BELÉPÉS
REGISZTRÁCIÓ
ELFELEJTETT JELSZÓ
KATEGÓRIÁK
3,83
KATEGÓRIA: hangulatképek
ELŐZŐ KÉP
| | egyéb
KÖVETKEZŐ KÉP
  • Feltöltve:
    2015. december 11. 18:46
  • Készítés helye (ország): Magyarország
Vihar előtt

 

A képek értékeléséhez és az értékelések
teljes szövegének elolvasásához be kell lépnie!

BELÉPÉS

Ha még nincs felhasználóneve, akkor regisztráljon egyet.

2015. december 15. | 07:08 | dmcdmc

Egyáltalán nem fárasztottál, de engedelmeddel hagy reagáljak.

Szerintem, amiben az összes nagyobb fotós egyetért itt, és számos képnél hangsúlyozták már ezt.
Magadnak fotózz, és ne a fotozz.hu -nak.
Tehát, ha neked valami tetszik, de itt kapsz rá 50 negatív véleményt, attól még az nem biztos, hogy rossz, csak nem találtad meg a közönségedet.
Legalább két fotóst tudnék felsorolni itt, akinek a képei pályázaton nyertek már, nem is egyszer, még sem tartoznak itt a legsikeresebb fotósok között, és rendre lehúzzák a képeit. Neveket nem akarok említeni, mert nem akarok belemenni személyeskedésbe.

Itt sok ember van, sok fajta ízlésvilággal, és sok fajta tematikával. Ki kell azokat a véleményeket szűrni, amiből építkezni tudsz, amivel azonosulni tudsz, és ami hasznos számodra, és ami a fejlődésedet szolgálja.
De itt számos vélemény, a szubjektivitáson alapszik. Amit nem lehet kiszűrni, és nem is kell.
Említettél itt pár fotót, hogy erdőben lefotózott faronkök stb, és hogy nem érted azokat a képeket, meg hogy miért azok a képek jók. Látod, ez is egy világos példája annak, hogy sok ember van itt, sok fajta fényképezési ideológiával .

Pedig annak a fotónak is meg van az értelme, abban nem kell mondanivalót keresni, nem kell látványt keresni, azokban a képekben a kompozíció a lényeg, az, hogy egyszerű, sokszor végtelenül egyszerű témákból, hogy lehet kihozni egy érdekes kompozíciót, játszva a térrel, annak felosztásával, vonalvezetésével, a sarkok, és átlók használatával. Nem kell őket feltétlen szeretni, kicsit át kell hozzá szellemülni, hülyén fogalmazva, kicsit magasabb szinten kell űzni a kompozíciót ahhoz, hogy valaki meglássa benne a szépet.

Technika:
Írtad, hogy nincs csúcstechnikád, és ezért nem tudsz felnőni a nagyok szintjére..
Megint csak feltudnék itt néhány fotóst sorolni, nem is keveset, akik kis kompakt géppel elég sikeres fotósok itt, és a mai napig kompakt gépekkel fotóznak. Ők felismerték már a gépük hátrányait, előnyeit, és tudják, hogy mit lehet vele fotózni, és mit nem, sőt sokszor egy hátrányt a gép előnyévé fordítanak. Láttam már olyan képet itt, hogy pl a nagy mélységélességet, ami a legtöbb esetben hátrány, mert nem tudják a hátteret elmosni vele, ezt előnyére fordították a képnek. Mert olyan témát fotóztak vele, amit tükrössel majdnem lehetetlen, mert nincs az a szűk rekesz, amit be tudsz állítani, hogy a témád mindenhol ennyire éles maradjon, mint pl kompakttal.

Sok olyan dolgot említettél, ami neked nem megy kompakttal.
Pl nagylátószög? Miért ne menne? Nagylátószöget, nem csak nagylátószögű objektívvel lehet fotózni. Ott van rá megoldásként a panoráma fotók. Igen, kicsit körülményesebb... de van rá megoldás, és panorámát nem csak csíkban lehet fotózni... érdemes utána olvasni a brenizer technológiának.
Makró képek. Sokszor a kompakt gépek makróra alkalmasabbak mint a tükrös párosai. Sokan makróznak itt kompakttal, és egy viszonylag olcsó megoldással hozzá, egy raynox előtét lencsével. Ez is áthidalható.
Nagy dinamika tartomány: Expósorozatot fotózni kompakt géppel is lehet, majd szépen az expókat összerakva ott is tudsz dinamikában nyerni.
Szóval miért ne tudnál a kompakt gépeddel tájképet fotózni?
És akkor még ezt kombinálhatod is, mert lehet expósorozatot összerakni, panoráma fotóval is. Már is meg van a nagylátószög, és a nagy dinamika átfogás együttese.
Igen, aláírom, hogy jó cuccal könnyebb. De hidd el, van egy örök érvényű igaz mondás. A jó kép fejben dől el, és nem a gép adja.
Nagyon sok díjnyertes fotó született már mobiltelefonnal. Nemrégiben a nikon 7 pályázaton iphone 6-al készített képek is bekerültek a legjobbak közé. :)

