- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
KATEGÓRIÁK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ÉRTÉKELÉSEK JÓVÁHAGYÁSA Pálfi Balázs (4,46)
összesen: 89 darab
hiúság (5)
Helló!
Nem szoktam digitális illusztrációkhoz írni mert számomra egy kissé más világ mint az "egyszerű" fotózás. De ez a kép annyira jó, hogy egyszerüen írnom kellett valamit. Nagyon hangulatos és tetszetős kép és nagyon ötletes, egyedi. Remélem felkerül majd mind a hét az oldalra. Gratulálok! Szép fényeket!
Nem szoktam digitális illusztrációkhoz írni mert számomra egy kissé más világ mint az "egyszerű" fotózás. De ez a kép annyira jó, hogy egyszerüen írnom kellett valamit. Nagyon hangulatos és tetszetős kép és nagyon ötletes, egyedi. Remélem felkerül majd mind a hét az oldalra. Gratulálok! Szép fényeket!
arany Duna (3,42)
Helló!
Jó gondolat és meglátás de valahogy nem is todom, nem eléggé átgondolt. Nagyon zavaró hogy a pillér kilóg a képből és az hogy ennyire szélén van felborítja a képet. Egyszerűen nincs ellenpontja. A horizont is ferde (és erre még az optikád torzítása is rájátszik), persze tudom hogy kevés fényben nagyon nehéz beállítani hogy egyenes legyen de erre (is) való a vízmérték. Az előtérben pedig valami belelóg a képbe, ez ha egy lépéssel közelebb mész a vízhez már nem látszana. Nagyon szépen kiexponáltad, szépek a színek is, ezáltal megvan az "esti séta pesten" hangulata. Még egy megjegyzésem van bár ez inkább egy tipp: Ha este vizet fényképezel érdemes minnél hosszabb záridőt választani, mert annál jobban eltünnek a vízről a hullámok, fodrozódások, és szép fátyolos lesz. Tehát összefoglalva nem rossz kép, és ami nagyon jó hogy nem az a tipikus pesti klisé, de a kivitelezése egy kissé elkapkodott.
Szép fényeket!
Jó gondolat és meglátás de valahogy nem is todom, nem eléggé átgondolt. Nagyon zavaró hogy a pillér kilóg a képből és az hogy ennyire szélén van felborítja a képet. Egyszerűen nincs ellenpontja. A horizont is ferde (és erre még az optikád torzítása is rájátszik), persze tudom hogy kevés fényben nagyon nehéz beállítani hogy egyenes legyen de erre (is) való a vízmérték. Az előtérben pedig valami belelóg a képbe, ez ha egy lépéssel közelebb mész a vízhez már nem látszana. Nagyon szépen kiexponáltad, szépek a színek is, ezáltal megvan az "esti séta pesten" hangulata. Még egy megjegyzésem van bár ez inkább egy tipp: Ha este vizet fényképezel érdemes minnél hosszabb záridőt választani, mert annál jobban eltünnek a vízről a hullámok, fodrozódások, és szép fátyolos lesz. Tehát összefoglalva nem rossz kép, és ami nagyon jó hogy nem az a tipikus pesti klisé, de a kivitelezése egy kissé elkapkodott.
Szép fényeket!
A képre adott pontszám: 3
A vonaton (4,46)
Helló!
Jól megragadott pillanat. A kompozícióban tetszik hogy a vonat oldala kb a harmadoló vonalon van. Viszont egy picit a kezet lejjeb komponálhattad volna akkor erőteljesebb hatása lenne a lámpának is. Tetszik hogy a bal ldalon hagytál elég helyet, így könnyebb hozzáképzelni a kéz tulaját is ahogy mered a távolba. Hát sajnálatos, hogy ennyire bemozdult, nagyon zavaró.
Szép fényeket!
Jól megragadott pillanat. A kompozícióban tetszik hogy a vonat oldala kb a harmadoló vonalon van. Viszont egy picit a kezet lejjeb komponálhattad volna akkor erőteljesebb hatása lenne a lámpának is. Tetszik hogy a bal ldalon hagytál elég helyet, így könnyebb hozzáképzelni a kéz tulaját is ahogy mered a távolba. Hát sajnálatos, hogy ennyire bemozdult, nagyon zavaró.
Szép fényeket!
A képre adott pontszám: 4
3in1 (4,99)
Helló!
Mintha Nick Kelsh egyik albumát lapozgatnám. Nagyon vidám, élettel teli képek. Szép tónusok nagyszerű képkívágások, ja hát igen és az hogy fekete fehér azt hiszem el sem lehtne képzelni színeseben. Szóval nem is fogyasztom tovább a helyet a kép alatt.
Gratulálok!
Jó fényeket!
Mintha Nick Kelsh egyik albumát lapozgatnám. Nagyon vidám, élettel teli képek. Szép tónusok nagyszerű képkívágások, ja hát igen és az hogy fekete fehér azt hiszem el sem lehtne képzelni színeseben. Szóval nem is fogyasztom tovább a helyet a kép alatt.
Gratulálok!
Jó fényeket!
A képre adott pontszám: 5
Szél súgja titkomat (4,99)
Helló!
Na ismét itt egy kép amit lehetne elemzni hogy kompozíció stb, én most inkább csak nézem ezt a fantasztikus hangulatú képet.
Ezzel a zenével aláfestve: http://www.youtube.com/watch?v=PEP3TClmGDs
:D
Gratulálok!
Na ismét itt egy kép amit lehetne elemzni hogy kompozíció stb, én most inkább csak nézem ezt a fantasztikus hangulatú képet.
Ezzel a zenével aláfestve: http://www.youtube.com/watch?v=PEP3TClmGDs
:D
Gratulálok!
A képre adott pontszám: 5
Edzés közben (3,31)
Helló!
Jól elkapott pillanat és a kompozíció is szép tudatos. A háttérben az épület is szép egyenes nem borítja fel a képet. Kellően éles is a felvétel. Viszont alulexponált , legalább egy fényértékkel ami engem zavar, illetve talán egy kicsit alacsonyabb nézőpontot választottam volna. De szépen elkaptad a pillanatot és bizony a sportfotózásban ez nem egyszerü.
Gratulálok!
Szép fényeket!
Jól elkapott pillanat és a kompozíció is szép tudatos. A háttérben az épület is szép egyenes nem borítja fel a képet. Kellően éles is a felvétel. Viszont alulexponált , legalább egy fényértékkel ami engem zavar, illetve talán egy kicsit alacsonyabb nézőpontot választottam volna. De szépen elkaptad a pillanatot és bizony a sportfotózásban ez nem egyszerü.
Gratulálok!
Szép fényeket!
A képre adott pontszám: 4
Kakukk...levél (0)
Helló!
