BELÉPÉS
REGISZTRÁCIÓ
ELFELEJTETT JELSZÓ
KATEGÓRIÁK
3,41
KATEGÓRIA: portré
ELŐZŐ KÉP
| | egyéb
KÖVETKEZŐ KÉP
  • Feltöltve:
    2006. január 2. 14:59
  • érzékenység: ISO100
  • Készítés helye (ország): Magyarország
  • Készítés helye: Iregszemcse
Dóra

 

A képek értékeléséhez és az értékelések
teljes szövegének elolvasásához be kell lépnie!

BELÉPÉS

Ha még nincs felhasználóneve, akkor regisztráljon egyet.

2006. január 31. | 22:21 | MMirko

A kifelé nézés problémáját ebben az esetben a hagyományos szerkesztéshez való görcsös ragaszkodásnak érzem. Biztosan mindenki látott már világhírű portrékat, amiből szintén kifelé néz az alany

MrVertigo válasza:
köszi
:-)

adott pontszám: 5
2006. január 31. | 22:19 | MMirko

Ez is egy olyan kép, ami itt nem kap olyan jó értékeléseket, de az "offline" világban sikeres lenne.. Nekem nagyon tetszik, erőteljes stílusa van.. Gratulálok!

MrVertigo válasza:
köszi szépen

Igen, jól lehúzták, főleg a kompzíció kapott keveset. Ja, meg a kifelé nézés is. Hát sajnos ez van. Volt akinek sok volt együtt a háttér, sőt nem tudta értelmezni ezzel a háttérrel az alanyt. nekem azért továbbra is tetszik ez a kép. Főleg, hogy azért megosztja a közönséget. Bár voltak hibás lépéseim, töltötem fel ide rossz kompozíciót is, de ez szerintem nem az...

köszi még1x

adott pontszám: 4
2006. január 6. | 20:02 | bölcs27

Hangulatos kép, nekem egyedül az nem tetszik, hogy kifelé néz a képből.
Így szinte feleslegessé válik a jobb oldal.

MrVertigo válasza:
jaja, nem te vagy az egyetlen akit zavar.
Át kéne gondolnom ezt a dolgot.

Mindenesetre ez a kép olyan céllal készült, amit látsz, tehát, az volt a célom, ami a végeredmény lett. Ilyen tekintetben számomra sikeres. Kérdéses, hogy miért osztja meg ennyire a hozzászólókat.

köszi

adott pontszám: 5
2006. január 2. | 17:03 | radaRT

Klasz kis kép! Én is szeretem az effajta radikális eltolást valamely irányba.
Milyen színesben? A szalma biztosan érdekes.

MrVertigo válasza:
köszi szépen

ff negatívra készült a kép.

2006. január 2. | 16:36 | nemes.andras

Én nem akarom lehúzni az átlagodat, ezért inkabb nem pontozom le ezt a képet!
Véleményem viszont van róla!
Lássuk csak...
A téma, azaz "Dóra" rendkívül életlen és ez zavaró!
Sőt a modell elhelyezése sem jó!
Én inkább kicsit oldalról és közelebbről fotóztam volna és nem ffben, hanem esetleg mondjuk délutáni napfénynél!
Legközelebb jobban használd ki az emberifantázia adta lehetőségeidet, mert ennél biztos több van benned!
BÚÉK!

MrVertigo válasza:
köszi

de nincs több, ennyi szorult...
:-)

sajnos

Dóra nem életlen szerintem, csak picit torz, mert nagyon közel van, de az szerintem jót tesz a képnek.
A fotó délutáni napfénynél készült ősszel, de ff-ben...
a modell elhelyezése abszolute véletlenszerű volt.

lerí a képről a véletlenszerűség az esetlegesség. számomra ettől érdekes egyébként.

2006. január 2. | 16:31 | arbiter_la

Nem értek egyet az előző hozzászólóval, nyugodtan fel lehet, néha fel kell rúgni a kompozíciós szabályokat!

MrVertigo válasza:
köszi

adott pontszám: 2
2006. január 2. | 16:22 | BeerCash

Nagyon őszinte leszek veled, lehet hogy ez egy művészkép és nem csak egyszerűen egy rossz fotó, de sajnos nekem semmi nem jön ki belőle. Az egyetlen dolog, mely azonnal szembetűnik az a hatalmas pofon, amit adtál a kompozíciós szabályoknak. Ezt a ff megvalósítással sem lehet ellensúlyozni.
Mivel a kép nem drámai a témaválasztást illetően, nem értem miért néz kifelé a modell a képből. Mert arra van a nap?
Sajnos a jó portréképek egyik legnagyobb ellensége maga a nap, ez itt szintén nagyszerűen látszik az arcra vetett árnyékokból. Erős fény, éles árnyék! Én igazából nem tettem volna be a portréképek közé, esetleg lehetne egy emlékkép, ott magasabb osztályzatban részesíteném.
Azt gondolom, hogy extravagáns szerettél volna lenni, egy olyan kép elkészítésével, mely lázadó, azonban ehhez hiányzik a megfelelő technikai megvalósítás. A modell testtartása, arckifejezése (mely abból adódik, hogy a napba kell néznie) rettenetesen természet ellenes. Dóra arcának derítetlensége nagyon fura, kemény éleket képez. Szórtabb fényviszonyok vagy derítés.
Fülben lévő fehér "pöttyöt" mindenképpen retusálni kellene, valószínű negatív vagy szkennelési hiba, de ettől még "koszos" a füle a modellnek és nagyban azonnal odarántja a szememet.
Technikailag egyébként nincs vele gond, megfelelően megválasztott expozíció, jó mélységélesség.

MrVertigo válasza:
bizonyos tekintetben igazad van, de én nem érzem fontosnak annyira a klasszikus beállítással, talán tényleg ott hibáztam, hogy a szkennelési piszkokat nem tüntettem el. Azokra a jövőben odafigyelek, úgy űnik erre ugranak.

A kompozíció pedig érdekesnek tűnik nekem. A modell pedig azért néz kifelé a képből, mert abban a pillanatban úgy éreztem ki akarom égetni az arcát. (ez egyébként nem sikerült)
szóval nem feltétlenül gond számomra, hogy nem klasszikus vonal.
ennek a képnek 2 szereplője van...

arckifejezése szerintem nem természetellenes, a testtartása pedig azért, mert két bálán állt, amik mozogtak, és egyébként a testtartás bizonytalanságát is szerettem volna érzékeltetni. Sikerült is. Abból amit írsz igazából az jött le, amit szerettem volna elérni ezzel a képpel.

köszi

adott pontszám: 4
2006. január 2. | 16:10 | arbiter_la

Nem tudom miért, de nem vagyok kibékülve a vágással... Valahogy sok nekem a szalmából, melynek nem tudom mi köze van a lányhoz. Pusztán homogén háttérnek egyáltalán nem homogén, ha viszont szerepe van, akkor meg a képen nem áll össze valahogy ez a szerep...
Felülről a képnek kb. 1/5ét, jobbról 1/4ét vágnám mindenképpen.

MrVertigo válasza:
köszi

én abszolute direkt készítettem ilyen esetlegesre a képet. az egész olyan, mintha a gép véletlenül lett volna elkattintva. Ugyanakkor a bála meg a beállítás meg a Dóra arckifejezése mindennek az ellenkezőjét tükrözi. A háttér meg nem akar homogén lenni a szalma tetszik a szalmát szeretem, különösen bálában mindkettőnek fontos szerepe van a képen.

köszi a pontozást