Nos, legyen ez az elso beirasom, miota regisztraltattam magam!:-)
Elso ranezesre abszolute de nem mondott semmit a kep. Ertelmet szamomra csakis a cim adott neki. De en ezt egy kicsit eroltetettnek erzem. Sajnos, megvan a tudat alatti tarsitas a hid-szemet-hajlektalanok kozott. Ennek a kapcsolatnak megletet nem is vitatom, de ugy erzem, hogy par hajlektalan a mindennapi tevekenysegevel sokkal utosebbe tette volna a kepet es a mondanivalot is jobban kiemeli. Igy egyenlore ez szamomra egy hid, szemettel egy tiszta es szep lakohaz mellett. En ugy erzem, hogy egy szociofotonal tobbet a nezo "szajaba kell ragni".
A minoseg pedig ugy erzem, hogy rontja nagyon a kepet. Tudom, ezert en is meg leszek szolva, de en ugy erzem, hogy attol fuggetlenul, hogy a mondanivalon nem valtoztat a minoseg, de engem zavar a beegett eg, epulet, elettelen szinek, a homalyos hidlab. A ff megoldas mindenkepp sokat javithat, ott a beegett eg sem olyan zavaro.
A gondolat egyebkent erdekes es elgondolkodtato, de a kep maga szamomra elvezhetetlen mondanivalo ide, vagy oda.
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2005. november 28. 23:02
A kategória besorolás nem véletlen! (Az egyik lakóhely nem annak épült...)
hoef válasza:
Ha ez az első értékelésed, akkor annak mindenképpen örülök, mert nem két rövid, tőmondattal intézted a dolgot!
A képpel kapcsolatos észrevételeiddel kapcsolatban most nem írok semmit, pedig szoktam vitázni, mint itt láthattad is... De arra az egyre vigyázz, hogy ne akard látni egy képnél sem, ami eszedbe jut, mert sokan esnek abba a hibába, hogy egy képnél a saját gondolataikat erőltetik, pedig az már egy másik kép!
Ha ilyen értelmesen és ilyen terjedelemmel fogod értékelni ezen a site-on a képeket, akkor örülök, hogy itt vagy!
Biztosan találkozunk majd az én képeimnél, s majdan a tieidnél is, és megvitatjuk majd a világ folyását.
Köszönöm, hogy írtál! Üdv.
"A híd (is) éles.
"nagyon ötletes ilyet még nem láttam" - és 3-as. Kösz. Rendes vagy. "
-mint mondtam 3.8
ha megnézed a híd pillérét bal oldalon az minden csak nem éles! és szerintem "ott alszanak akiknek rosszul megy a soruk"
hoef válasza:
Az élességen nem vitázok veled, mert az nem mérhető, nem objektív dolog. Élességet az szokott leginkább emlegetni...
Azt azért elmondom neked, hogy számtalan ennél sokkal rosszabb minőségű képre adtam 5-ösöket, mert olyan volt a mondanivalója. Mindamellett, hogy megemlítettem azt is, ami a gyengéje volt.
Ha nem hiszed, nyugodtan olvasd el az értékeléseimet. Szia.
Az hogy csak most vágom le hogy miről is szól a kép is felróható egy hibának.Nem igazán egyértelmű a mondanivaló.
hoef válasza:
Lehet, hogy az én hibám...
Szia
Nagyon rossz nézőponot választottál,a túloldal nagyon zavaró.Az élességet sem igazán észlelem,ez leginkább a híd lábánál érezhető.Látszik hogy tudatosan szerkesztetted a képet a sarokba vezetésről,de máskor a minőségre és a háttérre is figyelj oda.A helyes exporól nem is beszélve(kicsit tulexpos a túloldalon az ég)
hoef válasza:
Ha nem lenne túlexpós, akkor meg a híd aljának részleteit kifogásolná valaki.
Kösz.
hoef válasza:
Ez bizony rossz minősítés, ismerve a sok nem tudatos 4-5 átlagú képet.
Nem elég egyértelmű a kompozición szerintem az, amire te gondoltál a kattintáskor. Sajna a híd alja is elmosódott, és a házak sem teljesen meghatározóak a képen (el vannak rejtve)
Ha a híd lenne éles és a házak elmosódva nekem jobban tetszene
nagyon ötletes ilyet még nem láttam
hoef válasza:
A híd (is) éles.