Szép kép, tetszetős, amolyan háttérképnek való amit szívesen nézeget az ember. Szép erőteljes szinek, mégsem túlszaturált. Rengeteg szép tónus, szép átmenetekkel. Kár, hogy ennyire középre erőszakoltad, így egy kissé merev.
Illetve a keret szerintem túl van komplikálva, mert egy egyszerű nyugodt fotót egy figyelemfelkeltő, frizes bordürös keretbe tenni szerinetm túlzás. De maga a fotó nagyon megnyugtató és valóban szép, egy kis humorral füszerezve, tényleg jó.
Gratulálok!
Jó fényeket!
Szép kép, tetszetős, amolyan háttérképnek való amit szívesen nézeget az ember. Szép erőteljes szinek, mégsem túlszaturált. Rengeteg szép tónus, szép átmenetekkel. Kár, hogy ennyire középre erőszakoltad, így egy kissé merev.
Illetve a keret szerintem túl van komplikálva, mert egy egyszerű nyugodt fotót egy figyelemfelkeltő, frizes bordürös keretbe tenni szerinetm túlzás. De maga a fotó nagyon megnyugtató és valóban szép, egy kis humorral füszerezve, tényleg jó.
Gratulálok!
Jó fényeket!
Helló!
Nagyon szépen elkapott pillanat. Tetszik hogy a két táncos egymásra figyel, és látszik rajtuk hogy élvezik a pillanatot. Nem figyelik a közönséget nem feszengnek hanem igazán beleélik magukat. Szépen ki van exponálva, nagyszerűek a tónusok is annak ellenére hogy nem a legjobb minőségű fények között készült. Persze a kültéri rendezvényeket soha nem teszik késő délutánra amikor szép fények vannak.Szóval a kemény fény ellenére szépek a tónusok és nincsenek ronda kiégett részek sem. A kompozícicó igen egyszerű de hatásos, tetszik ahogy a fehér fal a háttérben vizszintesen harmadolja a képet és egyensúlyba hozza a szekrezetét. Talán egy picit tágabb képkivágást használtam volna, mert míg a kifelé lebbenő szoknya mozgásának teret hagytál addíg a tolókocsis úrnak kevésbé van meg a mozgástere és egy kicsit veszít a kép a dinamikájából. Ami nagyon jó hogy a két arc egymás felé néz így megragadja a tekintetet ami ezután ide oda vándorol.
Szóval szépen elkapott fotó, Gratulálok!
Szép fényeket!
Nagyon szépen elkapott pillanat. Tetszik hogy a két táncos egymásra figyel, és látszik rajtuk hogy élvezik a pillanatot. Nem figyelik a közönséget nem feszengnek hanem igazán beleélik magukat. Szépen ki van exponálva, nagyszerűek a tónusok is annak ellenére hogy nem a legjobb minőségű fények között készült. Persze a kültéri rendezvényeket soha nem teszik késő délutánra amikor szép fények vannak.Szóval a kemény fény ellenére szépek a tónusok és nincsenek ronda kiégett részek sem. A kompozícicó igen egyszerű de hatásos, tetszik ahogy a fehér fal a háttérben vizszintesen harmadolja a képet és egyensúlyba hozza a szekrezetét. Talán egy picit tágabb képkivágást használtam volna, mert míg a kifelé lebbenő szoknya mozgásának teret hagytál addíg a tolókocsis úrnak kevésbé van meg a mozgástere és egy kicsit veszít a kép a dinamikájából. Ami nagyon jó hogy a két arc egymás felé néz így megragadja a tekintetet ami ezután ide oda vándorol.
Szóval szépen elkapott fotó, Gratulálok!
Szép fényeket!
A képre adott pontszám: 5
lanctalpas válasza:
Hello Balázs
Köszönöm szép és hosszú értékelést, nagyon jól esett, hogy komolyabban is foglalkoztál a képpel!
Örülök,hogy elnyerte a tetszésedet!
Ami a vágást illeti azért olyan szűk a férfi oldalán, mert ott sok zavaró részlet volt. A fények valóban elég erősek voltak, és állandóan változtak hol sütöt a nap hol meg beborult, így kimondotan szerencsém volt, hogy ez ilyen jól sikerült!
Még egyszer köszönöma pontot és az értékelést, és kívánok neked további jó fényeket!
Hello Balázs
Köszönöm szép és hosszú értékelést, nagyon jól esett, hogy komolyabban is foglalkoztál a képpel!
Örülök,hogy elnyerte a tetszésedet!
Ami a vágást illeti azért olyan szűk a férfi oldalán, mert ott sok zavaró részlet volt. A fények valóban elég erősek voltak, és állandóan változtak hol sütöt a nap hol meg beborult, így kimondotan szerencsém volt, hogy ez ilyen jól sikerült!
Még egyszer köszönöma pontot és az értékelést, és kívánok neked további jó fényeket!
Anna (2,7)
Helló!
Tetszetős koncertfotó. Sokat fotóztam koncerteken és tudom hogy nem egyszerű dolog, általában kevés a fény, a téma kimozdúl az élességből, egy lámpa pont az obiba villant exponálás közben stb. Nem egyszerű, de annál hálásabb táma, mint az a fotód is mutatja, hiszen egy nagyszerű koncertfotó, szépen kiexponálva, tudatosan megszerkesztve. Nagyon szép színek közé helyezted a fotó alanyát, és letisztitottad a zavaró részeket. Valóban tetszetős fotó! Egyetlen apróságot jegyeznék meg, ilyen helyzetekben érdemes egyet villantani a redöny zárásakor, és akkor a kimozdúlt kép és határozottabban kirajzoloódik, persze nem úgy bumm telibe rávillantani hiszen akkor eltűnnek ezek a szép fények az arcról, hanem indirekt villantással és jó másfél vagy két értéknyivel alulvezérelt vakuval.
A fotó hangulata is nagyon megnyerő érezni az előadó felszbadúltságát, a koncert légkörét.
Szépen elkapott pillanat. Gratulálok!
Szép fényeket!
Tetszetős koncertfotó. Sokat fotóztam koncerteken és tudom hogy nem egyszerű dolog, általában kevés a fény, a téma kimozdúl az élességből, egy lámpa pont az obiba villant exponálás közben stb. Nem egyszerű, de annál hálásabb táma, mint az a fotód is mutatja, hiszen egy nagyszerű koncertfotó, szépen kiexponálva, tudatosan megszerkesztve. Nagyon szép színek közé helyezted a fotó alanyát, és letisztitottad a zavaró részeket. Valóban tetszetős fotó! Egyetlen apróságot jegyeznék meg, ilyen helyzetekben érdemes egyet villantani a redöny zárásakor, és akkor a kimozdúlt kép és határozottabban kirajzoloódik, persze nem úgy bumm telibe rávillantani hiszen akkor eltűnnek ezek a szép fények az arcról, hanem indirekt villantással és jó másfél vagy két értéknyivel alulvezérelt vakuval.
