Szia!
Most tudok csak válaszolni azon kérdésekre,amit feltettél nekem, sajnos eddig nem volt módomban netre jönni!
Szóval, azért adtam 0,1-el kevesebbet, mint kerek szám, mert úgy éreztem ezzel érzékeltethetem a véleményem. Neked az alkotói szabadságod, az amit a képeiden megvalósitasz,nekem a pontozásnál van egy lehetőségem, ott keresem a szabadságfokot!
Nem tudom megnevesiteni azt a hibát, amire utaltál kérdésedben, de gondolom ezzel mindannyian igy vagyunk, akik megpróbálunk pontozni.
Köszönöm a türelmedet!
Üdvözlettel
Vadliba
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2007. április 20. 08:52 - érzékenység: ISO 100
- fókusztávolság: 50x1,5
- objektív: KM AF Fix 50/1,4
- rekeszérték: 1,7
- zársebesség: 1/4000
- Készítés helye (ország): Magyarország
- Készítés helye: Koromlapuszta
- Készítés ideje : 2007-04-06
Bóra válasza:
Nem lettem okosabb , de köszönöm, hogy nem felejtetted el.
Nehéz dolog a pontozás nekem is, de azt gondolom, hogy tudom mit miért mondok, illetve van mikor tévedek én is, belátom.
Ennél a fotónál nagyon kitünt, hogy milyen nehéz értékelni, hiszen hitelesnek tünő alkotók teljesen másként értékeltek.
Olvasd el, ha van energiád és kedved, kiváncsi vagyok a következtetéseidre. Sajnos sok mindent nem értek.
Bóra válasza:
Koszi, igy már megvan. Valóban szép, finom, érzékeny, grat.
Szép fényeket!
Bóra válasza:
Gondolom, hogy örülsz, ilyen meglátások alapján ritkán itélik hasznosnak a kritikádat.
Sajnálom, hogy nem érdemben, érvek alapján válaszoltál, nagyon kiváncsi lettem volna, hogy miként véded eredeti álláspontodat.
Na de ez csak egy játék, ugyhogy köszi és további szép fényeket.
Ráklikkelsz bármelyik képre, majd a címsorban, a végén átírod a számot és enter.
A monitor kalibrálás nehéz ügy, ezek a kommersz monitorok nem arra lettek tervezve, hogy korrekten be lehessen állítani. Ha van Photoshopod, akkor az telepíti az Adobe Gammát is, azzal megpróbálhatod (asszem a kellékekbe rakja), de elvileg a monitor install lemezén is lennie kell valamilyen kalibráló proginak.
Üdv!
Bóra válasza:
Köszönöm az infót a Te 54631 sz képednél nem müködik, de más esetben igen. Mindig tanul az ember. Talán rossz számot adtál meg?
Ez a monitor ez nem kis gond, hiszen nem egyformán látjuk a képet, főként, ha az árnyalatok a határon mozognak. Pl egy pókháló lehet belesimulva egy ködös háttérbe és egyes monitorokon nem is látszik a pókháló, a másikon pedig gyönyörü hatást ad.
Megoldást kell találni, vagy lemondani a határon mozgó képekről.
Köszönöm a válaszodat a temetős képed linkjét légy szives elküldeni és akkor nincs vita.
Hát, én továbbra is fenntartom a véleményemet.
De teszteld le magad. Írd be a naptáradba decemberre, hogy ezt a képet elővenni, újra megnézni, elolvasni a hozzászólásokat. A távolság segít reálisabban megítélni a dolgokat.
Egyébként nekem is van egy kedvenc temetős fotóm, ha érdekel: 54631.
Üdv!
Bóra válasza:
Talán igazad lesz, talán nem, december környékén visszanézek.
Tudnál segiteni, esetleg van e valamilyen monitor kalibráló ábra vagy valamilyen megoldás? Legalább az átlagos fényerő meghatározásához, mert arra is gondolok, hogy nem ugyanazt a képet látjuk. Talán tul fényes az enyém.
Szivesen megnézném a temetős képet, de hol lehet itt szám szerint keresni?
