- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
KATEGÓRIÁK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ÉRTÉKELÉSEK JÓVÁHAGYÁSA nemethmik (4,29)
összesen: 33 darab
Pipacs (0)
Szia Fantom! nagyon jó kép. A pipacs az én képernyőmön inkább narancssárga. Ha piros lenne jobban pipacsos lenne. Jó kis kép, Üdv, Miklós
trombitás (4,96)
A lányom zenész és fotós, én is az vagyok, és így ez a kép is nagyon tetszik. Örülök, hogy ilyen tehetséges fotós, mint Te zenészekről is készítesz képeket. Valaki kérdezte mi az értelme lépcsőházban trombitálni; hát azt hallani kell, hasonló a dolog mint fürdőszobában énekelni, csak frenetikusabb. Üdvözlettel, Miklós
Le belle ragazze (5)
Nagyon szép technikai bemutató kép arról, hogyan kell alkalmazni egy mikro-négyharmados gépen 45mm-es fókusztávolságnál az 1,8 rekesznyílást ezen a májusi itáliai fotón, csinos lányokkal kötött sapkába, amint elmélyülten, de vidáman nézegetik a fényképezőgépükön a képeket. Kicsit előnytelen az ifjú hölgyek kezében a nagyobbacska fekete otromba műanyagtégla kinézetű gép, jobb lett volna, ha valami elegáns tükörnélküli gép van a kezükben, de erről a fotós nem tehet. Egy valamit lehetne csak kifogásolni a kompozícióból: az előtérben a vaskerítés nem igazán előnyös, valami virág vagy bokor, falomb szebben keretezhetné a képet. Az ilyen egyszerű képeknél, én előre kinézem a helyet és a keretet, aztán várom a pácienseket. Ezzel együtt nagyon jó kis kép. Üdvözlettel, Miklós
A képre adott pontszám: 4.8
Köszönöm a válaszod, Szilard. Akkor tehát ehhez a képhez nem is igazán kellett volna a nagylátószögű objektív, mert 8 db 18mm-essel készített állóképből is össze lehetne fűzni hasonló panoramát Jól gondolom? Jó kis kép az biztos, Miklós
Üdv Szilard! Jól gondolom, hogy egyetlen 10mm-es képkocka is adna fekvő módban ilyen látószöget? Álló helyzetbe fordítottad a géped és úgy készítettél 8 x 5 kockát, hogy gigászi panorámaképed legyen? De az nem lehet, hiszen, akkor függőlegesen sokkal nagyobb kellene legyen a látószög. Tehát a 8 x 5 képet mégiscsak fekvő formában készítetted, akkor meg, ha minden kocka 10mm-es látószögű, sokkal nagyobbnak kellene lennie a képnek (kőrpanorámának) még ha 30% átfedéssel is számolok. Vagy, nagyon nagy átfedéssel készítetted a képeket. Miklós
Keleti kényelem (5)
Nekem is nagyon tetszik ez a kompozíció, és a kép (majdnem) tökéletes. Ugyanezzel a szuper kompozícióval lehetne készíteni még egy sorozatot, ahol már csak a kellékelemekre (autók, járókelők, biciklisek) kell figyelni. A napszakot is jól kell kiválasztani, az időjárást is, lehet, hogy többször is ki kell menni. Lehet, hogy ezt Te mind megtetted, akkor elnézést kérek. Ez igazából egyáltalán nem az én szövegem, hanem Balogh Zoltáné, akinek részt vettem a nagyvárosi fotózás kétnapos műhelyfoglalkozásán, és olyan történeteket mondott, hogy ő mennyit dolgozik egy képen vagy egy sorozaton. Hasonlókat magyarázott Kömöz Gergő, akinek több tájfotó műhelyfoglalkozásán is voltam, hajnalban kelve, késő éjjel hazaérve, brutál. Most hogy látom ki készítette a képet, gondolom Te (Szilard Photography) is, hasonlóan Balogh Zolihoz, megélhetési (profi) fotós vagy illetve annak készülsz. A lányom (22) is dédelget olyan terveket, hogy a hivatásos zenész mesterség mellé felveszi a fotózást is, már elvégzett 6-hónapos fotóoktatást, elismert tanárokkal. Tehetsége, jó szeme is van hozzá, nyert is már a képeivel (nem is akármilyen) pályázaton, nagyon jó felszerelése van, remekül bánik a kézi élességállítással is, rengeteg megrendelése van. Neki is hasonlókat szoktam mondani a türelemről. Sok sikert Szilárd. Üdvözlettel, Miklós
