön. :-)

2007. szeptember 8. | 09:42 | kürthyb

nagyon ötletes kép,en is már gondolkodtam hasonlon,de megelőztél :D
gratulálok a képhez

FuNS0f7 válasza:
Köszönöm szépen kürthyb! Örülök, hogy tetszik. :)

2007. szeptember 8. | 02:13 | artist86

Nem állt szándékomban lehurrogni, de szerintem nem is tettem. Csupáncsak megjegyeztem, hogy a kép megvalósítása techikailag bizonnyal kihívás és munkaigényes, újat viszont kevéssé mutat. Éppen ezért nem fogom valószínűleg kipróbálni. A bele fektetett idő és energia miatt viszont fogadd őszinte elismerésem! Üdv

FuNS0f7 válasza:
Köszönöm artist86! Örülök, hogy a technikai megvalósítás elnyerte tetszésed. Üdv

adott pontszám: 5
2007. szeptember 7. | 16:53 | toget

nekem nagyon tetszik. az ötlet maga már megérne 5 pontot, az igazán csodás kivitelezés már csak hab a tortán. A kép szinei is rendben vannak, megfelelően élesek a részletek, a vágás is nagyon jól sikerült.. Ez a park nagyon gyönyörű lehet, ha ilyen fák nőnek ott:) Nagyon szép munka, gratulálok

FuNS0f7 válasza:
Köszönöm szépen toget! Örülök, hogy tökéletesnek látod! ;)

2007. szeptember 7. | 14:20 | Legu

Az egyediseget egy szoval nem emlitettem, ma mar nagyon nehez (lehetetlen) olyan kepet kesziteni, amit valaki meg eddig ne keszitett volna el. A belinkelt kep inkabb a koncepcio, a megvalositas, a letisztultsag minosegere utalt. Valoban szivesebben adnek arra 5-ost mint a Tiedre, es mivel latva a gyengebb pontokra adott valaszaid, nem is banom hogy nem ertekeltem helyen a kepet.
A statisztikaban pedig ha elovesszuk, hogy hanyan ertekeltek a kepet es hanyan a belefektetett munkat, akkor az is egy erdekes eredmenyt fog mutatni.
Minden esetre megegyszer grat a kephez, es az elert eredmenyhez, meg ha nem is az en velemenyem tukrozi.

FuNS0f7 válasza:
De azért remélem érted az említett problémakört: minden kép egyedi és - szinte - megismételhetetlen. Számomra például az általad méltatott fotó túl egyszerű és kézenfekvő, kihívás nélküli. És valóban ismét egy gócponthoz értünk? Szerinted a képalkotót, - nevezzük jelen esetben fotósnak, - mennyire érdekli, hogy éppen a csillagok állása, a vallás, a kompozíció, a látottak alapján kialakult belső lélektani hatások, vagy a jó/rossz közérzet, a szerencse, vagy éppen milyen tényező alapján ad valaki jó vagy rossz pontot az adott fotóra. Engem ez például abszolút nem érdekel: a célom az, hogy sikeres legyen a képem és gondolatokat indítson el a szemlélőben, az éppen kiválasztott tényezőt pedig az értékelőre bízom, hogy mi alapján értékel. És nem utolsó sorban: a "kitartás" kulcsszót nem mint fekete bárányt emlegetném a tényezők sorában, mivel kiemelkedő jelentőségű. Legyen elég kitartásod abban amit csinálsz, és hidd el előbb-utóbb lesz jó koncepciód, szerencséd, meg amit akarsz hozzá. UI: Abban viszont egyetértünk, hogy mindig lehet egy kicsit jobban is! Hát, hajrá! :-) Köszönöm, hogy megosztottad a véleményed, Neked is minden jót kívánok!

2007. szeptember 7. | 08:27 | Dotspot

Engem nem zavarnak sem a kisvirágok, sem az árnyék, úgy jó ez a kép, ahogy van, és nem is ezért szólok be :-) ilyen korán reggel, hanem amiatt a megjegyzés miatt, hogy láttunk már ilyen próbálkozásokat, nem is egyet.

Milyen megközelítés ez? De őszintén!

Most hirtelen nem tudok rájönni, hogy honnan vette a bátorságot Munkácsy, hogy a Poros út I. után megfesse a a Poros út II.-t............

Megyek, iszom egy kávét. :-D

FuNS0f7 válasza:
Köszi szépen Dotspot az "együttérzést"! :-) Tudod az emberek egy része abban éli ki "művészi vénáját", hogy a másik munkáját próbálja kritizálni és a porba taszítani. Én egy szóval nem mondtam azt, hogy ez a kép tökéletes, sőt még azt sem, hogy a világon egyedülálló. Megkísérlem azt is, hogy tisztában vagyok azzal, hogy születtek más jellegű, de témában hasonló felvételek is.

2007. szeptember 7. | 06:12 | Legu

http://www.flickr.com/photos/28038268@N00/1252846349/
Ezen a kepen nincsenek ossze-vissza arnyekok, a fa lombozata jol kiveheto, mert a hatterben nincsenek zavaro bokrok, vagy mas fak. A belinkelt kep csak egy a sok kozul.
Egyebkent a keped cime 4 evszak az teljesen megallja a helyet, de az emlitett juhar mar a kaotikus egyvelegbol, kevesbe veheto ki.
Minden esetre gratulalok a turelmedhez, kitartasodhoz es tovabbra is Jo Fenyeket!

FuNS0f7 válasza:
Kedves Legu! Akkor te adj arra a képre egy 5-öst! Mellesleg én sem egy Michelangelo festménnyel ugrottam elő, hogy az milyen szép, és a te képed meg nem szép. :-) Valamint ismét annak a problémakörnek a feszegetését érzem, hogy a kép most egyedi vagy éppen nem. Biztosíthatlak róla ez a felvétel a galériámban /és sokak számára is/ egyedülálló, tehát számomra egyedi, véleménye meg mindenkinek lehet, szíve joga. :-) UI: Korábban már válaszoltam hasonló kérdésekre, olvasd el, ha kíváncsi vagy részletesebben a véleményemre. Neked is jó fényeket! Üdv: FuN

2007. szeptember 7. | 05:23 | Legu

A kep tenyleg megoszto. A legtobben a kep elkeszitesebe olt energiadat pontoztak szerintem amikor tokeletesnek , 5-osnek ertekeltek. Az elott le a kalappal. De szerintem Te is realisabb kepet kaptal volna a kepedrol, ha nem irod melle a befolyasolo kommentet. Egy jo kep ugy is onmagaert beszel.

FuNS0f7 válasza:
Kedves Legu! Annyira nem érzem a megosztottságot. Tekintsük át az utat, ami idáig vezetett: ez a kép pár óra alatt a "Nap képe" lett, pár nap alatt a "Hét képe" és jelenleg is a "Hónap fotója" kitűntető cím tulajdonosa, és még bízom benne, hogy jóideig marad is. :-) Nézzünk egy kis statisztikát: a mérleg: 48 db 5-ös, pár darab 4-es, vagy akörüli érték és egy db 3-as. Javíts ki, ha tévedek, de a mérleg nyelve elég szépen az 5-ös felé hajlik. UI: Azt hogy a megjegyzés rovatba mit írok, legyen az én problémám. :-) Ha valaki emiatt von, akkor úgy kell nekem!

2007. szeptember 7. | 05:14 | artist86

Jól megcsinált kép, az biztos. Nincs is vele semmi bajom. Az árnyék egy-két helyen valóban zavaró, de nem számít. Annyit fűznék azért hozzá, hogy akármennyire is eredetinek gondolja itt sok-sok ember, az ötlet nem az, még ha ezen a honlapon nincs is hasonló. Sokszor, sokféleképp feldolgozták már ezt a témát, az idő körforgását egy fa képében. Így, montírozva is. Üdv.

FuNS0f7 válasza:
Kedves artist86! Kicsit olyan érzés kerít hatalmába az értékelésed olvasásakor, hogy nagyobb benned a füst, mint a láng. Javaslom, hogy próbálkozz te is a témával, más munkájának lehurrogása helyett, és elképzelhető, hogy akkor fogsz rájönni, hogy amit nagyon egyszerű kritizálni két mondatban, azt megvalósítani talán nem is olyan egyszerű feladat. Köszönöm a véleményed, és hogy kitűntettél a figyelmeddel! UI: Valamint nagy tévedés, mivel a lapon is van hasonló kép, nem is próbáltam az effektekkel hasonlítani arra, pusztán vettem a bátorságot, hogy az én galériámban is legyen egy ilyen témájú kép. Én kérek bocsánatot. :-) Üdv.

2007. szeptember 6. | 22:55 | Nyúlvány

egyébként valaki mondja már meg hol részlettelen?:) de most komolyan...

FuNS0f7 válasza:
Nem én írtam kritikának, úgyhogy fogalmam sincs... :-)

adott pontszám: 5
2007. szeptember 6. | 22:39 | Nyúlvány

Nnna birkák. Ezt nem illik lepontozni, mivel olyan jó. Az ötle (bár sokunknak eszébe ötölhetett már), a kivitelezés, és mit mondjak, főként a színek. Az évszakokat mindig csak külön-külön láthatjuk, így összeadódnak a jó tulajdonságok. Gratula.