A fotó hangulata is nagyon megnyerő érezni az előadó felszbadúltságát, a koncert légkörét.
Szépen elkapott pillanat. Gratulálok!
Szép fényeket!
A képre adott pontszám: 4.9
Rita (4,82)
Helló!
O tényleg ismételten egy monokróm (magával ragadott a szintelen világ?).
Szép lágy a fény, és tetszetős a pozitív átlós szerkesztés. A szemek megint csak szépen kiemelve. A furcsa póz ellenére is természetes a testtartása, és hogy alulról fotóztad, na az meg igen egyedi. Szép, letisztult, felismerhető stílusban. Gratulálok nagyszerű portré!
Jó fényeket!
O tényleg ismételten egy monokróm (magával ragadott a szintelen világ?).
Szép lágy a fény, és tetszetős a pozitív átlós szerkesztés. A szemek megint csak szépen kiemelve. A furcsa póz ellenére is természetes a testtartása, és hogy alulról fotóztad, na az meg igen egyedi. Szép, letisztult, felismerhető stílusban. Gratulálok nagyszerű portré!
Jó fényeket!
A képre adott pontszám: 5
Mezítláb (5)
Helló!
Oh ritkaság. A színek mesterétől egy fekete fehér kép. Hát egész jó :D jólvan na viccelek, nagyon frankó. Ismét egy gyönyörü modell, nagyszerű kompozícióban (és kigombolt nadrágban:D). És megint egy lepukkant csunya környéket dobtál fel egy ily nagyszerű pillanattal. Néha elgondolkodom, hogy sokan a soksok milliós stúdiófelszerelésükkel meg sem közelítik az ilyen fotókat. Bár lehet hogy pont a rengeteg felszerelés hátráltatja őket. Szóval ismét nem állok neki kielemezni sem a kompozíciót sem a megvilágítást mert inkább gyönyörködöm ebben a nagyszerű fotóban.
Gratulálok!
Szép fényeket!
Oh ritkaság. A színek mesterétől egy fekete fehér kép. Hát egész jó :D jólvan na viccelek, nagyon frankó. Ismét egy gyönyörü modell, nagyszerű kompozícióban (és kigombolt nadrágban:D). És megint egy lepukkant csunya környéket dobtál fel egy ily nagyszerű pillanattal. Néha elgondolkodom, hogy sokan a soksok milliós stúdiófelszerelésükkel meg sem közelítik az ilyen fotókat. Bár lehet hogy pont a rengeteg felszerelés hátráltatja őket. Szóval ismét nem állok neki kielemezni sem a kompozíciót sem a megvilágítást mert inkább gyönyörködöm ebben a nagyszerű fotóban.
Gratulálok!
Szép fényeket!
h.rom válasza:
A "színek mestere" lennék. :) Köszönöm ezt a titulust, s hogy ezt a régi fotót értékelted külön öröm számomra. S hogy nem vagyok teljesen a színek mestere mutatja, hogy épp most tettem föl Ritusról egy zsír új portrét, szintén nem színesben, ide:
http://fotozz.hu/fotot_megmutat?Foto_ID=169815
Köszönöm a figyelmed.
A "színek mestere" lennék. :) Köszönöm ezt a titulust, s hogy ezt a régi fotót értékelted külön öröm számomra. S hogy nem vagyok teljesen a színek mestere mutatja, hogy épp most tettem föl Ritusról egy zsír új portrét, szintén nem színesben, ide:
http://fotozz.hu/fotot_megmutat?Foto_ID=169815
Köszönöm a figyelmed.
Az erdő szivarja (3,3)
Helló!
Alapjában véve ez egy igen jó ötlet és valóban jó elgondolás, így bemutatni a környezetszennyezés problémáit, a cím is nagyon találó. Viszont a jó ötlettöl nem igazán jutottál tovább. Legalább két fényértékkel alulexponált és nincsenek csúcsfények sem mély árnyékok, ezáltal tónustalan. A szerkesztéssel nem lenne gond, mert az erdő vonalát a pozitív átlóra tetted a kéményt pedig a negatívra ez jól irányítja a néző gondolatait a (mondjuk így) helyes irányba. Ami probléma a kompozícióval, hogy hogy az erdő lefut az átlóról. És ha ilyen mondhatni absztrakt módon mutatod be ezt a témát akkor fontos a pontosan megszerkesztett kép. A nézőpont jobb megválasztásával ki lehetett volna játszani hogy mind a két téma az egyik sarokból a másikba tartson, csak ehez egy kis időt kell szánni a témának. De nem szabad elfelejteni hogy a fotózás során nem lehet és nem is kell kapkodni jól körül kell járni a témát, és ha megvan a legjobb nézőpont onnan exponálni. A másik dolog ami engem nagyon zavar (nem is engem inkább a szememet) hogy a képnek nincsen éles pontja amin a szem megnyugodhatna. Ami pozitívum, hogy a sarkokban lévő piros szinek szépen egyensúlyba hozzák a fotók és az átlós kivágás ellenére sem borul a kép. Illetve a zöld és a piros dominál a képen és mivel komplementer szinek kellő feszültséget teremtenek.
Szóval összességében egy nagyon jó elgondolás de a kivitelezése nem túl hatásos.
Szép fényeket!
Alapjában véve ez egy igen jó ötlet és valóban jó elgondolás, így bemutatni a környezetszennyezés problémáit, a cím is nagyon találó. Viszont a jó ötlettöl nem igazán jutottál tovább. Legalább két fényértékkel alulexponált és nincsenek csúcsfények sem mély árnyékok, ezáltal tónustalan. A szerkesztéssel nem lenne gond, mert az erdő vonalát a pozitív átlóra tetted a kéményt pedig a negatívra ez jól irányítja a néző gondolatait a (mondjuk így) helyes irányba. Ami probléma a kompozícióval, hogy hogy az erdő lefut az átlóról. És ha ilyen mondhatni absztrakt módon mutatod be ezt a témát akkor fontos a pontosan megszerkesztett kép. A nézőpont jobb megválasztásával ki lehetett volna játszani hogy mind a két téma az egyik sarokból a másikba tartson, csak ehez egy kis időt kell szánni a témának. De nem szabad elfelejteni hogy a fotózás során nem lehet és nem is kell kapkodni jól körül kell járni a témát, és ha megvan a legjobb nézőpont onnan exponálni. A másik dolog ami engem nagyon zavar (nem is engem inkább a szememet) hogy a képnek nincsen éles pontja amin a szem megnyugodhatna. Ami pozitívum, hogy a sarkokban lévő piros szinek szépen egyensúlyba hozzák a fotók és az átlós kivágás ellenére sem borul a kép. Illetve a zöld és a piros dominál a képen és mivel komplementer szinek kellő feszültséget teremtenek.
