BELÉPÉS
REGISZTRÁCIÓ
ELFELEJTETT JELSZÓ
KATEGÓRIÁK
3
KATEGÓRIA: absztrakt
ELŐZŐ KÉP
| | egyéb
KÖVETKEZŐ KÉP
  • Feltöltve:
    2024. augusztus 2. 13:39
Kizárva

 

A képek értékeléséhez és az értékelések
teljes szövegének elolvasásához be kell lépnie!

BELÉPÉS

Ha még nincs felhasználóneve, akkor regisztráljon egyet.

adott pontszám: 5
2024. augusztus 23. | 14:05 | Clodovicus S. Carolus

Mivel itt nem szabad alul pontozni a képeket csak azért, mert tetszik, avagy nem, így szakmailag biztosan kiváló képnek tekintik majd a fotósok. Ám én nem vagyok fotós, ezért csak annyit mondhatok, hogy a kép életlen, számomra zavaró elemekkel, sötét és a cím szándékát nem érzem megvalósulni. De biztosan sok szép szakmai értékelést fog kapni ez a fotó.

2024. augusztus 9. | 23:39 | tiger1977

ez mitől absztrakt? nincs egyensúlyban, dől, a fekete fehér konverzió sem tett csodát, a fókusz szerintem rossz helyre ment, a cím lett volna a megmentő, mi volt a terv? nem pontozom... (1)

2024. augusztus 6. | 18:36 | foto50

Szia!
Kicsit olyan érzésem van, mint amikor az ember kezében gépbeállítás közben történik egy véletln exponálás lefelé néző obival aztán kitalál a véletlenszerű képhez egy címet és hogy művészi legyen átkonvertálja ff.-be. Nem mondom, hogy egy ilyen esetből nem lehet egy véletlen jó kép, de ez nem az az eset.
Üdv:
Józsi

adott pontszám: 3
2024. augusztus 5. | 11:43 | szigetimiklos984

Szia! Nekem ez a kép nagyon esetleges, nekem nem is egyértelmű mit akartál bemutatni.
A kép minősége és a vágás sem az igazi.
Jellegtelenek a fények.
A próbálkozást értékelem, ezért a 3 pont, de szerintem többet nem ér ebben a formában.

adott pontszám: 3
2024. augusztus 3. | 09:13 | Havasi Pál

Szia!
Azért mert fekete-fehér egy fotó, még nem jelenti automatikusan, hogy a színesnél értékesebb, művész alkotás. Sokan ebbe a hibába esnek, és ezt érzem itt is. A "színtelenség" ereje a különböző (Vizuális, drámai, érzelmi, stb) hatások felerősítésében van. Amikor a kellemes színek nem vonják el a figyelmet, hanem a fény és árnyék olyan kifejező hatást jelenít meg, ami a fotó üzenetét felerősíti! Tehát az ff hatás plussz előnnyel jár! Itt ez nem mondható el. Készülhettt volna akár színesben is, nem sok lenne a változás. Sőt! Harmónikus de erőteljes színek (pop-art) esetén lehet, talán érdekesebb is lenne. Látszik, hogy azon ritka fotók közé tartozik, amik tudatosan üzenetet próbálnak a külvlág felé közvetíteni. Tehát a jellemző természet/makro/portré fotókon kívül plussz értéket rejt magában! De ez nagyon komoly dolog, ami komoly munkát kíván. Mint egy színházi előadás. A fotós ismeretek mellé művészi/képzőművészi jártasság is kell. A képen szereplő elemek nem lehetnek "csak úgy" ott. Azok helyét, megjelenését pontosan el kell rendezni, indokoltank kell lenni. Egy indokolatlan elem nem művészivé, hanem művészieskedővé csökkenti a kép értékét. A tartalom rendben van. A kompozíció viszont már disszonáns. Nem látok benne egyensúlyt. Az információ balra és felfelé tolódik. A jobb oldal hangsúlytalan, felesleges. A szereplők (Bábuk) kiesnek a figyelemből, a periférián. Most akkor róluk, vagy nem róluk szól a jelenet? A játékkerítés és a szekrény ajtó ellentmodásos. Használjunk egyetlen elemet határvonalnak, de azt hangsúlyosan. Gondolkodni lehet a képen, de egy bevállalt értelmes témánál és ff hatásnál ez kevés még, hangulatában is ütni kell! Ez pedig szintén hiányzik. Látványra sem lehet mondani, hogy szép, vagy hangulatos, vagy kifejező. Olyan egyszerű és nem közvetít semmit, csak a néző tudata ami egyedül működik. Egy alkotó folyamatnál a következők történnek: Ha megvan a téma, eltervezem, hogyan szeretném azt látni, milyen eszközökkel valósítom meg, azokat megfelelően beállítom, majd fotózok. Itt mintha teljesen az ellenkezője történt volna meg. Adottak voltak az elemek (Bábu, kerítés), megtörtént a fotózás mert érdekesnek tűnt, és utólag lett ráhúzva egy történet, hogy legyen: KIZÁRVA. Ezért érzem gyengének a bábúk és a környezet jelenlétét. Nem volt ez teljesen tudatos. Sokkal többet is ki lehetett volna hozni belőle célirányosabb eszközökkel, más környezetbe helyezve. Tudom, hogy van benne valami, de nem jön át. Látványra, vizuálisan lapos. Tartalmában pedig kidolgozatlan.