csodálatos fotó. mélységes irigységem. csipem ezt a témát én is.
kicsit ferde, szerintem hátrábbról és nagyzoommal kellett volna.
még többet is ki lehetett volna hozni belőle, de ez is magasan a mezőny fölé emeli.
a fickó a szélén plusz jó
(ez a horgony... vazz.... tiszta absztrakt)
5!
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2007. június 5. 21:50 - Készítés helye (ország): Magyarország
- Készítés helye: Budapest
- Készítés ideje : 2007-05-17
más pontból nem állt össze a kötelekkel
Tgely válasza:
Sajna hátrébbról a föld alatt lennénk, de nem az a lényeg. Köszönöm!
Tgely válasza:
Köszi. Néha leesek a székről is :-) De szerintem ez elég szórakoztató hobbi.
egész jó kis pillanat és nézőpont...
megnéztem kicsit, hogy mit lehetne még kihozni belőle ps-ben. eküldöm neked a képet mailben.
mindenestre látszik, hogy sajnos az ilyen képeket nem nagyon tudja az oldal többsége befogadni...
megnéztem volna, hogy milyen képeid vannak még, de csak 2-őt látok, a többi nem. gondolom 1 hónapon belül raktad fel őket. a pipát direkt hagytad benn, hogy ezeket a képeket ne lehessen látni?
Tgely válasza:
Kiveszem
Köszi
Érdekes nézőpont, én fekete fehérben tudnám elképzelni, egy szűkebb vágással, mert így túl sok alul a hely, és az az ember nagyon elveszik a képben. Vagy egy egyszerű alsó vágást csinálnék, vagy egy még szűkebbet, és a kötelek vonalát, a graffitiket és azt az embert hagynám meg csak.
Ki lehet ebből még hozni jobbat is. :)
Tgely válasza:
A még szűkebb vágást nem nagyon értem. Bár ez egy "nagyot mondó fal" és nem véletlenül ilyen kicsi az ember :-) A színes nekem olyan, mint a hazugság, azért hagytam ilyennek. Próbálkozok a ff-rel is, de ott a felhőket kellene habosítani az alap koncepcióm szerint :-)
Köszi
Tgely válasza:
Nos egy kis művészettörténet magyarázatként, de ezt most egyáltalán ne vedd kioktatásnak. A horgony, a kereszt és a szív között, a hit, a remény és a szeretet jelképe az egyházi ábrázolásokban. Ez persze nem egyházi téma, de a remény ezen a ponton nekem képi megfogalmazás, azaz horgony. A valódi okát én sem tudom, hogy miért került oda. Lehet, hogy az egész ebből a célból jött létre, de lehet, hogy a véletlen műve(?). Mostanában fellázadtam a konvencionális városi élet ellen és az autóból kiszálva kerékpárral járom a város. Munkába menet találkozok ezzel a helyszínnel nap mint nap. Lehet, hogy ezt más sohasem látja, mert autóban ül és pöfékeli a jövőt. Sajnos máshogy nem áll össze, de vállalom így ahogy van. Nem mondom, hogy teljesen érthető és nyilvánvaló az, amit megláttam benne, de nekem nagyon érdekes volt. Hisz ez csak egy játék, az élet maga.
Azért jutalmaználak mert a figyelem mégha elsőre nem is ért célt, azért csak csak ér valamit :-), de ez most már nem jön össze. :(
"A horgony nem tart semmit és a plakátkötelek is csak csüngnek lefele."
Igen, időközben magam is rájöttem, hogy hülyeséget írtam. :)
Tgely válasza:
Semmi gáz :-) ennek a képnek ez a lényege
ami zavar, az az, hogy nem a ház középvonalában álltál, ezáltal eléggé torz a ház, nem szimmetrikus, talán ha párat lépsz balra.
az elgondolás em rossz, csak arra lennék kíváncsi, hogy melyik volt először: az elgondolás a kísérőszöveg alapján, vagy a kép?
Tgely válasza:
Örülök, de a csomót mindenképpen kötném a horgonyra :-) Ez más szögből sehogysem megy, hacsak megigazítom a plakátköteleket...
A meglátás volt nehéz. :-) A kisérőszöveget azért írtam, mert a szerkesztés ezen a fotón a nézőpont és nem a megszokott klisék. Ez a kép egy fikció, de a valóságban létező dolgok néha érdekesen találkozhatnak. Ennyi.
Szia! Ötletesnek találom, jól eltaláltak a színek, tetszik a perspektíva és jó a szöveg. Egy kicsit hiányolom a panelos környezetet, nem egészen derül ki a képből. Jól mutatna több ember, akik tevékenyen nem csinálnak semmit...
Kicsit zavarónak találom a fákat mindkét oldalon...
Tgely válasza:
Ez egy provokatív kép. :-) ilyen
Köszi
Nekem tetszik a fotó. Biztos velem van a baj, de sokszor nem értem, miért ilyen alacsony a nem megszokott képek átlaga. A tiéd is szokatlan, nekem felkeltette a figyelmemet, mert nem mindennapos a téma. Tetszik, hogy a központi elem a képen, ami uralja az egészet, az a hatalmas szürke paneltömb. Mellette nem látszik semmi, mintha magányosan állna a pusztaságban. Ott egy ember, aki elhalad, ő is a magányt testesíti meg. Hatásos az élettelen beton és az élő ember kontrasztja. És ami a téma maga, a horgony, aminek nem értem a funkcióját (ezt csak azok tudják, akik odarakták - jó, gondolom, tart valami, de miért?), egészen bizarr számomra. Jó az épület torzulása, erősíti a mondandót, ami számomra nem olyan "elvont", mint amit te leírtál, de hagyjuk meg a szemlélőnek a szabad értelmezést, nemde? :) Egyébként az is érdekes, ahogyan az ég élénk és vidám kékje kontrasztban áll a ház komor szürkeségével. A vágás azonban szerintem nem a legszerencsésebb, lent kicsit talán sok a fűből, fentre még kívánkozna annyival több égbolt, amennyivel a fű kevesebb lehetne lent. Kissé emelném a kontrasztot is a mondanivaló erősítésére.