FuNS0f7 válasza:
Köszönöm szépen Nyúlvány! Igazán kedves tőled és egyben örülök, hogy tetszett. :-) Az említett "birkák"-tól meg én kérek bocsánatot. :))

adott pontszám: 5
2007. szeptember 6. | 21:37 | Dramar

Má csak a ráfordított munka miatt is megérdemled, És akkor még nem beszéltem a vágásról, szerkesztésről. Tökéletes, csak így tovább. Gratulációm.

FuNS0f7 válasza:
Köszönöm szépen Dramar az értékelést! Örülök, hogy tetszik. :)

adott pontszám: 5
2007. szeptember 6. | 10:29 | nikicske1

Nekem nagyon tetszik, jok a szinek, iagazan visszadjak az evszakok hangulatat/szinet. (Bar az osz lehetne picit narancsossabb de igyis teljesen jo) Gratulalok!

FuNS0f7 válasza:
Köszönöm szépen nikicske1! :) Örülök, hogy elnyerte tetszésed. A maga természetességében is ilyen, azért maradtam az eredeti színeknél.

adott pontszám: 5
2007. szeptember 6. | 08:35 | kopeti

Gratulálok az ötletes képedhez. Semmi kivetnivalót nem látok benne. Igen kreativ és nem mindennapi türelemről tanúskodik. Az a fajta kép, ami után az emberben felmerülnek ötletek és azon gondolkodik, hogy ő hol tudna hasonlót késziteni.
Egy apró észrevétel: jó az idézet, de a számmisztika alapján :) nem a képhez való. Ettől eltekintve nekem tetszik. Az ötlet miatt maximális elismerésem.

FuNS0f7 válasza:
Köszönöm szépen kopeti! Örülök, hogy elnyerte tetszésed a felvételem. :) Igen, magam is elgondolkodtam, hogy hogyan "viszonyul" a 3:4-hez, de végül úgy döntöttem, hogy a jól kivehető horizontális felosztás után már a szemlélő is könnyű szerrel meg tudja a fejében valósítani a kép vertikális felosztását. Ehhez adja meg a kezdő lökést az idézet. :-) Igazán köszönöm, és bevallom, jól esik a dícséret.

2007. szeptember 5. | 10:44 | Gare

Az ötlet nagyon jó, tetszik! Grat!

FuNS0f7 válasza:
Örülök, hogy tetszik az ötlet. :-)

2007. szeptember 4. | 11:21 | köbüki

Nagyon jó ötlet, ha jól emlékszem Nádas Péter készített hasonló tematikájú fotósorozatot egy körtefáról (?).

FuNS0f7 válasza:
Köszönöm szépen köbüki, hogy megosztottad a véleményed! Örülök, hogy tetszik. UI: A Nádas Péter-féle körtefás fotóval még nem találkoztam, de ha meg tudnád adni a kép elérhetőségét a weben, vagy hogy hol lelhető fel, azt megköszönném. :-)

adott pontszám: 5
2007. szeptember 3. | 22:55 | elstimate

Kiváló ötlet, remek megvalósítás!
Igazi kreatív élménymunka!
Gratulálok

FuNS0f7 válasza:
Köszönöm szépen elstimate! :) Örülök, hogy így látod! ;)

2007. szeptember 3. | 21:20 | Pami

Érdekes ... nagyon tetszik!
A megvalósítás is csúcsszuper!

FuNS0f7 válasza:
Köszönöm, ha ennyire tetszik pontozhattad volna is akár. ;) Azért persze örültem Pami! :-)

adott pontszám: 5
2007. szeptember 3. | 21:17 | joaker

sorry, hogy csak most írok a képhez, de elég zsufi volt mostanában, már régen akartam mert láttam itt az oldalon, de most tudtam hozamosabban leülni fotozzhoz:) szépen megvalósított és jól elgondolt ötlet és persze kellett hozzá némi elszántság is, hogy minden évszakban lekapd ezt a fát szó mi szó tetszik, talán annyi hiányzik picit nekem, hogy én az őszi tájat barnás-narancsos-vörösesen szeretem és itt inkább arany színű, ami persze kizárólag a fa hibája:)
üdv és grat!

FuNS0f7 válasza:
Köszönöm szépen joaker! Örülök és egyben megtiszteltetés, hogy elnyerte tetszésed. Igen, ahány fa, annyi féle képpen éli meg az őszt. A juharfa ezek szerint aranysárgán, nekem azért így is tetszett, meg így lett természetes a színvilág, mivel olyan, mint élőben. Köszi még egyszer, üdv: FuN

adott pontszám: 5
2007. szeptember 2. | 20:01 | bölcs27

gratulálok, nagyon szép munka, látszik a tervezettség és az elszántság.
Fotó a javából. Az árnyékok egyáltalán nem zavaróak!
Ámbár ha mindig megvártál volna egy felhős időt... :-))))
grt
istván

FuNS0f7 válasza:
Köszönöm szépen bölcs27! Tőled igazán megtisztelő! :-)

adott pontszám: 4,6
2007. szeptember 2. | 08:48 | LatissimusDorsi

Kitartó voltál ezzel e projectel. Ha már ennyi időt szántál rá akkor az ösz-tél részben is választhattál volna egy-egy felhötlen napot.
Még egyszer gratula a kitartó munkáért, és a fáradságos vágásért!

FuNS0f7 válasza:
Köszönöm LatissimusDorsi! Ha megfigyeled a felhők "elrendezése" is követi az évszakok rendjét, azaz az ősz-tél verzióhoz direkt választottam felhős képeket, mivel azok köztudottan hűvősebb, hidegeb, szelesebb, csapadékosabb évszakok. Meg így persze változatosabb is. Azért örülök, hogy többnyire tetszett.

adott pontszám: 5
2007. szeptember 2. | 00:00 | Bigiee

Gratula a kitartásodhoz. Én szeretem , ha egy kép hamar megvan és látom az eredményt, ha nem látok eredményt sikertelenséget érzek , ezért bele sem mernék vágni egy ilyen hosszútávu kisérletbe. Főleg , hogy rengeteg bukási lehetőség van benne, megnő a fa, vagy villám csap bele, letörik az ága, szél tépi meg , rossz helyre állítod az állványt. Szóval szép munka meg az utómunkára fordított idő is. Mondd csak ha lesz egy kis szabadidőd nem csinálnád meg visszintes vágásokkal is ? esetleg átlóssal bal felsőből induló tavasz jobb alsósarokban tél.
üdv Bigiee

FuNS0f7 válasza:
Köszönöm Bigiee! Az expo-k kézből készültek. :-) Valóban sok a hibalehetőség, de úgy voltam vele, hogy dupla vagy semmi... ;) Nekem is van még pár ötlet a tarsolyomban, idővel talán sor kerül egyéb verziókra is. Köszönöm szépen a hasznos tippeket és annak is örülök, hogy tökéletesnek látod, valamint, hogy megláttad a fantáziát a koncepcióban! :-) Üdv: FuN

adott pontszám: 5
2007. szeptember 1. | 12:57 | Rimóczi Roland

Gratulálok !
nem csak a képhez de ahhoz is hogy ki bírtad várni ezt a sok időt amíg tökéltesen paszol a négy évszak ... :-)

FuNS0f7 válasza:
Köszönöm szépen Rimóczi Roland! Igyekszem, örülök, hogy tetszett. :-)

adott pontszám: 5
2007. szeptember 1. | 12:46 | hrb

Egy nagyon jo otlet meg jobb megvalositasa, igazi fanatikusnak kell lenni egy ilyen megvalositasahoz, gratulalok!

FuNS0f7 válasza:
Köszönöm szépen hrb! Bóknak veszem a "fanatikus" szót. :-))

2007. szeptember 1. | 12:06 | flyerwolf

:) erről lecsúsztam, nekem az ősz még hiányzik.

FuNS0f7 válasza:
Balról a 3., jobbrol a 2. képkocka. :o)

adott pontszám: 5
2007. augusztus 31. | 14:12 | Hooper

Csak gratulálni tudok..mind az ötlethez, mind a kitartásodhoz :)
csak 1 dolog zavarja a szemem.. a kép alján lévő sötét sávokat (árnyékokat) PS-el eltüntettem volna..kicsit zavaro. Valamint az őszi képnek kéne 1 kis utolagos szinkorrekció.. de semmiképpen sem vonnék le emiatt a kép értékéböl!
Gratulálok mégegyszer, nagyon tetszik!