"nagyon ötletes ilyet még nem láttam" - és 3-as. Kösz. Rendes vagy.
hoef válasza:
Szerintem az életlenség akkor zavaró, ha rontja a mondanivalót! Néha még jó is (bár nálam nem életlen), ha hozzájárul ahhoz a 'hangulathoz', amit látni kell. A színek úgyszintén! Tegnap (nov. 28-án) ilyen volt az időjárás, miért módosítsam a színeket egy nem túl vidám témához?
Kössz, hogy írtál! Szia.
A téma nagyon jó, a megvalósítás sajnos kicsit sántít. Gondolom a híd aljában egy hajléktalan alszik....Kár hogy alig lehet kivenni. Ehhez nagyon lapos szögbe fotóztad... és meszziről.
Megértem hogy a gépnek korlátai vannak, a szándékod nagyon jó.
Tetszik a kép vágása, ahogy a híd párhuzamosan fut a kép szélével.
Kár hogy nem hagytad feldolgozhatóvá, lehet hogy lett volna valaki aki még javított volna a képen.
Még egy tanács ha jársz arra...ha valaki űl a híd tövében /a hajléktalan/ sokkal jobb lesz a kép.
hoef válasza:
Kedves sitty, teljesen félreértettél! Ember nincs a képen. A hajléktalanok - legalábbis az én tudomásom szerint - nappal melegedőhelyeken időznek. Itt csak az eldobált, elszóródott holmik látszanak, s azok is csak jelzésszerűen.
Szerintem ha "Lakóhelyek"-ről szól a kép, akkor nem szükségesek a lakók, mint ahogyan az emeletes házak lakói sem látszanak. Természetesen döbbenetes lehet egy "modellel" rendelkező kép, de az már egy másik téma. (Egyébként tegnap sütött a nap, ilyenkor nem nagyon húzódik oda senki.)
A lapos szög pedig szándékos, hogy a a híd teljesen a fejünk fölött legyen, hogy betakarja a kép nagyrészét, így nyomasztóbbá téve azt.
Köszönöm, hogy írtál! Szia.
Sajnos nem emlékszem a képedre, valószínüleg túl gyakran törlöd őket, ha pedig nem vagy kiváncsi mások véleményére, az esetleges hibákra, akkor miért osztod meg a képeidet? Hátha van akinek tetszik... bocs én azt hittem fejlődni is szeretnél, de ha nem hát nem.
Egy jó képnek önmagárét kell beszélnie! :)
Üdv.
hoef válasza:
A te írásaidtól kellene fejlődnöm? Röhöngnöm kell. Már csak azért is, mert ezt a szövegedet is feltevéssel kezded, ami megint nem jött be, már megint tévedtél. Az a másik kép, amibe sajnos belebotlottál, még mindig fent van, nem töröltem. Túl gyakran bocsátkozol feltevésekbe, s egyre-másra tévedsz.... Érdekes.
Én az olyan véleményekre nem vagyok kíváncsi, amilyent te írsz. Mert aki azt hiszi, hogy van egy jó kamerája és máris mindent tud, azzal nem nagyon tudok mit kezdeni, azon kívül, hogy itt írkálok, de már ezt is unom.
Jó pap holtig tanul. Ezt most írom neked másodszor. Ezt tanuld meg! Mert én régóta ezt vallom, de tanulni nem mindenkitől lehet. Engem észérvekkel bármiről meg lehet győzni, de valótlanság állításával meg feltételezgetéssel nem.
Szerintem fejezzük be, mára bőven elég volt!
