BELÉPÉS
REGISZTRÁCIÓ
ELFELEJTETT JELSZÓ
KATEGÓRIÁK
2,62
KATEGÓRIA: tájkép
ELŐZŐ KÉP
| | egyéb
KÖVETKEZŐ KÉP
  • Feltöltve:
    2006. március 28. 22:18
  • érzékenység: ISO80
  • fókusztávolság: 36mm
  • rekeszérték: F2.8
  • zársebesség: 1/30s
  • Készítés helye (ország): Magyarország
  • Készítés helye: Pécel
a tél vége...

a képen a hétvégén tapasztalt ellentmondásos hangulatot próbáltam megörökíteni. a táj még téli képet mutatott, de a hőmérséklet, és a levegő illata már tavaszt sejtetett... A tó vize is lassanként felszabadul a jégpáncél alól.. 

A képek értékeléséhez és az értékelések
teljes szövegének elolvasásához be kell lépnie!

BELÉPÉS

Ha még nincs felhasználóneve, akkor regisztráljon egyet.

adott pontszám: 3
2006. április 4. | 18:26 | Patakparti

Sajnos nem tudok közepesnél jobbat adni a képre ugyanis ezen a télen ilyen úgymond " Fekete Fehér képet mindenki tudott volna csinálni, annak ellenére alulexponáltnak tűnik szomorú színtelen köznapi ugymond semmitmondó, ilyenkor legjobb a fényképezőgépet elő se venni!

FastDriver válasza:
elfogadom az értékelésedet.
bár hozzáteszem, hogy a kép közepén jól látszik, ahogy a jég zsugorodik összefele. Szóval az idei télen ilyet aligha lehetett volna csinálni a nagy hideg miatt...

2006. április 3. | 02:41 | s.k.d

Egyetértek azzal amit mondtál. Az utóbbi üzenetem legelső mondata, azt gondolom, éppen ezt jelentette. Az egészséges keretek között végzett retusálást nem szabad össztéveszteni azzal amiről beszéltél. Aki nem tud fotózni nyilván nincs látása és a sok retusálásból nem lesz valódi fénykép. Viszont egy alapvetően jól sikerült képet valóságosan a teljességig el lehet kisérni a mai technikai lehetőségek felhasználásával. Biztos vagyok abban, hogy ha régebben lett volna lehtőség rá meg tették volna. Sőt, a technikai fejlődés mögött találékony, belső igényűket szabadjára engedő személyek is állnak. Minden kornak meg van a maga eredetisége, az erdeti dolgok azonban újak voltak a maguk korában. Ha ezeket a folyamatokat kimerevítjük, kiragadjuk az időből és térből és állandósítani akarjuk ma, a végeredmény nem eredeti lesz, hanem mesterséges. Én azt gondolom, hogy van egy egészséges egyensúly a fotóművészeten belül is a klasszikus igényes munka és a modern technológia alkalmazása között. Példáúl a digitális gép (amit most fogok beszerezni) nem más a számomra mint egy eszköz, analóg -sőt szinte archaikus - technikák alkalmazása érdekében anélkűl, hogy majmolni kívánjam a régi időkben készűlt képeket. Így, számomra a monitoron látható kép kidolgozása az nem más mint a labor munkának egy sokkal praktikusabb, tágasabb, finomabb, és célszerűbb módja. Ekkor a "papírképem" azonban még virtuális de a maximumot kihoztam belőle. Ebből lehet gyönyörű nagy méretű negatív vagy pozitív síkfilmet nyerni nagy felbontásban levilágító berendezések segítségével. Kontaktolással, nem hagyományos faktúrájú, saját készítésű emulziós minőségi papírokra lehet dolgozni stb.
A modern technológiák nem azért vannak, hogy rabjává váljon a modern ember, hanem arra, hogy okosan és kreatívan használja azokat. Szóval valahogy így gondoltam ezt az egészet.

FastDriver válasza:
jólvan.
így már majdnem teljes egészében egyet értünk.
talán csak az arányok terén vannak eltérések, de sebaj...

adott pontszám: 3
2006. március 30. | 23:24 | gumboro

Kár, hogy a háttérben házak láthatók. Színek elég fakók. Szerintem a tavasz nem érződik a képben.Amúgy az elgondolás nem lett volna rossz!

FastDriver válasza:
köszönöm az értékelést.
2 hete még ilyen volt az idő...
jó fényeket!

2006. március 30. | 00:18 | s.k.d

Persze amikor fotózunk, mindannyian a lehető legjobbat kattintjuk. De az elkattintott kép szerintem még mindig nyers anyagnak számít. Akinek van egy jó negatívja, vagy digitális anyaga csak félmunkát végzett. Rendkívül ritka ha nem kell sehogy se nyúlni a képhez. Az analóg fotózásnál már a nagyítás is egy plusz fázis amelyen nagyon sok múlik különösen ha saját kezüleg állítjuk elő. Ez abból adódik milyen anyagra nagyítunk és hogyan, hisz a kontrasztok, szineket határozza meg. Van a kivágás, maszkolás stb. és ezeknek megvan a digitális változata.