FuNS0f7 válasza:
Köszönöm Hooper, hogy megosztottad a véleményed és a hasznos tippeket is! Örülök, hogy elnyerte tetszésed. :)

2007. augusztus 31. | 11:48 | DénesPapa

30 nap legjobb fotója! hmm.
gratulálok
üdv
d

FuNS0f7 válasza:
Köszönöm szépen DénesPapa! :-) Igazán kedves Tőled. Üdv: FuN

2007. augusztus 31. | 10:44 | bali_az_állat

könyörgöm, ha nincs ott az a valami, ami most "odaárnyékol", akkor "beeshet" a nap akárhonnan ----> nem lesz árnyék :) :/ kapísi?

ja és csak azért mert kioktató volt a valószínűségesdi... hát erre írtam, hogy: egyedülálló fa!!! keresni kell, vagy elviselni a kritikát az árnyékok miatt... :)

perszepersze azt írsz oda amit akarsz, csak a "parasztvakító" számok..., amitől vakultak is nehányan.. khm... bocs a "vakultaktól" :D

nem kell besz*rni, béke van :)

FuNS0f7 válasza:
Mélyentisztelt bali_az_állat! Csupán azt a tényt felejted el, hogy maga a fa, akkor is máshova veti az árnyékát. Így van bizony, keresni kell, de a keresénél még nehezebb lesz megtalálni. Csak tudod kritikát írni sokkal könnyebb, mint a leírtakat tökéletesen megvalósítani. A körülöttünk levő világ bizony nem tökéletes, így ez a felvétel sem az. Egy szóval nem mondtam. Nekem az is elég, ha közel áll hozzá! ;) UI: Örülök, hogy Téged is sikerült "bevakítanom"! :D A székletre vonatkozó megjegyzésed tartsd meg magadnak, béke van, a Holdon egészen biztosan. :-)

2007. augusztus 31. | 10:11 | bali_az_állat

amennyiben egyedülálló fát választottál volna, akkor a nemlétező árnyékok "azonos helyre való esésének valószínűsége" :100% :D (természetesen nem a fa árnyékáról beszélek, hanem az előtérben levőről) erről ennyit :/

a jobb és baloldalon nem teljesen egyértelmű, hogy melyik is a fa része (ismét: egyedülálló fa)

ez már csak vélemény: (utalva arra, hogy az előbbieket tényként kezelem :) ) az, hogy hány száz évet készülsz, illetve hány órát ps-ezel, az nem növel a kép értékén, csak a végeredmény számít!!!

szigorúan pont nélkül :)
üdv baliazálat

FuNS0f7 válasza:
Kedves bali_az_állat! Sajnos meg kell cáfolnom az általad felvázolt tényeket. Mivel hiába választassz egyedülálló fát /esetleg rendelkezel egy mobil juharfával :], amit minden hónapban kiteszel a kertbe fotózni/, mivel a Föld gömbölyű, így a Nap beesési szöge akkor is változik. /bár a fent említett módon, így van követed az árnyékokat is. :D/ Nyílván, amiket felvázoltál hibalehetőségeket az én fejemben is megfordultak, mégis a kép elkészítése mellett döntöttem. Jah, és legalább a Fotózz!hu-s múltam becsüljök annyira, hogy majd én fogom tudni, hogy miket írjak a megjegyzés rovatba és miket ne. :-) De ha segítségre szorulok majd megígérem, hogy Te leszel az első, akinek szólok majd... :-)) Én is üdvözöllek: FuN

2007. augusztus 31. | 10:09 | Geni

Sikerült félreértésbe esni!:)Szóval,én egy szóval nem mondtam,hogy ez a kép teli van hibákkal,javításra vár,és csodálom,hogy megütötte a majdnem ötöst,mikor 1,2-nél nem érdemelne többet!:)Én csak,annyit szerettem volna mondani,hogy az augusztusban megforult,több száz fotó közül,láttam olyant,ami jobban megérdemelte volna ezt a címet!Példákat is tudnék mondani,de igazából fölösleges!Tehát,nekem a képpel úgymond csak felületesen van problémám!Nehéz ezt,így megfogalmazni,de szerintem,azaz remélem érthető!A jó,és jó kép között is rengeteg külömbség lehet!További szép fényeket!

FuNS0f7 válasza:
Kedves Geni! Maradjunk annyiban, hogy a jelenlegi fotozz v2 rendszere nem egyéni véleményen alapul: nyílván valami egészen nyomós ok vezérel abban, hogy ez a felvétel neked nem tetszik, de a többség azért meglátta benne a fantáziát és a kitartó munkát. Arra szeretnélek kérni, hogy legalább a többség véleményét tartsuk tiszteletben. Abszolút egyetértünk: "jó és jó között is van különbség", de Uram bocsá' még is ez a kép a "Hónap képe" és nem a számtalan más példa valamelyike... :-) Neked is további szép fényeket kívánok!

2007. augusztus 31. | 09:49 | Geni

Kicsit erősnek érzem,hogy ez a kép, a hónap fotója!Félreértés ne essék,nem rossz kép,van benne munka,de ennél sokkal,de sokkal precízebb,szebb és profi képek fordultak meg,ebben a hónapban!

FuNS0f7 válasza:
Kedves Geni! Minden tiszteletem a Tiéd, de javaslom, hogy olvass kicsit bele az előtted értékelők véleményébe. Mellesleg éppen a Te általad feszegetett problémakör miatt nem egy ember dönti el, hogy egy kép lesz a "Hónap képe" avagy nem. Ez egy online közösség, ahol a többség szava dönt, akik így látták helyesnek. :-) Sajnálom, hogy Te más véleményen vagy, de mivel szíved joga, így megteheted! Azért köszönöm, hogy megosztottad a véleményed. :-) UI: Javaslom, hogy próbálkozz a témakörrel, és talán magad is rájössz, hogy ami készen 1x1 egyszerűségűnek tűnik, amögött a valóságban egy hangyányit komplexebb összefüggések húzódnak.

2007. augusztus 31. | 08:01 | Zoran_2

Gratulálok a kitartáshoz, az ötlethez, a nap, és hét képéhez. Engem az előttem hozzászólókkal ellentétben nem zavarnak évszakokból adódó külömbözőségek (pl. a nyári képen az előtérben lévő virág)
Ami viszont igen , hogy nagyban elég szélesek a függőleges elválasztó vonalak, sőt szerintem teljesen el lehetett volna hagyni őket, és egybeilleszteni a képeket anélkül.
Kreatív kép, sok belefektetett energiával.
Zoran

FuNS0f7 válasza:
Köszönöm Zoran_2, hogy megosztottad a véleményed. Talán így utólag már nem látszik, de a fehér vonalak mellett /évszakok közötti átmenet/ mindkét oldalon van egy-egy pár pixel széles sáv, ún. "wind-effekt"-tel ellátva, amelyek mintegy összemossák a felvételt. A 8 MPixel-es változatnál persze ez jobban észrevehető, mivel a nagy felbontású képen dolgoztam, majd azt tömörítettem, hogy benne legyek a 300 KB-os limitben. Azért persze örülök, hogy megláttad a fantáziát a felvételben és többnyire elnyerte tetszésed. Üdv: FuN

adott pontszám: 5
2007. augusztus 30. | 23:51 | istone

Grat!
Nagyon jól sikerült!
Én talán kihagytam volna a függőleges fehér vonalakat, hogy ne tördeljék szét a képet, de így is látványos.

Nekem is volt hasonló próbálkozásom a Gellért-heggyel, ha érdekel nézd meg.

Nem tudom, az ilyen technikával készített fotóknak van valami nevük?

üdv!

FuNS0f7 válasza:
Köszönöm szépen istone! Igazán megtisztelő, hogy megláttad a fantáziát a felvételemben. Tudod, a korábbi verziómnál az évszakok közötti átmenet elég sok kritikát kapott. /Szinte csak abba kötöttek bele az értékelők./ Így nem szerettem volna nagyon túlbonyolítani. Célom volt a könnyen értelmezhetőség. Rendben, feltétlen meg fogom nézni. Köszi az infót. Sajnos nem tudom, hogy van-e neve a technikának, mindenesetre egy rendkívül érdekes és izgalmas feladat a fotósok számára. Üdv: FuN

adott pontszám: 5
2007. augusztus 30. | 23:36 | pt_61

Csak ezt az egy vágást csináltad? :-)
Lehetne variációkat: vízszintes, ferde, és körkörös, stb.
Az ötlet, és a kitartás megérdemli az 5-t.

FuNS0f7 válasza:
Köszönöm szépen pt_61! :) Több elképzelésem is volt, de valahogy mégis úgy gondolom, hogy a könnyen értelmezhetőség szempontjából a jelenlegi verzió a legjobb. Örülök, hogy megfogott a koncepció és az ötlet.

adott pontszám: 5
2007. augusztus 30. | 21:00 | mgyula

Nagyon tetszik a kép! Már akkor is bejött amikor pár napja megláttam, de akkor nem volt időm rá, hogy értékeljem. Most, látván mennyien tekintették meg és értékelték, csak gratulálni tudok hozzá. Nagyon ötletes ez az ábrázolás mod, minden évszakba fotozod. Biztos sok idő kellett hozzá, hogy jol illeszd össze. Őszi hónapba az égen van egy "csík", mi az? Villám, vagy csak egy repülőkondenzcsíkja?

Mégegyszer gratulálok

FuNS0f7 válasza:
Igazán köszönöm mgyula! Az őszi felvételnél az árnyékokból látszik, hogy sütött a Nap. Valószínűleg egy repülőgép kondenzcsíkja ami a felhőn maradt. Mellesleg nekem pont ezért tetszett meg ez a fajta őszi kép, mivel ettől kellően egyedi. Köszönöm szépen a hozzászólást és a magaspontú értékelést. Örülök, hogy tökéletesnek látod a kompozíciót. :-)

2007. augusztus 30. | 18:27 | 7x24h

Láttam hasonlót valakitől, az nagyon tetszett. Ez nem annyira. Nem rossz, nem rossz, de alig látszik, hogy egyetlen helyszín, egyetlen fája van a képen.