Ja, egyébként meg a "keményen alápontozásról:
Te: 4,00
Én: 4,28
Dénes papa:4,37
Há' egyikünk sem szívbajos.
Üdv!
Bóra válasza:
Ez a statisztika azért nem fejezi ki azt, amire utalsz, mert nem ugyanazokat a képeket értékeljük. Például nem szoktam a már sokak által ötösre birált képek mellé én is felsorakozni kórusnak, csak abban az esetben, ha nagyon megfog a téma. A rossz ill nagyon rossz képeket sem szoktam / biztosan van kivétel/ értékelni. Szóval ez igy összehasonlithatalan. Dénes papa is más karakterü képeket értékel minden bizonnyal.
Látom, jó kis párbeszédet rittyentettél, ami jó, többet ér, mint pontokon rágódni. (Látom Dénes papa nem tud megbocsátani, pedig múltkor majdnem megdícsértem egy képét, de hát ő kért, hogy ne értékeljem a képeit...)
Amit írsz ("aztán kerestem hozzá hátteret") azt értsem úgy, hogy a háttér montírozva van? Ebben az esetben végképp nem értem, hogy miért nyomod el a fakereszten látható fénypászmát a hangsúlyos fehér kereszttel.
Hogy mit ír a szabályzat, az nem sokat érdekel, próbálok a saját egyéni benyomásaim alapján értékelni, pontozni.
Hogy szórnak a pontok, az természetes, elvégre az emberek is különbözőek. Az a baj, amikor nagyon egyformák, mert olyankor sokszor előfordul, hogy az átlagot látva a bizonytalan pontozók konformizmusból inkább mennek a többiek után. Abból kevesebbet tudhatsz meg a képedről.
Szóval csak azt tudom tanácsolni, hogy ne a pont érdekeljen elsősorban, hanem amit írnak.
Ja, és hogy ne a Fotózz legyen az etalon, hanem a fotók valódi világa, találsz a neten épp elég kiindulási pontot.
Üdv!
Bóra válasza:
A párbeszéd élesiti az elmét, de igazán nem tudtam meg semmit, mert az embereknek ma nincs idejük beszélgetni, inkább fel kell tölteni még két képet. Az, hogy ("aztán kerestem hozzá hátteret") nekem a kép alkotását jelenti. Már tudom a témát és akkor a keresőbe keresem a perspektivát, arányokat, képelemeket, stb.
Sajnos nem vagyok PS zsonglőr, egy kis kontraszt, egy kis görbe,vágás, ez az és a tudásom nem terjed tovább, pedig nagyon hasznos volna.
A pont nem érdekel, mint eredmény, tehát nem fogom a feleségemnek megmutatni, hogy édes anyukám nézd milyen sokat fejlődtem, ugye érdemes volt azt az obit megvenni, hiszen két tizedet javult az átlagom. Abból a szempontból viszont érdekel, hogy egy általam hitelesnek itélt fotós a fotómat az egytől ötig müködő skálán kettesnek itélte. Ja és ahhoz a halmazhoz viszonyitva, amit a fotozz rejt magában.
Nos erre kerestem a magyarázatot, hogy a többiek szerint hitelesek e a birálatok amiket a kép kapott. Már mindenki el tudta olvasni a véleményeket és válaszokat, gondoltam módosulhat a vélemény, nincs az kőbe vésve, hiszen nem a kapott pont az érdekes, azon már ugy sem lehet módositani. Na ná, erre senki nem vette a fáradtságot.
Nagyon örültem a válaszodnak, mert legalább nem vagy közönyös és az jó.
Vissza nézve a dolgokat, ma is kettest adnál? Tehát azon a skálán ma is közép alatt van ez a fotó?
Végül pedig a fotozz-on kivül már csak nézni szeretem a képeket, de azt nagyon. Nagy öröm nekem a képek élménye, akár én készitem, akár más.
Szia! Elolvastam a többi érétkelést is. Továbbra is az a véleményem,hogy jó képet készítettél, de vannak negativ pontjai. A fehér kereszt a háttérben elvonja a figyelmet, ezért úgy gondolom jobb lett volna, ha élesebb, mert igy érdemtelenül kap figyelmet. A fakereszt megadja a kép hangulatát, de egyedül nem képes megbirkozni a nagyméretű háttér elemeivel. Az előtér sötétsége inkább a fehér kereszt miatt lesz kissé zavaró. Sajnos csak ennyit tudok hozzátenni. Üdv.