Szóval összességében egy nagyon jó elgondolás de a kivitelezése nem túl hatásos.
Szép fényeket!
A képre adott pontszám: 3
Danca4 válasza:
Köszönöm a kimerítő értékelést:)
Sajnos nem volt nálam állvány és az idő is elég rossz volt, azért olyan amilyen. Meg aztán félig gugolva, lehajolva, remegő kézzel tartottam a 1,5 kilós gépet egy árok és országút közti meredek lankán egyensúlyozva, míg a mögöttem elhúzó, dudáló kamionok boldogítottak. Plusz még a nap is úgy sütött, hogy az egyik lábammal el kellett takarnom az LCD-t, hogy lássam mit fényképezek:)
Kb. egy órát bóklásztam a környéken és legalább 50-70 képet csináltam, de hidd el, hogy ez volt a legjobb szög. Sikerült olyan, amin az erdő pont átlóba fut, de sajna azon a pipacsok is homályosak, meg aztán a kémény sem a sarokba néz :S
Nono, a pipacsok azért élesek:P
Köszönöm a kimerítő értékelést:)
Sajnos nem volt nálam állvány és az idő is elég rossz volt, azért olyan amilyen. Meg aztán félig gugolva, lehajolva, remegő kézzel tartottam a 1,5 kilós gépet egy árok és országút közti meredek lankán egyensúlyozva, míg a mögöttem elhúzó, dudáló kamionok boldogítottak. Plusz még a nap is úgy sütött, hogy az egyik lábammal el kellett takarnom az LCD-t, hogy lássam mit fényképezek:)
Kb. egy órát bóklásztam a környéken és legalább 50-70 képet csináltam, de hidd el, hogy ez volt a legjobb szög. Sikerült olyan, amin az erdő pont átlóba fut, de sajna azon a pipacsok is homályosak, meg aztán a kémény sem a sarokba néz :S
Nono, a pipacsok azért élesek:P
És elvisz... (4,6)
Helló!
Elszörnyedtem a kép láttán, mert számomra a fotográfia nem erről szó sőtt az élet sem. Persze nem azt mondom, hogy nem kell beszélni vagy éppen eltöprengni a halál témáján, de szerintem nem így. Persze ez az én szubjektív véleményem és emiatt nem fogom a fotód átlagát lejebb húzni, így inkább a kivitelezést értékelném. Szóval ezen a fotón egyértelműen látszik, hogy nagyszerű érzéked van a világításhoz, mert tényleg gyönyörű lenyűgözö tónusokat hoztál létre. a Legsötétebb részlettelen résztől kezdve a legélénkebb csúcsfényig nagyszerű átmenet van. A kompozícicó is nagyon hatásos. A sok meghagyott üres hellyel jól fokozódik az érzelmi hatása a képnek, tényleg érezni az ürességet. A modelledet (mármint az élőt) is nagyon jól irányítottad, mert mind a testtartás mind pedig a kezek nagyon kifejezőek. Az ujjak elrendezése nagyon természetes, és az egy-két megfeszülő izom is tökéletesen kifejező.
Szóval egy csodálatosan kivitelezett, nagyon kifejező fotó. Minden elismerésem. (még akkor is ha a témáddal abszolút nem értek egyet)
Gratulálok!
Szép fényeket!
Elszörnyedtem a kép láttán, mert számomra a fotográfia nem erről szó sőtt az élet sem. Persze nem azt mondom, hogy nem kell beszélni vagy éppen eltöprengni a halál témáján, de szerintem nem így. Persze ez az én szubjektív véleményem és emiatt nem fogom a fotód átlagát lejebb húzni, így inkább a kivitelezést értékelném. Szóval ezen a fotón egyértelműen látszik, hogy nagyszerű érzéked van a világításhoz, mert tényleg gyönyörű lenyűgözö tónusokat hoztál létre. a Legsötétebb részlettelen résztől kezdve a legélénkebb csúcsfényig nagyszerű átmenet van. A kompozícicó is nagyon hatásos. A sok meghagyott üres hellyel jól fokozódik az érzelmi hatása a képnek, tényleg érezni az ürességet. A modelledet (mármint az élőt) is nagyon jól irányítottad, mert mind a testtartás mind pedig a kezek nagyon kifejezőek. Az ujjak elrendezése nagyon természetes, és az egy-két megfeszülő izom is tökéletesen kifejező.
Szóval egy csodálatosan kivitelezett, nagyon kifejező fotó. Minden elismerésem. (még akkor is ha a témáddal abszolút nem értek egyet)
Gratulálok!
Szép fényeket!
A képre adott pontszám: 5
www.rompety.com válasza:
Először is a kép készítésének körülményeiről:
A képen saját magam vagyok. Elképzeltem vmit, látatlanba meglőttem. Kísérletnek indult, ez lett belőle, vázlatképnek jó.
Sajnos az élességből kissé kicsúszott a koponya arcrésze, s ez a feltölött méret mellett már nagyonis látszik, ezért véglegesnek semmiképpen nem tekinthetem a képet.
A világítás... Egyáltalán nem értek hozzá, de határozott célom megtanulni. Sajnos per pillanat még nem tudok vele foglalkozni, de majd!
A fény az, amihez értek. Tudom, hogy a szórt fény a legjobb. A kép természetes fénynél készült, a legjobb szórt fényben, egy szobában.
Egy tanult fotóskollega szerint a kép hibája is az, hogy csak egyoldalról van világíva, a másik oldalról hiányzik egy gyengébb segédfény.
Szal kísárlet. De még lesz folytatása.
A megfogalmazás kapcsán (avagy ízlések és pofonok):
Az élet természetesen nem a halálról szól. A fotográfia meg arr szól, amiről a fotográfusok akarják, hogy szóljon.
Elszörnyedtél a kép láttán...
Nem célom az öncélú botránykeltés, meghökkentés.
Számomra az a cél, hogy tisztába kerüljek magammal, ezért is fotózok. Ha előjön egytéma, legyen akár a halál, körbejárom, és igyekszem róla olyan kép(ek)et alkotni, amik valóságos formájában ábrázolják, és kifejezik a kapcsolódó asszociációimat.
