BELÉPÉS
REGISZTRÁCIÓ
ELFELEJTETT JELSZÓ
KATEGÓRIÁK
4,35
KATEGÓRIA: akt
ELŐZŐ KÉP
| | egyéb
KÖVETKEZŐ KÉP
  • Feltöltve:
    2006. augusztus 10. 09:23
Sebestyén.

Kevesen tudják, hogy Szent Sebestyént lenyilazása után egy Irén nevű nő meggyógyította, így nem a sebeitől halt mártírhalált. Diocletianus verette halálra nem sokkal felépülése után. Ez a kép a két esemény között ábrázolja a szentet. 

A képek értékeléséhez és az értékelések
teljes szövegének elolvasásához be kell lépnie!

BELÉPÉS

Ha még nincs felhasználóneve, akkor regisztráljon egyet.

2008. december 7. | 06:36 | Horánszky

Ja...és még egy fontos valami! Én hol vagyok???
:D:D

saturninus válasza:
jó kérdés!
sor kerül arra is... :)

2008. december 7. | 06:31 | Horánszky

Irigylem az 1-es hozzászólásokat, jó móka!
Na majd talán én is feltöltök. :):)

saturninus válasza:
mindenképpen érdemes. :)

2006. szeptember 29. | 13:05 | goblinka

gondoltam hogy attributumok a képeden a keresztszerű "sebek"!teccik a kép...bár gondolom sokak számára nehezen értelmezhető!segít a kommented!

saturninus válasza:
köszönöm!
bizony, kevesen emésztik meg.... :)

2006. augusztus 13. | 23:12 | praefect

Ezustmano, csak azért veszem a bátorságot, hogy más képe alatt floodoljak neked, mert akkora nagy kerek, setét erdőben vagy, hogy öröm nézni.

Miután az a szörnyű gyanú horgadt szűmben, hogy nem ismered a szabályzatot, elárulnék két dolgot:

1. Itt nem politizálunk.
2. Nem szidunk semmilyen vallást.

(Meggondolnám a helyedben, hogy a következő képed milyen átlagú lesz, mert könnyen diszkreditálhatnak...)

saturninus válasza:
hm.

adott pontszám: 4,6
2006. augusztus 13. | 13:15 | cyrax54

Szeretem a bibliai, mitológiai és egyéb klasszikus történeteket (pl.: mesék) feldolgozó műalkotásokat. Tőled gyakran látunk ilyeneket (már ha az vagy akire gondolok). Ehhez jó nagy adag fantázia és kreativitás kell, ami ezen a képen is megnyílvánul: tetszik a sebek ábrázolása. Remekül megjelenik a fotón, hogy a közelgő halál beárnyékolja a jelenetet.
Nekem ez a kép a részben elővillanó nemiszerv illetve fanszőrzet miatt nem 5. Lehet h. prűd vagyok, de korábban láttunk diszkrétebb megvalósításokat (pl.: http://www.fotozz.hu/fotot_megmutat?Foto_ID=90650).
Technikailag a fotó kifogástalan (remek megvilágítás, kiválóan kimért fények...)
Még sok hasonlót!

saturninus válasza:
hm-hm, hát nem lehet mindig vigyázni arra, hogy senkinek ne sértsem meg senki szemérem-érzetét... :)

köszi!

2006. augusztus 13. | 12:00 | Don berthy

háta zidőutazógéped márhogy a viharba ne kavarna hullámokat? :)

saturninus válasza:
:)

2006. augusztus 12. | 21:12 | merlot02

Köszönöm a válaszod, másként értékeltem volna, ha zárójelben ott van "vizuális-intellektuális játékoknak szánom " ! De lehet nekem kellett volna észrevenni, megérteni. Azt hiszem kapisgálom a dolgot ! Mégis csak megérte beszélgetni, mert meg akartam érteni a képet.
De akárhogy is van, több embert elgondolkodtattál és ez valami !

saturninus válasza:
na igen, ez utóbbinak én is nagyon szoktam örülni (és most is). :)

2006. augusztus 11. | 21:05 | ezustmano

Lehet valaki perverzen vallásos, látom támogatók is akadnak szép számmal. Ez most olyan narancsos-divatos. A xar meg marad xar, légfrissítő Urak nélkül is.

saturninus válasza:
ööö... igen.

adott pontszám: 5
2006. augusztus 11. | 19:52 | Don berthy

mekkora mázlista vagy, h. még időutazó géped is van...tescóba lehet kapni? :D Tőled megszokott stílus tökéletességgel vegyítve, és a kép melletti pár sor is értelmet nyer végre;) szokásos gratulissimo meg minden :)

b.ü.B.

saturninus válasza:
köszönöm!
bár láthatod, hogy hullámokat kavar... :)

2006. augusztus 11. | 18:21 | merlot02

Még lenne egy kérdésem : ha aktnak készült, akkor miért ez a történet mellé ?