Bóra válasza:
Köszönöm szépen!
Azt várod hogy minden véleményhez írjak valamit? Bocs, de a fotót véleményeztem és nem az értékeléseket. Többet nem térek vissza ide mert látom nincs miért :)
Bóra válasza:
Nem, dehogy, valami összefoglalásra gondoltam, mert a jelenlegi konkluzió nem egyértelmü.
Ne térj vissza, ha nincs miért!
Szép napot!
'pont a fakeresztet választottad fő témának, mely már korhast és megrágta az idő vasfoga. tetszik, hogy a háttérben szinte rikít az újabb kereszt a fehérségével.'
írta macsek, és ebben mélységesen igaza van, de ha a fotó mondanivalójába erősen bezavar egy számomra idegen megoldás, akkor az a fotó már nem működik nekem.
Eti
Bóra válasza:
Ok, a többiek véleményéhez nincs hozzáfüzni valód? Már csak azért, mert nehéz igy eligazodni.
hát tisztelt Bóra, elolvastam, de a véleményem változatlan, én már csak ilyen vagyok... / de megmondanám, ha nem/
vargacsaba az én képemet is letolta már, úgyhogy ne vedd alapul... nem mond igazságtalanságokat - úgy általában, nem itt - , de alápontoz keményen /
üdv
diddy
ui: azért sokszor megfordultam/ok nálad ám
Bóra válasza:
Nincs valamilyen teszted arra nézve, hogy milyen fényerejü a normélisan beállitott monitor?
Mindenki egy sötét keresztet emleget, nálam pedig nem sötét, ill jól látható, hogy külön fény világitja. Ez jól érzékelhető, nem egyenletes, láthatóan fáktól szürt fény és ez volt a kép lényege. Ez kiemelt megkülönböztetést adott, de lehet, hogy az én monitorom tul fényes.
Alapvetően zavarja a szememet, hogy az éles téma sötét, míg a homályban hagyott háttér ugrik ki a világosságával. Ez nem formabontás szerintem csak egyszerűen rossz.
A kompozíció sem jó, nincs egy súlyponti eleme a képnek, lötyögnek a térben a képrészek.
Üdv!
Bóra válasza:
Hmmm. Kiváncsi vagyok, fenntartod még a véleményed?
Formabontásra nem törekedtem, egyszerüen volt egy kis temető, benne sirhelyek, és erre a fa keresztre a fák közül gyönyörü fénnyaláb esett, elkülönitve ezzel a többitől. Ez késztetett a kattintásra. Valóban a tömöritéssel ez a fény kicsit megfakult, de az én talán tulzottan világos monitoromon még mindig szép.
Aztán kerestem hozzá hátteret, ez tünt a legjobbnak. Lehet, hogy neked nem jön be, de kettes az azért tulzás, ha a Fotozz-on kialakult gyakorlatot nézem.
Ide bemásolom a szempontot amit javasolnak nekünk pontozáskor figyelembe venni.
Ha a fotóban nem lát koncepciót, ha csak az látszik, hogy a gépet elkattintották, ha a téma sem kiemelkedő, amolyan "tucatfotó", bármikor bárki által reprodukálható, vagy technikailag és kompozícióját tekintve is jelentős hibákat tartalmaz, adjon rá 2 pontot. Írja le mik a technikai és kompozíciós hibák, illetve ha lehet azt is közölje, hogyan lehetne rajtuk javítani, de a téma megválasztását is véleményezze.
Szóval szerinted erre a képre ez áll.
Végezetül kérnélek olvasd el a többiek értékelését is, mert meg vagyok kissé kavarva, hiszen egy képre kettestől ötösig kaptam és nem kezdőktől. Akkor én hogy tanuljak? Hogy fejlődjek?
Értékelésedet természetesen elfogadva köszönöm.
