Egyáltalán nem fárasztottál, de engedelmeddel hagy reagáljak.
Szerintem, amiben az összes nagyobb fotós egyetért itt, és számos képnél hangsúlyozták már ezt.
Magadnak fotózz, és ne a fotozz.hu -nak.
Tehát, ha neked valami tetszik, de itt kapsz rá 50 negatív véleményt, attól még az nem biztos, hogy rossz, csak nem találtad meg a közönségedet.
Legalább két fotóst tudnék felsorolni itt, akinek a képei pályázaton nyertek már, nem is egyszer, még sem tartoznak itt a legsikeresebb fotósok között, és rendre lehúzzák a képeit. Neveket nem akarok említeni, mert nem akarok belemenni személyeskedésbe.
Itt sok ember van, sok fajta ízlésvilággal, és sok fajta tematikával. Ki kell azokat a véleményeket szűrni, amiből építkezni tudsz, amivel azonosulni tudsz, és ami hasznos számodra, és ami a fejlődésedet szolgálja.
De itt számos vélemény, a szubjektivitáson alapszik. Amit nem lehet kiszűrni, és nem is kell.
Említettél itt pár fotót, hogy erdőben lefotózott faronkök stb, és hogy nem érted azokat a képeket, meg hogy miért azok a képek jók. Látod, ez is egy világos példája annak, hogy sok ember van itt, sok fajta fényképezési ideológiával .
Pedig annak a fotónak is meg van az értelme, abban nem kell mondanivalót keresni, nem kell látványt keresni, azokban a képekben a kompozíció a lényeg, az, hogy egyszerű, sokszor végtelenül egyszerű témákból, hogy lehet kihozni egy érdekes kompozíciót, játszva a térrel, annak felosztásával, vonalvezetésével, a sarkok, és átlók használatával. Nem kell őket feltétlen szeretni, kicsit át kell hozzá szellemülni, hülyén fogalmazva, kicsit magasabb szinten kell űzni a kompozíciót ahhoz, hogy valaki meglássa benne a szépet.
Technika:
Írtad, hogy nincs csúcstechnikád, és ezért nem tudsz felnőni a nagyok szintjére..
Megint csak feltudnék itt néhány fotóst sorolni, nem is keveset, akik kis kompakt géppel elég sikeres fotósok itt, és a mai napig kompakt gépekkel fotóznak. Ők felismerték már a gépük hátrányait, előnyeit, és tudják, hogy mit lehet vele fotózni, és mit nem, sőt sokszor egy hátrányt a gép előnyévé fordítanak. Láttam már olyan képet itt, hogy pl a nagy mélységélességet, ami a legtöbb esetben hátrány, mert nem tudják a hátteret elmosni vele, ezt előnyére fordították a képnek. Mert olyan témát fotóztak vele, amit tükrössel majdnem lehetetlen, mert nincs az a szűk rekesz, amit be tudsz állítani, hogy a témád mindenhol ennyire éles maradjon, mint pl kompakttal.
Sok olyan dolgot említettél, ami neked nem megy kompakttal.
Pl nagylátószög? Miért ne menne? Nagylátószöget, nem csak nagylátószögű objektívvel lehet fotózni. Ott van rá megoldásként a panoráma fotók. Igen, kicsit körülményesebb... de van rá megoldás, és panorámát nem csak csíkban lehet fotózni... érdemes utána olvasni a brenizer technológiának.
Makró képek. Sokszor a kompakt gépek makróra alkalmasabbak mint a tükrös párosai. Sokan makróznak itt kompakttal, és egy viszonylag olcsó megoldással hozzá, egy raynox előtét lencsével. Ez is áthidalható.
Nagy dinamika tartomány: Expósorozatot fotózni kompakt géppel is lehet, majd szépen az expókat összerakva ott is tudsz dinamikában nyerni.
Szóval miért ne tudnál a kompakt gépeddel tájképet fotózni?
És akkor még ezt kombinálhatod is, mert lehet expósorozatot összerakni, panoráma fotóval is. Már is meg van a nagylátószög, és a nagy dinamika átfogás együttese.
Igen, aláírom, hogy jó cuccal könnyebb. De hidd el, van egy örök érvényű igaz mondás. A jó kép fejben dől el, és nem a gép adja.
Nagyon sok díjnyertes fotó született már mobiltelefonnal. Nemrégiben a nikon 7 pályázaton iphone 6-al készített képek is bekerültek a legjobbak közé. :)
Itt mindig is lesznek, akik a hibát keresik egy képen, és mindig is lesznek, akik nem fogjak a Te látásmódodat értékelni. Ki kell szűrni közölük, mi a hasznos neked, és mi az ami nem. Miből tudsz építkezni. Sok fotós, itt egyetlen témát fotózik, de kénytelen beleszólni más témákba is, mert így szerez kreditet, van ennek a rendszernek hibája, meg előnye is.
