szerintem ebbe a képben az a zavaró hogy nincs benne semmi fantázia pedig ezt a teret fe lehetne használni jó képek alkotására is. félre ne értsd nem kötöszködésből mondom.ezcsak az én szubjektív véleményem.
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2006. november 25. 21:31 - érzékenység: ISO-160
- rekeszérték: 6,3
- zársebesség: 1/400
- Készítés helye (ország): Szlovákia
- Készítés helye: Komárno
gáriv2 válasza:
Természetesen mint szubjektív véleményed teljes mértékben tiszteletben tartom
gáriv2 válasza:
Úgy látszik, hogy egy elyen "jó" osztályzat még ennyi idő után is kíváncsivá tesz sokakat a kép megnézésére.Pedig amikor elkészült első látásra jónak tünt.Legalább is számomra. Köszönöm, hogy megnézted.
Valószínűleg a kövezet mintázata fogott meg téged ebben a témában, viszont ezt csak úgy tudnám elképzelni, hogy valami nagyon alacsony nézőpontot választassz, hogy pl az egyenesek a végtelenbe vesszenek. Lehetőleg a napfény pedig úgy érjen, hogy az árnyékod ne legyen jelen a képen. Ha viszont épp az árnyék a lényeg (a címből gondolva esetleg) akkor elég rendesen elhibázott kompozíciónak tartom, mert a kövön kívül semmi olyat nem mutat meg amit egy ilyen séta alkalmával láthat az ember. További jó fotózást!
gáriv2 válasza:
Hát igen.... lehetőleg mindennek úgy kelle lennie valóban ahogy Te mondod. De hát ilyen a legtöbb esetben együtt nemigen fordul elő. Ez esetben is így volt. Ahol a térburkolat csak eddig volt látványos, tovább már zavaró dolgok voltak. A napfény pedig éppen így ért éppen akkor amikor átutazóban megálltunk itt. A másik észrevételről meg csak annyit, pontosan így akartam. Álmomban nem hittem volna, hogy ez ilyen általános megnemértést fog kiváltani. Tulajdonképpen nem adtál semmi új gondolatot,tanácsot, de természetesen elfogadom a véleményedet. Természetesen nyilván vannak ettől jobb képek is.
Ez a kép olyan minha a gép véletlen exponált volna egyet, miközben a fotós téma után kutat.
Az óvárosi séták sorozat 4. tagja, megnézem a többit is. Azok biztosan jobbak.
gáriv2 válasza:
Persze most azt hiszed, hogy no ez most sértődésből nem fogadja el. Ezen már rég túl vagyok, én csak azt jelzem ezzel, hogy nem értek egyet az 1-es osztályzattal. Igen is nem kerülendő út ilyeneket fényképezni még akkor sem, ha Neked az ilyenek nem tetszenek. A másik ok meg az, hogy igen is tudatosan készült a kép.Ha nem veszed észre a háttér geometriáját, valamint a kör minta aranymetszésben lévő helyét; sajnálom. Kíváncsian várom a felteendő képeidet. Tényleg remélem, hogy jobbak lesznek ennél remélem az én értékrendem szerint is. De ezek után kíváncsi vagyok a többi Óvárosi séták képeim véleményezéseire is.
Sajnos az én képeimet is jól lehúzzák itt igy kell pontozni ezért én is így pontozók, mostmár, ugyanis már 5 szőre regisztrálom magam, de mindig agyonvágják a karrierem az öreg tagok? Gondolom én
gáriv2 válasza:
Én úgy gondolom, mint ahogy írtam is,ha valakinek azért pontozzák le a képét, mert a pontozó más felfogás szerint nézi a fotókat, s éppen ezért a neki nem tetszőket rossznak véli. Az ilyenek biztos, hogy kudarcra vannak utalva, mert a szerző ezt nem fogadja el, nincs kredit. Ilyenkor egyik fél sem elégedett. Én általában csak azokat a képeket véleményezem, amelyek az én stílusomhoz közel állnak, így az esetlegs kritokai észrevételek többször találnak elfogadásra. A hozzám távol álló stílus szerinti képeket nem véleményezem, úgy gondolom a szubjektívitásom nem biztos, hogy reális lenne. Gondolom én.
"2006. november 26. | 19:28 | -vadvirag-"
Vadvirág az értékelőd neve:)
Vele beszéltél a lepontozókról.
Neki szólt:)
gáriv2 válasza:
Akkor sem igazán megfelelő a stílus.
Ugye kis Vadvirágom nem gondolod hogy kreditszerzés miatt adtam rá egyest..