érzelmes, szomorú és elmélázásra kéztető - nyugtatónak is használható kép.
nagyon zavaró viszont - már nem is vagyok olyan nyugodt - hogy az előtérben - amúgy kiváló helyre szerkeszetett - a kereszt isssszonyú sötét... már majd elvész a mondanivalótlanságban.
de mondom, a gondolatisága átjön.
üdv
d
Bóra válasza:
Az én monitoromon nem olyan rossz, nem annyira sötét, bár kétségtelen, hogy a tömöritéssel sokat vesztett a "csillogásából" a kereszten megjelenő fény.
Pontjaidat köszönöm.
Olvasd el kérlek a többi véleményt és választ is, kiváncsi lennék egy sommázó értékelésedre.
Helló! Remek fotó lehetne, csak néhány dolog nem sikerült tökéletesre. A háttér túlzottan elvonja a figyelmet. Az élesre fotozott fakereszt nagyon jó ötlet, de a széleken beleolvad a háttérbe. Talán nagyobb mélységélességgel jobban érvényesülne a remek nézőpont. Bocs, hogy ennyi negatívumot említettem, ennek ellenére tetszik a kép. További sok sikert
Bóra válasza:
Olvasd el kérlek a többi hozzászólást és válszt.
Köszönöm.
Szia nagyón jó elgondolás. Nem is tudtam, hogy ennél a tipusnál igy le lehet venni a rekeszértéket 1,7- ig is.Viszont az arányokkal nem nagyon vagyok kibékülve.Egy kicsit zavarónak tartom az előtérbe a bokrot. Talán egy másik pozicióból jobb fotó is készülhetett volna.Sok sikert.
Bóra válasza:
Olvasd el kérlek a többi véleményt és választ.
Igen még 1,4 ig is tágiható a rekesz "ennél a tipusnál".
Az előtérben a zavaró bokor ill. virág nagyon hozzá tartozik ehhez a hangulathoz.
Véleményedet elfogadva köszönöm, hogy értékeltél.
A temető mindig érdekes téma. A lepusztult fejfa mindenképpszerencsés választás, de a fényviszonyok nem voltak előnyösek. A napsütötte háttérben lévő fehér kereszt rikít, ezért még ha a szűk mélységélesség miatt jól el is mosódott a háttér, nem érvényesül az előtérbe helyezett téma.
Szerintem:
1.) Próbálj inkább úgy exponálni, hogy az erősebb megvilágítás az előtérben lévő fejfára essen (figyeld a fényeket különböző napszakokban).
2.) Figyelj oda arra, hogy a fő téma domináns kompozíciós elem legyen. Egy példa: ha nagylátóval békaperspektívából fotózod a fejfát, akkor a háttérben lévők fölé fog emelkedni. Minden esetre az, hogy belóg egy növény, az nem szerencsés, az ilyenzavaró elemeket kerülni kell.
3.) Próbálj meg tudatosabban komponálni! Három fejfa van a képen, de abból egyik a másik fölött. Kapunk egy háromszögkompozíciót, ahol a képi elemek alkotta háromszög egyik oldala párhuzamos a kép egyik szélével. Kerülendő. A legszerencsésebb háromszögkompozícióa az jellemző, hogy pontjai aranymetszésben vannak (ezt a szerkesztési elvet lásd bővebben a cikkek között), és látszólag véletlenszerűen vannak a képen elszórva.
Remélem, hasznos voltam.
P
Bóra válasza:
Tételesen értékeltél, tételesen válaszolok.
1.) Próbálj inkább úgy exponálni, hogy az erősebb megvilágítás az előtérben lévő fejfára essen (figyeld a fényeket különböző napszakokban).
Nem vagyok hivatásos temető fotós, a munkám kapcsán arra jártam, nagyon megtetszett, bementem és ezt a témát találtam. Nem tudom figyelni a fényeket különböző napszakokban. Amugy pont a fák között áttörő fénnyaláb tette különlegessé, vagy még különlegesebbé az öreg keresztet.
2.) Figyelj oda arra, hogy a fő téma domináns kompozíciós elem legyen. Egy példa: ha nagylátóval békaperspektívából fotózod a fejfát, akkor a háttérben lévők fölé fog emelkedni. Minden esetre az, hogy belóg egy növény, az nem szerencsés, az ilyenzavaró elemeket kerülni kell.
