Képed a 2016 májusában feltöltött képek közül a
IV. helyezést
érte el.
Gratulálunk, jutalmad 9 kredit lett volna, de jutalmat csak 20 kredit egyenlegig osztunk (egyenleged 20-ra kiegészítettük) (tipp: használd fel a kreditjeid képfeltöltésre és főoldali megjelenésre is)!
A teljes sorrend blogunkban tekinthető meg.
https://pixinfo.com/hu/blog/category/fotozzhu/
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
ELŐZŐ KÉP | KÖVETKEZŐ KÉP |
- Feltöltve:
2016. május 15. 12:05 - érzékenység: ISO800
- fókusztávolság: 165
- objektív: Tamronb 150-600
- rekeszérték: 5,6
- zársebesség: 1/1000
- Készítés helye (ország): Magyarország
- Készítés helye: Hortobágy
Köszönettel a kreditekért dmcdmc-nek!!
ztamas válasza:
Köszönöm
Ez a vércse bármikor repülhetett volna ilyen felhők előtt is..., (és hogy épp akkor nem repült, - na és...?:) ezért semmi köze a digit. ill. -hez..., de ez csak az én szerény véleményem...:)
ztamas válasza:
De örülök, hogy leírtad:-)
Az ilyen mennyiségű módosítást tartalmazó képeket kéretik a digit. ill. kategóriába tölteni!
Köszönjük!
ztamas válasza:
Rendben így lesz a jövőben, de kérem nézzétek meg a most feltöltött másik képemet, ugyanerről a madárról, háttér módosí nélkül.
Üdv
akkor csak arra válaszolj, miért nem raktad digit ill-be?
talán tartottál attól, hogy akkor már azt mondják rá, hogy ez így kevés? és nem lett volna ennyi sok jó értékelés?
akkor valahol nem tévesztetted meg az embereket?
szerintem igen.. oké, kicserélted az égboltot, nekem semmi bajom vele, miért ne tennéd, ha ezt vállalod előre, úgy hogy elmondod róla, de én átvertnek érzem magam, mert ebben pont az lenne a nagy szám, hogy sikerült ilyen jó fények mellett, ilyen szép égbolttal elkapnod...
ha egy semmit mondó égboltnál kapod el, és feltöltöd, akkor azt mondom, háát... sajna nem volt szerencséd az égbolttal..
szóval igen, én átverve érzem magam, mert hidd el, ha ezt előre tudom, be sem térek ide..
ztamas válasza:
Tudod, azér tnem digit ill, mert eszembe sem jutott, de tudod mit, sajnálom, hogy ha úg ygondolod, hogy ez csalás, és igyekszem ezt kompenzálni. Perceken belül felteszek egy képet ugyanerről a vércséről, PS nélkül. Pontosabban csak olyan PS-el, amin csak természetfotó pályázatoknál is elfogadott nem szelektív korrekciók vannak. Kérlek értékeld azt, legyen tiszta az én lelkiismeretem is, és te se érezd becsapottnak magad. Rendben lesz így? Nem akarom, hogy keserű legyen a szád íze. Mentségemre még csak annyit, hogy magamtól "vallottam" be a hátér cserét, mert tényleg nem akartam senkit átverni. Szóval feltöltöm mindjárt, de nem tudsom, a modik, mikor engedik át.
Üdv
szvsz, ha égboltot cserélsz, itt is illene digit illusztrácioba rakni.. egy dolog egy kép szinvilágát elvinni, más dolog a 80 % tartalmat lecserélni...
ztamas válasza:
Hát persze boizonyos értelemben igazad van, más értelemben meg nincs. Senki sem vette észre az égbolt cserét, ez nem pályázat, ninc solyan szabály, hogy akár majom portréból ne csinálhatnék PS-el női aktot. Tehát, bár értelek, de nem szégyenkezem, sőt, be is vallottam a PS-t,, nem csinálok úgy, mintha nem lenne az. Ja, és amadár, leghyet, hogy csak 20%, de az a téma, az a lényeg, az van elkapva, az van jól exponálva, az égbolt csak hááttér, csak azért van kicserélve, hogy jobban feldobja a főtémát.
Üdv
Szia!