Szilard_Photography válasza:
Nagyon szépen köszönöm a dicsérő szavakat és a nagyon részleges értékelést. Igazából egyenlőre kizárólag hobbi szinten és a magam szórakoztatására fotózok. Sose tanultam. Amit úgymond tudok arra magamtól jöttem rá. Persze mindenki profi szeretne lenni, úgy én is de erre sajnos kevés a siker. De ki tudja... :) köszönöm mégegyszer
Nagyon szépen köszönöm a dicsérő szavakat és a nagyon részleges értékelést. Igazából egyenlőre kizárólag hobbi szinten és a magam szórakoztatására fotózok. Sose tanultam. Amit úgymond tudok arra magamtól jöttem rá. Persze mindenki profi szeretne lenni, úgy én is de erre sajnos kevés a siker. De ki tudja... :) köszönöm mégegyszer
/I* (3,79)
Miután elolvastam a levelezést erről a képről, úgy látom alapvetően rájöttem a trükkre, csak arra nem, hogy itt se hold se csillag se nap nem volt, hanem pusztán digitális grafikai megoldás. Erre sosem jöttem volna rá, mert igaz, hogy kifizettem és elkezdtem egy 4-napos fotosop tanfolymot, de a második óra után rájöttem, hogy nekem a fotosoppolásra sosem lenne időm, és az utolsó két órára el sem mentem, és lehet, hogy pont ott mutatták meg a digitális effekteket. Üdvözlettel, Miklós
Álomfejtő válasza:
Kedves Miklós,
mint ígértem, jöttem.
Amiről még írni szerettem volna e kép kapcsán :
- nálam ez az egész "hóbort", mint fotózgatás, egyfajta pótcselekvésként alakult ki... mint általában az ilyesmit, lelki válság, totális padlóra kerülés szülte, szükségem volt valamire, ami kikapcsol - és miután korábban is érdeklődéssel látogattam fotófeltöltő oldalakat, hát egyszer csak vettem a bátorságot és regisztrált felhasználó lettem.
Az út hosszú és tanulságos volt, de makacs és kitartó vagyok :o)
A magam részéről szeretem a ps-t, mert nem rendelkezem komoly technikai háttérrel, így amit a gépem nem tud, azt igyekszem pótolni más módon. Aztán autodidakta módon rákaptam a képmanipulációra, amivel olyan képeket próbáltam létrehozni, amik bennem születtek. Ezek a képek természetesen, mint fotográfiai érték, -nos ilyesmit nem képviselnek, de számomra kellenek, ezeket szívesen megmutatom itt is. Ez a kép egy korai próbálkozás... van már ennél jobb és rosszabb is. De mindet vállalom, mert mindegyik egy darab belőlem.
Örültem a látogatásodnak és köszönöm a hozzászólásodat !
Kedves Miklós,
mint ígértem, jöttem.
Amiről még írni szerettem volna e kép kapcsán :
- nálam ez az egész "hóbort", mint fotózgatás, egyfajta pótcselekvésként alakult ki... mint általában az ilyesmit, lelki válság, totális padlóra kerülés szülte, szükségem volt valamire, ami kikapcsol - és miután korábban is érdeklődéssel látogattam fotófeltöltő oldalakat, hát egyszer csak vettem a bátorságot és regisztrált felhasználó lettem.
Az út hosszú és tanulságos volt, de makacs és kitartó vagyok :o)
A magam részéről szeretem a ps-t, mert nem rendelkezem komoly technikai háttérrel, így amit a gépem nem tud, azt igyekszem pótolni más módon. Aztán autodidakta módon rákaptam a képmanipulációra, amivel olyan képeket próbáltam létrehozni, amik bennem születtek. Ezek a képek természetesen, mint fotográfiai érték, -nos ilyesmit nem képviselnek, de számomra kellenek, ezeket szívesen megmutatom itt is. Ez a kép egy korai próbálkozás... van már ennél jobb és rosszabb is. De mindet vállalom, mert mindegyik egy darab belőlem.
Örültem a látogatásodnak és köszönöm a hozzászólásodat !