FuNS0f7 válasza:
Kedves 7x24h! Ha megnézed figyelmesen az értékeléseket, akkor azért "hasonló és hasonló" között is lehet ám különbség. Egy szóval nem mondtam, hogy ez a kép tökéletes, nekem csupán az is elég, ha megközelíti azt! ;)

2007. augusztus 30. | 14:14 | gpalmai2

Szívesen tettem, tényleg érdekel, a myphoto-s honlapomon megtalálod azon képeimet amiről beszéltem, ha érdekel! A pontos címe fenn van az adatlapomon! Az egyik: panorámák között, a Balaton egy napja, a másik kettő ugyanitt, a fotozz.hu-s képek között a Balaton 24 óra I és II!
További szép fényeket!
Üdv
G

FuNS0f7 válasza:
Rendben, köszönöm szépen a tájékoztatást, feltétlen meg fogom nézni! :-) Neked is szép fényeket, üdv: FuN

adott pontszám: 5
2007. augusztus 30. | 09:29 | gpalmai2

Szia! Nekem nagyon tetszik! Sok munád van benne, ez már önmagában megérdemli a dícséretet. Szépen a színek, nem zavarnak az árnyékkülönbségek, és persze ahogy írtad is, nem lehet őket összehozni. A szolid illesztés és a keret illik hozzá! Nekem is van hasonló, csak nekem 24 óra, Balcsiról, és külön, de már megcsináltam egy képre is, harmadoltam, csak nincs fenn az oldalon!
Gratulálok!
Üdv

FuNS0f7 válasza:
Köszönöm szépen gpalmai2! Örülök, hogy elnyerte tetszésed a kompozíció. :-) Igen, engem is jelenlegi formájában fogott meg az elém tárulkozó látvány. UI: Igen, az egyes időintervallumokkal eljátszva érdekes jelenségeknek lehetünk részesei. Örülök, hogy megosztottad a véleményed.

adott pontszám: 5
2007. augusztus 29. | 19:50 | Atroposz

Nekem nagyon tetszik a kép és maga az ötlet is. A megvalósításról már nem is beszélve. Biztos nehéz lehetett összehozni a 4 képet.
Szép színes, éles. Gratula. Üdv

FuNS0f7 válasza:
Köszönöm szépen Atroposz! Nem volt könnyű, de azért megbírkoztam vele. :-) Örülök, hogy megfogott a kompozíció varázsa.

2007. augusztus 29. | 19:41 | cascata

Tetszik a kep nagyon, remek az idezet is, itt nezegetem mar vagy tiz perce, de valami megis hibadzik, hogy tokeletes legyen... Pedig biztos vagyok benne, hogy a fotok kulon-kulon is megallnak a helyuket, es tenyleg nagyon erdekes igy egyutt, es le a kalappal a turelmed es elszantsagod elott, csak... de nem tudom megmondani, mi az a kicsi csak...

FuNS0f7 válasza:
Ha még te sem tudod, akkor ki tudja?! :-) Javaslom, hogy akkor nézd még tíz percig. :-)) Azért köszi, hogy írtál, csak az ennyire tanácstalan értékelők a kedvenceim: vagy írj konkrét hibát, vagy inkább tartsd titokban a bizonytalanságod, de a kettő közötti állapot valahogy nem klaffol. :P

adott pontszám: 4,8
2007. augusztus 29. | 17:51 | mni

Szuper felvétel, minden elismerésem. Egyedül annyit kifogásolok, hogy a második szekcióban alul nem retusáltad a virásokat, amik nem illenek oda, illetve, hogy néhol zavaróak az alsó árnyékok. Ezt leszámítva tényleg remek ötlet és jó kivitelezés, gratula!

FuNS0f7 válasza:
Kedves mni! :) Egyrészt örülök, hogy tetszik, de a "nyári szekcióra" tudatosan kerültek rá a virágok, pontosabban alapból rajta is voltak, mivel ilyen volt a látvány. Direkt nem retusáltam ki, mivel úgy gondolom, hogy mintegy szimbólumként hozzátesz az összhatáshoz, de így utólag már bánom, ha ennyire nehezen értelmezhető. /Már más véleményező is kifogásolta./ Örülök, hogy többnyire azért elnyerte tetszésed, üdv.

adott pontszám: 5
2007. augusztus 29. | 17:21 | schub

Szia! nagyon tetszik a kép, pedig nem szeretem a több kép egy kép dolgokat, ez mégis megfogott. Adott is ötletet. Az itteni arborétumban van gyönyörű nyátfa, valami hasonlót lehet megpróbálok:)
Még annyi, hogy nem próbáltál ügyeskedni úgy, hogy ne csak függőlegesen illszkedjenek?
Mondjuk a törzs alatt csak hó, és a másik 3 évszak a fa...Csak 1 ötlet, de szerintem az is jó hatást érne el:D

FuNS0f7 válasza:
Köszönöm szépen schub! Valóban, több is van a témában, a témakörre való tekintettel jelenleg a képen látható illeszkedést tartottam a leglogikusabbnak. Örülök, hogy elnyerte tetszésed az ötlet és a felvétel. :)

adott pontszám: 4,7
2007. augusztus 29. | 16:51 | Nagy Richard

Szia! Szerintem zseniális a témát! És a vágásba belefektetett munka eredménye is tükröződik a képen! Egyedül tényleg csak az előtérben meghúzódó árnyék von le a tökéletességéből. Lehet, hogy érdemes lett volna egy kicsit az idővel játszani, amíg le lehet vágni az árnyékot úgy, hogy még előtere is maradjon a képnek. Összességében viszont nagyon tetszik!

FuNS0f7 válasza:
Köszönöm Nagy Richard! Szerintem kell az előtér is a kompozíció felhőtlen élvezetéhez, persze ízlés dolga. :) Az árnyékokat meg agyonmaszatolva/effektezve meg már oda lenne a természetes összhatás. Azért örülök, hogy összességében "nagyon tetszett". :-)

adott pontszám: 5
2007. augusztus 29. | 16:09 | nagymedve

Szenzációs ötlet, kitűnő megvalósítás! Már a befektetett munka miatt is megérdemled az ötöst! Hát igen az árnyékok, de akkor is! Óriási!

FuNS0f7 válasza:
Köszönöm nagymedve! :) Örülök, hogy számodra kitűnő az összhatás.

adott pontszám: 5
2007. augusztus 29. | 15:52 | petermike

Szia! nagyon tetszik a kép! jó az ötlet, tökéletes a megvalósítás. Látszik , hogy nagyon magas fokon űzöd a fotózást! Gratulálok!

FuNS0f7 válasza:
Köszönöm petermike, hogy megosztottad a véleményed! Ugyan "költői túlzás", de azért igazán kedves tőled. :-)

adott pontszám: 5
2007. augusztus 29. | 15:17 | szoltans

Jó ötlet, és jól eltervezett munka. Az árnyék valóban egy kicsit zavarossá teszi a képet. Én egy picit máshogy választottam volna a felosztást is a képszeletek között, mert a szélső területek elég kis részét adják vissza a fa aktuális évszakbeli rajzolatának. Gratulálok, szép munka!

FuNS0f7 válasza:
Köszönöm szoltans! Magam is elég sokat filozofáltam a megfelelő vágáson illetve az egyes évszakok közötti átmenet megtervezésével, de azért valamiért mégis ez a viszonylag egyszerű, ám logikus megoldás tűnt a legjobbnak! Örülök, hogy tetszett. :)

2007. augusztus 29. | 00:08 | .Alvin

Én biztos kiírnám hogy kézből :D
Nemsemmi. Ha lenne a többi képen is valam "díszlet" (pl amit mondtál, hogy levelek) akkor jól nézne ki, de így kicsit olyan üres nekem hogy csak az egyiken van valami (virág).
A téli képen meg egy hóember kéne középre :D:D

Üdv

FuNS0f7 válasza:
Hehe, jövőre "felhúzok" neked egyet. :P UI: Tavasszal is van daloló-énekesmadárka, csak jó apró a hatalmas juharhoz képest. :) Köszi, hogy írtál, üdv.

adott pontszám: 5
2007. augusztus 28. | 23:55 | CiCCkány

Nagyon tetszik a kép!
Én is gondolkodtam egy hasonló képen, de még nem tudtam elszánni magam, hogy belekezdjek, mivel elég időigényes és nagy munka.
Ezért gratulálok a türelmedhez is és a képhez is!

FuNS0f7 válasza:
Köszönöm szépen CiCCkány! Örülök, hogy téged is megfogott a látvány és a körítés. :)

adott pontszám: 5
2007. augusztus 28. | 22:56 | .Alvin

Szia! Ilyen kép könnyen rossz lehet, ha nem tökéletes a szerkesztés, rosszul illeszkedik a fa, stb. De itt szó sincs ilyenről, szép munka, színek kavalkádja.
Szerintem a virág alul nem tesz hozzá, nélküle talán letisztultabb lenne.
Hogy hogy sikerült ilyen jól a szerkesztés azt nem tudom... Megrajzoltad az állvány helyét? Vagy ott volt az állvány egész évben?:D
Grat!