Az oldalon 10 kezdőből 9 el sem fogadja ha a művére hármasnál rosszabbat kap.
Ennyinek gondoltam.
Gondoltam leírom, hamár egyedül én adtam rá egyest és erről diskuráltok.
age
gáriv2 válasza:
Azért ez meg a másik túlzás, hogy lekicsinylően le "vadvirágozz". Ezt Te sem teheted meg akérmilyen jó fotós vagy. Jó lenne egy kicsit magadba is nézned néha. Azt hiszem inkább az ilyesmi a kerülendő út.
A rekeszértéket mindíg F betűvel írják..bár most megnéztem az exifet én is és nekem is K-t ír mindenhol..nemtudom miért...de lényeg a lényeg, hogy a rekeszérték " f " betűs..amugy én is szegény szerencsétlen amatőr vagyok, ám mivel érdekel a fényképezés olvasok könyveket róla..fórumokat..és okosabb emberek véleményét, tanácsát hallgatom. És mivel Te is fotókat töltesz fel gondolom érdekel a fényképezés..ezért feltételeztem, hogy nem csak megnyomod a gombot és kész a kép...
gáriv2 válasza:
No látod, hogy úgy van ahogy mondtam. Tudom én , hogy az "f" a jele, de úgy voltam vele, hogy a digitálisnál biztosan így kell, azért van "k" írva. De úgy látszik senki nem tudja miért.Olyan ez mint a tizedes vessző és a tizedes pont. Találja ki néha az ember, hogy adott helyen éppen helyiértéket vagy tizedes értéket jelölnek. Valahol ezt használják, máshol meg azt. Köszönöm a reagálásod.
Az átlagát nem csak Te nem érted, 1 pontnál mindenképp többet érdemel, mert egyáltalán nem kerülendő út, van benne fantázia! A legtöbb esetben én már nem is merek pontozni a fotózzon, mert amit gondolok egy képről, nem tudom belesűríteni egy pontba. Ne keseredj el, nekem is vannak olyan periódusaim, amikor válságba kerülök. Újabban nem pontozhatóként teszem fel a képeimet, akkor tényleg csak azok írnak, akiknek mondanivalójuk van, nem csak azok, akik magasabb kredit reményében kötekednek, és pontozni is csak ritkán szoktam. Nekem bevált, sajnos a pontokból és pikk-pakk összetákolt indoklásokból nem sokat tanulok, tisztelet a kivételeknek...
gáriv2 válasza:
Köszönöm a reagálásod. Egyet értek: ezzel az új pontozással tényleg csak kritikai észrevételekkel lehet kreditet szerezni. Hibát, vagyis inkább felfogásbeli különbségekből adódó nemtetszést viszont szinte minden képben lehet találni. Mégegyszer köszönöm korrekt véleményedet.
Üdv: Virág Mihály
Látom, nem aratott nagy sikert ez a fotód, pedig az alapelgondolás jó lenne, van benne fantázia. Írok néhány ötletet, ha nem bánod, ha gondolod, próbáld ki:
- Érdemes lehet az árnyékok alanyait rávenni egy kis játékra, hogy egy adott élethelyzetről, szituációról meséljenek az árnyékok. Lehet ez egy kézfogás, vagy bármi más.
- Mivel a kép majdnem FF, sokkal nagyobb szerep jut a fényeknek, a formáknak. Szerencsés lehet olyan napszakot választani, amikor az árnyékok iránya megegyezik a kockaköves úton futó minták irányával, és nem keresztezik azt. Erősíti a kompozíciót, ha már az út formáinál is önálló kompozícióra törekedsz és ebbe illeszted bele az alanyokat.
- Mivel többé-kevésbé minimalista témát választottál, fontos, hogy semmi zavaró ne legyen a fotón, aminek nem szánsz fontos szerepet. Most a bal oldalon belógó árnyékra gondolok.
- Végezetül pedig minden legyen rajta a fotón, ami fontos, gondolok itt a lent levágott lábakra.
Nem olyan egyszerű képileg megjeleníteni egy elképzelést, mint gondolnánk. Használd ki egy kicsit jobban a fény-árnyék játék adta lehetőségeket és az út mintázatának, vonalainak adottságait.
gáriv2 válasza:
Hát mondhatom, hogy abszolút nem aratott sikert. De mondhatom, hogy mostanában akár mit teszek fel ugyanez a helyzet. Pedig az az érzésem, hogy mások egyes képei szerintem ugyanígy hagynak ivánni valót maguk után, s mégis sokan hozsannáznak róluk. Nem hiszem, hogy azért egy ilyen képre egyest kellene adni, de hát ez van. De hát biztos én vagyok a gyenge, ezek utánmagamba kell néznem.