Ez a kép arról szól, hogy tudatosult bennem: halandó vagyok. Nem kellemes élmény. De annál hasznosabb, ugyanis aki hajlandó saját halandóságával szembenézni, az szerintem az életével kapcsolatban hoz majd okosabb (vagy akár bölcsebb) döntéseket. Pl. jobban meggondolja, milyen értékek köré szervezi az életét, szélsőséges esetben akár felhagy az érdemtelen és öncélú dolgok hajszolásával, mint pl. a pénz.
Ha az elszörnyedés utózöngéje ilyesmi, akor nem is baj, hogy elszörnyedtél.
Köszönöm a véleményed, és remélem, hogy sikerül érdemben is közölnöm vmit, hisz végső célom mindig ez.
P
Először is a kép készítésének körülményeiről:
A képen saját magam vagyok. Elképzeltem vmit, látatlanba meglőttem. Kísérletnek indult, ez lett belőle, vázlatképnek jó.
Sajnos az élességből kissé kicsúszott a koponya arcrésze, s ez a feltölött méret mellett már nagyonis látszik, ezért véglegesnek semmiképpen nem tekinthetem a képet.
A világítás... Egyáltalán nem értek hozzá, de határozott célom megtanulni. Sajnos per pillanat még nem tudok vele foglalkozni, de majd!
A fény az, amihez értek. Tudom, hogy a szórt fény a legjobb. A kép természetes fénynél készült, a legjobb szórt fényben, egy szobában.
Egy tanult fotóskollega szerint a kép hibája is az, hogy csak egyoldalról van világíva, a másik oldalról hiányzik egy gyengébb segédfény.
Szal kísárlet. De még lesz folytatása.
A megfogalmazás kapcsán (avagy ízlések és pofonok):
Az élet természetesen nem a halálról szól. A fotográfia meg arr szól, amiről a fotográfusok akarják, hogy szóljon.
Elszörnyedtél a kép láttán...
Nem célom az öncélú botránykeltés, meghökkentés.
Számomra az a cél, hogy tisztába kerüljek magammal, ezért is fotózok. Ha előjön egytéma, legyen akár a halál, körbejárom, és igyekszem róla olyan kép(ek)et alkotni, amik valóságos formájában ábrázolják, és kifejezik a kapcsolódó asszociációimat.
Ez a kép arról szól, hogy tudatosult bennem: halandó vagyok. Nem kellemes élmény. De annál hasznosabb, ugyanis aki hajlandó saját halandóságával szembenézni, az szerintem az életével kapcsolatban hoz majd okosabb (vagy akár bölcsebb) döntéseket. Pl. jobban meggondolja, milyen értékek köré szervezi az életét, szélsőséges esetben akár felhagy az érdemtelen és öncélú dolgok hajszolásával, mint pl. a pénz.
Ha az elszörnyedés utózöngéje ilyesmi, akor nem is baj, hogy elszörnyedtél.
Köszönöm a véleményed, és remélem, hogy sikerül érdemben is közölnöm vmit, hisz végső célom mindig ez.
P
Hazafelé (4,85)
Helló!
Nagyszerű! Szívem szerint csak ezt fűzném hozzá és nézném tovább a képet de bánták már a krediteim az egyszerű értékelést, így egy kicsit azért mégis írok. Szóval a fotó: erőteljes kompozícióba rendezted a látvány, jó a pozitív átlós szerkesztés ez szépen ellensúlyozza távoli viharfelhő keltette nyomasztó érzést. Tetszik, hogy az alanyt sem középre sem pedig a harmadoló vonalra nem erőszakoltad, valóban ott van jó helyen ahol van. Tetszik a felhők "spot" hatása is hogy a háttér sokkal sötétebb és már a hegy oldalán is látni a sötét részt, ez amolyan siettető, enyhén nyomasztó érzést sugall. Nagyon jó megoldás, hogy a növényeket is kiemelted a fotón ezáltal a zöld szin igazi dinamikát kelt, hiszen a piros és a zöld koplementer szinek és ez enyhe feszültséget, nyugtalanságot kelt a nézőben. Ezt az érzést fokozza hogy a hogy (bár a kép pozitív átlóra van szerkesztve) a negetív átlón érezni egy nagyon erős úgymond "világosodást", hiszen míg a felső sarok teljesen be van bukva addig az ellentétes alsó sarok nagyon világos már már vibrál. Szépek a tónusok is nincsen agyonkontrasztolva. Egyetlen apró zavaró dolog van ez pedig az igencsak szembetűnő kromatikus aberáció, persze ez inkább objektív hiba, így ezt csak megjegyeztem.
Szóval nagyon szépen szerkesztett, és érzelemgazdag fotó.
Gratulálok!
Jó fényeket!
Nagyszerű! Szívem szerint csak ezt fűzném hozzá és nézném tovább a képet de bánták már a krediteim az egyszerű értékelést, így egy kicsit azért mégis írok. Szóval a fotó: erőteljes kompozícióba rendezted a látvány, jó a pozitív átlós szerkesztés ez szépen ellensúlyozza távoli viharfelhő keltette nyomasztó érzést. Tetszik, hogy az alanyt sem középre sem pedig a harmadoló vonalra nem erőszakoltad, valóban ott van jó helyen ahol van. Tetszik a felhők "spot" hatása is hogy a háttér sokkal sötétebb és már a hegy oldalán is látni a sötét részt, ez amolyan siettető, enyhén nyomasztó érzést sugall. Nagyon jó megoldás, hogy a növényeket is kiemelted a fotón ezáltal a zöld szin igazi dinamikát kelt, hiszen a piros és a zöld koplementer szinek és ez enyhe feszültséget, nyugtalanságot kelt a nézőben. Ezt az érzést fokozza hogy a hogy (bár a kép pozitív átlóra van szerkesztve) a negetív átlón érezni egy nagyon erős úgymond "világosodást", hiszen míg a felső sarok teljesen be van bukva addig az ellentétes alsó sarok nagyon világos már már vibrál. Szépek a tónusok is nincsen agyonkontrasztolva. Egyetlen apró zavaró dolog van ez pedig az igencsak szembetűnő kromatikus aberáció, persze ez inkább objektív hiba, így ezt csak megjegyeztem.
Szóval nagyon szépen szerkesztett, és érzelemgazdag fotó.
Gratulálok!
Jó fényeket!
A képre adott pontszám: 5
Gute Fahrt! (3,31)
Helló!