FuNS0f7 válasza:
Köszönöm szépen .Alvin! Igazán kedves tőled. Örülök, hogy ennyire tetszik. Szerintem kell a virág, mivel szimbólumként hozzátesz a kompozícióhoz. Sőt még ha rajtam múlott volna az őszinél a virágágyással egy szinten lenne egy nagy kupac lehullott sárga levél is összegereblyézve. :)) UI: Eleinte gondolkodtam az állvány bebetonozásán, de mivel az első fotó elkészítésénél még állványom sem volt, így végül mind a 4 expo-t kézből lőttem, csak úgy érzésből, illetve a klasszikus - balra 2 lépés, előre 8 - módszerrel, de "csak csendben, csak halkan, hogy senki meg ne hallja!" ;)

adott pontszám: 5
2007. augusztus 28. | 21:13 | cveki

Óriási az ötlet és a kivitelezés is bravúros. Csak ámulok, hogy milyen nagyszerű ez a kép. Azt tudom mondani, hogy remek, remek! (Csak ugye azok az árnyékok ne... ;)

FuNS0f7 válasza:
Kedves cveki! :-) Szívem egyetlen "Káposztástésztája" :D, sajnos az árnyékokat egyelőre nem én vezérlem, bár néha valóban szeretném. :)) Komolyra fordítva a szót: örülök, hogy tetszett. Igazán kedves Tőled, hogy maximum ponttal jutalmaztad a képbe fektetett időt és energiát. :-)

2007. augusztus 28. | 20:30 | padika11

Hat ugye ha az evszakokat nezzük a feher a tel szine(ho, jeg), szoal nekem ezert nem tetszik, de mondjuk egy melybarna, vagy a juhar törzsenek szine jo lenne. Elvegre az Ö eleteröl szo a kep. De en ugy ahogy van lehagynam, mert en mar csak ilyen vagyok, nem szeretem a cyberkeretet.
ui.: Ha valtoztatod a keretet, ugye annak megfelelöen kellene valtoztatni az evszekok közötti hezagok szinet. Dehat ez magatol erhetödik;)

FuNS0f7 válasza:
Köszönöm padika11 a hasznos tippet! Igen, a keret ízlés dolga, mindenesetre megfontolandó, amit leírtál. Alszom rá párat! :)

adott pontszám: 4
2007. augusztus 28. | 18:45 | ovarnet

Ötletnek nem tartom rossznak, azonban a pici és vékony részletek miatt csak egy kis csík az, ami látható a kis képeken. Igazáből ez így nem nagyon élvezhető. Főleg a két középső rész üti egymást nagyon, mivel az ősz fakó színe picit zavaró a nyárias zöld mellett.

FuNS0f7 válasza:
Tisztelt ovarnet! Örülök, hogy tetszik az ötlet. Valóban, a kép alapkoncepciójából adódik, hogy csak egy "kis vékony csík" látszik az egyes évszakokból, pontosabban, a 4 évszakban, 4 egyformán "pici és vékony kis csík". Ha megnézed a két évszakos verziót, akkor látni fogod, hogy éppen az évszakok közötti "átmenet" kapta a legtöbb kritikát a korábbi változatnál, ennél ez az arány sokkal kedvezőbb, bár ennél a verziónál meg másba kötnek bele az értékelők, semmi sem tökéletes, így ez a felvétel sem, egyszerűen szép. Kíváncsi lennék, hogy Te hogyan oldanád meg az említett problémakört. :-) Mellesleg egy korábban értékelő éppen az "állítólagosan" túlszaturált színek miatt volt. Túlszaturált és fakó egyszerre? :) Akkor ez már egy sokadik dimenzió... A színekért és az évszakok sorrendjéért meg a Természet a felelős, szóval az Ő panaszládájába legyen kedves írni! Köszönöm! :o) UI: Javaslom, hogy írjunk ki egy petíciót, misterint ezentúl nyár-tavasz-tél-ősz sorrendben következzenek egymás után az évszakok. Elég "aláíró" esetén, talán megnyerjük! :D

adott pontszám: 5
2007. augusztus 28. | 18:20 | padika11

Nagyon tetszik az elgondolas es a kivitelezes is tetszik. Egyedül a kerettel nm vagyok kibekülve:) De az nem lenyeg.

FuNS0f7 válasza:
Köszönöm padika11! :) Örülök, hogy így látod. Szerintem hatásosabb a látvány ezzel a szolid fehér kerettel. UI: Te milyen keret-megoldásra gondoltál?

2007. augusztus 28. | 16:07 | juti

Szia! Gratulálok mind az elképzeléshez mind pedig a képhez! Nagyon tetszik. Remélem, sok szép képet látunk még Tőled! Üdv: Juti

FuNS0f7 válasza:
Kedves Judit! Köszönöm szépen, igazán kedves Tőled és egyben megtiszteltetés, hogy elnyerte tetszésed. :-)

adott pontszám: 5
2007. augusztus 28. | 14:42 | S-H-A-M-A-N

Szerintem zseniális a kép! És már minimum a belefektetett munkád megérdemli a sok pontot. Nagyon tetszik, hogy tavasszal és nyáron nincsenek felhők, ősszel és télen meg vannak. Nagyon szépen összeraktad a képet. Grtulálok hozzá, nagyon szép munka.

FuNS0f7 válasza:
Köszönöm szépen S-H-A-M-A-N! Igazán örülök, hogy így látod és hogy elnyerte tetszésed. :-)

2007. augusztus 28. | 14:27 | lcs.gergely

hi,

gödöllőn belül hol készítetted ?

FuNS0f7 válasza:
hi,

a Szent István Egyetem előtti parkban. Elég jellegzetes, mivel ez az egyetlen ennyire szimmetrikus fa a környéken. :P

adott pontszám: 4
2007. augusztus 28. | 14:14 | freshmaker

Ötletes, jó kép. Az árnyékok nem tetszenek. Mármint ami a fa előtt van. Tudom, írtad, de akkor is zavaró, retusálhattad volna. Megbontja a képed egységét, mintha szétcsúsztattad volna. Még a felhőkön változtatnék, illetve alul a virágokon. Gondolom nem egy kép, vagyis csinálhattál volna képeket az adott évszak típusfelhőiről és azt bevágni. Bár ha jobban megnézem nincs is velük baj. Virág. Esetleg bimbó, majd a hervadt virág. Szép kép, az árnyék rontja el.

FuNS0f7 válasza:
Bocs, de kicsit zavaros a számomra az értékelésed. A felhők zavaróak meg nem is, a virág is zavar meg nem is, maradjunk annyiban, hogy tudatosan kerültek rá a felhők és a virág is. Elhiheted, hogyha nem szerettem volna a képen ezeket a tényezőket, akkor leszedem, a világunk sem tökéletes minden szempontból, ez amolyan négyévszakos életkép, ha úgy tetszik. Én ilyennek láttam, ezért jelen formájában szerettem volna visszaadni. Természetesen az egyes évszakokban több felvétel is készült, mégis valamilyen szempontból/okból kifolyólag ezek voltak a legszebbek számomra. Szubjektív... :-) Azért örülök, hogy megosztottad a véleményed, még ha nem is értünk mindenben egyet.

adott pontszám: 5
2007. augusztus 28. | 14:07 | Sebi.

Gratulálok az ötletért! Nagyon jó elgondolás. Főleg, hogy meg is valósítottad!
További szép képeket!

FuNS0f7 válasza:
Köszönöm szépen Sebi.! :) Neked is hasonló jókat kívánok!

adott pontszám: 5
2007. augusztus 28. | 10:45 | PekZo

Ez nagyon ott van, eleve az ötlet kitűnő és nagyon sok kitartást igényel, de szerintem megérte. Megnézem majd kinek mi volt a baja, nekem tetszik, jók a fények is, szép a vágás, ezzel a függőlegessel jobb, mintha keresztbe lene négy részre osztva.

FuNS0f7 válasza:
Köszönöm szépen PekZo! Tőled igazán nagy megtiszteltetés, örülök, hogy tökéletesnek látod. Magam is sokat filozofáltam a koncepción, végül ügy döntöttem, hogy ez a balról-jobbra tagozódás adja vissza leginkább a mondanivalót. :) UI: Sajnos, ha valakinek sok képe van, túl erősen bele tud nyúlni egy-egy kép átlagába, így pillanatok alatt elvágva egy-egy kép jövőjét a lapon. Majd talán a v3-ban. ;) Még egyszer köszönöm a bíztatást.

adott pontszám: 5
2007. augusztus 27. | 10:03 | ekir

Gratulálok. Az ötlet kiváló, a fa összeillesztése is sikerült. Tényleg egy kicsit az árnyékok összevisszasága csorbítja a művet, de ettől függetlenűl kiváló gondolat és a kép is szép.

FuNS0f7 válasza:
Köszönöm szépen ekir! :) A természet alkotta az árnyékokat is. Örülök, hogy tetszett.

2007. augusztus 26. | 21:12 | Endruboy

szuper kép :)

FuNS0f7 válasza:
Köszönöm Endruboy! Örültem. :)

adott pontszám: 5
2007. augusztus 26. | 20:14 | wandorka

Hi!

A kép nagyon jó lett. Az összeillesztés és a fa körvonala is tökéletes. Külön érdekes, hogy az őszi és a téli felhő mennyire összeillenek. Gratulálok a képhez a 1,5 évhez és a 20 órányi utómunkához!