Egyébként szerintem harmincas nem vette személyeskedésnek, amit írtál, de nem akarok a nevében beszélni. Én is csak azért reagáltam erre, mert elolvastam az üzeneteket, és gondoltam, egy kicsit megfogalmazom érthetőbben.
Nah, most jó bőre eresztettem én is. :)
Üdv,
Gergő
- FŐOLDAL
- FOTÓK
- CIKKEK
- A LEGJOBB FOTÓK
- FELHASZNÁLÓK
- GÉPTÍPUSOK
- SAJÁT FOTÓK
- ÚJ VÉLEMÉNYEK
- ÚJ VÁLASZOK
- FOTÓK FELTÖLTÉSE
- ISMERTETŐ
- SZABÁLYZAT
- FOTÓS WORKSHOP
- BUDAPESTI FOTÓMŰTERMEK
- absztrakt[?A valóság törvényszerűségeitől, összefüggéseitől tárgyi formáitól elszakadt alkotói módszer. A formák, alakzatok, fény és árnyék, valamint színek játéka sokszor eredményezhet nagyszerű felvételt. Csak jó szemre van szükség és a leghétköznapibb tárgyakból vagy egy mindennap látott és unalomig ismert épület egy részletének kiragadásával, remek fotó készülhet, melyet nézegetve - és ez a lényeg - az ember sok mindenre asszociálhat, elsőre nem is biztos hogy rájön a szemlélő, hogy mit ábrázol a kép. Híres képviselői: Moholy-Nagy László, Man Ray, H. Bayer]
- abszurd[?Egymással valószerűtlen, képtelen, olykor hihetetlen összefüggésben álló elemek (emberek-történések) egyidejű megjelenése fényképen, mely sajátosan ]
- akt[?Az emberi test fotografálása régóta foglalkoztatja az embereket. Az akt nem összetévesztendő a pornográfiával és nem feltétlenül célja a szexualitás bemutatása. A fények és árnyékok, izgalmas formákra és részletekre irányíthatják a figyelmet, ízlésesen mutatva meg mindazt, amit egyébként a ruha alá rejtünk. Elsősorban portré-objektívot érdemes használni, tehát 50-135mm-es gyújtótávval, a perspektívikus torzítást elkerülendő. Az érzékiséggel átszőtt, érzékenységgel, finom erotikus esztétikai érzékkel készült felvételek valók ide!]
- állatfotók[?Talán ez a kategóriai meghatározás szorul legkevésbé magyarázatra. Nem meglepő módon állatok fotói kerülhetnek ide. Elsősorban házi kedvencek, háztáji állatok fotói, hiszen a vadonban, természetes környezetben készült állatfelvételeknek sokkal inkább a „természet” kategóriában a helyük. Aki próbálta már lefotózni a kutyáját vagy a macskáját illetve bármilyen más kedvencét, tapasztalhatta, hogy bizony nem egyszerű feladat csak lencsevégre kapni is őket, hiszen izegnek mozognak, nemhogy olyan felvételt készíteni, amely érdeklődésre tarthat számot mások szemében is. ]
- barlangfotók[?A barlangban sötét van! Ez talán a legfontosabb tényező, ami miatt a barlangi fotózást önálló kategóriaként tárgyalhatjuk és ami a fotózás technikáját alapvetően meghatározza, de a legtöbb barlangi kép kompozíciójának is természetes eleme a sötétség. A földfelszín alatt is születnek a természet vad formáit bemutató ]
- családi/emlékkép[?Bizonyára mindenki készített már fotókat a családtagokról, barátokról, egy kedves ismerősről otthonában, vagy nyaraláskor. Legtöbbjük persze attól értékes, hogy a fotós számára kedves alanyt ábrázolnak, de ha olyan fotót készítettél, mely véleményed szerint mindenképpen érdekes lehet mások számára is, akkor válaszd ezt a kategóriát!]
- csendélet[?Szabadon csoportosított tárgyakat, virágokat, gyümölcsöket, ételeket ábrázoló műalkotás. A fotózásban témául szolgálhatnak az élettelen tárgyak, vagy a természet egyes részletei is. Egyszerűen talán úgy fogalmazható meg, hogy a szép, az esztétikus bemutatása.]
