Előrebocsátom, hogy olvastam az előttem szólókat, így néha rájuk is fogok hivatkozni.
Hiába írod, hogy ne kérjem számon, mi van középen és a szélén, ez nem megy, ha egyszer a kép részei :)
A szabad, nyitott rész felé mutató stabil pont, a fatörzs a nyitottságot, szabadságot hangsúlyozza, talán éppen ezért hiányolom a másik oldal, de főleg az alsó rész zártságát. Írtad, hogy nem ment volna fizikailag se, de nem is akartad, gondolatilag se. Nekem gondolatilag bejött volna, talán.
Kialakulóban van egy dinamikus egyensúly, de valahogy még nem teljesedett ki igazán.
Az a fátyol alul tényleg nem hiányozna, ha nem lenne ott. Ez az egy dolog, szvsz, borítja az egyensúlyt, nem a képit, hanem a gondolatit. Minden egyéb szépen illeszkedik a meditatív hangulatba, a szó keleti értelmében.
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2006. augusztus 30. 09:12 - érzékenység: 50
- rekeszérték: 8
- zársebesség: 1
Aki megnézi, kérem, értékelje is. A bőség nem akadály. Köszönöm Afféle természet-absztrakt, absztrakt-természet... A komp. szándékolt. A képen minden természetes, nem montázs v ilyesmi. ( Ha van rá mód, kérlek ne azt kérjétek rajta számon, h mi van aranymetszésben, középen, periférián, stb...)
huricano válasza:
köszönöm, h elmondtad Attila és szántál rá ennyi energiát
:)
Elolvastam minden véleményt, és érdekes volt, amit pl Kirroyal mondott: "..."szabályellenes", de éppen a keleti gondolkodáshoz passzoló, a szabálytalan, de egyensúlyban lévő világ képéhez illeszkedő megoldás."
Igaza is lehet éppen, lehetséges, hogy én látom rosszul ezt a képet.
huricano válasza:
örülök,h foglalkoztál még vele
üdv
Semmi kifogásom nincs az u.n. szabályok áthágása ellen, ha ezek a képi mondanivalót szolgálják. Bizonyos esetekben pedig egyenesen kívánatos valamely ökölszabály látványos, demonstratív megsértése.
Az azonban nem szerencsés, ha bizonyos fotós eszközök egy irányba mutatnak, mások meg pont az ellenkezőbe. Különösen, ha a szerző címadásával orientálja a befogadót abba az irányba, hogy ő mit is akart itt most megragadni. Szerintem ezen a képen rontja a meditatív hangulatot a bennem keletkező hiányérzet (jobb oldali tér hiánya a fadarab elhelyezkedése miatt). De ez lehet nálad koncepcionális kérdés, a kísérletezgetés jó dolog. (Ezzel együtt azonban meg kell erősítenie a lelkét az embernek, hogy nem mindenkinek fog tetszeni a kísérlet eredménye.)
Míg a szerkesztési dolgokat el tudom fogadni (ha nem is tetszenek annyira), az alsó vízfolyás szerintem hiba.
Ezek szubjektív vélemények, természetesen.
huricano válasza:
Köszönöm, h nem sajnáltad a karaktereket bepötyögni és elmondtad
üdv
A megjegyzésben azt kéred, hogy ne kérjük rajtad számon, hogy mi van az aranymetszésben meg a perifériákon, pedig hát egy efféle természetes absztraktnál az ilyesmi elkerülhetetlen.
Ez a kép is azért borul szerkezetileg egy kicsit szerintem, mert a stabilitást kifejező fatörzs (ág?) a harmadolóvonaltól jobbra csúszott. Kívánkozik egy kis tér jobb oldalt. Tetszik viszont, hogy nem pontosan a sarokba fut a medence (?) alsó pereme, és az is, hogy nem a pontosan a kép szélénél találkoznak a partok balról. Ez "szabályellenes", de éppen a keleti gondolkodáshoz passzoló, a szabálytalan, de egyensúlyban lévő világ képéhez illeszkedő megoldás.