Üdv. Andor

FuNS0f7 válasza:
Köszönöm szépen wandorka! Engem is meglepett az őszi-téli képek összeilleszthetősége, mintha tudta volna a természet, hogy miben "sántikálok"! :-)

adott pontszám: 4,8
2007. augusztus 26. | 20:02 | Csepkele

Hát a 20 órát biztosan, de a másfél év várakozást is. Elég egyedi ötlet és a megvalósitása is jól sikerűlt. Az egyetlen kivetnivalóm a talajszint, a bal oldalt kisseb míg a jobbon magasabb, így látszik hogy nem pont ugyan oda áltál vissza, de lehet hogy csak én látom rosszúl.

FuNS0f7 válasza:
Kedves Csepkele! Ha ennyi időt és energiát áldozok egy kompozícióra, szerinted elkövetek egy ilyen amatőr baklövést, hogy ferde a horizont? :o) Mivel alapból egy dombszerűség kezdődik a jobb oldalon, attól látod ilyennek a hátteret, de bizony a valóságban is ilyen. Javaslom, hogy nagyító alatt is nézd át az illeszkedéseket, és bizony ugyanoda álltam vissza, láthatod a felvételen! :-) Ugyan nem mindenben értek egyet veled, de azért köszönöm a hozzászólást, elfogadom a véleményed.

adott pontszám: 5
2007. augusztus 26. | 18:40 | Gumiboy

SZIA Ez 1 ötletes kép lehet hogy nem készült hamar el de megérte. Nem minden nap láthatjuk igy összefogva az évszakokat és ugyanabban a környezetben. Jol megszerkesztetted. Jo fotozzást! :))

FuNS0f7 válasza:
Köszönöm szépen Gumiboy! Örülök, hogy elnyerte tetszésed. :) Neked is minden jót!

adott pontszám: 5
2007. augusztus 26. | 18:38 | b_robco

Eszméletlenül tökéletes!!!! ez nemlehet más mint 5 grat nagyon nagyon szép!!! bár az árnyékok kicsit bezavarnak, de az mellékes.

FuNS0f7 válasza:
Köszönöm szépen b_robco! Örülök, hogy eszméletlenül tökéletesnek látod! :-)

2007. augusztus 26. | 16:30 | TeGergo

...szerintem kivalo kep, es a kivitelezes is az...elesseg, kompozicio, elgondolas,
Gratula

FuNS0f7 válasza:
Köszönöm szépen TeGergo! :) Örülök, hogy kiválónak találtad!

adott pontszám: 5
2007. augusztus 26. | 15:41 | butilacika

Hat elall az ember szava ahogy olvastam az idezetet es es szemleltem a melle ido profi fotot egyszeruen lenyugozo, egy jo par percet bogaraztam a fa lomkonorajaban es megszolalasig jol van osszevagva a negy foto...tokoletes es hiba nekuli.Igen ahogy irtad az u.i. ban hogy az arnyak nem epp jok a fotodon a nap allasanak koszonhetoen de az kis hiba megengedett.
En maximalisra ertekelem mert sok munka volt van benne.
Gratula....

FuNS0f7 válasza:
Köszönöm butilacika! Igazán örülök, a pozitív véleményednek, meg persze annak, hogy ámulatba ejtett a felvételem! :)

adott pontszám: 4
2007. augusztus 26. | 14:54 | Virgonc

Szia
Kreatív és ötletes fotó, de ha valaki megcsinál egy ilyen ötletes fotót akkor a részletekre nagyon kéne ügyelnie. Számomra nagyon zavaró, hogy mind a 4 képen az erős, látványos, markáns árnyék máshova esik. Ezenkívűl a virág ágyást is illene kiklónozni. Ha ezek is stimmelnének akkor tényleg egy példa értékű preciz kép lenne. kitaláltál valamit ami tényleg frappáns és egyedi, de a precizitás hiányzik. Kis figyelem ,esetleg utómunka hiányzik nekem.

FuNS0f7 válasza:
Kedves Virgonc! Ennyire figyelmetlennek tűnök a számodra? :-) Szerinted, ha összehozok egy ilyen képet, akkor nem tűnik fel esetleg, hogy belekerül egy olyan virágágyás is a képbe, aminek nincs ott helye. Egy korábbi értékelésnél már kifejtettem a dolgok miértjét, de nagyon szívesen leírom újra: hogy az egyes évszakoknál az egyes szimbólumok, tudatos, előre tervezett munka eredményei: így tavasszal a dalos madárka a maguktól növő mezei virágokkal, míg a nyári képen a telepített virágok, ősszel a lehullott sárguló levelek, míg télen az érintetlen fehér hótakaró. Azért köszönöm a figyelmed, és sajnálom, ha nem voltam elég egyértelmű. Figyelmem ott volt, kellő utómunka pedig van a képeken, de ugyanakkor a természetesség visszaadása is célom volt, mert különben "digitális illusztráció" lenne a kategória. Úgy gondolom, hogy célom teléjesült, mivel kellőképpen sikerült visszaadnom az egyes évszakok varázsát. Örülök, hogy azért a fantázia szikráját megláttad a kompozícióban, még ha nem is értünk mindenben egyet. :-)

adott pontszám: 5
2007. augusztus 26. | 14:52 | _BaZSi_

fú nagyon ott van a kép, merész, szép, profi minőség, király ötlet.....5ös

FuNS0f7 válasza:
Köszönöm szépen _BaZSi_! Tőled különösen nagy megtiszteltetés! Örülök, hogy tetszett. :)

2007. augusztus 26. | 12:56 | ivanlendl

Természetesen nem az izolált, tökéletes világ az ami körülvesz bennünket. Amire én utaltam az egyedülálló fa esetén, csak az volt, hogy ezt a témát-gondolatot egy egyes fa segítségével még szebben tudnád megmutatni. Persze nem könnyű találni olyant, ráadásul azt télen-nyáron megközelíteni, ugyanoda beállványozni, stb ,nagyon nehéz. Mikor írjuk a kritikákat sokszor tényleg az elképzelt tökéletesről beszélünk, amit mi magunk se tudnánk megoldani.
Van aki egy pillanatfelvétellel híres lesz, megél belőle, s lám egy nagy munka, mennyi kritikát kaphat.
Üdv.

FuNS0f7 válasza:
Valóban, szebb is lehetne a környezet. Elég sok utánajárásomba került az is, hogy erre a - nyáron és ősszel szinte teljesen szimmetrikus - fára rátaláltam. A képek kézből készültek, pusztán érzésből. Valószínű, hogy az általad említett jól elkapott "egy pillanatban" is hatalmas, nehéz, kitartó munka van, mire összejön. Köszönöm ivanlendl a bátorítást! :) A pozitív hozzáállásodnak pedig kifejezetten örülök! Üdv.

adott pontszám: 5
2007. augusztus 26. | 12:43 | Lyina

Láttam már ennek a képnek az előző verzióját, az is nagyon tetszett, de ez már csúcs. Csak gratulálni tudok, a kitartásodhoz, türelmedhez és a precízióhoz. Nagyon szép munka.

üdv,
lyina

(csak nagyon zárójelben, én psben kijavítottam volna az árnyékokat, illetve kicsit halványabban választottam volna el egymástól a négy képrészletet.... de ezt csak én mint főbuherátor mondom :) )

FuNS0f7 válasza:
Köszönöm szépen Lyina! :) Tőled igazán jól esik a dícséret és egyben megtiszteltetés, hogy elnyerte tetszésed a felvételem. UI: Igyekeztem sterilnek hagyni az alapképeket, pici utómunka van rajta: szaturáció/kontraszt, illetve az átmeneteknél wind-effekt mindkét szélen. Na, azért Te vagy a Mester! ;)

adott pontszám: 5
2007. augusztus 26. | 12:00 | KonczBali

Hihetetlen jó kép, maguk az egyedi képek is szépek, és tökéletes a vágás, bizonyára fárasztó munka lehetett, de megérte, nekem nagyon bejön, köszi, hgoy megosztottad velünk, Gratulálok

FuNS0f7 válasza:
Köszönöm szépen KonczBali! Valóban, de örülök, hogy így látod! :)

2007. augusztus 26. | 10:36 | sarkiroka77

Nagyon tetszik a négy évszak megmutatása ilyen müvészi módon. Bizonyára sok-sok munka van benne nem hiába. Gondolom mindrenki hasonló véleményen lehet..

FuNS0f7 válasza:
Köszönöm még egyszer! Sajnos egy-két "gyenge láncszem" mindig akad a gépezetben. :D De sebaj, nélkülük túl egyszerű lenne a feltöltők dolga. Örültem! :-)

adott pontszám: 5
2007. augusztus 26. | 10:30 | sarkiroka77

Csodaszép és nagyon érdekes a négy évszak megjelenitése. Tükrözi a szerzé kifinomult gondolatvilágát Rég nem láttunk ilyen harmóniát!4

FuNS0f7 válasza:
Köszönöm szépen sarkiroka77! Örülök, hogy átjön számodra a felvétel hangulata, a kedves szavakért pedig külön is nagy köszönet jár! :-)

adott pontszám: 5
2007. augusztus 26. | 09:54 | ivanlendl

Kíváncsi vagyok milyen pontokat kaptál, mert ennyi munkát nem lehet nem értékelni. Azonban van amit meg szeretnék említeni.
Az ötlet nagyon kreatív, a kitartás pedig fantasztikus. A kivitelezés nem mindennapi.
De: az egész képre nézve nem kapom meg azt az érzést, hogy ez 1 fa átváltozása lenne. Ebbe biztos belejátszik, hogy -mint említetted - az árnyékok nehezen összeilleszthetők. de szerintem az sokkal jobban zavarja a szemem, hogy a fa nem egyedülálló, hanem van a környezetében több fa is, aminek ágaival összefolyik a fő téma.
Tudom könnyű mondani, de keresni kellene egy másik fát s megpróbálni újra. (Én biztos nem tudnám megcsinálni!) Hátha még több képből raknád össze, s finomabb lenne az átmenet a változásban. (Feleségül nem kell hogy vegyél!) :)
Csak azt tudom mondani, hogy minden elismerésem.
Üdv.