- csillagászat/égbolt[?A fotózás egyik legizgalmasabb területe az égbolt objektumainak bemutatása. Az objektívet az égboltra irányítva hosszú záridővel megörökíthető a csillagok járása, egy nagyobb teleobjektívvel vagy távcső segítségével pedig fényképezhetővé válhatnak a bolygók, csillagködök, galaxisok is. Ha valaki ennek szenteli idejét rengeteg élményben lesz része. ]
- digit. illusztráció[?A digitális fotográfia rendkívüli módon megkönnyíti dolgunkat, hogy kiélhessük kreativitásunkat, hiszen egy számítógép segítségével, csak képzeletünk szabhat határt a fotók manipulálásában. A végeredmény általában nem is emlékeztet a kiinduló felvételre, vagy egyáltalán fotóra. Több réteg alkalmazásával pl. átfedéseket érdekes hatásokat érhetünk el. De a színek megváltoztatása, vagy montázsok létrehozása is eredményezhet olyan alkotást, melyet esetleg érdemes megmutatni másoknak is. ]
- divat[?Divatbemutatókon számtalanszor látjuk a villogó vakuk százait. Stílus, elegancia, csillogás. Különös világ, melybe csak kevesek nyerhetnek betekintést. Divatbemutatón, vagy egy barát közreműködésével készült ruházati fotókat ide várjuk.]
- dokumentumfotók[?Alapkövetelménye a realisztikus ábrázolásmód, a hitelesség. A képet az élet „szerkeszti“ ezért az ebbe a kategóriába tartozó képek nem beállítottak, előre megrendezettek, megkomponáltak. Viszont előre eltervezettek lehetnek. Sőt sok esetben szükséges az előzetes felkészülés, érdeklődés a téma iránt. Az előzetes információbeszerzés segíti az alkotót abban, hogy dokumentumfotója a lehető leghitelesebb legyen. Lehet egy képben is dokumentálni valamit, azonban sokszor képsorozatok formájában tudjuk igazán egy adott cselekvés, történés, helyzet ... stb lényegét képben elmondani. Neves képviselői: Henri Cartier-Bresson, Kertész Andor, Korniss Péter.]
- életképek[?Zsánerképnek is szokták nevezni. Mindennapi életünk egy-egy jellemző jelenségének, pillanatának bemutatása. Az utcán sétáló, dolgozó emberek fotózása, mely akkor sikerülhet jól, ha észrevétlenek maradunk, ami sokszor nem is olyan könnyű, hiszen kíváncsi szempárok vetülnek a fotósra. Sokan nem szívelik ha fotózzák őket, tehát rosszalló tekintetekkel is szembetalálhatjuk magunkat.]
- elkapott pillanatok[?A megismételhetetlen, vagy különleges pillanatok megörökítése nagyon izgalmas és nehéz feladat. Nehéz, hiszen sokszor pillanatokra tűnik csak fel a téma, nincs idő komponálni sem. És izgalmas, mert egy igazán jó felvételben nagy örömünket lelhetjük.]
- glamour[?A Glamour olyan fotográfiai terület ahol az alkoto az érzékiséget, bűbájt próbálja ábrázolni, a modell segítségével, egy pillantással egy mozdulattal, akár egy kivillanó női mellbimbóval. ]
- hangulatképek[?Válaszd a hangulatfotó kategóriát, ha olyan képed van, ami tartalmilag pontosabban körülhatárolható, mint egy „egyéb”, mert a legfőbb jellemzője, hogy mások számára is értelmezhető hangulati, érzelmi töltettel bír, esetleg a fő sajátsága a gondolatiság, s ezek válnak a kép fő erényévé, nem a klasszikus kategóriákkal szemben támasztott technikai követelmények. Egy ilyen fotó témája bármi lehet: virág, portré, csiga, tájkép, vagy akár tárgy is, ha látványában kiváló, és elsősorban a hangulata miatt hat a nézőre.]
- humor[?Azt gondolhatnánk, hogy könnyű humoros fotót készíteni. Pedig igazán jót készíteni egyáltalán nem az, sőt, talán az egyik legnehezebb feladat. Attól, mert jópofán belevigyorgunk a gépbe, még nem lesz egy fotó humoros és jó is. Vicces, groteszk helyzetek megörökítésekor is törekedni kell igényes alkotás létrehozására.]
- infravörös fotók[?Optikai és digitális infravörös szűrővel készített, akár jelentős utómunkát tartalmazó infrafotók. A technika lényege egy olyan szűrő használata, mely csak az infravörös, az a látható vörös alatti hullámtartományt engedi át.]
- koncert - színpad[?Koncertek, színi- és táncelőadások, egyszóval az előadóművészetek és az előadóművészek fényképezése különleges feladat elé állítja a fotóst. Jelenlétével a legkisebb mértékben sem zavarhatja az előadókat, és mivel vaku használata csak ritkán megengedett, a meglévő, legtöbbször nem a fotózáshoz megteremtett fényben kell dolgoznia. Az előadásokról, az előadóművészekről és közönségükről készült fotókat - legyen az bármely műfaj, stílus vagy irányzat bemutatása - ebbe a kategóriába várjuk.]
- légifotók[?Valamilyen repülőalkalmatosságból készített felvétel nem mindennapi perspektívából mutatja be a tájat. A földről oly’ jól ismert térség a levegőből egészen új arcát mutatja. Nem egyszerű feladat jó felvételt készíteni, hiszen repülőgép, vagy helikopter remegését, mozgását ki kell egyensúlyozni, ehhez nagy gyakorlat szükséges. Előnyt jelenthet valamilyen optikai kép-stabilizátorral ellátott objektív használata.]
