Ritka szép pillanatot sikerult kifognod! Sajnos a stég látványa nagyon lerontja a képed. Vágással ezen korrigálhattál volna. Máskor ilyen alkalomkor nyugodtan ellohetsz tobb tucat filmkockát:) kihasználva a géped nyujtotta osszes beállitási lehetoséget és otthon a fotelban kényelmesen hátradolve kiválaszthatod a legmegfelelobbet...és a siker nem marad el....asszem:)
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2007. augusztus 18. 21:46 - érzékenység: ISO 80
- fókusztávolság: 36mm eqv.
- rekeszérték: F8
- zársebesség: 1/6s
- Készítés helye (ország): Magyarország
- Készítés helye: Budapest
- Készítés ideje : 2007-08-14
Újpesti, dunaparti stégnél fotóztam a hajógyári szigettel szemben, egy romantikus nyári estén.
keri válasza:
Nos..kb 200 képkockát lőtem el, különböző beállításokat kipróbálva, folyamatosan figyelve a fény változásait :-) Aztán kényelmes fotelben kiválasztottam és megvágtam ahogy szerintem a legjobb.
A stég szerintem jó az előtérhez, bár lehetett volna kicsit világosabb is ez a rész, akkor talán nem bántaná a szemed.
Van stég nélkül is, de az finoman szólva tucat naplemente :-) dehát ugye izlések és pofonok, meg aztán tudom is hogy nem tökéletes.
Köszönöm az értékelést! Örülük hogy tetszik a képem!
Tetszik az otleted, amit meg akartal valositani. Jok a szinek is, egy esti, hosszu, romantikus setae, ahogy irtad is.
En ugy vagtam volna meg a kepet, hogy a torony kozepen legyen, a kep tetejebol is nyesnek, a legfelso felho magassagaban. A steg 1/3-at is elhagynam az aljabol. Igy tul nagy nekem a kep, nem tud a szemem hirtelen min megkapaszkodni, ahogy megnyitom a kepet.
Cimnek mast valasztanek, inkabb valamit, ami a setara, vagy az estere utal. "Vilagitotorony"akkor jonne be, ha a nap a torony tetejenel tartana, mintha tenyleg vilagitotorony lenne!
Kreativ, de javitando!
keri válasza:
Érdekes. Mindenkinek tetszik mégis 3pontos a kép :-)
Jó is az amikor alacsony ponttal indul egy kép mert, kockázat nélkül lehet kreditet gyűjteni ;-)
További szép fényket!
Jaj,ne gondol rosszra,hogy most végigpontozom a képeid.
A második "találat" most csupán a véletlen műve!
Ésmert érdekel a hasonló téma:)
Szép fényeket!
keri válasza:
Több képet nem töltöttem fel mostanában, szóval mostmár nyugodtan értékelhetsz :D
A téma érdekes,habár a felső kék részt a felhők tetejéig simán levágnám.
A hiba,hogy sehol nem állt élesre a fókusz,a hosszú záridő valóban rövidnek bizonyult.Az "elmosás" így csak tovább erősítette az életlenség érzetét.
A várt LÁGYság helyett.
Sajnos ez így szó szerint,tudatos,kreatív(mégha más mintájára készült is),DE javítandó!
Üdv!
keri válasza:
Jó az a kék oda szerintem :)
A többivel egyetértek.
Köszönöm hogy értékeltél!
Szép fényeket!
Nem rossz kép. A felhők nem kellettek volna, sokat rontanak rajta. A vágás is lehetne jobb. Én alul és bal oldalt még vettem volna le, hogy a Nap és a világítótorony középre kerüljenek. Lehet, hogy az egész stéget le kellett volna vágni. Gratula!
keri válasza:
A stég az azért kell szerintem. Az ad egy keretet a képnek, és kitölti az előteret. Kipróbáltam a középre szerkesztést, nekem ez jobban tetszett, de hát ugye izlések és pofonok :-)
Örülök hogy tetszik!
Köszönöm a véleményedet!
Szerintem egészen le kellett volna engedned a horizontig a napot, mert így a tekintetet nagyon elvonja a nap égető koronája. Amúgy a világítótorony tetelye szokott vikágítani... A meglátás viszon jó...
keri válasza:
Végülis a nap a központi téma, ez volt a célom, hogy magára vonja a figyelmet :-)
Köszönöm az értékelést!
Üdv!
Szépek a színek, valóban hangulatos kép, csak hát elég lágyak a kontúrok. Ráadásul a hosszú záridő miatt a nap beleharapott a toronyba. A perspektíva sem a legszerencsésebb, legalábbis ami a stéget illeti; az amúgy is jobbra komponlt képet teljesen megbillenti. A portré állás gondolom azért lett választva, hogy a kék ég a lemenő Nap és a Duna víze is helyet kapjon a képen, de szerintem elég ritka eset az amikor jót tesz egy naplementének az állókép.
Sok sikert, szép képeket!
Z.
keri válasza:
Lágyságban igazad van de szerintem nem rontott a kép élvezhetőségén.
Pont a beleharapás miatt tetszik ez a kép nekem, ezért a címmel is erre a jelenségre hívom fel a figyelmet.
A stéget az kell. Az arányokon és perspektíván lehet vitatkozni, de stég nélkül lényegesen unalmasabb lenne a kép szerintem.
A kép ellensúlyozását mindig elfelejtem komponáláskor. Most hogy mondod tényleg jobbra dől.
Fekvő képkivágásnál is benne lett volna minden, eredetileg úgy fotóztam, de szokványos naplemente sok van :-) aztán mivel én nem a horizontot, a felhők vízszintes sávjait meg ilyesmit akartam kiemelni hanem a torony és az aranyhíd függőleges vonalaira próbáltam ráiránytani a figyelmet, ezért az álló képkivágás adta magát. Ezen felül a kép levágott jobb és baloldala ugyan úgy nézett ki mint ami ezen is látszik a nagy homogén felületek pedig nagyon elnyomták volna a témát.