Szépen kiexponált kép egy picit talán szintelen, a szaturációjárt egy kicsit feljebb tolhattad volna. A kompizíció szép de miért nem teljesen hátúlról fotóztál. Így az egyik tükör ki van takarva és ez erős asszimetriát kelt(amit a perspektívikus torzulás még tovább fokoz.), ha jobban mögé lépsz akkor a héttérben is szépen látszana az út a kép bal oldalán és végigvezetné a szemet,így egy kissé feszült. Amit a megjegyzés részben írtál valóban nagy igazság hiszen ennek az autónak lelke van. Ha egy bogarat látok mindig a "jé régen még léteztek színek meg persze formák" érzés kerít hatalmába. Ma mikor az autók egytől egyig ugyan arra a sablonra készülnek jó érzés ílyen csodabogarakat is látni. Visszatérve a képre érdemes lett volna egy fotóra megkérni az illetőt, hogy áljon az autó mellé vagy éppen bent ülve is kiváló kép lenne, és akkor nyugodtan mehetne a portréba is, mind a készítő mind pedig az autó. A fény iránya szépen kiemeli az autó egyedi formáját, ez jó választás volt.
Szép tárgyfotó, egy picit a kompozíció lehetne átgondoltabb.
Jó fényeket!
Szépen kiexponált kép egy picit talán szintelen, a szaturációjárt egy kicsit feljebb tolhattad volna. A kompizíció szép de miért nem teljesen hátúlról fotóztál. Így az egyik tükör ki van takarva és ez erős asszimetriát kelt(amit a perspektívikus torzulás még tovább fokoz.), ha jobban mögé lépsz akkor a héttérben is szépen látszana az út a kép bal oldalán és végigvezetné a szemet,így egy kissé feszült. Amit a megjegyzés részben írtál valóban nagy igazság hiszen ennek az autónak lelke van. Ha egy bogarat látok mindig a "jé régen még léteztek színek meg persze formák" érzés kerít hatalmába. Ma mikor az autók egytől egyig ugyan arra a sablonra készülnek jó érzés ílyen csodabogarakat is látni. Visszatérve a képre érdemes lett volna egy fotóra megkérni az illetőt, hogy áljon az autó mellé vagy éppen bent ülve is kiváló kép lenne, és akkor nyugodtan mehetne a portréba is, mind a készítő mind pedig az autó. A fény iránya szépen kiemeli az autó egyedi formáját, ez jó választás volt.
Szép tárgyfotó, egy picit a kompozíció lehetne átgondoltabb.
Jó fényeket!
A képre adott pontszám: 4
ternyákpeti is back válasza:
Köszönet a sok soros értékelésért!
A jó hírem az, hogy készült az autóról a mesteremberrel is fénykép, ahogyan éppen benne ül, és mivel egy sorozatot szeretnék bemutatni erről a Bogárhátúról mindenképppen szerepelni fog benne a kivetelezője is! :)
Az ötlet direkt volt, hogy ne pont középről fotózzam, de kicsit kicsire sikeredett a szög! :(
Az útból meg csak azért nem látszik több, mert sajnos annyira gazos volt, hogy ha látszódna, akkor jóval kevesebbre lehetne értékelni a képet! :)
Köszönböm az értékelést az ötleteket és a 4 pontot! Mit ne mondjak jól esett! :):)
Üdv és Jó Fényeket!
Köszönet a sok soros értékelésért!
A jó hírem az, hogy készült az autóról a mesteremberrel is fénykép, ahogyan éppen benne ül, és mivel egy sorozatot szeretnék bemutatni erről a Bogárhátúról mindenképppen szerepelni fog benne a kivetelezője is! :)
Az ötlet direkt volt, hogy ne pont középről fotózzam, de kicsit kicsire sikeredett a szög! :(
Az útból meg csak azért nem látszik több, mert sajnos annyira gazos volt, hogy ha látszódna, akkor jóval kevesebbre lehetne értékelni a képet! :)
Köszönböm az értékelést az ötleteket és a 4 pontot! Mit ne mondjak jól esett! :):)
Üdv és Jó Fényeket!
Jetskis sors (3,24)
Helló!
Kiváló ötlet valóban egyedi elgondolás. Viszont a kép nagy része ki van égve, ami szerintem nagyon zavaró. Igazán jó összefügés van a jetskis és a tolókocsi között, de én mindenképpen a jetskire fókuszáltam volna és bár a záridőt nem adtad meg, de a bemozdulásból kiindúlva én egy kissé rövidebbet választanék egy ilyen témához, mert a jetski nagyon bemozdult már-már felismerhetetlen, és erre még rátesz a kiégés is. Ha jól látom a képet horizontálisan szűkebre vágtad, viszont vertikálisan nem, (gondolom hogy helyet adj mind a mozgásnak, mind pedig a tolókocsi "irányának" ezzel nincs is semmi probléma, de azt nem értem hogy a tolókocsi alsó része miért lett levágva hiszen egy hangsúlyos része a képnek, viszont a hangsúlytalan égből viszonylag sokat mutatsz.
Ami nagyon tetszik a kompozíciódban hogy a Jetski és a tolókocsi "hátatfordítanak" egymásnak, ezzel nagyon kiemelted a kép mondanivalóját, hogy a jetskis nagy akarattal mondhatni "azért is" jetskire ül. Így nagyon pozitív, és "akaraterős" érzelmeket kelt a kép, míg ha a két téma egymés felé nézne akkor inkább a fenyegetettség érzetét keltené amolyan figyelemfelkeltő lenne. Gratulálok nagyon sok mondanivalót sűrítettél a képbe és ez valóban érezhető is. Egy kép hibától eltekintve ez egy kiváló fotó.
Szép fényeket!
Kiváló ötlet valóban egyedi elgondolás. Viszont a kép nagy része ki van égve, ami szerintem nagyon zavaró. Igazán jó összefügés van a jetskis és a tolókocsi között, de én mindenképpen a jetskire fókuszáltam volna és bár a záridőt nem adtad meg, de a bemozdulásból kiindúlva én egy kissé rövidebbet választanék egy ilyen témához, mert a jetski nagyon bemozdult már-már felismerhetetlen, és erre még rátesz a kiégés is. Ha jól látom a képet horizontálisan szűkebre vágtad, viszont vertikálisan nem, (gondolom hogy helyet adj mind a mozgásnak, mind pedig a tolókocsi "irányának" ezzel nincs is semmi probléma, de azt nem értem hogy a tolókocsi alsó része miért lett levágva hiszen egy hangsúlyos része a képnek, viszont a hangsúlytalan égből viszonylag sokat mutatsz.
Ami nagyon tetszik a kompozíciódban hogy a Jetski és a tolókocsi "hátatfordítanak" egymásnak, ezzel nagyon kiemelted a kép mondanivalóját, hogy a jetskis nagy akarattal mondhatni "azért is" jetskire ül. Így nagyon pozitív, és "akaraterős" érzelmeket kelt a kép, míg ha a két téma egymés felé nézne akkor inkább a fenyegetettség érzetét keltené amolyan figyelemfelkeltő lenne. Gratulálok nagyon sok mondanivalót sűrítettél a képbe és ez valóban érezhető is. Egy kép hibától eltekintve ez egy kiváló fotó.