- makró[?Sokan gondolják úgy, hogy a makrófotózás kizárólag a parányi dolgok fotózásával egyenlő. Pedig valójában a közelfényképezés is idetartozik, tehát a rovarok, növények tárgyak fotói mellé ebbe a kategóriába kerülhetnek akár egy száz méter magas fa kérgéről készült közel-felvételek is. Talán ez a kategória az, amelynél a kompakt gépek tulajdonosai egyszerűbb helyzetben lehetnek, hiszen egyes típusok közelpontja egy cm is lehet, nincs szükség csereobjektívre és különböző egyéb kiegészítőkre, igaz egy komoly tükörreflexes felszereléssel érhető el a legjobb eredmény, a legnagyobb leképezési arány.]
- panoráma[?A fényképezőgép egy fotón keresztül az általunk látott tájnak csak egy meghatározott szeletét képes bemutatni. Viszont ha sok ilyen fotót egymáshoz illesztünk, akkor egy felvételen mutathatjuk meg a fotóst körülvevő tájat. Készülhet tehát ilyen felvétel sok kisebb fotó összeillesztésével, melyben számos erre „szakosodott” szoftver nyújt segítséget, illetve olyan speciális fényképezőgéppel, mely a szokványos 36x24 mm-es filmkocka-mérettől eltérően jóval elnyújtottabb képarányú felvételt készít, vagy akár úgy, hogy egy adott felvételt utólag is ilyen formátumúra vágunk.]
- portré[?A fotográfia születésével egyidős az arcképek, emberek megörökítésének igénye. Egy jó portré legtöbbször egy pillanatba és képkockába sűríti az ábrázolt egyén személyiségét, érzéseit. Minden ember egyedi és megismételhetetlen, ezért is bizonyosan mást mond egy portré annak aki ismeri az ábrázolt személyt, mint egy idegen számára. Ezért is nehéz, ha ugyan nem a legnehezebb ága ez a fotózásnak. Pár négyzetcentiméteren ábrázolni a múltat, a jelen érzéseit, magát az EMBERT, igazi kihívás. Gyakorlatilag lehetetlen megmondani mitől jó egy portré, de talán annyi mégis elvárható, hogy hiteles legyen. Készülhet portré műteremben, gondosan megvilágítva és készülhet spontán, mintegy elkapva egy pillantást, egy érzelem kivetülését az arcra a szabadban.]
- riport[?Amióta írott sajtó létezik, igény van az írások mondanivalójának, témájának kiemeléséhez egyfajta képi anyagra is. A fotográfia elterjedése előtt ezt rajzokkal oldották meg. Ahogy fejlődött a technika és elég gyorssá váltak a nyersanyagok, fényerős objektívek születtek, valamint a gépek mérete is csökkent, a rajzokat mind gyorsabban váltották fel a fotók. A riportfotó publicisztikai műfaj, valamely időszerű eseményről, jelenségről, az aktuális érdeklődés előterében álló személyiségről készített beszámoló, melynek elsődleges feladata a dokumentálás, mégis napjainkban egyre inkább igény van a művészi értékeket hordozó riportfotókra. Ha társadalmi, vagy sportrendezvényen, esetleg más közéleti történésen készült fotót szeretnél feltölteni, akkor ezt a kategóriát válaszd!]
- sport[?A legtöbb sporteseményen a profi fotósok foglalhatják el a legjobb helyeket, ahonnan jó rálátásuk van a történésekre. Viszont kis leleményességgel és szerencsével magunk is készíthetünk jó felvételeket. Ezt általában teleobjektívvel felszerelkezve érdemes elkezdeni, hiszen sokszor a témától távolról kell exponálnunk. Amennyiben valamely híres sportolót, technikai sportot vagy egy barátot sportolás közben ábrázoló felvételed szeretnéd megmutatni, akkor erre a kategóriára kattints!]
- szociofotók[?Valamely társadalmi réteg, leggyakrabban a munkásosztály életének, társadalmi, politikai helyzetének, életkörülményeinek bemutatása. Az ember mindennapi küzdelmének érzékeltetése nem könnyű, de rendkívül szép és érdekes feladat.]
- tájkép[?Az első tájképek egyidősek a fotográfia feltalálásával. Törekedhet egy tájkép arra, hogy teljesen hűen adja vissza a látottakat, de hangulatkép jellegű tájképek is léteznek. Legtöbbször nyaralás, utazás színhelyeinek megörökítése a cél. Általában jobbá tehetjük felvételünket akkor, ha az előtérbe komponálunk egy tájrészletet, ezzel adva tagoltságot a képnek és érzékeltetve a távlatokat és arányokat.]