Itt mindig is lesznek, akik a hibát keresik egy képen, és mindig is lesznek, akik nem fogjak a Te látásmódodat értékelni. Ki kell szűrni közölük, mi a hasznos neked, és mi az ami nem. Miből tudsz építkezni. Sok fotós, itt egyetlen témát fotózik, de kénytelen beleszólni más témákba is, mert így szerez kreditet, van ennek a rendszernek hibája, meg előnye is.

Egyébként szerintem harmincas nem vette személyeskedésnek, amit írtál, de nem akarok a nevében beszélni. Én is csak azért reagáltam erre, mert elolvastam az üzeneteket, és gondoltam, egy kicsit megfogalmazom érthetőbben.

Nah, most jó bőre eresztettem én is. :)

Üdv,
Gergő

distant.gates válasza:
Akkor ezt most kellő mértékben kiveséztük. Irány a fény. :):)
Hali!

2015. december 14. | 14:22 | dmcdmc

Szia!

harmincas kolléga szerintem a következőre próbált utalni a véleményével.

Igen, valóban szépek a színek játéka... de naplementét így viharhoz közeledve láttunk már sokat, egy sokat látott fotóst már nem nyűgöz le egy ilyen látvány. Kell valami olyasmi a képre, amitől több lesz egy jól kifogott naplementétől.

Lehet akár egy kiragadott felhőrészlet is, aminél a színek játéka, a kompozíció, a térelosztás a lényeg.
Ilyenre egy példa kép itt:

http://fotozz.hu/teljes_kepet_mutat?Foto_ID=255650

Vagy valami plussz, amit az előtérbe komponálsz, amin megakad a szem, és ami hozzáad a hangulathoz, a helyszínhez, amin nyugvást tud kapni a szemünk.
Nincs azzal gond, hogy egy ott átélt élményt meg akartál örökíteni, mert tetszettek a színek, és ennek játéka. De akkor hangsúlyozd azt. Akkor abból hozz ki többet, akkor ne legyen rajta fa, meg víz, meg stb, akkor mutasd meg azt, máshogy, másképp, mint ahogy az átlag tenné.

Most, nekünk külső szemlélőként, az az érzésünk támad, hogy nem tudjuk eldönteni mit akartál mutatni. Egyrészről szépek a felhők, de a fa sziluettje ilyen módon belerondít egy picit a látványba. A mólónál pedig szák, a Balatonból meg kevés, és még dől is..

Nem áll össze egy kerek történetté. És azért valljuk meg, hogy a telefonos minőség is előjön rajta. Én azt gondolom, hogy az ilyes fajta képek tipikusan azok, amiket egyszerűen nem lehet egy telefonos változatnál élvezni. Túl nagy a dinamika különbség, és túl kevés a fény ahhoz, hogy ne rontsa el a minőséget...

Viszont, amikor van fény, és talál az ember egy jó részletet, akkor semmi gond nincs azzal, ha az ember mobillal készít képeket... több pályázaton nyert mobilos fotót láttam már... de mint mindennek, ott is ismernünk kell a határait az eszköznek.

Üdv,
Gergő

distant.gates válasza:
Szia Gergő!
Hidd el, hogy pontosan értettem, harmincas kolléga véleményét, ahogy Téged is tisztán értelek.
Tudom, hogy a szokványostól, az átlagtól eltérő kompozícióknak nagyobb eséllyel lesz, lehet itt sikerük, ám azt is tudom, hogy a végtelenül unalmas egyéb témák megjelenítése némelyekből akkor is hozsannát vált ki, ha a kompozíció szinte semmit sem mond.
A téma, és a valós tartalom összefüggése, mondani, mutatni valója számtalan véleményt elolvasva sem tiszta előttem, ugyanis a kritikusok egy része tele van ellentmondással, következetlenséggel.
Érdemes végig olvasni egy-egy, itt jobbnak számító fotós pontozási, és kritikai metodikáját. Meghökkennél azon, hogy ki-ki hányszor mond ellent önmagának az értékelései során...