/I* (3,79)
Kedves Álomfejtő, Te egy rendkívüli tehetségű művészfotós vagy hasonló kaliberű, mint Tóth Piusz István, és nagy megtiszteltetés volt, hogy nemrég értékelted az egyik fényképemet. Igaz, hogy ez nem lehet már pontozni, de ezt választottam ki, hogy pár szót írhassak a munkáidról általában és erről konkrétan. Nagyon kíváncsivá tett, hogy megtalálom-e a talányt. Ha az fényfolt a novemberi nap, akkor a felhők jól lefojthatták az erejét, de akkor mitől ilyen kék az ég. Ráadásul, ha az a nap, akkor a jobb oldali tetőzetnek is árnyékban kellene lenni. Persze mivel Te nagy utómunka-mágus vagy, azt megtrükközhetted. Ha nem a nap, akkor lehetne a hold vagy egy csillag jó hosszú záridővel állványról, de mivel kompakttal készült, ott nem szoktak ilyesmikkel vacakolni. Kár, hogy nem látszik a készítés időpontja. A másik dolog, hogy evangélikus templomokon nem kereszt szokott lenni, ha jól tudom, de erről csúcselemről nem tudom eldönteni, hogy kereszt-e vagy sem. Nagyon jó kép, mint (majdnem) minden képed. Én Enyingre jártam gimnáziumba, és nagyon szeretem Somogy megyét is, rengeteg szál köt oda. Üdvözlettel, Miklós
Álomfejtő válasza:
Kedves Miklós,
igazán köszönöm a soraidat
- de ki kell ábrándítsalak : CSAK és KIZÁRÓLAG mezei hobbifotózgatás amit művelek, a fáradt gőz kieresztése, főként a magam gyönyörűségére :o) és nem is akar ez több lenni ennél.
Persze, jóleső a figyelmed és a szavaid, örülök, hogy rábukkantál e képre.
Szeretem ezt a templomot, Makovecz Imre minden munkáját, mert igazán benne van mindegyikben a szíve-lelke, az egyénisége.
(úgy, ahogy én is szeretnék beleépülni a saját kis képecskéimbe....)
Ez a képem egy kezdeti próbálkozás, még nagyon az autodidakta ps elején, de ezt a képet is vállalom, mert az út, amit fejlődésnek szoktak nevezni e kép által is követhető. Fogok válaszolni hosszabban a másik hozzászólásodra is, de szeretnék kellő időt szánni rá, így türelmedet kérem. Nem akartam, hogy addig is azt hidd, figyelmen kívül hagytam írásod....
Üdvözlettel,
A
Kedves Miklós,
igazán köszönöm a soraidat
- de ki kell ábrándítsalak : CSAK és KIZÁRÓLAG mezei hobbifotózgatás amit művelek, a fáradt gőz kieresztése, főként a magam gyönyörűségére :o) és nem is akar ez több lenni ennél.
Persze, jóleső a figyelmed és a szavaid, örülök, hogy rábukkantál e képre.
Szeretem ezt a templomot, Makovecz Imre minden munkáját, mert igazán benne van mindegyikben a szíve-lelke, az egyénisége.
(úgy, ahogy én is szeretnék beleépülni a saját kis képecskéimbe....)
Ez a képem egy kezdeti próbálkozás, még nagyon az autodidakta ps elején, de ezt a képet is vállalom, mert az út, amit fejlődésnek szoktak nevezni e kép által is követhető. Fogok válaszolni hosszabban a másik hozzászólásodra is, de szeretnék kellő időt szánni rá, így türelmedet kérem. Nem akartam, hogy addig is azt hidd, figyelmen kívül hagytam írásod....