Szép a víz színe, és jól áll neki a bemozduló, elkenődő, selymes felület. Igazi jing-jang-ot alkott (nem formai, hanem tartalmi szempontból) a kö stabil, sötét, apró részleteket is feltáró texturájával. Nem tetszik viszont a kép alján belógó homályos rész (gondolom az is víz), pedig a szegély sötét, masszív tömbjére szükség van, azt levágni hiba lenne szerintem.
Ez a kép önmagában is érdekes, de a sorozat együtt nézve (kiállítva?) kimondottan hatásos.
huricano válasza:
Nagyon köszönöm, h elmondtad.
(A komp.-ról, meg úgy egyáltalán az egészről sokat leirtam tutajosg -hez irt válaszomban - ha van egy kis energiád szivesen veszem, ha elolvasod, és reagálsz rá...)
Nehéz a természetes környezetből ilyen vonalzóval rajzolt geometrikusan szigorú részeket kivágni
alul pl ,igen, az viz, az alsó kövön kicsit átfolyt, azért fátylasodott az alja.( a szándékolt kivezetettség miatt engem nem zavart, sőt )
A felső fa aranymetszéstől eltolásával, kitolásával is célom volt.
:)
üdv
Szia! Nem szokásom megfellebbezhetetlen ítéleteket mondani, most valahogy kifelejtettem, hogy "szerintem", "szvsz", "talán". Ne haragudj, ha fölényesnek tűntem, a látszat csal, rendszerint tele vagyok bizonytalansággal.
Úgy vélem, egy fotónak magának kell hordoznia az üzenetet. Hiába van mellette cím, az kívül esik az eszközkészletén. Ha cím nélkül nem értem a képi mondandót, hidegen hagy, továbblépek.
...
Itt a három pont helyén volt néhány mondat, amit végül kitöröltem. Sorra vettem néhány ötletet, hogy mit is akartál kifejezni. Mind elvetettem, kivéve egyet, hogy talán magát a meditáció fogalmát akartad illusztrálni. Ebben van valami: az a test ellazítását, a külvilág kizárását, a bensőnkre való koncentrálást jelenti, és a kép kétségtelenül tartalmaz erre utaló jeleket (a konkrét, megfogható dolgok a szélen, az anyagtalan, tudati világ belül, és annak kvázi közepén egy pont, amin meg lehet nyugodni).
Szerintem aki értékelte (és ez a sorozat többi képére is vonatkozik), a természetfotót nézte benne. Annak pedig -- kövezz meg érte -- nem tartom elég jónak.
Üdv,
Gábor
huricano válasza:
Oh, Gábor,...ezek itt csak szavak...
vedd úgy , kérlek, mintha egy vetitésen v egy sörözőben beszélgetnénk.
Az Istenért...meg ne sértődj ( kövezésről meg pláne nincs szó )!
:)
Szvl minden vélemény szivesen fogadva.
( ha meg már kigondoltál dolgokat és még le irtad, kár volt visszatörölni, kár az elpazarolt energiáért )
...
A cim egyébként szvsz nincs túl egy kép eszközkészletén, még ha annak nem is szerves obligát része.
...
A kisérletezgetés meg fontosabb, mint már látott dolgok újrareprodukálása.
...
Egyébként nagy pályázatokon, pl a BBC Wildlife Photographer is kell cim; és van is ilyen jellegő kategória ( most nevét fejből nem tudom ) és az is természetfotó.
De mindettől még lehet, h a fenti kis szerény próbálkozásom érdektelen és gyenge.
:)
üdv
huricano
Nem tudok mit kezdeni ezzel a képeddel, pedig vagy egy órán át "meditáltam rajta" :) Aztán úgy döntöttem, inkább elállok a pontozástól.
Azt látom benne, hogy több oldalról komor és éles sziklák határolnak egy szép pasztelzöld vízfelületet, amelyről a hosszú expó (tudatosan) elmossa az esetleges hullámzást és tükröződést. A vízből egy elszáradt kis faág mutat kifelé.
Természetfotónak kevés, témaszegény, absztrakthoz meg hiányzik belőle valami markáns geometriai motívum, a színek vagy formák játéka. A homályos (jó, tudom, elmosott) vízfelület túlteng a képen, hiába próbál utalni a merengésre, hiányzik vmi "fogódzó", ahol a szemem elidőzhetne -- az a faág nem fog meg. Körben a sziklákat végképp nem értem. Nem tudom elképzelni, hogy jó lehet egy kép, ha a szélei élesek, a közepe meg nem.