Visszatérve az ideillő kompozíciókra... tisztában vagyok azzal, hogy az én technikai szintem aligha tesz alkalmassá arra, hogy ebben a jeles körben lézengjek, mert ahogy a képeim is mutatják, nem vagyok a nagyok mellé tehető, legalábbis mindaddig, ameddig nem ölök több százezret ebbe a projektbe, mivel addig képtelen leszek megvalósítani az elképzeléseimet oly szinten, ahogy szeretném, így nincs más választásom, mint a gagyi cuccomból kihozni a maximumot, amit leginkább a szokatlan kompozíciókkal próbáltam kibontani, hiszen tájképeket, makrókat, nagy látószögű utca részleteket, sötétebb témákat nem tudok megmutatni, még egyéni ízekkel sem. Szűk a mozgásterem, amire ráadásul a szuper képekhez szokott kollektíva abszolút nem vevő. Nagyon kevesen véltek felfedezni valami elgondolkodtatót a képeim között, például Te vagy az egyik kivétel. Ott van Tern is, aki eddig egyetlenként azt is kiemelte a véleményezése során, hogy kompakt géppel nem is csináltam olyan rossz képet - egy mások szerint giccses naplemente alkalmával.
Persze nem azért vagyok itt, hogy bármiféle mérhető sikereket hajhásszak, hanem legfőképp okulni a jók munkásságából, fejlődni legalábbis agyilag, másrészt pedig az önkifejezési vágyaimat ily módon prezentálni. :)
A pontozásnál fontosabb az igazi kritika, olyan emberektől, akik nem fikáznak, nem degradálják le más képeit, pláne nem nyegle stílusban, mint ahogy például egy c-vel kezdődő nevű művész úr teszi.
Ezt a képet pedig pusztán a színvilága miatt tettem fel, és nem vártam pozitív kritikákat rá, mivel sejtettem, hogy egy analóg telefonnal senkit sem fogok hanyatt ejteni. A szerkesztési miértjéről pedig már másnak említettem pár szót, csak az érthetőség kedvéért, nem pedig magyarázat gyanánt.
Tudod, a szubjektivitás az szubjektivitás. :)
Veletek, és a meglátásaitokkal a harmincas kollégával, semmi bajom, és sajnálom, ha a véleményemmel, melyet harmincasnak kifejtettem személyeskedőnek tűntem a számára, mert nem akartam az lenni, mindössze kifejeztem a kételyeimet, a gondolataimat a fotózásról úgy általában. :)
Na, most bizonyára jól lefárasztottalak. :)
Üdv! -dg-

adott pontszám: 3,8
2015. december 13. | 10:29 | FuNS0f7

Ezt a kompozíciót talán máshogy kellett volna szerkeszteni. Alapvetően tetszetős a naplemente, mivel dinamikus az a színtartomány, amit a lenyugvó napsugarak megfestenek, azonban a kép jobb alsó részén zavaró a kiégett rész, illetve a fotó bal felső részén a belógó száradozó ágak sem éppen a kép erősségei. Összességében élőben talán szebb lehetett a pillanat, mint ami a felvételről jelenleg visszaköszön.

distant.gates válasza:
Szia!
Köszi a meglátásaidat! :)
Sajna nem volt nálam se gép, se okos telefon, csupán egy felettébb szűkre szabott képességű, gagyi analóg telefon, no és a kihagyhatatlan pillanat.
Láttam itt már másfél millás cuccal készült maszatolást kompozíció gyanánt, így aztán bátran feltöltöttem ezt a nem túlkomplikált fotót, pusztán a színvilága okán.
A képszerkesztést a pillanat lehetőségei adták, ám feltétlenül a disszonancia felé igyekeztem beállni, mert a viharfelhők potenciálját az sokkal érzékletesebben adja vissza, mint a szimmetrikus szerkesztés unalmas sablonja. Természetesen az alap képen kellett némi ps ahhoz, hogy visszaadhassa a valósághoz legközelibb képi világot.
Gondoltam, hogy pont nélkül töltöm fel, de kíváncsi voltam arra, hogy akad-e olyas valaki, aki képes a momentum szépségével foglalkozni pusztán a technikai körülmények tükrében. :)
Szinte biztos voltam abban, hogy egy efféle kép meg sem közelíthet például egy járdaszegélyre vetülő árnyék derékszögét, az aranymetszésbe helyezve, ff-be redukált kompozícióként. :)
Ám tulajdonképp mindegy is, hiszen a fotózás lényege nem a szabályaiban, hanem a pillanatok megörökítésében rejlik, és ha legalább annyi élességgel bír, hogy ne lehessen megszámolni a pixeleket, akkor nem is oly nagy dráma a végeredmény, akár tetszik a szubjektív énnek, akár nem, bárkiéről legyen is szó. :)
Üdv! -dg-