Üdvözlettel,
A
Keleti kényelem (5)
Minden reggel a Keletibe érkezik a vonatom, rengeteg képek készítek én itt. Nagyon szeretem a halszem fotókat. Halszem, Keleti, tökéletes fotóélmény. Elegendő staffázsalak is van a képen, így abba sem tudok belekötni. Jól jött volna még egy biciklis jobb oldalon. A baloldalon a fehér autó túl markáns. Tudom, hogy nehéz, de türelemmel, addig érdemes várni, amíg összejön a tökéletes kompozíció. Ez a kép azért nem lehet tökéletes, mert nincs az az érzésem, hogy az alkotó eléggé nagy türelemmel körüljárta a témát. Az utómunka szakszerű, gondolom ez egy képből készült, mert akkor a bal oldali autó jobban elmosódna, hacsak nem nagy zársebességgel készült a sorozat Összességében nagyon jó kép, Miklós
A képre adott pontszám: 4.8
Nyugalom (0)
Ez gondolom provokáció vagy tréfa! Három vízjel egy kicsit sok, hacsak nem az a fő téma. Gondolom azért lett fekete-fehér, mert a műanyag csónak sárga. A kontrasztok jól meghúzva, és nagyon érdekes kép; egy indiánkönyvbe is alapvetően elmehetne illusztrációnak, gondolom ezért kellett a sok biztosíték. Üdvözlettel, Miklós
Tihanyi apátság (4,95)
Nekem nagyon szimpatikus ez a komponálás is. Szeretem a hatalmas dinamikus színtartománnyal készített több-exponálásos képeket is meg ezeket a visszafogottabb, de ugyanakkor gyönyörű képeket is. A bal alsó sarokból induló kőkígyó tökéletesen meg az út odavezeti a szemet a fő témára. Mind a térbeli mind a színkompozíció kiváló, az ég sem egy kiégett paca, hanem felhőkkel tarkított. Az ég és a víz nem kék, hanem szürkéskékes, pedig a felhők struktúrája alapján nem feltétlenül kéne annak lenni: olyan mintha csúcsfények az ecsettel húzta volna vissza a szerző lightroombban; ez persze egyáltalán nem baj, de oka lehet annak, hogy miért nem kék az ég. Persze, lehet, hogy teljesen melléfogtam. Igazából csak a staffázs hiányzik nekem; ez egy klasszikus kinézetű kép: arra pedig kötelező a lovas-kocsi, biciklis, sétáló emberek, stb. Nagyon tetszik, Miklós
A képre adott pontszám: 4.8
Batthyány tér (5)
Mit lehet erre mondani, szó szerint meseszép. Én amúgy is kedvelem a részletekben gazdag színekben tobzódó képeket (fiatalkoromat fekete-fehér fényképek nézegetésével töltöttem). El tudom képzelni, hogy ez kép milyen fantasztikusan nézhet ki igazi nagy felbontásban nyomtatva. A színek a térbeli elrendezés tökéletes. Mintha a Duna kicsit jobbra lejteni, pedig pont onnan folyik. Ha kicsit balra billentené az alkotó, akkor talán ez az érzet is megszűnne. Elképesztő, hogy 85mm-el készítette a szerző a képet, mert annak kisfilmes méretben gondolkozva csupán 136mm-nek megfelelő a látószöge, ha jól számolom. Még tudnék róla írni, de a múltkoriban azt javasolta egy kolléga itt a fotózz.hu-n, hogy ne strapáljam magam. Remélem nem fogtam mellé és a gép beépített HDR funkciójával vagy valami jópofa HDR programmal egy kattintás volt a mű, de akkor is remek darab, és én is ilyet szeretnék. Üdvözlettel, Miklós
A képre adott pontszám: 4.8
Diána (5)
Üdv h.rom (most már látom kinek a remek képére bukkantam)! Nem is akartam pontot levonni, a rendszer jól működött, hogy ebben meggátolt. Igen látom, hogy nem műtermi. A poros üveg ötletes; ma kipróbáltam a lágy fókusz (JPEG) üzemmódot az egyik gépemen, hihetetlenül hasonló vizuális hatást produkált. Nagy tisztelettel és üdvözlettel, Miklós
Felvezetés :) (5)
A lelkesedésem a képértékeléseket illetően hullámzó; érdekes, hogy csak pár hónapja írtam ezt az értékelést. Olyan mintha egy éve lett volna. Köszönöm a választ. Minden nap készítek fotókat, mindig más témában és próbálok a technikai dolgokra is nagyon odafigyelni. Igazából, ha nem írok/írunk tankönyv ízű értékeléseket, akkor csupa teljesen szubjektív butaságot lehet csak írni: nagyon tetszik, nem jön be, nagyon bejön és hasonlók. Lám Te is milyen szépen és szabatosan válaszoltál, amit nagyra értékelek. Egyébként, nemrég egész szép eredményt értünk el a lányommal külön-külön is, másutt a fotóinkkal; neki is kezd kialakulni a saját stílusa meg én is egyre jobban úgy gondolom, kezd saját stílusom lenni. Jólesik nézegetni itt a szép képeket és a legjobbakhoz pár szót is fűzni. Üdvüzlettel és köszönettel, Miklós
