Végre, egy szép öszi, nem mindennapi fotó, SZVSZ minden a helyén van, keret, kompozíció a színvilág és az expó is. ÉN nem fárasztanám magam a helyedben a sok gyorstüzelő laikusnak való magyarázkodással magam, úgy sem értik miről beszélsz!!!
Gratulálok!
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2004. október 30. 22:14
Börzsöny, az Égéstető alatt.
jenoapu válasza:
Köszönöm!
Igazából elő-előbújik belőlem a pedagógus vér. Meg szeretem ezt a szájtot, és nagyon remélem, hogy képes mindenki fejlődni általa.
Szia, nagyon tetszik ez a fa. Tetszik, hogy meghagytak mert a mogotte levo erdo mintha ultetve lenne ez pedig idosebb mint a tobbiek. Nekem a szinekkel csak egy bajom van, megpedig hogy egy kicsit komorak. Igaz ez oszi kep, es az osz az egy borongos evszak, de akkor is. Persze ez szubjektiv dolog.
jenoapu válasza:
nagyon köszönöm!
A színekbe kis mértékben, de beavatkoztam. (Deszaturálás, tónus eltolás, stb.)
Nagyon sötétnek tűnő kép, de kinagyítva sokkal jobb! Véleményem szerint a sötét - általad mostanság gyakran használt paszpartus - keret ebben az esetben mintegy "agyonnyomja" a képet. Mindettől függetlenül nagyon jó fotónak-, - és mivel érdekes, egyedi témát mutatsz rajta - értékesnek találom. Talán szélesebb fehér keretrésszel, ugyanakkor keskenyebb barnával talán mutatósabb lenne a főtéma, ez a csodálatra méltó fa. Grat!
jenoapu válasza:
Nezd, mindegy, hogy milyen expozicio, mennyi USM. A lenyeg, hogy milyen az eredmeny. Azt pedig nagyon rontjak a 'nem termeszetes szinek'.
Amugy meg azal kezdtem, hogy: 'Nagyon szep meglatas, jok a fenyek is.' ebbol gondolom egyertelmu, hogy megfogott a kep. Csak sajnos az idillikus hangulatot rontja a fent leirt/lent felirt jelenseg.
jenoapu válasza:
Sajnos a rendelkezésemre álló technika és tudás enyire képes:-)
Ha ez a gep nem tud jobbat, hasznald a Nikonod:)
Persze az expozicio toled fugg, de igy akkor szokott egy kep kinezni, ha alulexponalod, aztan meg igyekszel a sotet reszeket kivilagositani. Aztan meg szepen eltunnek a reszletek a sotet tartomanyban. Ez ritkan szandek, ez hiba.
Az elesites meg egyertelmuen latszik a nagy fa korvonalain. Nem a hatso fakra gondoltam.
jenoapu válasza:
És a diát kenjem a hajamra?
Nyugi, van belőle dián is. A szkenneremmel a legjobb diából is kétszer szarabb digitális kép lesz mint a kis Kodakkal.
Igazából nem szeretnék arról vitát nyitni, hogy mikor és mire hogy kell exponálni, egy automata géppel készült kép kapcsán. Itt a rendelkezésre álló eszközzel az LCD-n ellenőrizhető mértékig arra lett exponálva, amire szerettem volna. A földön hemzsegnek a tónusok, minden részlet, levelek, ágak tisztán látszik.
Hogy az USM hatása nálad miként jelentkezik, nem tudhatom. Amikor letömörítés után használtam, a beállított értékeknél kaptam a legjobb eredményt.
A szándékaim ellenére hibás képet pedig nem töltök fel.
Nagyon sajnálom, hogy a kép kapcsán a leírt gondolatok voltak a legfontosabbak:-)
Természetes alatt azt értem hogy nem olyan mint amilyet erdőben szokott látni az ember. Nem tudom hogy mitől lett ilyen, de ha jól tippelem akkor szokott ilyen lenni ha a sötét részeket erősen világosítjuk és a világos részeket próbáljuk sötétíteni. Elnézést ha butaságot írtam, de már alig látok ki a fejemből.
jenoapu válasza:
Gondolom, az teljesen meddő vita lenne, ha a "milyen fényeket szoktunk látni az erdőben" kérdésről vitatkoznánk.