- tárgyfotók[?A műszaki fényképezés egyik fontos területe. Mint ilyen, célja a fotón a tárgyak látványának valósághű ábrázolása. De pl. a fotóművészeti csendélet keretein belül a tárgyak esztétikai lényegük kifejezésére is törekedhet. Például műteremben a különböző világítási trükkökkel operálva készíthetjük el a legjobb felvételeket. Híres képviselője: Ansel Adams]
- természet[?Témája lehet minden, ami a természetben megtalálható. Érdekes felhőalakzatok, kőzetek, fák, virágok állatok. Célja a fényképezendő alany és annak közvetlen illetve tágabb környezetésnek megörökítése. Nincs is izgalmasabb, mint egy ritkán látott vagy azelőtt csak az állatkertben megismert állat becserkelése, és természetes környezetében való fotózása. Ide tartozik így pl. a lessátras fotózás is.]
- utcaifotók[?Az utcai fotózás ugyan jellemzően a közterületen történő fényképezésről szól, de témája általában az ember illetve ennek életvitele olyan tereken, ahol alapvetően hiányzik a négy fal nyújtotta intimitás védelme. A megnevezés ellenére nem feltétel az utca, sőt, még a városi környezet sem. Azokat a fényképeket várjuk ide, ahol érdekes, beszédes, többnyire elkapott pillanatokat sikerül lencsevégre kapni emberekről vagy embercsoportokról (esetleg házikedvencekről) egy nyilvános hely nyújtotta szabadságban. Habár a klasszikus utcaifotózást normál- illetve széles látószögű objektívekkel művelték, ma már bőven látunk példát az enyhe teleobjektívek illetve telezoomok használatára is.]
- város, építészet[?Lakóhelyünk környékén vagy egy utazás alkalmával idegen országban járva a témák kimeríthetetlen tárházát találhatjuk. Utcák látképe, jellegzetes építészeti stílusok, épületek megörökítése. Magas épületeket fotózva, sokszor kényszerülünk a gépváz megdöntésére, de ez mindenképpen azt eredményezi, hogy az épület falai összetartóak lesznek az elkészült felvételen. Célunktól függően ez lehet előny is, de általában utólagos korrekcióra szorulnak felvételeink. Létezik megoldás arra is, hogy utólag egyáltalán, vagy sokkal kevésbé kelljen „belenyúlnunk” a fotóba. Műszaki fényképezőgéppel, vagy ún. shift-objektívvel az összetartó vonalak korrigálhatók már a kép elkészülte előtt.]
- vízalatti fotók[?Mind a technikával, mind a fotóssal szemben nagy követelményeket támaszt a fotózás ezen ága. A víz egészen más közeg, mint a levegő, optikailag is teljesen másképp’ viselkedik. Jó víz alatti felvételek akkor készülhetnek, ha teljességgel a fotózásra tudunk koncentrálni, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a vízben teljességgel biztonságban érezzük magunkat, magabiztosan mozogjunk benne. Ez búvártanfolyam elvégzésével és sok gyakorlással érhető el. Ha van az embernek kitartása és sokat gyakorol, akkor előbb utóbb elsajátítható a fotózás ezen rendkívül érdekes ága. Szerencsére ma már sok fényképezőgéphez kapható víz alatti tok.]
- feldolgozott fotók[?Ha egy fotót nézve úgy érzed, hogy valamit másképpen vagy jobban csináltál volna, akkor - amennyiben a fotó tulajdonosa ezt nem tiltotta meg – az általad végrehajtott módosítások után a véleményezésed követően válaszd a "feldolgozás feltöltése" opciót. E kategória fájlméret határa 500 kB.]
- így készült[?A kategóriába olyan képeket várunk, melyek egy - már korábban feltöltött - fotó elkészültének körülményeit mutatják be, többnyire feltüntetve az alkalmazott világítás módja egy rajz vagy werkfotó alakjában. A kategória nem pontozható, de kredittel jutalmazhatóak ezek a képek, ha a fotós segített vázlatával az alkalmazott módszerek megértésében illetve azok későbbi megvalósításában. Az ide feltöltött képek után 2,5 kreditet utalunk vissza, amennyiben a feltöltött illusztráció egy, az oldalon már megjelent fotó készítési körülményeit mutatja be és írja le. A kreditet Üzenetben kell igényelni!]
- egyéb[?Ha a feltöltendő fotó jó szívvel egyetlen másik kategóriába sem skatulyázható be, akkor ezt a kategóriát célszerű választani!]
- pályázat[?Időről időre felbukkan az oldalon egy-egy pályázat. Az aktuális pályázat fotói tölthetők ide, de csak feltöltési időszakban.]