Ha nem is értünk mindenben egyet, azért sikerült újabb ötleteket merítenem a kritikádból.
Köszönöm hogy benéztél!
Szép fényeket!
A fotós 0,5 kredittel jutalmazta a véleményezőt.
Szia. Gondolkodtam a képeden, nekem tetszik. DE! Leírtad h mennyi mindent használtál ( szűrők stb.), ami lehet h összeségében javított a képen, de kicsit szerintem megbontotta azt. Jó hogy bennhagytad a stéget, keret ad a képnek. A kép középső része nekem kicsit homályos, de lehet h ezt csak a fák sötét sziluettjei okozzák. Én lehet h még egy kicsit vágnék a kép tetejéből.
És akkor végül a naplementéről, ami szerintem mesés, így a torony mögött. Gratulálok, azért még vannak hibák...
keri válasza:
A szűrők...ennek a képnek ez lett volna a lényege, mert éppen ezzel kísérletezgettem. Sajnos az eredeti cél nem jött össze, de azért ez a kép mégis tetszik nekem. Ezzel kapcsolatban az elötted lévő értékelést ajánlom figyelmedbe, az mindent megmagyaráz. A képen egyébként nem sokat változtattak. Az ND8as szűrő kb olyan mintha az érzékenységet levettem volna ISO 10-re de mivel ilyet egy gép sem tud marad az ND szűrő. Persze itt nem sok hatása volt sajnos pont ennek.
A polárszűrő pedig szinte kötelező darab ha tükröződő felületeket akarsz fotózni...de itt nem is ez volt a lényeg hanem az, hogy a polárszűrő ND2-es szűrőként is viselkedik, vagyis az ND8 támogatása miatt raktam fel. Persze ha már fent van, úgy állítottam, hogy az aranyhíd minnél jobban látszódjon.
A kékszűrő pedig éppen arra volt elég hogy Budapest szmogos szürke levegőjét kompenzálja. Ugyan ezt a színhatást a Hortobágy mellet egyettlen szűrő nélkül sikerült lefotóznom. Nehéz elkapni mert a naplemente elötti pillanatban csak néhány percig látszik egyszerre a kék és a vörös szín így. Na de amit ki akartam hozni ebből. Az eltúlzott irreális hatásokat előidéző szűrőzésnek én sem vagyok híve (persze ebben a stílusban is születtek gyönyörű képek) de ezen a képen semmi irreális nincs. Ez ilyen volt (talán az ég nem volt ennyire kék :) ezért nem is kellet hozzányúlnom PS-el...najó azt elismerem hogy ezek a színek csak akkor jönnek ki, ha alul exponálod egy picit a képet, de az megengedett trükk szerintem :)
- A homályoságban igazad van. Nem tudom mitől lett, vagy az állvány mozdult be, vagy a fa mozgott a szélben és a hosszú záridő miatt lett elmosódott, de nem olyan feltünő hogy kukába dobjam miatta a képet :)
-A kép tetejéből nem akartam jobban vágni mert szerintem szép ez a kék ég...de egy picit tényleg lehet vágni, akkor több hangsúlyt kapna a naplemente.
-a többi hibát is leírhatnád ha van kedved, nem sértődöm meg mert tanulni szeretnék.
A hibák ellenére örülök hogy tetszik a kissé gicses naplementém :-)
Szép fényeket!
Látom szűrőztél,ami egy nagyon jó dolog,de nem igazán érzem a képen a hatását.Nem tudom van e szűkebb rekeszed,ha nincs érdemes lett volna várni még ameddig kevesebb fény lesz,és hosszabb záridőt kapsz.,mert a bemozdult víz nem mozdult be eléggé.Itt is nyugodtan használhattál volna hosszabb záridőt,hisz az egész kép nagyon alulexponált.Általában az ilyen szélsőséges fényekhez szükség lehet még egy átmenetes szürkére is,és az az ég kékjét is rendbe teszi,így itt a kék fölöslegessé is válna.Ez mellett viszont az előtéren sokkal jobb expot kapnál,részletesebb maradna úgy hogy az ég is helyesen lenne kiexponálva.További sok sikert a felszereléshez!
keri válasza:
Nagyon örülök, hogy értékelted a képemet! Ezért már érdemes volt feltölteni. Éppen most írtam a megjegyzésbe, hogy a te képeidből merítettem ötletet :-)
Igen, jól látod, sajnos műszaki akadályai is voltak annak, hogy jobb legyen ez a kép, mert F8 a legszűkebb rekesz és a szűrő készletem is elégtelen volt hozzá. De már gyűlik a pénz egy D-SLR gépre és további szűrőkre :-)
Kipróbáltam sokféle beállítási ötletemet, így hosszabb expozícióval is fotóztam, kb. 2másodperc volt a leghosszabb idő amit még elviselt a hisztogram, de akkor a kép jellegtelen lett és a vízfelület is csúnyán mosódott el. Sajnos ez az idő még kevés volt a szép elmosódáshoz. És igen, az ND8nak gyakorlatilag nem sok szerepe volt ezen a képen. 1/6 másodperc nem sok elmosódást okozott, de azért látszik a különbség. Rövidebb záridőnél higany szerü volt a vízfelület csillogása. Persze eredetileg nem ez a lágyítás volt a célom, végülis, de ha már így alakult, nem bánom :-)
Köszönöm a tanácsokat nagyon hasznosak voltak nekem!
Szép fényeket!
A fotós 1 kredittel jutalmazta a véleményezőt.
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.