És egy megjegyzés ( Nem neked: a válaszodat korrektnek tartom) mindenkinek, aki csak profi fotósokat vesz emberszámba: kinek is alkot a fotós, ... magának, ... fotóstársainak ????? Mindenkinek joga van értékelnie egy alkotást, függetleneül attól, hogy lehetetlen olyan tehetségesnek lenni mint .... Ha vette a fáradtságot , hogy megnézte, akkor írja le véleményét, ami nem lehet sértő, de a válasz sem lehet az. Szerintem ebben az esetben az alkotó nem szorul rá senki támogatására, gyámolítására, mindenkinek meg tudott válaszolni és meg is fog. Nekem is megadta, tisztelettel és elgondolkodtató formában.

saturninus válasza:
mindig gyártok hozzá történetet, hol előre, hol utólag.
csak hogy valami kultúrtörténeti tartalma is legyen.

ennél a képnél kicsit hibrid esetről van szó: az x-ek éppen a sebestyén-történet miatt kerültek rá, de akkor még nem tudtam, hogy pontosan miként fogom beilleszteni a történetbe a látványt.

2006. augusztus 11. | 18:10 | merlot02

Élnézést ! Én nem azt mondtam, hogy vallásgyalázó vagy, illetve, hogy ez az ábrázolási mód sértő lenne. Csak általában írtam, hogy a teológia kényes terület és arra is vigyázni kell, nehogy vallásos embereket megsértsünk, pld azzal, hogy félreérthető, stb.. Szerintem ez itt nem sértő, mert nincs is köze Szent Sebestyénhez (sem). Ha nem rám gondoltál akkor elnézést kérek!

saturninus válasza:
hm-hm, részben igazad van, bár ha úgy nézzük, ha érzékeny témákhoz nyúlunk, akkor mindig benne van a kockázat, hogy valakinek esetleg kicsit karcolgatjuk az érzékenységét.

ezért önmagában én még nem maradnék meg a kiscicáknál és a naplementéknél (mertogy az biztos senkit nem bánt), ráadásul nem hiszem, hogy 2006-ban a képeim olyan nagy tabudöntögestésnek számítanának.

inkább csak vizuális-intellektuális játékoknak szánom őket, néha több, néha kevesebb sikerrel.

köszia hangvételt egyébként (érted, hogy mire gondolok) :)

2006. augusztus 11. | 16:53 | praefect

Hát valami olyasmit, hogy ha volna olyan kedves és felfedné a képeit, nagy bátorságról tenne tanúbizonyságot.

De már csak barkácsolni tudok ezzel a nyelvvel, úgyhogy sem a kiejtésre, sem a helyesírásra nem vennék mérget.
Egy kettes érettségivel? Ne viccelj. :)

saturninus válasza:
aha, így már világos...:)

2006. augusztus 11. | 15:05 | praefect

Dárágíj ezustmano!

Nuzsno gyéláty ták muzsesztvenno tvoj káptínü vidimüm?

saturninus válasza:
csak találgatni tudok, hogy mit jelent (én oroszt már nem tanultam, csakegy barátom anyukájától fél évig):

valami ilyesmi lehet, hogy "most mit csináljunk, ha felfedeztük (megláttuk) a gonosz (?) kapitalistát"? :)

2006. augusztus 11. | 14:53 | praefect

Helyesen szólt kedves ezustmano!

A klerikális reakció a nemzetközi imperializmus előretolt hadoszlopa, a népi demokrácia kerékkötője!

Az ellenség keze már ide is betette a lábát.

Éberség!

saturninus válasza:
bizony-bizony.

és engem meg itt jó alaposan lelepleztek. :)

adott pontszám: 1
2006. augusztus 11. | 10:45 | ezustmano

Klerikális propaganda művészi köntösbe bugyolálva. A tapéta élesebb, mint szegény Sebi...

saturninus válasza:
az ilyen kommentek miatt (is) érdemes ide képeket feltölteni.... :))))))

...komolyan, ezen csak röhögni tudok. :))))

ezt komolyan gondoltad?

[az egyiknek vallásgyalázó vagyok, a másiknak egyenesen az opus dei tagja...]

2006. augusztus 11. | 09:12 | mifene

:-)
Szeretek visszaolvasni a képekhez, amire bármilyen véleményt is írtam.
Most, hogy elolvastam minden értékelést, hirtelen kedvem támadt rákeresni Karinthy Frigyes egyik versparódiájára.
Az az érzésem, tévedtem a képed megítélésénél és nagyon illik most rám ez a kis vers.