Ez nagyon jó lett! Ha szabad tudni,szívesen elolvasnám,hogy hogy készült.A felhőben láttam a bal sarokban ilyen csillogó valamit. Az mi lehet?
Remek kép! Remek perspektíva! Remek élesség!
üdv:ljm
ztamas válasza:
Köszönöm az értékelésedet. Ennél a képnél kicseréltem az égboltot (tudom nem szép természet fotónál, de nem pályázok vele). Eredetileg semmitmondó kék volt, így sokkal ütősebb. A kép bal alsó sarkában a rossz utómunka nyomait látod, az hiba. Egyetlen mentségem, hogy több képen dolgoztam, és véletlenül, nem azt töltöttem fel, amelyiket szerettem volna. Az tökéletes, ennél is szebb a madár, szépen kitárt farktollakkal.
Üdv
Szia! Nagyon érdekes fotó! Tetszik az összhatás csak azt nem tudom, hogy egy expóval tudtad ennyire élesre fotózni a madarat és az égboltot is? Vagy esetleg több képből van összerakva? Üdv: Lesi
ztamas válasza:
Na jó, bevallom, csak neked, hogy valóban két képből van. A madárfotónak a háttere, egy tiszta sima jellegtelen, kék égbolt volt.
Köszönöm, az értékelést.
Szevasz! Ez egy igazan komoly kep, tobbszor nagyra, majd kicsire raktam... nagyban majdnem, mint egy animacios filmbol egy reszlet :D Itt a feny, a hatter , az elesseg a zajtalansag, minden nagyon jo, es ezek szerint nem olyan rossz obi ez a Tamron 150-600 ;)
Udv.: Roland
ztamas válasza:
Nemrég vettem, igazán most tesztelem, és megnézetem róla egy csomó komoyl értékelést. Nem veri a Canon új 100-440-asát, de jó, szépen rajzol, és kiváló a stabija is.
Kösz, hog yértékelted.
Szia!
A relatíve rövid gyútáv és a viszonylag nagy mélységélesség miatt olyan, mintha a fejünk előtt repülne és úgy csodálhatnánk. Amire bőven akad is lehetőség, a felvétel élessége kifogástalan, főleg a napsütötte fejnél gyönyörű részletes, a napos és árnyékos részek közti dinamikát is nagyon jónak gondolom, a kompozíció pedig olyan, ahogy írja
az a bizonyos nagy könyv.
Remek kép!
Üdv, Máté
ztamas válasza:
Köszönöm, örülök, hogy tetszik
Szia!
Nem hétköznapi látvány! Csodálom, hogy ilyen közelről sikerült becserkészned. Jó a komponálás, éles, részletgazdag felvétel e nemes madárról.
ztamas válasza:
Köszönöm, örülök, hogy tetszik
Szerintem pont az a baj, hogy a harmadolóba akartad rakni.. igen, ezt tanítják az iskolákban, ezt találod neten...
Csak azt vedd alapul, hogy egy madár teste hosszúkás, nem biztos, hogy jó, ha ennyire be akarod nyomorítani a jobb felső harmadolóba..
Túl nagy tér keletkezik előtte, fölötte, vagy alatta...
Pont olyan ez, mint egy portré. Amikor a modellünk szembe néz, abszolút nem jó eltolni semelyik metszésbe, vagy harmadolóba, hanem inkább középre jó komponálni. Pedig ez az első, amit megtanulsz, középre soha nem komponálj... Ló**szt nem... hejj de sokszor komponálok én középre... :)
Én virágokat fotózok... és sokszor ütköztem abba, hogy bele akartam a harmadolóba szorítani....
És sehogy nem tetszett...
http://fotozz.hu/teljes_kepet_mutat?Foto_ID=261754
Ez az én képem... nézd meg.. Középre van a virág maga komponálva... ha a jobb felsőbe komponálom kinéz a képből, ha a bal alsóba komponálom, akkor túl nagy tér lesz körülötte.
Persze lehet egy olyan feldolgozás is, attól függ mit akarsz hangsúlyozni.
Itt van ugyanerről egy másik képem:
http://fotozz.hu/fotot_megmutat?Foto_ID=261817
Ez már egy aranymetszéses... de lássuk be, hogy itt a hátteret is hangsúlyozni akartam, és nem feltétlen van a virágon a hangsúly.
