BELÉPÉS
REGISZTRÁCIÓ
ELFELEJTETT JELSZÓ
KATEGÓRIÁK
4,93
KATEGÓRIA: egyéb
ELŐZŐ KÉP
| | egyéb
KÖVETKEZŐ KÉP
  • Feltöltve:
    2023. május 19. 22:24
gyárfal

 

A képek értékeléséhez és az értékelések
teljes szövegének elolvasásához be kell lépnie!

BELÉPÉS

Ha még nincs felhasználóneve, akkor regisztráljon egyet.

adott pontszám: 4,5
2023. május 24. | 15:02 | Hedera

Szia!

Jó, akár absztraktnak is. Egyet nem értek, hogy miért nem szimmetrikus a kompozíció. Én jobbra levágtam volna a szürke ablakos rész után következőt, azaz a barna sávot és az utána következő 2 bordót.

gljzsf válasza:
Szia! Köszi az értékelést. Nekem kellett az a rész. Anélkül úgy gondolom túl egyhangú lett volna.

adott pontszám: 5
2023. május 22. | 20:31 | foto50

Szia!
Szerintem nagyon jó meglátás és technikailag is rendben találom, nem is tudom miért tudok elidőzni rajta, egyszerűen érdekes és megmozgatja a szemet, az agyat a geometriai sokszínűség.
Üdv:
Józsi

gljzsf válasza:
Szia. Köszi az értékelést.

adott pontszám: 4
2023. május 21. | 12:04 | Havasi Pál

Nagyon nehéz fotó. Nem gyárfal, inkább gyárfal részlet. Ha az egész gyárfalat veszed fel, az még nehezebb és még érdekesebb. Rengeteg sok "tákolmány" van egy szocreál gyárfalon. Részletet fotózva könnyebben ki lehet zárni oda nem illő elemeket. Egy kiragadott részlet sokkal egységesebb tud lenni. Így is vannak hibák amin lehetne javítani. Szerkesztésben a jobboldali függőleges betonsáv valamint tőle jobbra a két rozsdabarna sáv zavaró, disszonáns, megbontja a kép 4/5-ének az egységét. Négyzetesre vettem volna a képet, ennek az elemnek a kizárásával. Szerkesztés mellett a másik hiba a túlzott útómunka. Ez a fajta túlfestés a szocreál hitelességéhez nem hozzáad, hanem inkább elvesz belőle. Lehet, hogy másoknak tetszik, mert szemnek kedvező ez a látvány, de a kép értelmét tekintve finoman fogalmazva populista, népszerűségkereső. Az életszerűtlenül elfestett négyzetes üvegablakok acélszürke színein látható leginkább. De a kellemesen mély és otthonos gesztenyebarna színű falaknak sem kedvező. Miért? Mert a lényeg pont a realizmus. Gyárfal. Már önmagában egy rideg, személytelen, igénytelen világ. Ráadásul régi, tehát jelentősen pusztuló. Főleg egy olyan alacsony technológiájú szegény korszakból mint a szocializmus, ahol már alapból rossz minőségű volt minden még újonnan is! Naturális beállításokkal, minimális utómunkával megőrizve még a legapróbb porszemet is - teszi érdekessé, és egyben hitelessé a képet! Ez így nem hiteles, és kevésbé érdekes. Pont az ablakok széphatású vastag fémes fénye tűnteti el azokat a porszemeket. Ugyanígy a mélysötét barna árnyalat teszi frissebbé a rozsdás falakat, ahelyett, hogy a kopottságuk kerülne előtérbe. Olyan érzetem van, mint amikor valaki divatfotót készít, (Glamour, portré, hangulat, stb) és számára idegen területet próbál ki. A felsoroltak elsődleges szempontjai a pontosság és az esztétika. Nagyrészt érzelmekre támaszkodik, ebből épül fel a látványviláguk is. Az "urbex", dokumentum, építészet, szocio ettől eltérő szemléletet kíván. Szem helyett fejben kell dönteni. Ismerettel rendelkezni a megjeleníteni akart tárgyról és körülményeiről. Miért ilyen speciális/egyedi a kialakítása? Miért ilyen formában, ilyen anyagokból készült? A fotózásnak ez a területe nem kizárólag fotótechnikai ismeretekre támaszkodik, hanem tudás alapú, racionalista gondolkodásra is. Lehet persze ettől függetlenül bármilyen szemlélettel fotózni, de a végeredmény nem lesz egyforma. Készíthetünk látványos, de nem túl értékes fotót, vagy készíthetünk igazán hiteles, témahű ábrázolást. Ezért nagyon fotos, hogy az utómunka során mit és hogyan módosítunk. Nézhetjük a témát fotográfus/festőművész szemmel vagy szociológus/történész szemével. Ennél a témánál az utóbbi a nyerő.

gljzsf válasza:
Bizonyára úgy van ahogy mondod. Köszi az értékelést.

adott pontszám: 5
2023. május 19. | 23:46 | zsoltf

Tetszik. Jó részlet, precízen szerkesztve, ízlésesen találva.

gljzsf válasza:
Köszi szépen!