Szabolcska Mihály: Egyszerűség

Nem hivalgó, cifra páva
Nem modern az én szívem.
Egyszerűség lakik benne
Mosolyogva szelíden.

Egyszerű, de tiszta nóták
Amiket én dalolok -
Mert a szívem súgja őket,
Nem is olyan nagy dolog.

Úgy csicsereg az én szívem
Egyszerűen, szabadon,
Mint a pintyőke madárka
Fönt a lombos ágakon.

Ami a szívemben fekszik
Azt dalolom, semmi mást:
Legelő, kicsiny birkáktól
Tanultam a versírást.

Egyszerű és tiszta nóta
Gólyafészek, háztető -
Nincsen benne semmi, ámde
Az legalább érthető.

A jó Isten egyszerűnek
Alkotta az eszemet,
Nincsen abban nagy modernség
Csak szelídség, szeretet.

Kicsi kunyhó, szerető szív,
Messze égbolt, tiszta kék -
Fulladjon meg Ady Endre
Lehetőleg máma még.

Remélem nem haragszol.
(Tegnap kaptam két kreditet oszt' most osztogatom. Te is kapsz.)
Az értékelő 1 kreditet utalt át a fotó készítőjének.

saturninus válasza:
???
!!!
már hogy haragudnék???
én komolyan írtam, amit válaszoltam, mármint hogy nem gond, és hogy valószínűleg igazad van.
ugyan már..... :)

2006. augusztus 11. | 00:13 | -Dorothea-

Mindaddig, amíg nem könyörgünk tömegesen, hogy: ELÉG! Azért nem lehet az egész világmindenséget csak úgy egyszerűen szőröstül-bőröstül megemészteni!:P

saturninus válasza:
ugyan-ugyan... azért kímélő koszton tartok én mindenkit... :)

adott pontszám: 5
2006. augusztus 10. | 22:39 | -Dorothea-

Irén azt hiszem kissé elkapkodta a dolgot. Kár volt így elcsúfítani ezt a szent testet.
Bár Sebestyén története az évszázadok során a szenvedés jelképévé változott, azért ezt mégse kellene... Az a talán birkakoponya (?) csak hab a tortán. Volt egy történet miszerint Sebi egy börtönben osztotta az észt, miután simán bejutott a rabok közé ostyát osztogatni... jól megdumálta az őröket. Birkaszellem. Mind egymásra néztek csak. Még a parancsnok fülét is meghúzgálta:) Kemény legény volt az egyszer Szent:))

Gratula! Poén volt ezeknek ismét utánanézni.
Kérünk még ilyeneket.

saturninus válasza:
kaptatok eddig is, fogtok kapni ezután is... :)

köszönöm!

adott pontszám: 1
2006. augusztus 10. | 20:08 | merlot02

Hát ... ha nem írod le, szerintem nincs ember aki erre a történetre jutott volna... gondolom. Én csak egy előnytelen alkatú srácot látok, akit lekattintottak. Odaállt a falhoz, természetes fény, egy koponya ... Valahogy nem fog meg ez a fotó, semmit nem látok benne. A modell se .. a háttér se ... Nem szeretnék úgy fogalmazni, hogy sértő legyen, de szerintem a témakör íly módon történő ábrázolása nem éri el a célt. Semmi sincs a képen ami a történeti időszakra, Szent Sebestyén tetteire, ..(Róma, császár, börtön, vérpad..) utalna. Mi lehet az a koponya, kutya, birka ???? A vértanúként tisztelt Sebestyén a legnépszerűbb szentek közé tartozik. Miből tudnám felismerni ? Nagyon kényes és nehéz téma a teológia, ne feledd ha felismerhető is, az ábrázolás sértő lehet a vallásos emberek számára. Emiatt voltak már betiltott kiállítások, vagy legalábbis nagy vihart kavaró alkotások. De fontos, hogy a néző értse az alkotás lényegét. A férfi hímtagjának nyílt ábrázolása sohasem lesz olyan szép mint egy nő ... érted mire gondolok. Szerintem ennyi részlet sem kellett volna. Ahogy látom egyedül leszek a véleményemmel, de őszintén írtam és semmiképpen sem volt szándékom, hogy megsértselek. Ha mégis van olyan részlet, akkor bocsánatot kérek.

saturninus válasza:
lehet benne valami, hogy lekattintották, és ha úgy tetszik, nézheted mint szimpla férfiaktot is történet nélkül, végül is annak készült.