Hogyan lehetne jobban? Mindenképp vmi más beállítást keresnék. Ezt a képet meg elraknám emléknek, sokkal jobbakat tudsz ennél!
Üdv,
Gábor
huricano válasza:
...látod, ezeknek a Tiedhez hasonló véleményeknek tulajdonképpen örülök
( nem tudok mit kezdeni vele, foglalkozok vele...nem hibás, benne van a lehetőség,de abban biztos vagyok, h nem jó...( meg ehhez hasonlóak )stb...)
:)
Ezek olyan ex catedra kijelentések, h mi sok/mi kevés természetfotónak/ absztraktnak; miért kéne centrálisan ( =konvencionális képi súlypontban ) éles fogodzónak lenni?
Maga az életlenség a közepe, maga az elmosottság a lényege, az éles kapaszkodók perifériára szorolnak, vannak ,ki lehet őket tapintani, lehet velük foglalatoskodni, de úgy is el fogod őket engedni mert nincsenek direkt témaként definiálva.
Elvégre van egy cime is a képnek ( és itt sokkal direktebben vonatkozik a képre, mint a sorozat korábbiainál !)
A komp. egyébként a fenti kis deviancia ellenére teljesen kiegyensúlyozott szvsz;
geometrikus egyenesek által szabott természetes keret sziklák ( amik nem zárnak le , kiengedik a réseken a zöldet ), az alsó sziklabevágat folytatásában van fent a kis fa , hasonlóan a felső sziklakeret szintén a fára vezet, stb... ha tényleg elég sokat nézted a képet, akkor gondolom ezeket láttad is
( ezekről nekem nem illene itt beszélnem, de vhogy még is el akartam mondani...
én sokkal inkább érzem izgalmasnak, mint korábbi vizes képeimet, és a helyszinen is sokat foglalkoztam vele, szinte egy egész napot erre szántam)
:)
Nagyon köszönöm a részletes véleményed
üdv
huricano
Igazából semmi sem dühít, csak azt akartam elmondani, hogy szerintem miért nem meditatív, és egyáltalán, hogy miért nem jó a képed.
huricano válasza:
köszönöm, h elmondtad
respektálom
( ha gondolod,nézd meg; hosszasan leirtam tutajosg -hez irt válaszomban, h szerintem miért meditativ )
Azért 4.2 mert (nekem) semmiképpen nem ötös, de viszont több mint négyes, ezért négyes fölé, tudod, mint az isiben:) lehetett volna 4.1 vagy 4.3 is, érdekes módon többen is adtak 4.2-t pedig nem látják a mások által adott pontszámot.:)
huricano válasza:
mint az isiben
Hmm... Nagyon tetszik, de van némi zavaró tényező számomra:
-lehet, hogy jobb lenne, ha a meder sarka nem szorult volna ki a képből
-a hangsúly az élesség miatt a fenti falrészleten van
Ezeket eltekintve nagyon kellemes és szép színvilágú kép.
huricano válasza:
több dolog miatt sem lenne szvsz jó sarokkal
- zöld kivezetettség ( ->nyitottság)
- geometrikus egyenes vonalu komp.
- viz átmosás megmutatás miatt
- fizikailag helyszinen sem volt valójában kivihető
Élesség: a bal alsó rész, és ahol nem folyik a sziklán viz uúgy éles
Köszönöm a véleményt
"Aki megnézi, kérem, értékelje is."
Hát jó. Nem túl meditatív kép. Az összevissza belógó éles sziklarészletek körberángatnak a kép szélén, végül pedig felszúródik a szemem arra száraz ágra, a homályos türkiz pedig eközben alulról betolakodik a látómezőmbe, és én csak egyre, egyre dühösebb vagyok.
A víz színe egyébként jó lenne.
huricano válasza:
...nem igazán értem mi dühit.