A Te képednél én az eget picit soknak érzem, nem tesz annyit hozzá a képhez, hogy háttérbe szorítsuk a madarat.
Tehát én szakítanék a szabályokkal, és picit kisebb vágásban mutatnám meg.
Ráadásul nekem még mindig úgy tűnik a testtartásból, hogy tőled távolodik a madár a nézés ellenére is, ezért semmiféle képpen nem a jobb felső harmodolót választanám, inkább a jobb alsót.
Szóval variációs lehetőség van bőven... nem feltétlenül rossz a tiéd, ezért sem vontam belőle, egyszerűen én máshogy döntenék most.
Üdv,
Gergő
ztamas válasza:
Köszönöm, a részletes értékelésedet, néztam a képeidet, értem amit mondasz, de (és nem azért mert fafejű vagyok) én továbbra is oda tenném a madarat, ahova tettem. De ez a jó a fotózásban, hogy hiába fotózunk objektívvel, azért a fotó maga nagyon is szubjektív.
Üdv, és köszönöm, hogy időt szántál rám.
ztamas válasza:
Vannak, már írtam, hogy elrontottam, enmél van egy jobb képem, ez nincs befejezve, csak véletlenül ezt töltöttem fel, mert kicsiben összekevertem őket. Örülök, hogy tetszik.
Szia!
Igazán nincs mit a kredit miatt. Ilyen kép miatt nagyon szívesen. Szép a fényeid, a háttér, az elkapott pillanat. Talán a kompozíció egy picit felülre tolt, ez esetben talán jobb lenne inkább alulra komponálva, hisz a testtartásból arra adnék következtetni, mintha távolodna tőlünk, illetve talán bal oldalt egy picit tágnak érzem.
Pontozást tekintve ezért viszont nem vonnék, nem minden esetben szükségszerű a tökéletes komponálás.
ztamas válasza:
Többen írtátok, hogy nem igazi a kompozíció, és ezt kicsit nem értem. A madár pont a harmadolóban van, és miután befelé, lefelé néz, ezért adódik, hogy ott legyen tér előtte. Szóval ebben az esetben, ami a szerkesztést illeti, pont tankönvyszerű!
Köszönöm még egyszer a krediteket is, és az értékelést is.
Királyság. Talán a kompozíció nem a legjobb, de ez az élesség a megvilágítással és a felhőkkel, és persze az elkapott pillanat... szóval ezek mindent visznek.
ztamas válasza:
Köszönöm, de miért nem jó a kompozíció?
Szia!
Pontozást inkább kinyomtam, nem akarom lehúzni a képedet. A madár szép éles, de a képen a helyzetét kicsit sutának érzem. Felül egy picit szűk, viszont alul és a madár előtt kicsit tág. Így kimerevítve a levegőben a madarat ambivalens a kép, nekem hiányzik róla a dinamizmus. A bal alsó sarokban érdekes foltok vannak a fotón, azokat nem ártott volna feltöltés előtt kiretusálni.
ztamas válasza:
Legközelebb nyugodtan húzd le.
ztamas válasza:
Nem volt az, és köszönöm a kreditet, töltök fel majd még képeket vércséről.
Szia Tamás!
Így elkapni ezt a vércsét, nagyon szép munka. Csodálatosan éles és részletes fotó. Gratula! Egy kérdés : a bal alsó sarokban mik azok a foltok?
Üdv. Tomi
ztamas válasza:
Azok PS hibák. Az igazság az, hogy véletlenül nem azt a képet töltöttem fel, amit akartam, van ennél egy sokkal jobb, amikor a farktollai is szét vannak tárva, ez csak egy félig kész kép. Köszönöm, hogy értékelted
Szervusz! A meggyvágót már 'megkritizáltam'. Itt pedig kicsit sok a hely a bal oldalon, felül meg kicsit kevés. Ezek könnyen javíthatóak, ha Te is így látod. De egy magasban repülő vércséről ilyen szép éles fotót készíteni, az már valami.
Üdv: István
ztamas válasza:
Köszönöm az értékelésedet, de sztem kell az a hely előtte, és fölötte is van elég. Nem csípi a kép szélét, és befelé repül a képbe, a madár pont a harmadolóban van!
Még egyszer köszönöm az értékelést
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.