persze én valamiért nem látok ennyi "lekattintott" képet ezen az oldalon, mármint ha ennyiből áll a fotózás, akkor itt mindenkinek nagyon könnyű dolga van, én mégis azt látom, hogy lepkehálóval sem lehet itt sok érdekes képet fogni, na de ez csak magánvélemány, és nyilván minden szentnek maga felé hajlik a keze... :)

egyebek:
nem tudom, hány vallásos embernek van személyes, "megsérthető" viszonyulása Sebestyénhez, de még ha van is, nem a meggyalázás volt a célom ezzel, és ez azt hiszem, világos. a vihart kavart, betiltott kiállítások nemigen tántorítanak el a hasonló képek készítésétől: a cenzúra és a szűklátókörűség azt hiszem, cak inspiráló lehet azokszámára, akik valami újat akarnak alkotni.

Hogy ez nekem sikerül-e, az még nem eldöntött kérdés; mindenesetre nem hiszem, hogy a nemek között ilyen egyértelműen különbséget lehetne tenni. itt én csak egy negyed hímtagot látok (tehát a "nyílt ábrázolás" erős túlzás), de nem értek vele egyet, hogy a férfitestnek ne lehetne ugyanolyan esztétikája, mint a nőinek. minden tiszteletem a női nemé, de nem gondolom, hogy objektíve, kontextusból kiragadva egy hüvely szebb lenne, mint egy pénisz. de ezt a vitát már annyian lefolytatták...

köszi a véleményt.

2006. augusztus 10. | 19:15 | Csakzsolt

Ez azért nagyon erőltetett! Nekem az a fénykép igazán jó, amit nem kell külön széljegyzetben megmagyarázni. És itt nem erről van szó. Maga a póz sem valami nagy durranás, a megvilágítást sem érzem sikeresnek. Figyelem, mielőtt a torkomnak ugrana valaki. Nem adtam pontot! Ez a véleményem a képről, és nem hat meg, ha ezzel egyedül maradok.

saturninus válasza:
nem ugrok toroknak.
azt hiszem, nem azonos az érdeklődésünk.
én a fotózást valószínűleg másra használom, mint amire szerinted való.
de nem baj, nem gondolom, hogy mindenkinek tetszenie kéne.

adott pontszám: 4,6
2006. augusztus 10. | 16:20 | csiger78

Lehet hogy ünneprontó vagyok, de ehhez a témához jobban passzolna a sötétedő háttér,mint ez a fehér tapéta,amúgy a kép és a témája tetszik. Képeidet messziről fel lehet ismerni,elég kattant vagy,de az a jó :-))
Üdv
G

saturninus válasza:
nem vagy prontó ünne.
sajna itthon nincs sötétedés... majd a nemlétező stúdiómban újrafotózom... ;)

köszi!

2006. augusztus 10. | 15:51 | neuhauser

hm, most nézem, kivonták az ötöst vagy én hagytam el valahol? hm, a trafikos nő annyit beszélt, lehet ott maradt...
kérsz helyette mást?
asszem kicsit szétszórtam magam

saturninus válasza:
kérek helyette még sok kommentet a jövőben, és a szokásos szellemet.

adott pontszám: 5
2006. augusztus 10. | 15:50 | BenKee79

Há például én sem tudtam. De hát mindig tanul az ember, töled néha sztorikat is hallunk, meg koncepciót is mindig látunk.

saturninus válasza:
örülök, hogy így látod.
mások nem így vannak vele... :)

2006. augusztus 10. | 13:27 | VRoBika

Ez nekem így, az infó-val együtt és nélkül is sok. Főleg az árnyékokból. Ehhez tényleg "művészléleknek" kellene lennem. Nem megy bocs. Pontozzanak mások. üdv.

saturninus válasza:
ha sok, hát sok.
ha nem megy, ne erőltesd.
köszi.

2006. augusztus 10. | 12:50 | neuhauser

Ím az öttalálatos szelvény!
feladom...

(szegény Yorick óta tudjuk, hogy hangosan gondolkodni nem mindig jelent életbiztosítást
bár ez ugye inkább valami négylábú agyburkolat)

saturninus válasza:
milyen játékban kísérted a szerencsét?

négylábú, de sebit ő sem óvta meg a császár haragjának másodvirágzásától.