Köszönöm a véleményt
Hmm...nem is tudom...a kép szép, úgy a szó klasszikus értelmében, a címéhez méltóan arra talán valóban alkalmas hogy hosszannézéssel némileg ellazult állapotba kerüljünk. A kompozíció is jó szerintem, az az izé amiről nem tudtam megállapitani hogy mi (darab fa?), szerintem pont jó helyen van, de mégis, valahogy nem tudok rá ötöst adni:), nekem valami hiányzik. Nem a kredit:)), tényleg marad vmi hiányérzet, talán azért mert megszoktuk hogy a legtöbb képnek van valami határozott, hangsúlyos témája. Bár lehet hogy itt éppen az a téma hogy nincs igazán mire figyelni, amolyan gondolat-úsztató. Lehetett volna picivel tágabb rekeszt és rövidebb záridőt használni hogy az izé jobban kiemelkedjen a környezetéből, ugyanakkor víz alatti ojjektumok is szóhoz jussanak. Na jó, egy négyes fölé, leülhet:)
huricano válasza:
...a fejtegetésed ( első része ) jó irányba visz.
Biztos, h nem lett volna jó tágabb rekesszel, rövid zárral szvsz.
köszönöm a véleményt
( h miért pont0,2 - ezt nem értem, de mindegy is )
huricano válasza:
helo!
Benne van a megjegyzésben - ha elolvasod - h nem életlenitettem a vizet utólag; természetes.
köszönöm a véleményt
Nagyon érdekes a képed, elég kicsiben raktad fel, talán ha nagyobb lenne megtudnám mondani hogy mit látok.. de így nem :) Mindeneseter lehet pont ezért izgalmas, gondolom víz volt amin dolgoztál kicsit.. :) Na mind1! Baloldalt kár hogy lemaradt a szöglet.. valahogy teljesebb lenne vele! Különben pedig gondoltaébresztő kép, talán kicsit sok blur-el , nem tudom
huricano válasza:
Ekkora méretben is minden látszik rajta, megitélhető, tekjesen.
( nagyobb pixelméretben, teljes képernyősen, nem rakok fel képeket ).
Irod a blurt - irtam , h teljesen természetes ( nincs benne semmi ps blur ), próbálj majd ki egyszer vizfelszinen hosszú zárat, szűrőkkel...
:)
Azért absztrakció, mert a természet adta rendből/rendetlenségből olyan irányultságba vágsz ki amit bele tudsz látni!
üdv
Hát én nem értem. De majd elmúlik. Komolyan mondom, meg vagyok sértődve az értékelésed miatt. És valóban ledöbbentem, hogy pont ezt a képet meg te készítetted, ami valóban nem tetszik. Szerencse, hogy megnéztem a képeidet, mielőtt lepontoztam volna, mert sosem mostam volna le magamról, hogy nem bosszú. Vagy ilyen napunk van? Vagy nagyon érzékeny vagyok erre a sorozatra.
huricano válasza:
peace
( mindenkinek joga van a véleményéhez szvsz , sajnálom, h ennyire sziven szúrt,
rég óta itt vagyunk , átéltünk sok mindent ( gonolom ez ad némi bölcsességet ), te is én is, kár az ilyen túlreakciókért )
Nem egyszerű. Nekem annyira nem tetszik, de azért egy érdekes felvétel. Mintha ködös vízből emelkedne ki a fadarab. A színek (főleg a vízé) selytelmes. A part pedig furcsa négyszögletes alakú, mintha mesterségesen lenne kialakítva, az előtérben a homályos folt kicsit zavaró, de nem kérem számon. Szóval nem rossz, remélem másnak jobban fog tetszeni.
huricano válasza:
Minden természetes rajta.
A homályosság, a sejtelmesség - és az élesség is.
és a szögletesség is.
1 sec
üdv
Izgalmas,érdekes kép.
Nem tudom,hogy szándékos-e, de a kép alján lévő homályos folt nekem kicsit zavaró.
Sejtelmes hatást keltenek a színek és a "homályosság".
Valami keretet még el tudnék hozzá képzelni.
Gratula!
huricano válasza:
nem csak az alján sok helyen homályos.
Máshol meg éles.
Nem nehéz kitalálni mitől ilyen.
És természetes állapotában ilyen.
1 sec
üdv
huricano válasza:
Nem értelek, nem ilyennek ismertelek meg...mindegy,
ahogy jónak látod.
üdv
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.