Ugyebár nem gondolhatod, hogy utam során bemegyek egy kis temetőbe kis kapával nagy kaszával és átrendezem a dolgokat. Mindazonáltal, ha nem volnának ezek a növények, akkor már egy másik mondanivaló születne, de az meg engem nem érdekel.
Azt irod, hogy béka perspektivából nagylátóval, akkor, ha nem irtom ki a növényeket, akkor nem is látszik a kereszt, ja meg miért kellene ennek fölé emelkedni a többi siremlék fölé?
3.) Próbálj meg tudatosabban komponálni! Három fejfa van a képen, de abból egyik a másik fölött. Kapunk egy háromszögkompozíciót, ahol a képi elemek alkotta háromszög egyik oldala párhuzamos a kép egyik szélével. Kerülendő. A legszerencsésebb háromszögkompozícióa az jellemző, hogy pontjai aranymetszésben vannak (ezt a szerkesztési elvet lásd bővebben a cikkek között), és látszólag véletlenszerűen vannak a képen elszórva.
Azt gondolom, hogy ezen a fotón a Fotozz átlagához képest sokkal több tudatosság van. Az lehet, hogy a kép nem jó, az is lehet, hogy neked nem tetszik, de azt mondani, hogy nem tudatosan van összerakva, szerkesztve, az badarság. Ha jól emlékszem még egy picit sem vágtam, nem is szoktam, tehát már a kattintásnál el van döntve a kép. Ez ettől még lehet rossz, de mindenképp tudatos. Tudatosan rossz! Irod, hogy háromszög, nos nem háromszög, mert van a jobb oldalon egy tudatosan beleszerkesztett világos folt, ami kiegyensulyozni hivatott a az elbillenni akaró képet, szerintem nagyon fontos eleme a képnek. Amennyiben azt kitakarod, akkor valóban háromszöges a téma és borul. A preciz, a szakma követelményeihez alkalmazkodó temető pedig szerintem nincs, igy aztán inkább én alkalmazkodok a temetőhöz és csinálok ilyen-olyan képet, de remélem hangulata azért van, azt elismered.
Remélem, hasznos voltam.
Igen hasznos voltál, mert igy már ezer éve nem gondoltam végig egy képemet sem.
Természetesen értékelésedet elfogadva köszönöm meg rámforditott idődet.
Sokszor felmerül bennem, hogy ki kellene menni a temetőbe fotózni. Vannak elképzeléseim, gondolataim és azt hiszem az élet egyik legerősebb érzelmi szálait lehetne egy-egy képen végigfuttatni ilyen és hasonló fotókkal.
Amikor megláttam a képed, pontosan azért klikkeltem rá, mert érdekel mit tud más ebből a témából kihozni.
Értékelésem: Az ötlet, mint eddig is tagoltam, nekem nagyon tetszik. A kivitelezés is csodás lehetne, de mégsem sikerült olyan végeredményt kihozni ebből, amit szerintem Te is szerettél volna.
Azt gondolom, a háttérben lévő fehér/világos kereszt teljesen elvonja a figyelmet. Lehet érezni, hogy amit fő témaként szerettél volna bemutatni, valóban az elmúlás elmúlását mutatná be. De túlságosan sötétre sikerült és a háttérben a világos, életlen motivum elviszi a figyelmet és magát a bemutatni kivánk kereszt értékét is.
Ha úgy készült volna a kép, hogy a fények teljesen inverzei lennének a mostaninak, akkor sokkal jobb kép született volna.
Illetve, ha a fotózás szögét változtatnád meg és a téma "sötét megvilágítása" mögé egy még sötétebbet helyeznél, sokkal hatásosabb lehetne.
Ha módodban áll újrafotózni, lehet megérdemelne még egy pár próbát.
Üdv
Vadliba
Bóra válasza:
Engem pontosan az öreg elhagyott fakeresztre érkező fénynyaláb fogott meg. Valóban a tömörités után ez a hatás kevésbé érezhető,na meg ha a monitorod is sötétebb, akkor pláne.