Sajnálom, hogy Te is ebben a periódusban nézted meg a képeimet. Illetve hát újra, hiszen véleményeztél már.
Akkor nézzük az észrevételeket:
Igaz, egyjelenet árnyéka hatásosabb lehetne, ez egy abszolút spontán helyzet volt.
Úgy gondolom, hogy az utcakőnél épp hogy kompozícióra törekedtem, én így gondoltam. A többi igaz más napszak, párhuzamosság .. valóban jobb lenne, de ekkor voltam itt átutazóban.
A bal oldali árnyékról úgy gondoltam, hogyellensúlyozza majd a jobb alsó sarki alakokat, azért hagytam benn.
Igaz, a lábaknak benne kellene lenni, itt nem figyeltem kellően, pont a téeburkolati kompozícióra koncentráltam.
Köszönöm a korrekt észrevételeidet.
nézzd meg a kép tulajdonságati..az exif fájlt...ott le van írva a rekeszérték..jobb gomb tulajdonságok összegzés speciális..vagy valami ilyesmi..és ott megvan minden okosság a képről!
gáriv2 válasza:
Hát ez az! Én itt nézem meg ahol mondod. De hát honnan tudjam én szerencsétlen gyenge amatőr, aki még jó képet sem tud csinálni, nem tud mondanivalót adn iegy képnek, hogy ha az említett helyen a rekeszérték, vagy rekesznyílás sorban az szerepel, hogy k/akármennyi, akkor mégsem ezt, vagy nem így kell beírni? Akkor most mi van? Mégsem így kell beírni?
Szia, igazából így nem nagyon derül ki a képből, hogy mit is akartál valójában kihozni belöle, a cím alapján, meg végkép nem lehet eldönteni, ha séta az óvárosban, akkor mért két árnyékot fotóztál le? Élesség vágás jó
gáriv2 válasza:
Úgy látom még csak egy képet töltöttél fel, azt sem tudtam megnézni, valamiért nem nyitja meg a rendszer. Az észrevételeidből viszont látom hogy teljesen más a felfogásunk a fotózás lényegéről. Szerintem épp az a lényege egy képnek hogy adott esetben elvonatkoztasson a konkrét témáról, s nem feltétlenül kell direktben megmutatni valamit, állatot embert, virágot, házat stb. Itt is pont erről van szó. Ha két árnyék vetődik az utca kövezetére abból én úgy gondolom az következik, hogy sétálnak, vagy mennek -a fotó statikus jellegéből adódóan ez most teljesen mindegy-az utcán, téren mindegy hol. Az ha le van fotózva két sétáló ember a maga valóságában, nem feltétlenül kell hogy többet mondjon a sétáról, mint két árnyék ami egyértelműen ugyancsak sétál. Az utcakő geometrikus játéka is jelzi a város, lehet, hogy óváros szimbólumát, s nem feltétlemül kell látszania mondjuk egy templomnak. Szerintem erről kell szólnia a fotónak, s nem feltétlenül csak szépen fényképezett és technikailag tökéletes képekről. Ezzel pont azt mondom, hogy minden felfogás megfér egymás mellett, s kell mindegyik.Azzzal viszont végképp nem értek egyet, ha valakinek a felfogásába ütközik egy kép, akkor azért mert neki nem tetszi, vagy nem érti de jól lehúzza. Hát ez a véleményem a dologról. Bízom benne, hogy valamit talán közöltem feléd. persze hangsúlyozom, nincs abban semmi probléma, hogy nem egyfomán látjuk a világot. De hát mindennap vannak kudarcaink. Erre a képre adoot értékelések éppen ezt mutatják.
Az árnyék lenne a főtéma?Lenne egy ja vaslatom leg közelebb ezt úgy kéne kivitelezni hogy ne látszódjon maga a fotós . Két külön sétáló emberröl kellett volna elkésziteni úgy hogy a teljes árnyékuk láccódjon,necsak a testük hanem a láb fejük is.Nap nyugtakor meg hosszabbak lettek volna az árnykok
gáriv2 válasza:
Úgy gondolom, Te vagy az első reális értékelő, aki nem kérdőjelezi meg azt, hogy az utcakőre vetődő emberi árnyékok asszociálhatnak sétáló emberekre is. A többi észrevételeid abszolút jogosak. Igen az egyik én vagyok, valóban jobb lenne, ha teljesen látszanánk. Szerintem viszont nem túl nagy baj, hogy én vagyokaz egyik sétáló. A napnyugtáról meg annyit, igazad van, de én ekkor voltam átutazóban itt. Köszönöm a véleményed.