Diána (5)
Nem nagyon szoktam (női műtermi beállított) modell portrékat értékelni, mert a legtöbb dög unalom. Ez nem. Nagyon tetszik a visszafogott (fakó) színvilága. Olyan régies hatása van, amihez illik a kopott ablak. Az is tetszik, hogy nincs tátva a szája a hölgynek. Érdekes, hogy ez egy modern objektívvel készült; akkor jelentős utómunkát igényelhetett. Van néhány régi teljesen kézi élességállításos objektívem és azok kapásból ilyen fajta sárgás-fakó színvilágot eredményeznek megfelelő fényviszonyok mellett. Nagyon tetszik. Üdvözlettel, Miklós
Nyári Pancsolás (4,43)
Ez igen kiváló kép, nagyon tetszik és nincs rajta (túl sok) technikai hiba sem. Az alsó perspektíva érdekesebbé teszi a témát, ami amúgy sem teljesen unalmas, a szökdécselő girhes fiúcska, akit nyájasan mosolygó anyukája figyel a háttérből. Hoppá a fák lombjain látom, hogy ez infrakép; na, akkor az egészen különleges csemege. A felhős ég kontrasztja is remekül illik a képhez. Az autót sajnálom, de nehéz vele mit kezdeni, ilyen nem megrendezettnek tűnő jelenetnél. Mi a fenét írjak még. Nem jut más eszembe. Az autókon kívül semmi problémát nem látok. Üdvözlettel, Miklós
A képre adott pontszám: 4.8
Osztrák lány (4)
Ahogy végiglapoztam a fotók első 3 oldalát, ez volt az a kép, ami legalább annyira megtetszett, hogy írjak róla rövid értékelést. Osztrákos stílusban írva, nagyon szépen meg lett a kép komponálva. Szépen kihasználta az alkotó, az ifjú hölgy mögötti távoli elhomályosított bokros részt témakiemelésre. Nemrég ért véget egy négynapos tábor Szennában, ahol tucatjával készítettem hasonló képeket, talán ezért is tetszett meg. Lehetne-e ezen a képen még javítani? Én többet is lenyestem volna olyan képkivágást elérve, ami jobban kiemelte volna a kedves témát: balról a kerítésoszlop, alulról a belógó kerítés. A leányka megmutatta volna a kezecskéit, a kép még érdekesebb lenne számomra. Szóval tetszik a kép és a téma is. Üdvözlettel, Miklós
A képre adott pontszám: 4.4
Pocsolya (0)
Húha, ilyen képknél az f5,6 vagy annál szűkebb rekesz nem probléma, de én beltéri fotózásra is szeretném használni nem is keveset; a Fujifilm és Sony MILC-ek számára kifejlesztett Samyang 8 f2.8 fényerejű, és pont ezért tűnt jó választásnak; de, mit érek vele, ha le kell rekeszelnem f5,6-ig Nagyon hálás vagyok, hogy felhívtad erre a figyelmemet. Lehet jobban járnék egy Nikon 10,5mm-essel, egész jól működő Nikon - Fuji adapterem már van? Üdvözlettel és köszönettel, Miklós
Pocsolya (0)
Nagyon jól megkomponált kis kép, imádom a halszem és békaperspektívát. A lányom elcsaklizta az A7-esemet és vele a Minolta MD 16/f2.8 halszememet is. "Cserébe" első helyezett lett egy fotópályázaton, és nyereményként kapott egy Fujifilm X-A1-et, amit nekem ajándékozott, és most ehhez keresek halszemet, és pont a Samyangot szemeltem ki. Ilyen szép képeket szeretnék én is készíteni. Üdvözlettel, Miklós
Egy sor remek képet találtam a facebookon. A lányom is nagyon szereti a fekete fehér kompozíciókat. Azt figyeltem meg a képeidnél (remélem, megengeded a Tegezést), hogy nem alkalmazod a sarkokból való vonalkivezetéseket, és általában azt, hogy a vonalak is vezessenek a témához. Ezen a képen a vonalak pont a fő téma útjában vannak. Például, a lyukba is belóg a híd tartójából egy darab a kupola fölött. A függőleges pillérek is kitakarnak a fő témából. A fő téma túl kis részt kap a képfelületből, és nem is igazán éles. Ha ezt a képet egy (jó drága) kisfilmes méretű (35 mmes) érzékelővel rendelkező géppel készítetted volna, akkor kézi élesítéssel a távoli épületet a lyukban penge élesre lehetett volna állítani, és ezzel a közelebbi hídelemek kissé elmosódtak volna. Van egy fantasztikus könyvecske 1958-ban adták ki Szegedi Emil: Bevezetés a fotóesztétikába; na, az egy csuda jó könyvecske a fekete-fehér fotózás szerelmeseinek és csak 86 oldal. Ezt csak azért írom mert voltál olyan rendes, hogy megköszönted. Nem biztos ám, hogy igazam van, mert biztos vagyok, hogy Te sokkal tehetségesebb vagy mint én remek látásmóddal. Üdvözlettel, Miklós
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.