Ne haragudj, de nem bírtam a fotó művészi oldalára figyelni amíg szerintem fontos technikai hibákat vétettél. Az üzenet átjön, ez olyasmi amivel minden nap találkozunk. De kicsit zavarban vagyok a témánal, mert a kép kb 30 százaléka a híd szerkezetét helyezi előtérbe, míg a címként is jelölt tulajdonképpeni téma, a híd alatti átmeneti szállások nem látszanak csak sejtetni engedi ez a kép. ha pedig a napsütötte házat nézem akkor is csak a fakó színek kerülnek előtérbe mert nem sokat engednek a fák látszani abból amit feltételezésem szerint te mutatni szerettél volna. Mivel a színek nem igazán meggyőzőek, kontrasztosak vagy élénkek én azt tanácsolnám hogy próbáld ki ffben, vagy lépj kicsit tovább és a híd alja legyen ff a ház pedig szépia, hogy ezzel is emeld a kontrasztot, bár ez nem mindenkinek jön be.
Érzem amit érzel, én is sokat éreztem ilyet, de ebbe a képbe kár nagy reményeket fektetni, sajnálom, most sem gondolom hogy ez a kép nagyobb pontszámot érdemel.
hoef válasza:
Te azért a belemagyarázott technikai hibákról írtál, mert ezt a képet éppen le akartad pontozni,s azért nem tudtál a tartalomra odafigyelni, mert nem is akartál.
Tudod, ezekre a tanácsaidra nem vagyok kíváncsi, mert ez a te fejedben van. Nem kell itt semmiféle FF meg szépia.
Én az ellentétet úgy oldottam meg, hogy az egész képet nyomasztóan lefedi a híd, amit te éppen kifogásolsz gondolkodás helyett. Nem csak olyan megoldások vannak, amit eddig sikerült megismerned, léteznek egyediek is! Múltkor egy másik képemnél ugyanezt csináltad, sablon gondolatokkal traktáltál, mert az is túl egyedi volt, csak nem olyan, amilyen neked eszedbe jut.
Úgy tűnik neked a híd alatt elszórt holmikat egy méterről kellene megmutatni, a házak elöl kivágni a fákat, mert így nem látod a különbséget... Ne haragudj, fárasztó.
Én is javaslok neked valamit: olvasd el someoneelse28 cikkét, ha már olvastad, akkor olvasd el még egyszer, s talán akkor nem próbálod a te gondolatvilágodtól eltérő fotókra a saját elképzeléseidet ráerőltetni!
A pontszámod meg nem nagyon érdekel, habár megnéztem az előbb, s az önarcképednél már írtam is erről, mert a múltkoriak alapján azt hittem, hogy most sem fogsz válaszolni.
Szevasz.
Az téma jó a képpel viszont vannak gondok. Az ég a jobb sarokban már már beégett a háztető felett kromatikus aberrációt találhatunk és bár lehet hogy csak a sőrítés miatt, de egy kicsit életlen az egész.
hoef válasza:
Mondd csak, téged érdekel egyáltalán valami a technikán kívül?
Nem égett be az égbolt.
A kromatikus aberrációt csak álmodtad.
S ha életlennek látod, akkor meg kellene tisztítani a monitorodat.
Ne haragudj, de ez a vélemény aligha volt hasznos. Arról nem is beszélve, ha én ilyeneket írok valakinek (ámbár inkább az alkotással szoktam foglalkozni), mert a technikai hibák zavarják a mondanivalót, akkor javaslatokat is teszek.
Csokálkozom rajtad. Eddig mintha másként ismertelek volna.
Legjobbakat!
Üdv!
Ja, egyből lejött, miért szociofoto, nagyon jól észrevetted. Fogadjunk, a ház az, ami nem annak épült eredetileg:))
Na, de komolyra fordítva, az a baj, hogy a híd alatti "lakóhelyből" szinte semmit nem lehet kivenni, nagyon távol van. Talán, ha egy kicsit még balra mentél volna, akkor jobban rá tudsz közelíteni és még benne marad a ház is.
De érdekes kép, gratulálok hozzá!
Üdv
Neil
hoef válasza:
A híd alatti, alkalmi szálláshely részletei nem annyira érdekesek, bár a hulladék így is látszik szerintem.
Nekem fontosabb volt, hogy a kép bal széle szinte éppen a híd szélénél legyen,a híd másik oldala pedig jobbra fent fusson ki. A folyóból is több volt, de azért vágtam, mert így sokkal nyomasztóbb. Ellenpontnak pedig ott van a napsütötte ház...
Köszönöm, hogy írtál! Szia.
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.