Üdv!
Először is a K/6 az szerintem nagyon nem az igazi...másrészt 6os rekesz szerintem nem is nagyon van! A képről: véleményem szerinz nem nagyon fejezi ki se a sétát se az óvárost! Kicsit céltalannak érzem a képet! Szóval szerintem ez így nagyon nem az igazi!
További jó képeket!
gáriv2 válasza:
Akkor azt mondjátok már meg, hogy honnan tudjam meg utólag, mondjuk autómata módban fényképezve, hogy mennyi vlt a rekeszérték. Mondjuk két éve ezeket a k/ valamenyiket írom még soha senki nem tette szóvá. a képre visszatérve meg szerintem pont kifejezi a sétát, legfeljebb ezek szerint nem a legjobban.
gáriv2 válasza:
Lehet, hogy valóban nem kell oda a fa árnyéka, én viszont úgy gondoltam, hogy ellensúlyozza a túlnyomóan jobb alsó sarokban lévó alakok árnyékát.
Van olyan képed amire én adtam az első ötöst, lehet hogy én vagyok értetlen majd kiderül. De lehet hogy te vagy a meg nem értett "művész"..
gáriv2 válasza:
Megnéztem én is a Tiéidet. teljesen más felfogásunk van a fotózásról. Te technikailag és főleg a színhatásaiban kiváló szép képeket készítessz, némelyek képeslapszerűek, vagy a portrék általában szép lányokról készülnek. Én megpróbálok a dolgok jellemző részleteiből megmutatni egy egészet, egy hangulatot egy elvonatkozást. Úgy látom ez egyre inkább nem jön be, Akár mit csinálok az utóbbi időben nem igen respektálják, ha teljes tájkép, vagy ha részlet is. Hát ez van. Hát ez vansó
Most megnéztem a többi képed. Tudod te, hogy hogy kell a részletet hatékonyan ábrázolni. Akkor ez mi?:)
gáriv2 válasza:
Akkor szerinted melyik a jó képem. Én úgy gondolom ez is egy hangulat mégha persze, hogy biztos nem a legnagyobb ötlet.
Látom már valaki előttem nagy élvezettel rányomott egy osztályzatot.
Nem tudom, hogy mennyire vagy amatőr, milyen a többi "óvárosi" képed, de ez tévút. Igazából ez nagyon gyenge kép. Nélkülözni látszik mindenféle értéket, melyet egy fotó képvisel. Nem látok benne sem ötletet, sem biztoskezű megvalósítást. Szerintem még túristafotónak is gyenge. Nem tudom mit akartál megörökíteni és megmutatni, de az ilyen minimáltémákhoz ennél sokkal tudatosabb szerkesztés, kompozícióérzék kell.
Mindezt azért írtam, hogy segítsek neked, hogy elkerüld a rossz osztályzatokat, éppen ezért nem is akarom kedved szegni egy gyenge ponttal.
További jó fotózást, van még mit gyakorolni:)
gáriv2 válasza:
Nagyon hasznos amit írtál. Én egy teljesen amatőr vagyok, nem igazán tudok fényképezni, csak úgy csattogtatom az olcsó digitális gépemet. Igazad van ,ilyet turisták nem fényképeznek, azok lefényképezik a tájat a templomot. Én is majd igyekszem így csinálni. Mondanivalót és ötletet is keresek majd. Tulajdonképpen azt sem igazán tudom mi adja egy fotó értékét. Mostmár látom, hogy egy ilyen árnyék egy geomertikus térburkolaton,ez nem érték. Köszönöm az építő véleményed, remélem hasznosítani tudom, s lesznek valamikor jobb képeim is.
és ahogy nézem a többi képednél is elkelne a korrekció.
a végén még valaki azt hiszi, hogy ezt így kell:)
gáriv2 válasza:
Biztos nem tőlem akarnak tanulni, úgy hogy ettől nem félek.
Ne haragudj de ez semmi. Két árnyék teljesne koncepció nélkül, a háttérben belogó hatlamas árnyékkal. Ritka a jó árnyék fotó, azok is általában homokos háttérrel születnek. Legalább valami szerepük lehetne a képeden, valamit mesélhetne az árnyékuk. Ez így kevés..
Szerintem.
age
gáriv2 válasza:
Mint nagyon sok minden ez is nagyon relatív. Szerintem abszolút nincs igazad. Az lehet, hogy ez nem egy szuper kép, de hogy ilyen jellegű képek fényképezése kerülendő út lenne,,, hát ezt azért egy kissé , sőt nem is kissé túlzásnak tartom.
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.