Kiváncsi lennék viszont, hogy miért 3,9 és miért nem négy, vagy mondjuk 3,8? Szóval mi az az hiba a képen, ami 0,1 tizedet ér. Én is szoktam pontozni, de mindég bajban vagyok, hogy milyen számokkal fejezhetem ki, amit érzek. Az öt alattit még csak értem, mert valami ici pici gondom van, tehát nem egészen tökéletes, de a négy alatt egy tizedet nem értem, de talán elmondod szempontjaidat és akkor én is alkalmazhatom, ha megtetszik.
Értékelésedet természetesen elfogadva köszönöm.
Tetszik az elképzelés, tudom a vágást miért így csináltad, de én fentről szűkebb vágással csináltam volna, mert így kissé sok az üres rész, egyébbként jó lett.
Bóra válasza:
Hol vágtál volna még? Kiváncsi vagyok, én nem látok lehetőséget, ami persze nem azt jelenti, hogy nincs is.
Értékelésed köszönöm.
Érdekes meglátás a 3 féle síremlék látványa. Egy picit táabb vágással a középső fehér is bent lehetne a képben teljesen és talán az első fakeresztből is mutathatnál többet alul. Jól alkalmaztad a szűk mélységélességet szerintem.
üdv
istván
Bóra válasza:
A virágok már nagyon felnőttek, az amugy szép, de ápolatlan sirhelyeken, ezért nem tudtam a keresztből többet mutatni, valamint azért alkalmaztam ennyire tág blendét, mert a sok magasra nőt növény csak kesze-kuszaságot okozott volna, igy viszont csak folt hatás van.
Olvasd el kérlek a többiek véleményét is, mert én nem tudom megérteni.
Köszönöm, hogy értékelted a képet.
Szerintem nem annyira fantasztikus, hogy az előtér sötét és a háttér ennyire világos azzal a fehér kereszttel. A kis fényfolt a fakereszten nem elegendő ahhoz, hogy odavonzza a szemet. Pont a tekintet nem lel békére ezena fotón, pedig a kompozíció nagyon szép.
Eti
Bóra válasza:
Az a kis fényfolt a lényeg. Azért fotóztam. Ez egy erdei tisztáson lévő temető, kb 50 sirhellyel. A fák között erre az öreg elfeledett keresztre pont áttört egy kis napfény. Gyönyörü volt, mert külön fényt kapott. Annyiban lehet igazad, ha sötétebb a monitorod, akkor nem elég harsány az a fény. Egyébként az én monitoromon is látszik, hogy sokat rontott a tömörités. Az eredetin PS ben szinte csillog az öreg fán a fény, nagyon érdekes. Azért még igy is gyönyörü.
Sajnálom, hogy nem érintett meg a kép lelkisége.
Véleményedet természetesen elfogadva köszönöm!
Olvasd el a többiek értékelését is, elgondolkodtató.
tetszik ez a kép. szerintem annyira szépen formálja meg az elmúlás gondolatát.
tetszik, hogy pont a fakeresztet választottad fő témának, mely már korhast és megrágta az idő vasfoga. tetszik, hogy a háttérben szinte rikít az újabb kereszt a fehérségével. időszakokat ölel át a képed, szépen és finoman bemutatva az idő és a fájdalom múlását, de sosem feledve "szeretteinket".
tetszik a szerkesztés, érdekes a vágás (atlán a legutolsó kereszt felül nagyon a kép szééln van, kis helyet még elbírt volna, de tudom, hogy nem egyszerű...)
tetszik a háttér elmosottságaés a fény-árnyék játéka, mert így te egy régebbi emléket idéztél fel, a frisebb emlékezésekkel szemben. nem tudom mennyire voltam érthető, de a fejemben olyan szépen összeálltak a dolgok :)
gratulálok!
üdv: vakmacska
Bóra válasza:
Nagyon jól estek gondolataid, az értheti ezt csak meg, aki érintett.
Egy napig nem voltam Net közelben és egyszerre kaptam meg az értékeléseket. Olvasd el kérlek, mert én nem értem.
Köszönöm megtisztelő pontjaid.
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.