Egy fénykép az olyan mint egy ötlet zenében. A dallam egy dolog (motívum) de a hangszerelés nem mondható mellékesnek. Aztán van az előadásmód maga... és így tovább.

Sokszor nem is tudjuk pontosan miért fotózunk le valamit, illetve mit is fotózunk le. Az utómunkáknál derül ki sok minden. Lehet, hogy évek múlva jövünk rá mi is jó egy képben, mi is az érdekesebb, értékesebb része.

A digitális technológia ennek az alkatói folyamatnak a terét jelentősen kitágitotta. A retus például olyan előnyt jelent az analóg technológiával szemben amit igen hasznosan lehet alkalmazni anélkül, hogy mesterkélt képmanipulációba keverednénk bele. Van olyan, hogy bárhogyan is keresed a tökéletes szöget, kivágást, megvilágítást és pilanatot, a tér alkotta valóság, a gép maga merev volta miatt nem tudod elérni azt amit megérzel, meglátsz. A fényképezés képzőművészet nem pedig a valóság hű, tárgyilagos visszaadása. Az utómunka egy kikerülhetlen fázist jelent ami nélkül szinte értemetlenné válik maga a fotó közlése. Ha csak nem az az értelme, hogy ráébredjünk a mások hozzászólása által, hogy mit is lehetne kihozni abból a nyers anyagból.

Én azt gondolom, hogy ennek a fórumnak egyik haszna, ez. Nem csak pontszámban méretettetnek a képeink hanem a mások szeme által próbáltatnak meg. Akár itt ismeretlenül, akár személyes módon történik meg ez, úgy vélem nincs is más út a fejlődéshez és a tanuláshoz.

FastDriver válasza:
Köszönöm értékelésed.
Amit írtál hasznosnak itélem meg, de nem értek vele teljesen egyet.
Ha kiveszel a könyvtárból egy kötetet, amiben hires fotósok képei vannak, mondjuk 50-100 évvel ezelöttről, akkor bizony újra kell értékelni az állításaidat.
Akkor nemigen volt utómunka. Olyan hívóval dolgoztak, olyan papírra, és technológiával, ami éppen rendelkezésre állt.
Természetesen képkivágáson, és megvilágításon, hívási időn lehetett variálni. Ennyit a digitális képpel is lehet manipulálni, hiszen ez szinte semmiből sem tart.
De az, hogy manapság sokan készítenek pár képet "észnélkül kattintva", azután napokig szerkesztik, retusálják photoshopban, az szerintem nem fotóművészet. Természetesen értékelendő a dolog, de nekem nemigazán a fotózásról szól.
Nekem a fotózás egy látásmódot jelent. Ami szükségszerűen technikai tudással is kell társuljon. De ez a technikai tudás inkább legyen fotós-technikai tudás, mint photoshop ismeret.

adott pontszám: 5
2006. március 29. | 20:23 | Kép és gondolatok

Szia!
Nekem tetszik a kép.Technikailag lehet, hogy vannak apró hibák, de az elképzelés nagyon jó!
..ébredő természet,
ki a fagyott nehezen emészted,
zöld ruhád lassan ha felveszed,
tükrömben látod majd fényedet!...
nos ez jutott eszembe róla


















FastDriver válasza:
köszi az értékelés, és külön köszi a versért!

adott pontszám: 3,2
2006. március 29. | 18:06 | A-K-T

Azt hiszem, a fotóddal az a baj, hogy kevés rajta a kontraszt. Olyan élettelen egy picit. Talán keresned kellett volna valami megkapóbb helyet a kiránduláson, ami érdekessé tehette volna a fényképed.
Sok sikert hozzá!

Üdv: A K T

FastDriver válasza:
köszi az értékelést.
már írtam másoknak is: még dolgozni fogok a témán...

2006. március 29. | 08:43 | Kernow

A képet kicsit sötétnek találom. Más szögből lehet jobban adta volna magát a kép. A középen lévő fatörzs zavar egy kicsit. A kép hangulat nem rossz.

adott pontszám: 3,2
2006. március 29. | 08:41 | Kernow

A képet kicsit sötétnek találom. Más szögből lehet jobban adta volna magát a kép. A középen lévő fatörzs zavar egy kicsit. A kép hangulat nem rossz.

FastDriver válasza:
köszi az értékelést.

adott pontszám: 2,7
2006. március 29. | 08:19 | Topi7

Látványos tájképek elkészítésének a időjárás most kedvez legkevésbé. A tél elmúlt, úgyhogy havas jeges képek már nem jöhetnek szóba, viszont a zöldellés még nem indult be. Az ég szürke és felhőtlen és általában borult. Úgyhogy se fény se árnyék se színek nincsenek, borzasztó nehéz a fotós helyzete.
Ebben az esetben talán még inkább oda kell figyelni a mondanivalóra és a jó kompozícióra.
A képedet figyelve nekem olyan érzésem támad, mintha nem tudnád eldönteni pontosan mi is akarsz bemutatni. A szándékot értem, de szerintem túl sok képelem van a fotón. Érdekes lehet talán a közében, a vízből előbúvó fatörzs a tükörképével háttérben megjelenítve a félig befagyott vizet. Más nézőpontból és nagyobb zoommal megoldható lenne.