Szép fényeket!
A képre adott pontszám: 4
Őt is várja? (2,87)
Helló!
Először is gratulálok, hogy megnyerted a pályázatot. Nagyon jó szocio fotó, jó meglátás a kirakat felirata. Viszont a kopozíciót bizonytalannak érzem. Túlságosan középen van a témád, és nagyon tág a képkivágás. Mikor fotózok minden egyes kép elött végiggondolom, hogy mik a lényeges elemek a képen és mi az ami felsleges én nem ad a fotóhoz. Ezen a fotón az út és a féfi háta mögötti rész felesleges, viszont a kirakat nagyon meg van vágva. A kirakati bábuknak ha látszana az arca az nagyon jó ellenpont lenne. Az exponálás a tónusok és a színek teljesen rendben vannak és valóban elgondolkodtató fotó, viszont a szerkesztése nem eléggé ádgondolt. Persze ilyenkor siet az ember nehogy elszalassza a pillanatot, de ha mindíg elöbb végiggondolod a kompozíciót egy idő után rááll a szemed és ösztönösen jönni fog a képkivágás. Persze rengeteg gyakorlás kell hozzá.
Maga a fotó is de főleg a megjegyzésben írtak, humanista fotósról árulkodnak ami nagy előny hiszen rengeteg kiváló fényképész követte a humanizmus eszméjét. Elliott Erwitt képeit érdemes sokat nézegetni hiszen hasonló helyzetekből hozta ki azokat a képeket amik késöbb a fotóművészet nagy alakjává emelték. Vagy André Kertész és Henrie Cartier-Bresson munkássága is hasonló humanista beállítottságról tanuskodik. Tehát nagy előnyben vagy, hogy nincsenek előítéleteid és segítőkész vagy, nagyon sokan csak lefényképezték volna.
Mégegyszer gratulálok az elért eredményedhez, és persze a fotóhoz is.
Szép fényeket!
Először is gratulálok, hogy megnyerted a pályázatot. Nagyon jó szocio fotó, jó meglátás a kirakat felirata. Viszont a kopozíciót bizonytalannak érzem. Túlságosan középen van a témád, és nagyon tág a képkivágás. Mikor fotózok minden egyes kép elött végiggondolom, hogy mik a lényeges elemek a képen és mi az ami felsleges én nem ad a fotóhoz. Ezen a fotón az út és a féfi háta mögötti rész felesleges, viszont a kirakat nagyon meg van vágva. A kirakati bábuknak ha látszana az arca az nagyon jó ellenpont lenne. Az exponálás a tónusok és a színek teljesen rendben vannak és valóban elgondolkodtató fotó, viszont a szerkesztése nem eléggé ádgondolt. Persze ilyenkor siet az ember nehogy elszalassza a pillanatot, de ha mindíg elöbb végiggondolod a kompozíciót egy idő után rááll a szemed és ösztönösen jönni fog a képkivágás. Persze rengeteg gyakorlás kell hozzá.
Maga a fotó is de főleg a megjegyzésben írtak, humanista fotósról árulkodnak ami nagy előny hiszen rengeteg kiváló fényképész követte a humanizmus eszméjét. Elliott Erwitt képeit érdemes sokat nézegetni hiszen hasonló helyzetekből hozta ki azokat a képeket amik késöbb a fotóművészet nagy alakjává emelték. Vagy André Kertész és Henrie Cartier-Bresson munkássága is hasonló humanista beállítottságról tanuskodik. Tehát nagy előnyben vagy, hogy nincsenek előítéleteid és segítőkész vagy, nagyon sokan csak lefényképezték volna.
Mégegyszer gratulálok az elért eredményedhez, és persze a fotóhoz is.
Szép fényeket!
A képre adott pontszám: 4
atiska válasza:
Nagyon köszönöm, erre a képre ez az első olyan kritika, ami nem lenézően kezelte volna, hanem csak közölte a hibákat és felhívta a figyelmem ezek javításának lehetőségére.
Tudom, hogy nem a legjobb kép, de ezt nem is állítottam.
Azért jöttem erre az oldalra, hogy innen is tanulhassak.
Még egyszer köszönöm!
Nagyon köszönöm, erre a képre ez az első olyan kritika, ami nem lenézően kezelte volna, hanem csak közölte a hibákat és felhívta a figyelmem ezek javításának lehetőségére.
Tudom, hogy nem a legjobb kép, de ezt nem is állítottam.
Azért jöttem erre az oldalra, hogy innen is tanulhassak.
Még egyszer köszönöm!
Táj minimal (3,17)
Helló!
Ez egy nagyon jól meglátott kép, alul a világos növények és felül a felhö nagyon szépen ellenpontozzák egymást. Viszont a domboldal erős lejtése felborítja a kompozíciót. Talán fektetett képkivágással hatásosabb lenne. A feketefehérbe alakítás hagy némi kíívánni valót. Ha már az álított képformátumost választottad (ami feszültséget teremt a fotón) akkor drámaibb hatást kellett volna a tónusokkal létrehozni. Ezt egy elfordított polárral vagy akár egy vörös szűrővel is megtehetted volna, ettől az ég sokkal sötétebb lenne a felhő pedig nagyon erőteljes hatást keltene. Szűrő nélkül ezt a hatást nagyszerűen lehet utánozni a feketefehérré alakítás során a "csatornakeverő" eszközzel.
Egyébként figyelemfelkeltő alkotás, egy picit az utómunka "elkapkodott", de így is tetszetős kép, és nagyon jó érzékű fotósról tanuskodik.
Gratulálok!
Jó fényeket!
Ez egy nagyon jól meglátott kép, alul a világos növények és felül a felhö nagyon szépen ellenpontozzák egymást. Viszont a domboldal erős lejtése felborítja a kompozíciót. Talán fektetett képkivágással hatásosabb lenne. A feketefehérbe alakítás hagy némi kíívánni valót. Ha már az álított képformátumost választottad (ami feszültséget teremt a fotón) akkor drámaibb hatást kellett volna a tónusokkal létrehozni. Ezt egy elfordított polárral vagy akár egy vörös szűrővel is megtehetted volna, ettől az ég sokkal sötétebb lenne a felhő pedig nagyon erőteljes hatást keltene. Szűrő nélkül ezt a hatást nagyszerűen lehet utánozni a feketefehérré alakítás során a "csatornakeverő" eszközzel.
Egyébként figyelemfelkeltő alkotás, egy picit az utómunka "elkapkodott", de így is tetszetős kép, és nagyon jó érzékű fotósról tanuskodik.
Gratulálok!
Jó fényeket!
A képre adott pontszám: 4
Kalló Antal (4,81)
Helló!