- Online fotókiállítások[?Oldalainkon sűrűn szerepelnek kiállításokról szóló meghívók, amelyek egy-egy alkotó, vagy alkotócsoport műveinek galériában, kiállítóteremben történő ünnepélyes bemutatására invitálnak. Bár kis ország vagyunk, a távolságok még így is elég nagyok ahhoz, hogy az ország egyik felében rendezett kiállításra az ország másik feléből már csak kevesen jussanak el. Noha sok fotóklubnak és fotóművésznek van már saját web- vagy facebook oldala, ezek látogatottsága a legtöbb esetben alatta marad a lehetőségeknek. Hiába a sok jó fotó, hiába a remek weboldal, ha kevesen találnak oda. Ezen kívánunk segíteni a Fotózz!hu közösségi oldalunk új szolgáltatásával. A művészeknél a jó fotók, nálunk az infrastruktúra és a napi több ezres látogatottság A Fotózz!hu - mint Magyarország legnagyobb fotós közösségi oldala - ingyenes bemutatkozó lehetőséget kínál fotográfusoknak és fotókluboknak. A bemutatkozáshoz nincs másra szükség, mint az oldalon történő regisztrációra (egyéni fotográfus aktív regisztráció mellett is kezdeményezhet új regisztrációt, ide a kiállításokon megjelent műveit töltheti fel). Kérjük regisztrációkor felhasználói névként a fotóklub illetve fotográfus teljes nevét adják meg, pl. Ellenfény Fotóklub, vagy Nagy Gábor Sándor, valamint a már létező weboldal vagy facebook oldal címét is szerepeltessék az adatok között. Ha kiállítást csak jövőre terveznek, kérjük akkor is regisztráljanak már idén, hogy az igényeket fel tudjuk mérni és ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megjelenések várható képét. A regisztrációt követően küldje el a fotókiállítás megnyitójának meghívóját az ir@pixinfo.com e-mail címre, s ne felejtse el közölni az e-mailben a Fotózz!hu regisztrációja felhasználói nevét. Az e-mail megérkezése után a felhasználói névhez tartozó kreditszámot megemeljük, hogy a kiállítás képei digitális formában feltölthetők legyenek. Kérjük a képek méretezésénél ne lépjék át az 1000 pixeles képmagasságot, valamint az 1200 pixeles képszélességet. A kiállítás megnyitóját követően a Fotózz!hu közösségi oldalunkra egyszerre kerülnek ki a kiállítás képei (a feltöltött képek a feltöltés pillanatában még nem kerülnek publikálásra, csak a megnyitó időpontját követően). Az így feltöltött online kiállításokról külön hírt adunk, valamint a Fotózz!hu főoldalán külön is szerepeltetjük azokat a kiállítás ideje alatt. Bízunk benne, hogy mind az alkotó közösségek, mind az egyre népesebb felhasználó táborunk egyaránt örömüket lelik majd a fotozz.hu online kiállítási lehetőségében.]
distant.gates válasza:
Akkor ezt most kellő mértékben kiveséztük. Irány a fény. :):)
Hali!
Szia!
harmincas kolléga szerintem a következőre próbált utalni a véleményével.
Igen, valóban szépek a színek játéka... de naplementét így viharhoz közeledve láttunk már sokat, egy sokat látott fotóst már nem nyűgöz le egy ilyen látvány. Kell valami olyasmi a képre, amitől több lesz egy jól kifogott naplementétől.
Lehet akár egy kiragadott felhőrészlet is, aminél a színek játéka, a kompozíció, a térelosztás a lényeg.
Ilyenre egy példa kép itt:
http://fotozz.hu/teljes_kepet_mutat?Foto_ID=255650
Vagy valami plussz, amit az előtérbe komponálsz, amin megakad a szem, és ami hozzáad a hangulathoz, a helyszínhez, amin nyugvást tud kapni a szemünk.
Nincs azzal gond, hogy egy ott átélt élményt meg akartál örökíteni, mert tetszettek a színek, és ennek játéka. De akkor hangsúlyozd azt. Akkor abból hozz ki többet, akkor ne legyen rajta fa, meg víz, meg stb, akkor mutasd meg azt, máshogy, másképp, mint ahogy az átlag tenné.
Most, nekünk külső szemlélőként, az az érzésünk támad, hogy nem tudjuk eldönteni mit akartál mutatni. Egyrészről szépek a felhők, de a fa sziluettje ilyen módon belerondít egy picit a látványba. A mólónál pedig szák, a Balatonból meg kevés, és még dől is..
Nem áll össze egy kerek történetté. És azért valljuk meg, hogy a telefonos minőség is előjön rajta. Én azt gondolom, hogy az ilyes fajta képek tipikusan azok, amiket egyszerűen nem lehet egy telefonos változatnál élvezni. Túl nagy a dinamika különbség, és túl kevés a fény ahhoz, hogy ne rontsa el a minőséget...
Viszont, amikor van fény, és talál az ember egy jó részletet, akkor semmi gond nincs azzal, ha az ember mobillal készít képeket... több pályázaton nyert mobilos fotót láttam már... de mint mindennek, ott is ismernünk kell a határait az eszköznek.