FastDriver válasza:
köszönöm az értékelést.
egyetértek a véleményeddel, lehetett volna még finomítani a szerkesztésen..

adott pontszám: 4
2006. március 29. | 08:04 | joevlad

Sajnos nálunk is ilyen idő volt ezért hamar megfogott a képed hangulata. Amit változtatnék rajta, egy egyszerű képkivágás úgy, hogy a jéghatár a kép közepére kerüljön. Tehát a kép alsó részének egy része leesne a felső rész és a hossz változatlanul maradna.

FastDriver válasza:
köszönöm az értékelést.
ízlések és pofonok.
majd még körbejárom a témát...

adott pontszám: 3,2
2006. március 29. | 07:54 | erhard21

Kicsit sötétre sikeredett a kép. A vásásod is nagyon szűk lett. Örültem volna, ha a fák teteje is látszik. Vagy esetleg a jobb alsó sarokból közelíted meg a támát, belekomponálva azt a két vízből kilógó fatörzset... További szép fényeket! Zsolt

FastDriver válasza:
köszi az értékelésért.
szerintem a tavasz folyamán még körbe fogom járni a tavat, és igyekszem jobb kompozíciókat is megosztani veletek...

adott pontszám: 4
2006. március 29. | 06:27 | gonye

Nekem az a problémám, hogy dől a kép jobbra. Valamint, hogy a vízben látható tükörképek el vannak vágva. A szintelen, tél végi hangulat átjön, de a kép szerkesztése szerintem nem tökéletes.

Gratulálok!

FastDriver válasza:
köszönöm az értékelést.
a kép nem dől. ha hátul megnézed a tó melletti gátat, akkor láthatod. A fák ferdén nőttek, de a kép mégsem döl.
A vágás és szerkesztés kétségtelenül nem tökéletes. A tükörképekkel kapcsolatban igazad van, kár az elvágásukért, de a háttérből nem akartam többet bennhagyni.

2006. március 28. | 23:42 | s.k.d

Nagyon érdekes részei vannak a te fotódnak amit ff-be és szűkebbre vágva ki tudnál aknázni. Ezt így inkább nem pontozom. Viszont - ha megengeded - e-mailbe elküldenék egy példát arról, hogy ezt a fotót más megközelítésből hogyan lehet igen izgalmassá tenni.

FastDriver válasza:
Megköszönöm, ha mutatsz példákat hogyan lehetne többet kihozni a képből.
Igaz én a másik oldaláról próbálom megközelíteni a dolgot. Minél többet megoldani, meglátni a fotó elkészítésekor, és minél kevesebbet manipulálni a képet utólag. Természetesen van, hogy elkerülhetetlen, és utólag jön rá az ember sokkal jobb lehetőségekre, amik még a képben rejlenek...

adott pontszám: 4
2006. március 28. | 22:50 | László2.

Kicsit szürke, egytónusú kép, sem látható rügyezés, sem egy biztató fénysugár nem érzékelteti a tél végét, emiatt kicsit konfliktusban van a cimmel. A szinek hiánya miatt talán meg lehetne próbálni teljesen ff-ben - cím nélkül.

FastDriver válasza:
Köszi az értékelést.
A "színmentesítés" lehet, hogy jót tenne neki, de én alapvetően nem vagyok nagy híve a szerkesztgetésnek.
A tél végét szerintem az eltűnőben levő jégpáncél valamiképp talán mutatja. Lehet, hogy nem eléggé.

adott pontszám: 2
2006. március 28. | 22:49 | julesdex

Hmm, tulajdonképpen megértem (látom) hogy mit akartál bemutatni, azonban ez most nem sikerült valami jól.
Roppant fényszegény a kép, nagyon hiányzik a nap, illetve annak hatása.
A választott tág rekesz (f2,8) is érthetetlenül kevés, így az egész kép életlen lett.
(Gondolom a kevés fény miatt tág a blende, de így a nagyon szűk a DOF...)
A háttérben a házak sem javítanak a látványon...
Sajnos ez nem valami szép látvány így, minden szürke, és lehangoló...
Javaslom akár ugyanitt fotózva, a házakat kihagyva, ragyogó kék éggel, esetleg szép felhőkel a tavaszi ébredés szépen megörökíthető...
De fény kell, mert így nem az igazi..
Sajnálom.
a fotót és nem a fotóst értkeltem.
julesdex

FastDriver válasza:
Persze. Tudom. A fotózáshoz fény kell. De ha egyszer ilyen volt minden, akkor nem lehet csodát csinálni vele.
A címben, és a leírásban megfogalmaztam, hogy mit fejez ki mégis a kép.
Az értékelésedet elfogadom, és a hasznosnak is itélem meg, főleg, hogy én a házakat szinte észre se vettem: átsiklott fölöttük a figyelmem..