2006. augusztus 10. | 12:10 | damcigpa

kihagytam az "n" a fene egye meg...

saturninus válasza:
nem gond, előfordul... :)

adott pontszám: 5
2006. augusztus 10. | 12:10 | damcigpa

Saturnius ha nem tévedek. Mind a téma mind a megvalósítás miatt gondolom. Elvont egy kép, ironikus, kissé beteg is...no comment, ez a nap képe.

saturninus válasza:
nem lesz ez a nap képe, attól tartok... :)

de ha nálad az, annak nagyon örülök.

adott pontszám: 5
2006. augusztus 10. | 11:59 | capture the flag

hátte nagyon hülye :-))))
már a ragtapaszozás is elementárisan szemtelen dolog volt, és hozzá a koponya... meg a szöveg hozzá... "Ez a kép a két esemény között ábrázolja a szentet. " szétröhögöm magamat, komolyan.... és mindezt úgy csináltad meg hogy se ötlet se komp se tekknia miatt nem lehet belekötni semmibe, legalábbis nekem nem megy :DDD

saturninus válasza:
röhöghetsz nyugodtan... :)))
szerencsére (majdnem) minden képem (ön)ironikus, szóval a röhögéssel sosem lehet nagyot tévedni. :)

2006. augusztus 10. | 10:34 | praefect

:)

adott pontszám: 5
2006. augusztus 10. | 10:32 | agent01

Igazán megborotválkozhatna mielőtt modellt áll, és most nem az arácra gondoltam:)))))))
Vicces kép, főleg a "maszkkal":)
Kíváncsián várom a hibát benne, talán elvágtad a lábát?:)
Jó ez a látószög még vékonyítottál a gyereken.
Üdv: age

saturninus válasza:
erre nem volt hatásom, azt kell, hogy mondjam, és nem is akartam nekimenni egy ollóval. :)

köszi.

2006. augusztus 10. | 10:31 | praefect

Ez az: http://cv.uoc.es/~991_04_005_01_web/fitxer/delatour.jpg

saturninus válasza:
na igen.
már csak egy irént kéne találnom, és meglenne a következő képem... :)

adott pontszám: 5
2006. augusztus 10. | 10:30 | praefect

Pedig van ilyen. Georges de La Tour, ha jól tudom.

(A fanszőrzet valahogy üti az asszociációt, de nincs jobb tippem.)

saturninus válasza:
az intim dolgaiba nem szóltam bele, és nem is estem neki egy ollóval, szóval... nem volt más választásom. :)

köszi!

adott pontszám: 4,5
2006. augusztus 10. | 10:03 | mifene

Nem hiszem, hogy ez most itt és velem történik. Lehet tényleg ballábbal keltem fel és még a reggeli csúcsban sem tudtam kidudálni és kiordibálni magamat.
Tetszik a kép, de ez most lényegtelen. Nagy méretben csavarodik a kép, valami baromi bántó érzés volt nézni, hiányzott egy simaság. Mint amikor jégszilánk van a fagyiban, na nem nagy, de akkor is zavaró. Mindig megnézem nagyméretben is a képeket, és nézem, nézegetem egy darabig. Ha nincs zavaró érzés, akkor jó. De itt megpróbáltam, hogy mi történik, ha nyiszálni kezdek, és hamar rájöttem, nem lehet mit elvenni a képből, ami a képen van az kell is oda. Kicsit tovább nézve rájöttem, nem elvenni kell, hanem hozzárakni, méghozzá a jobb oldalra. Gyorsan lecsekkoltam, kép kimásol, irfanviewban háttérszín beállít és ha a testet pont középre igazítottam, sokkal nyugodtabb, simább lett a kép -legalábbis számomra, ami az égvilágon semmit nem jelent.
Hosszan írom, és ne haragudj meg, de ezért vonok most fél pontot.

A képhez gratula!

saturninus válasza:
vonjál csak nyugodtan... legalább látom, hogy nem vagy elfogult.... egyébként is jó volt olvasni a hasonlatot a fagyiról... :)

szóval túl sokat vágtam? meglehet.... mostanában előfordul velem.

köszi!

adott pontszám: 5
2006. augusztus 10. | 09:39 | RománPeti

Lassan kezdem úgy érezni, hogy "mingyá berosálok". Ne haragudj, de most egy mosolygörcs fogott el.

Naggyon teccik a fotód, már megint valami szupereccerű kellékkészlettel oldottad meg. Ötletes!

P

saturninus válasza:
az nem baj, ha mosolyogsz.
köszönöm!

egyébként a szükség, ha úgy adódik, nagyon jó ötleteket ad.
mivel nincs stúdióm, kellékesem, stb, mindent úgy oldok meg, ahogy tudok... :)

adott pontszám: 5
2006. augusztus 10. | 09:28 | pszicho cica

kiváló, tökéletes, példa értékű:D baromi jó ötlet, aminek a kivitelezésében sem találni hibát(sztem). nagyon teccik!

saturninus válasza:
köszönöm szépen!