És a CCD milyen fényeket lát? És a Sony, a Canon, vagy esetünkben a Kodak milyet lát? Nem mindegy?
Mivel kezded pedzeni a megvilágítás kérdést, elmondom, hogy pontosan arról van szó, hogy a lentről (sötét föld) felfele (világos ég) történt egy megvilágítás kompenzáció. Pont erről (is) szól(na) a kép, hogy a fa a földalatti sötétségből tör a fény felé.
Ehhez egy olyan expozíciót választottam, amelyiknél - bizonyos technikákkal - a földi tónusok sötétíthetőek, a levélen lévő fények világosíthatóak voltak. Mindeközben igyekeztem a bükkfák ezüstszürke (reális/?/) színét megőrizni. Így lehetett egy a "fámról" szóló mesét egy valós környezetbe helyezve elmondani.
De igazán nem szeretnék itt ennél többet a szándékokról beszélni. Olvassa ki-ki a maga meséjét ki a képből!
Nagyon szep meglatas, jok a fenyek is. De en ertem mit ertenek egyesek a nem termeszetes szinekkel. Nem arrol van szo, hogy olyan-e, mint a valosagban, vagy sem. Itt inkabb olyan erzesem van, mintha alul lett volna exponalva a kep, aztan megprobaltad megmenteni. Lehet, hogy nem igy volt, de a fkep also felen levo sotet arnyalatok nagyon ugy tunnek, mintha a gep nem birta volna, vagy utolag probaltad volna sikertelenul manipulalni. Picit a tulzasba vitt elesites is zavar. Remelem erted, hogy mire gondolok.
jenoapu válasza:
Erről szó sincs:-)
Minek kell jól és minek kell alulexponáltnak lenni? Ez véletlenül nem a fotós szándékán múlik?
1,0 pixelen 30% USM van rajta a letömörítés után. Ez egy zsebkompakt, és ilyen "élesnek" rajzolja ki a legnagyobb(?) blendenyílásnál a hátteret. Ez végképp nem rajtam múlik.
A napsütötte részek kiégtek, és a lombok között valami sárgás- zöldes az ég -a fő témán nem feltűnő, de jobban megnézve kijön!!!
jenoapu válasza:
Már megbocsáss, de a kiégett a zónaszisztáma szerint a 10-es hófehér, ahol színnek semmi nyoma. Hol látsz itt ilyet? 8-asnál világosabb részek nincsenek a képen:-)
Nagyon tetszik. Érdekesek, szépek a szinek. Szerintem probálj meg egy másik, valamivel szolidabb keretet, mert szerintem a mostani csak ront az összképen, de mint, már több helyen leírtam, én a keretet nem veszem figyelembe pontozáskor. Szép kép!
jenoapu válasza:
Köszönöm!
Nagyon szomorú lennék, ha a pont a kedvenc fám alatt kellene keret tetszés, nem tetszés vitát folytatni. Maradjunk abban, hogy én paszpartuként kezelem. Ha keretbe kéne tennemm, ennél még nagyobb, a képnél kétszer nagyobb paszpartut használnék, a képen látható bézs "töltéssel". A paszpartu, a belső paszpartu (a 45 fokos kivágásnál látszó vastagság) és a fa színei ugyanarról a színpalettáról valóak. A tényleges keret kérdésében nagyon bizonytalan lennék.
Mivel az általam használt gép igen gyengus, az 1024-es felbontásnál már igen rossz a látvány, ezt "hivatott" kompenzálni a szokásosnál szélesebb paszpartu.
Gyönyörű grafikát csináltál ebből az erdőből, ebből a fából.