Üdv,
Gergő
distant.gates válasza:
Szia Gergő!
Hidd el, hogy pontosan értettem, harmincas kolléga véleményét, ahogy Téged is tisztán értelek.
Tudom, hogy a szokványostól, az átlagtól eltérő kompozícióknak nagyobb eséllyel lesz, lehet itt sikerük, ám azt is tudom, hogy a végtelenül unalmas egyéb témák megjelenítése némelyekből akkor is hozsannát vált ki, ha a kompozíció szinte semmit sem mond.
A téma, és a valós tartalom összefüggése, mondani, mutatni valója számtalan véleményt elolvasva sem tiszta előttem, ugyanis a kritikusok egy része tele van ellentmondással, következetlenséggel.
Érdemes végig olvasni egy-egy, itt jobbnak számító fotós pontozási, és kritikai metodikáját. Meghökkennél azon, hogy ki-ki hányszor mond ellent önmagának az értékelései során...
Visszatérve az ideillő kompozíciókra... tisztában vagyok azzal, hogy az én technikai szintem aligha tesz alkalmassá arra, hogy ebben a jeles körben lézengjek, mert ahogy a képeim is mutatják, nem vagyok a nagyok mellé tehető, legalábbis mindaddig, ameddig nem ölök több százezret ebbe a projektbe, mivel addig képtelen leszek megvalósítani az elképzeléseimet oly szinten, ahogy szeretném, így nincs más választásom, mint a gagyi cuccomból kihozni a maximumot, amit leginkább a szokatlan kompozíciókkal próbáltam kibontani, hiszen tájképeket, makrókat, nagy látószögű utca részleteket, sötétebb témákat nem tudok megmutatni, még egyéni ízekkel sem. Szűk a mozgásterem, amire ráadásul a szuper képekhez szokott kollektíva abszolút nem vevő. Nagyon kevesen véltek felfedezni valami elgondolkodtatót a képeim között, például Te vagy az egyik kivétel. Ott van Tern is, aki eddig egyetlenként azt is kiemelte a véleményezése során, hogy kompakt géppel nem is csináltam olyan rossz képet - egy mások szerint giccses naplemente alkalmával.
Persze nem azért vagyok itt, hogy bármiféle mérhető sikereket hajhásszak, hanem legfőképp okulni a jók munkásságából, fejlődni legalábbis agyilag, másrészt pedig az önkifejezési vágyaimat ily módon prezentálni. :)
A pontozásnál fontosabb az igazi kritika, olyan emberektől, akik nem fikáznak, nem degradálják le más képeit, pláne nem nyegle stílusban, mint ahogy például egy c-vel kezdődő nevű művész úr teszi.
Ezt a képet pedig pusztán a színvilága miatt tettem fel, és nem vártam pozitív kritikákat rá, mivel sejtettem, hogy egy analóg telefonnal senkit sem fogok hanyatt ejteni. A szerkesztési miértjéről pedig már másnak említettem pár szót, csak az érthetőség kedvéért, nem pedig magyarázat gyanánt.
Tudod, a szubjektivitás az szubjektivitás. :)
Veletek, és a meglátásaitokkal a harmincas kollégával, semmi bajom, és sajnálom, ha a véleményemmel, melyet harmincasnak kifejtettem személyeskedőnek tűntem a számára, mert nem akartam az lenni, mindössze kifejeztem a kételyeimet, a gondolataimat a fotózásról úgy általában. :)
Na, most bizonyára jól lefárasztottalak. :)
Üdv! -dg-
Ezt a kompozíciót talán máshogy kellett volna szerkeszteni. Alapvetően tetszetős a naplemente, mivel dinamikus az a színtartomány, amit a lenyugvó napsugarak megfestenek, azonban a kép jobb alsó részén zavaró a kiégett rész, illetve a fotó bal felső részén a belógó száradozó ágak sem éppen a kép erősségei. Összességében élőben talán szebb lehetett a pillanat, mint ami a felvételről jelenleg visszaköszön.
distant.gates válasza:
Szia!
Köszi a meglátásaidat! :)
Sajna nem volt nálam se gép, se okos telefon, csupán egy felettébb szűkre szabott képességű, gagyi analóg telefon, no és a kihagyhatatlan pillanat.
Láttam itt már másfél millás cuccal készült maszatolást kompozíció gyanánt, így aztán bátran feltöltöttem ezt a nem túlkomplikált fotót, pusztán a színvilága okán.
A képszerkesztést a pillanat lehetőségei adták, ám feltétlenül a disszonancia felé igyekeztem beállni, mert a viharfelhők potenciálját az sokkal érzékletesebben adja vissza, mint a szimmetrikus szerkesztés unalmas sablonja. Természetesen az alap képen kellett némi ps ahhoz, hogy visszaadhassa a valósághoz legközelibb képi világot.