Tgely válasza:
Örülök, hogy elgondolkodtatott! A fűvel lehetne játszani. A horgony nem tart semmit és a plakátkötelek is csak csüngnek lefele. Ebből a szögből áll így össze.
Szia,
A mondanivaló nagyon OK, de véleményem szerint nem használ neki, hogy színes, és szemből jobb lenne (bár akkor lehet hogy kötél nem kap elég hangsúlyt?). Ha van lehetőséged akkor készíts még egyet amin mások a plakátok, jobban elütnek a környezettől, vmi olyan ígérettel ami itt abszolult nem reális… Van ilyen plakát dögivel…. Akkor szerintem egy nagyon ütős képet fogsz kapni…
Üdv: Viktor
Tgely válasza:
Sajnos a FF részletvesztő, de egy teljesen eltolt konverziót megpróbálok!
Köszi
nekem jon be a torz hatas. jobb lett volha ha teljesen szembol fotozode es esetleg kevesebbet hagysz a foldi reszbol.
ami nagyon jo az az ember, mivel sokat hozzad a lakotelepi hangulathoz.
udv.
szep fenyeket
Tgely válasza:
Na a szembőlt kihagytam, mivel ez egy a horgonnyal és a kötelek végével összenézett kép.
Köszi
Szerintem jó kép ez, csak piszkálja az átlagjúzer rögzült technikai kliséibe vetett hitét. Azt gondolják az a jó fotó, ami megfelel az agyonajnározott technikai képleteknek.
Azért próbáld meg monochrómban nagy kontraszttal!
Tgely válasza:
A fű és a horgony nehezen jön össze, de kipróbálok majd egy teljesen eltolt konverziót, de akkor a fű...
fehér lesz :-)
Számomra kellően lehangoló a kép még az erős színei ellenére is. Rossz nézőpontot választottál, az épület bal oldala rövidebbnek látszik, de nem annyival, hogy ezt kompozíciós megoldásnak lehessen venni. A kifelé sétáló ember talán a to..ok az egészre (bocs) jelképe?
Érdekes kép.
Tgely válasza:
Azt jól látod, mégha nem is csinálja :-)
Úgy látom túl összetett a fotó. Ez van.
nem nem ...nem elég torz...nekem legalábbis...sztem jó lenne ha látszana jobban a parabola a sarkon...meg úgy egyátalán...látszana az épület sarka, és a másik oldalából is egy kicsi...vagy több :)...mert vagy a mondanivalónak kéne erősebbnek lenni, vagy a kép megjelenítésnek...ez így kicsit kevés...
...egyébként sz sztem hatalmas lenne ha egy pár ott állna akár a fel tövében, akár az előtérben, egymással szemben, fogva egymás kezét...mintha ők is ígérnének egymásnak valamit...Azért merészeltem Ezt leírni, és nem azt hogy ...egy zuhanófélben lévő 747-es égő hajtómúvét komponéld bele, mert sztem Ez abszolut megvalósítható.....
tehát összegezve...hatásosabb perspektíva kell, kicsit összetettebb téma, amire esetleg valami hatásos utómunka is rásegíthet...és kész a (nagybetűs) Fotó.....mert ez így csak egy kép a sokezerből...ne harafudj...
remélem hogy ötletemet nem zaklatásnak veszed, hanem ösztönzőleg hat rád...
Üdv!
...Lama voltam
Tgely válasza:
Azt tudom egy kicsit nyers a kép, de semmiképpen nem akarok rá utómunkát. A pár jó ötlet lenne...
A horgonyt látod?
Nem az a baj, h. torzít, hanem h. nem egyformán torzít mindkét oldalra, nem középen álltál, ezért jobban húz jobbra, ez viszont nem kedvez neki.
Azon kívül már csak a téma nem eléggé letisztázott, sokkal jobban ki kellett volna emelned h. mit szeretnél megmutatni vele. Ha a plakátokat, akkor lehetett volna máshogy torzítani, h. a plakátok azért ne vesszenek el a messzeségben, mert így az ember szeme csak bolyong, de fogódzkodót (ti. témát) nemigen talál. Nem látom h. mi szerepe van a háttérnek (vmiért pedig csak meghagytad), ill. az elhaladó nőnek, az oszlopnak rajta a plakátok felé nyújtózkodó drótokkal... stb). Ha ezeknek nem szántál kifejezetten képalkotó szerepet, akkor a komponáláskor inkább addig szűkít, tisztáz az ember, míg már csak azok a képelemek maradnak bent, amik valóban elengedhetetlenül szükségesek a mondanivalóhoz. De azok mind. Itt ezt a tudatos felépítést hiányolom, de nagyon.
Kissé átfogalmazva, újra nekilódulva megpróbálhatnád, ezt így nem nagyon tudom hova sorolni...
Tgely válasza:
Nos, a pozíció adott, mert más szemszögből teljesen szétesik a kép. Nincs drótkapcsolat más pontból. :(
A horgonyra kipányvázott égi magasságokba emelkedő üres ígéretek alatt bedőlő panelház lakóinak érdektelen és üres hétköznapjai.
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.