A sárga levelek, mint arany szirmok lebegnek a magasban, az eltorzított színvilág szitanyomat-szerűvé varázsolja az amúgy is elvont formákat. Nagyon ügyes, nagyon szép. Tényleg.
jenoapu válasza:
Köszönöm!
Végül is EP úgy tisztelgett OG előtt, hogy leírta az Iskola a határon-t egy lapra kézzel. Nekem ez a fa az egyik totemoszlopom:-) Ezért igyekszem nagyon szépnek láttatni.
Gondolom ez nem inadekvát fotós magatartás:-)
Látványos fa, különösen a hátsó bükkök kontrasztjával együtt. Szépek a színek is. A keret első pillantásra nem tetszett, de meg lehet szokni. Tényleg érdemes volna ezt a fát többször, többféle év- és napszakban fotózni.
jenoapu válasza:
OK!
Ígérem előkaparok egyet-kettőt:-)
sorry a négyesért de egy ijen jó képet minek "rontasz el" egy oda nem illő csokoládébarna kerettel?
szerintem a színek nagyon szépek, nem találom természetellenesnek. tetszik a kontraszt a sok szálegyenes fa és ez a "görcs" között.
jenoapu válasza:
Ezek szerint van ide illő keret. Milyen lenne az? Esetleg tusz valakit, aki megmondja a tuttit?
Köszönöm:-)
A színek valóban érdekesek, ugyanakkor az <b>ősz</b> hangulatát talán még fokozzák is. Most választ kaptam a hol? kérdésemre is. Nagyon hatásos, remek fotóalanyt találtál. Érdemes lenne egy "évszakok" sorozatot készíteni róla.
jenoapu válasza:
Köszönöm!
Van egy-két különböző évszakbeli kép.
Sajna a motyót (+az egy, két, hár, négy gyerek motyóját) nem mindig van lelkierőm felcipelni a hegyre:-)
Látom, masok a szineket kifogasolják, én meg pont azt akarom megdicserni, hogy milyen szépek és hogy a barnának mennyi arnyalata megtalálható a foton. A fa különleges formajarol mar nem is beszelve...
Szép, számomra különleges, gratulalok!
jenoapu válasza:
Köszönöm!
Azt már meg sem mertem volna kérdezni, hogy fekete fehérben hol vannak az eredeti színek:-)
jenoapu válasza:
Mi a gond a színekkel?
Köszönöm az értékelést!
Háát!
nekem tetszik!
igaz hogy nem annyira természetesek a színek, ahogy zetec-s is állítja, de engem most nem zavar!
grat
Hollósy D.
jenoapu válasza:
L.: lentebb!
Gondolom fotógráfia kapcsán felesleges arról beszélnünk, mi az "eredeti" és mi van a képen. Vélhetően ha az eredetiség lenne a cél, akkor nem emberre lenne szükség, hanem egy jól kalibrált gépre.
Köszönöm az értékelést!
Vélhetőleg azért voltam eddig több mint 130* a Csóványoson mert nincs eredeti Csóványos, hanem mindig az van, amit akkor megélek. A "fám" mellett is ezért mentem el legalább 100*, mert kétszer nem látom ugyanolyannak. Az őszi sárgoló lombok által megszűrt késő délutáni napfény nyújtotta élmény szülte impresszió a kép. Ha megnézed milyen kamerával készült, még az alkotói módszeremet is elfogadod, attól függetlenül, hogy szimpatikusak-e esetleg a Te számodra:-)
Tetszik a kép, nagyon jól láttad meg a témát. De mitől ilyen furcsák a szinek? Nagyon nem természetes:(
jenoapu válasza:
Mi az hogy "természetes"?
A színek színek. Vélhetően minden szín előfordül a természetben, (l.: fehér szín bontása) a fotós szándéka, hogy milyen színeket, tónusokat emel ki az elképzelése érdekében.
Ezek a hegyoldalra laposan beeső fények, amelyeket a képen látható módon súlyoztam.
Köszönöm a figyelmedet!
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.