Gondoltam, hogy pont nélkül töltöm fel, de kíváncsi voltam arra, hogy akad-e olyas valaki, aki képes a momentum szépségével foglalkozni pusztán a technikai körülmények tükrében. :)
Szinte biztos voltam abban, hogy egy efféle kép meg sem közelíthet például egy járdaszegélyre vetülő árnyék derékszögét, az aranymetszésbe helyezve, ff-be redukált kompozícióként. :)
Ám tulajdonképp mindegy is, hiszen a fotózás lényege nem a szabályaiban, hanem a pillanatok megörökítésében rejlik, és ha legalább annyi élességgel bír, hogy ne lehessen megszámolni a pixeleket, akkor nem is oly nagy dráma a végeredmény, akár tetszik a szubjektív énnek, akár nem, bárkiéről legyen is szó. :)
Üdv! -dg-
Szia.Kár,hogy nem volt nálad a fényképezőgéped,akkor biztosan szebb minőségben sikerült volna elkészitened ez a remek pillanatot,s bár tudom,hogy ez telefon kategória,azért mégis csak hiányzik egy kis élesség.
Nos,gondolom a fa ágait direkt szerkesztetted bele a képbe és nem tudom mik voltak a lehetőségeid,de engem zavarnak,hiszen elveszik a látványt a vihar előtti felhők szépségéből.Az oszlop sem kellene oda.
Van még egy olyan érzésem,hogy jobb oldalra még kivánna egy kis látvány megjelenités a felhőknek.
A pillanat megfagyasztása nem rossz,de én megpróbálnám egy hosszabb záridővel is ,hogy a felhők ússzanak,szerintem látványos lenne úgy is.
Ha van rá lehetőség,próbáld meg újra fotózni,küldök hozzá egy kis municiót.
Azért még gratula,üdv.ZolQa.
Az értékelő 1 kreditet utalt át a fotó készítőjének.
distant.gates válasza:
Szia!
Köszi, hogy foglalkoztál a képpel. :)
Sajnos egy gagyi analóg telefon volt nálam, amely még az okos telefonok kameráinál is jóval kevesebbet tud. Ritka pillanat volt, mert a déli és az észak-nyugati áramlás épp a Balaton felett találkozott, így a vihar előtti csend valóban beteljesítette a kifejezés abszolút tartalmát.
A platán sötét ágaira tényleg szükségem volt ahhoz, hogy némi disszonanciát vigyek átlós irányba a lenyugvó Nap világos fénykévéivel szemben.
Ha a viharjelző póznát kiretusálom, akkor kompaktabb végeredményhez jutottam volna - ez tök igaz, ám most már mindegy. :)
Jövő nyáron ismét várható lesz a viharok felbukkanása, és akkor egy gagyi telefonnál erősebben felszerelkezve sétálgatok majd ott a nejemmel. :)
A kreditet pedig külön köszönöm. :)
Üdv! -dg-
Igen, ez nyilván szép látvány volt ott, de sajnos a jó fotóhoz több kell egy színes balatoni naplementénél. Mondjuk az előtérbe valami egyedi, vagy szokatlan perspektíva...
distant.gates válasza:
Szia!
Értelek, ám nem értek egyet Veled.
Miért kell valami, bármi akármi plusz egy hangulatos színvilág bemutatásához?
Ha megörökítenék néhány semmit mondó kábelt, vagy egy derékszögű utcai árnyékot, egy baromira unalmas ff járdaszegélyt, mert látszólag szabályos geometriát mutat, miközben semmi más nincs benne, akkor attól válik értékessé egy pillanat alkotta kompozíció?
Tudod az a fő probléma, hogy amiért a fotózás egyáltalán kialakult - érzések, gondolatok, pillanatok megörökítése olyan technológiával, hogy ne festőművészt kelljen hívni, ha egy-egy momentumra 20 év múlva is emlékezni szeretnénk, oly mód, hogy rápillantunk az adott képi vetületre, és nem a memóriánkban keresgélnénk az elfeledett impressziók után.
Ha ilyen szemüvegen vizsgálnám a tájképeket, akkor a zömét unalmasnak kéne vélnem, mert nincs rajtuk egy villanypózna sor, vagy csónak, vagy bármi ember alkotta objektum.
Nem lehet pusztán élvezni a színek kavalkádját?
Nem lehet örülni az egyszerű sallang mentes szépnek, csak pusztán önmagáért, mert önmagában kevés, és értékelhetetlen?
Na, mindegy. :)
Számomra ez a kép simán ér annyit, mint mondjuk három-négy fatörzs árnyék kompozíciója ff-ben alkotva. :)
Üdv!
Ha kedveled a jó képeket, akkor Lájkold a Fotózz.hu új Facebook oldalát, illetve az ott megjelenő legjobb képeket, hogy a barátaidnak is legyen minden nap miben gyönyörködniük.