FuNS0f7 válasza:
Köszönöm ivanlendl a hasznos értékelést! Valóban, a juharfa környezete sajnos ilyen, és lombkorona nélkül bizony ilyen, de ha belegondolsz, ha a világban minden tökéletes lenne, megszűnne a változatosság, egy ún. "idilli, elszigetelt, izolált világot" kapnánk, amely precizitása mellett nyomasztó is egyben, tehát fennállnak a veszélyforrások is. Igazán kedves volt a hozzászólásod, ezúton is köszönöm szépen! :) Üdv.

adott pontszám: 5
2007. augusztus 26. | 09:11 | viktor13

gyönyörű, nagyon értékes munka, szerintem kiváló. pont attól eredeti, hogy máshol az árnyék, máshol a lomb... gratulálok!

FuNS0f7 válasza:
Köszönöm szépen viktor13! Igazán örülök, hogy így látod! :)

adott pontszám: 4,9
2007. augusztus 26. | 04:22 | csunyi

igen a kep megalkotasa nagy munka lehetett
lattam az elozo kepet, le is toltottem:)
meg talan a hatterem is volt egy ideig
abbol kiindulva en is elkepzeltem a 4 evszakos verziot, es mar vartam is, hogy mikor jon:)
egy-ket dolog a keprol:
ket dolog van, ami kicsit zavar
az egyik, hogy a tavasz resznel nem hangsulyozodik ki a tavasz fontos motivuma a fakon, a virag
nekem igy egy kicsit keso, a mar level nelkuli oszt sugalja
a masik dolog pont az osznel , hogy a sargult levelek, tobb szint es contrastot igenyelnenek
kulon orulok neki, hogy a 2. kepen ott vannak a viragok, mert jobban utal a nyari evszakra
a teli kep meses, no comment
osszessegeben szep alkotas
gratula es udv

FuNS0f7 válasza:
Köszönöm csunyi, hogy megosztottad a véleményed, igazán örülök, hogy ennyire tetszett! :) Remélem, hogy ez a verzió hosszabb ideig lesz a háttérképed. ;) Amiket kifogásoltál, azokra a válaszom: a tavaszi verziónál, amiket látsz apró fehér virágokat, azok maguktól növő virágok, a nyáriak telepítettek /ráadásul augusztusi felvétel, tehát még azt sem lehet rá mondani, hogy tájidegen/. Az őszi verziónál pedig, ahány fa annyi féleképpen viselkedik, illetve változtatja a színét ősszel. Számomra is világos, hogy egy tarka színvilág hatásosabb lenne, de ennek a felvételnek az ereje éppen a természetességében van, azaz évszakonként valóban ilyen ez a fa élőben is. Örülök, hogy összességében meggyőztek a látottak. ;)

adott pontszám: 4
2007. augusztus 26. | 01:44 | Karmin

Az ötlet nagyon jó !
Egy apró dolog:.
A helyszín nem az igazi, sok a zavaró ág a háttérben , amitől nem egyértelmű elsőre ,h ez 1 db fa mind a négy sávban.
Talán jobb lett volna egy olyan terep , ahol csak 1 nagy fa van. Főleg a tavasz látja legjobban ennek a kárát, nagyon beleolvad a háttérbe a sok ág (nem látszik a virágpompa).

FuNS0f7 válasza:
Köszönöm Karmin! Mivel a hatalmas fa egy parkban áll, így a környezet elkerülhetetlen és bizony lombkorona nélkül átlátszódnak az amúgy háttérben megbújó fák, bokrok. Ha megfigyeled a tavasz-nyár átmenetét, van ott egy pad, azzal kivántam kiemelni, hogy egy helyszínről van szó. Az ősz-télnél pedig már szinte magától adódik, ha másból nem, akkor az évszakok sorrendjéből. :)

2007. augusztus 26. | 01:11 | matthew

Halihó.
Grat a képhez!
Ma az este folyamán már rá akartam nézni egyszer, csak ez valahogy elmaradt, mindenesetre sejtettem ki az "elkövető" :P

FuNS0f7 válasza:
Köszönöm szépen matthew! Örülök és egyben megtisztelő, hogy elnyerte tetszésed! :)

adott pontszám: 5
2007. augusztus 26. | 00:03 | szasza72

Szerintem nagyon szépen kivitelezett szerkesztés, és egyéni ötlet.Szépen megcsináltad.

FuNS0f7 válasza:
Köszönöm szasza72, örülök, hogy tökéletesnek látod! :)

adott pontszám: 3,9
2007. augusztus 25. | 23:55 | Zandras1

Az ötlet nagyon jó, sajnos nem adja magát, hogy a helyszín azonos volna; az ég, az árnyékok, az előtér nagyon eltérő. A fa és a lombozat alakja se mutat egységet. Olyan a kép, mintha négy különböző helyen csináltad volna.
Az elképzelésed alapján én így fogom elkészíteni a saját fotómat: keresek egy magányosan álló, szabályos formájú nagy fát és olyan alkalmakat választok, amikor az ég közel hasonló színű. A talaj és a lombozat (a színek) különbözősége elég kell legyen az évszakok jelzésére.
Az állhatatos munkáért viszont gratu!

FuNS0f7 válasza:
Kedves Zandras1! Javaslom, hogy olvasd el a kicsit lentebbi a lombozatot ért kritikára adott válaszom, de röviden csak annyi, hogy mivel a hatalmas lombozat nem súlytalan, így teljesen természetes, hogy lombozat nélkül más képet mutat ugyanaz a fa, mint a "terhet" hordozva. A homogénebb háttér érdekében nem tudok mit tenni, tavasszal és télen bizony "átlátszik", de már tervben van, hogy körbeszaladok a motorosfűrésszel. :o) UI: Bár talán a munkafolyamat közben fogsz rádöbbeni, hogy ami leírva szépen mutat, azt élőben kivitelezni talán nem is olyan könnyű feladat. Mindenesetre kitartó munkát kívánok hozzá!

adott pontszám: 5
2007. augusztus 25. | 23:42 | winrudi

Látszik, hogy rengeteg munka volt a vágással, de megérte mert szinte teljesen tökéletes lett. Amennyire lehet.
Nem tudom, hogy miért csak 4,35 bár kétségkívül egy kis fantázia is szükségeltetik a fotódhoz a néző részéről.
Az ötleted nagyon tetszik és a megvalósítása is kitűnő, a pontszámom a kitartásodnak is szól.
Hasonló fantáziadús képeket!

FuNS0f7 válasza:
Köszönöm szépen winrudi! Igazán köszönöm a bíztatásod, Neked is hasonlóan jókat kívánok! A pozitív szemléleted pedig dícsérendő. :)

2007. augusztus 25. | 23:11 | Morten_

attól hogy valamit sokan mondanak még nem biztos hogy igaz...
és nehogy már rettegnem keljen a retorziótól,vagy a besértődéstől mert egy képre hármast merek adni!
ugyan kérlek...
ez az oldal pontosan arról szól hogy egymást véleményezzük..
a képedet pedig nem a porig aláztam!
pontosan leírtam a pozitív oldalait...és a negatívakat is !
ha megfigyeled a képedre kritikát írók zöme a munkádban rejlő képi világot dicsérték..és a kitartásodat (ahogy én is)...nem pedig a minőségét!
és attól hogy én nem ötöst adtam, még tisztellek..és becsülöm a munkádat...
a kettőt ne mossuk össze!
szija:-)

FuNS0f7 válasza:
Üdv! Kár túráztatni magunkat a témán. Ízlések és pofonok, nekem most az utóbbi jutott, bevallom, hogy nem esett jól, de azért nézd meg a többiek véleményét. 1 VS. sok problémaköre. :) Igen, egy képben sok minden benne lehet, egy jó kompozíció szinte sosem elég: alapkép, utómunka, szerencse, kitartás, stb. számtalan tényező. Biztosíthatlak, hogy 8 millió pixel: 3264x2448-ban valóban jobban mutat, de be kell látnod, hogy a 300 KB-ba sajnos ennyi fért. Mondom, béke van! Én is üdvözöllek! :-)

adott pontszám: 4
2007. augusztus 25. | 22:51 | sitselea

Az ötletet és a belefektetett munkát díjjazom, de nekem ez nem áll össze egy képpé. Inkább csak érdekesség. Próbáltam átgondolni, mi az oka, talán, hogy a téma ilyen módon való felszeletelése nem szerencsés, önmagukban a részek kicsit sutának tűnnek
De talán többet profitálhatsz medpress fotóstársunk Időpanoráma (Siófok 365 napja) című képének megnézéséből, mint az én szavaimból

FuNS0f7 válasza:
Köszönöm sitselea, hogy értékelted. Az eredeti 8 millió pixel: 3264x2448 felbontású, bizony a részletek is jobban mutatnak. Vélhetően az is közrejátszhat abban, hogy nem áll össze számodra egy egésszé abban az is közre játszhat, hogy egy ilyen hatalmas fa teljesen másként mutat a különböző évszakokban /hatalmas, súlyos lombkoronával és nélküle/, egyszerű fizika. :) Magam is ismerem az általad említett képet, de jelen esetben a kép ereje éppen a természetességben és a minimális utómunkán van. Nem is mondtam, hogy az én ilyen jellegű fotóm az egyetlen a lapon/a világon. De ha jobban belegondolsz, akkor pl.: tájképből mennyi van? :o) Ugye kicsit mások az arányok.

adott pontszám: 5
2007. augusztus 25. | 22:18 | gyak

Szia!
Nagyon szeretem ezeket a kepeket. Joelore ki kell szamolni :)

Szep ez a fa. Az a nehez ilyenkor hogy nem tudod a negyes vagassal a fat bemutatni a szelek kicsusznak kozeprol es csak kornyezette valnak.
Ket esetleges otlet :
1Nem lehetett volna arnyeksemlegesebb fenyben fotozni?
2Nem tudtad ugy vagni hogy a negyes negy negyedre ossza a kepet (ugyertem koezepn legyen mind a negy reszlet talalkozasa).