adott pontszám: 4
2015. december 13. | 07:59 | zolqa

Szia.Kár,hogy nem volt nálad a fényképezőgéped,akkor biztosan szebb minőségben sikerült volna elkészitened ez a remek pillanatot,s bár tudom,hogy ez telefon kategória,azért mégis csak hiányzik egy kis élesség.
Nos,gondolom a fa ágait direkt szerkesztetted bele a képbe és nem tudom mik voltak a lehetőségeid,de engem zavarnak,hiszen elveszik a látványt a vihar előtti felhők szépségéből.Az oszlop sem kellene oda.
Van még egy olyan érzésem,hogy jobb oldalra még kivánna egy kis látvány megjelenités a felhőknek.
A pillanat megfagyasztása nem rossz,de én megpróbálnám egy hosszabb záridővel is ,hogy a felhők ússzanak,szerintem látványos lenne úgy is.
Ha van rá lehetőség,próbáld meg újra fotózni,küldök hozzá egy kis municiót.
Azért még gratula,üdv.ZolQa.
Az értékelő 1 kreditet utalt át a fotó készítőjének.

distant.gates válasza:
Szia!
Köszi, hogy foglalkoztál a képpel. :)
Sajnos egy gagyi analóg telefon volt nálam, amely még az okos telefonok kameráinál is jóval kevesebbet tud. Ritka pillanat volt, mert a déli és az észak-nyugati áramlás épp a Balaton felett találkozott, így a vihar előtti csend valóban beteljesítette a kifejezés abszolút tartalmát.
A platán sötét ágaira tényleg szükségem volt ahhoz, hogy némi disszonanciát vigyek átlós irányba a lenyugvó Nap világos fénykévéivel szemben.
Ha a viharjelző póznát kiretusálom, akkor kompaktabb végeredményhez jutottam volna - ez tök igaz, ám most már mindegy. :)
Jövő nyáron ismét várható lesz a viharok felbukkanása, és akkor egy gagyi telefonnál erősebben felszerelkezve sétálgatok majd ott a nejemmel. :)
A kreditet pedig külön köszönöm. :)
Üdv! -dg-

2015. december 12. | 10:00 | harmincas

Igen, ez nyilván szép látvány volt ott, de sajnos a jó fotóhoz több kell egy színes balatoni naplementénél. Mondjuk az előtérbe valami egyedi, vagy szokatlan perspektíva...

distant.gates válasza:
Szia!
Értelek, ám nem értek egyet Veled.
Miért kell valami, bármi akármi plusz egy hangulatos színvilág bemutatásához?
Ha megörökítenék néhány semmit mondó kábelt, vagy egy derékszögű utcai árnyékot, egy baromira unalmas ff járdaszegélyt, mert látszólag szabályos geometriát mutat, miközben semmi más nincs benne, akkor attól válik értékessé egy pillanat alkotta kompozíció?
Tudod az a fő probléma, hogy amiért a fotózás egyáltalán kialakult - érzések, gondolatok, pillanatok megörökítése olyan technológiával, hogy ne festőművészt kelljen hívni, ha egy-egy momentumra 20 év múlva is emlékezni szeretnénk, oly mód, hogy rápillantunk az adott képi vetületre, és nem a memóriánkban keresgélnénk az elfeledett impressziók után.
Ha ilyen szemüvegen vizsgálnám a tájképeket, akkor a zömét unalmasnak kéne vélnem, mert nincs rajtuk egy villanypózna sor, vagy csónak, vagy bármi ember alkotta objektum.
Nem lehet pusztán élvezni a színek kavalkádját?
Nem lehet örülni az egyszerű sallang mentes szépnek, csak pusztán önmagáért, mert önmagában kevés, és értékelhetetlen?
Na, mindegy. :)
Számomra ez a kép simán ér annyit, mint mondjuk három-négy fatörzs árnyék kompozíciója ff-ben alkotva. :)
Üdv!