Erőteljes portré, szépen elmostad a hátteret, először azt gondoltam,hogy választhattál volna szűkebb blendét is, hogy egy picit több legyen a mélységélesség de jobban elmélyülve a fotóban, más lett a véleményem. Rájöttem hogy ha az arc hátsó része is éles lenne elvonná a figyelmet az igencsak sokat mondó szemekről.
Nagyon szép tónusok vannak a fotón, jól kiemelik az évek vájta ráncokat. A kompozíció nagyon egyszerű és nagyon tetszetős, szépen átgondolt a szerkesztése. Tetszik, hogy egy kicsit több helyet hagytál a bal oldalon,ez jól ellenpontozza a test enyhe elfordulását. Egyetlen dolog van ami zavar, számomra egy kissé túl kontrasztos vagy nem is tudom, esetleg peremélesítés(?), nem tudom eldönteni, de biztosan érted mire gondolok. Én egy kissé túlzásnak érzem (ezért a tized)
A megjegyzés részben ez: "...többek között azt is hogy gyerekkorában készítettek már fényképet róla..." magyon megfogott. Ezzel a megjegyzéssel méginkább elgondolkodtató a kép. Ha belegondolok, hogy mennyire másképpen él ez az ember mint a nagy átlag, öszinte csodálattal fog el. Az úr orrán lévő sebhelyből ítélve az ő hétköznapjai sem unalmasak vagy éppen egyszerűek, szürkék. Eszembe juttatja, hogy az ilyen emberek formálták csodálatos faragásaikkal,dalaikkal, szokásaikkal az igencsak gazdag népművészetünket.
Kiváló portréfotó nagyon jól megragadtad a személyiségét, a múltját,életét. Öszintén gratulálok. minden elismerésem.
Jó fényeket!
Erőteljes portré, szépen elmostad a hátteret, először azt gondoltam,hogy választhattál volna szűkebb blendét is, hogy egy picit több legyen a mélységélesség de jobban elmélyülve a fotóban, más lett a véleményem. Rájöttem hogy ha az arc hátsó része is éles lenne elvonná a figyelmet az igencsak sokat mondó szemekről.
Nagyon szép tónusok vannak a fotón, jól kiemelik az évek vájta ráncokat. A kompozíció nagyon egyszerű és nagyon tetszetős, szépen átgondolt a szerkesztése. Tetszik, hogy egy kicsit több helyet hagytál a bal oldalon,ez jól ellenpontozza a test enyhe elfordulását. Egyetlen dolog van ami zavar, számomra egy kissé túl kontrasztos vagy nem is tudom, esetleg peremélesítés(?), nem tudom eldönteni, de biztosan érted mire gondolok. Én egy kissé túlzásnak érzem (ezért a tized)
A megjegyzés részben ez: "...többek között azt is hogy gyerekkorában készítettek már fényképet róla..." magyon megfogott. Ezzel a megjegyzéssel méginkább elgondolkodtató a kép. Ha belegondolok, hogy mennyire másképpen él ez az ember mint a nagy átlag, öszinte csodálattal fog el. Az úr orrán lévő sebhelyből ítélve az ő hétköznapjai sem unalmasak vagy éppen egyszerűek, szürkék. Eszembe juttatja, hogy az ilyen emberek formálták csodálatos faragásaikkal,dalaikkal, szokásaikkal az igencsak gazdag népművészetünket.
Kiváló portréfotó nagyon jól megragadtad a személyiségét, a múltját,életét. Öszintén gratulálok. minden elismerésem.
Jó fényeket!
A képre adott pontszám: 4.9
Graffiti (5)
Helló!
Fogadok ez egy H.ROM kép :D, a szinekból ítélve. Ha tévednék bocsánat. Mindenesetre remekmű szép és egyszerű kompozícióval, bár én egy picit beljebb komponáltam volna a modelt. Azt csináltad ami a graffiti-s illetőenk is célja volt "feldobtad" a falat. A hétköznapi nagy szürkeséget színesíteni talán a legtöbb művésznek ez a célja, még ha nem tudatosan is. A színek fantasztikusak nagyon élénkek mégsem szaturált. A délutáni avagy délelötti lágy fény nagyon szép átmenetes tónusokat hozott létre, kiváló időt válsztottál a kép elkészítéséhez. Egy kissé dől a háttér,ami engem zavar de lehet, hogy csak engem. Gratulálok, nagyszerű fotó (ismét)!
Szép fényeket!
Fogadok ez egy H.ROM kép :D, a szinekból ítélve. Ha tévednék bocsánat. Mindenesetre remekmű szép és egyszerű kompozícióval, bár én egy picit beljebb komponáltam volna a modelt. Azt csináltad ami a graffiti-s illetőenk is célja volt "feldobtad" a falat. A hétköznapi nagy szürkeséget színesíteni talán a legtöbb művésznek ez a célja, még ha nem tudatosan is. A színek fantasztikusak nagyon élénkek mégsem szaturált. A délutáni avagy délelötti lágy fény nagyon szép átmenetes tónusokat hozott létre, kiváló időt válsztottál a kép elkészítéséhez. Egy kissé dől a háttér,ami engem zavar de lehet, hogy csak engem. Gratulálok, nagyszerű fotó (ismét)!
Szép fényeket!
A képre adott pontszám: 5
h.rom válasza:
Kitaláltál. :)
A kép egy elhagyott, félig elbontott transzformátorház tövénél készült. A kiváló idő a fényekre valóban vonatkozott, de akkor, valami 6h körül nagyon hideg volt még, nem látszik de majd' lefagyott a ......! ;)
A háttér valójában nem dől, csupán nem pont szimmetrikusan álltam szembe, ez az én hibám, s mivel a lány feje bele lógott, utólagos vágással már nem volt orovosolható.
Nagyon szépen köszönöm a figyelmed. Nem is gondoltam volna, hogy valaki már így rám ismer egy kép után. Az egy kivétel Agent volt eddig. ;) Nézz szét újabb képek után a galériámban pls.
Üdv!
Kitaláltál. :)
A kép egy elhagyott, félig elbontott transzformátorház tövénél készült. A kiváló idő a fényekre valóban vonatkozott, de akkor, valami 6h körül nagyon hideg volt még, nem látszik de majd' lefagyott a ......! ;)
A háttér valójában nem dől, csupán nem pont szimmetrikusan álltam szembe, ez az én hibám, s mivel a lány feje bele lógott, utólagos vágással már nem volt orovosolható.
Nagyon szépen köszönöm a figyelmed. Nem is gondoltam volna, hogy valaki már így rám ismer egy kép után. Az egy kivétel Agent volt eddig. ;) Nézz szét újabb képek után a galériámban pls.
Üdv!
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.