Nekem a kep nagyon tetszik, a belefektetett munka mindenkepp meger 4.5 pontot :) de mivel jol is sikerult ezert jar az 5.
Persze biztos lehetne jobban, mashogy de nekem ez itt eleg.
Grat

FuNS0f7 válasza:
Kedves gyak! Először is köszönöm szépen a bíztató szavakat és, hogy felfele kerekítettél. A korábbi kétévszakos verzióm legtöbbet pont amiatt érte a kritika, hogy az átmenet csupán egy vékony vonal volt, jelen esetben /még ha a már lekicsinyített verzión nem is biztos, hogy egyértelmű/ az évszakok találkozásánál kétoldalon ún. wind-effektet használtam a képek "összemosásakor". UI: Sajnos egy parkban mindig van árnyék, mivel más magas is fák is állnak a juhar körül, de ezt már a megjegyzés rovatban is kifejtettem. Köszönöm még egyszer a "belém fektetett" bizalmat! :)

adott pontszám: 5
2007. augusztus 25. | 21:48 | morris

kicsit lepontozták, de nekem nagyon tetszik, és igazán ötletes. a fényviszonyok nyilván nem voltak ugyanolyanok, nem is lehettek, ezt utólag nahéz orvosolni, de nem is biztos, hogy kell. üdv, morris

FuNS0f7 válasza:
Köszönöm morris, hogy megosztottad a véleményed. Igen, sajnos ilyen is van, semmi gond, belefér. :) Igen, az árnyékokra sajnos nincs még módszerem. Idővel talán... ;) üdv, FuN.

adott pontszám: 5
2007. augusztus 25. | 21:25 | moTmeN

Nekem tetszik a kep, tobbek kozt azert, mert szep.
Ezen fellul a projektbe fektetett energia is megerdemelne a maximalis riszpektet. Falra-vele-kep.
Amit en talan maskepp csinaltam volna, hogy olyan alanyt valasztanek egy ilyen kephez, ami elkulonul a kornyezetetol, maganyosan all.

FuNS0f7 válasza:
Köszönöm szépen moTmeN! Tőleg különösen jól esik az elismerés! :) Örülök, hogy átjött számodra a felvételem mondanivalója. UI: Valóban, de ez a szimmetrikus fa éppen egy parkban nőtt. Ilyet nem találni "minden bokorban". :)

adott pontszám: 5
2007. augusztus 25. | 21:17 | chester90

Nagyon tetszik a képed. Egyszerűen fantasztikus ötlet. A vágás szép munka lehetett, de megérte.Ha nekem ilyenekhez lenne türelmem...
Hát igen, az árnyék.... Eléggé elrontja. De erről nem tehetsz. Sőt csak a Föld, a Nap meg ilyenek a hibásak... Azért a kép tényleg jó.
Gratulálok.

FuNS0f7 válasza:
Köszönöm chester90! Örülök, hogy így gondolod. Igen, sajnos az árnyékokat nem én "vezérlem". :o)

adott pontszám: 5
2007. augusztus 25. | 21:03 | Csupachip

Nagyon jó ötlet így megcsinálni meg iszonyat nehéz, nekem tetszenek a szinei és az összhatás ott van gart

FuNS0f7 válasza:
Köszönöm szépen Csupachip! Valóban elég sok munkám van benne, ezért külön megtiszteltetés, hogy értékelted a munkám. Még egyszer köszönöm szépen! Örültem! :)

2007. augusztus 25. | 21:01 | Morten_

parttalan vitába nem megyek bele olyan emberrel aki személye elleni sértésnek veszi ha kap egy hármast a képére ...sajnálom...
ezzel lezártam a témát részemről...
veled semmi bajom!!!

további szép fényeket!

FuNS0f7 válasza:
Javaslom, hogy olvasd végig a többiek értékelését, még rontott átlaggal is... Tanúlságos lehet. UI: Személyes problémám nekem sincs, csak becsüljök egymás munkáját, mert valahol ez a lap is arról szól, köszönöm. Peace!

2007. augusztus 25. | 20:55 | Morten_

biztos nem értettem meg a mondanivalóját:-))))))))
köszi

FuNS0f7 válasza:
Mint a mellékelt ábra mutatja, sajnos nem. Nyáron bizony virágok nőnek, ilyen ez a világ! :D

adott pontszám: 3
2007. augusztus 25. | 20:51 | Morten_

Tudatos, kreatív de javitandó...
összességében érdekes kép..
bár láttunk már ilyen próbálkozást nem is egyet...
becsülöm a türelmedet és a belefektetett energiát...stb...
de sajnos ha külön külön nézem a fotókat akkor nagyon túlszaturáltak, részlettelenek..és egyszerüen rossz minőségüek...
a "nyárnál" nagyon zavaró a belógó virágágyás...
nem látok harmóniát az egészben...
ha már ennyi energiát beleöltél..akkor már csak egy egész kevés kellett volna hozzá hogy 100% legyen...
de ez így számomra semmiképpen sem 5-ös...
sajnálom!

FuNS0f7 válasza:
Kedves Morten_ azt hiszem, hogy nem értetted meg a felvétel mondanivalóját. Semmi gond, kellenek ilyen emberek is! :) UI: Tájékoztatásképp: az eredeti felvétel 3264x2448 pixel = 8 millió pixel, amire lehet mondani csak azt nem, hogy nem elég részletgazdag. Sajnálom, 300 KB-ba ennyi fért, ez van! :P

adott pontszám: 5
2007. augusztus 25. | 20:44 | verajulis

Szia!
Nagyon tetszik, mert ilyen formában - egy fa 365 napjaként - még nem láttuk a négy évszak bemutatását. Szerintem megérte a fáradságos munka. Különösen tetszik, hogy a nyáriba sikerült még virágokat is komponálni. Ügyes! Gratulálok! További jó fotózást!

FuNS0f7 válasza:
Köszönöm szépen verajulis! Örülök, hogy tetszett. Neked is jó fotózást! :)

adott pontszám: 5
2007. augusztus 25. | 20:37 | shiraly

Annyira régóta szeretnék ilyen képet készíteni..NAgyon ritkán látok ehez hasonló képet..igy biztos hogy máris sokat tanulhatok töled..A szerkeztés nagyon ötletes.álltalában a 4évszak fotokat "ablak"szerüen helyezik el,de a kreatívitásodnak köszönhetöen,nagyon ügyesen tálatad elén a fotodat..Apró részletekig kidolgozott fotot látok..Talán egy picit a virágok zavaroak....Nem ujra és ujra megnéztem és nem a virágok kellenek a nyár élénk vidám melegségéhez:)Külön szót érdemel még hogy vetted a fáratságot és ugyan oda mindig visszatértél és figyeltél arra is hogy a szög potos legyen..A hosszu munka tökéletes eredmény lett a képed..Gratulálok..Udv.Shiraly

FuNS0f7 válasza:
Kedves shiraly! Igazán köszönöm, hogy megtiszteltél a figyelmeddel. Igen, nehéz megfelelően szimmetrikus fát találni, de aki keres, az előbb-utóbb talál! ;) UI: A kép alján szimbólumok találhatóak: a csicsergő kismadár a tavaszt, az élénkszínű virág a nyarat, a lehulott sárga levelek az őszt, míg az érintetlen hótakaró a telet jelképezi. Én legalábbis erre gondoltam, bár lehet nem elég egyértelmű, de az évszakok sorrendjét ezért követtem a szerkesztésben is. Köszönöm még egyszer, üdv: FuN

adott pontszám: 5
2007. augusztus 25. | 20:30 | h.rom

Így vagy úgy, de különleges, egyedi felvétel. Jó hogy kommentet is írtál hozzá, mert önmagában a képet látva nem gondol az ember arra, hogy ez bizony egy sok hónapot átölelő munka eredménye egy keretbe foglalva. Az apró hibák (hibák?) pedig ezesetben nem számítanak, mert elkerülhetetlenek. Gratulálok, szép munka.

FuNS0f7 válasza:
Köszönöm szépen h.rom! Örülök és egyben megtiszteltetés, hogy elnyerte tetszésed a felvételem. :)